Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#1861
Posted 2013. April 03. - 19:22
egybeket ruhazaton regen is szabadott villogot hordani.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#1862
Posted 2013. April 03. - 19:16
Valami rémlett, de már nem emlékeztem pontosan, hogy
mi volt az utolsó érvényes meghatározás.
Azért a logika csak gyõzött.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1863
Posted 2013. April 03. - 10:10
...
Az elsõdleges kötelezõ kerékpár világításnak tudomásom szerint nem szabad villognia (egy idõben nem volt szabad), a gyakorlatban nem szóltak még érte talán senkinek, akit ismerek, de az ördög nem alszik. Ha valakibe nagyon bele akarnak kötni, akkor lehet ez is egy ok. ...
A tavalyi KRESZ módosítás szerint már lehet villogó fény is:
54. § (6) A kerékpárral éjszaka és korlátozott látási viszonyok között abban az esetben szabad közlekedni, ha a kerékpáron vagy a kerékpároson
a) elõre fehér-, hátrafelé piros színû, folyamatos vagy villogó fényt adó lámpát és fényvisszaverõt helyeztek el, és
lakott területen kívül kerékpáros fényvisszaverõ mellényt (ruházatot)
visel.
#1864
Posted 2013. April 03. - 05:51
Hi!
Volna egy olyan kérdésem,hogy pl. egy 18650-es akku és egy 1.2V 2500Ah-ás akksi között mekkora a különbség.Egyszerûbben:ha az utóbbit választanám energiaforrás gyanánt 3 vagy 5 W-os led táplálására,százalékosan mekkora lehet a különbség a kettõ között?Azt látom,hogy a 18650-es akksi kapocsfesz.-e 3.7 volt is lehet.
Annyi a diffi, h 3db nimh akku helyett elég 1db. Árban is kb ez van, ezresért kapsz 2600-as samu ipari liion cellát, ami árban jóval olcsóbb, és könnyebb. És egy akkut egyszerûbb tölteni, kezelni, mint hármat. Eszembe nem jutna nimh akkuban gondolkodni. Jó az, de plö a hátsó villogóba.
#1865
Posted 2013. April 02. - 23:57
A lassan villogó lámpák zavaróak. Túl sokat mozdul a bringa két villogás köz és túl nagy a szünet a villogások közt. Az ilyen lámpákra szerintem veszélyesek a közlekedésben.
Viszont kövezzetek meg de az egy ledes mini villogók szerintem hamis biztonságérzetet adnak. Én legalább is nagyon haragszom rájuk - persze a semminél mindenképpen jobbak. Mindig veszekszem a haverjaimmal, hogy alig látni a lámpájukat, pedig 15 méterre tekerek mögöttük. Néha elkérem a bringájukat és elõre hajtok, hogy nézze meg, a többi villogós haverhez képest mennyi fényt ad az õ lámpájuk.
#1866
Posted 2013. April 02. - 23:41
A kerékpáros már csak azért is célszerûen megkülönböztetendõ figyelem felkeltõ fény hatással, a több tonnás karosszériákkal védett jármûvekkel szemben, mert ami ott az acél lemezen egy kis horpadást okoz, az a bringa hajtójának a "karosszériáján" is hasonló erejû behatást feltételez. Amit ott ki lehet kalapálni, az itt végzetes is lehet. Ezért célszerû vészjelzésként használni a kerékpár másod helyzet jelzõ fényét, mert a kerékpáros fokozottan sérülékeny.
Az elsõdleges kötelezõ kerékpár világításnak tudomásom szerint nem szabad villognia (egy idõben nem volt szabad), a gyakorlatban nem szóltak még érte talán senkinek, akit ismerek, de az ördög nem alszik. Ha valakibe nagyon bele akarnak kötni, akkor lehet ez is egy ok. viszont annyi kiegészítõ villogót tehetünk fel a ruhánkra és táskánkra, ahányat akarunk. Errõl nem szól szabályozás. Szóval inkább úgy érdemes egy a keróra felszerelt folyamatos fény mellett "látszani".
Azért azt el tudom képzelni, hogy legtöbbször nem igazán használunk kettõ lámpát hátul, sokszor jó ha legalább egy vörös villogó van kéznél.
Az persze lényeges, hogy a villogás üteme ne legyen annyira ritka, hogy az autós egy tájékozódó szemvillanása idõtartamán belül véletlenül ne csak a sötét periódust lássa, mert akkor könnyen elkerüli a figyelmét, hogy ott éppen látszott valaki az elõzõ pillanatban.
Erre én is csak azóta gondolok, amikor olvastam egy hozzászólást ebben a témában.
........ A hátsó villogóhoz kiegészítésképpen hozzáteszem az egyik kerékpáros lámpaépítõs kolléga autós tapasztalatát:
Ez lehet a hátránya a villogó fénynek.Valamelyik este majdnem elcsaptam egy bringást. Megyek a kocsival, éppen befordulok egy utcába. Nézek jobbra-balra, mire a bal szemem sarkából kiszúrtam, hogy valami villan. Gondoltam, hogy csak valami csillogás lehet, de visszanéztem. Hát nem egy bicajos villogó lámpájánál láttam, amint éppen elalszik a fény?! A frász jött rám. Ha folyamatosan világított volna, sokkal hamarabb kiszúrom...
