Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Látni & látszani!

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
8736 hozzászólás a témában

#3441
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Köszi a tanácsokat! Sajnos igen, pont ilyen töltõket használok (azért szívok ennyit... :-/)
Na lényeg a lényeg, hogy ezért néztem ki a Voltcraft-os IPC-1 -et és IPC-1L-t, ezek egyesével töltenek, van kisütési funkciójuk, kijelzik a töltöttségi szintet stb. stb. Csak ami az alább linkelt oldalakon látható, ott az a pár technikai adat, az nem világos nekem. Az IPC-1-nél néhány dolognál más számokat látok, és sajnos nem tudom, a drágább verzió hosszú távon jobb választás lenne-e vagy sem. Számszerûsítve IPC-1 vs. IPC-1L:
Max. töltõáram rekeszenként: 1800, 700
Tipikus töltési idõ 2000 mAhs ceruzaakkuhoz: 70, 180 (min?)
Kisütési áram: 500, 350
Töltõáram (babyakku): 1800, 700
Mértékegység nincs sehol, de ha lenne, akkor sem érteném. :-> IPC-1 értékei laikus így szemmel jobbak, csak ugye az nem 9e kemény ropogós HUF, hanem 17e. Érhet ez ennyivel többet? Adnak persze pár extra cuccot is hozzá a sima IPC-1L-hez képest, mint például 8db 2500mAh-s NiMh akksi, hordtáska, autós töltõ és hasonlók.

(Update: a lemerítést meg szoktam néha csinálni, sajnos nem kellõ rendszerességgel, csak néha. Sima ledes lámpába akksik be és hadd "szórjon"!:->)

#3442
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Bicajlámpáknál régi BBB, Cateye és egyéb modellekkel kínlódok, elõl és hátul és szinte minden nap megy a töltõ, mivel szeretek friss akksikkal menni, a GPS-ben is AA-s akksi van (és idehaza minden távirányítõban, +hõmérõben és egyebekben tölthetõ NiMh-k vannak.

Azt gondolom ismered, hogy a Nimh akkuknál néhány rátöltés után érdemes teljesen 0,9-1V-ra kimeríteni az akku cellát, különben nem tud megfelelõ teljesítményt leadni. Ennek oka a memória effektus.

Olyan töltõt érdemes használni amiben van akku kisütési funkció.
Másrészt olyan töltõt szinte mondhatom így, tilos venni, amiben sorosan tölti az akku cellákat.
(Vagyis az nem jó amiben csak 2 vagy csak 4 cella tölthetõ együtt, /egy és három nem/.)

Kettõ cella biztosan nem teljesen azonos. Sorosan töltve soha nem is kerül egymáshoz közeli állapotba.
Csakis külön, egyenkénti cella kontrollal rendelkezõ töltõ tudja hosszabb távon rendben tartani a cellákat.

Na meg ami még lényeges, ne felejtsük idõnként a kisütési funkciót is használni Nimh és NiCd akkuknál !

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#3443
tboy72

tboy72

    vendég

  • fórumtag
  • 39 hozzászólás
Én is hasonló cipõben járok az aksikkal, én ezt: Tenergy T9688 Super Universal LCD Battery Charger with USB Port néztem ki, és hozzá ilyen akksikat: Rechargeable Batteries & Battery Chargers - Tenergy Centura AAA Low Self-Discharge (LSD) NiMH Rechargeable Batteries, 1 Card 4xAAA
A tapasztaltabb fórumtársaknak van ezekrõl véleménye?

#3444
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Bicajlámpáknál régi BBB, Cateye és egyéb modellekkel kínlódok, elõl és hátul és szinte minden nap megy a töltõ, mivel szeretek friss akksikkal menni, a GPS-ben is AA-s akksi van (és idehaza minden távirányítõban, +hõmérõben és egyebekben tölthetõ NiMh-k vannak. "Green" power, ugye, mert eldobható elem suxx...). De valahogy a töltés nem az igazi... Régi Energizer és valami francia töltõvel töltök; de ez mindegy most. Itt olvastam a korábbi hozzászólásoknál, a Voltcraft IPC-1 az, amivel jól lehet tölteni és teszteni, stb. Csomó régebbi NiMh-s akksim van (legalább 8-10 db), 2200 és 2450mAh-sak, amelyeket nem töltenek már a mostani töltõim, és abban bízom, hogy egy ilyen Voltcraft-félével
- legalább azt meg tudom nézni, jók-e még
- nem kel 8-10 órát töltenem a jó akksikat
Kérdésem csak annyi, hogy érdemes-e az IPC-1 -et venni, vagy elég az IPC-1L? Utóbbinál látom, lassabban tölt és néhány adat csak a fele, mint az IPC1-nél. Totál laikus vagyok; szóval, megéri vajon a +9e Ft különbözet a plusz funkciókért és a 8db plusz akksiért?
IPC-1: Conrad - Voltcraft IPC-1 akkutöltõ + 8 db 2500 mAh ceruzaakku
IPC-1L: Conrad - Voltcraft IPC-1L akkutöltõ
Köszi!

