Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#1461
Posted 2013. October 05. - 10:29
A Bikeray-en elég messze vannak egymástól a LED-ek (4 cm a két lencse ellentétes széle), viszonylag nagy lencsét használ, és mivel belül fehér, még vakít is. Ezzel kísérleteztem tükrözéssel. Kiszerkesztettem (nem pontos), ha 3m-ig akarok látni, de a kilépõ sugarak 10m-re legyenek lehatárolva, akkor 16cm hosszú, a lámpával párhuzamos lehatároló kell. A Lumicyclenél közelebb vannak a LED-ek és remélhetõleg belül nem fehér (a kép alapján nem úgy tûnik). de ha nagyon kell, erre is tehetek valami lehatárolót.
#1462
Posted 2013. October 05. - 08:00
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1463
Posted 2013. October 05. - 00:23
#1464
Posted 2013. October 01. - 00:45
#1465
Posted 2013. September 30. - 22:33
10 napos vita nélküli pénzvisszafizetést vállal a gyártó, de inkább biztosra mennék.
#1466
Posted 2013. September 30. - 21:09
Na jah, de azért ez már egy amolyan generált hisztéria. Egy intelligens töltõvel töltve az új LiPO akksik soha a büdös életbe nem gyulladnak ki.Valahol régebben olvastam, hogy volt olyan modellezõ aki nyáron a kandalló kitakarított tûzterében tárolta és töltötte az ilyeneket.
A gondot mindig az okozza hogy olcsó, nem balanszeres töltõvel töltötték az akksit. Ezeket nem lenne szabad forgalmazni sem. Na most mivel az ilyen olcsó töltõk nem figyelik külön-külön a cellák feszültségét, csak felnyomják a teljes pack-ot 7.4V, 11.1V, stb.. feszültségre, egyes cellákat képesek túltölteni, amit mint ismeretes a LiPO így "reagál le".
A LiPO-nál az a lényeg, hogy a 3.7V névleges feszültségû cellákat soha nem szabad 4.2V fölé tölteni. A balancer-es, intelligens töltõk cellánként figyelnek erre, így nem történhet meg a túltöltés miatti gyulladás.
A mechanikai behatásokkal kapcsolatban pedig annyit, hogy tényleg vasvillát kell beleállítani, hogy kigyulladjon. Csapkodni, meg biciklivel elesni édes kevés hozzá.
A zárlat megint egy jó téma, azt nem szereti. Egyszer csatlakozó cserénél egyik haverom egyszerre vágta el a +/- vezetéket. A csípõfogó szépen rövidre zárta és felpuffadt az akksi. De akkor sem gyulladt ki. Az újabb LiPO-k nem gyulladnak ki olyan könnyen.
#1467
Posted 2013. September 30. - 21:06
#1468
Posted 2013. September 30. - 20:42
Valahol régebben olvastam, hogy volt olyan modellezõ aki nyáron a kandalló kitakarított tûzterében tárolta és töltötte az ilyeneket.A videóval kapcsolatban azért eszembe jutott, hogy tölteni mindig tûzálló zsákban töltöttem én is. Tuti ami ziher.
RC Fireproof LiPo Li Po Battery Safety Guard Charge Bag Safe 182 x 222 Mm | eBay
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1469
Posted 2013. September 30. - 19:52
Ép ésszel használva az ég világon semmitõl sem kell tartani a LiPO-k esetében. Iszonyat hülyének kell lenni, hogy bajt okozzanak. Több RC repülõt láttam lezuhanni, szarrá törni, 100km/h feletti sebességnél és a LiPO nem gyulladt be, nem tépett szét családokat, sõt még csak fel se puffadt.
Vagy menj fel az RC fórumra erõt gyûjteni.
