az akku taviranyitassal mukodik ..? ,
Autoval viszik utannad , vagy kepes vagy ra es birkozol vele..
egyedi az tuti
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
Indította
YOci
, 2002. március 19. 18:02
#8621
Írta 2002. december 08. - 05:48
#8622
Írta 2002. december 08. - 02:59
na itt van az en megoldasom! 12v 20w 36fok nyilas!
http://fotok.freeweb...a/fejlampa1.jpg
http://fotok.freeweb...a/fejlampa2.jpg
http://fotok.freeweb...a/fejlampa3.jpg
ocson jo! csak a haverok mindig csukott szemmel beszelgetnek velem!
tudnam miert?????!!!
http://fotok.freeweb...a/fejlampa1.jpg
http://fotok.freeweb...a/fejlampa2.jpg
http://fotok.freeweb...a/fejlampa3.jpg
ocson jo! csak a haverok mindig csukott szemmel beszelgetnek velem!
tudnam miert?????!!!
#8623
Írta 2002. december 08. - 01:03
Szerintetek a régi dinamós lámpák megfeleltek a 150 m-rõ láthatóságnak? Mert a LED-es pilácsok (Nem a gagyik és lemerült elemesek) valóban láthatók 150m rõl.
ha mindezeket felrakom a gépre, két dolgot biztosan elérek:
1. kiröhögnek
2. bohócbicikli lez a gépembõl.
Már cvsak a bólogató kutyus és a szõrme kormány hiányzik ;D ;D ;D
ha mindezeket felrakom a gépre, két dolgot biztosan elérek:
1. kiröhögnek
2. bohócbicikli lez a gépembõl.
Már cvsak a bólogató kutyus és a szõrme kormány hiányzik ;D ;D ;D
#8624
Írta 2002. december 07. - 01:44
azt tudjatok, hogy elvileg a villogo lampakat nem szabad hasznalni?
mert tulsagosan elvonja a figyelmet!!!
miskolcon mar volt ra eset, hogy a rendorok megmondtaka bringas gyereknek, hogy ha lehet ne a villogot hasznalja hatul mert talan meg szabalyba is utkozik!!!
koszike!!!!
mert tulsagosan elvonja a figyelmet!!!
miskolcon mar volt ra eset, hogy a rendorok megmondtaka bringas gyereknek, hogy ha lehet ne a villogot hasznalja hatul mert talan meg szabalyba is utkozik!!!
koszike!!!!
#8625
Írta 2002. december 06. - 19:23
Hát pl. ez nem sok embernél lehet igaz:
>>A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak
>>kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és
>>kikapcsolhatók.
Csak azon múlik, eleget tudok-e tenni ennek a rendelkezésnek, hogy a kapcsolókat meg tudom-e egyszerre nyomni. Ha igen akkor azok együtt kapcsolódnak be illetve ki.
Ha a rendeletet úgy szövegezték volna, hogy: " a lámpák csak együtt legyenek be- és kikapcsolhatók." akkor más lenne a helyzet, de - szerencsére - nem így fogalmaztak.
#8626
Írta 2002. december 06. - 16:49
Hát pl. ez nem sok embernél lehet igaz:
>>A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak
>>kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és
>>kikapcsolhatók.
Ez csak a dinamós gépeken van így ahol ha bekapcsolod a dinamót rögtön mind a két lámpa bekapcsolódik.
>>A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak
>>kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és
>>kikapcsolhatók.
Ez csak a dinamós gépeken van így ahol ha bekapcsolod a dinamót rögtön mind a két lámpa bekapcsolódik.
#8627
Írta 2002. december 06. - 16:23
nem tom ebben mi a furcsa..kicsit szigorunak tunik , de ez koszonheto a " kerekparos talalkozasa nagyobb jarmuvel "
Igen is ha valaki kozuton akar kerekparozni , ezeket ajanlatos betartani .
