Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Látni & látszani!

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
8729 hozzászólás a témában

#3441
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
pl:
Li-Ion Kft. - új akkumulátorok, régi akkuk felújítása, laptop-, kamera-, fényképezõgép-akkumulátorok,Banner,Exide,CTEK
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#3442
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
szerintem ha hozé-t kérded többre jutsz ;)

#3443
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás
Kicsit félve kérdezem meg, hogy valaki csináltatott már a hozé lámpához utólagosan li-ion akksit? Ha igen, akkor mit/hol/hogy érdemes beszerezni/összerakni? Esetleg lehet szerezni készen is ilyen akksi "csomagot", amin csak csatlakozót kell cserélni? Jelenleg a zselés akksija van, ami nagy is és nehéz is és e helyett keresnék egy praktikusabb megoldást, ne adj isten hosszabb üzemidõvel :) Köszönet elõre is!

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#3444
DöG

DöG

    vendég

  • fórumtag
  • 229 hozzászólás

a Polar és bármely hasonló wireless rendszer meghülyül attól, ha a lámpa tápkábelét feltekerem a kormányra? Elvileg szigetelt a kábel, tekercs nem jöhet létre - vagy csak az akkumulátor közelsége zavarja? Nem tudtam rájönni, de tény, hogy nem barátok. Amint a kábelt és az aksit messzire viszem, újra minden tökéletesen üzemel

Nekem szintén volt hasonló gondom régen, kódolatlan jeles, rádiós Ciclosport 4.4-el. Ha bekapcsoltam a ledes Cateye Uno lámpát, a pulzusmérés összezavarodott és a sebességmérõm jelét nem vette az óra. A lámpa áthelyezésével részlegesen megoldódott a gond, akkor legalább a sebességmérést ki tudtam trükközni, hogy menjen. (Próbálkoztam a lámpa belsejének árnyékolásával - alufólia és társai -, az nem használt, csak az áthelyezés olyan helyre, hogy a stucni és a villanyak lehetõleg a lámpa és a jel "szórásának" útjában legyen, így lett nagyjából oké.)

Elvileg 2-eres drótot feltekerve bifiláris tekercs jön létre, nem szabadna sugároznia, viszont a házhoz képest a 2 drót mint antenna simán sugározhat. Legegyszerûbb lenne egy házhoz közel elhejezett zavarszûrõ ferritgyûrûn néhányszor átbújatni a tápkábelt: akkor már lehet, hogy a kritikus alá csökkenne a zavar. :)
Feltöltött kép

#3445
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
inkább valami szilikon gumifélét kéne odanyomni, valami hasonló lehetett az is ami kijött.....

#3446
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.685 hozzászólás
Hozé lámpám optikája és a ház közül kijött egy olyan 3-4 cm-es darabon egy vékony, gumi szerû anyag. Gondolom, ez a vízzárást biztosítaná.
Mit kéne tennem ? Ha valami ragasztót bekenek oda a résbe az elég lehet ?
Marci

#3447
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Hozé lámpa jól bírja a havat is :) ez a hétvége tanulsága :)

#3448
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Szerintem én is:)
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#3449
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

És piszkosjó kombóval tolod! (Ejh, ha lenne ismét Hozé-féle lámpa!...)


Na igen. Nagyon jól össze tudom hasonlítani az NP-t a Hozéval, mivel gyakorlatilag azonos fényerõvel bírnak. Az NP rendszer mégis kábé 15 rugóval drágább a legolcsóbb helyeken, szóval Hozé nagyon baráti árat hozott ki a lámpára. Az NP pár apróságban jobb csak, mint például jelzi, hogy alacsony a kraft, s lekapcsol takarékláng üzemmódba, ha tetszik, ha nem - de azzal még haza tudsz közlekedni. Viszont például ez sem mûködik tökéletesen, mert nulla fokban bizony ott is a "lecsapja a biztosítékot" effekt van. A sors szerencsés iróniája, hogy mind a kettõ azonos aksikábelt használ, így elég 1 pótot magammal vinnem - amelyik beadja, az kapja. Ha Hozé új szériát hozna ki, ezt a biztonsági üzemmód tulajdonságát mindenképpen bele kellene valahogy tenni - na meg egy csavaros optika még jól jönne az elejére. Ha neadj isten lenne ilyen projekt, mi biztosan benne lennénk még egy körben.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#3450
tboy72

tboy72

    vendég

  • fórumtag
  • 39 hozzászólás
Na elvileg feladta a cuccot a DX!

A tapasztaltaktól kérdezném, hogy van esélye annak hogy karácsony elõtt ideérjen?

