Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Látni & látszani!

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
8729 hozzászólás a témában

#2441
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Elsõ lámpát szeretnék venni, de elég nehezen igazodok ki rajtuk. Olyan lámpát szeretnék amivel biztonsággal lehet közlekedni közvilágítás nélküli útszakaszokon. Konkrétan munkából hazafelé van olyan szakasz ahol nincsen semmiféle világítás, csak a hold. Nézegettem különbözõ gyártók termékeit. Arra kínosan ügyelnek, hogy véletlenül se egységesen adják meg a fényerõt pl. van lux, candella, lumen... Valamint milyet érdemes? Tölthetõt vagy inkább elemeset és azokat tölteni, mert kisebb a meghibásodás esete? Ledes vagy halogén? Esetleg valakinek konkrét bevált típus?

Köszi elõre is!

#2442
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 hozzászólás

Hmmmmmmm érdekes,én meg 200-zal tudok menni!!!!!!!XD!!!!!!!
Remélem a moderátorok is olvassák-meg a rendõrök is!!!!


Nemtudom ezzel a részével mi volt a baj...versenyzõ koromban simán megcsináltam ilyeneket. De hozzáteszem a 75-tel a kamion elõzés, az hátszélben volt, és a kamionnak határoló volt beépitve, és nem tudta jobban nyomni, csakis azért elõztem meg....meg nem kilométereket mentem 75-tel, örültem hogy lekanyarodhattam XD De sprinteken is simán ment a 65.
Egyébkéntmeg mecsekben 85-90-el is jöttem lefele hegyrõl versenyen...és nem irreális 200-at irtam, ezek reális sebességek, amit egy edzésben levõ versenyzõ teljesiteni tud bizonyos körülmények között. Most hiába lenne alattam bármilyen karbon versenygép, nem tudnék annyival menni vele, mert már nem versenyzek.
Azmeg hogy rendõr letrafipaxozott vagy sem, az senkire nem tartozik XD
És egyébként is csak akkor bntethet a rendõr, ha kézzel foghatóan bizonyitani tudja hogy én követtem el a gyorshajtást, tehát lefotóz és azonnal megis állit....különben 5 perc mulva már simán letagadom, hogy én nem is jártam arra sem. XD
Egyébként off vége....de szerintem semmi hihetetlent nem mondtam. Imádom az ilyen embereket XD Kákán is csomót XD

#2443
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
..engem meg a galambom vitt fel a galléromnál fogva.. :D

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#2444
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Én meg egy kerekezve megyek Kékestetõre.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2445
Supernova1982

Supernova1982

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
  • Location8448,Ajka-Bakonygyepes,Tóbereki.u.3.

Õszintén?
A francot érdekli milyen elektronika van benne...én mezei júzer vagyok, nem elektromos ember, szóval nem érdekel...látok vele a sötétben, annyira mintha nappali világosság lenne, szóval nekem tökéletes...ha valaki számolgatni akar, meg különbözõ mértékegységekben megadni az adott területre esõ fényáramát, hát lelkére, de én látni szeretek sötétben..és arra tökéletesen alkalmas ez a lámpa...akár egy 1.25W-os ledbõl állitja ezt elõ, akár egy 35W-os robogó fényszóróból, mert kb a robogóm világitott ennyit mint ez...és nemegyszer hallottam, hogy mia a fasz jön itt szembe...mert akkorát világit....200m-re levõ közlekedési lámpát simán megvilágit...szóval hülyeség lumenekrõl meg luxokról beszélni.
Aki nem hiszi, próbálja ki, és utána mondja hogy mire elég 1.25W, mert én se hittem....mostmár hiszem.

Hameg zavar, hogy 5km/h-nál villog, alig észrevehetõen, akkor haxold meg, de engem k***ára nem érdekel, mert szinte sose megyek öttel...tudod, bicikli, tekered, és akkor megy 60-al is....kamion mögött 70-el is bõven...legalábbis versenykeróval annyival mentem kaminyon mögött...aztán kielõztem, mert lassú volt, és elmentem mellette 75-tel....cruiserrel, 3 sebes agyváltóval "csak" 55-öt birok...hiába, öregszem énis :D


Hmmmmmmm érdekes,én meg 200-zal tudok menni!!!!!!!XD!!!!!!!
Remélem a moderátorok is olvassák-meg a rendõrök is!!!!

