Jelentkezz be Regisztrálj

Látni & látszani!
#1861
Írta 2013. április 07. - 17:13

#1862
Írta 2013. április 06. - 21:19

nos.. a kidolgozása elsõosztályú, nagyon igényes a rögzítõrendszere és a burkolat, tényleg profin van megcsinálva
a funkciói is nagyon jók, kétféle fényerõ és kétféle fényerõn való villogás, ennél több városban nem kellhet
a fényereje is nagyon jó, szépen is terít, városban a gyengébb, 15 lux megvilágítás is elegendõ ahogy néztem, a 30 lux meg már tényleg elég jó
én az elhagytott lighster helyett vettem, emez drágább, terítésben hasonlóak, a trelocknak azért erõsebb a fénye, de papíron kevesebb ideig is bírja, amiben viszont egyértelmûen jobb, az a funkciók sokasága és a rögzítõrendszere, illetve, hogy usb-n keresztül lehet tölteni a belerakott aksikat.
amúgy aldiban lesz jõvõhéten olcsó bringa lámpa, és ha a lidlisbõl indulok ki, akkor bestbuy lesz ez is
#1863
Írta 2013. április 05. - 19:02

-Országútra én 1. körben Trelockok között néznék szét. Elég messzire hordanak, és nem vakítanak. A nagyobb modelljeiknek már elég jó fénye van, illetve kissebb fogyasztásu módok is vannak... (és elég kompaktok, hogy akár kézben is vihetõ legyen)...
-Ha jól tudom, létezik kis méretû, õv(tok)-ra rakható, elõre világító kis lámpás is. Gyalogláshoz inkább ez, vagy talán fejlámpa lenne még célszerû kompakt méretben, sacc akár 0,5W is elég lehet. (1×18650; 2×AA; 3×AAA súlya még gond nélkül cipelhetõ fejen, akár egész éjjel is)... Szerintem gyalogláshoz Natural-white, erõsen szórt fényû lámpát érdemes választani!
(Indexen találsz tapasztaltabb lámpa gurukat, túrázókat)
én is benevezek egy trelock 750-re, velon-n láttam, hogy jó a fénye, meg tud villogni is
a lighstert meg ma elhagytam végérvényesen, valami lehetett a konzollal, mert a héten egyszer már elhagytam, de akkor meglett, most meg nem lett meg....
#1864
Írta 2013. április 05. - 18:40

-Országútra én 1. körben Trelockok között néznék szét. Elég messzire hordanak, és nem vakítanak. A nagyobb modelljeiknek már elég jó fénye van, illetve kissebb fogyasztásu módok is vannak... (és elég kompaktok, hogy akár kézben is vihetõ legyen)...Szia! Én épp olyan lámpát keresnék, aminek az üzemideje hosszabb, de az MJ klónok között csak túl erõs fotonágyúkat találok. Kerékpárnál csak országúti felhasználás lenne, de nem ártana, ha alkalmas lenne gyalogtúrára. is. Tehát több fokozatút keresek, de jó lenne, ha cserepakk nélkül akár két éjszakát is kibírna 100 lumenen. Az jó, ha van rajta erõsebb fokozat (jelzéskeresés, ill. lejtõ 40-50-nel oúton). Létezik ilyen?
-Ha jól tudom, létezik kis méretû, õv(tok)-ra rakható, elõre világító kis lámpás is. Gyalogláshoz inkább ez, vagy talán fejlámpa lenne még célszerû kompakt méretben, sacc akár 0,5W is elég lehet. (1×18650; 2×AA; 3×AAA súlya még gond nélkül cipelhetõ fejen, akár egész éjjel is)... Szerintem gyalogláshoz Natural-white, erõsen szórt fényû lámpát érdemes választani!