Szerk.: A videóval kapcsolatban azért eszembe jutott, hogy tölteni mindig tûzálló zsákban töltöttem én is. Tuti ami ziher.
http://www.ebay.com/...=item20d8a91525
#1470
Posted 2013. September 30. - 19:38
Inkább maradok a LiIon-nál. Megveszem a lámpát a gyári akksival, akkor vita sincs abból, hogy elvész a garanciája. Még akkor is ha nem tudom olyan profin tölteni vagy rövidebb élettartamú lesz. Mindenesetre köszönöm szépen a tippet DannyL, mûszaki oldalról tényleg korrekt megoldás, de nyilván erre nem gondoltál, hogy ilyen veszélyek fennállnak.
#1471
Posted 2013. September 30. - 19:31
Nekem meg a képemrõl égne a bõr, hogy nem hívtam fel rá a figyelmedet!Ha ilyen történne a bringán, leégetné a fél bõrömet.
persze tényleg nem törvényszerû, hogy a Li-polimerrel baj legyen de jóval nagyobb az esélye.
Ez nyilván így van de engem csak az zavar, hogy pl. a repülõs videón nagyon nézegetik start elõtt a gépet és egyszer csak ugrik a nép a tûztengerbõl. Pedig egy ilyen repülõ modellt eléggé félthetnek ahhoz, hogy csak úgy bele tennének gyanús akkukat. Nem gondolták, hiszen ilyen tényleg elõ sem fordulhat, gondolná az ember. Az látszik, hogy nem volt megrendezve.Túl van kissé misztifikálva ez a robbanósdni. Ha betartasz bizonyos szabályokat ami a töltésre és kezelésre vonatkozik, az életben nem fog ilyet produkálni.
Szóval elõfordul, ha bár biztosan nem rendszeresen de mint baleset, nagyobb az esélye mint a fém burkolatú Li-ion akku balesetnek.
Viszont repülõbe a kisebb súly miatt megéri kockáztatni. bringán azért még bele fér az a pár deka többlet.
Ha indulás elõtt nem üríted ki magad (bocs de) WC ügyben, akkor jóval nagyobb többletet kell cipelned.
A sok C kapacitásnak meg tényleg a hatalmas áram igényû repülõgép attrakciók energia löketénél van értelme. Egy lámpánál nincs ennek jelentõsége. Persze ez nem áll szemben azzal, hogy kiválóan használható a LI-polimer akku a lámpákhoz is.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1472
Posted 2013. September 30. - 07:20
1 évig RC-ztem is vele, ott is kapott hideget-meleget.
Mindezen tapasztalatok alapján mondhatom, hogy a lenti videón látottakért meg kell kínozni az akkumulátort. Túl van kissé misztifikálva ez a robbanósdni. Ha betartasz bizonyos szabályokat ami a töltésre és kezelésre vonatkozik, az életben nem fog ilyet produkálni.
Persze, ha valakit ez nyugtalanít, akkor nem ér annyit az egész, használjon mást.
#1473
Posted 2013. September 30. - 01:14
Most csak röviden válaszolok.
Nem úgy robban repesz hatással, hanem felfújódik és sisteregve szét durran, miközben szét spricceli a lángoló forró olvadó részeit.
Nagyjából így néz ki egy Li-polimer akku robbanás:
LiPo Explosion - YouTube
és ilyesmi:
Lipo Explosion - YouTube
meg ez:
World's Most Dangerous Battery! - YouTube
sõt..
Lipo Battery Fire Containment Test - YouTube
Ha ilyen történne a bringán, leégetné a fél bõrömet. Lehet, hogy megtanulnék katapultálni. Be kell látnom a LiPo nem a bringára való, fõleg nem a kínai. A LiIon egy fokkal jobb, de szépet tud durranni (1:15-tõl).
#1474
Posted 2013. September 30. - 00:13
Nem úgy robban repesz hatással, hanem felfújódik és sisteregve szét durran, miközben szét spricceli a lángoló forró olvadó részeit.
Nagyjából így néz ki egy Li-polimer akku robbanás:
LiPo Explosion - YouTube
és ilyesmi:
Lipo Explosion - YouTube
meg ez:
World's Most Dangerous Battery! - YouTube
sõt..
