Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Látni & látszani!

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
8729 replies to this topic

#1221
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Induláskor legyen tele az az akku, végül is az élettartam spórolásnak nem szabad az üzemidő kárára menni.

Több hónap tároláshoz már érdemes 40%-on, hideg száraz helyen hagyni.

 

Az egy másik dolog, hogy van amikor több út előtt nem töltöm fel, mert lusta vagyok foglalkozni vele.

Viszont ha fél-egy éjszakát kell átvilágítani, akkor mindenképp fel kell tölteni előtte.

Csak haza érni elég lehet a maradék töltés is, ha véletlenül sötétbe érsz haza.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1222
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

Köszönjük a tisztázást. Nálam a "rendszeres" 1-15 nap között van általában. A lámpa 30%-nál jelez először. Egy átlagos használat után még nem jelez egyik akksira sem. Tehát mindegyik 30% felett van. Ezek szerint nem feltétlen kell rohanni rádobni őket a töltőre.

 

Használat elött praktikus feltölteni. :)



#1223
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

A lítium-ion akkuknál csak a hosszú távú használat nélküli tároláshoz ajánlják a kisebb töltést.

ha rendszeresen használja valaki, akkor nyilván jó ha teljesen feltöltve készen áll a hosszú éjszakára is.

A 40% töltöttségi szint körüli, hideg száraz helyen való tárolás (kb. 0°C), lassítja az öregedési folyamatot.

 

Köszönjük a tisztázást. Nálam a "rendszeres" 1-15 nap között van általában. A lámpa 30%-nál jelez először. Egy átlagos használat után még nem jelez egyik akksira sem. Tehát mindegyik 30% felett van. Ezek szerint nem feltétlen kell rohanni rádobni őket a töltőre.



#1224
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

A lítium-ion akkuknál csak a hosszú távú használat nélküli tároláshoz ajánlják a kisebb töltést.

ha rendszeresen használja valaki, akkor nyilván jó ha teljesen feltöltve készen áll a hosszú éjszakára is.

A 40% töltöttségi szint körüli, hideg száraz helyen való tárolás (kb. 0°C), lassítja az öregedési folyamatot.


Edited by Balu1, 2014. April 14. - 20:27.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1225
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Sok múlik a töltő minőségén is.


Jogos, mivel USB-s az első is, hátsó is én a sima mobil töltőmmel töltöm őket. Egyszer megmértem Watt méterrel és variálja a teljesítményt, tehát legalább valamiféle biztonsági határt/csepptöltést tud, de persze nem rendelkezik Lupine szintű (re)kondicionáló intelligenciával. Ettől a kombitól elvárom hogy azt az 5-6 évet kibírja, a Knog addig úgyis fizikailag elhasználódik, a másikba meg lehet másik akkut venni.
 

A kínai lámpák hajlamosak arra, amit leírtál (sajnos ilyen volt a BikeRay is, ami nem kínai), hogy hirtelen kikapcsol.

 

Nem azt írtam hogy hirtelen kikapcsol, hanem hogy nem kapcsol be miután én kikapcsoltam, lásd lejjebb. Az előző BBB-m viszont igen de az AAA elemekkel működik, abból 3 db tartalék simán elfér mezben (és az alacsony üzemmódban kapcsol be, tehát ha a nagyban használtam amikor kikapcsolt akkor rögtön vissza lehetett kapcsolni menet közben, nagyon finom nagy gombja van).
 

A Lumicycle akksijaimra 5-7 év átlagos élettartamot írnak, a legjobb minőségű panasonic vagy sanyo cellákból vannak összeállítva,

 

Nincs tökéletes termék :) A Panasonicról annyit hogy a Sony Vaio Fit 11A laptopban használt (nem cserélhető) akkujuk tűzveszélyes, a Sony pénteken hívta fel a felhasználókat hogy hagyják abba a használatát.
 

Szerintem aki sportszerűen kerékpározik éjszaka, mindig két lámpával menjen


Ha tudom hogy komolyabb lejtőzés is lesz benne akkor viszek másodlagos lámpát (kormány 500 lumen, sisak ~150). Másképp pótaksi elég. Attól nem félek hogy spontán tönkremegy, és ha nem veszem észre hogy lemerül akkor pár másodperc alatt visszakapcsol egy gyenge pislákoló üzemmódba, így meg lehet állni és helyzetjelzőnek/hazajutáshoz még jó.