Nagy János


#2446
scarbantia

scarbantia

    vendég

  • fórumtag
  • 80 hozzászólás

...ha valaki számolgatni akar, meg különbözõ mértékegységekben megadni az adott területre esõ fényáramát, hát lelkére, de én látni szeretek sötétben..és arra tökéletesen alkalmas ez a lámpa...


Jól van na, nem leszólni akartam a lámpádat, egyszerûen csak kíváncsi vagyok.
Építettem egy dinamós LED-es lámpát viszonylag jó áron, és érdekelne, hogy a 20e Ft-os Lumotechez képest hogy szuperál.

Egyébként az érzés ismerõs, egy sötétebb utcában az emberek hátrafordulva félreállnak, mert azt hiszik autó, aztán látják hogy csak egy pontból jön a fény. :)
Egyébként engem zavar, hogy vakítok. A fõ fény nem világít szembe, de így is nagyon fényes. Múltkor cseréltünk kedvesemmel, én mentem elöl, csak néztem hátrafelé hogy mennyire fényes. Kb. semmi mást nem látni, csak egy nagyon fényes pontot, meg hogy elõtte fénylik az aszfalt. A fényerõ mellett ilyen szempontból különösen érdekel a Lumotec, annak elég éles határú a vetítése. Egyszer ki kellene próbálnom.

#2447
dirobi

dirobi

    vendég

  • fórumtag
  • 139 hozzászólás
Egyetértek

Páromnak vettem egy B&M Ixon IQ pilácsot ami ugyanazt a fényt tudja mint az agydinamós lámpád. Rendszeresen elengedik keresztezõdésekben, mert azt hiszik, hogy motoros jön, olyan fénye van.


Õszintén?
A francot érdekli milyen elektronika van benne...én mezei júzer vagyok, nem elektromos ember, szóval nem érdekel...látok vele a sötétben, annyira mintha nappali világosság lenne, szóval nekem tökéletes...ha valaki számolgatni akar, meg különbözõ mértékegységekben megadni az adott területre esõ fényáramát, hát lelkére, de én látni szeretek sötétben..és arra tökéletesen alkalmas ez a lámpa...akár egy 1.25W-os ledbõl állitja ezt elõ, akár egy 35W-os robogó fényszóróból, mert kb a robogóm világitott ennyit mint ez...és nemegyszer hallottam, hogy mia a fasz jön itt szembe...mert akkorát világit....200m-re levõ közlekedési lámpát simán megvilágit...szóval hülyeség lumenekrõl meg luxokról beszélni.
Aki nem hiszi, próbálja ki, és utána mondja hogy mire elég 1.25W, mert én se hittem....mostmár hiszem.

Hameg zavar, hogy 5km/h-nál villog, alig észrevehetõen, akkor haxold meg, de engem k***ára nem érdekel, mert szinte sose megyek öttel...tudod, bicikli, tekered, és akkor megy 60-al is....kamion mögött 70-el is bõven...legalábbis versenykeróval annyival mentem kaminyon mögött...aztán kielõztem, mert lassú volt, és elmentem mellette 75-tel....cruiserrel, 3 sebes agyváltóval "csak" 55-öt birok...hiába, öregszem énis :D



#2448
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 hozzászólás

Hát, ha ez így van, akkor nem valami túl fényes darab. Általában egy LED viszonylag széles teljesítménytartományban üzemeltethetõ, de ha 1,25W-on megy, akkor 150lm/W-al számolva is csak 187,5lm, de szerintem reálisabb 130lm/W-al számolni, akkor 162,5lm. Persze halogénhez mérten elég fényes, de egyébként...

Én annak örülnék, ha 2,4W teljesítménybõl legalább 300-320lm-t ki lehetne hozni.
Egyébként ki lehet, talán többet is, de jelenleg 4db (különálló) LED kellene hozzá, azt meg nehéz egy optika alá építeni.



Szóval ez is villog. :-) Milyen elektronika van benne?



Nekem ez a legnehezebb, olyan optikát építeni, ami nem vakít, kellõen "szpotos", de közelre, és oldalt is világít valamennyit.