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1475
Posted 2013. September 29. - 23:14
A LiPo mûködésileg érzékeny a behatásokra vagy ez is tüzet, robbanást okozhat? Errõl egyébként nem tudtam, de szerintem van burkolata annak amirõl szó volt. Elvileg a mobiltelefonokban is LiPo van, nekem már párszor estek le telefonjaim és repült az akksi, eddig még nem volt baj.
#1476
Posted 2013. September 29. - 22:55
Errõl majd keresek v. készítek, küldök képet.Az alu rúd beszorítását hogy érted? Széltében, hosszában és milyen mélyen? Hogy lesz annak megoldva a lencséje vagy egy központi lencse van? LED-et egyébként nem olyan egyszerû odatenni, akkor a gyári LED panel már nem jó, gyártani kell.
Azt úgy lehet elképzelni, hogy az a felület is mint egy fényforrás, úgy viselkedik, amirõl még fény jut ki az optikán. A nagy alsó világos (v. tükrözõ) felület külön fényforrásként kivetítésre kerül felfelé és vakít. Ezért érdemes alul lefedni minden világosat fény elnyelõ (fekete) réteggel, akkor jóval kevésbé vakít. A felsõ terelõ megoldja a maradékot. Ezt a nagy sík-domború lencsénél tapasztaltam.A lámpámnál fehér, ez maga a LED panel. Tehát akkor nem csoda, hogy vakít.
Más:
Bringa lámpához felesleges akkora nagy áramú akkut használni (persze lehet), amikor 5000mah 4S 65~130C Lipo Pack helyett még az 1C is kiszolgálja.
Ez azt jelenti, hogy rövidzárnál ott azonnal elszabadul 130X 5A = 800A?? .. meglepõen soknak hangzik, de ha a kapacitás 130-szorosát adja le áramban, az annyi lenne papíron. Annak az a hátránya, ha rövidzár keletkezik, akkor az akku ekkora árammal szinte felrobban, akkora hõ keletkezik a 130C leadásra képes akkuban.
A li-polimer akku elég érzékeny a szúró megütõdõ mechanikai behatásokra is, ami megsértheti megnyomhatja, esetleg átszakíthatja a burkolatát.
A Li-Fe akkut kérdezted. Az Lítum-VasFoszfát vegyületû.
A feszültsége kicsivel alacsonyabb de a hideg tûrése sokkal jobb a Li-polimer és Li-ion akkukhoz képest.
Li-Fe 3,3V 2300mAh ANR A123 - Origo Modell Kft. - Repülõ - Helikopter - Hajó - Autó - RC modellek
Az akkuknál több féle zárlat védelem létezik.
Általában sajátos megoldást használok rövidzár ellen. Pl. multifuse öngyógyuló biztosítékkal lehet jól védekezni. Az üzemi áram fölött kell lennie a biztinek és ha nagyobb az átfolyó áram, akkor automatikusan lekorlátozza alacsony szintre. Amikor megszûnik a zárlat, a kapcsolat másodperc alatt azonnal vissza áll.
Errõl mondok egy érdekes történetet.
Raktam össze akku pakkor bontott, állítólag "hibás" laptop akku pakkból, amiben nagyon lemerült cellák is voltak. Az az amirõl beszéltem.
A végén három kábel köteg jött ki az akkuk közül, a két legszéle és a középsõ balansz vezeték. Kettõ külön töltõvel töltöm a csoportokat.
Próbáltam a zárlat védelmet, akkor a réz huzal kötegeket össze érintettem abban a tudatban, hogy annak mûködnie kell és le kell kapcsolni a multifuse-nak. Elsõ pillanatban kicsi rövidet szikrázott de éppen csak alig, azután hiába nyomkodtam össze a vastag táp kábel kötegeket, már nem történt semmi. Szépen le is kapcsolt ahogy kell. Ilyenkor kb egy- másfél Amper folyik a körben tartósan.
Aztán a már teljesen össze állított akku csomagot valakinek mutattam és (azért óvatosan fogóval) megfogtam egy gemkapocs darabot és rövidre zártam vele az akku pakk védett pontjait és számítottam rá, hogy semmi nem fog történni, de történt. A gemkapocs felizzott és elcseppent. Jó, hogy nem bíztam vakon és fogót használtam, hátha jobban langyosodik. Hát igen csak "langyosodott", egészen olvadás pontig..
