Köszi. A sigma lightster-t és pava-t nézegettem én is.
Pava nem jobb annyival mint amennyivel drágább.
Köszi. A sigma lightster-t és pava-t nézegettem én is.
Köszi. A sigma lightster-t és pava-t nézegettem én is.
Írtad, hogy konkrét típust is írhatnánk. Nekem a tízezer alatti kategóriából a Sigma lighster jött be leginkább. Én mindenképp azt javasolnám, hogy kerékpár lámpát vegyél, ne pedig kerékpárra is szerelhetõt. Mert az utóbbi esetben nem biztos, hogy a terítési szöged elég nagy lesz. (mondjuk az elõbbi esetben sem 100% ). Ha földes úton mész és az aksik a lámpában vannak, nem pedig külön tartóban, elmozdulhat/lekonyulhat a nagy súly, és az egyenetlen útviszony miatt.
Én most rendeltem be jó pár eneloop aksit. Tavaly próbaképp vásároltam 4 darabot. Pár hete észrevettem, hogy kint maradt az elsõ és hátsó lámpám a garázsba. Na mondom akkor "hidegindítás". Csak az mûködött amelyikben az eneloop volt. Bevittem a másikat is a lakásba, és a másnapi próba során, a már jól felmelegedett aksikkal rendben mûködött.
Szóval én Sigma lighster + eneloop kombót javasolnék a 10ezres kategóriában.
Szia!
Köszi a segítséget... max egy óra az út hazáig, kb 25-30 km/h-s tempó, dinamó nincs, elem töltõ nincsen, külföldi rendelés webshopból, e-bay-rõl szóba jöhet. Köszi
-Milyen tempóval kívánod használni, amikor világítasz vele (>>>teljesítmény)
-Alkalmanként átlag mennyi ideig kéne világítson (látszani/látni idõk)... illetve mekkora max üzemidõ kell. (>>>akku kapacitás)
-Milyen rendszertesen használnád (elem>akku>dinamó)
-Van-e súlykorlát
-Kb. max mennyi rá a keret
-külfödrõl rendelõs is szóba jöhet, vagy csak itthoni beszerezhetõség
...
Véleményem szerint ~1-2 Wattnál kissebb max teljesítményûvel nem szabad foglalkozni, 3-5 Wattal már egész jól elboldogulni, de igazán jól 10-20...W-tól látni...
Pl. ilyesmiknél vacakabbakkal nem szabad foglalkozni...
Elemeset csak nagyon ritka használatra, gyakorihoz:
a) Ha még nincsenek cerkaakkuid/ töltõd, akkor egybõl LiIon akkusatt/töltõt érdemes beszerezni (rendszer szinten nem sokkal drágább, megbízhatóbb, könnyebb, kissebb...)Ha már van, NiMh cerkaakkud/töltõd akkor azt használni (a kis önkisülésû cellák jobbak -pl Eneloop, readyUse...)
c) Generátoros ledekkel= örök élet... (min/max power korlátok, + tekerni kell; agydinamó esetén + új kerék...)
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Hmmmmmmm érdekes,én meg 200-zal tudok menni!!!!!!!XD!!!!!!!
Remélem a moderátorok is olvassák-meg a rendõrök is!!!!
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Õszintén?
A francot érdekli milyen elektronika van benne...én mezei júzer vagyok, nem elektromos ember, szóval nem érdekel...látok vele a sötétben, annyira mintha nappali világosság lenne, szóval nekem tökéletes...ha valaki számolgatni akar, meg különbözõ mértékegységekben megadni az adott területre esõ fényáramát, hát lelkére, de én látni szeretek sötétben..és arra tökéletesen alkalmas ez a lámpa...akár egy 1.25W-os ledbõl állitja ezt elõ, akár egy 35W-os robogó fényszóróból, mert kb a robogóm világitott ennyit mint ez...és nemegyszer hallottam, hogy mia a fasz jön itt szembe...mert akkorát világit....200m-re levõ közlekedési lámpát simán megvilágit...szóval hülyeség lumenekrõl meg luxokról beszélni.
Aki nem hiszi, próbálja ki, és utána mondja hogy mire elég 1.25W, mert én se hittem....mostmár hiszem.