A baj ott volt hogy nem logikus a programozása, van rajta kijelző ami kék ha minden OK, pirosan villog ha merül (még x ideig működik annál az erősségnél), akkor több fokozatban tovább lehet kapcsolni alacsonyabb erőre (megint kék lesz), csak ha kikapcsolod akkor nem lehet már újra bekapcsolni mert a legerősebb fokozaton indul, amihez a szükséges minimális áram magasabb mint a még akku károsodás nélkül biztonságosan szolgáltatható áram. Ha szerencséd van akkor még gyorsan tovább lehet kapcsolni mielött rájön hogy már nem tudja az aksi az első lépcsőt, de minél jobban lemerült annál rövidebb ez az idő. Azt még meg lehet ilyenkor próbálni hogy ha hideg van melegíted egy picit. Végülis ez sikerült, a mobillal sikerült kijutnom az erdőböl, addig nem használtam és zsebben eléggé magához tért hogy tovább tudjam kapcsolni és hazajussak alacsonyabb üzemmódban.
 

A 100%-os pihentetést miért nem szereti? Erről még nem hallottam.


A pontos kémiát ne tőlem kérdezd, de a jelenség közismert; én azt csinálom hogy teljesen töltve tárolom ha épp kellene, de időnként teljesen kisütöm/újratöltöm. A Knog Blinder hátsólámpában pl. van egy olyan üzemmód hogy kisüti önmagát 40% töltésig ha hosszabb időre akarod tárolni.



#1226
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

Legközelebb lenovot nézz. Annak van olyan drivere, h be tudod állítani, h max 60%-ig töltse, ami az akkunak ideális.


Használom, amit lízingelnek. ;)



#1227
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

Azt nem tudom, viszont melós laptopjaimat szinte folyton töltőről használom, és 3, max 4 év alatt az akku megfexik benne. Az első akkucserém talán 2 éves korában lehetett...

Legközelebb lenovot nézz. Annak van olyan drivere, h be tudod állítani, h max 60%-ig töltse, ami az akkunak ideális.



#1228
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

Meglátom meddig bírja a folyamatos rátöltéssel. Amíg nincs probléma, nem veszek másik töltőt. A 100%-os pihentetést miért nem szereti? Erről még nem hallottam.

Olvasgasd: http://batteryuniver...based_batteries



#1229
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

A biciklilámpánál merül, feltöltöd és lehúzod a töltésről. A laptopnál folyamatosan rajta tartod, az megint más. Nekem is ugyanez a tapasztalatom, a folyamatos töltés kinyírja az akksit. Ha nem mission critical, jobb levenni az akksit (feltöltött állapotban) és csak töltőről használni.



#1230
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

Meglátom meddig bírja a folyamatos rátöltéssel. Amíg nincs probléma, nem veszek másik töltőt. A 100%-os pihentetést miért nem szereti? Erről még nem hallottam.


Azt nem tudom, viszont melós laptopjaimat szinte folyton töltőről használom, és 3, max 4 év alatt az akku megfexik benne. Az első akkucserém talán 2 éves korában lehetett...

#1231
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

@freddyke: li-ion-nak nagyon nincs szüksége a teljes kisütésre, nyugodtan tölts rá. De azt sem szereti, ha 100%-on pihen sokat.

 

Meglátom meddig bírja a folyamatos rátöltéssel. Amíg nincs probléma, nem veszek másik töltőt. A 100%-os pihentetést miért nem szereti? Erről még nem hallottam.



#1232
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

@freddyke: li-ion-nak nagyon nincs szüksége a teljes kisütésre, nyugodtan tölts rá. De azt sem szereti, ha 100%-on pihen sokat.



#1233
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts
Hmm... ezeknek a saját márkás lámpáknak nagyon egy lehet a beszállítójuk. Az Aldis és a Lidl-ös lámpa teljesen ugyanúgy van felfogatva, még az elemtartó is cserekompatibilis :D Az Aldis lámpa nem tud tölteni, de a töltő csatlakozójának ott van a gumiteteje :D

#1234
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts
Használhatónak tűnő lámpa az Aldiban!
elsőre a fényeloszlása nem tűnik olyan jónak, mint a Lidl-ös lámpáé, de a Cree led itt is megmutatja az erejét. Ráadásul a led nem a szembejövőket, hanem a tükröt világítja meg, tehát kevesebb fény megy szórásra illetve vakításra.

