Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Látni & látszani!

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
8741 replies to this topic

#1641
energy

energy

    vendég

  • fórumtag
  • 100 posts
Köszönöm mindenkinek az infókat! :)

"Igen, ezek a paraboloidszerû tükör vetítésû lámpák úgy mûködnek, hogy
a led chipbõl középrõl elindulnak kb. 90 fokban köralakban, minden irányba a fénysugarak.

A led fényének az a része
ami eléri a tükör falát, az onnan a foncsor görbülete által
meghatározott irányba törik meg és arra halad tovább irányítottan.
Ez adja a távoli koncentráltabb megvilágítást, (középen a kicsi erõsebb kört).

A kilépõ fény, a jókora középsõ területen a tükör érintése nélkül szóródik vakítóan elõre.
Az a fény felelõs a szélsõ, távolra kisebb fényerejû megvilágításért.
A felsõ elnyelõ lappal annak tudod egy részét vissza tartani..."


Kitapasztaltam, tényleg úgy van, ahogy írod. Függõlegesen felfelé tartottam a lápát, egy pénzérmét az üveglapjára helyeztem, annak is a közepére, és a plafonra világítottam: a szélsõ vastag fénykör nagyon elhalványult, a középsõ fénykör csak egy picit.
De sajnos legszélen egy nagy, fényes, vékony körgyûrû képzõdött. Ez pont zavarná a szembejövõt. Nem tudom, pontosan milyen takarás lenne a legjobb a közútra.

Én csak egy mûanyag sárvédõnek egy 7-8 centis darabját használtam, ráragasztva aluminiumfóliát, hátha tükrözne valamit, bár gondolom hogy nem igy mûködik, nem is vártam tõle semmit. Szóval mintha egy simlédere lenne,szigszalaggal körberagasztottam és kész is. Csak annyi célt szolgál, hogyha beállitom egy optimális szintre, akkor nem vakitja a szembejövõt, de eléggé látok vele.


Az a "simléder" úgy áll rajta, mint vasúti jelzõfényeken a takarólap, ami a napfény zavaró hatását szûri ki? És hogyan lehet állítani?

Én most megcsináltam, hogy egy vékony kartonlapból körcikket kivágtam, egyik oldalára alufóliát ragasztottam, hogy egy kicsit se legyen átlátszó. És a lámpa üveglapjára erõsítettem (rácsavaroztam a karimát).
Kipróbáltam élesben: a felsõ szórt fény jelentõsen gyengült, így szembejövõ forgalomnak kevésbé zavaró. De sajnos a teljes fénye is gyengébb lett (mindenhol), beleértve a középsõ, amúgy erõsen világító fénykört. A másik probléma, hogy a kartonlapot menet közben problémás le-föl rakosgatni+tárolni.

Csak Tûzvédelem van benne elvileg! Szóval nem ég el, ha rövidrezárod, csak gyorsan tönkremegy...
(Egy igen nagy áramú multifuse szerû van a tokban elvileg, aminek bizonyos áram/hõfok fölött megnõ az ellenállása, így korlátozza a zárlati áramot/cellahõfokot az öngyulladáspont alá.)
Szóval ez csak arra biztonságos, hogyha van egy cellacsoportod, és mondjuk több parallell cella közül az eggyik valamiért bezárlatosodik, akkor nem ég le/robban föl se õ, se a többi (LiPo cellánál esélyesebb a tûz), logfeljebb a körülötte levõ mûanyagokat kissé összeolvsztja...;)

Én még csak 3 régi parallel 18650-es cella + 10cm 0,5 kvadrátos drót esetét tapasztaltam: kb. 5 másodperc alatt leolvadt a drót szigetelése... Szerencsére szerelés közben történt a rövidzár, idõben észrevettem, gyorsan letéptem a drótot... de jól leizzadtam! :mad:


Köszi szépen a megnyugtatást. A tûzvédelem nekem éppen elég.
De minden notebook akksiban van tûzvédelem?
Ezekben a típusokban biztosan van vajon?
CGR18650AF
ICR18650-24E
SF US18650GR

Már éppen arra gondoltam, hogy a szabadban csinálok egy rövidzár tesztet, de akkor inkább kihagynám. :)

#1642
masta_dry

masta_dry

    vendég

  • fórumtag
  • 27 posts

Sigma Lightster pl. nekem is ilyen van. Pontosan ezt tudja amit leírtál.