Lehet rajta nevetni ,stb ... de asszem ha valakit jol latnak az uton ejszaka az sosem hatrany .. mindenki eldonti mit es hogyan tart be ezekbol..utolag sirassal nem sokmindent lehet kezdeni ...
Igen is ha valaki kozuton akar kerekparozni , ezeket ajanlatos betartani .
Lehet rajta nevetni ,stb ... de asszem ha valakit jol latnak az uton ejszaka az sosem hatrany .. mindenki eldonti mit es hogyan tart be ezekbol..utolag sirassal nem sokmindent lehet kezdeni ...
#8628
Írta 2002. december 06. - 13:20
Na, itt a hatlyos törvény:
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti jármûvek forgalomba helyezésének és forgalomban
tartásának mûszaki feltételeirõl
116. § (1) A kerékpárt fel kell szerelni:
a) könnyen kezelhetõ, megbízható kormányberendezéssel,
két, egymástól függetlenül mûködtethetõ fékszerkezettel,
melyek közül az egyik az elsõ, a másik a hátsó kerékre hat,
c) hangjelzõ berendezéssel, amely csak csengõ lehet,
d) egy elõre fehér, vagy kadmiumsárga fényt adó lámpával,
e) egy hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta idõben
legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelzõ
lámpával,
f) hátul egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem
háromszög alakú, piros színû fényvisszaverõvel,
g) legalább az elsõ keréken legalább 1 db borostyánsárga
színû, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverõvel
(küllõprizmával).
A g) pontban elõírt fényvisszaverõt a kerékpárokra 1991.
évi december hó 31. napjáig kell felszerelni.
(2) A kerékpárt fel szabad szerelni
- elöl fehér,
- oldalán borostyánsárga,
- mindkét oldali lábpedálon elöl és hátul borostyánsárga
fényvisszaverõvel, továbbá a kerékpár bal oldalán
elhelyezett szélességjelzõvel, amely elõre fehér, hátra
piros színû fényvisszaverõt tartalmaz.
(3) A kerékpárra felszerelt fényvisszaverõknek sötétben,
tiszta idõben - olyan jármûbõl, amelynek távolsági
fényszórója azt megvilágítja - 150 méterrõl észlelhetõnek
kell lenniük.
(4) A kettõnél több kerekû és 0,80 méternél szélesebb
kerékpárt mindkét oldalon fel kell szerelni az (1) bekezdés
d)-f) pontjában említett világító, illetõleg fényjelzõ
berendezésekkel. Ezek a berendezések a jármû legszélsõ
pontjától 0,15 méternél távolabb, egymáshoz pedig 0,60
méternél közelebb nem lehetnek.
(5) A kerékpárra gyermekülés oly módon szerelhetõ fel, hogy
az ülés és a rajta ülõ gyermek a vezetõt a kilátásban és a
vezetésben ne akadályozza, a kerékpár világító- és
jelzõberendezéseit ne takarja. Az üléshez kapaszkodót és
lábtartót is fel kell szerelni. Az ülés, a kapaszkodó és a
lábtartó nem lehet összefüggésben a kormányzott kerékkel,
illetõleg az azzal együtt elforduló szerkezettel.
(6) A kerékpárhoz kapcsolható legfeljebb 0,70 méter
széles és legfeljebb 70 kilogramm össztömegû, egytengelyû,
két nyomon futó vontatmány (kerékpár utánfutó).
(7) A kerékpár utánfutót fel kell szerelni
a) hátul egy, az utánfutó középsíkjában, vagy attól balra,
az úttest szintje felett legalább 0,35 méter és legfeljebb
0,60 méter magasságban elhelyezett piros színû, háromszög
alakú - a pótkocsira elõírt - fényvisszaverõvel,
a kerékpárra elõírt hátsó helyzetjelzõ lámpával. A
kerékpár utánfutó hátsó helyzetjelzõ lámpája elektromos
kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy bekapcsolása a
kerékpár hátsó helyzetjelzõ lámpáját kikapcsolja.
