Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Látni & látszani!

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
8736 hozzászólás a témában

#1641
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 hozzászólás

Elvileg a pakkban kell lennie valami áramkörnek, ami kiegyenlíti a feszültséget töltésnél a cellák között.
Így arányosan kellett megkapnia a túltöltést az összes cellának. Ezek nem azonnal az elsõ kicsi túltöltésnél mennek tönkre, hanem minden többlet rátöltéskor kicsit károsodik mindegyik cella, ha arányosan jut rá a feszültség.

Sõt ha nem arányosan jutna a pakk tagjaira a feszültség, akkor normál össz. feszültségû töltésnél is lehetne akkora eltolódás, hogy egyik cella csoport nem töltõdik fel a megengedett legnagyobb feszültségre, viszont a másik csoport már túltöltõdhetne, az eltolódás miatt, mert amennyivel kevesebbet kap az egyik, annál több jutna a másikra ha eltér a belsõ ellenállása vagy a kimerültségi állapota az egyre inkább eltérõ cellák miatt. Ezért kell a "balansz" áramkör több cellás akku pakk töltésekor, de ez sem véd meg ha a töltõ nagyobb feszültséget ad le a megengedettnél.


Most egyelõre csak annyira szedtem szét az akkupakkot, hogy leszedtem a zsugorfóliát. Áramkör ottvan.
Ezekszerint akkor az összes cella szétment már?
Mondjuk mindegy, mert úgyis teljesen újat csinálok, tehá ebbõl a szempontból lényegtelen.
Holnap szétszedem egyenként is a cellákat, és rámérek, hogy mi maradt bennük....de ezekszerint kuka mind.
Töltõben egyébként ebben az esetben pont 8.4V-os kell? Mert haver megcsinálja ha kell, csak hogy milyet csináljon.....

#1642
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Elvileg a pakkban kell lennie valami áramkörnek, ami kiegyenlíti a feszültséget töltésnél a cellák között.
Így arányosan kellett megkapnia a túltöltést az összes cellának. Ezek nem azonnal az elsõ kicsi túltöltésnél mennek tönkre, hanem minden többlet rátöltéskor kicsit károsodik mindegyik cella, ha arányosan jut rá a feszültség.

Sõt ha nem arányosan jutna a pakk tagjaira a feszültség, akkor normál össz. feszültségû töltésnél is lehetne akkora eltolódás, hogy egyik cella csoport nem töltõdik fel a megengedett legnagyobb feszültségre, viszont a másik csoport már túltöltõdhetne, az eltolódás miatt, mert amennyivel kevesebbet kap az egyik, annál több jutna a másikra ha eltér a belsõ ellenállása vagy a kimerültségi állapota az egyre inkább eltérõ cellák miatt. Ezért kell a "balansz" áramkör több cellás akku pakk töltésekor, de ez sem véd meg ha a töltõ nagyobb feszültséget ad le a megengedettnél.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1643
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 hozzászólás

Ez sajna sok már egy lítium ion cellának. Ettõl már károsodik valamennyire minden végig befejezett töltés alkalmával.

A lítium ion akku kapacitása túltöltésnél, minden töltés alkalmával csökken kicsivel és megnövekszik valamivel a belsõ ellenállása, vagyis a terhelhetõsége.

Nekem is van olyan kínai töltõm, amit nem merek használni, mert bõven 4.2V fölé töltené a lítium ion cellámat. Ha lesz türelmem akkor majd bele nézek. Viszont van olyan is ami pontosan annyira tölt, ami rendben van és inkább azt használom minden ilyen akkuhoz.

Azt a feszültséget fogja a töltés utolsó idején elérni a cella, ami a töltõ végfeszültsége és ha az több mint cellánként 4.2 Volt, ettõl károsodik. Azzal lehet ezen legkönnyebben segíteni ha a vége felé méred az elért értéket és idõben (vagy kicsivel elõtte) lekapcsolod.


De mivel én az akkupakk feszültségét mértem, amiben 2 cella sorosan, és utána a párok párhuzamosan vannak kötve, igy 8.4V-nál kellene megállnia a töltésnek, nem?
Tehát az lehetséges, hogy mivel 8.6V-ot tölt a töltõ, és annyival is töltött végig, ezért már 2 cella meghalt az akkupakkban, és csak feleakkora(4.25V) feszültségnél lekapcsol, mert úgy érzékeli, hogy feltöltötte az akkut?
Bocs, ha esetleg hülyeséget irok, nagyon nem vagyok benne az elektronikában....

#1644
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Az akksicella feszültsége pedig 4.25V volt, mikor lekapcsolt a töltõ vagy a cella elektronikája.
Valami vélemény igy látatlanban?