(Indexen találsz tapasztaltabb lámpa gurukat, túrázókat)
#1865
Írta 2013. április 04. - 11:17

Nekem hátul és elõl is két lámpám van. Ezek mindig rajta vannak a bringán: $4.09 2-LED 3-Mode White + Red Light Frog Bicycle Lights (2-Pack Set) - black at FastTech - Worldwide Free Shipping
Továbbá hátul ez is: Blackburn Mars 3.0 - YouTube
A Blackburn Mars 3.0 pont azért vettem mert oldalra is jól látszik és van olyan módja, hogy nem folyamatos, de nem villog, hanem franc se tudja kígyózik rajta a fény.
Elõlre pedig este mindig viszek magammal rendes lámpát is, de a lényeg itt, hogy mindig van rajta valami. Elõl max ez a kis gumis vacak szokott villogni, a rendes lámpa nem. Hátul pedig attól függõen, hol megyek a blackburn is kígyózik vagy folyamatos-ra van állítva.
#1866
Írta 2013. április 03. - 23:45

A töltõim már nekem is ilyenek.Nekem szerencsére elég okos töltõm van, ki tudja sütni egyesével az akkukat (4db-ot tud egyszerre kezelni), plusz egyenként tudja tölteni is, errõl pedig egy lcd kijelzõn tájékoztat is, akkunként. A li-ion töltõmön sajna nincs kijelzõ, csak 1 két szinû led, viszont két akkut tud függetlenül tölteni.
(Régebben egyszerû tápegységrõl töltöttem az akkukat és mértem menet közben, hogy mikor kell lekapcsolni.)
Amelyik akkut cellánként lehet tölteni, annál a kontrollos kisütõs töltõvel nincs is gond.
Viszont arra gondoltam ahol 1.2 Voltos cellákból van fixen, sorosan össze állítva 10 db.
Végig ponthegesztett kötésû cellák belül zsugorcsõ szigeteléssel és kívülrõl is zsugorfóliával szorítják egybe,
azzal a gondolattal, hogy amíg az mûködik addig senki nem próbálja meg kibontani.
Ez az akku viszont sajnos nem cellánkénti töltésre készült.
Valamikor a legelsõ góliát akku cellákból össze állított világítási akku csomagom, 30-35 éve még hasonlóan mûködött.
Arra 12V (akkor még 4 Ah-ás volt a góliát NiCd akku) és 5W - 20W - 50 Wattos lámpák voltak a bringa kormányon bekötve. A nagyobbakat mikro nyomókapcsolóval, leginkább csak pillanatnyi elõre nézésre kapcsoltam be.
Az 5 Wattos halogén mûködött folyamatos világításként (kb.100 lumen).
Akkor még nem volt használható fényû led, legfeljebb amit néha el lehetett érni az vörösben de azt is szinte csak néhol lehetett kapni mutatóba, gyengécske fénnyel, és vagyonért lehetett hozzá jutni. Az még hátulra is kevés lett volna.
A nagy refik csak a villanásnyi elõre nézésre voltak jók. Amikor Balatonról tekertem hazafelé éjszaka és nagyon nem tudtam mi van elõttem távolabb. Na akkor megláttam milyen lenne ha folyamatosan volna ilyen világításom. Nagyon tervezgettem és vártam a led fejlõdését, "talán majd egyszer".. gondoltam. Most már ennél több fényem van ha mind felkapcsolom, és kb 6 órára elég, igaz a végefelé már gyengébben, egyre gyengülõen világít.
Már akkor nagyon tetszett az a pillanat, amikor az éjszakai sejtelmes sötétben elõre tudtam nézni és arról álmodoztam, hogy majd egyszer lesz olyan lámpám, amivel folyamatosan, több órán keresztül lehet úgy látni. Így kezdtem el követni a kis fogyasztású és jó hatásfokú világítás technika fejlõdését. Most ezért írogatok itt mert elég sokat foglalkoztam ezzel is.
Leírok egy érdekes lámpás sztorit ami szintén Balaton felõl hazajövet éjszaka velem megtörtént.
kicsit császkáltam és Kb Törökbálint környékén kiváncsi voltam az éjszakai falura és ott mentem keresztül. Egy lány éppen jött velem szemben és megéllt egy fa kerítés kapuja elõtt. Az 50 Wattos reflektort oda billentettem és rávilágítottam a kapura a háta mögül. mire vissza nézett, hogy ki az, addigra lekapcsoltam a nagy fényt és lassan gurultam tovább. Elõször rá nézett a bringára (akkor agyváltós kempingem volt) aztán kereste tovább az erõs fényû jármûvet. Mert egy kemping bicikli nem világíthat ennyire, az csak természetes.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1867
Írta 2013. április 03. - 20:53