Köszi, pont azzal szemezgettem. Csábítanak a távol-keleti, e-bay-rõl beszerezhetõ pilácsok is. Sógorom most vett egyet és nagyon meg van elégedve vele, viszont a le-felszerelése bajos.

@Dög:
Jesszusom, brutál fénye van. Kb, mint amit ma mutatott a kollégám: blacburn super flea.

#1643
DöG

DöG

    vendég

  • fórumtag
  • 229 posts

Tudnátok olyan elsõ lámpát ajánlani, ami
- gyorsan leszerelhetõ a bringáról (bepattintós gyorszáras)
- AA vagy AAA elemekkel /akkukkal mûködik
- elég fényt ad a városi kerékpárút kátyúinak idõben történõ kikerüléséhez (20-25km/h sebesség mellett)
- országúton nem vakítja el a szembejövõ forgalmat
- jó ár/érték aránya van

Nekem pont ennyire, nem többre lenne szükségem, de 2.000-20.000 Ft közötti áron találtam közel azonos jellegû lámpákat, és abban reménykedem, hogy ti, konkrét tapasztalattal többet tudtok segíteni, mint holmi vásárlói tájékoztató...

Trelock 700-as szériát is érdemes megnézni... :)

#1644
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 posts

A lítium ion akku cella feszültségének nem szabad 4.2 V fölé emelkedni. Ezt kell elsõként szem elõtt tartani.

Ha a töltõ elég sok alkalommal, rendszeresen bele kényszerítette amit mértél, akkor bizony eléggé meggyengülhettek a cellák.
Majd mérd meg az egyik és a másik akku csoportot is. Szerintem azonos lesz a feszültsége.
Próbálj majd egy következõ méréshez rákapcsolni egy terhelést és úgy nézd meg, hogy mennyire esik le a feszültsége.

Terhelésként, amikor még nem szedted szét a kötéseket, akkor kapcsold rá a lámpát és mérd meg cella csoportonként terheléssel és anélkül a feszültséget. Ebbõl látszik majd, hogy nagy-e a belsõ ellenállása a celláknak, eltérõek-e terhelés közben a cella csoportok és utána terheletlenül mennyire megy fel megint a cellák feszültsége, és ha kicsit rajta hagyod akkor mennyire gyorsan esik közben.



Rendben, köszönöm szépen a segitséget ;)

#1645
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
A lítium ion akku cella feszültségének nem szabad 4.2 V fölé emelkedni. Ezt kell elsõként szem elõtt tartani.

Ha a töltõ elég sok alkalommal, rendszeresen bele kényszerítette amit mértél, akkor bizony eléggé meggyengülhettek a cellák.
Majd mérd meg az egyik és a másik akku csoportot is. Szerintem azonos lesz a feszültsége.
Próbálj majd egy következõ méréshez rákapcsolni egy terhelést és úgy nézd meg, hogy mennyire esik le a feszültsége.

Terhelésként, amikor még nem szedted szét a kötéseket, akkor kapcsold rá a lámpát és mérd meg cella csoportonként terheléssel és anélkül a feszültséget. Ebbõl látszik majd, hogy nagy-e a belsõ ellenállása a celláknak, eltérõek-e terhelés közben a cella csoportok és utána terheletlenül mennyire megy fel megint a cellák feszültsége, és ha kicsit rajta hagyod akkor mennyire gyorsan esik közben.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1646
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 posts

Elvileg a pakkban kell lennie valami áramkörnek, ami kiegyenlíti a feszültséget töltésnél a cellák között.
Így arányosan kellett megkapnia a túltöltést az összes cellának. Ezek nem azonnal az elsõ kicsi túltöltésnél mennek tönkre, hanem minden többlet rátöltéskor kicsit károsodik mindegyik cella, ha arányosan jut rá a feszültség.