Ez sajna sok már egy lítium ion cellának. Ettõl már károsodik valamennyire minden végig befejezett töltés alkalmával.

A lítium ion akku kapacitása túltöltésnél, minden töltés alkalmával csökken kicsivel és megnövekszik valamivel a belsõ ellenállása, vagyis a terhelhetõsége.

Nekem is van olyan kínai töltõm, amit nem merek használni, mert bõven 4.2V fölé töltené a lítium ion cellámat. Ha lesz türelmem akkor majd bele nézek. Viszont van olyan is ami pontosan annyira tölt, ami rendben van és inkább azt használom minden ilyen akkuhoz.

Azt a feszültséget fogja a töltés utolsó idején elérni a cella, ami a töltõ végfeszültsége és ha az több mint cellánként 4.2 Volt, ettõl károsodik. Azzal lehet ezen legkönnyebben segíteni ha a vége felé méred az elért értéket és idõben (vagy kicsivel elõtte) lekapcsolod.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1645
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 hozzászólás
Na megmértem a töltõmet....úgy, hogy be volt dugva a hálózatba, de az akksival nemvolt összekötve, úgy 8.6V volt a feszültsége....ez normális?
Az akksicella feszültsége pedig 4.25V volt, mikor lekapcsolt a töltõ vagy a cella elektronikája.
Valami vélemény igy látatlanban?

#1646
montimi

montimi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.086 hozzászólás

Ha hozzám szólt a kérdés, akkor a válasz, hogy eléggé melegszik ;)
2 leddel használom, de ha megállok mondjuk lámpánál, inkább lekapcsolom.....menet közben nincs gond, hûti a menetszél.

hozzád , igen. Mert én már végig tekertem az õszt a telet és a tavaszt egy ilyen (1 ledes) lámpával. És az a tapasztalat, hogy bicóra jó mert a menetszél hûti. De ha áll az ember vagy gyalog akkor gázos lehet. Persze ezt minden nagy teljesítményû lámpánál figyelni kell. A teljesítmény az egyúttal hõ is. Nem is kicsi.

#1647
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 hozzászólás

és mennyire melegszik ez a 3x-or ledes lámpa? nekem 1-es van és azért a nagy teljesítményen igen jól melegszik a lámpatest.


Ha hozzám szólt a kérdés, akkor a válasz, hogy eléggé melegszik ;)
2 leddel használom, de ha megállok mondjuk lámpánál, inkább lekapcsolom.....menet közben nincs gond, hûti a menetszél.

#1648
montimi

montimi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.086 hozzászólás
és mennyire melegszik ez a 3x-or ledes lámpa? nekem 1-es van és azért a nagy teljesítményen igen jól melegszik a lámpatest.

#1649
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Tudnátok olyan elsõ lámpát ajánlani, ami
- gyorsan leszerelhetõ a bringáról (bepattintós gyorszáras)
- AA vagy AAA elemekkel /akkukkal mûködik
- elég fényt ad a városi kerékpárút kátyúinak idõben történõ kikerüléséhez (20-25km/h sebesség mellett)
- országúton nem vakítja el a szembejövõ forgalmat
- jó ár/érték aránya van

Nekem pont ennyire, nem többre lenne szükségem, de 2.000-20.000 Ft közötti áron találtam közel azonos jellegû lámpákat, és abban reménykedem, hogy ti, konkrét tapasztalattal többet tudtok segíteni, mint holmi vásárlói tájékoztató...



Sigma Lightster pl. nekem is ilyen van. Pontosan ezt tudja amit leírtál.

#1650
masta_dry

masta_dry

    vendég

  • fórumtag
  • 27 hozzászólás
Tudnátok olyan elsõ lámpát ajánlani, ami
- gyorsan leszerelhetõ a bringáról (bepattintós gyorszáras)
- AA vagy AAA elemekkel /akkukkal mûködik
- elég fényt ad a városi kerékpárút kátyúinak idõben történõ kikerüléséhez (20-25km/h sebesség mellett)
- országúton nem vakítja el a szembejövõ forgalmat
- jó ár/érték aránya van

Nekem pont ennyire, nem többre lenne szükségem, de 2.000-20.000 Ft közötti áron találtam közel azonos jellegû lámpákat, és abban reménykedem, hogy ti, konkrét tapasztalattal többet tudtok segíteni, mint holmi vásárlói tájékoztató...