(8) A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak
kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és
kikapcsolhatók.
(9) A kerékpár világító és fényjelzõ berendezéseit a
következõképpen kell elhelyezni:
a) Az (1) bekezdés
- d) pontjában említett lámpát,
- e) pontjában említett hátsó (piros színû) helyzetjelzõ
lámpát és
- f) pontjában említett hátsó (piros színû) fényvisszaverõ
(ke)t,
valamint a (2) bekezdésben említett elsõ (fehér)
fényvisszaverõt a kerékpár hosszirányú függõleges
felezõsíkjában úgy, hogy
- az úttesthez 0,35 méternél közelebb,
- a lámpák az úttesttõl 0,90 méternél távolabb,
- a fényvisszaverõk az úttesttõl 0,60 méternél távolabb ne
legyenek.
Az (1) bekezdés g) pontjában említett, kerékre oldalsó
(borostyánsárga színû) fényvisszaverõt (küllõprizmát) úgy,
hogy annak távolsága a kerékabroncstól 0,10-0,15 méter
legyen.
c) A (2) bekezdésben említett szélességjelzõt úgy, hogy az
a kerékpár hosszirányú függõleges felezõsíkjától balra 0,30-
0,40 méterre és az úttest szintjétõl 0,35-0,60 méterre
legyen.
Ez az anyag biztos megvan v.hol a NET-en, sajnos a gép, amirõl leszedtem nincs hálóra kötve, csak könyvtári szoftverek használatára használják.
Majd megnézem a szoftver névjegyét, hátha van v.mi
Sajnos most nem volt idõm végigolvasni, legközlebb hétfõn leszek, addig nézegessétek, és irogassatok!!!!
Kellemes hétvégét ! ! !
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti jármûvek forgalomba helyezésének és forgalomban
tartásának mûszaki feltételeirõl
116. § (1) A kerékpárt fel kell szerelni:
a) könnyen kezelhetõ, megbízható kormányberendezéssel,
két, egymástól függetlenül mûködtethetõ fékszerkezettel,
melyek közül az egyik az elsõ, a másik a hátsó kerékre hat,
c) hangjelzõ berendezéssel, amely csak csengõ lehet,
d) egy elõre fehér, vagy kadmiumsárga fényt adó lámpával,
e) egy hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta idõben
legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelzõ
lámpával,
f) hátul egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem
háromszög alakú, piros színû fényvisszaverõvel,
g) legalább az elsõ keréken legalább 1 db borostyánsárga
színû, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverõvel
(küllõprizmával).
A g) pontban elõírt fényvisszaverõt a kerékpárokra 1991.
évi december hó 31. napjáig kell felszerelni.
(2) A kerékpárt fel szabad szerelni
- elöl fehér,
- oldalán borostyánsárga,
- mindkét oldali lábpedálon elöl és hátul borostyánsárga
fényvisszaverõvel, továbbá a kerékpár bal oldalán
elhelyezett szélességjelzõvel, amely elõre fehér, hátra
piros színû fényvisszaverõt tartalmaz.
(3) A kerékpárra felszerelt fényvisszaverõknek sötétben,
tiszta idõben - olyan jármûbõl, amelynek távolsági
fényszórója azt megvilágítja - 150 méterrõl észlelhetõnek
kell lenniük.
(4) A kettõnél több kerekû és 0,80 méternél szélesebb
kerékpárt mindkét oldalon fel kell szerelni az (1) bekezdés
d)-f) pontjában említett világító, illetõleg fényjelzõ
berendezésekkel. Ezek a berendezések a jármû legszélsõ
pontjától 0,15 méternél távolabb, egymáshoz pedig 0,60
méternél közelebb nem lehetnek.
