Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Látni & látszani!

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
8742 hozzászólás a témában

#8641
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 hozzászólás
Na, itt a hatlyos törvény:


6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti jármûvek forgalomba helyezésének és forgalomban
tartásának mûszaki feltételeirõl




116. § (1) A kerékpárt fel kell szerelni:
a) könnyen kezelhetõ, megbízható kormányberendezéssel,
B) két, egymástól függetlenül mûködtethetõ fékszerkezettel,
melyek közül az egyik az elsõ, a másik a hátsó kerékre hat,
c) hangjelzõ berendezéssel, amely csak csengõ lehet,
d) egy elõre fehér, vagy kadmiumsárga fényt adó lámpával,
e) egy hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta idõben
legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelzõ
lámpával,
f) hátul egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem
háromszög alakú, piros színû fényvisszaverõvel,
g) legalább az elsõ keréken legalább 1 db borostyánsárga
színû, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverõvel
(küllõprizmával).
A g) pontban elõírt fényvisszaverõt a kerékpárokra 1991.
évi december hó 31. napjáig kell felszerelni.
(2) A kerékpárt fel szabad szerelni
- elöl fehér,
- oldalán borostyánsárga,
- mindkét oldali lábpedálon elöl és hátul borostyánsárga
fényvisszaverõvel, továbbá a kerékpár bal oldalán
elhelyezett szélességjelzõvel, amely elõre fehér, hátra
piros színû fényvisszaverõt tartalmaz.
(3) A kerékpárra felszerelt fényvisszaverõknek sötétben,
tiszta idõben - olyan jármûbõl, amelynek távolsági
fényszórója azt megvilágítja - 150 méterrõl észlelhetõnek
kell lenniük.
(4) A kettõnél több kerekû és 0,80 méternél szélesebb
kerékpárt mindkét oldalon fel kell szerelni az (1) bekezdés
d)-f) pontjában említett világító, illetõleg fényjelzõ
berendezésekkel. Ezek a berendezések a jármû legszélsõ
pontjától 0,15 méternél távolabb, egymáshoz pedig 0,60
méternél közelebb nem lehetnek.
(5) A kerékpárra gyermekülés oly módon szerelhetõ fel, hogy
az ülés és a rajta ülõ gyermek a vezetõt a kilátásban és a
vezetésben ne akadályozza, a kerékpár világító- és
jelzõberendezéseit ne takarja. Az üléshez kapaszkodót és
lábtartót is fel kell szerelni. Az ülés, a kapaszkodó és a
lábtartó nem lehet összefüggésben a kormányzott kerékkel,
illetõleg az azzal együtt elforduló szerkezettel.
(6) A kerékpárhoz kapcsolható legfeljebb 0,70 méter
széles és legfeljebb 70 kilogramm össztömegû, egytengelyû,
két nyomon futó vontatmány (kerékpár utánfutó).
(7) A kerékpár utánfutót fel kell szerelni
a) hátul egy, az utánfutó középsíkjában, vagy attól balra,
az úttest szintje felett legalább 0,35 méter és legfeljebb
0,60 méter magasságban elhelyezett piros színû, háromszög
alakú - a pótkocsira elõírt - fényvisszaverõvel,
B) a kerékpárra elõírt hátsó helyzetjelzõ lámpával. A
kerékpár utánfutó hátsó helyzetjelzõ lámpája elektromos
kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy bekapcsolása a
kerékpár hátsó helyzetjelzõ lámpáját kikapcsolja.
(8) A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak
kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és
kikapcsolhatók.
(9) A kerékpár világító és fényjelzõ berendezéseit a
következõképpen kell elhelyezni:
a) Az (1) bekezdés
- d) pontjában említett lámpát,
- e) pontjában említett hátsó (piros színû) helyzetjelzõ
lámpát és
- f) pontjában említett hátsó (piros színû) fényvisszaverõ
(ke)t,
valamint a (2) bekezdésben említett elsõ (fehér)
fényvisszaverõt a kerékpár hosszirányú függõleges
felezõsíkjában úgy, hogy
- az úttesthez 0,35 méternél közelebb,
- a lámpák az úttesttõl 0,90 méternél távolabb,
- a fényvisszaverõk az úttesttõl 0,60 méternél távolabb ne
legyenek.
B) Az (1) bekezdés g) pontjában említett, kerékre oldalsó
(borostyánsárga színû) fényvisszaverõt (küllõprizmát) úgy,
hogy annak távolsága a kerékabroncstól 0,10-0,15 méter
legyen.
c) A (2) bekezdésben említett szélességjelzõt úgy, hogy az
a kerékpár hosszirányú függõleges felezõsíkjától balra 0,30-
0,40 méterre és az úttest szintjétõl 0,35-0,60 méterre
legyen.