#1651
DöG

DöG

    vendég

  • fórumtag
  • 229 hozzászólás

Köszi az infót. Tetszenek a lámpáid. :)
Nem tudom, jól értelmezem-e a "2013-05-31, 17:05"-es hsz.-ed. Szóval a notebookokból bontott (jó minõségû) elvileg nem védett akkukban van rövidzár védelem? Ha igen, mi történik rövidzár esetén?
Nem próbált ki valaki egy ilyen akkut szándékosan rövidre zárni tesztelés céljából?

Csak Tûzvédelem van benne elvileg! Szóval nem ég el, ha rövidrezárod, csak gyorsan tönkremegy...
(Egy igen nagy áramú multifuse szerû van a tokban elvileg, aminek bizonyos áram/hõfok fölött megnõ az ellenállása, így korlátozza a zárlati áramot/cellahõfokot az öngyulladáspont alá.)
Szóval ez csak arra biztonságos, hogyha van egy cellacsoportod, és mondjuk több parallell cella közül az eggyik valamiért bezárlatosodik, akkor nem ég le/robban föl se õ, se a többi (LiPo cellánál esélyesebb a tûz), logfeljebb a körülötte levõ mûanyagokat kissé összeolvsztja...;)

Én még csak 3 régi parallel 18650-es cella + 10cm 0,5 kvadrátos drót esetét tapasztaltam: kb. 5 másodperc alatt leolvadt a drót szigetelése... Szerencsére szerelés közben történt a rövidzár, idõben észrevettem, gyorsan letéptem a drótot... de jól leizzadtam! :mad:

#1652
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 hozzászólás

Írtad, hogy a lámpád egy kis árnyékolással úgy van állítva, hogy a szembejövõt ne vakítsa.
Milyen ez az árnyékolás?


Én csak egy mûanyag sárvédõnek egy 7-8 centis darabját használtam, ráragasztva aluminiumfóliát, hátha tükrözne valamit, bár gondolom hogy nem igy mûködik, nem is vártam tõle semmit. Szóval mintha egy simlédere lenne,szigszalaggal körberagasztottam és kész is. Csak annyi célt szolgál, hogyha beállitom egy optimális szintre, akkor nem vakitja a szembejövõt, de eléggé látok vele.

#1653
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

**
A sima foncsorú lámpám úgy világít, hogy középen van egy távolra szélesedõ, erõs fénykör. Azonkívül egy nagyon széles halvány fénykör.
Itthon a sötét elõszobában egy papírlappal letakartam a lámpa sík, kör alakú üveglapjának felsõ részét, és a halvány fénykör felsõ részre eltûnt. Igaz, nem terel, csak fed (nyel).
De szerintem kevésbé fogja zavarni a szembejövõ kocsist. Remélem. :)
**

Igen, ezek a paraboloidszerû tükör vetítésû lámpák úgy mûködnek, hogy
a led chipbõl középrõl elindulnak kb. 90 fokban köralakban, minden irányba a fénysugarak.

A led fényének az a része ami eléri a tükör falát, az onnan a foncsor görbülete által
meghatározott irányba törik meg és arra halad tovább irányítottan.
Ez adja a távoli koncentráltabb megvilágítást, (középen a kicsi erõsebb kört).

A kilépõ fény, a jókora középsõ területen a tükör érintése nélkül szóródik vakítóan elõre.
Az a fény felelõs a szélsõ, távolra kisebb fényerejû megvilágításért.
A felsõ elnyelõ lappal annak tudod egy részét vissza tartani.

Feltöltött kép

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1654
energy

energy

    vendég

  • fórumtag
  • 100 hozzászólás

"Szerintem a töltõ teljesen rendbem van! :)..."

Köszi az infót. Tetszenek a lámpáid. :)
Nem tudom, jól értelmezem-e a "2013-05-31, 17:05"-es hsz.-ed. Szóval a notebookokból bontott (jó minõségû) elvileg nem védett akkukban van rövidzár védelem? Ha igen, mi történik rövidzár esetén?
Nem próbált ki valaki egy ilyen akkut szándékosan rövidre zárni tesztelés céljából?

**

Próbáld ki, de szerintem így nem mûködik.
Belül a led-bõl kilépõ összes fényt kell, csak a felsõ tükör félbe terelni (mint az autó tompítottnál), hogy
a felsõ oldalról csak lefelé vetüljön. Ez az elmélet, szerintem próbáld ki.

Viszont (tükör helyett) nagy gyûjtõ lencsés vetítésnél lehet külsõ terelõ sík tükör lapot is használni felül
(burkolattal, mint a közlekedési lámpáknál).