(5) A kerékpárra gyermekülés oly módon szerelhetõ fel, hogy
az ülés és a rajta ülõ gyermek a vezetõt a kilátásban és a
vezetésben ne akadályozza, a kerékpár világító- és
jelzõberendezéseit ne takarja. Az üléshez kapaszkodót és
lábtartót is fel kell szerelni. Az ülés, a kapaszkodó és a
lábtartó nem lehet összefüggésben a kormányzott kerékkel,
illetõleg az azzal együtt elforduló szerkezettel.
(6) A kerékpárhoz kapcsolható legfeljebb 0,70 méter
széles és legfeljebb 70 kilogramm össztömegû, egytengelyû,
két nyomon futó vontatmány (kerékpár utánfutó).
(7) A kerékpár utánfutót fel kell szerelni
a) hátul egy, az utánfutó középsíkjában, vagy attól balra,
az úttest szintje felett legalább 0,35 méter és legfeljebb
0,60 méter magasságban elhelyezett piros színû, háromszög
alakú - a pótkocsira elõírt - fényvisszaverõvel,
a kerékpárra elõírt hátsó helyzetjelzõ lámpával. A
kerékpár utánfutó hátsó helyzetjelzõ lámpája elektromos
kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy bekapcsolása a
kerékpár hátsó helyzetjelzõ lámpáját kikapcsolja.
(8) A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak
kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és
kikapcsolhatók.
(9) A kerékpár világító és fényjelzõ berendezéseit a
következõképpen kell elhelyezni:
a) Az (1) bekezdés
- d) pontjában említett lámpát,
- e) pontjában említett hátsó (piros színû) helyzetjelzõ
lámpát és
- f) pontjában említett hátsó (piros színû) fényvisszaverõ
(ke)t,
valamint a (2) bekezdésben említett elsõ (fehér)
fényvisszaverõt a kerékpár hosszirányú függõleges
felezõsíkjában úgy, hogy
- az úttesthez 0,35 méternél közelebb,
- a lámpák az úttesttõl 0,90 méternél távolabb,
- a fényvisszaverõk az úttesttõl 0,60 méternél távolabb ne
legyenek.
Az (1) bekezdés g) pontjában említett, kerékre oldalsó
(borostyánsárga színû) fényvisszaverõt (küllõprizmát) úgy,
hogy annak távolsága a kerékabroncstól 0,10-0,15 méter
legyen.
c) A (2) bekezdésben említett szélességjelzõt úgy, hogy az
a kerékpár hosszirányú függõleges felezõsíkjától balra 0,30-
0,40 méterre és az úttest szintjétõl 0,35-0,60 méterre
legyen.
Ez az anyag biztos megvan v.hol a NET-en, sajnos a gép, amirõl leszedtem nincs hálóra kötve, csak könyvtári szoftverek használatára használják.
Majd megnézem a szoftver névjegyét, hátha van v.mi
Sajnos most nem volt idõm végigolvasni, legközlebb hétfõn leszek, addig nézegessétek, és irogassatok!!!!
Kellemes hétvégét ! ! !
#8629
Írta 2002. december 06. - 09:55
én biztosan nem vállalnám ezzel a vezetést ugyanis egy ilyet pl az erõs fényszórók biztos nagyon be tudnak vakítani...
#8630
Írta 2002. december 05. - 22:58
Mondjuk a bringázáshoz nem hiszem, hogy megoldható lenne, meg esésnél mindig újat beruházni.. Inkább éjszakai vezetéshez lenne szuper. Bár gondolom többszázer egy komoly ilyen cucc.
#8631
Írta 2002. december 05. - 22:48
van csak annyira nem szemuveg hanem majdnem egy latcso es azt hordozod a fejeden! annyira nem lehet gaz mert van konyebb valtozat is! kommandosok is ilyennel nyomulnak de a fekete feher kamerak is erzekenyek egy kicsit az infra tartomanyban, csak olyankor beraknak meg egy infra lovot ami megkuldi a teret infra hullamokkal http://www.csakbt.hu .
tehat az egesz ami komolyabb az egy kamera tulajdonkeppen amit a szemed elott hordasz csak hokepet ad!!!!
tehat az egesz ami komolyabb az egy kamera tulajdonkeppen amit a szemed elott hordasz csak hokepet ad!!!!
