Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Látni & látszani!

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
8736 hozzászólás a témában

#2781
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Balu ez így biztos nem fog vakítani! :cool2: Én nem kifejezetten a te lámpádra írtam amit írtam.

Végülis azért jó, hogy írtad mert adott egy lökést, hogy megcsináljam. :)

Készítettem egy fotó sorozatot különbözõ mértékben megemelve a fény felsõ határvonalának magasságát.
Minden képre felírtam, hogy ha a fénnyel szemben állok az milyen magasságig vetít a szememhez képest.

Készült belõle egy animált kép.

Feltöltött kép

Ez most úgy néz ki, csak totál szembõl vakít, ami természetes.
Annyira éles a felsõ határvonal, hogy még akkor sem zavaró ha
valakit a szája magasságig megvilágítok vele, viszont szembõl nagyon brutál.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#2782
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.689 hozzászólás
Miért ? Számít ?

---------------------

Köszi zscs ! Nagyon jól bemutattad a 870es lámpát.
Igaza van bringavarázs-nak ! Ez a jó a fórumban, hogy megosszuk a tapasztalatokat a cuccokról.
Marci

#2783
izomhod

izomhod

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.538 hozzászólás
sziasztok!

dinamónál miért számít, hogy fém, vagy mûanyag?

#2784
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

Begyûjtöttem az elsõ éjszakai terepezõs kilométereket az új lámpával, röviden pár szót írnék a tapasztalataimról. Lévén itt a téli szezon és sokan fontolgatják egy komolyabb képességû fényforrás vásárlását, a saját, egy évvel ezelõtti példámból tudom, lehetnek, akik szomjaznak egy-egy rövid kis beszámolóra. Szóval, az általam használt kombináció fejlámpaként a sisakra erõsítve egy updated MJ-808 SSC P7 leddel (~650 valós lumen) és a kerékpár kormányán egy MJ-870-es, webes források szerint ~950 valós lumen outputtal. Utóbbiból létezik egy 3 XP-G led helyett 4 db XP-G leddel szerelt verzió, kb. 1350 lumen outputtal - én elõbbi mellett döntöttem egyrészt a mérsékeltebb ára, másrészt a melegedésre kevésbé hajlamos 3 ledes kialakítás miatt (négyledesnél sokan túlmelegedésre panaszkodnak). Apropó ledek: a led nem az új XP-G R5, hanem XP-G R4, persze elég jók ezek is, ha hihetünk a beszámolóknak. Az MJ-808-at még tavaly vásároltam, arról sokan és sokat írtatok már, így inkább az MJ-870-re fókuszálnék. Elõször is, külsõleg a kidolgozási és emellett az anyagminõséget tekintve elég félelmetes, mennyit javultak a kínaiak, a belbecsrõl pedig egyelõre még nem tudok írni, nem szedtem szét. Talán olvastátok, de a Magicshine megfelel az ISO 9001:2008 szabványnak. Az akku egészen könnyû a 258 gramm tömegével, könnyen, tépõzárral felszerelhetõ a kerékpár vázára 20-30 mp alatt. A lámpával összekötve a lámpa ledjei nagyon halványan felvillannak, majd egy másodperc múlva világít a bekapcsoló gomb zöld, kék, sárga stb. színnel, a töltöttségi szintnek megfelelõen. Sokat javult a módok kiválasztása: a bekapcsoló gombot alul és felül megnyomva más-más üzemmódban kapcsol be a lámpa: a felsõt megnyomva egyszerre 100%-on mûködik, az alsó résszel bekapcsolva a leggyengébb, 30%-os üzemmódban. Az üzemmódok közt fel-le nyomogatva a gombot váltogathatunk. kikapcsolás: bármelyik irányban hosszan nyomjuk a gombot. (Villogó üzemmódja nincs - ez számomra egy örömteli részlet.) A fényt gyönyörûen teríti, az MJ-808-as "spotos" fénycsóva helyett egyenletesen szór - bár nem olyan távolra, mint a 808. Cserébe nagyon jól megvilágítja az utat. Igen, sajnos szembõl nagyon vakít emiatt, városban nem ajánlanám a használatát még 30%-os üzemmód mellett sem... Terepen mindjárt más a helyzet: mászásnál bõven elég a 30%-os üzemmód, nem vágytam többre egyszer sem, maximum bekapcsoltam a kövesebb, sziklásabb részeken 50%-on a sisakon az MJ-808-at, amivel nagyon szépen a tereptárgyak "mögé" láttam (kitûnõ kombináció, szerintem!). Lefelé ellenben kell a 100%-os üzemmód, mert dacára az elég tekintényes fényerõnek, az oldalra is szépen terített fény ára az, hogy elõre nem világít olyan messze, mint az egyértelmûen és láthatóan kisebb fényerejû MJ-808-am. A kettõ együtt viszont nagyon jó. Érdekesség: próbáltam csak a 870-essel és csak fejlámpaként 808-assal is a terepezést, és azt kell mondjam, majdnem elég a kormányon az egyedüli 870-es 100% fényerõn - igaz, a fejlámpa nagyon komoly plusz biztonságérzetet ad, mindenhová bevilágít, lehet vele forgolódni és a már korábban említett egyéb pozitívumok inkább a használata mellé húzzák be a strigulát. Megjegyezném még, hogy a világosban egyébként csapatós, tempós downhilleket nem mertem bevállalni a két lámpát 100%-on menetve - az én biztonságérzetemnek (és itt most lehet, hogy egy kisebb vitát indítok meglátásommal) valahogy nem elég a ~650 + ~950, azaz ~1600 lumen egy tempós lefeléhez, még nagyon jól ismert ösvényen sem. Ettõl függetlenül hatalmas élmény az éjszakai terepezés, mindenkinek csak ajánlani tudom, óriási élmény!