Üdv: tboy

#3451
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

PolarS720 és a NP Reactor Pro van a kormányon, Hozé meg a sisakon. Burzsuj dolog a két erõs lámpa, de hát én így szeretek éjjel bringázni. (NP széles optikával a kormányon, Hozé meg fókuszálttal a sisakon)

Á, igen, az akkor még a "sima" kódolt és nem a W.I.N.D.-es; hm... Lámpák meg nem burzsuj dolgok, ha azt vesszük, sérüléstõl, balesettõl menthetnek meg, szóval... :-> És piszkosjó kombóval tolod! (Ejh, ha lenne ismét Hozé-féle lámpa!...)
Egyelõre fejlámpának szeretnék valami brutál darabot, akkor nem csak reggel munka elõtt, hajnali keléssel tudnék edzõkört menni terepen, hanem munka után is. Hát, nem tudom, hogy mennyire tudok a "zúessbõl" rendelni, de kispéciztem egy Jet Lites A-51-et, ami esélyes lehet, nem érdekel, hogy viszonylag drága. (Magicshine félek, hamar megadná magát nálam. Mint mostanság szinte minden...:->)

#3452
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Nem biztos, hogy mindent értek. Számomra a lényeg, hogy az aksi átrakásával és a kábel kiegyenesítésével ezen probléma megszûnik.

Az egyértelmü, ha közel van nagyobb felületü vezeték arról jobban átszóródik a zavar.
Amikor kiegyenesíted akkor csak kisebb felülettel jelentkezik a sebmérõ mellett, így akkor kevesebb zavar jel jut oda. Az nem tudja még elnyomni a jeladó által sugárzott gyenge jelet, ahhoz úgy kevés.

Ez olyan mintha alap esetben az utca egyik felérõl átkiáltva beszlgetnél valakivel a körúton éjszaka a nagy csendben. Persze értitek egymást gond nélkül.
Aztán arra megy egy társaság, beszélgetnek. Akkor már figyelni kell, hogy megértsd a másik oldalon levõt.
Közben arra megy az autóbusz és fékez, ajtók nyílnak, emberek zajosan leszállnak. Persze egy szót sem hallasz tõlük.


Valami ilyen az is amikor a sok vezeték ott van feltekerve, illetve csak éppen vékonyan ott fut az érzékeny vevõ közelében ami az órában van. A nagyobb felület önmagában is jobban sugározza a zavart. Az, hogy néhány menet rá van tekerve, úgy mégjobban.




.. NP Reactor Pro van a kormányon, Hozé meg a sisakon. Burzsuj dolog a két erõs lámpa, de hát én így szeretek éjjel bringázni. (NP széles optikával a kormányon, Hozé meg fókuszálttal a sisakon)

Azt én is úgy szeretem, azokkal már nincs sötét sehol.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#3453
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Nem biztos, hogy mindent értek. Számomra a lényeg, hogy az aksi átrakásával és a kábel kiegyenesítésével ezen probléma megszûnik.

Zscs kérdésére a válasz: PolarS720 és a NP Reactor Pro van a kormányon, Hozé meg a sisakon. Burzsuj dolog a két erõs lámpa, de hát én így szeretek éjjel bringázni. (NP széles optikával a kormányon, Hozé meg fókuszálttal a sisakon)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#3454
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Nagyfrekis tüskék ilyen közelrõl egy-két v. több menetes csatolással még árnyékolt vezeték esetén sem biztos, hogy nem zavarnának.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#3455
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás

Elvileg szigetelt a kábel, tekercs nem jöhet létre

Ha csak szigetelt és nem árnyékolt, akkor dehogynem jöhet...

#3456
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

..miért van az, hogy a Polar és bármely hasonló wireless rendszer meghülyül attól, ha a lámpa tápkábelét feltekerem a kormányra?
Elvileg szigetelt a kábel, tekercs nem jöhet létre -
Amint a kábelt és az aksit messzire viszem, újra minden tökéletesen üzemel.

Igen, ez természetes akkor ha kapcsoló üzemü tápról megy a lámpa.
Az rengeteg kis elektromos zavar tüskét sugároz a környezetébe.
Mivel keskeny, rövid impulzusokról van szó, az a néhány menetes tekercs tökéletesen sugárzó adóvá teszi
a rajta futó lámpa tápfesz zavar impulzusait. A km-óra viszont egy rádió vevõ ami az impulzusok felharmonikusait ahhoz hasonlóan veszi, mint amikor egy rádió mellett próbálsz kávét darálni és csak a recsegés hallatszik. Ez lehet az oka a zavarnak.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#3457
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Rég volt fizikaóra...szóval, miért van az, hogy a Polar és bármely hasonló wireless rendszer meghülyül attól, ha a lámpa tápkábelét feltekerem a kormányra? Elvileg szigetelt a kábel, tekercs nem jöhet létre - vagy csak az akkumulátor közelsége zavarja? Nem tudtam rájönni, de tény, hogy nem barátok. :) Amint a kábelt és az aksit messzire viszem, újra minden tökéletesen üzemel.


