Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#4801
Írta 2008. január 10. - 09:19
ha vilagithat eled meg a mokusokra 50gigawatt
akkor csak nem kepzeled, hogy az esti varosi betonturan majd ez fog izzani.
ahh ugyan
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#4802
Írta 2008. január 10. - 08:57
Petzlben van 5W-os modell, halogénnel, 1 db zsebteleppel hajtva. kb. 6-7 ezer.
ps.: Tudom, ez a "középszar" megoldás, de terepen fejlámpának nagyon jól használható. 2006-os Tortúrán este, ködben, hegyrõl lefelé egy ilyen, meg egy Cateye HL 500-as világított savanyúnak, meg nekem! Elég volt.
#4803
Írta 2008. január 10. - 00:07
Külföldrõl olyat mint a Hozé-féle, 40-60ezer körül néztem, annyit nem szeretnék rá áldozni, max 20-at, de annyiért meg nincs normális, ilyen petzl meg ienek vannak, dehát az... Szóval most várom a tartaléklámpákat vagy az 1.1 projectet
#4804
Írta 2008. január 09. - 20:44
Igazság szerint általában én is két lámpát használok, ebbõl az egyik fejlámpa.
Nem ez a szentírás, de én a kormányra szerelem az erõsebb lámpát, és a fejlámpám valamivel gyengébb. Így elõttem a terepen kirajzolódik a domborzat képe - van árnyék, így érzékelhetõ a mélység, magasság - viszont látok arra is, amerre nézek. Így könnyebb sötétben, terepen csapatni! Hidd el, nagyon élvezetes!
Mivel Hozé lámpáján nem lesz visszajelzés a telep állapotáról én két aksira áldoztam.
Balu! Te csak az ötleteked add, fejlesszél, és mint minõség ellenõr tevékenykedj. A munka "hatékonyságát" bízd másra, aki megfelel erre a célra! Hidd el, mûködhet ez a dolog!
#4805
Írta 2008. január 09. - 20:15
http://gearreview.com/LEDs08_intro.php
Elindult egy hasonlóan átfogó teszt az MTBR-en is, de szerintem ez egy nagyságrenddel jobb minõségû anyag. Így érdemes lámpatesztet csinálni...
#4806
Írta 2008. január 09. - 17:03
Azt észre vettem, hogy elég ha kint vagyok a szabadban, a természetes légmozgás is sokat hût a szobához képest, akár nyáron is.A Betty is, a Wilma is rendelkezik hõfokszabályozóval!Nem lehet túlmelegedéssel azonnal kiírtani a ledeket természetesen!Mivel most tél van én gyalogosan, ( ami ugye nem nagy hûtés legalábbis nem a sebességembõl adódó ) próbáltam maxin a lámpát de télen nem lehet elérni azt a hõfokot , hogy autómatán vissza vegyen a fénybõl!
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4807
Írta 2008. január 09. - 16:52
..bár jutna rávaló bármelyikünknek is könnyedén.Félreértés ne essék, nincs rá lehetõségem hogy Betty-t vegyek, sõt, még vágyam sincs nagyon rá.
Igaz, magamnak akkor is építenék, mert az olyan jó show meg poén.
Úgy alakítom egyedien ahogy szeretném, nincs megkötve a kezem.
Bele vihetem az egyéni elképzeléseimet, ötleteimet.
Nyilván mindenki másban leli az örömét.
Sz'tem csak kellene neked valami jobb fejlámpa amivel oda nézel és világítasz ahova szükséges...egy cateye hl-520-am van, ez számomra elég arra hogy lássam, merre kell rántani a kormányt. Egyedüli gondom akkor van ha kanyarodok oldalra..
Ez házi készítésben azért elérhetõ áru.
Most egyelõre én nem ígérhetek semmit de talán Hozé..
Esetleg nagyobb kapacitásu Lítium akkuval v. tartalékot is viszel, akkor már elég lehet idõben is.
Azért (bocsi Hozénak hogy a lámpát kritizálom), de ott lehet gond ha zúzol le
a saját stílusodban egy erdei úttalanon és a leginkább nagyköves kerülgetõsön adja meg magát a lámpa
mert lekapcsol az akku védõáramköre.
Szóval ezért azzal legalább mégegy akármilyen lámpa kell, hogy együtt menjen egyidõben,
különben a legkritikusabb részen, akár száguldás közben töksötétben maradhatsz és jön az elkerülhetetlen.