Egy kis üröm az örömben, hogy a DX-rõl nekem még a régi optikás lámpa jött, pedig egy ideje már fellelhetõ egy update-elt, "tiszta" lencsés verzió a piacon, amely melegedésre kevésbé hajlamos és valamivel nagyobb fényt biztosít.

...asszem ezt mindannyiunk nevében köszönöm. Részemrõl kb olyan célból vagyok néha jelen, hogy ilyeneket olvassak.:)

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#2785
DöG

DöG

    vendég

  • fórumtag
  • 229 hozzászólás

Praktikusan külön tompítottat a kormányra + egy fényszórót (a sisakra) raknék fel minimum.
Mind 2 fajta másképpen optimális, eggyikkel sem igazán lehet kiváltani a másikat
(még billentve se az igazi)...

Közben két lépésben kiegészítettem a lámpám vakítás ellen...
Felül látszik egy határozott éles vonal, ami fölött nincs fény,
illetve a vonal fölött annyi látszik mint a forgalomban az autók tompított lámpáinál
a világos de nem vakító lámpa üveg, de kisebben.
Késõbb, valamelyik nap készítek róla fotókat.

Nagyon kíváncsi leszek DöG úr eddig is korrekt véleményére a vakításával kapcsolatban, ha majd össze futunk. :)

Balu ez így biztos nem fog vakítani! :cool2: Én nem kifejezetten a te lámpádra írtam amit írtam.

Arra gondolok, hogy minden lámpának van egy ideális beállítása.
-Ha van egy "ideális" tompított fényed -ami pont jó egyenletes fényeloszlással teríti az elötted levõ aszfaltot-, akkor azt a fényt megemelve eltolódik a megvilágítás egyensúlya: elötted gyérül a fény, távol vakítja a szembejövõket, de felül még mindig nem lessz elég szórt fény a fejmagasságba belógó ágak észrevételéhez. :(
-Ha meg egy jó eloszlású reflektorod van, akkor azt lebillentve -hogy ne vakítson szembõl-, túlvilágítja a közeli részt, szemed kiég, távolabbra nem fogsz látni, ellenben a fölsõ szórt fény még mindig vakítja a szembejövõket. :(

Szóval szerintem továbbra is szerencsésebb az, ha külön 2(vagy több) különbözõ fénykéve van, és azokat lehet kapcsolgatni (arányukat szabályozni) forgalomtól, tereptõl, kanyartól, tempótól függõen... De persze az se hátrány, hogy te a kormányon világító lámpáddal is tudsz magassági célkövetést csinálni, nem csak a sisaklámpával!:P