Legjobbnak azt tartom, amelyik nem alszik ki teljesen, hanem egymás melletti ledek fényének lépkedése folyamatos mozgás érzetét kelti. A bizonytalan imbolygó mozgásra még inkább oda figyelnek mert ha egy bizonytalan mozgású "valami" van az út szélén, azt még a perifériás látás segítségével is könnyebben észrevesszük. A mozgó-lépkedõ fény is ezt az érzetet kelti.
Köszi!Kafa a galambod!
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1867
Posted 2013. April 02. - 23:15
Ez ritka eset lesz de itt Budapesten a belvárosban, nagy forgalmú, több sávos úton néztem az út szélérõl a forgalmat. Itt egyszerre láttál (iránytól függõen) több tucat piros vagy fehér fényt (autók). DE mikor jöttek a bringások, sokkal föltûnõbb volt a sok-sok-sok tucat fény között a villogó fény. A folyamatos fényû bringás egyszerûen elveszett a többi között.Oké igazad van. Villogj!
Én a villogóban hiszek ! Reggel melóba menet és még fényes nappal is villogok elöl.
Az meg ne vezessen autót, akit egy nyomorult kerékpár villogó fénye összezavar.
#1868
Posted 2013. April 02. - 21:51
Én elsõsorban abból a szempontból nézném, hogy mint energiaforrás, melyik a jobb (függetlenül a kapocsfeszültségtõl, kapacitástól).
Ha így tekintünk rájuk, akkor a 18650-re szavaznék, mert
- a Li-os, így a fajlagos teljesítménye (W/kg) lényegesen nagyobb, mint a NiMH-é
- önkisülése sokkal kisebb (persze a NiMH-esbõl is vannak is jók, pl. Eneloop, de az elég drága)
- a belsõ ellenállása is kisebb, így kisütés közben hatékonyabb (kevesebb energiát emészt fel a saját melegedése)
- nagyobb áram leadására képes (ez mondjuk az elõbb említett tulajdonságának is köszönhetõ)
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1869
Posted 2013. April 02. - 21:25
Volna egy olyan kérdésem,hogy pl. egy 18650-es akku és egy 1.2V 2500Ah-ás akksi között mekkora a különbség.Egyszerûbben:ha az utóbbit választanám energiaforrás gyanánt 3 vagy 5 W-os led táplálására,százalékosan mekkora lehet a különbség a kettõ között?Azt látom,hogy a 18650-es akksi kapocsfesz.-e 3.7 volt is lehet.
#1870
Posted 2013. April 02. - 12:38
Ez esetben a feltünõbb a biztonságosabb. Kocsival mire olyan távolságra jutsz, h fel kell mérni a távolságot este, már látod a bicajost a kocsi lámpájával. Innentõl annyi a funkciója, h minél hamarabb kiüsse a kocsis szemét az a tény, h itten egy bicajos lesz elötte.
Oké igazad van. Villogj!
#1871
Posted 2013. April 02. - 12:38
F1-ben a piros villogót esõben használják, amikor víz függöny van mögöttük és az arcukba megy a víz. Ez egy veszélyhelyzet, eléggé gyorsan történnek a dolgok. Amikor eláll az esõ kikapcsolják, hogy ne zavarja õket.
A másik fele nyilván vicc volt.... lemaradt a smiley...
erre írtam
"Lehet, hogy egy vasúti jelzõlámpa, vagy egy F1-es esõben....."
amúgy egy a lényeg, a villogó fény nem csak jobban észrevehetõ, hanem egyértelmû jelzést ad az autósnak, hogy kerékpáros halad elõtte, ebbõl kindulva a sebsségét már becsülni se nagyon kell, mert biztosan lassan halad
#1872
Posted 2013. April 02. - 12:36
Nem errõl szól a vita, hogy kit zavar és kit nem. Írtam, hogy jobb mint a semmi vagy a kukás mellény. A vita arról szól, hogy melyik biztonságosabb.
Ez esetben a feltünõbb a biztonságosabb. Kocsival mire olyan távolságra jutsz, h fel kell mérni a távolságot este, már látod a bicajost a kocsi lámpájával. Innentõl annyi a funkciója, h minél hamarabb kiüsse a kocsis szemét az a tény, h itten egy bicajos lesz elötte.
#1873
Posted 2013. April 02. - 12:29
Még egy kis off is hozzá, azzal kapcsolatban, hogy miért egy galamb képét tettem fel ide logónak.
Itt a videó magyarázat: DSCF5709 - YouTube
Érdemes 720 pixelre és nagy képernyõre váltani.
Kafa a galambod!
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#1874
Posted 2013. April 02. - 12:24
A követhetõségben nincs vita, egyértelmû, hogyy a folyamatos fényt jobban fel tudod becsülni, hol van, milyen messze van. De mondd már nekem, hogy miért zavar a bicajos villogó fénye? Engem autóban ülve sosem zavart, még örülök is neki, ha valaki ki van világítva, és nem kivilágítás nélkül, sötét ruhában bicajozik.