Õszintén?
A francot érdekli milyen elektronika van benne...én mezei júzer vagyok, nem elektromos ember, szóval nem érdekel...látok vele a sötétben, annyira mintha nappali világosság lenne, szóval nekem tökéletes...ha valaki számolgatni akar, meg különbözõ mértékegységekben megadni az adott területre esõ fényáramát, hát lelkére, de én látni szeretek sötétben..és arra tökéletesen alkalmas ez a lámpa...akár egy 1.25W-os ledbõl állitja ezt elõ, akár egy 35W-os robogó fényszóróból, mert kb a robogóm világitott ennyit mint ez...és nemegyszer hallottam, hogy mia a fasz jön itt szembe...mert akkorát világit....200m-re levõ közlekedési lámpát simán megvilágit...szóval hülyeség lumenekrõl meg luxokról beszélni.
Aki nem hiszi, próbálja ki, és utána mondja hogy mire elég 1.25W, mert én se hittem....mostmár hiszem.

Hameg zavar, hogy 5km/h-nál villog, alig észrevehetõen, akkor haxold meg, de engem k***ára nem érdekel, mert szinte sose megyek öttel...tudod, bicikli, tekered, és akkor megy 60-al is....kamion mögött 70-el is bõven...legalábbis versenykeróval annyival mentem kaminyon mögött...aztán kielõztem, mert lassú volt, és elmentem mellette 75-tel....cruiserrel, 3 sebes agyváltóval "csak" 55-öt birok...hiába, öregszem énis :D

#2449
scarbantia

scarbantia

    vendég

  • fórumtag
  • 80 hozzászólás

Nekem CYO R/T-m van, 40 Lux-os verzió.
A vetitése elég jónak mondható szerintem, a led pontos tipusát nemtudom megmondani, de asszem 1.25W-os van benne(egy másik fórumon olvastam, aki szétszedte).


Hát, ha ez így van, akkor nem valami túl fényes darab. Általában egy LED viszonylag széles teljesítménytartományban üzemeltethetõ, de ha 1,25W-on megy, akkor 150lm/W-al számolva is csak 187,5lm, de szerintem reálisabb 130lm/W-al számolni, akkor 162,5lm. Persze halogénhez mérten elég fényes, de egyébként...

Én annak örülnék, ha 2,4W teljesítménybõl legalább 300-320lm-t ki lehetne hozni.
Egyébként ki lehet, talán többet is, de jelenleg 4db (különálló) LED kellene hozzá, azt meg nehéz egy optika alá építeni.

A villogása 26-os kerékben 10km/h-nál teljesen megszünik, és addigse vészes...ha 5-tel megyek, akkor max a fényerõ kevesebb, de nem villog látványosan.


Szóval ez is villog. :-) Milyen elektronika van benne?

Az enyém világit a kerék elé is, tehát 1 méterrel elõttem már van fény, és helyes beállitás esetén töksötétben 25 métert visz el kb. Trapézosan növekszik a megvilágitott terület nagysága, 25 méterrel elõttem kb 7 méternyi széles területet világit meg, és a teljes területen majdnem egyenletes a fénye. Középen van koncentráltabb fénye, de tényleg szépen terit. :)
Lumenekrõl meg luxokról nem tudok nyilatkozni, nem értek hozzájuk XD


Nekem ez a legnehezebb, olyan optikát építeni, ami nem vakít, kellõen "szpotos", de közelre, és oldalt is világít valamennyit.

#2450
Szabii

Szabii

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás
Na megvan az új lámpám (UltraFire P7), csináltam pár tesztképet a kertben.
https://picasaweb.go...feat=directlink

#2451
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 hozzászólás

Annyira nem fontos, ha bonyolult, akkor nem töröm magam rajta, csak eszembe jutott, hátha van valami egyszerû megoldás, amivel lehet finomítani a dolgon.
Egyébként nekem egyáltalán nem zavaró(gyakorlatilag nincsen látható villogás), és bevallom, agydinamón sem próbáltam még ki, de a múltkor egy halogén lámpát próbálgattam agydinamón, és az 5-10km/h-ig elég látványosan villogott, tehát LED-el még zavaróbb lenne.


Nekem CYO R/T-m van, 40 Lux-os verzió.
A vetitése elég jónak mondható szerintem, a led pontos tipusát nemtudom megmondani, de asszem 1.25W-os van benne(egy másik fórumon olvastam, aki szétszedte).
A villogása 26-os kerékben 10km/h-nál teljesen megszünik, és addigse vészes...ha 5-tel megyek, akkor max a fényerõ kevesebb, de nem villog látványosan.
Az enyém világit a kerék elé is, tehát 1 méterrel elõttem már van fény, és helyes beállitás esetén töksötétben 25 métert visz el kb. Trapézosan növekszik a megvilágitott terület nagysága, 25 méterrel elõttem kb 7 méternyi széles területet világit meg, és a teljes területen majdnem egyenletes a fénye. Középen van koncentráltabb fénye, de tényleg szépen terit. :)
Lumenekrõl meg luxokról nem tudok nyilatkozni, nem értek hozzájuk XD

#2452
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Nos, én meg azokat irigylem akik a mechanikában jók. :)

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#2453
scarbantia

scarbantia

    vendég

  • fórumtag
  • 80 hozzászólás

Még esetleg más kötésben lehetne gondolkodni két kondival, záró irányban védõ diódával és ledekkel, de most inkább még nem mondom, nehogy hülyeséget beszéljek. Majd átgondolom még.


