Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Látni & látszani!

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
8736 hozzászólás a témában

#461
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.169 hozzászólás

 

 

Kisherceg, első körben egy lámpával próbálnám ki, mert az se biztos, hogy olyan sokat mennék sötétben terepen.

 

 

Egy jótanács: hacsak teheted, ne egymagadban menj!


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#462
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

Me'g nyaron ajanlottam a Nitefighter BT40S-t es a Convoy S2+-t. Elobbi a kormanyra, masik a sisakra. Kozben ra kellett jonnom a tepozaras rogzites hatranyara, mert nem sikerul indulas elott, vilagosban eltalalni a megfelelo szoget, igy sotetedes utan me'g meg kell emiatt allnom, s igazigatnom. Illetve a bell sisakomon sem tudtam pont kozepen rogziteni, igy kicsit oldalra huzta.

Ebben a convoy lampaban csak a modvaltas zavar, semmi szuksegem a villogo modokra, de neha sikerul atkapcsolni. Lehet kapni hozza masik drivert, amit csak bele kell forrasztani...

a driverekrol: flashlightwiki.com/Popular_drivers

 

Olvastam, onnan indítottam a keresést.

Mindenképpen kormányra szerelhetőt szeretnék. Néztem a Nitefightert is, de jóval drágább, mint a Marsing és lumenben is kevesebbet tud. Persze azt nem tudom, hogy mennyire mérvadóak és pontosak ezek az adatok.

 

Közben a Marsing MS - 07-es akciós most, 25 dollár és 5000 - 6000 lument tud.

 

Kisherceg, első körben egy lámpával próbálnám ki, mert az se biztos, hogy olyan sokat mennék sötétben terepen.


ultio módosította - 2017. október 05. - 13:50

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#463
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.169 hozzászólás

A BT40S van nekem is (hehe...), szerintem is jó. Én egymagában használom, de igaza van balshnak abban, hogy kell mellé még egy lámpa, amit a sisakra tudsz tenni, úgy már terepezni is lendületesen lehet vele. Egymagában sem rossz, de akár a kormányon, akár a sisakomon volt, sokat hozzátettek blash lámpái az élményez, tehát két lámpával az igazi.

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#464
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Ha nem, tudtok ajánlani olyat, amivel terepen is jól látok?

Me'g nyaron ajanlottam a Nitefighter BT40S-t es a Convoy S2+-t. Elobbi a kormanyra, masik a sisakra. Kozben ra kellett jonnom a tepozaras rogzites hatranyara, mert nem sikerul indulas elott, vilagosban eltalalni a megfelelo szoget, igy sotetedes utan me'g meg kell emiatt allnom, s igazigatnom. Illetve a bell sisakomon sem tudtam pont kozepen rogziteni, igy kicsit oldalra huzta.

Ebben a convoy lampaban csak a modvaltas zavar, semmi szuksegem a villogo modokra, de neha sikerul atkapcsolni. Lehet kapni hozza masik drivert, amit csak bele kell forrasztani...

a driverekrol: flashlightwiki.com/Popular_drivers

blash módosította - 2017. október 05. - 13:30


#465
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

Sziasztok!

 

LR - K2E 4 Modes 2 LEDs Waterproof Bicycle Front Light lámpát ismeri valaki?

 

Vagy a Marsing MS - 03 2500Lm Cree XML T6 3 LED Bicycle Light Set lámpát?

 

Ha nem, tudtok ajánlani olyat, amivel terepen is jól látok? 


ultio módosította - 2017. október 05. - 11:38

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#466
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Aki még otthon csinálgat lámpákat, amik pcb-t is igényelnek:

Nem kell maratással vacakolni, lehet azt nyomtatni is B)

 

Mondjuk biztosan szép ára van mind a nyomtatónak, mind az anyagoknak.



#467
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Láttam azt a lámpát. Már évek óta lehet kapni ehhez hasonló vetítésűt és egészen jók. Ki lehet ott próbálni, be lehet kapcsolni a burkolaton lévő fólián keresztül a kapcsolóval. Egyébként ezek a fajták egészen jó fény elosztásúak.  A teljesítménye és ezzel a fényereje nem egy hú de nagy. Összesen max 1 Wattos ha jól tudom de az utat egészen használhatóan megvilágítja előtted, ha nem az erdőben akarsz száguldani vele. Van távoli, arányaiban használhatóan "erős" fénye és van közelebbre világító gyengébb fénycsóva része is a fénynek. Van még egy harmadik zónája is, az ami közvetlenül a ledből éppen a kerék elé világít, de az csak éppen egészen gyenge szórt fényt ad, de azért szerintem jól használható, mert az egyes távokra kitalált zónák arányaiban jól megoszlanak egymáshoz képest. Ezekkel lehet látni menet közben, de ne egy reflektorra gondolj!

