Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Látni & látszani!

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
8746 replies to this topic

#461
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

A drága az milyen lámpa, melyik típus ?

 

Busch & Müller IXON IQ PREMIUM, illetve IQ SPEED PREMIUM. Ez utóbbit kiegészítő lámpával vettem, mindkettőt a bike-discount.de-n.

 

xclajos

Én ezekkel a lámpákkal nem vagyok kibékülve. Most jött meg az USB-s változat, az még gyengébb, mint az akkus. Mindkettőben kamu CREE ledek vannak. A DX-es linken nagyon vigyáztak, hogy a ledek ne látszódjanak, szóval abban passz :D Már csak azért is, mert a leírás XM-L-t emleget, a bagolyos képen meg XM-L2 van :huh:



#462
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,697 posts

Van olcsó, meg drága lámpám is, de a drága bármikor kiröhögi az olcsót. Ugyanazt a fényerőt hozza mindkettő típus, csak a drága kb 5-6-szor akkora területen.

A drága az milyen lámpa, melyik típus ?


Marci

#463
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 posts

Na akkor egyelőre jegelem.

Max 10 000 Ft-ig szeretnék elmenni.

Én már évek óta ilyet használok + a példám hatására haveri körben is vettek még vagy 5öt. Ilyet:

http://www.dx.com/p/...82#.WdagQTJLekZ

Most vett ilyet haver, 8000 Ft-ot vontak le, 2-3 hét alatt ideért. Csak rendelj hozzá US-EU konnektor átalakítót is, mert a töltő gyárilag amerikai dugós. (kb 1 €).

Annyi az előnye, hogy ehhez biztosan normális aksit adnak. Csomó kínai lámpához használhatatlanul gyenge az aksi.

Ha pesti vagy, meg tudom mutatni élőben is.



#464
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

 

Tudom, ~70 EUR is viszonylag magas ár egy lámpáért, de ha a minőségét is hozzá veszem, ár-érték arányában verhetetlen. ;)

 

Van olcsó, meg drága lámpám is, de a drága bármikor kiröhögi az olcsót. Ugyanazt a fényerőt hozza mindkettő típus, csak a drága kb 5-6-szor akkora területen.



#465
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,326 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Hátha hasznos infó egyikőtök számára! Tavaly kifutó modellként vásároltunk két lámpát, egy Lezyne Power Drive 900XL-t és egy Super Drive 1200 XXL-t. A 900-assal félgázon sötétben egész jól elvagyok az erdei ösvényeken, ha nem csapatok, az 1200-as persze 2x annyit bír és erősebb fényű. Csak 69 EUR volt az 1200-as is, minőségi cucc teljesen, 1 év használat után sem tudok rosszat írni róla. ~280g az 1200-as, ~190 a kicsi.

Tudom, ~70 EUR is viszonylag magas ár egy lámpáért, de ha a minőségét is hozzá veszem, ár-érték arányában verhetetlen. ;)



#466
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1,170 posts

Ezt felejtsd el XD Bele sem nagyítottam a képbe, és akkora CREE hamisítványok azok a ledek, hogy csak úgy zörög.

Látni mondjuk lehet vele, de nem fogja felperzselni az aszfaltot. Megjegyzem, emlékeim szerint egy H7-es halogén izzó kb 1500-2000 lumen

 

Na akkor egyelőre jegelem.

Max 10 000 Ft-ig szeretnék elmenni.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#467
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

 

Közben a Marsing MS - 07-es akciós most, 25 dollár és 5000 - 6000 lument tud.

 

 

 

 

Ezt felejtsd el XD Bele sem nagyítottam a képbe, és akkora CREE hamisítványok azok a ledek, hogy csak úgy zörög.

Látni mondjuk lehet vele, de nem fogja felperzselni az aszfaltot. Megjegyzem, emlékeim szerint egy H7-es halogén izzó kb 1500-2000 lumen



#468
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,267 posts

Ha kesobb vennel masik lampat, akkor jobb ugyanolyan vagy hasonlo szinhomersekletut valasztani. A convoy s2+-nal ezt elneztem, hidegebb fenyu, mint a bt40s, egyutt hasznalva a kettot ez fel is tunik, de azert kibirhato.

