Szétkaptad megnézni? Az XP-G2 pont ugyanúgy néz ki, mint az XM-L2, csak kisebb
Nem kaptam még szét, csak ránézésre gondoltam. Sima XP-G R5-ös lámpám is van és más XM-L lámpám is és ebből következtettem.
Szétkaptad megnézni? Az XP-G2 pont ugyanúgy néz ki, mint az XM-L2, csak kisebb
Nem kaptam még szét, csak ránézésre gondoltam. Sima XP-G R5-ös lámpám is van és más XM-L lámpám is és ebből következtettem.
XP-G2-es leddel írták, de XM-L2 led van az enyémben. Ami amúgy fényesebb is valamivel.
Szétkaptad megnézni? Az XP-G2 pont ugyanúgy néz ki, mint az XM-L2, csak kisebb ![]()
Ugye hogy ugye ? Mondtam én ! Nagyon jó kis lámpa az. Gyönyörű fénye van.
A decemberi rendelés valóban nem szerencsés. Én novemberben (már az sem szerencsés) rendeltem valamit, na az csak januárban jött meg.
Viszont január közepén rendeltem egy elemtöltőt - 2 hét alatt itt volt.
Csak 171 gramm. Nem is nehéz. :-)))
(Ki vesz ilyen szörnyet ?)
Nekem van egy ilyenem: https://www.aliexpre....4b494c4dcH4T2G
Életem legjobb fejlámpája. (amit láttam és használtam is) Elképesztően szép nagy területet világít, 5 fokozat - a sátorban olvasástól a terepbringázásig használható, egy gombbal könnyedén kezelhető ...nagyon jó cucc.
Időközben nekem is megjött eme lámpám. Majdnem 2 hónap alatt. (a 7. héten). Igaz, december közepén rendeltem, szóval érthető a késés. Nekem is tetszik, hogy szórt a fénye és elegendő is. Méréseiim szerint 500-600 lumen a maximum fokozaton. (mármint a felvett áramerősségből lehet követketetni a LED adatai alpján.) XP-G2-es leddel írták, de XM-L2 led van az enyémben. Ami amúgy fényesebb is valamivel.
Egyelőre még nem hekkeltem szét, mert annyira megtetszett.
Valószínü, hogy rendelek egy másikat és akkor már bátrabban szétbarmolom az előzőt. A másik meg jó lesz, ha nem sikerül a projektem az első lámpával.
RelakS módosította - 2019. február 18. - 20:02
Úgy látom amúgy, hogy a te lámpádnak is megvan az a rossz szokása, hogy az orrod előtt túlságosan erős, távol meg nem elég erős. Kb mintha egyenletes lenne a fénye egy falra vetítve.
Igen, erre megoldást jelenthetne a billentett lencse, amit 26-27 fokban megbillentünk a led előtt, és akkor felül erősen távolra világít és alul gyengén és szórtan vetít. Mert a távolabbi része a fókusz környékén vetít, amelyik széle közelebb esik a ledhez az jobban szór.
Ez nem az én ötletem volt, hanem egyik srác hozta a másik fórumon. Viszont a lámpám háza egyenes, szimmetrikus állású lencséhez lett esztergálva. Ez a billentés valami újabb ficsőrt igényelt volna a lámpa ház kialakításában.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Épp ez a lényege, hogy forgalomban is használható és nem káromkodnak a szembejövők, közben látod is mi van előtted.
Erdőben, forgalom nélküli úton nyilván jól jön ha a távolba vagy magasabbra is el tudsz világítani.
Erre több megoldást lehet használni. Pl egy másik lámpát, amit külön lehet kapcsolni szükség szerint.
Itt jön képbe a Convoy, az lesz a másik lámpa.