#1235
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Mondjuk a normálisabbnál is 300 egy elvárható szám (hideg/nem 100%-os töltőciklusok miatt), akkor nekem 5-6 éven belül kell cserélni (szeretek éjjel is bringázni :)). Ezért szeretem ha cserélhető akku van benne, na meg akkor nincs gond a lemerüléssel. Volt már olyanom hogy megálltam az erdőben, az első fehéret kikapcsoltam pont azért hogy spóroljak vele, aztán nem kapcsolt újra be (mert a legerősebb fokon kapcsol be..). Fél kézzel magam elé tartva a mobilomat annak a vaku LED-jével bekapcsolva mentem le a sáros ösvényen, közben azt reméltem hogy az nem kapcsol ki (10% akku alatt, 12% volt még benne :D ). Már elterveztem ha az is lemerül akkor leszerelem a hátsó pirosat és azzal hunyorgok haza :)

 

Sok múlik a töltő minőségén is. A kínai lámpáknál általában nem beszélhetünk sem akksi sem töltő minőségről. (Legtöbbször az egész lámpa szett kevesebbe kerül, amennyibe csak az akksi szett kerülne, ha megfelelő minőségű lenne.) Bár a Li-Ion kevésbé érzékeny a rátöltésre, de valóban jobb lenne az akksiknak, ha néha teljesen ki van sütve és onnan töltődik, de sajnos ezt nálam eléggé lehetetlen kivitelezni, mivel sokszor csak 50%-ig merítem az akksikat, beltérben álló helyzetben nem égethetem a lámpát, mert a LED-ek túlmelegednek, a töltő pedig nem tudja meríteni. Leginkább úgy működne ha külön kisütő kütyüt készítek, ami lekapcsol és jelez, ha egy bizonyos feszültség alá megy (ahol az akksi még nem károsodik), aztán rögtön a töltőre dobom. Vagy beszerzek egy profi töltőt, ami eleve tudja kezelni a kisütés-töltést ciklust, nemrég volt róla szó ezen a fórumon, mint modellezéshez használt univerzális töltők. Szintén volt róla szó, hogy a modellezéshez használt akksikhoz jó áron hozzá lehet jutni és kiváló minőségben, tehát ha valakinek döglődik az akksi, ez jó kiváltása lehet a gyárilag eleve rossz minőségű vagy éppen jó minsőségű/túlárazott akksiknak. (Ehhez megfelelő töltő is kell, egy rossz töltővel nem tart sokáig.)

 

A kínai lámpák hajlamosak arra, amit leírtál (sajnos ilyen volt a BikeRay is, ami nem kínai), hogy hirtelen kikapcsol. Én gyakran elkóborolok mélyen az erdőben, nem hiányzik ilyen meglepi. A Lumicycle akksijaimra 5-7 év átlagos élettartamot írnak, a legjobb minőségű panasonic vagy sanyo cellákból vannak összeállítva, a töltő pedig szerintem kiváló minőségű (kivéve, hogy kisütés funkció nincs rajta). Szintén sok múlik a lámpa intelligenciáján, hogyan kezeli a merülő akksit, mennyire pontosan tudja megállapítani a töltöttségi szintet, leszabályozza-e a fényerőt (hogy meghosszabbítsa a futásidőt), engedi-e merült akksival a saját felelősségedre tovább használni a lámpát, stb. A Lumicycle ezeket mind tudja, de annak ellenére, hogy éjszaka is 2-3 órákat vagyok kint, 50-ből talán kétszer történt (az egyik a szánkópályán), hogy a kisebb kapacitású akksi elkezdett merülni és a lámpa levette a fényerőt, de a kikapcsolásig nem jutott el. A nagyobb kapacitású akksi sosem érte el a 30% merültséget, ezzel vegyes használattal szerintem 6-8 órát tudok világítani.

