Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#1641
Írta 2013. szeptember 02. - 09:17
#1642
Írta 2013. szeptember 02. - 07:21
Tudnátok olyan elsõ lámpát ajánlani, ami
- gyorsan leszerelhetõ a bringáról (bepattintós gyorszáras)
- AA vagy AAA elemekkel /akkukkal mûködik
- elég fényt ad a városi kerékpárút kátyúinak idõben történõ kikerüléséhez (20-25km/h sebesség mellett)
- országúton nem vakítja el a szembejövõ forgalmat
- jó ár/érték aránya van
Nekem pont ennyire, nem többre lenne szükségem, de 2.000-20.000 Ft közötti áron találtam közel azonos jellegû lámpákat, és abban reménykedem, hogy ti, konkrét tapasztalattal többet tudtok segíteni, mint holmi vásárlói tájékoztató...
Sigma Lightster pl. nekem is ilyen van. Pontosan ezt tudja amit leírtál.
#1643
Írta 2013. szeptember 01. - 23:10
- gyorsan leszerelhetõ a bringáról (bepattintós gyorszáras)
- AA vagy AAA elemekkel /akkukkal mûködik
- elég fényt ad a városi kerékpárút kátyúinak idõben történõ kikerüléséhez (20-25km/h sebesség mellett)
- országúton nem vakítja el a szembejövõ forgalmat
- jó ár/érték aránya van
Nekem pont ennyire, nem többre lenne szükségem, de 2.000-20.000 Ft közötti áron találtam közel azonos jellegû lámpákat, és abban reménykedem, hogy ti, konkrét tapasztalattal többet tudtok segíteni, mint holmi vásárlói tájékoztató...
#1644
Írta 2013. augusztus 30. - 21:54
Csak Tûzvédelem van benne elvileg! Szóval nem ég el, ha rövidrezárod, csak gyorsan tönkremegy...Köszi az infót. Tetszenek a lámpáid.
Nem tudom, jól értelmezem-e a "2013-05-31, 17:05"-es hsz.-ed. Szóval a notebookokból bontott (jó minõségû) elvileg nem védett akkukban van rövidzár védelem? Ha igen, mi történik rövidzár esetén?
Nem próbált ki valaki egy ilyen akkut szándékosan rövidre zárni tesztelés céljából?
(Egy igen nagy áramú multifuse szerû van a tokban elvileg, aminek bizonyos áram/hõfok fölött megnõ az ellenállása, így korlátozza a zárlati áramot/cellahõfokot az öngyulladáspont alá.)
Szóval ez csak arra biztonságos, hogyha van egy cellacsoportod, és mondjuk több parallell cella közül az eggyik valamiért bezárlatosodik, akkor nem ég le/robban föl se õ, se a többi (LiPo cellánál esélyesebb a tûz), logfeljebb a körülötte levõ mûanyagokat kissé összeolvsztja...
Én még csak 3 régi parallel 18650-es cella + 10cm 0,5 kvadrátos drót esetét tapasztaltam: kb. 5 másodperc alatt leolvadt a drót szigetelése... Szerencsére szerelés közben történt a rövidzár, idõben észrevettem, gyorsan letéptem a drótot... de jól leizzadtam! :mad:
#1645
Írta 2013. augusztus 29. - 22:17
Írtad, hogy a lámpád egy kis árnyékolással úgy van állítva, hogy a szembejövõt ne vakítsa.
Milyen ez az árnyékolás?
Én csak egy mûanyag sárvédõnek egy 7-8 centis darabját használtam, ráragasztva aluminiumfóliát, hátha tükrözne valamit, bár gondolom hogy nem igy mûködik, nem is vártam tõle semmit. Szóval mintha egy simlédere lenne,szigszalaggal körberagasztottam és kész is. Csak annyi célt szolgál, hogyha beállitom egy optimális szintre, akkor nem vakitja a szembejövõt, de eléggé látok vele.
#1646
Írta 2013. augusztus 29. - 21:33
Igen, ezek a paraboloidszerû tükör vetítésû lámpák úgy mûködnek, hogy**
A sima foncsorú lámpám úgy világít, hogy középen van egy távolra szélesedõ, erõs fénykör. Azonkívül egy nagyon széles halvány fénykör.
Itthon a sötét elõszobában egy papírlappal letakartam a lámpa sík, kör alakú üveglapjának felsõ részét, és a halvány fénykör felsõ részre eltûnt. Igaz, nem terel, csak fed (nyel).
