Jelentkezz be Regisztrálj

Látni & látszani!
#4821
Írta 2008. január 08. - 00:25

#4822
Írta 2008. január 07. - 23:36

Azt 20 foknál szúkebbnek láttam..Csak a "tisztánlátás"
kedvéért:
...és a széttartással sincsen baj.
Ezeknek a lámpáknak már van annyi fénye ami elég szinte bárhova...de legyen elég a dec. 30-i bükki tekergésem, egy lámpa elég volt.
A különbség a széttartásban lehet és az árban.. Talán az össz lumenben is.
Nálam az oldalra jutó fény ellenére is megvan fõ irányban a fényerõ.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4823
Írta 2008. január 07. - 23:24

..,hogy lássunk oldalra is.Szépek ezek a kerékpárra szerelt stadion lámpák!
Stadion vílágitást sokkal szebben lehet kormányra építeni 10 darab ledes lámpából is, a kérdés csak az minek?!
Mennyibe kerül ennyi gyári lámpa, akár egyenként vagy netán összesen. Egymilla, fél..?
Hát..
..és az ár, amibõl ezt össze lehet hozni anyagból.. és amenyibe a gyári kerül.Terelõk, lámpa forgatók, takaró lemezek és egyebek?
Mennyi is most a Lupine Betty? Múltkor még 200e fölött volt az ára egyetlen szûk fényü lámpának.
A ~240.. az nettó ár lehetett?
Nem rossz az a lámpa, de ha összehasonlítom a fényét a két évvel ezelõtt már látatlanban leócsárolt hasonló fogyasztásu ledjeimmel, és megnézzük a fotót valamint a széttartásokat az már mond valamit. Az árkülönbség még csak ezután jön.
Persze, ha nem világít akkor nem is fogyaszt.A Lupine pl. programozható igény szerint és akkor nem gond a szembõl jövõ forgalom és akksi kapacitás sem!
Akár csak nálam, 4 kapcsolóval "programozható" három fõ fokozat és a negyedik a "látszani" fény.
Bármit be és ki tudok kapcsolni "program" szerint.
Négy kapcsolóval "binárisan" programozható

Négy igen v. nem szint az 4 bit és egy ujjal a kormányt markolva kapcsolható.
Mennyi is a Betty ára amennyiért el lehet hozni?Itt nem nagyon verték meg súlyban, árban, teljesítményben sem, mert ugye ezeket együttesen kell vizsgálni!?
Egyszer majd abszolút elfogulatlanul objektíven és objektívvel
fotót kellene készíteni a két lámpáról, illetve a fényükrõl.
Talán egy teliholdason, amikor már nem fagy le a kezünk kamera kezelés közben.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4824
Írta 2008. január 07. - 20:59


a Lupine lámpáknál - pl. Wilma - is megvan annak a lehetõsége, hogy a szükséges helyzeteben egyetlen kapcsolóval változtassuk a teljesítményt. Ráadásul ezt rendkívül széles spektrumban, egyéni igények szerint programozhatóan tehetjük.
Másodsorban, közúton használva max teljesítményen visszavakít a lámpa, hiszen ekkor nem lehet kihasználni a lámpa által bevilágított max. távolságot, mert elvakítja a kuka autóst.
Ellenben ha "tompítottra" kapcsolunk, ugye...

de legyen elég a dec. 30-i bükki tekergésem, egy lámpa elég volt.

#4825
Írta 2008. január 07. - 20:51

#4826
Írta 2008. január 07. - 19:52

Fontos lenne látni is ezeket a lámpákat, mielõtt véleményezünk.
Erõsen koncentrált fényû a Lupine?Az alábbi kép nekem nem ezt mutatja!
http://bp1.blogger.c...tiVilagitas.jpg
Stadion vílágitást sokkal szebben lehet kormányra építeni 10 darab ledes lámpából is, a kérdés csak az minek?!
Terelõk, lámpa forgatók, takaró lemezek és egyebek?
A Lupine pl. programozható igény szerint és akkor nem gond a szembõl jövõ forgalom és akksi kapacitás sem!
Itt nem nagyon verték meg súlyban, árban, teljesítményben sem, mert ugye ezeket együttesen kell vizsgálni!?
http://www.evobike.h...lupine_test.pdf
Aki látott már Lupine lámpát élõben az tudja mit jelent pl. a méret és a súly kérdése!?
Aki napfényre vágyik éjszaka: egy lámpa a kormányra és egy a sisakra az két darab Wilma vagy Betty!
Én átraktam a fejpántra is a lámpát és nagyon bejött, ezért lehet fogom szorgalmazni a bringázásban is a sisakra rakott lámpát!Bõvebben:http://evobike.blogs...-hegyekben.html
Akinek ez kevés kérjen meg erdészeket építsenek reflektoros pályát, hogy semmi élõ ne maradjon a közelben pörköletlenül.
#4827
Írta 2008. január 07. - 19:07