Annyira nem fontos, ha bonyolult, akkor nem töröm magam rajta, csak eszembe jutott, hátha van valami egyszerû megoldás, amivel lehet finomítani a dolgon.
Egyébként nekem egyáltalán nem zavaró(gyakorlatilag nincsen látható villogás), és bevallom, agydinamón sem próbáltam még ki, de a múltkor egy halogén lámpát próbálgattam agydinamón, és az 5-10km/h-ig elég látványosan villogott, tehát LED-el még zavaróbb lenne.

#2454
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
irigylem azokat, akik az egyenáramon túl is tudnak gondolkodni

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#2455
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Még az jutott eszembe, hogy a villogáson lehet segíteni két fordítottan bekötött kondenzátorral, vagy mindig ki fognak sülni?
Agydinamónál jobban szempont, azok jobban villognak, mint a hagyományos AXA dinamóm.

Abban a kapcsolásban nincs dióda, tehát a váltófeszültséget közvetlenül tudnád csak rákapcsolni a kondenzátorra, ami egyik irányban feltöltõdik, hogy az ellenkezõ félperiódusban már ki is süljön és az ellenkezõ polaritást vegye fel /fõleg elkónál brrr/. Ez kondival akkora terhelést jelentene, hogy a ledeknek szinte nem is maradna energia a mûködéshez, viszont jól beterhelne a generátornak.

A generátor /dinamó/ energiáját különösen jól hasznosítja a led a karakterisztikája miatt, azért jók ezek.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#2456
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc

mondjuk a 70 lux az nagyon soknak tûnik, egy sigma lighster 20 luxot tud hivatalosan, de az már elég erõs

az hivatalosan 20 órát tud, és eneloopokkal ebben a hideg, akarom mondani hûvös idõben 10-14 órát el is megy a valóságban is, az ára 8 rugó körüli

SIGMA SPORT

mondjuk az is igaz, hogy terepre ezekkel a lámpákkal azért nem érdemes menni (mármint csapatni ezerrel, mert földútra simán jó),mert a súlya miatt elmozdulnak a rázkódásra, ehhez mindenképpen a külön aksis a jobbik szerintem


Én ugyanezt a lámpát használom, tökéletes mindenre!!! Ajánlom mindenkinek

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#2457
scarbantia

scarbantia

    vendég

  • fórumtag
  • 80 hozzászólás
Szia!

Igen, a lux értéket én is láttam de semmi többet. A luxról meg csak a szokásos, hogy "1m magasan lévõ 1lm fényáram 1 négyzetméterre 1lux fényerõt biztosít." (piramis)

Igazából csak az ötleted alapján készült MC-E-s lámpám fényerejét próbáltam összehasonlítani ezzel. Mondjuk én 2,4W-al számolnék, mivel a hátsó lámpa általában megesz 0,4W-ot. No meg gondolom a Lumotec esetében van valami egyenirányítás is, tehát az elektronika is kell egyen valamennyit.

Az enyémnek továbbra se tudom a fényerejét kiszámolni, ha jól emlékszem múltkor azt mondtad, hogy 2 chip fényerejével kell számolni. (2-2 villog, nagy frekvencián) Ez esetben 236.5 lm. De ez nekem így elég bizonytalan, elég erõs fénye van, mondjuk csak egy elemre kötött XP-G-vel tudtam összehasonlítani, kb 3,1-3,2V-on.

Egyébként Cutternél van az MC-E-nek egy újabb változata, ami már az N sorozathoz tartozik, és 490-550lm-es fénye van 350mA-en a négy chip-nek.

Még az jutott eszembe, hogy a villogáson lehet segíteni két fordítottan bekötött kondenzátorral, vagy mindig ki fognak sülni?
Agydinamónál jobban szempont, azok jobban villognak, mint a hagyományos AXA dinamóm.