Aztán kezdtem számolgatni.
Van 7X2 cella. Mindegyiknél van 1,85 A-es védelem a körben. Annyit ki kell bírnia egy 18650-esnek.
Viszont ha össze adom, akkor 7 X 1.85A = 12.95A és efölött lép be a védelem.
Viszont úgy látszik, ez az áram már képes volt felizzítani a nagyobb ellenállású vas huzalt.
Szóval csoda és ördöngõsség nincs, de nem számoltam utána, hogy nem rézzel zárom a kört és annak más az ellenállása.
A vas huzal ilyenkor elkezd fogyasztóként mûködni, mert a védelem azt még kiszolgálja. Az akku cellák viszont nem kaphattak túlterhelést, mert egyenként cellánként védve voltak 1.85 Amper fölötti áramra.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1477
Posted 2013. September 29. - 22:37
Ez nekem új, most találtam rá: Supernova M33 Pro és itt. Az ára miatt gondolom nem fog nagy népszerûségnek örvendeni.
#1478
Posted 2013. September 29. - 21:12
#1479
Posted 2013. September 29. - 20:28
Figyu. Egy 65C-s LiPO akksit egy lámpával a büdös életbe nem fogsz megfõzni, sokkal nagyobb áramfelvételû dolgok meghajtására is képes, kicsit még túlzás is ehhez a felhasználáshoz. De ha már üzemidõ, akkor jelenleg szerintem ez a legjobb.
A rövidzárlat az más kérdés, azt ne tedd. Szerintem nincs bennük ilyen védelem. A LiPO eléggé hevesen reagálja le az ilyen jellegû behatásokat. De mitõl kapna zárlatot?
Tudom, hogy nagyon erõs túlzás a 65C akksi a lámpához. Cserébe emiatt a karakterisztikája is nagyon stabil lesz, kis feszültségesés terhelés alatt, hosszabb üzemidõ. Valószínûleg, mivel LiPo, a LiIon-nál hosszabb élettartamú is és jobban bírja a rátöltést. Nem tudom pontosan a számokat, de gondolom még kisebb elméleti kapacitással is jóval többet fogok belõle kivenni mint egy hasonló kapacitású LiIon-ból. Nagyon köszönöm, hogy kikerested.
Fõleg én is a zárlat miatt paráztam. Újra megfordult a fejemben a kínai lámpa gondolata, abbam nem bízom, hogy nem csinál rövidzárat... Nézegettem a dx.com-ot, 1-7 LED között tengernyi választék van, elolvastam a review-okat. Továbbra sem jönnek be ezek a kínai csodák, semmit nem lehet róluk tudni, de annyi biztos, hogy a minõségükre majdnem minden review-ben panasz van. Úgyhogy maradok a Lumicycle-nél. Ennél nem gondolom hogy zárlattól kellene tartanom. Viszont nem tudom, hogy nem veszik-e el a garancia ha nem az eredeti akksijával használom...
#1480
Posted 2013. September 29. - 19:30
Figyu. Egy 65C-s LiPO akksit egy lámpával a büdös életbe nem fogsz megfõzni, sokkal nagyobb áramfelvételû dolgok meghajtására is képes, kicsit még túlzás is ehhez a felhasználáshoz. De ha már üzemidõ, akkor jelenleg szerintem ez a legjobb.A túlmerülés miatt kevésbé aggódom, mint túlmelegedés, túlterhelés, rövidzár. Van valami elektronika az akksiban? Egy mobiltelefonakksi is nagyon komoly sérülést tud okozni ha felrobban, ha kigyullad, akkor pedig tüzet. Ezektõl tartok inkább.
A rövidzárlat az más kérdés, azt ne tedd. Szerintem nincs bennük ilyen védelem. A LiPO eléggé hevesen reagálja le az ilyen jellegû behatásokat. De mitõl kapna zárlatot?

Sign In
Create Account

Back to top





