Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#4841
Írta 2008. január 07. - 16:48
:-)
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#4842
Írta 2008. január 07. - 16:46
#4843
Írta 2008. január 07. - 16:43
hmm bator
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#4844
Írta 2008. január 07. - 16:40
Amúgy ha jól tudom a periférikus látásért felelõs "érzékelõk" a szemben jóval érzékenyebbek a fényre, tehát nekik bõven elég pl. a holdfény is.
Amúgy az egész világítás kompromisszumokból áll. Hiszen ha annyi fényt vinnénk magunkkal, amennyit nem széegyellünk, akkor gyakorlatilag magunkon kívül mindenkit vakítanánk. Nem is beszélve a cipelendõ akksik súlyáról. Közben meg a könnyebb belsõt, külsõt keressük...
Az éjszakai erdei tekerésnek meg pont az a varázsa, hogy bevilágítod magad elõtt az ösvényt, és azon kívül minden sötét. Ami nem mindegy, hogy mennyire tudod magad elõtt bevilágítani az utat.
De mindenki azt csinál amit akar.
#4845
Írta 2008. január 07. - 16:36
a 180 szep lenne toled, de szerintem hagyjuk
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#4846
Írta 2008. január 07. - 16:26
A második megoldáson gombolkozom, nekem is valami ilyesmi jutott eszembe, csak én merészebbet ugrottam elõre: fel lehetne lõni mûhódszerûen egy fényes ojjektumot a fejem fölé tíz-húsz méterrel, amely ojjektum automatikusan követné a mozgásomat. Persze ettõl még egy kormányra szerelt pilács nem árt, hiszen mivan, ha alagútban tekerek, vagy sûrû erdõben?
Ennek a megoldásnak az is elõnye, hogy a súly kevésbé számít, hiszen nem nekem kell cipelni a cuccot, hanem saját erejébõl lebeg a levegõben. További elõny, hogy ha elég magasan van, akkor nem világít a szembejövõ képébe - na nem mintha az erdõben nagy forgalom lenne éjszaka.
Mindjárt utánanézek, hogy is állunk az antigravitációs hajtómû fejlesztésével...
#4847
Írta 2008. január 07. - 16:17
Ez itt a baj! Ne csak a kormányra rakj lámpát, hanem a sisakra is. És akkor amerre fordítod a fejed arra lesz világos.Én személy szerint akkor leszek majd "elégedett" a lámpá(i)m fényével, ha a fix helyre szerelve azokat (kormány?) a fejemet jobbra-balra forgatva erõlködés nélkül látok úgy, mint napfényben, kb. hasonlóan messzire.
Esetleg a sisak tetejére illesztett 1.5-2m póznára valami higanygõz lámpa, és lesz saját közvilágításod...
#4848
Írta 2008. január 07. - 16:09
Azaz a teljesítmény - fényerõ - észnélküli növelése szerintem felesleges, 7-12W közötti teljesítmény untig elegendõ. /Hozé tudja miért hivatkoznék Dantéra, a 24 óráson!/
Én személy szerint akkor leszek majd "elégedett" a lámpá(i)m fényével, ha a fix helyre szerelve azokat (kormány?) a fejemet jobbra-balra forgatva erõlködés nélkül látok úgy, mint napfényben, kb. hasonlóan messzire. A stadionvilágítás, az már jó! :-)
Másrészt viszont az egyledes Dinotte-tal folyton rácsodálkozom, hogy mennyire használható, és a napi városi - városközeli országúti edzésre nem is viszek több lámpát, mert a célnak megfelel, megbízható és a fénye is elegendõ.
A Wilmával meg az a baj (több használója szerint), hogy nagyon erõs spotlámpa, de szórt fénye az nincsen neki. Próbálnál meg 180 fokban elosztani annyi fényt, amennyi abból kijön (15W?), mindjárt nem káprázna a szemed tõle... :-)
#4849
Írta 2008. január 07. - 15:51
s
sr
sra
srala
sralala
on
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#4850
Írta 2008. január 07. - 15:49
1. LUPINE Wilma 6l ámpát max teljesítményen használva (15W):
a.) kb. fél óra múlva már káprázik a szemem, és kis fehér folt játszik elõtte
b.) terepen ,lefelé lehet csak kihasználni, máshol felesleges
c.) közúton szóba sem jöhet, autósok villognak - vagy lefordítom, de akkor
meg minek a max teljesítmény
d.) 15W-hoz párosul több mint 4 óra üzemidõ
Azaz a teljesítmény - fényerõ - észnélküli növelése szerintem felesleges, 7-12W közötti teljesítmény untig elegendõ. /Hozé tudja miért hivatkoznék Dantéra, a 24 óráson!/
Egyszóval, a teljesítmény és a használhatóság nem nem járnak kéz a kézben. Szerintem.