 

Szerintem aki sportszerűen kerékpározik éjszaka, mindig két lámpával menjen, független akksikkal. Bármi bármikor meghibásodhat, kell a tartalék. Sőt, lefelé nekem mindkét lámpa be van kapcsolva, ha rázkódástól, bármitől kikapcsolna az egyik, nem megyek sem az árokba, sem a fának.


Edited by freddyke, 2014. April 13. - 09:57.


#1236
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

A kínai már újkorában ilyen. Remélem egy rendes akku legalább 500-1000 töltést kibír, mielőtt hasznavehetetlen lesz.

 

Mondjuk a normálisabbnál is 300 egy elvárható szám (hideg/nem 100%-os töltőciklusok miatt), akkor nekem 5-6 éven belül kell cserélni (szeretek éjjel is bringázni :)). Ezért szeretem ha cserélhető akku van benne, na meg akkor nincs gond a lemerüléssel. Volt már olyanom hogy megálltam az erdőben, az első fehéret kikapcsoltam pont azért hogy spóroljak vele, aztán nem kapcsolt újra be (mert a legerősebb fokon kapcsol be..). Fél kézzel magam elé tartva a mobilomat annak a vaku LED-jével bekapcsolva mentem le a sáros ösvényen, közben azt reméltem hogy az nem kapcsol ki (10% akku alatt, 12% volt még benne :D ). Már elterveztem ha az is lemerül akkor leszerelem a hátsó pirosat és azzal hunyorgok haza :)



#1237
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Ha nem lenne ez a gumis dolog akkor valamikor az aksi miatt lenne kuka, azt is csak pár százszor lehet tölteni mielött hasznavehetetlen kis töltete marad, de addigra várhatóan lesz jobb technika akku téren.

 

A kínai már újkorában ilyen. Remélem egy rendes akku legalább 500-1000 töltést kibír, mielőtt hasznavehetetlen lesz.



#1238
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Nem tőled hallom először, az internet szerint sem újkeletű dolog ez a szilikon szakadást náluk

 

A szilikongumi alapjában véve nem tartós, csak abból indulnak ki hogy nem naponta négyszer veszed le, mert akkor a garancián belül elhasználódik :) A BBB elsőlámpámon is kiszakadt (rögzítőlyukak mentén), de azt jóval többször vettem le/föl, az vastagabbra volt tervezve. És le lehetett cserélni (bár eltartott egy ideig mire megvolt).

 

Ha nem lenne ez a gumis dolog akkor valamikor az aksi miatt lenne kuka, azt is csak pár százszor lehet tölteni mielött hasznavehetetlen kis töltete marad, de addigra várhatóan lesz jobb technika akku téren.



#1239
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 posts

Nálam több Knog Blindernek (4 piros LEDes hátsó) volt hasonló problémája: látszólagosan véletlenszerűen nem kapcsol be, ha egy másodpercre bedugom a töltőre, vagy számítógépbe akkor viszont utána órákig világít...

 

Én azért vittem már többször vissza mert a szilikongumi rendszeres használat mellett elszakad, és mivel egybe van épitve nem lehet cserélni. Eddig mivel garancián belül volt szó nélkül visszacserélték, persze "eddig senkinek nem volt ilyen problémája".

 

Nekem még mindig egy Bontranger Glo & Amber van, amit egy Knog Blinder 1 Twin Pack-ra akartam cserélni. Nem tőled hallom először, az internet szerint sem újkeletű dolog ez a szilikon szakadást náluk (mekkora szívás lehet egy Road 2 Twin Pack-t kukába dobni). Ezen kívül eddig csak egy tetszett: Lezyne Femo Drive Pair (Zecto nem tetszik, a többi meg nagy). Ez viszont nem USB-n tölthető, vélhetően gyengébb a fénye és hosszabb az üzemideje, de fokozatosan romlik annak teljesménye (ezt utálom a 2032-be). Olcsóbb és cserélhető a szilikon pántja. A Knog fiatalos vagány, a Lezyne meg elegáns. Van még valami ilyesmi érdekes vagy izgalmas darab?



#1240
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Szerintem itt nézz körül "agydinamó" ügyben, néhány oldalt visszafelé :

http://forum.bikemag...1441-agydinamó/

 

Akkoriban még nagyobb türelmem volt bőséggel kitárgyalni..  :)

 


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..