A másik megoldás, egy billenthető pozíciójú, házilag épített lámpa tartó, amit akár a kormányt markolva, egy ujjal is lehet finoman állítani, pl. egy racsnis váltó karral bowdenen keresztül, épp milyen magasságba világítson. Ezzel még a bukkanóknál is folyamatosan kézben lehet tartani a fény magasságát.
https://get.google.c...1Xthk23CKOcfp-N
Itt látszik menet közben a működése, a finom pozícionálás, hogy mindig szem magasság alatt tartom a fény felső vonalát. Viszont amikor előttem mennek, akkor megemelem, hogy lássák, hogy utat kell adni valami járműnek.
https://youtu.be/i9b...ux6hhNG0?t=146
Nem fogod elhinni, de van olyan autó, ami ezt csinálja. Ha távfény kell, akkor felkapcsol még pár gyengus kis ledecskét, meg felemeli a fényszórót O_O
Lásd: Seat Ateca
Úgy látom amúgy, hogy a te lámpádnak is megvan az a rossz szokása, hogy az orrod előtt túlságosan erős, távol meg nem elég erős. Kb mintha egyenletes lenne a fénye egy falra vetítve.
Ugyanaz a baj az Ixon Space-el, meg az Ixon IQ Speed/Premiummal is, mint a modern autók lámpáival (xenon, led): A vetítési terület alatt gyönyörű fénye van (esküszöm, jobban látok vele, mint az autóm fényével), felette viszont pontosan nulla dolgot látni. Ez városban kitűnő, de ha letérek az útról akár egy erdőbe, akkor nem látom, lefejelek-e valamit.
Épp ez a lényege, hogy forgalomban is használható és nem káromkodnak a szembejövők, közben látod is mi van előtted.
Erdőben, forgalom nélküli úton nyilván jól jön ha a távolba vagy magasabbra is el tudsz világítani.
Erre több megoldást lehet használni. Pl egy másik lámpát, amit külön lehet kapcsolni szükség szerint.
A másik megoldás, egy billenthető pozíciójú, házilag épített lámpa tartó, amit akár a kormányt markolva, egy ujjal is lehet finoman állítani, pl. egy racsnis váltó karral bowdenen keresztül, épp milyen magasságba világítson. Ezzel még a bukkanóknál is folyamatosan kézben lehet tartani a fény magasságát.
https://get.google.c...1Xthk23CKOcfp-N
Itt látszik menet közben a működése, a finom pozícionálás, hogy mindig szem magasság alatt tartom a fény felső vonalát. Viszont amikor előttem mennek, akkor megemelem, hogy lássák, hogy utat kell adni valami járműnek.
https://youtu.be/i9b...ux6hhNG0?t=146
Balu1 módosította - 2019. február 15. - 02:50
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
biztosan én vagy maradi és morgós vénember, de gyűlölöm, mikor jönnek szembe ezek a modern ilyen-olyan csodalámpás autók. látom persze, hogy gyönyörűen vetít, gondolom, oda, ahová kell, de olyan kib@szott fényes, hogy így is vakít a legtöbbje. múltkor mondja apám, hogy mittudomén hány méterre elvilágít az új autója. mondom, az f@sza, kár, hogy a szembejövőnek meg kisüti a szemét. régeben (5-10 éve, mielőtt elterjedtek ezek a gyári csodalámpák, meg a húzott, emeltfényű izzók, amiket beletesz a paraszt minden sz@rba) még simán lehetett látni a szembejövők mellett, ha volt valami biciklis, gyalog, kutya, kivilágítatlan kamion a sávodban, volt esélyed. most meg semmit nem látni, lehet 60-nal menni, vagy rulettezni. rühellem ezt a fegyverkezési versenyt, ami az utakon megy. a másik kedvencem, a ki____ott suvok, amiknek a lámpája is magasabban van. ez ugye nagyon klassz, mert nem csak akkor nem látok sz@rt se, ha szemből jön, hanem akkor sem, ha mögöttem van. ...és még csak nem is kell, hogy a se__embe tolja az orrát.
bocs, ez csak úgy kiesett, mint kiskutyából a kaki a szőnyegre. semmi személyes.
ON
Nincs bocsánat, hónapokkal ezelőtt olvastam, hogy ez már a hatóságoknak is feltűnt.
