Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#3401
Írta 2010. december 07. - 17:12
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#3402
Írta 2010. december 07. - 17:11
Ez is van.
Ugyanazt csinálja.
Meg kell barátkozni vele,ha már egyszer csak ennyi az ára.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#3403
Írta 2010. december 07. - 17:07
Másik.Néha behülyûl a bekapcsológomb és nem reagál semmire.
Amit linkeltél az a jobb akksis.Szerintem.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#3404
Írta 2010. december 07. - 16:56
Haveréknak a 77 Dolcsis van, az más digi-kijelzõs aksis. Atom fénye van. Többen is rendeltek ilyet haverok, 3,5 hét alatt ért ide mindegyik.
Végül nekem is ez lesz, mégsem a drágább. Hétvégén láttam Ronin lámpáját (nagyon köszi a bemutatót!), láttam mûködni sötétben; hát, minden kérdõjelem elszállt ezzel kapcsolatban. Elég brutális, pláne ennyiért.
(Már nem tudom, ki kérdezte itt, hogy milyen problémák voltak vele korábban, én ezt találtam csak eddig. Remélhetõleg kijavították, ez a probláma már egy éve kiderült.)
#3405
Írta 2010. december 07. - 16:11
Jól látom, hogy a fõ reflektor megegyezik a LUMOTEC IQ Fly RT -vel? (csak persze az enyém dinamóra van)A tesztben szereplõ B&M Ixon IQ tényleg tesztgyõztes a maga kategóriájában
P.S: A 12V-os akkus lámpám csatlakozójáról egy ponton lespóroltam a szigetelést, persze sikerült az erdõben rövidre zárnom egy kósza fémdarabbal a kábelt, 5 cm vezeték olvadt szét, füstölt el
Gyorsan lehúztam a kábelt, nem történt semmi extra.
Kérdés: tartalmaznak a zselés akkuk (9-10Ah nagyságúak) valami biztonsági szelepet vagy hasonlót túlmelegedés/felrobbanás ellen? Kellene biztosítékot is beépítenem az áramkörbe?
#3406
Írta 2010. december 06. - 23:11
A legjobb amit mondott a rendõr, az volt, hogy azért kell a küllõprizma, hogy ne vasaljon ki az oldalról jövõ és hogy megadják az elsõbbségem. Hát ezen majdnem nevettem. Igyekszem szabályosan közlekedni, bár szoktam járdázni, fõleg mióta majdnem szétlapított egy busz a kerékpársávon. Leszállok a járdán, mégsem kapom meg az elsõbbséget. Van, hogy nem szállok le, mert nem sietek, akkor meg elenged 1-2 rendesebb ember. Azt megértem, hogy ne száguldjak át a zebrán, de gyorsabban áthaladok bicóval, mint gyalog nem? Ha meg gyalog megyek, akkor sokan vágják a fejeket, meg dudálnak ... nem értem miért, sietni szoktam a zebrán is, nem tartom fel a forgalmat. Kicsit elkanyarodtam a témától.
Egyébként valakinek van valami ötlete fényvisszaverõs gumira? Schwalbe table topom van, nem szeretném lecserélni. Esetleg valami festék vagy matrica?
Aranyos az 1. oldalon látható kerékpár nem?
http://plasma.szfki....kerekpar kresz"
#3407
Írta 2010. december 06. - 22:53
Hmm, hát ezekkel én is így vagyok, csak az a baj, hogy a rendõrt nem érdekli, ha épp olyan kedve van. Megbüntethet, mert nincs csengõm, vagy épp prizmám és teljesen szabályosan jár el ...