A meneküléssel arra próbáltam utalni, hogy igyekszünk minél gyorsabban haladni, mintha menekülnénk. Ha valaki megkérdezi, azért menekülünk, mert zörög a bozót.
De nem akarom nagyon túlmagyarázni az ilyenkor elõforduló idegállapotunkat...
#4828
Írta 2008. január 07. - 18:56

Na neee, csak nem úgy vezetsz mint a viccbeli szõke nõ...erre mifelénk menekülni kell minden elõl, hiszen mögöttünk mindig zörög a bozót.
Nem is merek arra nézni, hiszen meglátnám mit rejt a sötét erdõ....
Rászól a vizsgabiztos: jön egy teherautó szemben!
Mire eltakarja a szemét és felsikolt, juuuujj.
Mire gondolsz pontosan? ..bakonyi betyárra, esetleg farkasember, vaddiszkó vagy szarvas nagy aganccsal?
Az éjszakai erdõ mindenhol zörög mocorog. Egy bagoly röppen vagy egy egér fut arrébb a közeledtedre,
netán valami madár rebben fel vagy rókakölyök gyalogol át elõtted.
Azért jó látni, már a természet szépsége miatt is, hogy mi mocorog a közelben.
Másrészt ez egy õsi túlélõ ösztön, szeretnjük látni mi mocorog körülöttünk.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4829
Írta 2008. január 07. - 18:29

Ezért nem szeretem önmagában a szúrófényt és ezért is vagyok megelégedve azSzóval:
1. LUPINE Wilma 6l ámpát max teljesítményen használva (15W):
a.) kb. fél óra múlva már káprázik a szemem, és kis fehér folt játszik elõtte.
oldalra szórtan is erõs fényü, régi huzallábas ledekbõl épült lámpámmal.
Akkoriban sokan mondták,(még a fele ilyen erõs powerledek mellett), hogy mekkora marhaság, hogy azokat a huzallábas ledeket istenítem.
..de azért bejött és még mindíg topon van!
..a széttartás és fényerõ összefüggésben is. A Betty a példa a fotón.
Ezt én sem gondoltam volna, mint az a vidéki bácsi akit felvittek mûrepülni.
(ha valaki nem ismerné, a balra billenésnél mondta, azt gondoltam, hogy becsurran. Jobbra billenésnél, azt gondoltam, hogy erõsen sáfrányos lesz hátul.. de a szaltónál már komolyan felhördült, azt azér' nem gondoltam, hogy mindez a nyakamba folyik!)
Komolyan vitába szállhatnék ezzel..b.) terepen, lefelé lehet csak kihasználni, máshol felesleges.
A sötét erdõben nyomod fel magad, annyit sem látsz magadkörül mint a bagoly.
Szeretem látni hol járok. ..nem csak azt, hogy mi van elõttem. Ráadásul attól káprázik a szem.
Nálam akkor le lehet kapcsolni az alsó kettõ ledsort és csak a legfelsõ világít, fölötte a tükrös felületü terelõvel.c.) közúton szóba sem jöhet, autósok villognak - vagy lefordítom, de akkor
meg minek a max teljesítmény.
Ettõl éles felsõ határvonalat vetít ..vagyis nem vakít de jól elõre világít ha jó szögbe billentem.
Már '93-tól kezdeve fejlesztgetem a bringalámpához elõnyös megoldásokat.
Ehhez talátam ki a meglévõ dizájnt ami nem vakít ha nem akarom és akkor harmadannyit fogyaszt.
Keskeny vonal jellegü fényt ad, világíthat lejjebb följebb vagy egészen magasra
és illeszkedik a kormány elé v. fölé. Ez a kormányt markolva állítható.
Az tényleg nem sok, de ez akkufüggõ.d.) 15W-hoz párosul több mint 4 óra üzemidõ
Lassan megjelennek majd az 1 Watton 150lument leadni tudó ledek, amígAzaz a teljesítmény - fényerõ - észnélküli növelése szerintem felesleges, 7-12W közötti teljesítmény untig elegendõ.
Egyszóval, a teljesítmény és a használhatóság nem járnak kéz a kézben. Szerintem.
el nem jutunk az elméleti maximum közelébe ami fehér fénynél 180-230 lumen 1 Watt felvett teljesítmény mellett.
Akkor már jóeséllyel lehet elég lehet 7-12W.
Nem is az elektromos teljesítményfelvétel a lényeg, a leadott látható, optikai fényteljesítmény számít.
Na meg a széttartás.
Amíg egy lámpa megvilágít a látómezõdben egy meghatározható kisebb területet,
azzal együtt elfedi a környezetben meglévõ holdfényt ill. a lámpából kiszóródó gyenge fényeket.
Kell egy széles, nagyon széles fény is, mint Pinyó használt közeli világításra optika nélküli Cree-t.
Ez megvilágítja két-három méteren belül a közvetlen környezetet.
Ezen túl kell egy fény középtávra és egy szúrófény messzire is.
Így viszont nem kápráztat, nem zavaró ha mellette ott vannak az átmenetek vagy soft-átmenetek.
A szúrófényben az a leginkább zavaró, hogy mellette a sötétebb részeken nem látsz szinte semmit.
Azaz látsz ha közben balra-jobbra "szkennelsz" a lámpa fénysugarával.
..akkor még nem találkoztuk..Én személy szerint akkor leszek majd "elégedett" a lámpá(i)m fényével, ha a fix helyre szerelve azokat (kormány?) a fejemet jobbra-balra forgatva erõlködés nélkül látok úgy, mint napfényben, kb. hasonlóan messzire. A stadionvilágítás, az már jó! :-)

