Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás
#441
Írta 2005. november 13. - 12:10
truva 2-es:)
de bowdent nehogy cserélj azért mert nyúlik!
#442
Írta 2005. november 13. - 11:53
az ebike-n acort és hussefeltet találtam
#443
vendég_kerekeske_*
Írta 2005. november 13. - 11:48
Nálatok is van ilyen gond? A nagytányértól nem akarnék megszabadulni egy rockguard javára... Ez cc gép... A gumi egyébként nem egy bonyolult sáncrendszer, ami könnyen felkapja a köveket, igazából már majdnem simára is kopott.
#444
vendég_kerekeske_*
Írta 2005. november 13. - 11:42
#445
Írta 2005. november 13. - 11:35
más fórumokon megszoktam h mindig az adott hsz-ra kell válaszolni külön postban.. sorry
amugy bovdencsere megold lehet ha nyulik?
#446
Írta 2005. november 13. - 11:31
nem a fokozatok száma a lényeg,mert azt a váltókar adja
ha esetleg darabokból raktad össze a kerót,akkor le7,h akkora fogszámmal,mint amivel a legnagyobb lánckerék bír,már nem birkózik meg a váltó
de valszeg egész 1szerûen megnyúlt a bowdened
olvass nyitott szemmel!
#447
Írta 2005. november 13. - 11:27
az X.7 elég jó, én azon gondolkozom..
váltóállításhoz: van a áltón 2 csillagfejû csavar, az egyik L, a másik H ....a H állítja a legnagyobb fogaskereket, az L a legkisebbet...váltóval váltasz elõször felülre, H csavar-t úgy tekered (ki és be is lehet), hogy a váltó és a fogaskerék szemre egy vonalban legyen...ugyanezt megismétled L -el is...válts végig, ha néhol akad, akkor van egy ilyen tekerõs finomállító csavar ott ahol a bowden becsatlakozik a váltóba..sok sikert, remélem érthetõ voltam.(??)
ezt próbáltam már de nem jött eredmény. lehet h én voltam béna.
én arra gyanakszom h a váltóm max 7 fokozatot bír el. létezik ez?
hazsnáltan érdemes váltót venni vagy azzal gyakran van szívás? igazából nekem is szimpibbnak tünik az uj, de ha netán mégis jó a használt..
sram x7 kicsit drága, de ha annyival strapabíróbb mint az alivio, akkor rászánok még 3-4 rongyot..
#448
Írta 2005. november 13. - 09:53
mellesleg ha ilyen alap cuccról akar váltani, akkor sx5/sx4 is jó lehet, mert gondolom még nem is 9-es sorral nyomja és ez már tényleg költséges átállás lenne.
edit: rob pacsit
#449
Írta 2005. november 13. - 09:53
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#450
Írta 2005. november 13. - 09:49
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#451
Írta 2005. november 13. - 01:06
erre én is kiváncsi vagyok, mivel nekem is hasonló problémáim vannak.meg a váltó hangja se az igazi, szal kattan össze vissza.. nemtommért
ez az egyetlen gyenge pontja a bicomnak
és az is beállítási hiba, h hátul a legnagyobb tányérra nem akar fölmenni? tehát a 8 fokból csak 7 fokozat müködik
vagy ez is betudhato annak h a váltóm ramaty?
szal a kérdésem az lenne h
alivio váltó bírja a strapát? érdemes-e shimano rx100at lecserélni aliviora?
na most
nem nagy vasziszdasz ha 1x belejössz,az elsõ pár alkalommal még fogod a hajad tépni,de túl kell esni a keresztségen
ha már a szervízbe anno be volt állítva a váltód,akkor valszeg csak a természetes bowdennyúlás miatt kell utánállítanod
ha ledobja a láncot,ez fõként annak a jele,hiszen a kisebb fogaskerékre váltana,ahova a rugó húzza,aminek a megnyúlt bowden nem tud "ellentartani"
legegyszerûbb ez esetben a váltókarnál kifelé tekerni a bowdenfeszítõ-csavart
néha a hátsóváltón magán is tudsz feszíteni
illetve www.biker.hu oldalon is találsz ehhez kütyüket (finomállítók)
a high and low csavarhoz sztem 1elõre ne nyúlj,ha azok yól vannak beállítva
igazából azok csak kis pöckök,amik meghatározzák a paralelogrammás váltótest mozgásterét
tehát a két szélsõ állást
mivel már be volt 1x állítva a cucc,azok valszeg rendben vannak
remélem tudtam segíteni
néha én is annyit tudok szívni vele és tudom mennyire hasznos tud lenni 1 kis segítség...
váltásrendszer meg;ha nincs sok pízed rá de szeretnél vmi normális,strapabíró és yó rendszert akkor sramx7
@daverider: a fenti azért nem yó 5let mert ha "laza" a bowden akkor hiába tekergeti a csavarokat meg különben sem a végállásokkal van a gond,az a két csavar csak azokat állítja
és ritkán van a váltón magán bowdenállító,bár tény,h lehet rá tenni
#452
Írta 2005. november 13. - 00:15
váltóállításhoz: van a áltón 2 csillagfejû csavar, az egyik L, a másik H ....a H állítja a legnagyobb fogaskereket, az L a legkisebbet...váltóval váltasz elõször felülre, H csavar-t úgy tekered (ki és be is lehet), hogy a váltó és a fogaskerék szemre egy vonalban legyen...ugyanezt megismétled L -el is...válts végig, ha néhol akad, akkor van egy ilyen tekerõs finomállító csavar ott ahol a bowden becsatlakozik a váltóba..sok sikert, remélem érthetõ voltam.(??)
#453
Írta 2005. november 13. - 00:03
#454
Írta 2005. november 12. - 23:59
persze mi az olcsó... 15-20 így is megvan egy szett, de legalább el lehet felejteni a váltóproblémákat hosszú idõre
shimanóbol ez jóval többe kerülne
#455
Írta 2005. november 12. - 23:52
hát az rx100 inkább városi és outi váltó, meg talán montinál túraváltó...anyunak van ilyenje, de õ nem nyomja terepen, szóval neki néha kell állítani és müködik...apunak alivioja van, nekem is...idén 5 maratont nyomtunk végig, ebbõl 2 elég saras volt...bírták, én csak egyszer állítottam utána...szóval ha kevés pénzed van, akkor alivio...szerintem legalábbis..
nekem az a legfontosabb h bírja a strapát és olcsó legyen.. használtan érdemes váltót venni? vagy azok már lehazsnáltak többnyire?
#456
Írta 2005. november 12. - 23:17
Tudja vki, hogy a Sheldon Brown cuccokból mennyit fordított le Balázs(?), és hogy kereshetõk meg itt a weboldalon?
#457
Írta 2005. november 12. - 22:58
#458
Írta 2005. november 12. - 22:51
de az rx100 állítólag országúti váltó
nemtom jelet-e ez vmit de sztem nem lehet olyan strapabíró mivel oda nem kell annyira strapabíró [sztem]