Jelentkezz be Regisztrálj

Látni & látszani!
#3441
Írta 2010. november 29. - 16:45

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#3442
Írta 2010. november 29. - 16:43

#3443
Írta 2010. november 29. - 11:54


"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#3444
Írta 2010. november 29. - 11:00

Elvileg 2-eres drótot feltekerve bifiláris tekercs jön létre, nem szabadna sugároznia, viszont a házhoz képest a 2 drót mint antenna simán sugározhat. Legegyszerûbb lenne egy házhoz közel elhejezett zavarszûrõ ferritgyûrûn néhányszor átbújatni a tápkábelt: akkor már lehet, hogy a kritikus alá csökkenne a zavar.Nekem szintén volt hasonló gondom régen, kódolatlan jeles, rádiós Ciclosport 4.4-el. Ha bekapcsoltam a ledes Cateye Uno lámpát, a pulzusmérés összezavarodott és a sebességmérõm jelét nem vette az óra. A lámpa áthelyezésével részlegesen megoldódott a gond, akkor legalább a sebességmérést ki tudtam trükközni, hogy menjen. (Próbálkoztam a lámpa belsejének árnyékolásával - alufólia és társai -, az nem használt, csak az áthelyezés olyan helyre, hogy a stucni és a villanyak lehetõleg a lámpa és a jel "szórásának" útjában legyen, így lett nagyjából oké.)a Polar és bármely hasonló wireless rendszer meghülyül attól, ha a lámpa tápkábelét feltekerem a kormányra? Elvileg szigetelt a kábel, tekercs nem jöhet létre - vagy csak az akkumulátor közelsége zavarja? Nem tudtam rájönni, de tény, hogy nem barátok. Amint a kábelt és az aksit messzire viszem, újra minden tökéletesen üzemel


#3445
Írta 2010. november 29. - 02:54

#3446
Írta 2010. november 29. - 02:16

Mit kéne tennem ? Ha valami ragasztót bekenek oda a résbe az elég lehet ?
#3447
Írta 2010. november 28. - 15:38

#3448
Írta 2010. november 28. - 15:33

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#3449
Írta 2010. november 28. - 14:59

És piszkosjó kombóval tolod! (Ejh, ha lenne ismét Hozé-féle lámpa!...)
Na igen. Nagyon jól össze tudom hasonlítani az NP-t a Hozéval, mivel gyakorlatilag azonos fényerõvel bírnak. Az NP rendszer mégis kábé 15 rugóval drágább a legolcsóbb helyeken, szóval Hozé nagyon baráti árat hozott ki a lámpára. Az NP pár apróságban jobb csak, mint például jelzi, hogy alacsony a kraft, s lekapcsol takarékláng üzemmódba, ha tetszik, ha nem - de azzal még haza tudsz közlekedni. Viszont például ez sem mûködik tökéletesen, mert nulla fokban bizony ott is a "lecsapja a biztosítékot" effekt van. A sors szerencsés iróniája, hogy mind a kettõ azonos aksikábelt használ, így elég 1 pótot magammal vinnem - amelyik beadja, az kapja. Ha Hozé új szériát hozna ki, ezt a biztonsági üzemmód tulajdonságát mindenképpen bele kellene valahogy tenni - na meg egy csavaros optika még jól jönne az elejére. Ha neadj isten lenne ilyen projekt, mi biztosan benne lennénk még egy körben.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#3450
Írta 2010. november 28. - 14:47

A tapasztaltaktól kérdezném, hogy van esélye annak hogy karácsony elõtt ideérjen?
Üdv: tboy
#3451
Írta 2010. november 25. - 21:07