#8632
Írta 2002. december 05. - 22:09
#8633
Írta 2002. december 05. - 21:40
El bírom képzelni ezeket a törvényeket és szabályokat...
Ki fog derülni, hogy csak dinamós, normál izzós, elõl lavor, hátul szögletes lámpa használható, illetve kötelezõ a sárvédõ használata, névtábla stb. A magyar törvvényhozásból ki is nézem!
Egyébként ez a gép nincs a neten? nem lehet elérni ezt a lapot?
Ki fog derülni, hogy csak dinamós, normál izzós, elõl lavor, hátul szögletes lámpa használható, illetve kötelezõ a sárvédõ használata, névtábla stb. A magyar törvvényhozásból ki is nézem!
Egyébként ez a gép nincs a neten? nem lehet elérni ezt a lapot?
#8634
Írta 2002. december 05. - 21:04
Volt szerencsém a megyei könyvtár egyik számítógépén felfedezni 1 szoftvert, ami az összes magyarországon létezõ törvényt tartalmazza, Kezdve a Magyar Köztásraság alkotmányától a Btk.-n és az adótörvényeken át a KRESZ-ig.
Na ezen belül találtam elég érdekes dolgokat.
Szerintem le fogtok hidalni egyik másik dolgon.
Sajnos záróra volt, és nem volt nálam lemez, de a könyvtáros megnyugtatott, hogy holnap is van nap, és természetesen bármilyen információ lemezre menthetõ.
Úgyhogy holnap hozok nektek 1-2 dolgot...
Béke Veletek ! ! !
Na ezen belül találtam elég érdekes dolgokat.
Szerintem le fogtok hidalni egyik másik dolgon.
Sajnos záróra volt, és nem volt nálam lemez, de a könyvtáros megnyugtatott, hogy holnap is van nap, és természetesen bármilyen információ lemezre menthetõ.
Úgyhogy holnap hozok nektek 1-2 dolgot...
Béke Veletek ! ! !
#8635
Írta 2002. november 26. - 18:48
Láttam,volt már hozzászólás az infra szemcsivel kapcsolatban,de most komolyan:Elgondolkodtatok már ezen?
Klassz lehet, de szerintem nagyon lefogja a latoteret. Szoval snowboardozni jo, de terepen bringazni... ot perc utan nyakizomlazat kapnal
#8636
Írta 2002. november 25. - 15:46
A tegnapi erdei tekerésem eredménye:
Az 5 ledes pilács kormányon alapnak jó, viszont mindenképpen javasolt a fejlámpa mellé kiegészítõnek.
Viszont:
Aszfalton, korom sötétben ketten jöttünk ennek a lámpának a fényénél, és 30-35 tempóval lazán tudtunk haladni.
Már készül a sisakra szerelt fejlámpám, ha beválik, leírom.
Az 5 ledes pilács kormányon alapnak jó, viszont mindenképpen javasolt a fejlámpa mellé kiegészítõnek.
Viszont:
Aszfalton, korom sötétben ketten jöttünk ennek a lámpának a fényénél, és 30-35 tempóval lazán tudtunk haladni.
Már készül a sisakra szerelt fejlámpám, ha beválik, leírom.
#8637
Írta 2002. november 24. - 21:19
Vazzap!
Láttam,volt már hozzászólás az infra szemcsivel kapcsolatban,de most komolyan:Elgondolkodtatok már ezen?
Éjszakai tereptekeréshez (de csakis ahhoz),nemigen tudok ennél hatékonyabb látássegítõ eszközt elképzelni,persze egy "fotonágyút" leszámítva.De ott a nagy teljesítmény nagy energiát kíván,ergo nehéz,körülményes.
