Bocs, napokig BF nélkül (sõt Internet nélkül,Agydinamó használatán gondolkozom, bár még csak nagyonb távolról kerülgetem a témát.
[...]
hmmm.... ez a dinamó érdekesen hangzik
[...]
milyen használni? nem olyam mint a hagyományos, hogy hangos, és marha sokat fog?

(Tudjuk, hogy igazából ez generátor és nem dinamó....)
Számomra azért jobb, mint az agydinamó, mert csak akkor megy, amikor bekapcsolom. Azaz ritkán, de akkor megbízhatóan.
Ez (LightSpin) is jó drága volt, egy svájci boltból (távolról rendelve...), de nagyon megérte (3-4 éve minden világítós éjjel...). Néhol még lehet egy-egyet elcsípni, vadászni kell.
A „következõ” legjobb - emlékeim szerint - a Busch & Müller, sajnos azok még drágábbak, az észak-amerikai piacra vannak árazva. Hopp, a Veloland katalógusban van 6V 3W is, 40% hatásfokkal, 30 €-ért. Ezzel nincs tapasztalatom, de az
Axa-val van (20 €), az eggyel alacsonyabb kategória, 45 km/ó-ig megteszi - ilyet diódás hátsó (B&M Selectra, 15 €) és Lumotec (B&M, halogén, 12 €) elsõ lámpával szereltem az egyik családi biciklire, rendben megy két éve.
Csak a tapasztalatom írom le, azért nem akarnék agydinamóst, mert nagyrészt nappal biciklizem, s jobb a cserélhetõ kerék, mint ami a „dinamóhoz" van kötve. Ugyanígy elhiszem, hogy a diódás lámpa „sokkal" jobb, de még ez a Lumotec halogén is elég jó töksötétben aszfaltos útra, városi biciklire. Erdõben nyilván több kell, no meg hegyibiciklire nincs (nem szokás...) dinamó (sem generátor