Őszintén szólva én még erősebb lámpát szeretnék, de egy kikötéssel: teljes, és folyamatos kitakarással működő LED mátrix legyen. De nem ám olyan, mint az enyém, hogy a távfényben oldalanként 8 led árválkodik, hanem legalább olyan, mint az Osram 32*32 pixeles ledje. Mert értem én, hogy nem vakít a tompított, de ez egészen addig igaz, amíg sík az út, nincs bukkanó, stb. A tompított fénye még így is elég erős ahhoz, hogy ki kelljen takarni a szemből jövőket belőle. Amúgy is, ha valakit már elvakítok, akkor az autóját, vagy az arcát világítom, arra meg nem vagyok annyira kíváncsi, mint az útra ![]()
Szerintem viszont a legnagyobb melléfogás ezekkel a modern fényszórókkal a fényeloszlás. Az orrom előtt van egy rettenetesen világos fénytócsa, ami kb 4-5 métert megvilágít, utána meg hiába erős a tompított, nem látom, hogy 30-40m-re mi van előttem, mert elvakít a saját fényem :S
És ha már itt tartunk, kb hozza azt a fényerőt a Convoy, amit az autóm távfénye két sor leddel O_O Szóval tegyék a kirakatba a hangzatos lézer távfényüket! Vegyenek inkább egy XP-L HI-t, rakjanak köré valami szűk optikát, aztán ne, megvan a 600m-re elvetítő fényVagy legyen oldalanként két led, hogy biztosra menjenek
Azok után főleg, hogy meg néztem egy-két videót a lézer lámpáról, és hát egy kissé erősebb fénypontocska ott árválkodott a távfény közepén, hogy az lenne a lézer.
Az IXON Space meg azért durva, mert alig marad el az egy oldali tompítottam fényerejétőlEzt mondjuk már említettem korábbi hozzászólásban
biztosan én vagy maradi és morgós vénember, de gyűlölöm, mikor jönnek szembe ezek a modern ilyen-olyan csodalámpás autók. látom persze, hogy gyönyörűen vetít, gondolom, oda, ahová kell, de olyan kib@szott fényes, hogy így is vakít a legtöbbje. múltkor mondja apám, hogy mittudomén hány méterre elvilágít az új autója. mondom, az f@sza, kár, hogy a szembejövőnek meg kisüti a szemét. régeben (5-10 éve, mielőtt elterjedtek ezek a gyári csodalámpák, meg a húzott, emeltfényű izzók, amiket beletesz a paraszt minden sz@rba) még simán lehetett látni a szembejövők mellett, ha volt valami biciklis, gyalog, kutya, kivilágítatlan kamion a sávodban, volt esélyed. most meg semmit nem látni, lehet 60-nal menni, vagy rulettezni. rühellem ezt a fegyverkezési versenyt, ami az utakon megy. a másik kedvencem, a ki____ott suvok, amiknek a lámpája is magasabban van. ez ugye nagyon klassz, mert nem csak akkor nem látok sz@rt se, ha szemből jön, hanem akkor sem, ha mögöttem van. ...és még csak nem is kell, hogy a se__embe tolja az orrát.
bocs, ez csak úgy kiesett, mint kiskutyából a kaki a szőnyegre. semmi személyes.
ON
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Nekem egy ilyen szörnyetegem van, ez két darab BUMM Ixon Speed-et is kérdés nélkül megtartott egy csövön úgy, hogy kb előrefelé meredezett az egész.
én ilyeneket használok S2-höz és C8-hoz is, mindkettőt remekül megtartja: https://www.aliexpre...2802870896.html
Oversized kormányra csak úgy megy fel rendesen, ha a csavart kidobom belőle, és egy erős gyorskötözővel helyettesítem, de nem volt még gond velük.
Ugyanennek a forgatható fejű változata tört már el, mert az kemény, gagyi múanyag a kormánybilincsnél.
H02-t próbáltam fejen, de nekem nem világít elég messze még nagy fényerőn sem, de azt figyeltem meg, hogy én sokkal szűkebb csóvát szerethetek mint mások, mert a C8-at találom közel ideálisnak a tükrös lámpáim közül ![]()
Az S2+-ba is 8 fokos lencsét raktam, úgy már majdnem jó. Igaz, ezeket inkább aszfalton próbálgattam. Erdőben tényleg kellhet valami fejre is, oda valami gyári S2+ -szerű vetítést tudok elképzelni. A C8-nak ugye elég szűk a hotspotja, de ha kellő távolságban irányítom az útra, akkor megnő annyira a fényes folt, hogy már eleget látni, és a szórt fénye pedig elég a közelebbi részekre, meg oldalra.