 

Jaja, akartam is mondani, hogy rettentő zavaró volt az eltérő színhőmérséklet, mikor loptam a fényedet. :D :D


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#469
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

a Convoy a gyári driverével is tud 2 módcsoportot, ha átváltasz a 3 módúba, nincs villogás.


Pont ez nem tetszik, hogy sokszor veletlenul atvaltok a villogo modcsoportba, s nyomkodhatom vegig, varhatok 5 masodpercet mig a leggyengebb fenyeron villan egyet es kapcsolhatom ki es be. Nekem semmi szuksegem nincs a villogo modra, jobban orultem volna, ha bonyolultabb atvaltani a modok kozt, mitomen, 5 masodpercig nyomva kell tartani a gombot vagy valami hasonlo.

Jo, hogy linkelted ujra lencset, akartam olyat rendelni. Milyen konzollal rogzited? Ezzel tettem a kormanyra, varosban hasznaltam, de ha razosabb utra ertem, akkor mar nagyon mozgott a gumis rogzites miatt. Legkozelebb rahuzok egy bonthato gyorskotozot, talan segit egy kicsit.

20160526181616_39184.jpg


Néztem a Nitefightert is, de jóval drágább, mint a Marsing és lumenben is kevesebbet tud. Persze azt nem tudom, hogy mennyire mérvadóak és pontosak ezek az adatok.

Közben a Marsing MS-07-es akciós most, 25 dollár és 5000-6000 lument tud.


A kinai lumennel jobb nem foglalkozni, de hogy 25 dollarbol kijon a lampa es a hat akkus pakk is, az mar csodaval hataros...

Aksi nelkul 13 dollar, azt nem neztem meg, hogy mennyi a szallitas: www.amazon.com/gp/product/B00IN4XW5K/ref=oh_aui_search_detailpage?ie=UTF8&psc=1

A gearbesten sem mindig 62 dollar, szoktak 40 par dollarert is adni.

Ha kesobb vennel masik lampat, akkor jobb ugyanolyan vagy hasonlo szinhomersekletut valasztani. A convoy s2+-nal ezt elneztem, hidegebb fenyu, mint a bt40s, egyutt hasznalva a kettot ez fel is tunik, de azert kibirhato.

#470
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

a Convoy a gyári driverével is tud 2 módcsoportot, ha átváltasz a 3 módúba, nincs villogás.

(én próbáltam BLF A6 driverrel is, úgy viszont van kifejezetten biciklis villogó mód)

ilyen 8 fokos lencsét vettem hozzá, hogy teljesen bicikli-kompatibilis legyen :)

http://www.ebay.com/...872.m2749.l2649

van 5 fokos is, az nem tetszett annyira, ezt a kettőt próbáltam.

 

 

Ebben a convoy lampaban csak a modvaltas zavar, semmi szuksegem a villogo modokra, de neha sikerul atkapcsolni. Lehet kapni hozza masik drivert, amit csak bele kell forrasztani...
 



#471
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,267 posts

 

 

Kisherceg, első körben egy lámpával próbálnám ki, mert az se biztos, hogy olyan sokat mennék sötétben terepen.

 

 

Egy jótanács: hacsak teheted, ne egymagadban menj!


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#472
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1,170 posts

Me'g nyaron ajanlottam a Nitefighter BT40S-t es a Convoy S2+-t. Elobbi a kormanyra, masik a sisakra. Kozben ra kellett jonnom a tepozaras rogzites hatranyara, mert nem sikerul indulas elott, vilagosban eltalalni a megfelelo szoget, igy sotetedes utan me'g meg kell emiatt allnom, s igazigatnom. Illetve a bell sisakomon sem tudtam pont kozepen rogziteni, igy kicsit oldalra huzta.

Ebben a convoy lampaban csak a modvaltas zavar, semmi szuksegem a villogo modokra, de neha sikerul atkapcsolni. Lehet kapni hozza masik drivert, amit csak bele kell forrasztani...

a driverekrol: flashlightwiki.com/Popular_drivers

 

Olvastam, onnan indítottam a keresést.

Mindenképpen kormányra szerelhetőt szeretnék. Néztem a Nitefightert is, de jóval drágább, mint a Marsing és lumenben is kevesebbet tud. Persze azt nem tudom, hogy mennyire mérvadóak és pontosak ezek az adatok.

 

Közben a Marsing MS - 07-es akciós most, 25 dollár és 5000 - 6000 lument tud.

