Jelentkezz be Regisztrálj

Látni & látszani!
#3441
Írta 2010. november 30. - 12:08

Na lényeg a lényeg, hogy ezért néztem ki a Voltcraft-os IPC-1 -et és IPC-1L-t, ezek egyesével töltenek, van kisütési funkciójuk, kijelzik a töltöttségi szintet stb. stb. Csak ami az alább linkelt oldalakon látható, ott az a pár technikai adat, az nem világos nekem. Az IPC-1-nél néhány dolognál más számokat látok, és sajnos nem tudom, a drágább verzió hosszú távon jobb választás lenne-e vagy sem. Számszerûsítve IPC-1 vs. IPC-1L:
Max. töltõáram rekeszenként: 1800, 700
Tipikus töltési idõ 2000 mAhs ceruzaakkuhoz: 70, 180 (min?)
Kisütési áram: 500, 350
Töltõáram (babyakku): 1800, 700
Mértékegység nincs sehol, de ha lenne, akkor sem érteném. :-> IPC-1 értékei laikus így szemmel jobbak, csak ugye az nem 9e kemény ropogós HUF, hanem 17e. Érhet ez ennyivel többet? Adnak persze pár extra cuccot is hozzá a sima IPC-1L-hez képest, mint például 8db 2500mAh-s NiMh akksi, hordtáska, autós töltõ és hasonlók.
(Update: a lemerítést meg szoktam néha csinálni, sajnos nem kellõ rendszerességgel, csak néha. Sima ledes lámpába akksik be és hadd "szórjon"!:->)
#3442
Írta 2010. november 30. - 11:08

Azt gondolom ismered, hogy a Nimh akkuknál néhány rátöltés után érdemes teljesen 0,9-1V-ra kimeríteni az akku cellát, különben nem tud megfelelõ teljesítményt leadni. Ennek oka a memória effektus.Bicajlámpáknál régi BBB, Cateye és egyéb modellekkel kínlódok, elõl és hátul és szinte minden nap megy a töltõ, mivel szeretek friss akksikkal menni, a GPS-ben is AA-s akksi van (és idehaza minden távirányítõban, +hõmérõben és egyebekben tölthetõ NiMh-k vannak.
Olyan töltõt érdemes használni amiben van akku kisütési funkció.
Másrészt olyan töltõt szinte mondhatom így, tilos venni, amiben sorosan tölti az akku cellákat.
(Vagyis az nem jó amiben csak 2 vagy csak 4 cella tölthetõ együtt, /egy és három nem/.)
Kettõ cella biztosan nem teljesen azonos. Sorosan töltve soha nem is kerül egymáshoz közeli állapotba.
Csakis külön, egyenkénti cella kontrollal rendelkezõ töltõ tudja hosszabb távon rendben tartani a cellákat.
Na meg ami még lényeges, ne felejtsük idõnként a kisütési funkciót is használni Nimh és NiCd akkuknál !
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#3443
Írta 2010. november 30. - 00:26

A tapasztaltabb fórumtársaknak van ezekrõl véleménye?
#3444
Írta 2010. november 29. - 23:43

- legalább azt meg tudom nézni, jók-e még
- nem kel 8-10 órát töltenem a jó akksikat
Kérdésem csak annyi, hogy érdemes-e az IPC-1 -et venni, vagy elég az IPC-1L? Utóbbinál látom, lassabban tölt és néhány adat csak a fele, mint az IPC1-nél. Totál laikus vagyok; szóval, megéri vajon a +9e Ft különbözet a plusz funkciókért és a 8db plusz akksiért?
IPC-1: Conrad - Voltcraft IPC-1 akkutöltõ + 8 db 2500 mAh ceruzaakku
IPC-1L: Conrad - Voltcraft IPC-1L akkutöltõ
Köszi!
#3445
Írta 2010. november 29. - 23:29



#3446
Írta 2010. november 29. - 21:59


"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#3447
Írta 2010. november 29. - 17:40

Kicsit félve kérdezem meg, hogy valaki csináltatott már a hozé lámpához utólagosan li-ion akksit? Ha igen, akkor mit/hol/hogy érdemes beszerezni/összerakni? Esetleg lehet szerezni készen is ilyen akksi "csomagot", amin csak csatlakozót kell cserélni? Jelenleg a zselés akksija van, ami nagy is és nehéz is és e helyett keresnék egy praktikusabb megoldást, ne adj isten hosszabb üzemidõvel
Köszönet elõre is!
ha rám hallgatsz veszel ilyet:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 3000mAh 4S 20C Lipo Pack
14.8V 3000MaH LiPO
14x4x3 cm ; 330gr
2c-vel tölthetõ azaz fél óra alatt feltöltöd
hátránya h kell hozzá speciális balanceres töltõ
19dolcsi
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#3448
Írta 2010. november 29. - 16:45

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#3449
Írta 2010. november 29. - 16:43

#3450
Írta 2010. november 29. - 11:54


"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#3451
Írta 2010. november 29. - 11:00