#3445
ProPedalGreg

ProPedalGreg

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 946 hozzászólás
Hosszu vivodas utan en is bekapcsolodtam multheten a "varazslampa" dologba (Ha ilyen sokan rendelunk biztos azert huzodik , es ha tenyleg ennyi embernek lesz, akkor csinalhatunk ilyen klubot is :D alkalmankent szempillaporkolo fenyarba boritva az esti pesti utcakat es kozeli erdoket :)

#3446
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás
Nagyok vagytok, köszönöm! :)

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#3447
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc

Kicsit félve kérdezem meg, hogy valaki csináltatott már a hozé lámpához utólagosan li-ion akksit? Ha igen, akkor mit/hol/hogy érdemes beszerezni/összerakni? Esetleg lehet szerezni készen is ilyen akksi "csomagot", amin csak csatlakozót kell cserélni? Jelenleg a zselés akksija van, ami nagy is és nehéz is és e helyett keresnék egy praktikusabb megoldást, ne adj isten hosszabb üzemidõvel :) Köszönet elõre is!


ha rám hallgatsz veszel ilyet:

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 3000mAh 4S 20C Lipo Pack
14.8V 3000MaH LiPO
14x4x3 cm ; 330gr

2c-vel tölthetõ azaz fél óra alatt feltöltöd
hátránya h kell hozzá speciális balanceres töltõ

19dolcsi

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#3448
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
pl:
Li-Ion Kft. - új akkumulátorok, régi akkuk felújítása, laptop-, kamera-, fényképezõgép-akkumulátorok,Banner,Exide,CTEK
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#3449
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
szerintem ha hozé-t kérded többre jutsz ;)

#3450
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás
Kicsit félve kérdezem meg, hogy valaki csináltatott már a hozé lámpához utólagosan li-ion akksit? Ha igen, akkor mit/hol/hogy érdemes beszerezni/összerakni? Esetleg lehet szerezni készen is ilyen akksi "csomagot", amin csak csatlakozót kell cserélni? Jelenleg a zselés akksija van, ami nagy is és nehéz is és e helyett keresnék egy praktikusabb megoldást, ne adj isten hosszabb üzemidõvel :) Köszönet elõre is!

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#3451
DöG

DöG

    vendég

  • fórumtag
  • 229 hozzászólás

a Polar és bármely hasonló wireless rendszer meghülyül attól, ha a lámpa tápkábelét feltekerem a kormányra? Elvileg szigetelt a kábel, tekercs nem jöhet létre - vagy csak az akkumulátor közelsége zavarja? Nem tudtam rájönni, de tény, hogy nem barátok. Amint a kábelt és az aksit messzire viszem, újra minden tökéletesen üzemel

Nekem szintén volt hasonló gondom régen, kódolatlan jeles, rádiós Ciclosport 4.4-el. Ha bekapcsoltam a ledes Cateye Uno lámpát, a pulzusmérés összezavarodott és a sebességmérõm jelét nem vette az óra. A lámpa áthelyezésével részlegesen megoldódott a gond, akkor legalább a sebességmérést ki tudtam trükközni, hogy menjen. (Próbálkoztam a lámpa belsejének árnyékolásával - alufólia és társai -, az nem használt, csak az áthelyezés olyan helyre, hogy a stucni és a villanyak lehetõleg a lámpa és a jel "szórásának" útjában legyen, így lett nagyjából oké.)

Elvileg 2-eres drótot feltekerve bifiláris tekercs jön létre, nem szabadna sugároznia, viszont a házhoz képest a 2 drót mint antenna simán sugározhat. Legegyszerûbb lenne egy házhoz közel elhejezett zavarszûrõ ferritgyûrûn néhányszor átbújatni a tápkábelt: akkor már lehet, hogy a kritikus alá csökkenne a zavar. :)
Posted Image

#3452
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
inkább valami szilikon gumifélét kéne odanyomni, valami hasonló lehetett az is ami kijött.....

#3453
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.690 hozzászólás
Hozé lámpám optikája és a ház közül kijött egy olyan 3-4 cm-es darabon egy vékony, gumi szerû anyag. Gondolom, ez a vízzárást biztosítaná.
Mit kéne tennem ? Ha valami ragasztót bekenek oda a résbe az elég lehet ?
Marci

#3454
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Hozé lámpa jól bírja a havat is :) ez a hétvége tanulsága :)

#3455
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Szerintem én is:)
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#3456
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

És piszkosjó kombóval tolod! (Ejh, ha lenne ismét Hozé-féle lámpa!...)