Azt kellett volna mondanod, hogy a csengõ, õõõ akarom mondani a kereplõ a hátsó agyba van gyárilag beépítve. Oszt mikor rákérdez, hogy mûködteted? Válasz: nem tekerek. Szerintem be is hidalt volna a s*n. Még mindig statisztikai alapon mûködik a Rendõrség és ha nincs meg a kvóta akkor büntetni kell. Ennyi. Hiába nyilatkozza le a belügyminiszter, hogy ez nem igaz, ez így mûködik. Azért kérdezném, hogy egy országúti karbon kerékre (spinergy revx és társai) milyen prizmát tenne fel a jogalkotó és az azt betûre pontosan betartandó szerv. A gumi oldalára gyárilag felrakott fényvisszaverõ csík nem helyettesíti a prizmát, szóval ez se járható út, pedig szerintem megfelelõen mûködik. Szóval amíg a többség sem mellényt (vagy fényvisszaverõ ruházatot, kiegészítõt) sem pedig világítást nem használ, addig mért a csengõ nemléte szúrja a szemét a biztos úrnak. Egyébként, ha valakire ráordítasz, szerintem hatásosabb mint a csengõ. Sajnos volt már rá példa, hogy a csengõre semmi, majd ment az ordítás, na arra már moccantak. Egyébként többnyire én is lassítok és kultúrált hangnemben szólok a kerékpárúton gyaloglónak, hogy ez nem a Baross út, ha nem akar donor lenni jobban jár, ha a gyalogos részt használja. Múltkor is kétirányú kerékpárúton ellépett elõlem a tag, szembõl meg a csajszi majdnem elmeszelte. Mondom neki: „tiszta õrült vagy”. Ilyenkor arra gondolok, hogy hol a mákban vannak (mondjuk az elektromos kerékpárral felszerelt) rendõrök, akiknek nem csak a bírságolás, hanem a nevelés és a közlekedési kultúra fejlesztése valamint ezáltal a „rend” biztosítása lenne a feladatuk, valamint ezeket a kerékpárral kapcsolatos elavult szabályokat is ideje lenne újragondolni. Hú ez hosszú lett sorry.
#3408
Írta 2010. december 04. - 23:07
Úgy értem üres a kormány és a gép fara.
Szerintem mindenképp szerelj fel elsõ-hátsó lámpát.
Ilyen szettet már ezer forint alatt lehet kapni kínai v. szombati kipakolós piacokon és hasonló olcsó boltokban.
Ha itt is ott is világít valamennyire akkor nem szólhat senki, hogy nincs fényed.
Valami olcsóbb, esetleg használt csengõt bringa boltban biztosan tudnak adni olcsón.
Prizmát szintén nem sokért kaphatsz.
Tehát elõre fehér villogót v. folyamatos fényü lámpát tegyél.
Hátulra vörös villogót v. folyamatos fényü lámpát.
Valami kicsi csengõt bárhova ahol eléred menet közben.
Talán ezek a fontosabbak.
Ami szintén nem árt ha van az a fény visszaverõ prizma.
Egy fehéret tegyél a kormány elejére kormány csõ környékére bárhova ahol fel tudod rögzíteni.
Egy vöröset tegyél hátra bárhova ahol látszik hátulról.
Egy kétoldalas narancssárgát tegyél az elõ kerék küllõi közé bárhova.
..aztán ebbe kössön bele ha tud.
Egyéni gépnek egyéniek a méretbeli adottságai.
Ha minden ilyen feltételnek nagy vonalakban megfelel a géped, akkor
legfeljebb ránéz a közeg de nem is fog szólni mert látja, ebbe nem érdemes belekötni mert mindene megvan.
Sõt, ha a lámpák és a csengõ rendben van, a prizmákat már nem valószinü, hogy keresni fogja.
Habár a fényvisszaverõk sokat javítanak éjszaka a láthatóságon, ha közben lemerül az elem.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#3409
Írta 2010. december 04. - 17:57
#3410
Írta 2010. december 04. - 16:28
Régebben nem volt csengõm de amióta hallottam, hogy ellenõriztek a batyin egy gyülekezõ bringás társaságot felszerelés ügyben, azóta fent van de most is alig használom. Inkább szólok helyette.
Sötétben meg oda szúrok fejlámpával ahol el akarok menni, az mindennél hatásosabb.