 

Kisherceg, első körben egy lámpával próbálnám ki, mert az se biztos, hogy olyan sokat mennék sötétben terepen.


Edited by ultio, 2017. October 05. - 13:50.

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#473
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,267 posts

A BT40S van nekem is (hehe...), szerintem is jó. Én egymagában használom, de igaza van balshnak abban, hogy kell mellé még egy lámpa, amit a sisakra tudsz tenni, úgy már terepezni is lendületesen lehet vele. Egymagában sem rossz, de akár a kormányon, akár a sisakomon volt, sokat hozzátettek blash lámpái az élményez, tehát két lámpával az igazi.

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#474
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Ha nem, tudtok ajánlani olyat, amivel terepen is jól látok?

Me'g nyaron ajanlottam a Nitefighter BT40S-t es a Convoy S2+-t. Elobbi a kormanyra, masik a sisakra. Kozben ra kellett jonnom a tepozaras rogzites hatranyara, mert nem sikerul indulas elott, vilagosban eltalalni a megfelelo szoget, igy sotetedes utan me'g meg kell emiatt allnom, s igazigatnom. Illetve a bell sisakomon sem tudtam pont kozepen rogziteni, igy kicsit oldalra huzta.

Ebben a convoy lampaban csak a modvaltas zavar, semmi szuksegem a villogo modokra, de neha sikerul atkapcsolni. Lehet kapni hozza masik drivert, amit csak bele kell forrasztani...

a driverekrol: flashlightwiki.com/Popular_drivers

Edited by blash, 2017. October 05. - 13:30.


#475
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1,170 posts

Sziasztok!

 

LR - K2E 4 Modes 2 LEDs Waterproof Bicycle Front Light lámpát ismeri valaki?

 

Vagy a Marsing MS - 03 2500Lm Cree XML T6 3 LED Bicycle Light Set lámpát?

 

Ha nem, tudtok ajánlani olyat, amivel terepen is jól látok? 


Edited by ultio, 2017. October 05. - 11:38.

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#476
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

Aki még otthon csinálgat lámpákat, amik pcb-t is igényelnek:

Nem kell maratással vacakolni, lehet azt nyomtatni is B)

 

Mondjuk biztosan szép ára van mind a nyomtatónak, mind az anyagoknak.



#477
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Láttam azt a lámpát. Már évek óta lehet kapni ehhez hasonló vetítésűt és egészen jók. Ki lehet ott próbálni, be lehet kapcsolni a burkolaton lévő fólián keresztül a kapcsolóval. Egyébként ezek a fajták egészen jó fény elosztásúak.  A teljesítménye és ezzel a fényereje nem egy hú de nagy. Összesen max 1 Wattos ha jól tudom de az utat egészen használhatóan megvilágítja előtted, ha nem az erdőben akarsz száguldani vele. Van távoli, arányaiban használhatóan "erős" fénye és van közelebbre világító gyengébb fénycsóva része is a fénynek. Van még egy harmadik zónája is, az ami közvetlenül a ledből éppen a kerék elé világít, de az csak éppen egészen gyenge szórt fényt ad, de azért szerintem jól használható, mert az egyes távokra kitalált zónák arányaiban jól megoszlanak egymáshoz képest. Ezekkel lehet látni menet közben, de ne egy reflektorra gondolj!

 

Amit múlt éveben lehetett kapni hasonlót épp ilyen vetítési képpel, annak nagyobb volt a tükre kicsivel, jobban tetszett a fény eloszlása de ez is jól világít, ahogy a boltban próbáltam a menyezeten a boltot megvilágító fénycsövek fénye mellett. 

 

Szerintem próbáld ki a boltban (kibontás nélkül). Sík felületre vetítve egymás alatt látsz kettő zónát, amiből a felső erősebb és az alatta lévő gyengébb, az az úton a közelebbi zóna.

 

Ezek a távoli és a középső zónát világítják meg távolságban. 

Ami a kerék elé világít, azt ott a nagy fényű megvilágítás mellett csak közelre világítva láthatod alig derengő szórt fénynek legalul. úton teljes sötétben azért kicsivel többnek látszik közvetlen előtted.