Egyébként Bagoly mondja... :D Sajnos nincs nekem jól összerakott fényrendszerem.:o

#2786
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Közben két lépésben kiegészítettem a lámpám vakítás ellen.
Az egyik lépés az volt amit leírtam, hogy a lencse mögött (belül) ne induljanak tükrözött sugarak felfelé.
A második lépcsõje az lett (késõbb gondoltam ki), hogy a lencsén felül valamennyire még így is kijutó fényt
egy kívül, a felsõ terelõbe (mint a forgalom irányító lámpák félkör terelõje) abba elhelyezett sík tükörrel
(jó minõségü öntapadós tükör fóliával egy lapon) levetítem az útra a bringa közelébe a fény legfelsõ szélét.

Most megnéztem szembõl de még csak a lakásban 3-4 méterrõl.
Egészen addig nem vakít, amíg az államat meg nem világítja a fény.
Akkor sem vakít igazán, csak onnan kezd fényesebbnek látszani.
Amikor az orromig ér a fény határvonala, attól kezdve már kezdenek megjelenni a kápráztató sziporkák.

Felül látszik egy határozott éles vonal, ami fölött nincs fény,
illetve a vonal fölött annyi látszik mint a forgalomban az autók tompított lámpáinál
a világos de nem vakító lámpa üveg, de kisebben.
Késõbb, valamelyik nap készítek róla fotókat.

Nagyon kíváncsi leszek DöG úr eddig is korrekt véleményére a vakításával kapcsolatban, ha majd össze futunk. :)

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#2787
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Furcsa jelenségre lettem figyelmes az újonnan vásárolt Sigma Lightster lámpával kapcsolatban. Még csak pár napja van meg és ma vettem észre illetve ma hallottam meg a csendes szobában a különös hangot: ha bekapcsolom a lámpát, akkor alig hallhatóan, de "sípol" a lámpa és ezt a sípolást is inkább csak a bal fülemmel hallom. Tisztelt Lightster tulajdonosok! Üzem közben másnak is ad ki a lámpa ilyen magas áramhangot vagy csak én hallucinálok a hangokat illetõen? :)


sípol, méghozá elég erõsen

#2788
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Üdv Ronin!
Nem hallucinálsz. Nekem a Lupin lámpám ugyan ezt csinálja, attól függõen, hogy mekkora teljesítményen használom. A szabályzó áramkör "dolgozik". Normális dolog.

#2789
Ronin

Ronin

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 844 hozzászólás
Furcsa jelenségre lettem figyelmes az újonnan vásárolt Sigma Lightster lámpával kapcsolatban. Még csak pár napja van meg és ma vettem észre illetve ma hallottam meg a csendes szobában a különös hangot: ha bekapcsolom a lámpát, akkor alig hallhatóan, de "sípol" a lámpa és ezt a sípolást is inkább csak a bal fülemmel hallom. Tisztelt Lightster tulajdonosok! Üzem közben másnak is ad ki a lámpa ilyen magas áramhangot vagy csak én hallucinálok a hangokat illetõen? :)


