Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#1441
Írta 2013. október 06. - 23:39
#1442
Írta 2013. október 06. - 20:21
..mint mondtam, "Persze utána már bármi történhet vele és aztán legfeljebb mindenki emlegetheti a közeli rokonságot."Ezt mondd azoknak, akiknek a jellemzõen jobb oldali fényszórója az autó elõtti 3m-t világítja meg, a bal oldali meg légvédelmi reflektort játszik.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1443
Írta 2013. október 06. - 14:36
Ezt a mûszaki vizsgán ellenõrzik és addig kitiltják a forgalomból, amíg rendbe nem tetetik.
Persze utána már bármi történhet vele és aztán már legfeljebb mindenki emlegetheti a "züllött életû" közeli rokonságot.
Ezt mondd azoknak, akiknek a jellemzõen jobb oldali fényszórója az autó elõtti 3m-t világítja meg, a bal oldali meg légvédelmi reflektort játszik.
#1444
Írta 2013. október 06. - 12:45
Ezt a mûszaki vizsgán ellenõrzik és addig kitiltják a forgalomból, amíg rendbe nem tetetik.Viszont rengeteg autón rosszul van beállítva a tompított és vakít. Ezeket kitiltanám a forgalomból, amíg a lámpák nincsenek jól beállítva.
Persze utána már bármi történhet vele és aztán már legfeljebb mindenki emlegetheti a "züllött életû" közeli rokonságot.
Szerintem külön az nem kapható és nem is hiszem, hogy a rugalmas gumira házilag tartósan fel lehetne applikálni ilyesmit. Egyébként az nem áll másból, mint fehér festék v. gumi rétegbe bele süllyesztett kicsi üveg golyócskákból. (nagyítóval látható) Az üveg golyó egy kicsi felületre fókuszálja a fényt és onnan a bevetülés irányába lép ki ismét koncentráltan. Léteznek gumi köpenyek, amin gyárilag van ilyen kör alakú visszaverõ (mikro üveg gömbös) prizma bevonat, ami egyes útburkolati jelek felületén is szokott a felfestett réteg felületébe préselve mûködni, sok kicsi elemi prizmaként...a küllõkön továbbra sem lesz elfogadható a körkörös fényvisszaverõ (pedig minden irányból látszik). A talált képen pedig van körgyûrû is, vajon ez is kapható külön?
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1445
Írta 2013. október 06. - 09:06
Fehér fényvisszaverõ körgyûrû a gumiabroncson nem annyira általános. Ezek szerint a küllõkön továbbra sem lesz elfogadható a körkörös fényvisszaverõ (pedig minden irányból látszik). A talált képen pedig van körgyûrû is, vajon ez is kapható külön?
#1446
Írta 2013. október 06. - 04:10
Úgy látom kreatívan gondolkozol és figyelsz az ilyen dolgokra. Látom, biztosan megoldod majd a problémát.Ha kimondottan országúton mennék, akkor a kicsit használnám folyamatos üzemben, a nagyot pedig csak távolságiként, azt le tudom kapcsolni hamar ha van szembejövõ.
Más...
KÖHÉM elõírások módosítását tervezik
sze, 2013-10-02 19:08 — monster
Megint módosítják a bringásokra vonatkozó szabályokat
2013. október 02., Szerzõ: MTI
A kormány honlapján megjelent tervezet legtöbb új szabálya a kerékpárok világítását módosítja. De a gyerekülésekre vonatkozó szabályokat is szigorítanák.
Új elõírások vonatkozhatnak a kerékpáros közlekedésre a kormány rendelettervezete szerint:
a biciklista is viselhetné az elsõ és a hátsó lámpát, továbbá megengednék a villogó lámpa használatát is.
A kormány honlapján megjelent tervezet legtöbb új szabálya a kerékpárok világítását módosítja. Jelenleg csak a hátsó világításnak kell olyannak lennie, hogy azt tiszta idõben 150 méteres távolságból látni lehessen. Az új elõírás ezt kötelezõvé teszi az elsõ lámpára is.
Az elsõ- és a hátsó lámpa "elhelyezhetõ" a hajtó személyen is. Ez, illetve a rögzített lámpa villogó üzemmódú is lehet. A villogás frekvenciája – a percenkénti felvillanások száma – 120 és 200 közé kell, hogy essen. Ha utánfutót vontat a kerékpár, akkor csak az egyik lámpája villoghat, míg "normál" esetben az elsõ és a hátsó lámpánál is megengedett a villogó üzemmód.
A tervezet megkülönbözteti a dinamós és az elemes – önálló energiaforrású – lámpákat. A dinamós változatnál együtt kell be- és kikapcsolhatónak lenni az elsõ és a hátsó lámpának.