 

Amit múlt éveben lehetett kapni hasonlót épp ilyen vetítési képpel, annak nagyobb volt a tükre kicsivel, jobban tetszett a fény eloszlása de ez is jól világít, ahogy a boltban próbáltam a menyezeten a boltot megvilágító fénycsövek fénye mellett. 

 

Szerintem próbáld ki a boltban (kibontás nélkül). Sík felületre vetítve egymás alatt látsz kettő zónát, amiből a felső erősebb és az alatta lévő gyengébb, az az úton a közelebbi zóna.

 

Ezek a távoli és a középső zónát világítják meg távolságban. 

Ami a kerék elé világít, azt ott a nagy fényű megvilágítás mellett csak közelre világítva láthatod alig derengő szórt fénynek legalul. úton teljes sötétben azért kicsivel többnek látszik közvetlen előtted.

 

A másik amire érdemes még gondolni, hogy a Lítium-ion akkuk nem nagyon szeretik a hideget. Már attól is lemerül, ha kicsit a "0" fok környékén van a hőmérséklet. Múlt télen vittem magammal külön lítium ion akku pakkot ami 10Ah-s volt és azt kapcsoltam rá a kicsi lámpára már induláskor. Aztán talán 8 km után ránéztem a kijelzőre és 68% körüli töltöttséget mutatott a kijelzője. Aztán figyeltem tovább. hogy merül-e tovább, és hamarosan már csak 50% környékén mutatta a töltöttséget. Akkor megijedtem, hogy valami zárlat lehet, hogy ennyire eszi az akku töltését. Tudtam, hogy a hideg sokat csökkent a kapacitáson, hogy azt nem mertem volna gondolni, hogy ennyit.

 

Akkor gyorsan szétkaptam a csatlakozásokat, hogy valami jókora zárlat lehet ott ami ennyire meríti az akkut. Végig tapogattam minden, hol melegszik de teljesen hideg fagyos volt az érintése minden ponton. 

 Aztán hideg fejjel átgondolva rájöttem, hogy csak a hidegtől csökkent le az akku kapacitása. 

 

Nyáron nincs is gond vele.

Ezt mindig rajta hagyon a bicajon, mert a távoli fénye jobb mint a britál erős lámpámnak (igaz, annak már gyengülnek a ledjei, de azokat már 12 éve használom és volt amikor túlmelegedett) . 

 

Szóval ami miatt nem merem teljes bátorsággal ajánlani ezt a lámpát, az az akku kapacitás csökkenése fagypont környékén és az alatt.   

 

Télire inkább valami legalább AA-s elemeset vegyél, olyant amibe tartós elem tehető.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#468
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

aldiban van bikemate usb töltős első-hátsó lámpa, 4ezer pénz.

 

tapasztalatok? mennék vennék, ha jó városi csatangolásra.



#469
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

A Lítium ion akkukat kb fél töltésen szokták eltenni tárolásra, legalább is ezt írák róla. 

Teljesen feltöltve is el lehet tenni szerintem, azzal nincs is gond. A bajt az okozza ha az akku cella túlságosan mélyre lemerül, ehhez viszont nagyon sok időre van szükség mindenféle terhelés nélkül. Még egy év alatt se merül le terhelés nélkül, de azért fél-egy évente érdemes megnézni, hátha valami szivárgó áram folyik egy áramkörben és az lassan leszívhatja. Az a biztos, ha tároláshoz lecsatlakoztatod róla a lámpát.

 

A másik ok amitől károsodhat, ha kicsit is túlfeszltségre tölti valami hibás töltő, de azt nem hiszem, hogy ilyen gond lenne a gyári töltőnél.

 

Ha használatba vételt megelőző töltés előtt kipróbáltad és valamennyire világított még, akkor nem volt túlságosan lemerülve. A Li-ion akkut nem szükséges "mozgatni" a töltés kisütéssel, ennél nincs ilyen probléma mint az ólom akkuknál vagy a NiCd nagyon érzékeny erre vagy kisebb mértékben a Nimh--nál szokott lenni, hogy néhány használat és rátöltés után már célszerű teljesen lemeríteni (nem nullára), amíg működik róla a lámpa.

 

Ilyenkor még azt se lehet mondani, hogy hideg volna a Li-ionnak, inkább ellenkezőleg.

Télen hidegben a Li-ion akku már attól is felére lemerül, ha csak hidegben van és nem is terheled, de ilyenkor..?

 

Ezekre rá lehet tölteni bármikor, szóval nincs vele olyan gond. hogy ne lehet kicsit rátölteni ha csak éppen annyit használtál el belőle. 


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#470
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás

Van arra valami ki nem mondott szabály, hogy milyen sűrűséggel kell/kéne tölteni-meríteni a li-ion aksikat ha viszonylag hosszabb élettartamot szertnénk belőlük kicsikarni ?