Amennyire jól ment a matek, a fizika annyira nem, szóval megválaszolni nem tudom, inkább csak érdekel, milyen Polar-t zavar? Nekem szintén volt hasonló gondom régen, kódolatlan jeles, rádiós Ciclosport 4.4-el. Ha bekapcsoltam a ledes Cateye Uno lámpát, a pulzusmérés összezavarodott és a sebességmérõm jelét nem vette az óra. A lámpa áthelyezésével részlegesen megoldódott a gond, akkor legalább a sebességmérést ki tudtam trükközni, hogy menjen. (Próbálkoztam a lámpa belsejének árnyékolásával - alufólia és társai -, az nem használt, csak az áthelyezés olyan helyre, hogy a stucni és a villanyak lehetõleg a lámpa és a jel "szórásának" útjában legyen, így lett nagyjából oké.) A 2.4GHz-es, W.I.N.D.-es Polaromat viszont az égadta világon semmi nem zavarta még nálam. Olyan gondom volt csak, hogy mondjuk hátizsákkal futottam, és az órás kezemmel fogtam hátul alulról a hátizsákot, hogy ne rázkódjanak benne a cuccok. Na ilyenkor be szokott csipogni, hogy a mellkasi jeladót nem érzékeli.
Lámpád milyened van?

#3458
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

(Gyanítom, hogy rövidre zárt dinamó, fordulatszámtól függetlenül csak ~bizonyos "max áramnyival" fékez, fölötte telítõdik a vas... Ha viszont a terhelt kimeneten feszültség is van, akkor van egy "külsõ + terhelés" is aminek a teljesítményigénye hozzáadódik az elõbbihez, tehát nagyobb lehet az összterhelés, jobban fékez...) :)

Azért ez a része szerintem nem így van, de a többit nagyon pontosan leírtad mint legtöbbször általában.

Amíg a vas telítésbe nem megy, addig van indukció.
Aztán jön a másik mágneses pólus, ami ismét telítés felé viszi de ellenkezõ mágneses irányban.
Vagyis a mágneses mezõ összeomlásakor és az ellentétes mezõ felépülésekor ellentétes pólussal megint van indukció, amíg nem megy megint telítésbe a vas abban a mágneses irányban, de ezután megint megfordul a pólus, vagyis ez egy állandó folyamatot képez.

Ez, vagyis a rövidzár ill. a legnagyobb elektromos terhelés jelenti a maximális hajtási ellenállást a kerék felé.

Ennél több energiát nem tud a generátor sem elõállítani sem mechanikus formában igénybe venni semilyen kisebb terhelés mellett. Ami még áramot csökkentõ tényezõ az a tekercselõ réz huzal ohmos ellenállása.


Amikor ledet hajtunk róla, akkor a led, üzemi áramhoz tartozó nyitó feszültség fölött már akkora terhelést jelent a led a generátor tekercsének (esetleg a vas keresztmetszetnek), amit a 'dinamó nem tud realizálni. A led elviselne akár 1A-t vagy led típustól függõen akár többet is , viszont a bicikli 'dinamó nem tud (sokkal) többet leadni 0,5 Ampernél.

Ezért is mondjuk, hogy a led önszabályzó mert (ha megfelelõ ledet választunk), a saját igényei fölött már annyira beterhel egy kisebb max. teljesítményü áramforrásra, hogy az nem tudja nagyobb energiával kiszolgálni mint amire a maximális teherbírásával képes. Vagyis így nem lehet túl hajtani a ledet.

Lehetne kettõ ledet sorosan kapcsolni a jobb illeszkedés (kisebb veszteség) érdekében, viszont akkor lassabb sebességnél kevesebb lenne a fénye, viszont gyorsabb tempónál valamivel több lehetne elvileg, mert jobban illeszkedik a 6-7 +..V körüli feszültséghez.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#3459
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Rég volt fizikaóra...szóval, miért van az, hogy a Polar és bármely hasonló wireless rendszer meghülyül attól, ha a lámpa tápkábelét feltekerem a kormányra? Elvileg szigetelt a kábel, tekercs nem jöhet létre - vagy csak az akkumulátor közelsége zavarja? Nem tudtam rájönni, de tény, hogy nem barátok. :) Amint a kábelt és az aksit messzire viszem, újra minden tökéletesen üzemel.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#3460
uzi

uzi

    vendég

  • fórumtag
  • 126 hozzászólás
Thx, így már tiszta