Á, igen, az akkor még a "sima" kódolt és nem a W.I.N.D.-es; hm... Lámpák meg nem burzsuj dolgok, ha azt vesszük, sérüléstõl, balesettõl menthetnek meg, szóval... :-> És piszkosjó kombóval tolod! (Ejh, ha lenne ismét Hozé-féle lámpa!...)PolarS720 és a NP Reactor Pro van a kormányon, Hozé meg a sisakon. Burzsuj dolog a két erõs lámpa, de hát én így szeretek éjjel bringázni. (NP széles optikával a kormányon, Hozé meg fókuszálttal a sisakon)
Egyelõre fejlámpának szeretnék valami brutál darabot, akkor nem csak reggel munka elõtt, hajnali keléssel tudnék edzõkört menni terepen, hanem munka után is. Hát, nem tudom, hogy mennyire tudok a "zúessbõl" rendelni, de kispéciztem egy Jet Lites A-51-et, ami esélyes lehet, nem érdekel, hogy viszonylag drága. (Magicshine félek, hamar megadná magát nálam. Mint mostanság szinte minden...:->)
#3452
Írta 2010. november 25. - 16:03

Az egyértelmü, ha közel van nagyobb felületü vezeték arról jobban átszóródik a zavar.Nem biztos, hogy mindent értek. Számomra a lényeg, hogy az aksi átrakásával és a kábel kiegyenesítésével ezen probléma megszûnik.
Amikor kiegyenesíted akkor csak kisebb felülettel jelentkezik a sebmérõ mellett, így akkor kevesebb zavar jel jut oda. Az nem tudja még elnyomni a jeladó által sugárzott gyenge jelet, ahhoz úgy kevés.
Ez olyan mintha alap esetben az utca egyik felérõl átkiáltva beszlgetnél valakivel a körúton éjszaka a nagy csendben. Persze értitek egymást gond nélkül.
Aztán arra megy egy társaság, beszélgetnek. Akkor már figyelni kell, hogy megértsd a másik oldalon levõt.
Közben arra megy az autóbusz és fékez, ajtók nyílnak, emberek zajosan leszállnak. Persze egy szót sem hallasz tõlük.
Valami ilyen az is amikor a sok vezeték ott van feltekerve, illetve csak éppen vékonyan ott fut az érzékeny vevõ közelében ami az órában van. A nagyobb felület önmagában is jobban sugározza a zavart. Az, hogy néhány menet rá van tekerve, úgy mégjobban.
Azt én is úgy szeretem, azokkal már nincs sötét sehol... NP Reactor Pro van a kormányon, Hozé meg a sisakon. Burzsuj dolog a két erõs lámpa, de hát én így szeretek éjjel bringázni. (NP széles optikával a kormányon, Hozé meg fókuszálttal a sisakon)
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#3453
Írta 2010. november 25. - 15:17

Zscs kérdésére a válasz: PolarS720 és a NP Reactor Pro van a kormányon, Hozé meg a sisakon. Burzsuj dolog a két erõs lámpa, de hát én így szeretek éjjel bringázni. (NP széles optikával a kormányon, Hozé meg fókuszálttal a sisakon)
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#3454
Írta 2010. november 25. - 14:08

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#3455
Írta 2010. november 25. - 13:48

Ha csak szigetelt és nem árnyékolt, akkor dehogynem jöhet...Elvileg szigetelt a kábel, tekercs nem jöhet létre
#3456
Írta 2010. november 25. - 13:44

Igen, ez természetes akkor ha kapcsoló üzemü tápról megy a lámpa...miért van az, hogy a Polar és bármely hasonló wireless rendszer meghülyül attól, ha a lámpa tápkábelét feltekerem a kormányra?
Elvileg szigetelt a kábel, tekercs nem jöhet létre -
Amint a kábelt és az aksit messzire viszem, újra minden tökéletesen üzemel.
Az rengeteg kis elektromos zavar tüskét sugároz a környezetébe.
Mivel keskeny, rövid impulzusokról van szó, az a néhány menetes tekercs tökéletesen sugárzó adóvá teszi
a rajta futó lámpa tápfesz zavar impulzusait. A km-óra viszont egy rádió vevõ ami az impulzusok felharmonikusait ahhoz hasonlóan veszi, mint amikor egy rádió mellett próbálsz kávét darálni és csak a recsegés hallatszik. Ez lehet az oka a zavarnak.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#3457
Írta 2010. november 25. - 13:43