Voltam most a zánkai 24 óráson és az eddigi istencsászár aksim sokkal hamarabb bejelezte a merülést, mint amilyen üzemidőt eddig megszoktam tőle.

Sajnos szegény lámpám inkább az őszi időszakban használom rendszeresen. Haverom mondta, hogy a li-ion akkukat bizony "mozgatni" kéne. Én bevallom ezt nem hallottam még, de hát jó bringás holtig tanul.


marton módosította - 2017. augusztus 09. - 16:19

Marci

#471
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

A DX,com -on beírod, "LED OPTICS" vagy "LED DIFFUSERS" és jönnek rá találatok. Azt meg kell nézni melyik mire használható. Sőt az általános keresőben is lehet ezzel próbálkozni és esetleg az is elvezet a forráshoz.

 

Lesznek közte körben szórók is és irányban széthúzó is, keresgélni kell.

Mondanám, ha netán sikerülne lemosni vagy óvatosan lekapragatni 3D képeslap hátulját, az az átlátszó bordázott lap is szét tudja húzni nagyon szépen a fényt, de már ráfizettem, hogy valakinek ezt tanácsoltam és a végén én maradtam szégyenben, mert az a példány egy jól, masszívan rányomtatott kép volt és nem akart lejönni neki semmiképpen. Van ilyen is.

 

Elméletileg, sőt nekem a gyakorlatban is sikerült leszedni ilyen gyengébb minőségben nyomtatottról a képet, hogy közben nem karcoltam meg a hátulját és azt pont vagy kör világító optika elé tartva tényleg széthúzza a fényt vízszintesen.

 

Egyébként ilyesmit is lehet használni a meglévő optika elé:

71Qh-xz3J9L._SL1258_.jpg

 

https://www.amazon.c...t/dp/B004WLCLQY

 

 


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#472
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás
létezik S2-höz csíkos lencse, ami (közúti) bringához is alkalmassá teszi, ha úgy fordítod,akkor lapos,de széles nyalábot lő. leddna.com-os link rémlik, de több helyen láttam már, nekem tervben van.

#473
kiarob

kiarob

    vendég

  • fórumtag
  • 51 hozzászólás
Széles gumigyûrû lehet, egy másik fórumon találtam a képet nem az én megoldásom. Végül a 24 órásra a kormányra rögzítettem a 2db S2+-t gearbest-tes mûanyag konzollal, atom stabil volt. Elég volt közepes állásban járatni a lámpákat, tökéletesen láttam egész éjszaka, és tölteni sem kellett. Örültem neki, hogy nem kellett külön akksival, vezetékkel bajlódni. Nagyon megéri az árát, és a ház körül is jól jön. Bringaútra, forgalomba viszont nem való mert nagyon szórja a fényt és vakít.

#474
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Jó dolog az éjszakai tekerés, sőt ilyen kánikulában nem is nagyon érdemes napközben korán elindulni. 
Vízzel is jól fel kell tankolni, mert hamar kiizzadjuk és a sókat is valami izo.. itallal érdemes pótolni.
 
Na de a lényeg, hogy a fejlámpának a külső burkolatát olyan jól sikerült hőszigetelned, nehogy véletlenül túl nagy felületen érintkezhessen a hűvösebb levegővel, hogy azon sem csodálkoznék ha megsütnéd közben a ledet!
 
Szerintem azt próbáld meg úgy felrögzíteni, hogy tegyél alá technikai gyurmát. Azt szokták használni autó karosszériánál tömítésre, illetve hasonlót, talán ugyanezt az anyagot papír boltokban is lehet kapni cetlik ajtóra monitorra hűtőre ide-oda ragasztására. Gyúrható és nem zsíroz. Abból egy fél maréknyit gyúrj egybe és azt tedd a sisak tetejére, ahol a lámpa felfekszik. Abba nyomd bele a lámpát és akkor egyetlen ilyen tépőzár csík is megfogja, mert a gyurma a dinamikus erőhatásokkal szemben stabilizálja, tehát nem rázkódik el. A tépőzár viszont a statikusan adja meg a stabilitását, vagyis nem esik le.

 
Birja az S2+-ban levo led, bar hosszabb tavon igy hasznalva biztos csokkenti az elettartamat, de talan hamarabb merulne le, minthogy megsulne a led. Szobaban, szinte nulla legmozgas mellett, direkt bekapcsoltam legnagyobb fenyeron, kivancsi voltam, hogy mennyire melegszik, de csak felora utan jutott eszembe, hogy igy hagytam. Forro volt, mar kezzel nem szivesen fogtam meg, es el sem fustolt. Lefele meg csak eri a menetszel, bar tegnap este is amilyen meleg volt. 9-10 korul me'g 25 fokot mutatott az oram erdoben.

