Az alu rúd beszorítását hogy érted? Széltében, hosszában és milyen mélyen? Hogy lesz annak megoldva a lencséje vagy egy központi lencse van? LED-et egyébként nem olyan egyszerû odatenni, akkor a gyári LED panel már nem jó, gyártani kell.
Errõl majd keresek v. készítek, küldök képet.
A lámpámnál fehér, ez maga a LED panel. Tehát akkor nem csoda, hogy vakít.
Azt úgy lehet elképzelni, hogy az a felület is mint egy fényforrás, úgy viselkedik, amirõl még fény jut ki az optikán. A nagy alsó világos (v. tükrözõ) felület külön fényforrásként kivetítésre kerül felfelé és vakít. Ezért érdemes alul lefedni minden világosat fény elnyelõ (fekete) réteggel, akkor jóval kevésbé vakít. A felsõ terelõ megoldja a maradékot. Ezt a nagy sík-domború lencsénél tapasztaltam.
Más:
Bringa lámpához felesleges akkora nagy áramú akkut használni (persze lehet), amikor 5000mah 4S 65~130C Lipo Pack helyett még az 1C is kiszolgálja.
Ez azt jelenti, hogy rövidzárnál ott azonnal elszabadul 130X 5A = 800A?? .. meglepõen soknak hangzik, de ha a kapacitás 130-szorosát adja le áramban, az annyi lenne papíron. Annak az a hátránya, ha rövidzár keletkezik, akkor az akku ekkora árammal szinte felrobban, akkora hõ keletkezik a 130C leadásra képes akkuban.
A li-polimer akku elég érzékeny a szúró megütõdõ mechanikai behatásokra is, ami megsértheti megnyomhatja, esetleg átszakíthatja a burkolatát.
A Li-Fe akkut kérdezted. Az Lítum-VasFoszfát vegyületû.
A feszültsége kicsivel alacsonyabb de a hideg tûrése sokkal jobb a Li-polimer és Li-ion akkukhoz képest.
Li-Fe 3,3V 2300mAh ANR A123 - Origo Modell Kft. - Repülõ - Helikopter - Hajó - Autó - RC modellekAz akkuknál több féle zárlat védelem létezik.
Általában sajátos megoldást használok rövidzár ellen. Pl. multifuse öngyógyuló biztosítékkal lehet jól védekezni. Az üzemi áram fölött kell lennie a biztinek és ha nagyobb az átfolyó áram, akkor automatikusan lekorlátozza alacsony szintre. Amikor megszûnik a zárlat, a kapcsolat másodperc alatt azonnal vissza áll.
Errõl mondok egy érdekes történetet.
Raktam össze akku pakkor bontott, állítólag "hibás" laptop akku pakkból, amiben nagyon lemerült cellák is voltak. Az az amirõl beszéltem.
A végén három kábel köteg jött ki az akkuk közül, a két legszéle és a középsõ balansz vezeték. Kettõ külön töltõvel töltöm a csoportokat.
Próbáltam a zárlat védelmet, akkor a réz huzal kötegeket össze érintettem abban a tudatban, hogy annak mûködnie kell és le kell kapcsolni a multifuse-nak. Elsõ pillanatban kicsi rövidet szikrázott de éppen csak alig, azután hiába nyomkodtam össze a vastag táp kábel kötegeket, már nem történt semmi. Szépen le is kapcsolt ahogy kell. Ilyenkor kb egy- másfél Amper folyik a körben tartósan.
Aztán a már teljesen össze állított akku csomagot valakinek mutattam és (azért óvatosan fogóval) megfogtam egy gemkapocs darabot és rövidre zártam vele az akku pakk védett pontjait és számítottam rá, hogy semmi nem fog történni, de történt. A gemkapocs felizzott és elcseppent. Jó, hogy nem bíztam vakon és fogót használtam, hátha jobban langyosodik. Hát igen csak "langyosodott", egészen olvadás pontig..
Aztán kezdtem számolgatni.
Van 7X2 cella. Mindegyiknél van 1,85 A-es védelem a körben. Annyit ki kell bírnia egy 18650-esnek.
Viszont ha össze adom, akkor 7 X 1.85A = 12.95A és efölött lép be a védelem.
Viszont úgy látszik, ez az áram már képes volt felizzítani a nagyobb ellenállású vas huzalt.
Szóval csoda és ördöngõsség nincs, de nem számoltam utána, hogy nem rézzel zárom a kört és annak más az ellenállása.
A vas huzal ilyenkor elkezd fogyasztóként mûködni, mert a védelem azt még kiszolgálja. Az akku cellák viszont nem kaphattak túlterhelést, mert egyenként cellánként védve voltak 1.85 Amper fölötti áramra.