Nem errõl szól a vita, hogy kit zavar és kit nem. Írtam, hogy jobb mint a semmi vagy a kukás mellény. A vita arról szól, hogy melyik biztonságosabb.
#1875
Posted 2013. April 02. - 12:17
Te is leírtad a lényeget szerintem..... Azért villog a vasút az indek, mert felhívja a figyelmet egy változásra vagy veszélyhelyzetre. Amikor sötétben akár a közúton vagy bringaúton utolérek valakit akkor a folyamatos fény sokkal jobban felmérhetõ követhetõ, a villogás zavaró. Az kétségtelen, hogy észre veszed, hogy van ott valaki, de a folyamatos biztonságos közlekedés szempontjából nem elég. Persze ezer, meg ezer elméletet fel lehet állítani pro és kontra....
A követhetõségben nincs vita, egyértelmû, hogyy a folyamatos fényt jobban fel tudod becsülni, hol van, milyen messze van. De mondd már nekem, hogy miért zavar a bicajos villogó fénye? Engem autóban ülve sosem zavart, még örülök is neki, ha valaki ki van világítva, és nem kivilágítás nélkül, sötét ruhában bicajozik.
#1876
Posted 2013. April 02. - 11:04
mondjuk ellentmond az elméletnek, hogy az F1-ben villogót használnak
nem vészhelyzetre, hanem helyzetjelzésre, és ott ugye kicsit kissebb a bürokrácia, mármint ha a pilóták azt mondanák, hogy zavaró és nem is tudják felmérni az elõtuk lévõ helyzetet, miután 2 órát köröznk egymás mögött, akkor a következõ futamon már villogás helyett folyamatosan égne a lámpa, de nem ez történik
amúgy vezetés közben még sosem fordult meg a fejemben, hogy a piros villogó helyett miért nem megy a kerékpáros folyamatos fénnyel, és nem kevertem össze még sem vasúti lámpával, sem F1-es versenyautóval.....
F1-ben a piros villogót esõben használják, amikor víz függöny van mögöttük és az arcukba megy a víz. Ez egy veszélyhelyzet, eléggé gyorsan történnek a dolgok. Amikor eláll az esõ kikapcsolják, hogy ne zavarja õket.
A másik fele nyilván vicc volt.... lemaradt a smiley...
#1877
Posted 2013. April 02. - 10:51
Ez megint egy vészhelyzeti szituáció, pont olyan mint az elakadásjelzõ bekapcsolása vészfékezésnél csak itt a féklámpa villog.
mondjuk ellentmond az elméletnek, hogy az F1-ben villogót használnak
nem vészhelyzetre, hanem helyzetjelzésre, és ott ugye kicsit kissebb a bürokrácia, mármint ha a pilóták azt mondanák, hogy zavaró és nem is tudják felmérni az elõtuk lévõ helyzetet, miután 2 órát köröznk egymás mögött, akkor a következõ futamon már villogás helyett folyamatosan égne a lámpa, de nem ez történik
amúgy vezetés közben még sosem fordult meg a fejemben, hogy a piros villogó helyett miért nem megy a kerékpáros folyamatos fénnyel, és nem kevertem össze még sem vasúti lámpával, sem F1-es versenyautóval.....
#1878
Posted 2013. April 02. - 10:35
Ez megint egy vészhelyzeti szituáció, pont olyan mint az elakadásjelzõ bekapcsolása vészfékezésnél csak itt a féklámpa villog.
#1879
Posted 2013. April 02. - 10:33
Sõt ha jól emlékszem Amerikában volt olyan autó, amelyiken a lassulás (v. fékerõ) függvényében villogott a féklámpa.
A villogás figyelemfelkeltõbb, a folyamatos fény távolságát meg könnyebb megbecsülni.
Amúgy láttam már olyat is, hogy valaki elõre rakott piros villogót. Ha valami, na az a megtévesztés!
De néhány autósnál teljesen mindegy, hogy magadra akasztasz egy higanygõz lámpát, vagy 120 piros villogót, akkor sem fog észrevenni...
Van nálam tartalék elem általában, de van amikor eléggé el nem ítélhetõ módon táska nélkül legurulok a városba, és olyankor se pumpa, se imbusz, se tartalék elem, néha még zár sincs nálam. A zsebembe meg vagy bedobom ezeket a pici lámpákat, vagy fent hagyom a bringán.
Ha a közlekedésben nem eléggé biztonságos a villogó fény, akkor az index, a sárga villogó, a vasúti átjáró, a megkülönböztetett jelzésû jármûvek miért villognak?
Te is leírtad a lényeget szerintem..... Azért villog a vasút az indek, mert felhívja a figyelmet egy változásra vagy veszélyhelyzetre. Amikor sötétben akár a közúton vagy bringaúton utolérek valakit akkor a folyamatos fény sokkal jobban felmérhetõ követhetõ, a villogás zavaró. Az kétségtelen, hogy észre veszed, hogy van ott valaki, de a folyamatos biztonságos közlekedés szempontjából nem elég. Persze ezer, meg ezer elméletet fel lehet állítani pro és kontra....