Sõt ha nem arányosan jutna a pakk tagjaira a feszültség, akkor normál össz. feszültségû töltésnél is lehetne akkora eltolódás, hogy egyik cella csoport nem töltõdik fel a megengedett legnagyobb feszültségre, viszont a másik csoport már túltöltõdhetne, az eltolódás miatt, mert amennyivel kevesebbet kap az egyik, annál több jutna a másikra ha eltér a belsõ ellenállása vagy a kimerültségi állapota az egyre inkább eltérõ cellák miatt. Ezért kell a "balansz" áramkör több cellás akku pakk töltésekor, de ez sem véd meg ha a töltõ nagyobb feszültséget ad le a megengedettnél.


Most egyelõre csak annyira szedtem szét az akkupakkot, hogy leszedtem a zsugorfóliát. Áramkör ottvan.
Ezekszerint akkor az összes cella szétment már?
Mondjuk mindegy, mert úgyis teljesen újat csinálok, tehá ebbõl a szempontból lényegtelen.
Holnap szétszedem egyenként is a cellákat, és rámérek, hogy mi maradt bennük....de ezekszerint kuka mind.
Töltõben egyébként ebben az esetben pont 8.4V-os kell? Mert haver megcsinálja ha kell, csak hogy milyet csináljon.....

#1647
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
Elvileg a pakkban kell lennie valami áramkörnek, ami kiegyenlíti a feszültséget töltésnél a cellák között.
Így arányosan kellett megkapnia a túltöltést az összes cellának. Ezek nem azonnal az elsõ kicsi túltöltésnél mennek tönkre, hanem minden többlet rátöltéskor kicsit károsodik mindegyik cella, ha arányosan jut rá a feszültség.

Sõt ha nem arányosan jutna a pakk tagjaira a feszültség, akkor normál össz. feszültségû töltésnél is lehetne akkora eltolódás, hogy egyik cella csoport nem töltõdik fel a megengedett legnagyobb feszültségre, viszont a másik csoport már túltöltõdhetne, az eltolódás miatt, mert amennyivel kevesebbet kap az egyik, annál több jutna a másikra ha eltér a belsõ ellenállása vagy a kimerültségi állapota az egyre inkább eltérõ cellák miatt. Ezért kell a "balansz" áramkör több cellás akku pakk töltésekor, de ez sem véd meg ha a töltõ nagyobb feszültséget ad le a megengedettnél.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1648
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 posts

Ez sajna sok már egy lítium ion cellának. Ettõl már károsodik valamennyire minden végig befejezett töltés alkalmával.

A lítium ion akku kapacitása túltöltésnél, minden töltés alkalmával csökken kicsivel és megnövekszik valamivel a belsõ ellenállása, vagyis a terhelhetõsége.

Nekem is van olyan kínai töltõm, amit nem merek használni, mert bõven 4.2V fölé töltené a lítium ion cellámat. Ha lesz türelmem akkor majd bele nézek. Viszont van olyan is ami pontosan annyira tölt, ami rendben van és inkább azt használom minden ilyen akkuhoz.

Azt a feszültséget fogja a töltés utolsó idején elérni a cella, ami a töltõ végfeszültsége és ha az több mint cellánként 4.2 Volt, ettõl károsodik. Azzal lehet ezen legkönnyebben segíteni ha a vége felé méred az elért értéket és idõben (vagy kicsivel elõtte) lekapcsolod.


De mivel én az akkupakk feszültségét mértem, amiben 2 cella sorosan, és utána a párok párhuzamosan vannak kötve, igy 8.4V-nál kellene megállnia a töltésnek, nem?
Tehát az lehetséges, hogy mivel 8.6V-ot tölt a töltõ, és annyival is töltött végig, ezért már 2 cella meghalt az akkupakkban, és csak feleakkora(4.25V) feszültségnél lekapcsol, mert úgy érzékeli, hogy feltöltötte az akkut?
Bocs, ha esetleg hülyeséget irok, nagyon nem vagyok benne az elektronikában....

#1649
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Az akksicella feszültsége pedig 4.25V volt, mikor lekapcsolt a töltõ vagy a cella elektronikája.
Valami vélemény igy látatlanban?