Ez az anyag biztos megvan v.hol a NET-en, sajnos a gép, amirõl leszedtem nincs hálóra kötve, csak könyvtári szoftverek használatára használják.
Majd megnézem a szoftver névjegyét, hátha van v.mi

Sajnos most nem volt idõm végigolvasni, legközlebb hétfõn leszek, addig nézegessétek, és irogassatok!!!!


Kellemes hétvégét ! ! !

#8642
Ras

Ras

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.021 hozzászólás
én biztosan nem vállalnám ezzel a vezetést ugyanis egy ilyet pl az erõs fényszórók biztos nagyon be tudnak vakítani...

#8643
Andix

Andix

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.380 hozzászólás
Mondjuk a bringázáshoz nem hiszem, hogy megoldható lenne, meg esésnél mindig újat beruházni.. Inkább éjszakai vezetéshez lenne szuper. Bár gondolom többszázer egy komoly ilyen cucc.

#8644
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
van csak annyira nem szemuveg hanem majdnem egy latcso es azt hordozod a fejeden! annyira nem lehet gaz mert van konyebb valtozat is! kommandosok is ilyennel nyomulnak de a fekete feher kamerak is erzekenyek egy kicsit az infra tartomanyban, csak olyankor beraknak meg egy infra lovot ami megkuldi a teret infra hullamokkal http://www.csakbt.hu .
tehat az egesz ami komolyabb az egy kamera tulajdonkeppen amit a szemed elott hordasz csak hokepet ad!!!!

#8645
Andix

Andix

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.380 hozzászólás
Ez az infraszemüveg tényleg mûködõképes? Van ilyen? VAgy mi ez?

#8646
Lovas_Gabi

Lovas_Gabi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.725 hozzászólás
El bírom képzelni ezeket a törvényeket és szabályokat...
Ki fog derülni, hogy csak dinamós, normál izzós, elõl lavor, hátul szögletes lámpa használható, illetve kötelezõ a sárvédõ használata, névtábla stb. A magyar törvvényhozásból ki is nézem!
Egyébként ez a gép nincs a neten? nem lehet elérni ezt a lapot?

#8647
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 hozzászólás
Volt szerencsém a megyei könyvtár egyik számítógépén felfedezni 1 szoftvert, ami az összes magyarországon létezõ törvényt tartalmazza, Kezdve a Magyar Köztásraság alkotmányától a Btk.-n és az adótörvényeken át a KRESZ-ig.
Na ezen belül találtam elég érdekes dolgokat.
Szerintem le fogtok hidalni egyik másik dolgon.
Sajnos záróra volt, és nem volt nálam lemez, de a könyvtáros megnyugtatott, hogy holnap is van nap, és természetesen bármilyen információ lemezre menthetõ.
Úgyhogy holnap hozok nektek 1-2 dolgot...

Béke Veletek ! ! !

#8648
Eerie

Eerie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 514 hozzászólás

Láttam,volt már hozzászólás az infra szemcsivel kapcsolatban,de most komolyan:Elgondolkodtatok már ezen?


Klassz lehet, de szerintem nagyon lefogja a latoteret. Szoval snowboardozni jo, de terepen bringazni... ot perc utan nyakizomlazat kapnal :D

#8649
Lovas_Gabi

Lovas_Gabi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.725 hozzászólás
A tegnapi erdei tekerésem eredménye:
Az 5 ledes pilács kormányon alapnak jó, viszont mindenképpen javasolt a fejlámpa mellé kiegészítõnek.
Viszont:
Aszfalton, korom sötétben ketten jöttünk ennek a lámpának a fényénél, és 30-35 tempóval lazán tudtunk haladni.
Már készül a sisakra szerelt fejlámpám, ha beválik, leírom.

#8650
Ranger

Ranger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 748 hozzászólás
Vazzap!

Láttam,volt már hozzászólás az infra szemcsivel kapcsolatban,de most komolyan:Elgondolkodtatok már ezen?
Éjszakai tereptekeréshez (de csakis ahhoz),nemigen tudok ennél hatékonyabb látássegítõ eszközt elképzelni,persze egy "fotonágyút" leszámítva.De ott a nagy teljesítmény nagy energiát kíván,ergo nehéz,körülményes.
Ez az egész persze városi vagy úti tekeréshez nem helytálló,mert ott aztán már maradandót alkotna az esetleg hirtelen feltûnõ fényszóró... ;D (a filmekben legalábbis így van,soha nem volt még infra szemüvegem ::) :-X )


Üdv

#8651
Lovas_Gabi

Lovas_Gabi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.725 hozzászólás
Bombi!