De szerintem kevésbé fogja zavarni a szembejövõ kocsist. Remélem.
**
a led chipbõl középrõl elindulnak kb. 90 fokban köralakban, minden irányba a fénysugarak.
A led fényének az a része ami eléri a tükör falát, az onnan a foncsor görbülete által
meghatározott irányba törik meg és arra halad tovább irányítottan.
Ez adja a távoli koncentráltabb megvilágítást, (középen a kicsi erõsebb kört).
A kilépõ fény, a jókora középsõ területen a tükör érintése nélkül szóródik vakítóan elõre.
Az a fény felelõs a szélsõ, távolra kisebb fényerejû megvilágításért.
A felsõ elnyelõ lappal annak tudod egy részét vissza tartani.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1647
Írta 2013. augusztus 29. - 18:53
Köszi az infót. Tetszenek a lámpáid."Szerintem a töltõ teljesen rendbem van! ..."
Nem tudom, jól értelmezem-e a "2013-05-31, 17:05"-es hsz.-ed. Szóval a notebookokból bontott (jó minõségû) elvileg nem védett akkukban van rövidzár védelem? Ha igen, mi történik rövidzár esetén?
Nem próbált ki valaki egy ilyen akkut szándékosan rövidre zárni tesztelés céljából?
**
Próbáld ki, de szerintem így nem mûködik.
Belül a led-bõl kilépõ összes fényt kell, csak a felsõ tükör félbe terelni (mint az autó tompítottnál), hogy
a felsõ oldalról csak lefelé vetüljön. Ez az elmélet, szerintem próbáld ki.
Viszont (tükör helyett) nagy gyûjtõ lencsés vetítésnél lehet külsõ terelõ sík tükör lapot is használni felül
(burkolattal, mint a közlekedési lámpáknál).
A sima foncsorú lámám úgy világít, hogy középen van egy távolra szélesedõ, erõs fénykör. Azonkívül egy nagyon széles halvány fénykör.
Itthon a sötét elõszobában egy papírlappal letakartam a lámpa sík, kör alakú üveglapjának felsõ részét, és a halvány fénykör felsõ részre eltûnt. Igaz, nem terel, csak fed (nyel).
De szerintem kevésbé fogja zavarni a szembejövõ kocsist. Remélem.
Ez csak kezdetleges megoldásnak szánom. Majd még továbbgondolom.
**
3x CREE LED XML XM-L T6 LED 4000Lm Bicycle Light Bike Lamp HeadLight headLamp R1 | eBay
Egy ilyesmi...3 üzemmódot tud(alsó led, 2 felsõ led, mindhárom led)
Ledenként azthiszem 9W, de én általában a 2 felsõ ledet használom, mert egykis árnyékolással úgy van állitva, hogy..."
Írtad, hogy a lámpád egy kis árnyékolással úgy van állítva, hogy a szembejövõt ne vakítsa.
Milyen ez az árnyékolás?
Ha jól figyeltem meg, a legtöbb biciklis még ott tart, hogy semmilyen lápmája nincs.
Mi már itt fényárban úszunk.
Az a hétledes lámpa brutális lehet. Van rajta villogás funkció - nem értem miért. Lehet, csak parasztvakítás. Ne tudom mit érezhet az a kocsi, akinek azzal a szemébe villognak vezetés közben.
Én egy számítógépboltból kértem notebook akkukat, azokat bontottam szét. Egy csomó jó minõségû 18650-es cellám lett, igaz nem védettek. De más is írta itt, hogy nem hallott még notebook robbanásról.
Olyan eladótól én nem rendelnék, akinek csak pár száz db. értékelése van és csak 98 %-os!
#1648
Írta 2013. augusztus 27. - 22:59
Szerintem DöG úr jól mondja, hogy a töltõ jó lehet, ha tényleg és biztosan nem megy impulzus töltésselNagy mellényúlás lenne, ha ebbõl épittetnék akkupakkot?
Genuine Samsung ICR18650 3.7V 2600mAh Protected Li-ion Rechargeable Batteries | eBay
Meg ha jól értelmezem a védett akku kifejezést, akkor mindegy milyen töltõvel töltöm, nem lehet túltölteni? Vagy ilyenkor is érdemes jobb töltõt beszerezni? Mert akkor meghagyhatnám a gyári töltõt amit a lámpához adtak.
és ha nem növekedhet 4.2 Volt fölé a feszültsége, vagyis akkor ha jól mérted és folyamatos tápfesszel tölt.