Ez sajna sok már egy lítium ion cellának. Ettõl már károsodik valamennyire minden végig befejezett töltés alkalmával.

A lítium ion akku kapacitása túltöltésnél, minden töltés alkalmával csökken kicsivel és megnövekszik valamivel a belsõ ellenállása, vagyis a terhelhetõsége.

Nekem is van olyan kínai töltõm, amit nem merek használni, mert bõven 4.2V fölé töltené a lítium ion cellámat. Ha lesz türelmem akkor majd bele nézek. Viszont van olyan is ami pontosan annyira tölt, ami rendben van és inkább azt használom minden ilyen akkuhoz.

Azt a feszültséget fogja a töltés utolsó idején elérni a cella, ami a töltõ végfeszültsége és ha az több mint cellánként 4.2 Volt, ettõl károsodik. Azzal lehet ezen legkönnyebben segíteni ha a vége felé méred az elért értéket és idõben (vagy kicsivel elõtte) lekapcsolod.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1650
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 posts
Na megmértem a töltõmet....úgy, hogy be volt dugva a hálózatba, de az akksival nemvolt összekötve, úgy 8.6V volt a feszültsége....ez normális?
Az akksicella feszültsége pedig 4.25V volt, mikor lekapcsolt a töltõ vagy a cella elektronikája.
Valami vélemény igy látatlanban?

#1651
montimi

montimi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,086 posts

Ha hozzám szólt a kérdés, akkor a válasz, hogy eléggé melegszik ;)
2 leddel használom, de ha megállok mondjuk lámpánál, inkább lekapcsolom.....menet közben nincs gond, hûti a menetszél.

hozzád , igen. Mert én már végig tekertem az õszt a telet és a tavaszt egy ilyen (1 ledes) lámpával. És az a tapasztalat, hogy bicóra jó mert a menetszél hûti. De ha áll az ember vagy gyalog akkor gázos lehet. Persze ezt minden nagy teljesítményû lámpánál figyelni kell. A teljesítmény az egyúttal hõ is. Nem is kicsi.

#1652
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 posts

és mennyire melegszik ez a 3x-or ledes lámpa? nekem 1-es van és azért a nagy teljesítményen igen jól melegszik a lámpatest.


Ha hozzám szólt a kérdés, akkor a válasz, hogy eléggé melegszik ;)
2 leddel használom, de ha megállok mondjuk lámpánál, inkább lekapcsolom.....menet közben nincs gond, hûti a menetszél.

#1653
montimi

montimi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,086 posts
és mennyire melegszik ez a 3x-or ledes lámpa? nekem 1-es van és azért a nagy teljesítményen igen jól melegszik a lámpatest.

#1654
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Tudnátok olyan elsõ lámpát ajánlani, ami
- gyorsan leszerelhetõ a bringáról (bepattintós gyorszáras)
- AA vagy AAA elemekkel /akkukkal mûködik
- elég fényt ad a városi kerékpárút kátyúinak idõben történõ kikerüléséhez (20-25km/h sebesség mellett)
- országúton nem vakítja el a szembejövõ forgalmat
- jó ár/érték aránya van

Nekem pont ennyire, nem többre lenne szükségem, de 2.000-20.000 Ft közötti áron találtam közel azonos jellegû lámpákat, és abban reménykedem, hogy ti, konkrét tapasztalattal többet tudtok segíteni, mint holmi vásárlói tájékoztató...



Sigma Lightster pl. nekem is ilyen van. Pontosan ezt tudja amit leírtál.

#1655
masta_dry

masta_dry

    vendég

  • fórumtag
  • 27 posts
Tudnátok olyan elsõ lámpát ajánlani, ami
- gyorsan leszerelhetõ a bringáról (bepattintós gyorszáras)
- AA vagy AAA elemekkel /akkukkal mûködik
- elég fényt ad a városi kerékpárút kátyúinak idõben történõ kikerüléséhez (20-25km/h sebesség mellett)
- országúton nem vakítja el a szembejövõ forgalmat
- jó ár/érték aránya van

Nekem pont ennyire, nem többre lenne szükségem, de 2.000-20.000 Ft közötti áron találtam közel azonos jellegû lámpákat, és abban reménykedem, hogy ti, konkrét tapasztalattal többet tudtok segíteni, mint holmi vásárlói tájékoztató...