Ráadásul meg van a 180 fok!
Világító objektum fölötted, látszólag követ is..A 180 fok akkor is kell, mert a periférikus látásom kb. annyi.
..nekem is valami ilyesmi jutott eszembe, csak én merészebbet ugrottam elõre: fel lehetne lõni mûhódszerûen egy fényes ojjektumot a fejem fölé tíz-húsz méterrel, amely ojjektum automatikusan követné a mozgásomat.
..Ennek a megoldásnak az is elõnye, hogy a súly kevésbé számít, hiszen nem nekem kell cipelni a cuccot, hanem saját erejébõl lebeg a levegõben. További elõny, hogy ha elég magasan van, akkor nem világít a szembejövõ képébe

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4830
Írta 2008. január 07. - 16:48

:-)
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#4831
Írta 2008. január 07. - 16:46

#4832
Írta 2008. január 07. - 16:43

hmm bator
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#4833
Írta 2008. január 07. - 16:40

Amúgy ha jól tudom a periférikus látásért felelõs "érzékelõk" a szemben jóval érzékenyebbek a fényre, tehát nekik bõven elég pl. a holdfény is.
Amúgy az egész világítás kompromisszumokból áll. Hiszen ha annyi fényt vinnénk magunkkal, amennyit nem széegyellünk, akkor gyakorlatilag magunkon kívül mindenkit vakítanánk. Nem is beszélve a cipelendõ akksik súlyáról. Közben meg a könnyebb belsõt, külsõt keressük...
Az éjszakai erdei tekerésnek meg pont az a varázsa, hogy bevilágítod magad elõtt az ösvényt, és azon kívül minden sötét. Ami nem mindegy, hogy mennyire tudod magad elõtt bevilágítani az utat.
De mindenki azt csinál amit akar.
#4834
Írta 2008. január 07. - 16:36

a 180 szep lenne toled, de szerintem hagyjuk
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#4835
Írta 2008. január 07. - 16:26

A második megoldáson gombolkozom, nekem is valami ilyesmi jutott eszembe, csak én merészebbet ugrottam elõre: fel lehetne lõni mûhódszerûen egy fényes ojjektumot a fejem fölé tíz-húsz méterrel, amely ojjektum automatikusan követné a mozgásomat. Persze ettõl még egy kormányra szerelt pilács nem árt, hiszen mivan, ha alagútban tekerek, vagy sûrû erdõben?
Ennek a megoldásnak az is elõnye, hogy a súly kevésbé számít, hiszen nem nekem kell cipelni a cuccot, hanem saját erejébõl lebeg a levegõben. További elõny, hogy ha elég magasan van, akkor nem világít a szembejövõ képébe - na nem mintha az erdõben nagy forgalom lenne éjszaka.
Mindjárt utánanézek, hogy is állunk az antigravitációs hajtómû fejlesztésével...
#4836
Írta 2008. január 07. - 16:17