#2790
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Begyûjtöttem az elsõ éjszakai terepezõs kilométereket az új lámpával, röviden pár szót írnék a tapasztalataimról. Lévén itt a téli szezon és sokan fontolgatják egy komolyabb képességû fényforrás vásárlását, a saját, egy évvel ezelõtti példámból tudom, lehetnek, akik szomjaznak egy-egy rövid kis beszámolóra. Szóval, az általam használt kombináció fejlámpaként a sisakra erõsítve egy updated MJ-808 SSC P7 leddel (~650 valós lumen) és a kerékpár kormányán egy MJ-870-es, webes források szerint ~950 valós lumen outputtal. Utóbbiból létezik egy 3 XP-G led helyett 4 db XP-G leddel szerelt verzió, kb. 1350 lumen outputtal - én elõbbi mellett döntöttem egyrészt a mérsékeltebb ára, másrészt a melegedésre kevésbé hajlamos 3 ledes kialakítás miatt (négyledesnél sokan túlmelegedésre panaszkodnak). Apropó ledek: a led nem az új XP-G R5, hanem XP-G R4, persze elég jók ezek is, ha hihetünk a beszámolóknak. Az MJ-808-at még tavaly vásároltam, arról sokan és sokat írtatok már, így inkább az MJ-870-re fókuszálnék. Elõször is, külsõleg a kidolgozási és emellett az anyagminõséget tekintve elég félelmetes, mennyit javultak a kínaiak, a belbecsrõl pedig egyelõre még nem tudok írni, nem szedtem szét. Talán olvastátok, de a Magicshine megfelel az ISO 9001:2008 szabványnak. Az akku egészen könnyû a 258 gramm tömegével, könnyen, tépõzárral felszerelhetõ a kerékpár vázára 20-30 mp alatt. A lámpával összekötve a lámpa ledjei nagyon halványan felvillannak, majd egy másodperc múlva világít a bekapcsoló gomb zöld, kék, sárga stb. színnel, a töltöttségi szintnek megfelelõen. Sokat javult a módok kiválasztása: a bekapcsoló gombot alul és felül megnyomva más-más üzemmódban kapcsol be a lámpa: a felsõt megnyomva egyszerre 100%-on mûködik, az alsó résszel bekapcsolva a leggyengébb, 30%-os üzemmódban. Az üzemmódok közt fel-le nyomogatva a gombot váltogathatunk. kikapcsolás: bármelyik irányban hosszan nyomjuk a gombot. (Villogó üzemmódja nincs - ez számomra egy örömteli részlet.) A fényt gyönyörûen teríti, az MJ-808-as "spotos" fénycsóva helyett egyenletesen szór - bár nem olyan távolra, mint a 808. Cserébe nagyon jól megvilágítja az utat. Igen, sajnos szembõl nagyon vakít emiatt, városban nem ajánlanám a használatát még 30%-os üzemmód mellett sem... Terepen mindjárt más a helyzet: mászásnál bõven elég a 30%-os üzemmód, nem vágytam többre egyszer sem, maximum bekapcsoltam a kövesebb, sziklásabb részeken 50%-on a sisakon az MJ-808-at, amivel nagyon szépen a tereptárgyak "mögé" láttam (kitûnõ kombináció, szerintem!). Lefelé ellenben kell a 100%-os üzemmód, mert dacára az elég tekintényes fényerõnek, az oldalra is szépen terített fény ára az, hogy elõre nem világít olyan messze, mint az egyértelmûen és láthatóan kisebb fényerejû MJ-808-am. A kettõ együtt viszont nagyon jó. Érdekesség: próbáltam csak a 870-essel és csak fejlámpaként 808-assal is a terepezést, és azt kell mondjam, majdnem elég a kormányon az egyedüli 870-es 100% fényerõn - igaz, a fejlámpa nagyon komoly plusz biztonságérzetet ad, mindenhová bevilágít, lehet vele forgolódni és a már korábban említett egyéb pozitívumok inkább a használata mellé húzzák be a strigulát. Megjegyezném még, hogy a világosban egyébként csapatós, tempós downhilleket nem mertem bevállalni a két lámpát 100%-on menetve - az én biztonságérzetemnek (és itt most lehet, hogy egy kisebb vitát indítok meglátásommal) valahogy nem elég a ~650 + ~950, azaz ~1600 lumen egy tempós lefeléhez, még nagyon jól ismert ösvényen sem. Ettõl függetlenül hatalmas élmény az éjszakai terepezés, mindenkinek csak ajánlani tudom, óriási élmény!

Egy kis üröm az örömben, hogy a DX-rõl nekem még a régi optikás lámpa jött, pedig egy ideje már fellelhetõ egy update-elt, "tiszta" lencsés verzió a piacon, amely melegedésre kevésbé hajlamos és valamivel nagyobb fényt biztosít.

#2791
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás

Én ezért vettem ezt:
T6 Water Resistant XML-T6 3-Mode 1200-Lumen White LED Bike Light with Battery Pack Set - Free Shipping - DealExtreme
Próbaút csak ma lesz ugyan, de nagyon rossz nem lehet :)

Na megvolt az elsõ karika vele, alacsonyabb fokozatban is overkill városban, de az extra fényerõ azért elviselhetõ :)
Könnyû terepen voltam még csak vele, de ott bõben elég volt az erõsebb fokozat.