A láthatóság eszközei a küllõprizmák is. Ezek helyett alkalmazható lesz fehér fényvisszaverõ körgyûrû is a gumiabroncsokon.
A gyerekülést a két keréktengely közé, a hosszanti középvonalban kell elhelyezni. A vezetõ háta mögött – a csomagtartóhoz rögzítve, vagy annak a helyén – külön feltételekkel helyezhetõ el a gyerekülés. Ezek a feltételek: a gyereket az ülésben tartó heveder tegye lehetetlenné azt, hogy abból a gyerek ki tudjon bújni, illetve az ülés lábtartója akadályozza meg azt, hogy a gyerek lába a kerékhez érhessen. A gyerekülés, illetve annak tartozékai nem lehetnek összefüggésben a kormányzott kerékkel, illetve az azzal együtt forduló szerkezettel.
Forrás: --> Itthon: Megint módosítják a bringásokra vonatkozó szabályokat - HVG.hu <--
A teljes javaslat szövege elérhetõ itt:
http://www.kormany.h...alytervezet.zip
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1447
Írta 2013. október 05. - 21:39
Ha kimondottan országúton mennék, akkor a kicsit használnám folyamatos üzemben, a nagyot pedig csak távolságiként, azt le tudom kapcsolni hamar ha van szembejövõ.
Emlékszem a megoldásodra, hogy a lámpád billenthetõ, tényleg kiváló és univerzális megoldás. Ahhoz gyártani kellene, nem zárom ki, hogy késõbb erre vetemedem, de most nem akartam ebbe belemenni.
#1448
Írta 2013. október 05. - 20:50
Legfeljebb úgy használod mint a gépjármûben szokás. Amikor szembe jövõ forgalom van, akkor a tompított, kisebb fényût használod és ha lehet akkor a nagyot.
Igaz, út közben gyorsan átkapcsolgatni megint nem egyszerû. Ezért is mondom mindig a könnyedén átválthatót, amit a kormány elengedése nélkül lehet váltani, ill. szabályozni, akár ujjal elérhetõ átkapcsolóval vagy mechanikus magasság váltással.
https://lh5.googleus...-no/billent.gif
Szerintem a menet közbeni átkapcsolgatás jelentheti a legnagyobb problémát, legalább is nekem
korábban a gyors kapcsolgatás okozott gondot, a kormány elengedése nélkül, amíg elsõ megoldásként a kapcsolókat a kormány markolatról könnyen elérhetõvé tettem. Aztán jött az elsõ billentõ mechanika, a jelenlegi elõdje..
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1449
Írta 2013. október 05. - 10:29
A Bikeray-en elég messze vannak egymástól a LED-ek (4 cm a két lencse ellentétes széle), viszonylag nagy lencsét használ, és mivel belül fehér, még vakít is. Ezzel kísérleteztem tükrözéssel. Kiszerkesztettem (nem pontos), ha 3m-ig akarok látni, de a kilépõ sugarak 10m-re legyenek lehatárolva, akkor 16cm hosszú, a lámpával párhuzamos lehatároló kell. A Lumicyclenél közelebb vannak a LED-ek és remélhetõleg belül nem fehér (a kép alapján nem úgy tûnik). de ha nagyon kell, erre is tehetek valami lehatárolót.
#1450
Írta 2013. október 05. - 08:00
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1451
Írta 2013. október 05. - 00:23
#1452
Írta 2013. október 01. - 00:45
#1453
Írta 2013. szeptember 30. - 22:33
10 napos vita nélküli pénzvisszafizetést vállal a gyártó, de inkább biztosra mennék.
#1454
Írta 2013. szeptember 30. - 21:09
Na jah, de azért ez már egy amolyan generált hisztéria. Egy intelligens töltõvel töltve az új LiPO akksik soha a büdös életbe nem gyulladnak ki.Valahol régebben olvastam, hogy volt olyan modellezõ aki nyáron a kandalló kitakarított tûzterében tárolta és töltötte az ilyeneket.
A gondot mindig az okozza hogy olcsó, nem balanszeres töltõvel töltötték az akksit. Ezeket nem lenne szabad forgalmazni sem. Na most mivel az ilyen olcsó töltõk nem figyelik külön-külön a cellák feszültségét, csak felnyomják a teljes pack-ot 7.4V, 11.1V, stb.. feszültségre, egyes cellákat képesek túltölteni, amit mint ismeretes a LiPO így "reagál le".
A LiPO-nál az a lényeg, hogy a 3.7V névleges feszültségû cellákat soha nem szabad 4.2V fölé tölteni. A balancer-es, intelligens töltõk cellánként figyelnek erre, így nem történhet meg a túltöltés miatti gyulladás.
A mechanikai behatásokkal kapcsolatban pedig annyit, hogy tényleg vasvillát kell beleállítani, hogy kigyulladjon. Csapkodni, meg biciklivel elesni édes kevés hozzá.