Ezt szakember meg tudja mondani ha látja és méri.
A linkelt akkuról csak annyit tudok mondani, ha tényleg van rajta védõ áramkör (a kép alapján lehet), akkor már nem lehet gagyi.
Az is erre utal, hogy nincs horribilis többezer (3800 vagy fölötte) mA/óra kapacitás ráírva.
A védõ áramkör nem a túlfeszültségtõl védi, hanem a mély kisütést segít elkerülni (elõtte lekapcsol) és rövidzárlatnál és túlterhelésnél kapcsol még le.
Szerintem, azon keresztül még túl tudnád tölteni, habár még nem próbáltam.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1649
Írta 2013. augusztus 27. - 21:44
Szerintem a töltõ teljesen rendbem van!Éppen most végeztem méréseket a töltésénél. A töltõ kivezetésein a feszültség terheletlenül: 4.13 V.
A teljesen feltöltött akku celláim kivezetésein a fesz. terheletlenül ugyanannyi.
Az akkucella kivezetésein mérhetõ fesz. teljes töltöttségénél, rákötött töltõvel töltés közben ugyanannyi, 4.13 Volt. Ettõl nem megy feljebb.
Szerinted a töltõm elfogadhatónak tûnik?
Áramerõsséget nem tudok mérni, mert rossz a mûszerem, de minimális, 0.036 mA áram átfolyását jelzi teljes töltöttségnél is. (Ez lehet, nem valós érték.)
*Egyrészt akkor kapcsolhat korábban le a feltöltött lámpa, ha lecsökken valamely cella kapacitása; vagy ha megnõ a rendszer belsõ ellenállása (ez csak nagy teljesítménynél jelentkezik, kis fénynél nem jelentõs a hatása). Utóbbit okozhatja a cella belsõ ellenállásának növekedése (öregedés, hideg idõ, esetleg nem megfelelõ töltés), vagy a hozzávezetés (csatlakozók, drót, kapcsoló ellenállásnövekedése) -nagy áramnál észlelhetõ a melegedés, illetve a feszültségesés kimérhetõ-Van egy 3 ledes(Cree-T6) biciklis lámpám, ami eddig a gyári akksijával olyan 2 órát világitott, ha 2 leddel használtam(igy le tudtam árnyákolni, hogy a szembejövõt ne világitsa telibe), de most hiába teszem fel töltõre az akkupakkot, kb félóra után telinek jelzi, de 10 perc használat után kikapcsol a lámpa, gondolom lemerül....
Mi lehet a gond?
...De esetleg az eletronika is okozhat hibát...
#1650
Írta 2013. augusztus 27. - 21:37
Genuine Samsung ICR18650 3.7V 2600mAh Protected Li-ion Rechargeable Batteries | eBay
Meg ha jól értelmezem a védett akku kifejezést, akkor mindegy milyen töltõvel töltöm, nem lehet túltölteni? Vagy ilyenkor is érdemes jobb töltõt beszerezni? Mert akkor meghagyhatnám a gyári töltõt amit a lámpához adtak.
#1651
Írta 2013. augusztus 26. - 22:49
Ilyen három ledes és hasonló tükrös lámpátEgy gond van, hogy debreceni vagyok. Már néztem amit korábban linkeltél, folyamatosan olvasom a fórumot, csak "csendestárs" vagyok inkább
Itt debrecenben próbálok keresni valami elektronikai céget, aki esetleg foglalkozna ilyesmivel.
Csak milyen cellákat vegyek hozzá? Mi az ami ár-érték arányban jó árban van?
rakott össze magának egy ismerõs a másik fórumon, DrH. Nagyon jól terít és messzire is visz.
Viszont tompítottként nem használható.
Szerintem akku ügyben az lehetne még megoldás, hogy felhívod a budapesti boltot és elmondod nagyjából
mirõl lenne szó és megkérdezed hogy lehetne postán keresztül intézni.
Még ami fontos, hogy mennyiért tudnának össze rakni egy adott feszültségû akku pakkot.
Szerintem a csatlakozót fogják kérdezni, hogy milyen van rajta. A többit össze rakják a kért kapacitással.
Na meg a töltõt is érdemes megbeszélni, hogy felküldd-e a tiédet vizsgálatra, vagy mennyiért tudnának adni olyant ami jó.
Ennél viszont tényleg egyszerûbb ha ott helyben találsz valakit, aki biztosan megbízható módon tud li-ion akku pakkor építeni és a töltõt is megvizsgálja.