Ez az egész persze városi vagy úti tekeréshez nem helytálló,mert ott aztán már maradandót alkotna az esetleg hirtelen feltûnõ fényszóró... ;D (a filmekben legalábbis így van,soha nem volt még infra szemüvegem : :-X )
Üdv
Láttam,volt már hozzászólás az infra szemcsivel kapcsolatban,de most komolyan:Elgondolkodtatok már ezen?
Éjszakai tereptekeréshez (de csakis ahhoz),nemigen tudok ennél hatékonyabb látássegítõ eszközt elképzelni,persze egy "fotonágyút" leszámítva.De ott a nagy teljesítmény nagy energiát kíván,ergo nehéz,körülményes.
Ez az egész persze városi vagy úti tekeréshez nem helytálló,mert ott aztán már maradandót alkotna az esetleg hirtelen feltûnõ fényszóró... ;D (a filmekben legalábbis így van,soha nem volt még infra szemüvegem : :-X )
Üdv
#8638
Írta 2002. november 24. - 09:51
Bombi!
Egyetértek.
Az elemes pilácsok mindamellett, hogy a LED-es verziók már határozottan jók, valóban csak országúti viszonylatban használhatókm igazán jól. Az 5 ledeset használtam már erdõben is, de aránylag lassú haladást tett csak lehetõvé. Viszont lehetett vele látni.
Egyetértek.
Az elemes pilácsok mindamellett, hogy a LED-es verziók már határozottan jók, valóban csak országúti viszonylatban használhatókm igazán jól. Az 5 ledeset használtam már erdõben is, de aránylag lassú haladást tett csak lehetõvé. Viszont lehetett vele látni.
#8639
Írta 2002. november 23. - 22:09
hali ..
amiket belinkeltem oldalt szintem mind eso sar mentes /nem vizall ../ de jol birjak az ilyen jellegu idojarast is.. 4 ora egesi ido ..?.. kerdes milyen fenyeronel .. kepesek 6 orat is egni nem maximum teljesitmenyen , de 2 ora alatt is leszivjak maxon pl 15-30w tipustol fuggoen ..
olcsobb es hidegben jobban mukodo leadacid akkuk tovabb mukodnek ,de sokkal ,sokkal nehezebbek , es lassaban tolthetoekmint a NiMH akkuk .. valaztek van neked kell kivalasztani mi az ami a penztarcadhoz es igenyedhez megfelelo ..
ugorj vissza egy oldalt es nezegesd at ...
Az olcsobb elemes megoldasok is nagyszeruek , sajna csak orszagti kozlekedesre jok . Igazan ejszakai tekertesre erdoben, stb.. alkalmatlanok ..
amiket belinkeltem oldalt szintem mind eso sar mentes /nem vizall ../ de jol birjak az ilyen jellegu idojarast is.. 4 ora egesi ido ..?.. kerdes milyen fenyeronel .. kepesek 6 orat is egni nem maximum teljesitmenyen , de 2 ora alatt is leszivjak maxon pl 15-30w tipustol fuggoen ..
olcsobb es hidegben jobban mukodo leadacid akkuk tovabb mukodnek ,de sokkal ,sokkal nehezebbek , es lassaban tolthetoekmint a NiMH akkuk .. valaztek van neked kell kivalasztani mi az ami a penztarcadhoz es igenyedhez megfelelo ..
ugorj vissza egy oldalt es nezegesd at ...
Az olcsobb elemes megoldasok is nagyszeruek , sajna csak orszagti kozlekedesre jok . Igazan ejszakai tekertesre erdoben, stb.. alkalmatlanok ..
#8640
Írta 2002. november 23. - 21:00
kérdésem lenne...érdemes-em és egyáltalán lehetséges-e felszerelnem a bringámat egy/két olyan világitoeszközzel ami kibirja a sárt, esöt, fejreállásogat, ugratokat...ágakat stb. ja és legalább 4 ora müködése legyen.?