 

A másik amire érdemes még gondolni, hogy a Lítium-ion akkuk nem nagyon szeretik a hideget. Már attól is lemerül, ha kicsit a "0" fok környékén van a hőmérséklet. Múlt télen vittem magammal külön lítium ion akku pakkot ami 10Ah-s volt és azt kapcsoltam rá a kicsi lámpára már induláskor. Aztán talán 8 km után ránéztem a kijelzőre és 68% körüli töltöttséget mutatott a kijelzője. Aztán figyeltem tovább. hogy merül-e tovább, és hamarosan már csak 50% környékén mutatta a töltöttséget. Akkor megijedtem, hogy valami zárlat lehet, hogy ennyire eszi az akku töltését. Tudtam, hogy a hideg sokat csökkent a kapacitáson, hogy azt nem mertem volna gondolni, hogy ennyit.

 

Akkor gyorsan szétkaptam a csatlakozásokat, hogy valami jókora zárlat lehet ott ami ennyire meríti az akkut. Végig tapogattam minden, hol melegszik de teljesen hideg fagyos volt az érintése minden ponton. 

 Aztán hideg fejjel átgondolva rájöttem, hogy csak a hidegtől csökkent le az akku kapacitása. 

 

Nyáron nincs is gond vele.

Ezt mindig rajta hagyon a bicajon, mert a távoli fénye jobb mint a britál erős lámpámnak (igaz, annak már gyengülnek a ledjei, de azokat már 12 éve használom és volt amikor túlmelegedett) . 

 

Szóval ami miatt nem merem teljes bátorsággal ajánlani ezt a lámpát, az az akku kapacitás csökkenése fagypont környékén és az alatt.   

 

Télire inkább valami legalább AA-s elemeset vegyél, olyant amibe tartós elem tehető.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#478
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

aldiban van bikemate usb töltős első-hátsó lámpa, 4ezer pénz.

 

tapasztalatok? mennék vennék, ha jó városi csatangolásra.



#479
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

A Lítium ion akkukat kb fél töltésen szokták eltenni tárolásra, legalább is ezt írák róla. 

Teljesen feltöltve is el lehet tenni szerintem, azzal nincs is gond. A bajt az okozza ha az akku cella túlságosan mélyre lemerül, ehhez viszont nagyon sok időre van szükség mindenféle terhelés nélkül. Még egy év alatt se merül le terhelés nélkül, de azért fél-egy évente érdemes megnézni, hátha valami szivárgó áram folyik egy áramkörben és az lassan leszívhatja. Az a biztos, ha tároláshoz lecsatlakoztatod róla a lámpát.

 

A másik ok amitől károsodhat, ha kicsit is túlfeszltségre tölti valami hibás töltő, de azt nem hiszem, hogy ilyen gond lenne a gyári töltőnél.

 

Ha használatba vételt megelőző töltés előtt kipróbáltad és valamennyire világított még, akkor nem volt túlságosan lemerülve. A Li-ion akkut nem szükséges "mozgatni" a töltés kisütéssel, ennél nincs ilyen probléma mint az ólom akkuknál vagy a NiCd nagyon érzékeny erre vagy kisebb mértékben a Nimh--nál szokott lenni, hogy néhány használat és rátöltés után már célszerű teljesen lemeríteni (nem nullára), amíg működik róla a lámpa.

 

Ilyenkor még azt se lehet mondani, hogy hideg volna a Li-ionnak, inkább ellenkezőleg.

Télen hidegben a Li-ion akku már attól is felére lemerül, ha csak hidegben van és nem is terheled, de ilyenkor..?

 

Ezekre rá lehet tölteni bármikor, szóval nincs vele olyan gond. hogy ne lehet kicsit rátölteni ha csak éppen annyit használtál el belőle. 


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#480
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,697 posts

Van arra valami ki nem mondott szabály, hogy milyen sűrűséggel kell/kéne tölteni-meríteni a li-ion aksikat ha viszonylag hosszabb élettartamot szertnénk belőlük kicsikarni ?

Voltam most a zánkai 24 óráson és az eddigi istencsászár aksim sokkal hamarabb bejelezte a merülést, mint amilyen üzemidőt eddig megszoktam tőle.

Sajnos szegény lámpám inkább az őszi időszakban használom rendszeresen. Haverom mondta, hogy a li-ion akkukat bizony "mozgatni" kéne. Én bevallom ezt nem hallottam még, de hát jó bringás holtig tanul.


Edited by marton, 2017. August 09. - 16:19.

Marci