#1868
Írta 2013. április 03. - 20:08

l.
Soros kapcsoláskor nem teljesen egyformán merülnek ki. Töltéskor viszont azonos ideig töltõdnek.
Nekem szerencsére elég okos töltõm van, ki tudja sütni egyesével az akkukat (4db-ot tud egyszerre kezelni), plusz egyenként tudja tölteni is, errõl pedig egy lcd kijelzõn tájékoztat is, akkunként. A li-ion töltõmön sajna nincs kijelzõ, csak 1 két szinû led, viszont két akkut tud függetlenül tölteni. Az akku ugye nem védett, ipari 2600-as samsung cella. Bár azt hiszem, 18650-bõl már 3600mAh-nál tartanak, gondolom horror áron. Pech, h 2mm kellett volna ahhoz, h 25650-es akku beleférjen a lámpába, az meg kapacitásban simán 5500mAh.
#1869
Írta 2013. április 03. - 19:54

Annyi a diffi, h 3db nimh akku helyett elég 1db.
Na meg a sorosan kapcsolt akkuk elõbb-utóbb szét másznak.
Ez alatt azt értem, hogy mivel a cellák még akkor sem teljesen egyformák, ha egymás után jönnek le a gyártó sorról.
Soros kapcsoláskor nem teljesen egyformán merülnek ki. Töltéskor viszont azonos ideig töltõdnek.
Ezek eleinte alig észrevehetõ különbségek, de lassan egyre nagyobb lesz az eltérés, ami végül már komolyabb problémát jelent a cella sornál.
Egyes cellák túltöltõdnek, mások nem lesznek megfelelõen feltöltve. A soros NiCD és Nimh akku csomagoknál ez a veszély mindig fenn áll.
A legtöbb akku csomagot ezért szokták eldobni idõ elõtt. Régebben szedtem szét ilyen akku pakkokat és több jól mûködõ cella került ki belõle de volt néhány közte ami tényleg hibás volt.
A Li-ion akku pakkoknál is többek között ezért kerül kontroll elektronika az akkukhoz,
hogy az ilyen hibát a (túlmerítést, túltöltést, túláramot) elkerüljék.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1870
Írta 2013. április 03. - 19:22

egybeket ruhazaton regen is szabadott villogot hordani.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#1871
Írta 2013. április 03. - 19:16

Valami rémlett, de már nem emlékeztem pontosan, hogy
mi volt az utolsó érvényes meghatározás.
Azért a logika csak gyõzött.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1872
Írta 2013. április 03. - 10:10

...
Az elsõdleges kötelezõ kerékpár világításnak tudomásom szerint nem szabad villognia (egy idõben nem volt szabad), a gyakorlatban nem szóltak még érte talán senkinek, akit ismerek, de az ördög nem alszik. Ha valakibe nagyon bele akarnak kötni, akkor lehet ez is egy ok. ...
A tavalyi KRESZ módosítás szerint már lehet villogó fény is:
54. § (6) A kerékpárral éjszaka és korlátozott látási viszonyok között abban az esetben szabad közlekedni, ha a kerékpáron vagy a kerékpároson
a) elõre fehér-, hátrafelé piros színû, folyamatos vagy villogó fényt adó lámpát és fényvisszaverõt helyeztek el, és

