Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#1901
Írta 2013. április 02. - 09:07
#1902
Írta 2013. április 02. - 08:35
mármint az a probléma, hogy ha este látsz egy villogó piros lámpát, ami ugye csak kerékpár lehet, akor nem tudod eldönteni, hogy 20-al, vagy 130-al megy?
a magyar sajátosságot mire érted? hogy villogót használnak? mert ha igen, akkor a tescón kívül még elég jól rárepült a magyar igényekre pl. a cateye, sigma, smart, stb. is.
Lehet, hogy egy vasúti jelzõlámpa, vagy egy F1-es esõben......Amikor vak sötétben mész az autóddal 90-en akkor azért nem baj ha nem villog, hanem folyamatosan látod akár elölrõl akár hátulról.
Biztonságosabb a folyamatos piros fény, ennyi. A gyártók meg azért gyártanak ilyet, mert van rá kereslet, nem azért mert neked az a legjobb. Abból fogy a legtöbb, mert az a legolcsóbb. Egyébként meg a legtöbb ilyen lámpában is van folyamatos fény funkció. A magyar sajátosságról pedig csak annyit, hogy a fele leszarja, hogy kell e lámpa vagy sem, van a nincs pénze kategória és van a legolcsóbbat leveszem a polcról nehogy a rendõr megbüntessen és van a látni akarok és látszani akarok, nem akarom, hogy elcsapjanak az út szélén kb. a bringások 5-10 %-a....
#1903
Írta 2013. április 02. - 03:34
Azt még arra is érthetik, hogy a ledek fényét szinte sugárszerûen vetíti ki távolra, relatív kis széttartással.Segíts már, lécci !
1600 Ft-os hátsó villogóban nem tudom értelmezni a "LÉZER" szót.
Milyen lézer ? Az mit csinál elvileg ?
nyilván nincs köze a lézerhez de a jól összetartó, szûk fényû lámpákra szokták mondani, hogy lézerfényû.
..mert ugye azt tudjuk, hogy a lézer fénye közel párhuzamos. Szerintem ez csak egy jól hangzó vevõ csalogató,
mert kinek ne tetszene egy olyan holmi amiben lézert sejtünk, már csak a filmek lézer lovagjai után, kissé fantáziálva is.
Persze nem is beszélve arról, hogy 1600,-Ftért egy ilyen erõsségû lézert még önmagában egy darabot sem adnak oda.
Még egy kis off is hozzá, azzal kapcsolatban, hogy miért egy galamb képét tettem fel ide logónak.
Itt a videó magyarázat:
Érdemes 720 pixelre és nagy képernyõre váltani.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1904
Írta 2013. április 01. - 22:35
Pont az a lényeg a sötétben, távolság, sebesség helyes felmérése. Nem véletlenül nem villognak az autók sem. Ez megint egy magyar sajátosság, hogy 500 Ft-os tescos villogót raknak elõre hátra. De ez még mindig a jobbik eset mert van akinek még ennyi sincs.
mármint az a probléma, hogy ha este látsz egy villogó piros lámpát, ami ugye csak kerékpár lehet, akor nem tudod eldönteni, hogy 20-al, vagy 130-al megy?
a magyar sajátosságot mire érted? hogy villogót használnak? mert ha igen, akkor a tescón kívül még elég jól rárepült a magyar igényekre pl. a cateye, sigma, smart, stb. is.
#1905
Írta 2013. április 01. - 22:03
#1906
Írta 2013. április 01. - 21:57
#1907
Írta 2013. április 01. - 21:57
#1908
Írta 2013. április 01. - 21:50
Inkább ne villogjon, rendes fénnyel folyamatosan világítson. Nem hülyék azok a németek....
szerintem ebben elég hülyék
az érvelés ugyanis az, hogy azért ne villogjon, mert úgy nehezebb a sebességét megítélni
persze, hogy ha villog, az egyértelmûen kerékpárt jelez, így talán mégiscsak sikerülhet értelmes embernek azt a bizonyos sebességét megítélni, talán könnyebben is, mint a nem villogót.....
#1909
Írta 2013. április 01. - 21:46
#1910
Írta 2013. április 01. - 21:07
#1911
Írta 2013. április 01. - 20:55
Viszont vannak, nem sokkal drágább lámpák, amik "biztonsági sávot" világítanak az aszfaltra:

Pl:
Google képkeresési találat: http://img02.aprod.hu/images_aprodhu/4821106_1_644x461_bicikli-kerekpar-led-lampa-laser-lezer-biztonsagi-sav-nyiregyhaza.jpg
#1912
Írta 2013. április 01. - 20:51
Sziasztok!
prizmás, elemes csomagtartó lámpával van valamelyikõtöknek konkrét tapasztalata?
A fenti lámpa vételén gondolkodom, de az 1db LED kevésnek tûnik. A weboldal lézert is ír hozzá, de az szerintem hülyeség ahogy a fém burkolat is:
WEBSHOP - Audaxtrade Kerékpár lámpák 3 LED-es hátsó csomagtartó lámpa FE-3TL
2000 Ft körüli árkategóriában gondolkodnék.
intersportban vettem prizmás, 3 ledes csomagtartó lámpát (cytec), a középsõ lednek elég durva a fényereje, az önmagában sokkal erõsebben és jobban látszik, mint a korábbi smart lámpa 3 ledje, a másik kettõ oldalra villog
két darab AA elemmel megy, ami elég hosszú üzemidõt biztosít
igaz nem 2 rugó, hanem 3600 ft volt, de szerintem rendben van, kettõ közül az egyik most gyorsabban kezdett villogni, de mintha lassan kezdene visszaállni normális üzemmódba
amire szerintem figyelj, hogy villogni is tudjon (a német szabvány miatt sok csak világít pl. B&M) és AA elemmel menjen AAA helyett, hamár úgyis van benne hely a prizma mögött
#1913
Írta 2013. április 01. - 20:51
#1914
Írta 2013. április 01. - 20:43
1600 Ft-os hátsó villogóban nem tudom értelmezni a "LÉZER" szót.
Milyen lézer ? Az mit csinál elvileg ?
#1915
Írta 2013. március 31. - 22:03

Sziasztok!
prizmás, elemes csomagtartó lámpával van valamelyikõtöknek konkrét tapasztalata?
A fenti lámpa vételén gondolkodom, de az 1db LED kevésnek tûnik. A weboldal lézert is ír hozzá, de az szerintem hülyeség ahogy a fém burkolat is:
WEBSHOP - Audaxtrade Kerékpár lámpák 3 LED-es hátsó csomagtartó lámpa FE-3TL
2000 Ft körüli árkategóriában gondolkodnék.
#1916
Írta 2013. március 30. - 13:30
Vagyis 110Watt X 22lm= 2420 lumen összesen.
H.I.D.-bõl (nagy intenzitású gázkisülés elvû fényforrásból) talán 35 Wattosat szoktak használni.
Annál kb 60-100 lumen között lehet számolni wattonként, ami hamar öregszik (csökkenõ érték). Vegyük a kettõ között,a 85 lumen/Wattot.
A 2X35=70 Watt H.I.D. 6000 lumen összesen.
A korábban linkelt lámpa kb 9-10 000 lumen.
Az viszont több ok miatt nem kimondottan bringa világításra való.
Azt csak mellékesen említem meg, hogy napszemüveget kellene felvenni, hogy ne legyen túl erõs az útról vissza verõdõ fénye.
A lényegesebb szempont, hogy ekkora fényerõn nem sokáig bírná az akku, viszont van állítólag kisebb fokozata is, persze kérdés, hogy az mennyivel kisebb. A másik szempont, hogy ezek a körkörös elosztású tükrös lámpák kormányról nagyon vakítják a szembe jövõket.
Ennek a fénye még kellemes szélesen elosztva is inkább filmes bevilágító lámpának tûnne a fényerejét illetõen, mint közlekedéshez világításnak.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1917
Írta 2013. március 30. - 08:44
#1918
Írta 2013. március 29. - 23:25
Ez elvileg 10 000 lumen körüli kézi lámpa. Egy XM-L T6-os led kb 910 lument képes leadni, ledenként 3 Amper mellett.Balu1: bakker, ez milyen lámpa? Döbbenet fénye van.
Az adatlap további adatai szerint kb 10 Watt teljesítmény felvétel mellett képes leadni 1000 lument, vagyis van kicsi ellentmondás benne.
Best UltraFire XM-9T6 9500-Lumen 5-Modes LED Flashlight(3*26650) - led flashlight online Worldwide Free Shipping!!!
"XLamp XM-L
XLamp XM-L LEDs offer the unique combination
of very high efficacy at very high drive currents,
delivering 1000 lumens with 100 lumens-per-watt efficacy at 3 A "
LED adatlap: Cree Component XLamp XM-L LEDs
Az itt olvasható drH írásában, hogy mirõl is mûködik a képen:
http://forum.wikitec...=990183#p990183
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1919
Írta 2013. március 29. - 15:41
Alapjáraton iszonyat sokáig mûködik és azzal már gyalogolhatsz. kb. fél állásban meg simán tekersz vele az erdõben.
#1920
Írta 2013. március 29. - 09:54
Szerintem is a szórtabb fényû jobban használható!
Arra számits, hogy valószínûleg "lo" módban is nagyon erõsen világít, akkora árammal csak ~ fél éjszakát tud végig világítani
/Egész éjszakás gyalogtúrához kevesebb fény is elég (több módos, gyengébb fokozatot is tudó lámpával jobban járnál); Ha full éjszakát tekerni szeretnél, akkor jó választás, viszont akkor meg + akkupack is kéne mellé.../
Szia! Én épp olyan lámpát keresnék, aminek az üzemideje hosszabb, de az MJ klónok között csak túl erõs fotonágyúkat találok. Kerékpárnál csak országúti felhasználás lenne, de nem ártana, ha alkalmas lenne gyalogtúrára. is. Tehát több fokozatút keresek, de jó lenne, ha cserepakk nélkül akár két éjszakát is kibírna 100 lumenen. Az jó, ha van rajta erõsebb fokozat (jelzéskeresés, ill. lejtõ 40-50-nel oúton). Létezik ilyen?

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