#1656
DöG

DöG

    vendég

  • fórumtag
  • 229 posts

Köszi az infót. Tetszenek a lámpáid. :)
Nem tudom, jól értelmezem-e a "2013-05-31, 17:05"-es hsz.-ed. Szóval a notebookokból bontott (jó minõségû) elvileg nem védett akkukban van rövidzár védelem? Ha igen, mi történik rövidzár esetén?
Nem próbált ki valaki egy ilyen akkut szándékosan rövidre zárni tesztelés céljából?

Csak Tûzvédelem van benne elvileg! Szóval nem ég el, ha rövidrezárod, csak gyorsan tönkremegy...
(Egy igen nagy áramú multifuse szerû van a tokban elvileg, aminek bizonyos áram/hõfok fölött megnõ az ellenállása, így korlátozza a zárlati áramot/cellahõfokot az öngyulladáspont alá.)
Szóval ez csak arra biztonságos, hogyha van egy cellacsoportod, és mondjuk több parallell cella közül az eggyik valamiért bezárlatosodik, akkor nem ég le/robban föl se õ, se a többi (LiPo cellánál esélyesebb a tûz), logfeljebb a körülötte levõ mûanyagokat kissé összeolvsztja...;)

Én még csak 3 régi parallel 18650-es cella + 10cm 0,5 kvadrátos drót esetét tapasztaltam: kb. 5 másodperc alatt leolvadt a drót szigetelése... Szerencsére szerelés közben történt a rövidzár, idõben észrevettem, gyorsan letéptem a drótot... de jól leizzadtam! :mad:

#1657
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 posts

Írtad, hogy a lámpád egy kis árnyékolással úgy van állítva, hogy a szembejövõt ne vakítsa.
Milyen ez az árnyékolás?


Én csak egy mûanyag sárvédõnek egy 7-8 centis darabját használtam, ráragasztva aluminiumfóliát, hátha tükrözne valamit, bár gondolom hogy nem igy mûködik, nem is vártam tõle semmit. Szóval mintha egy simlédere lenne,szigszalaggal körberagasztottam és kész is. Csak annyi célt szolgál, hogyha beállitom egy optimális szintre, akkor nem vakitja a szembejövõt, de eléggé látok vele.

#1658
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

**
A sima foncsorú lámpám úgy világít, hogy középen van egy távolra szélesedõ, erõs fénykör. Azonkívül egy nagyon széles halvány fénykör.
Itthon a sötét elõszobában egy papírlappal letakartam a lámpa sík, kör alakú üveglapjának felsõ részét, és a halvány fénykör felsõ részre eltûnt. Igaz, nem terel, csak fed (nyel).
De szerintem kevésbé fogja zavarni a szembejövõ kocsist. Remélem. :)
**

Igen, ezek a paraboloidszerû tükör vetítésû lámpák úgy mûködnek, hogy
a led chipbõl középrõl elindulnak kb. 90 fokban köralakban, minden irányba a fénysugarak.

A led fényének az a része ami eléri a tükör falát, az onnan a foncsor görbülete által
meghatározott irányba törik meg és arra halad tovább irányítottan.
Ez adja a távoli koncentráltabb megvilágítást, (középen a kicsi erõsebb kört).

A kilépõ fény, a jókora középsõ területen a tükör érintése nélkül szóródik vakítóan elõre.
Az a fény felelõs a szélsõ, távolra kisebb fényerejû megvilágításért.
A felsõ elnyelõ lappal annak tudod egy részét vissza tartani.

Feltöltött kép

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1659
energy

energy

    vendég

  • fórumtag
  • 100 posts

"Szerintem a töltõ teljesen rendbem van! :)..."