Párszor lejöttem hosszú lépcsõkön, az egyik ilyennél az akksitartó elmozdult az alsócsövön, szal annak a tépõzárját mindíg teljesen meg kell húzni (az enyém nem volt).

Egyetlen hibája amit észrevettem, hogy a fejre rakható tartó elasztikus pántjai rövidek, és le is csúsznak a sisakról, mert nincsenek belül gumiszálakkal megerõsítve (normális fejlámpa gyártóknál ez alap). Ez így fejen használhatatlan, kivéve ha a sisak szellõzõrészein átfûzve használják, de az szerintem macerás.
Tudja valaki, hogy hol lehet gumis pántokat kapni?
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#2792
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Praktikusan külön tompítottat a kormányra + egy fényszórót (a sisakra) raknék fel minimum.
Mind 2 fajta másképpen optimális, eggyikkel sem igazán lehet kiváltani a másikat
(még billentve se az igazi)...

Kedves DöG úr! Külön kiemelem az idézet utolsó sorát.
Múltkor errõl beszéltünk személyesen. Akkor valóban vakíthatott a lámpa mert kimaradt belõle egy alkatrész.

Jómúltkoriban itthon valamit állítottam a billenthetõ lámpám fejében és kikerült belõle az alsó tükrözõ felületet takaró matt fekete lap, aminek az lenne a szerepe, hogy az alsó oldalfal felé tartó és onnan egy tükörrel felfelé induló minimális fényt leárnyékolja. Igaz, itt a nagy üveg lencse vetít de ebben a tükörnek csak félkörben, fentrõl lefelé lenne szabad tükrözni azt a minimális fényt ami belül elszóródna. Viszont ha ez felfelé is tükrözõdik az másra nem igazán jó, csak hogy vakítson.
Ezt láthattad akkor amikor megjegyezted, hogy vakít.

Valahogy mindig kimarad a lap vissza szerelése ami nem engedi felfelé indulni a fényt, azért láthattad jómúltkoriban vakítani. Igaz, még azóta sem tettem vissza, mindig út közben jut eszembe, de mindjárt neki is látok (el ne felejtsem), és legközelebb amikor találkozunk akkor ha megkérlek, megvéleményeznéd nekem, hogy vakít-e úgy is a fõ nyílás szög fölött ? ..mert akkor már elvileg nem vakíthat a fény csóva fölött.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#2793
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás

...Amúgy az újabb, jobb ledek rendszerint még olcsóbbak is, mint a régebbi, kevésbé jók!
...Tudtommal még annyi a hátránya ezeknek a "3-mode" lámpáknak: hogy a villogó ~ használhatatlan (full fényerõn vakítva villog), illetve a kissebb fényerõs módban is "túl jól világít" = nagyon sokat zabál >>> egész éjszakás tekerésre nem elegendõ az akkukapacitás. :(

Én ezért vettem ezt:
T6 Water Resistant XML-T6 3-Mode 1200-Lumen White LED Bike Light with Battery Pack Set - Free Shipping - DealExtreme
Próbaút csak ma lesz ugyan, de nagyon rossz nem lehet :)
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#2794
Szabii

Szabii

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás
Vélemény? :)
P7 Water Resistant SSC-P7 3-Mode 900~1200-Lumen White LED Bike Light with Battery Pack Set - Free Shipping - DealExtreme

#2795
DöG

DöG

    vendég

  • fórumtag
  • 229 hozzászólás

Ez nagyon szar lehet? Ennyit rászánnék:

SSC-P7 LED Fahrrad Lampe Leadlamp Stirnlampe Kopflampe | eBay

Ebayon az 1200lum, illetve DX-en a 900lum ezekre Megacshine és társai (Lupine Tesla koppintásai) természetesen hazugság, de a valós ~600lum az jó fényerõ, jó ár/érték arány. Az SSC P7 ledje már nem a legkorszerûbb, de szerintem még mindig elég tûrhetõ a hatásfoka.

Idõnként emlegetitek, hogy mennyivel jobbak az egyre újabb és újabb ledek, mint az elõdjeik. Ha most rendelnék egy lámpát, melyek azok a ledek (pontos számot, linket megköszönném), amelyet érdemes választani?