Na igen. Nagyon jól össze tudom hasonlítani az NP-t a Hozéval, mivel gyakorlatilag azonos fényerõvel bírnak. Az NP rendszer mégis kábé 15 rugóval drágább a legolcsóbb helyeken, szóval Hozé nagyon baráti árat hozott ki a lámpára. Az NP pár apróságban jobb csak, mint például jelzi, hogy alacsony a kraft, s lekapcsol takarékláng üzemmódba, ha tetszik, ha nem - de azzal még haza tudsz közlekedni. Viszont például ez sem mûködik tökéletesen, mert nulla fokban bizony ott is a "lecsapja a biztosítékot" effekt van. A sors szerencsés iróniája, hogy mind a kettõ azonos aksikábelt használ, így elég 1 pótot magammal vinnem - amelyik beadja, az kapja. Ha Hozé új szériát hozna ki, ezt a biztonsági üzemmód tulajdonságát mindenképpen bele kellene valahogy tenni - na meg egy csavaros optika még jól jönne az elejére. Ha neadj isten lenne ilyen projekt, mi biztosan benne lennénk még egy körben.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#3457
tboy72

tboy72

    vendég

  • fórumtag
  • 39 hozzászólás
Na elvileg feladta a cuccot a DX!

A tapasztaltaktól kérdezném, hogy van esélye annak hogy karácsony elõtt ideérjen?

Üdv: tboy

#3458
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

PolarS720 és a NP Reactor Pro van a kormányon, Hozé meg a sisakon. Burzsuj dolog a két erõs lámpa, de hát én így szeretek éjjel bringázni. (NP széles optikával a kormányon, Hozé meg fókuszálttal a sisakon)

Á, igen, az akkor még a "sima" kódolt és nem a W.I.N.D.-es; hm... Lámpák meg nem burzsuj dolgok, ha azt vesszük, sérüléstõl, balesettõl menthetnek meg, szóval... :-> És piszkosjó kombóval tolod! (Ejh, ha lenne ismét Hozé-féle lámpa!...)
Egyelõre fejlámpának szeretnék valami brutál darabot, akkor nem csak reggel munka elõtt, hajnali keléssel tudnék edzõkört menni terepen, hanem munka után is. Hát, nem tudom, hogy mennyire tudok a "zúessbõl" rendelni, de kispéciztem egy Jet Lites A-51-et, ami esélyes lehet, nem érdekel, hogy viszonylag drága. (Magicshine félek, hamar megadná magát nálam. Mint mostanság szinte minden...:->)

#3459
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Nem biztos, hogy mindent értek. Számomra a lényeg, hogy az aksi átrakásával és a kábel kiegyenesítésével ezen probléma megszûnik.

Az egyértelmü, ha közel van nagyobb felületü vezeték arról jobban átszóródik a zavar.
Amikor kiegyenesíted akkor csak kisebb felülettel jelentkezik a sebmérõ mellett, így akkor kevesebb zavar jel jut oda. Az nem tudja még elnyomni a jeladó által sugárzott gyenge jelet, ahhoz úgy kevés.

Ez olyan mintha alap esetben az utca egyik felérõl átkiáltva beszlgetnél valakivel a körúton éjszaka a nagy csendben. Persze értitek egymást gond nélkül.
Aztán arra megy egy társaság, beszélgetnek. Akkor már figyelni kell, hogy megértsd a másik oldalon levõt.
Közben arra megy az autóbusz és fékez, ajtók nyílnak, emberek zajosan leszállnak. Persze egy szót sem hallasz tõlük.


Valami ilyen az is amikor a sok vezeték ott van feltekerve, illetve csak éppen vékonyan ott fut az érzékeny vevõ közelében ami az órában van. A nagyobb felület önmagában is jobban sugározza a zavart. Az, hogy néhány menet rá van tekerve, úgy mégjobban.




.. NP Reactor Pro van a kormányon, Hozé meg a sisakon. Burzsuj dolog a két erõs lámpa, de hát én így szeretek éjjel bringázni. (NP széles optikával a kormányon, Hozé meg fókuszálttal a sisakon)

Azt én is úgy szeretem, azokkal már nincs sötét sehol.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#3460
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Nem biztos, hogy mindent értek. Számomra a lényeg, hogy az aksi átrakásával és a kábel kiegyenesítésével ezen probléma megszûnik.

Zscs kérdésére a válasz: PolarS720 és a NP Reactor Pro van a kormányon, Hozé meg a sisakon. Burzsuj dolog a két erõs lámpa, de hát én így szeretek éjjel bringázni. (NP széles optikával a kormányon, Hozé meg fókuszálttal a sisakon)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)