Próbáld ki, de szerintem így nem mûködik.Valaki ajánlotta valahol, hogy a lámpa üveglapját valamivel felül le lehet takarni, egészen akár félkör alakban, és úgy a szórt fény nem vakítja szembe az autóst.
Belül a led-bõl kilépõ összes fényt kell, csak a felsõ tükör félbe terelni (mint az autó tompítottnál), hogy
a felsõ oldalról csak lefelé vetüljön. Ez az elmélet, szerintem próbáld ki.
Viszont (tükör helyett) nagy gyûjtõ lencsés vetítésnél lehet külsõ terelõ sík tükör lapot is használni felül
(burkolattal, mint a közlekedési lámpáknál).
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1652
Írta 2013. augusztus 26. - 21:59
#1653
Írta 2013. augusztus 26. - 19:10
***
Szia! Pontosan milyen lámpád van, képet tudnál róla mutatni?
3x CREE LED XML XM-L T6 LED 4000Lm Bicycle Light Bike Lamp HeadLight headLamp R1 | eBay
Egy ilyesmi...3 üzemmódot tud(alsó led, 2 felsõ led, mindhárom led)
Ledenként azthiszem 9W, de én általában a 2 felsõ ledet használom, mert egykis árnyékolással úgy van állitva, hogy a szembe jövõt ne vakitsa, és legyen egy sötét vonal, ami fölött nem vakit...máskülönben teljesen balesetveszélyes, és kisüti a szembejövõ szemét....igazából csak azért nem figyeltek fel a rendõrök még erre, mert szerintem nincs sok belõlük, de amint elterjed jobban, onnantól nem tartom elképzelhetetlennek, hogy betiltsák....legalábbis én betiltanám, mert irányitás nélkül ez a fényerõ már messzirõl, akár Fél-1km-rõl is vakit...nemcsak gyalogost, biciklist, hanem kocsist, mindent. Kint erdõben nemszámit, de városban, országúton szerintem életveszélyes.
http://www.ebay.co.u...=item5d419aa01c
Egy ilyet el se képzelek milyen lehet....de max félórát világithat 4x18650-el, meg brutálisan életveszélyes a fény irányitása nélkül....és teljesen felesleges....
#1654
Írta 2013. augusztus 26. - 19:03
Ezeket ki kell mérni, nem tölti-e túl a cellákat.
Szerintem menj el a Akku-Elem Kft. NP-FH100, NP-FH70, NP-FH50, BN-VF816, NB-2LH, CGA-DU21, CGA-S007, NP-60, akkujavítás, akku felújítás oldalra és ott megtalálod a bolt és szerviz címét, (kicsivel korábban már írtam róla, olvass vissza).
Ha nagyon nem szoktál ilyesmit csinálni, akkor ez a szerviz a jó megoldás.
Meg egyébként is, csak akkor érdemes neki állni ha valaki nagyon benne van az ilyen dolgokban, hogy megbízható legyen az eredmény.
A szervizben kimérik és össze állítanak akár több cellás csoportot, amit akarsz hozzá.
Ha viszed a töltõt, akkor azt is megnézik, hogy nem tölt-e túl.[/QUOTE][/QUOTE]
Köszönöm a segitséget.
Egy gond van, hogy debreceni vagyok. Már néztem amit korábban linkeltél, folyamatosan olvasom a fórumot, csak "csendestárs" vagyok inkább
Itt debrecenben próbálok keresni valami elektronikai céget, aki esetleg foglalkozna ilyesmivel. De egy villamosmérnõk aki erõsitõket tervez, csak megtudna nekem csinálni egy cellacsoportot, nem? Csak milyen cellákat vegyek hozzá? Mi az ami ár-érték arányban jó árban van?
#1655
Írta 2013. augusztus 26. - 05:43
***
"Sziasztok!
Van egy 3 ledes(Cree-T6) biciklis lámpám, ami eddig a gyári akksijával olyan 2 órát világitott..."
Szia! Pontosan milyen lámpád van, képet tudnál róla mutatni?
#1656
Írta 2013. augusztus 26. - 02:11
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#1657
Írta 2013. augusztus 25. - 23:13
Ezeket ki kell mérni, nem tölti-e túl a cellákat.
Szerintem menj el a Akku-Elem Kft. NP-FH100, NP-FH70, NP-FH50, BN-VF816, NB-2LH, CGA-DU21, CGA-S007, NP-60, akkujavítás, akku felújítás oldalra és ott megtalálod a bolt és szerviz címét, (kicsivel korábban már írtam róla, olvass vissza).