visel.
#1873
Írta 2013. április 03. - 05:51

Hi!
Volna egy olyan kérdésem,hogy pl. egy 18650-es akku és egy 1.2V 2500Ah-ás akksi között mekkora a különbség.Egyszerûbben:ha az utóbbit választanám energiaforrás gyanánt 3 vagy 5 W-os led táplálására,százalékosan mekkora lehet a különbség a kettõ között?Azt látom,hogy a 18650-es akksi kapocsfesz.-e 3.7 volt is lehet.
Annyi a diffi, h 3db nimh akku helyett elég 1db. Árban is kb ez van, ezresért kapsz 2600-as samu ipari liion cellát, ami árban jóval olcsóbb, és könnyebb. És egy akkut egyszerûbb tölteni, kezelni, mint hármat. Eszembe nem jutna nimh akkuban gondolkodni. Jó az, de plö a hátsó villogóba.
#1874
Írta 2013. április 02. - 23:57

A lassan villogó lámpák zavaróak. Túl sokat mozdul a bringa két villogás köz és túl nagy a szünet a villogások közt. Az ilyen lámpákra szerintem veszélyesek a közlekedésben.
Viszont kövezzetek meg de az egy ledes mini villogók szerintem hamis biztonságérzetet adnak. Én legalább is nagyon haragszom rájuk - persze a semminél mindenképpen jobbak. Mindig veszekszem a haverjaimmal, hogy alig látni a lámpájukat, pedig 15 méterre tekerek mögöttük. Néha elkérem a bringájukat és elõre hajtok, hogy nézze meg, a többi villogós haverhez képest mennyi fényt ad az õ lámpájuk.
#1875
Írta 2013. április 02. - 23:41

A kerékpáros már csak azért is célszerûen megkülönböztetendõ figyelem felkeltõ fény hatással, a több tonnás karosszériákkal védett jármûvekkel szemben, mert ami ott az acél lemezen egy kis horpadást okoz, az a bringa hajtójának a "karosszériáján" is hasonló erejû behatást feltételez. Amit ott ki lehet kalapálni, az itt végzetes is lehet. Ezért célszerû vészjelzésként használni a kerékpár másod helyzet jelzõ fényét, mert a kerékpáros fokozottan sérülékeny.
Az elsõdleges kötelezõ kerékpár világításnak tudomásom szerint nem szabad villognia (egy idõben nem volt szabad), a gyakorlatban nem szóltak még érte talán senkinek, akit ismerek, de az ördög nem alszik. Ha valakibe nagyon bele akarnak kötni, akkor lehet ez is egy ok. viszont annyi kiegészítõ villogót tehetünk fel a ruhánkra és táskánkra, ahányat akarunk. Errõl nem szól szabályozás. Szóval inkább úgy érdemes egy a keróra felszerelt folyamatos fény mellett "látszani".
Azért azt el tudom képzelni, hogy legtöbbször nem igazán használunk kettõ lámpát hátul, sokszor jó ha legalább egy vörös villogó van kéznél.
Az persze lényeges, hogy a villogás üteme ne legyen annyira ritka, hogy az autós egy tájékozódó szemvillanása idõtartamán belül véletlenül ne csak a sötét periódust lássa, mert akkor könnyen elkerüli a figyelmét, hogy ott éppen látszott valaki az elõzõ pillanatban.
Erre én is csak azóta gondolok, amikor olvastam egy hozzászólást ebben a témában.
........ A hátsó villogóhoz kiegészítésképpen hozzáteszem az egyik kerékpáros lámpaépítõs kolléga autós tapasztalatát:
Ez lehet a hátránya a villogó fénynek.Valamelyik este majdnem elcsaptam egy bringást. Megyek a kocsival, éppen befordulok egy utcába. Nézek jobbra-balra, mire a bal szemem sarkából kiszúrtam, hogy valami villan. Gondoltam, hogy csak valami csillogás lehet, de visszanéztem. Hát nem egy bicajos villogó lámpájánál láttam, amint éppen elalszik a fény?! A frász jött rám. Ha folyamatosan világított volna, sokkal hamarabb kiszúrom...
Legjobbnak azt tartom, amelyik nem alszik ki teljesen, hanem egymás melletti ledek fényének lépkedése folyamatos mozgás érzetét kelti. A bizonytalan imbolygó mozgásra még inkább oda figyelnek mert ha egy bizonytalan mozgású "valami" van az út szélén, azt még a perifériás látás segítségével is könnyebben észrevesszük. A mozgó-lépkedõ fény is ezt az érzetet kelti.
Köszi!Kafa a galambod!