A sima foncsorú lámám úgy világít, hogy középen van egy távolra szélesedõ, erõs fénykör. Azonkívül egy nagyon széles halvány fénykör.
Itthon a sötét elõszobában egy papírlappal letakartam a lámpa sík, kör alakú üveglapjának felsõ részét, és a halvány fénykör felsõ részre eltûnt. Igaz, nem terel, csak fed (nyel).
De szerintem kevésbé fogja zavarni a szembejövõ kocsist. Remélem. :)
Ez csak kezdetleges megoldásnak szánom. Majd még továbbgondolom.

**

3x CREE LED XML XM-L T6 LED 4000Lm Bicycle Light Bike Lamp HeadLight headLamp R1 | eBay

Egy ilyesmi...3 üzemmódot tud(alsó led, 2 felsõ led, mindhárom led)
Ledenként azthiszem 9W, de én általában a 2 felsõ ledet használom, mert egykis árnyékolással úgy van állitva, hogy..."


Írtad, hogy a lámpád egy kis árnyékolással úgy van állítva, hogy a szembejövõt ne vakítsa.
Milyen ez az árnyékolás?

Ha jól figyeltem meg, a legtöbb biciklis még ott tart, hogy semmilyen lápmája nincs.
Mi már itt fényárban úszunk. :)

Az a hétledes lámpa brutális lehet. Van rajta villogás funkció - nem értem miért. Lehet, csak parasztvakítás. :) Ne tudom mit érezhet az a kocsi, akinek azzal a szemébe villognak vezetés közben.

Én egy számítógépboltból kértem notebook akkukat, azokat bontottam szét. Egy csomó jó minõségû 18650-es cellám lett, igaz nem védettek. De más is írta itt, hogy nem hallott még notebook robbanásról.

Olyan eladótól én nem rendelnék, akinek csak pár száz db. értékelése van és csak 98 %-os!

#1655
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Nagy mellényúlás lenne, ha ebbõl épittetnék akkupakkot?
Genuine Samsung ICR18650 3.7V 2600mAh Protected Li-ion Rechargeable Batteries | eBay

Meg ha jól értelmezem a védett akku kifejezést, akkor mindegy milyen töltõvel töltöm, nem lehet túltölteni? Vagy ilyenkor is érdemes jobb töltõt beszerezni? Mert akkor meghagyhatnám a gyári töltõt amit a lámpához adtak.

Szerintem DöG úr jól mondja, hogy a töltõ jó lehet, ha tényleg és biztosan nem megy impulzus töltéssel
és ha nem növekedhet 4.2 Volt fölé a feszültsége, vagyis akkor ha jól mérted és folyamatos tápfesszel tölt.
Ezt szakember meg tudja mondani ha látja és méri.

A linkelt akkuról csak annyit tudok mondani, ha tényleg van rajta védõ áramkör (a kép alapján lehet), akkor már nem lehet gagyi.
Az is erre utal, hogy nincs horribilis többezer (3800 vagy fölötte) mA/óra kapacitás ráírva.

A védõ áramkör nem a túlfeszültségtõl védi, hanem a mély kisütést segít elkerülni (elõtte lekapcsol) és rövidzárlatnál és túlterhelésnél kapcsol még le.
Szerintem, azon keresztül még túl tudnád tölteni, habár még nem próbáltam. Feltöltött kép

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1656
DöG

DöG

    vendég

  • fórumtag
  • 229 hozzászólás

Éppen most végeztem méréseket a töltésénél. A töltõ kivezetésein a feszültség terheletlenül: 4.13 V.
A teljesen feltöltött akku celláim kivezetésein a fesz. terheletlenül ugyanannyi.
Az akkucella kivezetésein mérhetõ fesz. teljes töltöttségénél, rákötött töltõvel töltés közben ugyanannyi, 4.13 Volt. Ettõl nem megy feljebb.
Szerinted a töltõm elfogadhatónak tûnik?

Áramerõsséget nem tudok mérni, mert rossz a mûszerem, de minimális, 0.036 mA áram átfolyását jelzi teljes töltöttségnél is. (Ez lehet, nem valós érték.)

Szerintem a töltõ teljesen rendbem van! :)



Van egy 3 ledes(Cree-T6) biciklis lámpám, ami eddig a gyári akksijával olyan 2 órát világitott, ha 2 leddel használtam(igy le tudtam árnyákolni, hogy a szembejövõt ne világitsa telibe), de most hiába teszem fel töltõre az akkupakkot, kb félóra után telinek jelzi, de 10 perc használat után kikapcsol a lámpa, gondolom lemerül....
Mi lehet a gond?