Ha nagyon nem szoktál ilyesmit csinálni, akkor ez a szerviz a jó megoldás.
Meg egyébként is, csak akkor érdemes neki állni ha valaki nagyon benne van az ilyen dolgokban, hogy megbízható legyen az eredmény.
A szervizben kimérik és össze állítanak akár több cellás csoportot, amit akarsz hozzá.
Ha viszed a töltõt, akkor azt is megnézik, hogy nem tölt-e túl.[/QUOTE]
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1658
Írta 2013. augusztus 25. - 22:52
"A foncsorról én sem tudok többet.
A töltõk mûködhetnek különbözõképpen.
Van amelyik impulzusokban küldi a töltõ áramot és így tölti bele a feszültséget és
közben méréseket végez és annak megfelelõen szabályoz a programja szerint.
(Nekem van ilyen mûködésû gyári töltõ.)..."
Köszönöm szépen az alapos leírást!
Éppen most végeztem méréseket a töltésénél. A voltmérõm pontatlan, mert egyszer nagyon elnéztem a méréshatárt és elfüstölt benne valami, ezért aránypárral kell számolnom.
Szóval a töltõt a lámpához kaptam. Ilyen értékeket mértem:
A töltõ kivezetésein a feszültség terheletlenül: 4.13 V.
A teljesen feltöltött akku celláim kivezetésein a fesz. terheletlenül ugyanannyi.
Az akkucella kivezetésein mérhetõ fesz. teljes töltöttségénél, rákötött töltõvel töltés közben ugyanannyi, 4.13 Volt. Ettõl nem megy feljebb.
Szerinted a töltõm elfogadhatónak tûnik?
Áramerõsséget nem tudok mérni, mert rossz a mûszerem, de minimális, 0.036 mA áram átfolyását jelzi teljes töltöttségnél is. (Ez lehet, nem valós érték.)
A mûszerem egy ruszki Ц-4353-as mutimeter. Szerinted érdemes javíttatni, vagy inkább vegyek az ebay-en egy 1-2-3 ezer forintért egy digitálisat? (Ritkán használnám, nem akarnék többet áldozni rá.)
Ez láttam: Digital Multimeter LCD AC DC Ammeter Resistance Capacitance Excel DT9205A D0113 | eBay
***
Villogást inkább én sem csinálnám.
A túrázás is olyan, hogy sokszor közúton kell menni, ráadásul az erdei utak jelentõs részén kocsik is közlekedhetnek. Nem értem, hogy ezeket az erõs lámpákat miért nem úgy tervezték, hogy legyen rajtuk valami állítási lehetõség, mint a kocsiknál van a tompított fény. A led fényerejének gyengítése tényleg nem megoldás. Azon gondolkodom, hogyan lehetne megbuherálni.
Valaki ajánlotta valahol, hogy a lámpa üveglapját valamivel felül le lehet takarni, egészen akár félkör alakban, és úgy a szórt fény nem vakítja szembe az autóst. Az erdei túráknál sincs arra szükség, hogy mondjuk a fák tetejét a sötétben lássam. Lehet meg fogom csinálni. Szerintem a forgalomban is jó volna.
#1659
Írta 2013. augusztus 24. - 22:00
Van egy 3 ledes(Cree-T6) biciklis lámpám, ami eddig a gyári akksijával olyan 2 órát világitott, ha 2 leddel használtam(igy le tudtam árnyákolni, hogy a szembejövõt ne világitsa telibe), de most hiába teszem fel töltõre az akkupakkot, kb félóra után telinek jelzi, de 10 perc használat után kikapcsol a lámpa, gondolom lemerül....
Mi lehet a gond?
Gondoltam arra, hogy lévén olcsó kinai cucc volt, igy vagy a töltõ rossz, és tönkretette az akksikat vagy az akksik birtak csak ennyit, lévén mert olcsó kinai vackok...vagy mindkét opció fennáll.
Tehát egyrészt keresnék valami jobb akkupakkot, meg valami normális töltõt hozzá...lehet találni normális akkupakkot vagy érdemesebb 18650-es cellákból magamnak összeállitani? De mivel én nem igazán tudnám megcsinálni, haverom már inkább, de õt nem akarom mindig zargatni, ezért talán egy jobb akkupakkban gondolkodom, ha lehet egyáltalán kapni...milyen félét kellene néznem?
Elõre is köszönöm a segitséget!