#4851
Írta 2008. január 07. - 15:38
Korábban az én elsõ fényemrõl is készült fotó szintén a fenti 10 Wattos fénye mellett.
A felsõ és alsó baloldali ugyanaz a 10 Wattos lámpa.
Egymással kb. azonos kell legyen a fénye.
A felsõ és alsó kép-pár jobb oldalán felül a Betty, alul az én lámpám fénye látszik.

A korábban látott tesztfotók közül lent a következõre hasonlít leginkább a fényeloszlása:
http://si6.mtb-news.de/fotos/data/20253/Phillips_CDM-R_70W.JPG
Az enyém kétoldalra is jobban világít, ahogy élõben visszaemlékszem,
viszont az a terület a linkelt hasonló képen sincs rajta. na meg hidegebb a fénye.
A súlya akkuval kb másfél kiló és 10-15 órát elvilágít jó fényen (ezalatt talán a felére sem esik a fényerõ).
Akár mégegyszer annyit is tudna idõben, de a végén már nem világítana erõsebben mint
egy hagyományos bringalámpa. persze azt nem szeretném kipróbálni élesben.
Mondjuk szakadékban jobban féltem magam mint a lámpát ezért
ilyen helyeken nem járok vele mert a bringa is összetörne velem együtt, lámpástól.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4852
Írta 2008. január 07. - 15:04
sznob buzi vagyok.
nah ezt legalabb nem nekem kellett leirnom.
:-)
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#4853
Írta 2008. január 07. - 14:48
A 3 ledes lámpát én hegynek felfelé is max. fényerõn szeretem használni, mégsem érzem úgy, hogy gondom lenne a péniszem méretével :-)
Ha majd egyszer kijön a L&M ARC utódja (az új ledes búvárlámpáik 1000 és 2000 lumenesek, ebbõl lehet következtetni, hogy a kerékpáros cucc valahol a kettõ között lesz), én valószínûleg megveszem, ha lesz rá pénzem. Elnézést kérek, biztosan sznob buzi vagyok.
Addig is tûkön ülve várom Hozé csodalámpáját... :-)
#4854
Írta 2008. január 07. - 14:32
A kormányra felszerelt reflektor kinézetû reflektornál meg elgondolkodtam, hogy vajon egy 24h-s versenyre vagy BEAC-maxira, ki menne el vele?
Cipelné mondjuk egész nap a cuccot, hogy éjjel majd használja.
Az meg külön jóság, hogy mondjuk mi maradna fenn a kormányon, ha a saját tempómban lejönnék vele mondjuk az Inócin...
Egyébként meg van sok jó lámpa a képek között.
Amitõl a miénk semmivel nem lett rosszabb.
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#4855
Írta 2008. január 07. - 14:28
epitik a lampat mert az nagyobb fenyesebb ... /nagyobb feny, nagyobb farok/
de hasznalni az man nem megy
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#4856
Írta 2008. január 07. - 14:20
Gyakorlatilag magán kezdeményezésben nehéz ezeket ûberelni. Másrészt az sem mindegy, hogy a rendkívüli fényerõ mellé - lsd. Xenon lámpák - mekkora üzemidõ párosul?
#4857
Írta 2008. január 07. - 14:01
http://forums.mtbr.c...ad.php?t=367177
A Lupine Betty erõsen a középmezõnyben kullog, a Wilma meg gyakorlatilag a belépõszint :-) Szóval bõven van még hova fejlõdni...
#4858
Írta 2008. január 03. - 19:48
Mi a f...hogy merev legyen...?
fényszórótartóról beszéltek ?
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4859
Írta 2008. január 03. - 16:54
#4860
Írta 2008. január 03. - 16:54
ki kell cnc-zni
hogy MEREV legyen.
ugye b
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