A zárlat megint egy jó téma, azt nem szereti. Egyszer csatlakozó cserénél egyik haverom egyszerre vágta el a +/- vezetéket. A csípõfogó szépen rövidre zárta és felpuffadt az akksi. De akkor sem gyulladt ki. Az újabb LiPO-k nem gyulladnak ki olyan könnyen.
#1455
Írta 2013. szeptember 30. - 21:06
#1456
Írta 2013. szeptember 30. - 20:42
Valahol régebben olvastam, hogy volt olyan modellezõ aki nyáron a kandalló kitakarított tûzterében tárolta és töltötte az ilyeneket.A videóval kapcsolatban azért eszembe jutott, hogy tölteni mindig tûzálló zsákban töltöttem én is. Tuti ami ziher.
RC Fireproof LiPo Li Po Battery Safety Guard Charge Bag Safe 182 x 222 Mm | eBay
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1457
Írta 2013. szeptember 30. - 19:52
Ép ésszel használva az ég világon semmitõl sem kell tartani a LiPO-k esetében. Iszonyat hülyének kell lenni, hogy bajt okozzanak. Több RC repülõt láttam lezuhanni, szarrá törni, 100km/h feletti sebességnél és a LiPO nem gyulladt be, nem tépett szét családokat, sõt még csak fel se puffadt. Általában az egyetlen ép alkatrész volt mindig ami megmaradt. Ezeket az eseteket nehéz lenne elõadni biciklivel. De ha nincs bizalmad benne, ne használd, annyit nem ér, hogy ezen idegeld magad.
Vagy menj fel az RC fórumra erõt gyûjteni. Ott elmesélik mennyire "veszélyes".
Szerk.: A videóval kapcsolatban azért eszembe jutott, hogy tölteni mindig tûzálló zsákban töltöttem én is. Tuti ami ziher.
http://www.ebay.com/...=item20d8a91525
#1458
Írta 2013. szeptember 30. - 19:38
Inkább maradok a LiIon-nál. Megveszem a lámpát a gyári akksival, akkor vita sincs abból, hogy elvész a garanciája. Még akkor is ha nem tudom olyan profin tölteni vagy rövidebb élettartamú lesz. Mindenesetre köszönöm szépen a tippet DannyL, mûszaki oldalról tényleg korrekt megoldás, de nyilván erre nem gondoltál, hogy ilyen veszélyek fennállnak.
#1459
Írta 2013. szeptember 30. - 19:31
Nekem meg a képemrõl égne a bõr, hogy nem hívtam fel rá a figyelmedet!Ha ilyen történne a bringán, leégetné a fél bõrömet.
persze tényleg nem törvényszerû, hogy a Li-polimerrel baj legyen de jóval nagyobb az esélye.
Ez nyilván így van de engem csak az zavar, hogy pl. a repülõs videón nagyon nézegetik start elõtt a gépet és egyszer csak ugrik a nép a tûztengerbõl. Pedig egy ilyen repülõ modellt eléggé félthetnek ahhoz, hogy csak úgy bele tennének gyanús akkukat. Nem gondolták, hiszen ilyen tényleg elõ sem fordulhat, gondolná az ember. Az látszik, hogy nem volt megrendezve.Túl van kissé misztifikálva ez a robbanósdni. Ha betartasz bizonyos szabályokat ami a töltésre és kezelésre vonatkozik, az életben nem fog ilyet produkálni.
Szóval elõfordul, ha bár biztosan nem rendszeresen de mint baleset, nagyobb az esélye mint a fém burkolatú Li-ion akku balesetnek.
Viszont repülõbe a kisebb súly miatt megéri kockáztatni. bringán azért még bele fér az a pár deka többlet.
Ha indulás elõtt nem üríted ki magad (bocs de) WC ügyben, akkor jóval nagyobb többletet kell cipelned.
A sok C kapacitásnak meg tényleg a hatalmas áram igényû repülõgép attrakciók energia löketénél van értelme. Egy lámpánál nincs ennek jelentõsége. Persze ez nem áll szemben azzal, hogy kiválóan használható a LI-polimer akku a lámpákhoz is.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1460
Írta 2013. szeptember 30. - 07:20
1 évig RC-ztem is vele, ott is kapott hideget-meleget.
Mindezen tapasztalatok alapján mondhatom, hogy a lenti videón látottakért meg kell kínozni az akkumulátort. Túl van kissé misztifikálva ez a robbanósdni. Ha betartasz bizonyos szabályokat ami a töltésre és kezelésre vonatkozik, az életben nem fog ilyet produkálni.
Persze, ha valakit ez nyugtalanít, akkor nem ér annyit az egész, használjon mást. Szintén ugye a valamit valamiért.