Hameg zavar, hogy 5km/h-nál villog, alig észrevehetõen, akkor haxold meg, de engem k***ára nem érdekel, mert szinte sose megyek öttel...tudod, bicikli, tekered, és akkor megy 60-al is....kamion mögött 70-el is bõven...legalábbis versenykeróval annyival mentem kaminyon mögött...aztán kielõztem, mert lassú volt, és elmentem mellette 75-tel....cruiserrel, 3 sebes agyváltóval "csak" 55-öt birok...hiába, öregszem énis
Nagy János
...ha valaki számolgatni akar, meg különbözõ mértékegységekben megadni az adott területre esõ fényáramát, hát lelkére, de én látni szeretek sötétben..és arra tökéletesen alkalmas ez a lámpa...
Õszintén?
A francot érdekli milyen elektronika van benne...én mezei júzer vagyok, nem elektromos ember, szóval nem érdekel...látok vele a sötétben, annyira mintha nappali világosság lenne, szóval nekem tökéletes...ha valaki számolgatni akar, meg különbözõ mértékegységekben megadni az adott területre esõ fényáramát, hát lelkére, de én látni szeretek sötétben..és arra tökéletesen alkalmas ez a lámpa...akár egy 1.25W-os ledbõl állitja ezt elõ, akár egy 35W-os robogó fényszóróból, mert kb a robogóm világitott ennyit mint ez...és nemegyszer hallottam, hogy mia a fasz jön itt szembe...mert akkorát világit....200m-re levõ közlekedési lámpát simán megvilágit...szóval hülyeség lumenekrõl meg luxokról beszélni.
Aki nem hiszi, próbálja ki, és utána mondja hogy mire elég 1.25W, mert én se hittem....mostmár hiszem.
Hameg zavar, hogy 5km/h-nál villog, alig észrevehetõen, akkor haxold meg, de engem k***ára nem érdekel, mert szinte sose megyek öttel...tudod, bicikli, tekered, és akkor megy 60-al is....kamion mögött 70-el is bõven...legalábbis versenykeróval annyival mentem kaminyon mögött...aztán kielõztem, mert lassú volt, és elmentem mellette 75-tel....cruiserrel, 3 sebes agyváltóval "csak" 55-öt birok...hiába, öregszem énis
Hát, ha ez így van, akkor nem valami túl fényes darab. Általában egy LED viszonylag széles teljesítménytartományban üzemeltethetõ, de ha 1,25W-on megy, akkor 150lm/W-al számolva is csak 187,5lm, de szerintem reálisabb 130lm/W-al számolni, akkor 162,5lm. Persze halogénhez mérten elég fényes, de egyébként...
Én annak örülnék, ha 2,4W teljesítménybõl legalább 300-320lm-t ki lehetne hozni.
Egyébként ki lehet, talán többet is, de jelenleg 4db (különálló) LED kellene hozzá, azt meg nehéz egy optika alá építeni.
Szóval ez is villog. :-) Milyen elektronika van benne?
Nekem ez a legnehezebb, olyan optikát építeni, ami nem vakít, kellõen "szpotos", de közelre, és oldalt is világít valamennyit.
Nekem CYO R/T-m van, 40 Lux-os verzió.
A vetitése elég jónak mondható szerintem, a led pontos tipusát nemtudom megmondani, de asszem 1.25W-os van benne(egy másik fórumon olvastam, aki szétszedte).
A villogása 26-os kerékben 10km/h-nál teljesen megszünik, és addigse vészes...ha 5-tel megyek, akkor max a fényerõ kevesebb, de nem villog látványosan.
Az enyém világit a kerék elé is, tehát 1 méterrel elõttem már van fény, és helyes beállitás esetén töksötétben 25 métert visz el kb. Trapézosan növekszik a megvilágitott terület nagysága, 25 méterrel elõttem kb 7 méternyi széles területet világit meg, és a teljes területen majdnem egyenletes a fénye. Középen van koncentráltabb fénye, de tényleg szépen terit.
Lumenekrõl meg luxokról nem tudok nyilatkozni, nem értek hozzájuk XD
Annyira nem fontos, ha bonyolult, akkor nem töröm magam rajta, csak eszembe jutott, hátha van valami egyszerû megoldás, amivel lehet finomítani a dolgon.
Egyébként nekem egyáltalán nem zavaró(gyakorlatilag nincsen látható villogás), és bevallom, agydinamón sem próbáltam még ki, de a múltkor egy halogén lámpát próbálgattam agydinamón, és az 5-10km/h-ig elég látványosan villogott, tehát LED-el még zavaróbb lenne.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Még esetleg más kötésben lehetne gondolkodni két kondival, záró irányban védõ diódával és ledekkel, de most inkább még nem mondom, nehogy hülyeséget beszéljek. Majd átgondolom még.