Ugyanaz a baj az Ixon Space-el, meg az Ixon IQ Speed/Premiummal is, mint a modern autók lámpáival (xenon, led): A vetítési terület alatt gyönyörű fénye van (esküszöm, jobban látok vele, mint az autóm fényével), felette viszont pontosan nulla dolgot látni. Ez városban kitűnő, de ha letérek az útról akár egy erdőbe, akkor nem látom, lefejelek-e valamit. Fejlámpa egyelőre felejtős, amióta sisakot használok, nem tudom, hogy hogy kéne felrakni, szóval marad a távfény. Ez a Convoy arra úgy nézem, nagyszerű lesz.
Ixon IQ Speed/Premium vetítési képe:
bumm.de/assets/theme/images/products/lux_080.jpg
És ha már itt tartunk, kb hozza azt a fényerőt a Convoy, amit az autóm távfénye két sor leddel O_O Szóval tegyék a kirakatba a hangzatos lézer távfényüket! Vegyenek inkább egy XP-L HI-t, rakjanak köré valami szűk optikát, aztán ne, megvan a 600m-re elvetítő fény B) Vagy legyen oldalanként két led, hogy biztosra menjenek :D Azok után főleg, hogy meg néztem egy-két videót a lézer lámpáról, és hát egy kissé erősebb fénypontocska ott árválkodott a távfény közepén, hogy az lenne a lézer.
Az IXON Space meg azért durva, mert alig marad el az egy oldali tompítottam fényerejétől :blink: Ezt mondjuk már említettem korábbi hozzászólásban :D
Convoy S2+-t próbáltam a kormányon, de nem volt az igazi, főleg, hogy nehezen lehetett beállítani a szöget, hogy hova világítson. Mondjuk nem vittem túlzásba a rögzítést, tépőzáras szíjat használtam. A C8+-t miképp rögzíted?
Tépőzárakkal könnyebben rögzíthető valami fejlámpa, mint a Skilhunt H03, és elforgatni is könnyebb, hogy hova vetítsen. A H03 jobban tetszik, mert homogénebb a fénye a tir lencse miatt, meg a fényes-árnyékos határ sem olyan éles. És villogó módba sem könnyű véletlenül átváltani, nem úgy mint a S2-n (ami nem biscotti firmware-es). A két lámpa egymás mellett a kormányon:
A sisakra is egész könnyű feltenni, meg ha már fent van, akkor könnyebb elforgatni, hogy milyen magasra világítson. Csak este erdei tekerésnél használom így, kiegészítő fénynek a kormányon lévő lámpa mellé. Lehetne könnyebb is, mert azért érezni, hogy a sisakon van, de közepre tehető, ha van épp olyan rács a sisakon, s akkor nem húz oldalra. 95 gramm egy normálisabb 18650-es akkuval, de rövidebb házzal használható 18350-es akkuval, s úgy csak 60 gramm. Persze kevesebb ideig bírja, de kit érdekel, ha ki lehet cserélni: candlepowerforums.com/vb/showthread.php?426944-Skilhunt-H03-short-battery-tube-lighweight-mod
Jobban kedvelem ezt a fejlámpás kialakítást, hogy oldalt van a led és a kapcsoló is, könnyebb kezelni. Nem mondom, hogy a bestest lámpa a H03, mert most télen volt az, hogy egyszerűen kialudt. Elgyengült az egyik forrasztás, de a lencse aljából is letört egy kis darab. Furcsálltam is már egy ideje, hogy miért zörög benne az akku, mikor benyomtam mellé egy kis belső darabot...

blash módosította - 2019. február 14. - 16:10
Azért az IXON SPACE sokkal jobbnak tűnik, szerintem...
..már akkor is ha a lámpa kialakítását nézem, de a vakítás (szemben a falon éles fényhatár) és terítés teszt is önmagáért beszél.
Igaz, az ára is magáért beszél, vagy tízszeres a különbség a kettő között.