Elvileg 2-eres drótot feltekerve bifiláris tekercs jön létre, nem szabadna sugároznia, viszont a házhoz képest a 2 drót mint antenna simán sugározhat. Legegyszerûbb lenne egy házhoz közel elhejezett zavarszûrõ ferritgyûrûn néhányszor átbújatni a tápkábelt: akkor már lehet, hogy a kritikus alá csökkenne a zavar.Nekem szintén volt hasonló gondom régen, kódolatlan jeles, rádiós Ciclosport 4.4-el. Ha bekapcsoltam a ledes Cateye Uno lámpát, a pulzusmérés összezavarodott és a sebességmérõm jelét nem vette az óra. A lámpa áthelyezésével részlegesen megoldódott a gond, akkor legalább a sebességmérést ki tudtam trükközni, hogy menjen. (Próbálkoztam a lámpa belsejének árnyékolásával - alufólia és társai -, az nem használt, csak az áthelyezés olyan helyre, hogy a stucni és a villanyak lehetõleg a lámpa és a jel "szórásának" útjában legyen, így lett nagyjából oké.)a Polar és bármely hasonló wireless rendszer meghülyül attól, ha a lámpa tápkábelét feltekerem a kormányra? Elvileg szigetelt a kábel, tekercs nem jöhet létre - vagy csak az akkumulátor közelsége zavarja? Nem tudtam rájönni, de tény, hogy nem barátok. Amint a kábelt és az aksit messzire viszem, újra minden tökéletesen üzemel


#3452
Írta 2010. november 29. - 02:54

#3453
Írta 2010. november 29. - 02:16

Mit kéne tennem ? Ha valami ragasztót bekenek oda a résbe az elég lehet ?
#3454
Írta 2010. november 28. - 15:38

#3455
Írta 2010. november 28. - 15:33

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#3456
Írta 2010. november 28. - 14:59

És piszkosjó kombóval tolod! (Ejh, ha lenne ismét Hozé-féle lámpa!...)
Na igen. Nagyon jól össze tudom hasonlítani az NP-t a Hozéval, mivel gyakorlatilag azonos fényerõvel bírnak. Az NP rendszer mégis kábé 15 rugóval drágább a legolcsóbb helyeken, szóval Hozé nagyon baráti árat hozott ki a lámpára. Az NP pár apróságban jobb csak, mint például jelzi, hogy alacsony a kraft, s lekapcsol takarékláng üzemmódba, ha tetszik, ha nem - de azzal még haza tudsz közlekedni. Viszont például ez sem mûködik tökéletesen, mert nulla fokban bizony ott is a "lecsapja a biztosítékot" effekt van. A sors szerencsés iróniája, hogy mind a kettõ azonos aksikábelt használ, így elég 1 pótot magammal vinnem - amelyik beadja, az kapja. Ha Hozé új szériát hozna ki, ezt a biztonsági üzemmód tulajdonságát mindenképpen bele kellene valahogy tenni - na meg egy csavaros optika még jól jönne az elejére. Ha neadj isten lenne ilyen projekt, mi biztosan benne lennénk még egy körben.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#3457
Írta 2010. november 28. - 14:47

A tapasztaltaktól kérdezném, hogy van esélye annak hogy karácsony elõtt ideérjen?
Üdv: tboy
#3458
Írta 2010. november 25. - 21:07

Á, igen, az akkor még a "sima" kódolt és nem a W.I.N.D.-es; hm... Lámpák meg nem burzsuj dolgok, ha azt vesszük, sérüléstõl, balesettõl menthetnek meg, szóval... :-> És piszkosjó kombóval tolod! (Ejh, ha lenne ismét Hozé-féle lámpa!...)PolarS720 és a NP Reactor Pro van a kormányon, Hozé meg a sisakon. Burzsuj dolog a két erõs lámpa, de hát én így szeretek éjjel bringázni. (NP széles optikával a kormányon, Hozé meg fókuszálttal a sisakon)
Egyelõre fejlámpának szeretnék valami brutál darabot, akkor nem csak reggel munka elõtt, hajnali keléssel tudnék edzõkört menni terepen, hanem munka után is. Hát, nem tudom, hogy mennyire tudok a "zúessbõl" rendelni, de kispéciztem egy Jet Lites A-51-et, ami esélyes lehet, nem érdekel, hogy viszonylag drága. (Magicshine félek, hamar megadná magát nálam. Mint mostanság szinte minden...:->)
#3459
Írta 2010. november 25. - 16:03

Az egyértelmü, ha közel van nagyobb felületü vezeték arról jobban átszóródik a zavar.Nem biztos, hogy mindent értek. Számomra a lényeg, hogy az aksi átrakásával és a kábel kiegyenesítésével ezen probléma megszûnik.
Amikor kiegyenesíted akkor csak kisebb felülettel jelentkezik a sebmérõ mellett, így akkor kevesebb zavar jel jut oda. Az nem tudja még elnyomni a jeladó által sugárzott gyenge jelet, ahhoz úgy kevés.
Ez olyan mintha alap esetben az utca egyik felérõl átkiáltva beszlgetnél valakivel a körúton éjszaka a nagy csendben. Persze értitek egymást gond nélkül.
Aztán arra megy egy társaság, beszélgetnek. Akkor már figyelni kell, hogy megértsd a másik oldalon levõt.
Közben arra megy az autóbusz és fékez, ajtók nyílnak, emberek zajosan leszállnak. Persze egy szót sem hallasz tõlük.
Valami ilyen az is amikor a sok vezeték ott van feltekerve, illetve csak éppen vékonyan ott fut az érzékeny vevõ közelében ami az órában van. A nagyobb felület önmagában is jobban sugározza a zavart. Az, hogy néhány menet rá van tekerve, úgy mégjobban.
Azt én is úgy szeretem, azokkal már nincs sötét sehol... NP Reactor Pro van a kormányon, Hozé meg a sisakon. Burzsuj dolog a két erõs lámpa, de hát én így szeretek éjjel bringázni. (NP széles optikával a kormányon, Hozé meg fókuszálttal a sisakon)
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#3460
Írta 2010. november 25. - 15:17

Zscs kérdésére a válasz: PolarS720 és a NP Reactor Pro van a kormányon, Hozé meg a sisakon. Burzsuj dolog a két erõs lámpa, de hát én így szeretek éjjel bringázni. (NP széles optikával a kormányon, Hozé meg fókuszálttal a sisakon)
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