Amikor meg csak kormány lámpám van fent azt csengetés helyett fullra kapcsolom és megbillegtetem függõlegesen, (a markolattól billenthetõ). Attól is szinte spriccelnek szét az emberek sötétben. Mindíg valami nagyobb jármûre számítanak.
Egyik este a Jánoshegy-normafa felé: Apa autó.. nem kisfiam, motor. ..bringa.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#3411
Írta 2010. december 04. - 16:19
nekem pl. a dh gépen 108 cm magasan van az elsõ lámpa, a markolat mellett mert ott egyenletes a kormány vastagsága. igazából nem túl életszerû, hogy valaha is ebbe kötnének bele, de esélyes, hogy akkor inkább képen röhögöm...
hátsó prizmát meg még ánnó a gyári sárvédõre képzelték el... bár nem tudom. ír olyat, hogy látszania kell?
emiatt meg úgyis szopóág az egész... sokat nem is érdemes foglalkozni ezekkel az elavult hülyeségekkel.(8) A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és kikapcsolhatók.
csengõre nincs megkötés, akár a támvillára is felrakhatod, ott úgyse zavaró.
#3412
Írta 2010. december 04. - 15:44
#3413
Írta 2010. december 04. - 15:24
A kerékpárra vonatkozó üzemeltetési mûszaki feltételek
116. §
(1) A kerékpárt fel kell szerelni
a) könnyen kezelhetõ, megbízható kormányberendezéssel,két, egymástól függetlenül mûködtethetõ fékszerkezettel, melyek közül az egyik az elsõ, a másik a hátsó kerékre hat,
c) hangjelzõ berendezéssel, amely csak csengõ lehet,
d) egy elõre fehér, vagy kadmiumsárga fényt adó lámpával,
e) egy hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta idõben legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelzõ lámpával,
f) hátul egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színû fényvisszaverõvel,
g) legalább az elsõ keréken legalább 1 db borostyánsárga színû, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverõvel (küllõprizmával).
A g) pontban elõírt fényvisszaverõt a kerékpárokra 1991. évi december hó 31. napjáig kell felszerelni.
(2) A kerékpárt fel szabad szerelni
- elöl fehér,
- oldalán borostyánsárga,
- mindkét oldali lábpedálon elöl és hátul borostyánsárga fényvisszaverõvel, továbbá a kerékpár bal oldalán elhelyezett szélességjelzõvel, amely elõre fehér, hátra piros színû fényvisszaverõt tartalmaz.
(3) A kerékpárra felszerelt fényvisszaverõknek sötétben, tiszta idõben - olyan jármûbõl, amelynek távolsági fényszórója azt megvilágítja - 150 méterrõl észlelhetõnek kell lenniük.
(4) A kettõnél több kerekû és 0,80 méternél szélesebb kerékpárt mindkét oldalon fel kell szerelni az (1) bekezdés d)-f) pontjában említett világító, illetõleg fényjelzõ berendezésekkel. Ezek a berendezések a jármû legszélsõ pontjától 0,15 méternél távolabb, egymáshoz pedig 0,60 méternél közelebb nem lehetnek.
(5) A kerékpárra gyermekülés oly módon szerelhetõ fel, hogy az ülés és a rajta ülõ gyermek a vezetõt a kilátásban és a vezetésben ne akadályozza, a kerékpár világító- és jelzõberendezéseit ne takarja. Az üléshez kapaszkodót és lábtartót is fel kell szerelni. Az ülés, a kapaszkodó és a lábtartó nem lehet összefüggésben a kormányzott kerékkel, illetoleg az azzal együtt elforduló szerkezettel.
(6) A kerékpárhoz kapcsolható legfeljebb 0,70 méter széles és legfeljebb 70 kilogramm össztömegû, egytengelyû, két nyomon futó vontatmány (kerékpár utánfutó).