![]()
<kép>
Ugyanaz a baj az Ixon Space-el, meg az Ixon IQ Speed/Premiummal is, mint a modern autók lámpáival (xenon, led): A vetítési terület alatt gyönyörű fénye van (esküszöm, jobban látok vele, mint az autóm fényével), felette viszont pontosan nulla dolgot látni. Ez városban kitűnő, de ha letérek az útról akár egy erdőbe, akkor nem látom, lefejelek-e valamit. Fejlámpa egyelőre felejtős, amióta sisakot használok, nem tudom, hogy hogy kéne felrakni, szóval marad a távfény. Ez a Convoy arra úgy nézem, nagyszerű lesz.
Ixon IQ Speed/Premium vetítési képe:
És ha már itt tartunk, kb hozza azt a fényerőt a Convoy, amit az autóm távfénye két sor leddel O_O Szóval tegyék a kirakatba a hangzatos lézer távfényüket! Vegyenek inkább egy XP-L HI-t, rakjanak köré valami szűk optikát, aztán ne, megvan a 600m-re elvetítő fény
Vagy legyen oldalanként két led, hogy biztosra menjenek
Azok után főleg, hogy meg néztem egy-két videót a lézer lámpáról, és hát egy kissé erősebb fénypontocska ott árválkodott a távfény közepén, hogy az lenne a lézer.
Az IXON Space meg azért durva, mert alig marad el az egy oldali tompítottam fényerejétől
Ezt mondjuk már említettem korábbi hozzászólásban
RelakS módosította - 2019. február 14. - 10:29
Azért az IXON SPACE sokkal jobbnak tűnik, szerintem... ![]()
..már akkor is ha a lámpa kialakítását nézem, de a vakítás (szemben a falon éles fényhatár) és terítés teszt is önmagáért beszél.
Igaz, az ára is magáért beszél, vagy tízszeres a különbség a kettő között.
![]()

Balu1 módosította - 2019. február 14. - 04:33
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Az év legsötétebb szakában magányos a topic? ![]()
Egy kis vetítés akkor:
Ha végre rászánom magam, hogy nyeregbe üljek, és éjszaka, akkor remélem, hogy távfény gyanánt a Convoy C8+ XP-L HI (U6-3A) jó szolgálatot fog tenni ;]
Nagyon komoly fénye van a kis dögnek. Falon nézve nem nagyon világítja túl a Bumm Ixon Space-t, cserébe van jó nagy szórt fénye lelógó faágak ellen, meg ennek messze is kell vinnie, hogy ne legyen olyan közel a sötét ![]()
deviantRider módosította - 2018. december 16. - 10:22
11mm magas és 38mm széles a kiálló rész. A henger 86x25mm.
Mi a terv ? Be akarod építeni valahova ?
Ha nem is beépíteni, de belesimultatni a stucni elé. Mert ha azt a részt levágom, akkor lesz egy szép íve, ami kb követi a kormány befogó részt. De állíthatóra tervezem, nem odaragasztva. Bár ha ilyen picike anyag marad, valószínű jól fel fog melegedni, de majd a menetszél hűti picit. Vagy majd kitalálok erre is valamit. De amúgy is csak esti mókára lesz használva, nem napi szinten. Szóval lehetséges, hogy könnyen levehetőre csinálom meg.
Illetve attól függően, hogy milyen lesz a vetítési képe és ereje, no meg hogy belefér-e a foncsor helyébe a TIR lencse, azt is cserélem vagy mind2-t vagy az egyiket. Egy távolra, egy közelre világítva. Ezt majd meglátom. Annyira túlbuzgó voltam tegnap már, hogy az aksitartót meg is csináltam
A villanyakban lesz elrejtve és vezetékek is belül futnak majd.
Remélem jó lesz minden. A vágástól félek, hogy ne hogy belevágjak, ahova nem kéne.
De ha nagyon hardcore lennék, rendeltem volna kettőt és magára a kormányra simultatnám rá. Akár ragasztva is, így a hűtése is job lett volna. Na de ennyire nem akarok HC lenni
Meg van nekem itt elfekvőben XML ledem is, meg driverem. De ahhoz még nem nyúlok hozzá.
deviantRider módosította - 2018. december 16. - 10:23