Az akku üzemidejét nem lehet kiszámítani, (ellenkezõ híresztelésekkel ellentétben) de
még megsaccolni sem pontosan mert különbözõ fényerõvel használod,
attól is függhet az üzemidõ.
Akkora különbségek lehetnek ami nem számolható, legfeljebb ha elképzelhetõ minimumra kalkulálsz.
Az alacsony hõmérséklet erõsen lecsökkentheti az akku mûködés idejét.
Az akku elhasználtsági szintje is beleszól.
Ezek olyan dolgok ami sajnos nem kiszámolható mégis számítani kell rá,
mert ha strucc módjára nem veszünk róla tudomást akkor jön a meglepi és nem jó értelemben.
(Persze nagyon hirtelen csak a védõáramkörös a Li-ion akkunál.)
A látószög (ha a két szemet vesszük), mindenkinél közel 180fokos (lehet az 170-160 körüli). Ezt tesztelheted is.Egyedüli gondom akkor van ha kanyarodok oldalra
..persze nem azért, mert 180 fokos látószögem van, mint itt egyeseknek, de sajna a "macskaszem" nem világít oldalra.
Elõre nézel egy pontra. A bal és jobb kezed kétoldalról szemmagaságban (az ujjakat mozgatva (mint az úszó ember lába)) lassan
vidd elõre a szemed külsõ sarkai felé, amíg meg nem látod egyik, majd a másik oldalon az ujjak mozgást.
Ez az a szélesség ahol még érzékeled a periférikus mozgást.
Az éjszakai világítás nálam hasonló szélességû (igaz, nem teljesen egyenletes eloszlásban),
de a gyári lámpa általában ennél jóval kisebb területet fed le.
Az legfeljebb 6-10-15-18-22-25-30 fokos, de lehet annál több is valamivel a szóródás miatt.
Ez csak azon múlik, hogy milyen célra tervezem.Amúgy nincs gondom a koncepcióddal, a lámpáddal Balu, csak rá akartam világítani, hogy közel sem alkalmas minden felhasználási területre.
Ha tudom, hogy a szokásosnál extrémebb mechanikai igénybevételt kell elviselni akkor
annak a célnak megfelelõen is el lehet készíteni a szerkezetét.
Nyilván oda kisebb tömeg kell megfelelõen nagy hõleadó felülettel.
Attól is függ, hogy kormányra vagy bukóra kerül fel.
A részletek azután forrnak ki amikor kirajzolódik az igény rá.
Mondjuk az is igaz, magamnak olyant készítettem ami az én stílusomhoz megfelelt.
Ha én is ilyen sportos, mûvészi szinten járnám a hegyeket
akkor lehet, hogy tovább alakítanám annak megfelelõen.
Tervek vannak a fejemben számolatlanul.
Pontosabban minden a feadathoz alakul.
Egyelõre idõm nincs semmire.
Ha valami elkészül, ezek nem végleges és begyepesedett dolgok.
A cél, a szükség határozza meg a végeredményt.
Pl sisaklámpának célszerü lapos nem kiálló burkolatot használni.
Korábban volt egy a sisak szintjébõl kiálló lámpám és learattam vele az erdõt.
Bármit össze lehet hozni ha a célszerüségeket is figyelembe vesszük és idõ van rá.
Ennyit a mechanikai részérõl, a célszerüségrõl, és talán az ergonómiát még kihagytam,
ami legalább oilyan fontos ha komolyan vesszük amit csinálunk...
A fényerõ növelésen is dolgozom.
Ez egyelõre csak kapcsolatfelvéltelt jelent egy bizonyos eljárást végzõ céggel.
Errõl már korábban is beszéltem, a ledbõl az optika, majd a
megvilágítandó terület irányába haladó fény visszaverõdésének csökkentésérõl van szó.
Off.. Úgy néz ki, talán nyárig eladják az objektumot ahol eddig vagyonõr feladatokat láttam el,
még az sem elképzelhetetlen, hogy azután valami lámpa dologgal
próbálkozom komolyabban ha végtelen lesz a szabadidõm.
Viszont ha találok a mostanihoz hasonló nyugis helyet akkor
inkább ezt folytatnám szívesebben amit most csinálok.
A vállalkozásnak persze utána kell járni, hogy mennyire volna ráfizetéses.
Mindenki azt mondja, hogy eleve csõdre van ítélve az ilyesmi, hacsak nem bejáratott a dolog.
Ahhoz nagyon termelékenynek kell lenni, hogy abból megéljen valaki, én meg..
termelékeny... khmm az sosem voltam.