(7) A kerékpár utánfutót fel kell szerelni
a) hátul egy, az utánfutó középsíkjában, vagy attól balra, az úttest szintje felett legalább 0,35 méter és legfeljebb 0,60 méter magasságban elhelyezett piros színû, háromszög alakú - a pótkocsira elõírt - fényvisszaverõvel,a kerékpárra elõírt hátsó helyzetjelzõ lámpával. A kerékpár utánfutó hátsó helyzetjelzõ lámpája elektromos kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy bekapcsolása a kerékpár hátsó helyzetjelzõ lámpáját kikapcsolja.
(8) A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és kikapcsolhatók.
(9) A kerékpár világító és fényjelzõ berendezéseit a következõképpen kell elhelyezni:
a) Az (1) bekezdés
- d) pontjában említett lámpát,
- e) pontjában említett hátsó (piros színû) helyzetjelzõ lámpát és
- f) pontjában említett hátsó (piros színû) fényvisszaverõ(ke)t,
valamint a (2) bekezdésben említett elsõ (fehér) fényvisszaverõt a kerékpár hosszirányú függõleges felezõsíkjában úgy, hogy
- az úttesthez 0,35 méternél közelebb,
- a lámpák az úttesttõl 0,90 méternél távolabb,
- a fényvisszaverõk az úttesttõl 0,60 méternél távolabb ne legyenek.Az (1) bekezdés g) pontjában említett, kerékre oldalsó (borostyánsárga színû) fényvisszaverõt (küllõprizmát) úgy, hogy annak távolsága a kerékabroncstól 0,10 -0,15 méter legyen.
c) A (2) bekezdésben említett szélességjelzot úgy, hogy az a kerékpár hosszirányú függõleges felezõsíkjától balra 0,30-0,40 méterre és az úttest szintjétõl 0,35-0,60 méterre legyen.
#3414
Írta 2010. december 04. - 15:21
#3415
Írta 2010. december 04. - 02:45
#3416
Írta 2010. december 03. - 22:01
Azt vedd,amelyikhez az az akksipakk van,ami digitális kijelzõs.
Rendicsek, köszi! A 98 dolcsiba kerülõ lesz, amit rendelek, bõven sok is!
@Gorgo: jaja, olvastam és megnéztem/meghallgattam a videót, ezért is vártam egy jó évet, hátha kijavítják a problémákat. De lassan eljön az idõ és csak kiforr ez a cucc! :-> Vagy csõdöt jelent a Lupine. ;-> (Meg ugye, a Magicshine it's a bargain, ahogy a vidijóban is utalnak rá, s ez nem egy utolsó szempont.)
#3417
Írta 2010. december 03. - 20:34
2011 Bike Lights Shootout | Mountain Bike News and Reviews
mtbr.com lámpateszt:
2011 Bike Lights Shootout | Mountain Bike News and Reviews
#3418
Írta 2010. december 03. - 20:18
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#3419
Írta 2010. december 03. - 20:03
Conrad - Csatlakozó dugó átalakító, USA - EU
Ez a Magicshine igen csak birizgálja a fantáziám... Érdekes, hogy látszólag ugyanaz több termékkód alatt is elérhetõ és van különbség köztük. Például az akksi pack és a kiegészítõk terén. Vajon melyik lehet jobb? (Már ha értelmezhetõ a jelzõ, hogy "jobb".) Nézzétek el nekem, hogy belinkelem ezeket, de tanácstalan vagyok, vajon melyiket érdemes rendelni?
DealExtreme: $77.04 HA-III SSC P7-C (SXO) 3-Mode 900-Lumen LED Bike Light Set
DealExtreme: $77.96 HA-III Cree SSC P7-C (SXO) 5-Mode 900-Lumen LED Bike Light Set (4*18650 included)
DealExtreme: $79.62 MJ-808 HA-III SSC P7-C (SXO)3-Mode 900-Lumen LED Bike Light Set
DealExtreme: $98.40 MJ-836 HA-III SSC-P7 2-Mode 900-Lumen LED Bike Light Set (4*18650)
Mindegyik más egy kicsit (az utolsónál maga a lámpa rész is), de a világító rész az elsõ három esetén szinte minden azonos. Nem bírok kiigazodni ezen...
#3420
Írta 2010. december 03. - 19:21
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