#2458
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Ezt több szemszögbõl is meg lehet közelíteni annak minden közölt adata nélkül,
illetve fél adatból következtetve.

Egyik használható információt a megvilágítást, a lux értéket megadják a honlapon, 40-60 Lx
tehát az egyik adatunk megvan a számításhoz.

A másik a széttartás. Ezt eddig szinte egyik gyártó adatlapján se találtam, ahol a lux érték szerepelt, pedig enélkül nem lehet számítani, legfeljebb saccolni a területet ha nagyjából tudjuk a széttertást, ill a megvilágított területet ill. azt, hogy milyen távolságból készült a gyári mérés. Szóval még valami adatot kellene tudni

A honlapon a lámpára jellemzõ közölt adat megvilágítás értéke, forrás: Busch & Muller dynamo bicycle lights

Itt a táblázatot találod amivel át lehet számolni, csak a területet kell megadni, amekkorán megoszlik a fény a gyári méréskor. Ezt õk mindig kihagyják, vagyis általában nem közlik a tesztek, szóval adnak egy pofont a sz..nak. Viszont ha megpróbáljuk megsaccolni a hiányzó adatokat akkor a következõ módon számítható tovább: Lux to Lumens/Square Foot Conversion Calculator

Vagyis LUX értéket önmagában hiába adanak meg, az világíthat elõre 10 méterre egy méteres körben és világíthat országút szélesen is azosos lux értékkel de jelentõsen eltérõ lumennel.

A LUX érték ennyire nem mond semmit önmagában a lámpa jellemzõirõl. Egy a lényeg, egy pontban valóban ekkora a megvilágítás értéke mint amit megadtak de, hogy mekkora területet jelent, a fény szúró-e vagy panoráma megvilágítás, abból semmit nem tudunk meg a többi adat ismerete nélkül. Persze attól még a megvilágítás értéke egyetlen mért ponton igaz.



Van mégegy saccolásos módszer ahol nem szorulunk rá az adatokkal spóroló gyártóra. Itt azt vesszük alapul, hogy a pill. beszerezhetõ legjobb led, ill az azt megközelítõ gyengébb mekkora fényáramot képes létrehozni 3 Watt teljesítménybõl.

Számoljunk 100 vagy 150 lumen led hatásfokkal Wattonkén. Az 300-450 lm fényáram körül lehet 3 Watt mellett. Ennél is régebbi leddel már valamivel kevesebb, kb 70-90 lm Wattonként, az 210-270 lm.
Ez már csak a beépített led korszerûségének függvénye.


Ezek persze közelítõ saccolt adatok. A ledek teljesítmény felvételének növekedésével
valamelyest csökken az energia fénnyé alakításának hatásfoka.


Mégegy link, kicsit olcsóbban: http://www.bikestore...l-p-127953.html

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#2459
scarbantia

scarbantia

    vendég

  • fórumtag
  • 80 hozzászólás
Valaki nem tudja megmondani hogy egy jobb B&M Lumotec lámpa hány LUMENes fényáramot tud?

Élõben még nem láttam ilyen lámpát, kicsit nehezen értem meg, hogy egy agydinamós lámpán mi kerül ennyibe. (25e Ft?) A vetítése szép, amit nem is olyan egyszerû összehozni egyébként, de ezen túl mitõl olyan nagy szám?
2,4-3W-ból túl nagy fényt nem lehet kicsiholni...

#2460
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Dartsos!!
Nem ér összehasonlítani egy aggregátoros és egy battériás pilácsot!! :) Persze, hogy ütõsebb a dinamó egy komoly lámpával. Ebben a konstellációban a súly viszont nem mellékes. Két stílusú kerékpárral nyomulok, egy trekkingen, amin az általad leírt setup még elmegy, de a másik egy outi, ott már fura lenne az agydinamó. Szóval ez is egy szempont volt a választásnál.


mondjuk a 70 lux az nagyon soknak tûnik, egy sigma lighster 20 luxot tud hivatalosan, de az már elég erõs

az hivatalosan 20 órát tud, és eneloopokkal ebben a hideg, akarom mondani hûvös idõben 10-14 órát el is megy a valóságban is, az ára 8 rugó körüli

SIGMA SPORT

mondjuk az is igaz, hogy terepre ezekkel a lámpákkal azért nem érdemes menni (mármint csapatni ezerrel, mert földútra simán jó),mert a súlya miatt elmozdulnak a rázkódásra, ehhez mindenképpen a külön aksis a jobbik szerintem