 

Nem szoktam izotonias lottyoket inni, maradtam a viznel.

 

Ilyen gyurma helyett massal oldottam meg, de koszi az otletet, hogy kell valami kisse deformalhato valami a lampa es a sisak koze.

 

Köszi, hogy megosztottad, valami ilyesmi tervem van nekem is, 2db S2+ van úton, (8 driveres, 4C), amiből az egyik sisakra megy, ha fel tudom biztonságosan applikálni. Miért nem középre illesztetted? Nem volt stabil? 
Nem technikai gyurma, hanem hab, de az elgondolás hasonló ahhoz, amit Balu1 tanácsol: http://i.imgur.com/jgegBfO.jpg

 

Azert nem kozepre tettem, mert ezen a fejvedon a hosszanti merevito izekre jobban tudtam rogziteni a tepozaras szalaggal. Es hamar ra is jottem, hogy ami a korabban linkelt kepemen is latott rogzites nem jo, mert nagyon oldalt volt, s feloldalra huzta a sisakot. Utana mar probaltam minel kozepebbre tettem a lampat.

 

Ezen a kepen mivel rogzitetted a lampat? Valami madzagnak nez ki:

 

jgegBfO.jpg

 

Koszi az otletet, vagtam csomagolasbol habositott muanyagot vagymit a lampa ala, ezzel konnyen be tudom allitani, hogy milyen szogben alljon. Kicsit vastag, de stabilan tartotta, es nemis nyomta ossze teljesen a ket meghuzott rogzitoszalag. Kisebb magassagu jobb lenne, hogy kevesbe akadjon meg a belogo agakon, majd me'g atszabom. De mar nem huzta erezhetoen oldalra a sisakot a lampa. Egyetlen bajom csak az volt, hogy hosszanti sisak izen athuzott tepozaras szalag pont a sisak szivacsara fekszik fel, s picit kenyelmetlen volt. De tetszett, hogy konnyen tudtam allitani a lampa szogen.

 

598240c3f1757228deb49388.jpg?width=2000&

 



#475
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Sajnos nem, mert a kontroll ledek világítanak. Szétszedtem, nagy vezeték láthatólag nincs eltörve, de az elektronikája nem tűnik javíthatónak.

#476
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Nem lehet, hogy csak a vezeték tört meg valahol?

 


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#477
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás

Sziasztok!

 

Ma este elhalálozott a kínai eBayes cree ledes lámpám. Az akksi jó. Nincs valakinek véletlenül eladó? Sajnos a Kínából rendelés nem játszik, sürgősebb lenne mert csak éjjel érek rá bringázni. 



#478
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

A gyurma mellett még az szól, hogy az nagyon keményen megfogja.

A kamera tartója is ezzel van felrögzítve és a lassú elmászás, kenődés ellen a tartójának a furatán és a sisakon keresztül egy szál merev műanyag bevonatú vezeték van áttolva.

 

240sisakkamera.jpg


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#479
kiarob

kiarob

    vendég

  • fórumtag
  • 51 hozzászólás

Köszi, hogy megosztottad, valami ilyesmi tervem van nekem is, 2db S2+ van úton, (8 driveres, 4C), amiből az egyik sisakra megy, ha fel tudom biztonságosan applikálni. Miért nem középre illesztetted? Nem volt stabil? 

Nem technikai gyurma, hanem hab, de az elgondolás hasonló ahhoz, amit Balu1 tanácsol: http://i.imgur.com/jgegBfO.jpg


  • blash kedveli ezt

#480
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Jó dolog az éjszakai tekerés, sőt ilyen kánikulában nem is nagyon érdemes napközben korán elindulni. 

Vízzel is jól fel kell tankolni, mert hamar kiizzadjuk és a sókat is valami izo.. itallal érdemes pótolni.

 

Na de a lényeg, hogy a fejlámpának a külső burkolatát olyan jól sikerült hőszigetelned, nehogy véletlenül túl nagy felületen érintkezhessen a hűvösebb levegővel, hogy azon sem csodálkoznék ha megsütnéd közben a ledet!

 

Szerintem azt próbáld meg úgy felrögzíteni, hogy tegyél alá technikai gyurmát. Azt szokták használni autó karosszériánál tömítésre, illetve hasonlót, talán ugyanezt az anyagot papír boltokban is lehet kapni cetlik ajtóra monitorra hűtőre ide-oda ragasztására. Gyúrható és nem zsíroz. Abból egy fél maréknyit gyúrj egybe és azt tedd a sisak tetejére, ahol a lámpa felfekszik. Abba nyomd bele a lámpát és akkor egyetlen ilyen tépőzár csík is megfogja, mert a gyurma a dinamikus erőhatásokkal szemben stabilizálja, tehát nem rázkódik el. A tépőzár viszont a statikusan adja meg a stabilitását, vagyis nem esik le.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..