#1660
Írta 2013. augusztus 22. - 05:15
Ilyenkor tényleg nincs más, le kell kérni. Persze csak nagyon finoman és nem tartósan keményen szembe villogtatva.
Na meg alapként, a bringán is olyan lámpával, ami nem vakít, vagyis nem ilyen tükrös fényszóró, ami minden körülmények között a másik szemébe világít.
Csak annyit lehet rajta átkapcsolni, hogy gyenge vagy erõs fénnyel vakítson.
Az ezzel a gond, hogy ez a kategóriájú sok Wattos tükrös lámpa még takarékon is totál szembe világítja az autóst.
A brutális fényû led chipet mindig látja a szembe jövõ és káprázik tõle a szeme és nem lát tõle rendesen.
Vagyis legyünk tisztában a saját lámpa tulajdonságaival, mielõtt elvárjuk, hogy egy szembe jövõ ne vakítson minket.
A gépjármûvek lámpájának a beállítását vizsgához kötik.
A bringa lámpával is érdemes oda állni (közelebbrõl és távolabbról) egy sötét fal elé és meg kell nézni, hogy mit világít meg.
A szembe jövõ szélvédõ magasságába már nem szabad semmi szórt fénynek sem jutni a lámpa normál használata közben. Pedig tükrösnél jut.
Amikor elkezdtem egyáltalán a ledes világítást (mint olyant) tervezgetni építgetni (2003 körül), akkor elsõként szem elõtt tartottam, hogy ne vakítson a fénye. Vagyis ne világítson egy bizonyos szint fölé, mert az a forgalomban nagyon zavaró.
Azért is tervezgettem a lámpa "távirányított" bowdenes billentésével, mert egy részben így kívántam megoldani ezt a problémát.
A jelenlegi tükrös bringás lámpák viszont egytõl-egyig vakítanak. Ezek erdõben, terepen való használatra lettek kitalálva, bárhova is állítjuk a magasságukat. Sokan nem is gondolják, hogy ez mennyire vakít, még akkor is, ha a fõ csóva nem is jut a szembe jövõ szemébe. A világító led közvetlen látványa is bõven elég ehhez.
A menet közben zenét fülébe bömböltetõ bringás egy külön kategória, aki egyik fontos érzékelõ szervét, a fülét teljesen elfedi, kikapcsolja a forgalom érzékelésébõl. (Ennél már csak az jobb, ha menet közben videót néz a kormányra erõsített MP4 lejátszóról.)
Ez mindig fõleg akkor jut eszembe, amikor hátulról hallom, hogy valami jókora, hangra széles teherautó jön és kicsivel jobban lehúzódok, hogy biztos ne sodorjon el, ha már én vagyok jóval kisebb és sérülékenyebb karosszériájú.
Vagy bringa úton hátulról utána szólnak, hogy "figyu, balról elõzök".
Aki a hallását elfedi, az kizárja önmagát a ilyen módon való tájékozódásból.
Sok írott és íratlan szabály van amit fontos lenne szem (és fül) elõtt tartani, de sokaknál csak akkor válik ez világossá, ha már meg van a baj.
Itt most ez elõjött, de tényleg nem azt akarom ezzel letorkollni aki itt most felhozta.
Itt inkább csak finoman megpróbálom ecsetelni és tudom, hogy át fogják gondolni (remélem többen is).
Itt az egyik kérdésben is benne volt nagyon tisztességesen, hogy..:
Nos, vettem az ebay-en egy ilyen lámpát, elsõsorban túrázáshoz:
2013 Cree XM L XML T6 LED MAX 1800 LM Headlamp Rechargeable Headlight Charger | eBay
(Biciklin még nem is használtam.)
Ez a lámpa inkább fejre való, mert ott le lehet annyira billenteni, hogy ne nagyon vakítson, még a széle se világítson szembe, csak magad elé.
Ez tiszteletre méltó hozzá állás!...de kimondottan fejlámpából nem találtam ilyen erõs leddel rendelkezõt.
...
A szembe jövõket nem zavarta az erõs fény?
...
Azért kérdezem, mert a bicómra külön is vennék lámpát, csak még nem döntöttem el, milyen legyen.
Egyébként fejre még jobban használható mert azt teljesen magad elé tudod billenteni, ha van szembe jövõ forgalom.
Amikor meg trepen valamit látni kell, akkor oda világítasz vele, ahova kell.
Az viszont sajnos igaz, hogy kormányra szerelve nem forgalomba való.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..