Ez itt a baj! Ne csak a kormányra rakj lámpát, hanem a sisakra is. És akkor amerre fordítod a fejed arra lesz világos.Én személy szerint akkor leszek majd "elégedett" a lámpá(i)m fényével, ha a fix helyre szerelve azokat (kormány?) a fejemet jobbra-balra forgatva erõlködés nélkül látok úgy, mint napfényben, kb. hasonlóan messzire.
Esetleg a sisak tetejére illesztett 1.5-2m póznára valami higanygõz lámpa, és lesz saját közvilágításod...
#4837
Írta 2008. január 07. - 16:09

Azaz a teljesítmény - fényerõ - észnélküli növelése szerintem felesleges, 7-12W közötti teljesítmény untig elegendõ. /Hozé tudja miért hivatkoznék Dantéra, a 24 óráson!/
Én személy szerint akkor leszek majd "elégedett" a lámpá(i)m fényével, ha a fix helyre szerelve azokat (kormány?) a fejemet jobbra-balra forgatva erõlködés nélkül látok úgy, mint napfényben, kb. hasonlóan messzire. A stadionvilágítás, az már jó! :-)
Másrészt viszont az egyledes Dinotte-tal folyton rácsodálkozom, hogy mennyire használható, és a napi városi - városközeli országúti edzésre nem is viszek több lámpát, mert a célnak megfelel, megbízható és a fénye is elegendõ.
A Wilmával meg az a baj (több használója szerint), hogy nagyon erõs spotlámpa, de szórt fénye az nincsen neki. Próbálnál meg 180 fokban elosztani annyi fényt, amennyi abból kijön (15W?), mindjárt nem káprázna a szemed tõle... :-)
#4838
Írta 2008. január 07. - 15:51

s
sr
sra
srala
sralala
on
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#4839
Írta 2008. január 07. - 15:49

1. LUPINE Wilma 6l ámpát max teljesítményen használva (15W):
a.) kb. fél óra múlva már káprázik a szemem, és kis fehér folt játszik elõtte
b.) terepen ,lefelé lehet csak kihasználni, máshol felesleges
c.) közúton szóba sem jöhet, autósok villognak - vagy lefordítom, de akkor
meg minek a max teljesítmény
d.) 15W-hoz párosul több mint 4 óra üzemidõ
Azaz a teljesítmény - fényerõ - észnélküli növelése szerintem felesleges, 7-12W közötti teljesítmény untig elegendõ. /Hozé tudja miért hivatkoznék Dantéra, a 24 óráson!/
Egyszóval, a teljesítmény és a használhatóság nem nem járnak kéz a kézben. Szerintem.
#4840
Írta 2008. január 07. - 15:38

Korábban az én elsõ fényemrõl is készült fotó szintén a fenti 10 Wattos fénye mellett.
A felsõ és alsó baloldali ugyanaz a 10 Wattos lámpa.
Egymással kb. azonos kell legyen a fénye.
A felsõ és alsó kép-pár jobb oldalán felül a Betty, alul az én lámpám fénye látszik.

A korábban látott tesztfotók közül lent a következõre hasonlít leginkább a fényeloszlása:
http://si6.mtb-news.de/fotos/data/20253/Phillips_CDM-R_70W.JPG
Az enyém kétoldalra is jobban világít, ahogy élõben visszaemlékszem,
viszont az a terület a linkelt hasonló képen sincs rajta. na meg hidegebb a fénye.
A súlya akkuval kb másfél kiló és 10-15 órát elvilágít jó fényen (ezalatt talán a felére sem esik a fényerõ).
Akár mégegyszer annyit is tudna idõben, de a végén már nem világítana erõsebben mint
egy hagyományos bringalámpa. persze azt nem szeretném kipróbálni élesben.
Mondjuk szakadékban jobban féltem magam mint a lámpát ezért
ilyen helyeken nem járok vele mert a bringa is összetörne velem együtt, lámpástól.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..