Úgy értem ha ezzel keresném a kenyerem az lehet, hogy nem érné meg. Sõt valószinû.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4808
Írta 2008. január 09. - 12:16
Ezekrõl nyáron könnyebben be tudok számolni majd, most nem tudtam túlmelegíteni használat közben!
#4809
Írta 2008. január 09. - 10:47
#4810
Írta 2008. január 09. - 10:35
Az teljesen jó, ott valaminek mûködnie kell ami nem engedi nagyobb áramon hajtani.A Lupine .. Wilman - valóban van ilyen hõmérséklet ellenõrzõ elektronika, ami a ledek "kritikus" túlmelegedését hivatott megakadályozni. (A Wilma-ban 4 led dolgozik.) ..így kipróbáltam a lakásban - max. 20 fokos környezeti hõmérsékletben - kb. 40 percet üzemeltettem max. fényerõn, de a lámpatest (39-40 fok között volt a max felületi hõm.)
Ha ki tetted volna a hidegbe akkor lehet, hogy nagyobb lett volna a fénye.
A másik lehetõség, max meghajtásnak kisebb áramot állítottak be gyárilag.
Viszont a tesztek között elég jó fényünek látszik az is.
A lényeg, hogy ezek szerint az nem melegszik túl.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4811
Írta 2008. január 09. - 00:44
#4812
Írta 2008. január 09. - 00:34
Amúgy nincs gondom a koncepcióddal, a lámpáddal Balu, csak rá akartam világítani, hogy közel sem alkalmas minden felhasználási területre.
Egyelõre ennyi
#4813
Írta 2008. január 08. - 23:23
Igaz, Chriss is írta de ez kimaradt végül a következõ véleményembõl, hogy mennyire igaz.Dehogynem lesz könnyû és kompakt, ha jól csinálod... :-) A Hozé-lámpa is errõl szól, és én is hasonló lámpákat építettem már jópárat. A fizikát nem lehet átverni, ha kell az a megadott/kimért tömegû fém a hûtéshez, akkor kell, és nem lehet megspórolni büntetlenül. Ha a gyári könnyebb, akkor azt a LED kisebb élettartamával "halálja meg".
Na, csak nem olvastam írás elõtt! :-D
Azelõtt szinte minden hozzászólásomban kihangsúlyoztam ennek a fontosságát.
Már azt mondták rám a másik fórumon, hogy hûtésmániákus vagyok, minden ledet annyira akarok hûteni.
Ez nem véletlen, mert a led nagyon hõérzékeny.
Egy kritikus hõfok érték fölött már rohamosan és maradandóan veszít a fényerejébõl.
A régi Cateye lámpáknál is így volt.
A 20 mA-es ledeket a dupláján hajtották mindenféle hûtés nélkül és ettõl nagyon hamar elment a fénye.
Mivel még élõben nem láttam a Bettyt ezért nem tudom mekkora
hatalmas, mélyen beszúrt hûtõborda lemezek gondoskodnak a hõleadásáról,
esetleg megfelelõen beszabályozott hõérzékelõ valóban beavatkozik-e a szükséges értéknél
és vajon veszélyes hõfok elõtt visszaveszi-e az áramot amikor tényleg kell?
Ha minden jól mûködik ahogy leírtam akkor nem volna gond, de így mûködik-e?
Megfelelõ hõkontroll nélkül a led jóval idõ elõtt meghal. (maradandóan elhalványodik a fénye).
Azt nem tudom milyen mély (nagy felületü) hûtõborda lett rajta kialakítva,
mert 7 ledhez egy teniszlabda bizony nagyon kicsi hûtõfelületnek.
Megint egy általam ismert lámpaépítõ embert vagyok kénytelen felhozni példának, Pinyót. Õ sem szereti túlhûteni a ledjeit. Ettõl függetlenül az Õ bringáján elég szép és bõven bordázott hûtõfelület van ami még mindíg nem túl sok.
Amikor álló helyzetben próbáltuk és bekapcsolta a hat ledet akkor egy idõ után már felkiáltottam,
vigyázz megsülnek a ledek, pedig ott volt a nagyobb de szûken mért hõleadó felület.
Ahhoz képest a Bettyn közelannyi sem lehet.
Ott egyéb teljesítmény korlátozó elektronkának kell ezt kiváltani, ami kritikus hõnél csökkenti a fényerõt.
Van-e ilyen és mennyire megbízhatóan mûködik azt nem tudom.
Enélkül is szépen világít amikor megveszed, persze néhány tíz-száz óra után...