Rég volt fizikaóra...szóval, miért van az, hogy a Polar és bármely hasonló wireless rendszer meghülyül attól, ha a lámpa tápkábelét feltekerem a kormányra? Elvileg szigetelt a kábel, tekercs nem jöhet létre - vagy csak az akkumulátor közelsége zavarja? Nem tudtam rájönni, de tény, hogy nem barátok.
Amint a kábelt és az aksit messzire viszem, újra minden tökéletesen üzemel.
Amennyire jól ment a matek, a fizika annyira nem, szóval megválaszolni nem tudom, inkább csak érdekel, milyen Polar-t zavar? Nekem szintén volt hasonló gondom régen, kódolatlan jeles, rádiós Ciclosport 4.4-el. Ha bekapcsoltam a ledes Cateye Uno lámpát, a pulzusmérés összezavarodott és a sebességmérõm jelét nem vette az óra. A lámpa áthelyezésével részlegesen megoldódott a gond, akkor legalább a sebességmérést ki tudtam trükközni, hogy menjen. (Próbálkoztam a lámpa belsejének árnyékolásával - alufólia és társai -, az nem használt, csak az áthelyezés olyan helyre, hogy a stucni és a villanyak lehetõleg a lámpa és a jel "szórásának" útjában legyen, így lett nagyjából oké.) A 2.4GHz-es, W.I.N.D.-es Polaromat viszont az égadta világon semmi nem zavarta még nálam. Olyan gondom volt csak, hogy mondjuk hátizsákkal futottam, és az órás kezemmel fogtam hátul alulról a hátizsákot, hogy ne rázkódjanak benne a cuccok. Na ilyenkor be szokott csipogni, hogy a mellkasi jeladót nem érzékeli.
Lámpád milyened van?
#3458
Írta 2010. november 25. - 13:23

Azért ez a része szerintem nem így van, de a többit nagyon pontosan leírtad mint legtöbbször általában.(Gyanítom, hogy rövidre zárt dinamó, fordulatszámtól függetlenül csak ~bizonyos "max áramnyival" fékez, fölötte telítõdik a vas... Ha viszont a terhelt kimeneten feszültség is van, akkor van egy "külsõ + terhelés" is aminek a teljesítményigénye hozzáadódik az elõbbihez, tehát nagyobb lehet az összterhelés, jobban fékez...)
Amíg a vas telítésbe nem megy, addig van indukció.
Aztán jön a másik mágneses pólus, ami ismét telítés felé viszi de ellenkezõ mágneses irányban.
Vagyis a mágneses mezõ összeomlásakor és az ellentétes mezõ felépülésekor ellentétes pólussal megint van indukció, amíg nem megy megint telítésbe a vas abban a mágneses irányban, de ezután megint megfordul a pólus, vagyis ez egy állandó folyamatot képez.
Ez, vagyis a rövidzár ill. a legnagyobb elektromos terhelés jelenti a maximális hajtási ellenállást a kerék felé.
Ennél több energiát nem tud a generátor sem elõállítani sem mechanikus formában igénybe venni semilyen kisebb terhelés mellett. Ami még áramot csökkentõ tényezõ az a tekercselõ réz huzal ohmos ellenállása.
Amikor ledet hajtunk róla, akkor a led, üzemi áramhoz tartozó nyitó feszültség fölött már akkora terhelést jelent a led a generátor tekercsének (esetleg a vas keresztmetszetnek), amit a 'dinamó nem tud realizálni. A led elviselne akár 1A-t vagy led típustól függõen akár többet is , viszont a bicikli 'dinamó nem tud (sokkal) többet leadni 0,5 Ampernél.
Ezért is mondjuk, hogy a led önszabályzó mert (ha megfelelõ ledet választunk), a saját igényei fölött már annyira beterhel egy kisebb max. teljesítményü áramforrásra, hogy az nem tudja nagyobb energiával kiszolgálni mint amire a maximális teherbírásával képes. Vagyis így nem lehet túl hajtani a ledet.
Lehetne kettõ ledet sorosan kapcsolni a jobb illeszkedés (kisebb veszteség) érdekében, viszont akkor lassabb sebességnél kevesebb lenne a fénye, viszont gyorsabb tempónál valamivel több lehetne elvileg, mert jobban illeszkedik a 6-7 +..V körüli feszültséghez.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#3459
Írta 2010. november 25. - 13:15


GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#3460
Írta 2010. november 25. - 10:35