Köszi az infót. Tetszenek a lámpáid. :)
Nem tudom, jól értelmezem-e a "2013-05-31, 17:05"-es hsz.-ed. Szóval a notebookokból bontott (jó minõségû) elvileg nem védett akkukban van rövidzár védelem? Ha igen, mi történik rövidzár esetén?
Nem próbált ki valaki egy ilyen akkut szándékosan rövidre zárni tesztelés céljából?

**

Próbáld ki, de szerintem így nem mûködik.
Belül a led-bõl kilépõ összes fényt kell, csak a felsõ tükör félbe terelni (mint az autó tompítottnál), hogy
a felsõ oldalról csak lefelé vetüljön. Ez az elmélet, szerintem próbáld ki.

Viszont (tükör helyett) nagy gyûjtõ lencsés vetítésnél lehet külsõ terelõ sík tükör lapot is használni felül
(burkolattal, mint a közlekedési lámpáknál).


A sima foncsorú lámám úgy világít, hogy középen van egy távolra szélesedõ, erõs fénykör. Azonkívül egy nagyon széles halvány fénykör.
Itthon a sötét elõszobában egy papírlappal letakartam a lámpa sík, kör alakú üveglapjának felsõ részét, és a halvány fénykör felsõ részre eltûnt. Igaz, nem terel, csak fed (nyel).
De szerintem kevésbé fogja zavarni a szembejövõ kocsist. Remélem. :)
Ez csak kezdetleges megoldásnak szánom. Majd még továbbgondolom.

**

3x CREE LED XML XM-L T6 LED 4000Lm Bicycle Light Bike Lamp HeadLight headLamp R1 | eBay

Egy ilyesmi...3 üzemmódot tud(alsó led, 2 felsõ led, mindhárom led)
Ledenként azthiszem 9W, de én általában a 2 felsõ ledet használom, mert egykis árnyékolással úgy van állitva, hogy..."


Írtad, hogy a lámpád egy kis árnyékolással úgy van állítva, hogy a szembejövõt ne vakítsa.
Milyen ez az árnyékolás?

Ha jól figyeltem meg, a legtöbb biciklis még ott tart, hogy semmilyen lápmája nincs.
Mi már itt fényárban úszunk. :)

Az a hétledes lámpa brutális lehet. Van rajta villogás funkció - nem értem miért. Lehet, csak parasztvakítás. :) Ne tudom mit érezhet az a kocsi, akinek azzal a szemébe villognak vezetés közben.

Én egy számítógépboltból kértem notebook akkukat, azokat bontottam szét. Egy csomó jó minõségû 18650-es cellám lett, igaz nem védettek. De más is írta itt, hogy nem hallott még notebook robbanásról.

Olyan eladótól én nem rendelnék, akinek csak pár száz db. értékelése van és csak 98 %-os!

#1660
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Nagy mellényúlás lenne, ha ebbõl épittetnék akkupakkot?
Genuine Samsung ICR18650 3.7V 2600mAh Protected Li-ion Rechargeable Batteries | eBay

Meg ha jól értelmezem a védett akku kifejezést, akkor mindegy milyen töltõvel töltöm, nem lehet túltölteni? Vagy ilyenkor is érdemes jobb töltõt beszerezni? Mert akkor meghagyhatnám a gyári töltõt amit a lámpához adtak.

Szerintem DöG úr jól mondja, hogy a töltõ jó lehet, ha tényleg és biztosan nem megy impulzus töltéssel
és ha nem növekedhet 4.2 Volt fölé a feszültsége, vagyis akkor ha jól mérted és folyamatos tápfesszel tölt.
Ezt szakember meg tudja mondani ha látja és méri.

A linkelt akkuról csak annyit tudok mondani, ha tényleg van rajta védõ áramkör (a kép alapján lehet), akkor már nem lehet gagyi.
Az is erre utal, hogy nincs horribilis többezer (3800 vagy fölötte) mA/óra kapacitás ráírva.

A védõ áramkör nem a túlfeszültségtõl védi, hanem a mély kisütést segít elkerülni (elõtte lekapcsol) és rövidzárlatnál és túlterhelésnél kapcsol még le.
Szerintem, azon keresztül még túl tudnád tölteni, habár még nem próbáltam. Feltöltött kép

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..