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4814
Írta 2008. január 08. - 21:34
Én is épitem magamnak a lámpáimat,tudok nagyobb fényerejüt,meg olcsobbat csinálni mint egy gyári,de sose lesz olyan könnyü,kompakt.És az erdõben,versenyen már csak ez számit.
Dehogynem lesz könnyû és kompakt, ha jól csinálod... :-) A Hozé-lámpa is errõl szól, és én is hasonló lámpákat építettem már jópárat. A fizikát nem lehet átverni, ha kell az a megadott/kimért tömegû fém a hûtéshez, akkor kell, és nem lehet megspórolni büntetlenül. Ha a gyári könnyebb, akkor azt a LED kisebb élettartamával "hálálja meg".
Azért annyit hozzátennék, hogy ezekbe a jól megtervezett gyári termékekbe legtöbbször beleterveznek olyan dolgokat is ami a felhasználónak nem kifejezetten az érdeke, pl alulméretezett, "idõzitett elromlású" alkatrészek stb. pl. nem hiszem, hogy a betty hûtõfelülete ideálisan alacsony hõmérsékleten tartaná a ledeket egy nyári este, mondjuk felfele tekerve vagy csak nem versenytempóban. Ez is egy fajta kompromisszum, a kis méretért és súlyért cserébe!
Na, csak nem olvastam írás elõtt! :-D
#4815
Írta 2008. január 08. - 21:18
..egy jó kis merevfarú váz, túrázósabb geometriával...
Há..hát kösszebay
a multkor láttam egy 98 körüli specialzed vázat bagóért..
..felsõcsövû cromo váz-az télleg meg lehet 5bõl-ballonos hátsó gummával?
nehogy kitörd a nyakad ezzel, kinek a lámpás fejlesztéseit várnánk?!
Amikor a boltból, a kálvin térrõl elsõ úton hazafelé kipróbáltam az össztelóst a
Római parton végig hajókáztam és nem rugdostak seggbe a gödrök, az hihetetlen élmény volt.
Lágyan ringott fölöttük a gép, mint egy hajó.
El sem tudom képzelni hogyan tudtam azelõtt merev faruval menni.
Igaz, már nagyon régóta vágytam ilyenre és nagyon megtetszett.
Kicsit beleszerelmesedtem a lágyabb lengõ rugózó hajókázásba.
Volt már olyan 29"-os merev bringám ami hosszú idõre elvette a kedvem a tekeréstõl.
Aztán örültem, hogy fillérekért megszabadultam tõle. Akár el is ajándékoztam volna annyira voltam már vele.
Szóval össztelós.. csakis!
Még ez a rozzant és nehéz corabájk kategória is jobban tetszik nekem mint bármely merevfarú.
Már merev gépre nem ülnék de szerintem ez egyéni.
Nekem bármilyen merevfarú csak kínos kompromisszumot jelentene, amibõl igyekeznék kitörni.
A jobb össztelós viszont már húzósabb kategória.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4816
Írta 2008. január 08. - 20:34
Ez tipikusan olyan váz, amin egy gépész, vagy statikát valaha is tanult ember
tökön szúrja magát.
Tényleg lehet olcsón normális vázat kapni.
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#4817
Írta 2008. január 08. - 20:00
a multkor láttam egy 98 körüli specialzed fsr vázat bagóért
asszem 20 rugó körül volt euróban
egy pöpec ejtett felsõcsövû cromo váz-az télleg meg lehet 5bõl-ballonos hátsó gummával?
nehogy kitörd a nyakad ezzel, kinek a lámpás felesztéseit várnánk?!
#4818
Írta 2008. január 08. - 19:57
a merevfarúakkal miért nem vagy kibékülve? egy jó kis merevfarú váz, túrázósabb geometriával, kevésbé merev vázzal, ballonos gumikkal, meg egy puha teleszkóppal...
#4819
Írta 2008. január 08. - 19:51
megfelelõ anyagot a gyengébb és a hegesztett részekhez.
Azóta jobban bízom benne mint újkorában.
Most vennék egy gyári új vázat annál ismét várható lenne, a hasonló törés.
A megerõsítés után már strapabíróbb lett.
Ez egy ilyen váz, csak a nyereg tartó rész rogyott meg.

Talán egy komolyabb össztelóst kellne vennem de az minimum annyiba jönne mint egy Betty, talán még többe is.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#4820
Írta 2008. január 08. - 19:08
Nem mondod, hogy azt a vázat még "megragasztottad"!!?
Mert ha igen, amikor tekered, folyamatos "izgalmi állapotban" lehetsz!

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