*Egyrészt akkor kapcsolhat korábban le a feltöltött lámpa, ha lecsökken valamely cella kapacitása; vagy ha megnõ a rendszer belsõ ellenállása (ez csak nagy teljesítménynél jelentkezik, kis fénynél nem jelentõs a hatása). Utóbbit okozhatja a cella belsõ ellenállásának növekedése (öregedés, hideg idõ, esetleg nem megfelelõ töltés), vagy a hozzávezetés (csatlakozók, drót, kapcsoló ellenállásnövekedése) -nagy áramnál észlelhetõ a melegedés, illetve a feszültségesés kimérhetõ-
...De esetleg az eletronika is okozhat hibát...

#1657
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 hozzászólás
Nagy mellényúlás lenne, ha ebbõl épittetnék akkupakkot?
Genuine Samsung ICR18650 3.7V 2600mAh Protected Li-ion Rechargeable Batteries | eBay

Meg ha jól értelmezem a védett akku kifejezést, akkor mindegy milyen töltõvel töltöm, nem lehet túltölteni? Vagy ilyenkor is érdemes jobb töltõt beszerezni? Mert akkor meghagyhatnám a gyári töltõt amit a lámpához adtak.

#1658
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Egy gond van, hogy debreceni vagyok. Már néztem amit korábban linkeltél, folyamatosan olvasom a fórumot, csak "csendestárs" vagyok inkább :D
Itt debrecenben próbálok keresni valami elektronikai céget, aki esetleg foglalkozna ilyesmivel.
Csak milyen cellákat vegyek hozzá? Mi az ami ár-érték arányban jó árban van?

Ilyen három ledes és hasonló tükrös lámpát
rakott össze magának egy ismerõs a másik fórumon, DrH. Nagyon jól terít és messzire is visz.
Viszont tompítottként nem használható.


Szerintem akku ügyben az lehetne még megoldás, hogy felhívod a budapesti boltot és elmondod nagyjából
mirõl lenne szó és megkérdezed hogy lehetne postán keresztül intézni.

Még ami fontos, hogy mennyiért tudnának össze rakni egy adott feszültségû akku pakkot.
Szerintem a csatlakozót fogják kérdezni, hogy milyen van rajta. A többit össze rakják a kért kapacitással.

Na meg a töltõt is érdemes megbeszélni, hogy felküldd-e a tiédet vizsgálatra, vagy mennyiért tudnának adni olyant ami jó.

Ennél viszont tényleg egyszerûbb ha ott helyben találsz valakit, aki biztosan megbízható módon tud li-ion akku pakkor építeni és a töltõt is megvizsgálja.



Valaki ajánlotta valahol, hogy a lámpa üveglapját valamivel felül le lehet takarni, egészen akár félkör alakban, és úgy a szórt fény nem vakítja szembe az autóst.

Próbáld ki, de szerintem így nem mûködik.
Belül a led-bõl kilépõ összes fényt kell, csak a felsõ tükör félbe terelni (mint az autó tompítottnál), hogy
a felsõ oldalról csak lefelé vetüljön. Ez az elmélet, szerintem próbáld ki.

Viszont (tükör helyett) nagy gyûjtõ lencsés vetítésnél lehet külsõ terelõ sík tükör lapot is használni felül
(burkolattal, mint a közlekedési lámpáknál).

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1659
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.689 hozzászólás
dartsos !
Mennyit bír kb. az aksid, ha csak a 2 ledet használod ?
Marci

#1660
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 hozzászólás

***
Szia! Pontosan milyen lámpád van, képet tudnál róla mutatni?


3x CREE LED XML XM-L T6 LED 4000Lm Bicycle Light Bike Lamp HeadLight headLamp R1 | eBay

Egy ilyesmi...3 üzemmódot tud(alsó led, 2 felsõ led, mindhárom led)
Ledenként azthiszem 9W, de én általában a 2 felsõ ledet használom, mert egykis árnyékolással úgy van állitva, hogy a szembe jövõt ne vakitsa, és legyen egy sötét vonal, ami fölött nem vakit...máskülönben teljesen balesetveszélyes, és kisüti a szembejövõ szemét....igazából csak azért nem figyeltek fel a rendõrök még erre, mert szerintem nincs sok belõlük, de amint elterjed jobban, onnantól nem tartom elképzelhetetlennek, hogy betiltsák....legalábbis én betiltanám, mert irányitás nélkül ez a fényerõ már messzirõl, akár Fél-1km-rõl is vakit...nemcsak gyalogost, biciklist, hanem kocsist, mindent. Kint erdõben nemszámit, de városban, országúton szerintem életveszélyes.

http://www.ebay.co.u...=item5d419aa01c

Egy ilyet el se képzelek milyen lehet....de max félórát világithat 4x18650-el, meg brutálisan életveszélyes a fény irányitása nélkül....és teljesen felesleges....