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1876
Írta 2013. április 02. - 23:15

Ez ritka eset lesz de itt Budapesten a belvárosban, nagy forgalmú, több sávos úton néztem az út szélérõl a forgalmat. Itt egyszerre láttál (iránytól függõen) több tucat piros vagy fehér fényt (autók). DE mikor jöttek a bringások, sokkal föltûnõbb volt a sok-sok-sok tucat fény között a villogó fény. A folyamatos fényû bringás egyszerûen elveszett a többi között.Oké igazad van. Villogj!
Én a villogóban hiszek ! Reggel melóba menet és még fényes nappal is villogok elöl.
Az meg ne vezessen autót, akit egy nyomorult kerékpár villogó fénye összezavar.
#1877
Írta 2013. április 02. - 21:51


Én elsõsorban abból a szempontból nézném, hogy mint energiaforrás, melyik a jobb (függetlenül a kapocsfeszültségtõl, kapacitástól).
Ha így tekintünk rájuk, akkor a 18650-re szavaznék, mert
- a Li-os, így a fajlagos teljesítménye (W/kg) lényegesen nagyobb, mint a NiMH-é
- önkisülése sokkal kisebb (persze a NiMH-esbõl is vannak is jók, pl. Eneloop, de az elég drága)
- a belsõ ellenállása is kisebb, így kisütés közben hatékonyabb (kevesebb energiát emészt fel a saját melegedése)
- nagyobb áram leadására képes (ez mondjuk az elõbb említett tulajdonságának is köszönhetõ)
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1878
Írta 2013. április 02. - 21:25

Volna egy olyan kérdésem,hogy pl. egy 18650-es akku és egy 1.2V 2500Ah-ás akksi között mekkora a különbség.Egyszerûbben:ha az utóbbit választanám energiaforrás gyanánt 3 vagy 5 W-os led táplálására,százalékosan mekkora lehet a különbség a kettõ között?Azt látom,hogy a 18650-es akksi kapocsfesz.-e 3.7 volt is lehet.
#1879
Írta 2013. április 02. - 12:38

Ez esetben a feltünõbb a biztonságosabb. Kocsival mire olyan távolságra jutsz, h fel kell mérni a távolságot este, már látod a bicajost a kocsi lámpájával. Innentõl annyi a funkciója, h minél hamarabb kiüsse a kocsis szemét az a tény, h itten egy bicajos lesz elötte.
Oké igazad van. Villogj!

#1880
Írta 2013. április 02. - 12:38

F1-ben a piros villogót esõben használják, amikor víz függöny van mögöttük és az arcukba megy a víz. Ez egy veszélyhelyzet, eléggé gyorsan történnek a dolgok. Amikor eláll az esõ kikapcsolják, hogy ne zavarja õket.
A másik fele nyilván vicc volt.... lemaradt a smiley...
erre írtam

"Lehet, hogy egy vasúti jelzõlámpa, vagy egy F1-es esõben....."
amúgy egy a lényeg, a villogó fény nem csak jobban észrevehetõ, hanem egyértelmû jelzést ad az autósnak, hogy kerékpáros halad elõtte, ebbõl kindulva a sebsségét már becsülni se nagyon kell, mert biztosan lassan halad