Egyetértek.
Az elemes pilácsok mindamellett, hogy a LED-es verziók már határozottan jók, valóban csak országúti viszonylatban használhatókm igazán jól. Az 5 ledeset használtam már erdõben is, de aránylag lassú haladást tett csak lehetõvé. Viszont lehetett vele látni.

#8652
KillerTom

KillerTom

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.570 hozzászólás
hali ..

amiket belinkeltem oldalt szintem mind eso sar mentes /nem vizall ../ de jol birjak az ilyen jellegu idojarast is.. 4 ora egesi ido ..?.. kerdes milyen fenyeronel .. kepesek 6 orat is egni nem maximum teljesitmenyen , de 2 ora alatt is leszivjak maxon pl 15-30w tipustol fuggoen ..

olcsobb es hidegben jobban mukodo leadacid akkuk tovabb mukodnek ,de sokkal ,sokkal nehezebbek , es lassaban tolthetoekmint a NiMH akkuk .. valaztek van neked kell kivalasztani mi az ami a penztarcadhoz es igenyedhez megfelelo ..
ugorj vissza egy oldalt es nezegesd at ...

Az olcsobb elemes megoldasok is nagyszeruek , sajna csak orszagti kozlekedesre jok . Igazan ejszakai tekertesre erdoben, stb.. alkalmatlanok ..


#8653
Petak

Petak

    vendég

  • fórumtag
  • 90 hozzászólás
kérdésem lenne...érdemes-em és egyáltalán lehetséges-e felszerelnem a bringámat egy/két olyan világitoeszközzel ami kibirja a sárt, esöt, fejreállásogat, ugratokat...ágakat stb. ja és legalább 4 ora müködése legyen.?

#8654
KillerTom

KillerTom

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.570 hozzászólás

Hol lehet olvasni a kerékpárosokat érintõ KRESZ-szabályokról???
Arról is ,hogy mi a kötlessége, és mi a "mozgástere" a közlekedésen belül 1 kerékpárosnak??????


Ha jol ertelmezem , akkor... kozuton kozlekedo kerekparosra vonatkozik a nem motorizalt jarmuvekre kiszabott szabalyok , ..ezek szerintem szepen levannak irva egy kresz konyvben ..

#8655
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 hozzászólás
Ha nagyon szélsõséges akarok lenni, akkor az erõs fehéren villogó lámpa azért van, mert az autósok nem tartják be az oldaltávolságat, a kerékpárost nem tekintik szembejövõ forgalomnak, és még sorolhatnám...ezért fel kell hívni magunkra a figyelmet...ennyire.
Nekem egyenlõre nem volt balhém autóssal a lámpa miatt ,de ha lesz(ne adja az ég!) akkor valószínûleg pont 1 olyan autós fog balhézni, aki nem tekinti a közlekedés részének a kerékpárost.
Én pl. marhán utálom, amikor a szembejövõ nem kapcsolja le a "refit".
Azthiszem, az ilyen szituációk nagyjából ugyanolyan gyakoriak, mint az, hogy az én villogóm zavarja az autóst. És pont ugyanolyan veszélyes is.
Félre ne értsetek, nem vagyok fanatikus autógyûlölõ, és ez itt nem kemény kritika...csak 1 bringás vélemény.

Lenne kérdésem is:
Hol lehet olvasni a kerékpárosokat érintõ KRESZ-szabályokról???
Arról is ,hogy mi a kötlessége, és mi a "mozgástere" a közlekedésen belül 1 kerékpárosnak??????

Béke Veletek!


#8656
KillerTom

KillerTom

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.570 hozzászólás
lovas gabi

akkor kepzeld elegy ledes lampa utan egy 15W halogen-t 3-4 percen keresztul villogva ..


#8657
Ras

Ras

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.021 hozzászólás
nem örülnék neki én sem hidd el...
és tény hogy a villogó fény figyelemfelkeltõbb, ezáltal jobban el is vonja a figyelmet...

#8658
Lovas_Gabi

Lovas_Gabi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.725 hozzászólás
RAS!

Képzeld el ezt a fényt villogva a visszapillantóban mondjuk 3-4 percen keresztül!

Jujjjjjj!

#8659
Ras

Ras

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.021 hozzászólás
hát igen... mivel a fehér led elég drágácska, és a legelterjedtebb ledek igen közel vannak az UV tartományhoz, így tényleg a Xenon fényéhez hasonlítanak leginkább...

#8660
Lovas_Gabi

Lovas_Gabi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.725 hozzászólás
tpresident!

Én is vidéki (Miskolc) vagyok, nálunk sem jellemzõ a túl nagy forgalom, de Pest egy külön világ.
Ha kipróbáltad az 5 ledes verziót, várom a véleményedet!

Tõlem azt kérdezték: Xenon lámpa van a bicajodon?
Színre egy Audi A4-hez hasonlít! :D :D