CREE-ék XM-L ledje hasonló teljesítményû, jelenleg a leghatékonyabb; illetve a fele akkora teljesítményû XP-G ledjük...
Szóval lehet kapni több zsé-ért XM-L-es változatot, aminek kicsit még erõsebb a fénye. :) (Amúgy az újabb, jobb ledek rendszerint még olcsóbbak is, mint a régebbi, kevésbé jók!) ;)

...Tudtommal még annyi a hátránya ezeknek a "3-mode" lámpáknak: hogy a villogó ~ használhatatlan (full fényerõn vakítva villog), illetve a kissebb fényerõs módban is "túl jól világít" = nagyon sokat zabál >>> egész éjszakás tekerésre nem elegendõ az akkukapacitás. :(

#2796
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Idõnként emlegetitek, hogy mennyivel jobbak az egyre újabb és újabb ledek, mint az elõdjeik. Ha most rendelnék egy lámpát, melyek azok a ledek (pontos számot, linket megköszönném), amelyet érdemes választani?


Hm?

#2797
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

Ez nagyon szar lehet? Ennyit rászánnék:

SSC-P7 LED Fahrrad Lampe Leadlamp Stirnlampe Kopflampe | eBay


Magicshine klón, ha mûködik, akkor jó lámpa, elég akár terepen is.

#2798
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 hozzászólás

Ez nagyon szar lehet? Ennyit rászánnék:

SSC-P7 LED Fahrrad Lampe Leadlamp Stirnlampe Kopflampe | eBay


Kinézetre mint a magicshine elõzõ verziója, amit én annó 20-ér vettem itthon. Én azzal tekerek terepen is, és nekem bevált :) De hogy ez pont ugyan-az-e.. nem tudom, de a ház és a csatlakozok is pont ugyan azok...

#2799
DöG

DöG

    vendég

  • fórumtag
  • 229 hozzászólás

Sigma Lightser-
Nos, ezért a fényerõért az árát megérte, ebben nem csalódtam. Ezzel a lámpával már tényleg lehet látni is, nemcsak látszani. Ami viszont nagyon zavart, hogy olyan a lencse kiképzése, hogy a fénysugarakat leginkább talajra vetíti két egymáson fekvõ téglalap -alul a nagyobb fölötte a kisebb- formájában , frankón látod az úttestet magad elõtt kb. 3-4 m szélességben, attól függõen milyen messzire világítasz magad elé de semmit vagy alig-alig látsz valamit felfelé. Ha mondjuk 10 méterre elõtted van egy gyalogos látod ugyan a cipõjét, de a felsõtestébõl semmit még akkor sem ha nagyon közel vagy hozzá. Ez a vakításmentes optika ára. Ha meg magasabbra állítottam a fénysugarat, akkor a szembõl jövõ bringás inkább megállt, mert miattam nem látott semmit. A lényeg a lényeg, hogy még ha nagydarab is a lámpa, és a fényterítést illetõen többet vártam tõle, azért fényere egész jó, nem volt rossz vétel . Aszfalton semmi gond nem lehet , terepre viszont egyedüli lámpaként nem merném ajánlani senkinek, mert nagyon laposan világít, felfelé nem igazán látni vele. Egy pöttyszerûen világító átlagos lámpától százszor jobb, de egy magicshine mellett azért még bõven elbújhat. Véleményem szerint az árát megéri.


Hát igen! Autókon, motoron nem véletlenül van tompított fény, és külön kapcsolható fényszóró!
-Ezek szerint tompított fénynek ez a Sigma Lighster végre teljesen jó. :) Sajnos ilyen vakításmentes, normális fényerejû ledes lámpát eddig gyakorlatilag nem lehetett kapni...
-E-mellé érdemes még egy reflektort felkapcsolni, amikor igazán látni kell. Szinte az összes kapható, építhetõ lámpa ilyen >>> normálisan elõre világítva csak kis fényerõnél nem vakítja a szembejövõket...

Praktikusan külön tompítottat a kormányra + egy fényszórót (a sisakra) raknék fel minimum. Mind 2 fajta másképpen optimális, eggyikkel sem igazán lehet kiváltani a másikat (még billentve se az igazi)...

#2800
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Ez nagyon szar lehet? Ennyit rászánnék:

SSC-P7 LED Fahrrad Lampe Leadlamp Stirnlampe Kopflampe | eBay