Mehetsz elõre, de vigyáz, mert hamar rád húzzák a kormányt, vagy rád nyitják az ajtót. És sokszor direkt, mert miért nem állsz sorba te köcsög - mondja. És csak azért vertem meg két seggfejet a múltkor, mert rám húzta a kormányt, és mikor nem tudott leszortani, kinyitotta az ajtót is. Én meg visszacsuktam, reflexbõl. Prsze már alig gurultam.   Ez a két tinó meg anyázott, és agresszvbe ment át. Gondoltam, elsprintelek, de eszenbe jutott, hogy mást is lenyomnak 10 perc múlva. Inkább megkérdezetm mi a baj. Utána meg lehetett mentõt hni, és tele van velük a baleseti intézet. De azért a rendõrt nem vártam meg. 
Csak az a baj, hogy nem tanultak a dologból, mert nem én ütöttem õket, el akartam magyarázni, hogy igenis minden bringás megelõzi a sort, mert ázunk, fázunk, de gyorsabbak vagyunk dugóban. És jöjjön bringával, és õ is gyorsabb lesz (és kinõ az agya). De csak ütni akartak. A 4. vagy 5. maflás-ksérletnél meguntam. 
De ez két segg, és nem lett eszük. És csak azt látták - és látják most is - hogy szemét bringás. De ha lenyomnak, és én a zakózás miatt összetöröm magam, ki se száll, hogy mi van. Tehát nem sajnálom, csak, kárbaveszett energia.
Szóval, lehet elmenni a sor mellett, de nagyon figyelj. Hogy a KRESZ szerint szabályos-e, nem tudom, de nem is érdekel, mert úgyse várom ki a sort a szomgban.
					
					
					
				
				
				
				Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
                    Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
		 Indította 
	YOci
, 2002. március 19. 18:02
	
    
				
                    
                    #8621
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2002. december 10. - 20:00
				
			
				
			
		
			
			
			
		
				
					
				
				
                    
                    #8622
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2002. december 10. - 19:54
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					szerintem nem mehetsz elore mivel te is egyfajta kozlekedesi jarmu vagy es egy savban egy jarmu!
DE eppen ezert a villamos megallo szigeteknel meg ok nem elozhetnek meg ezert szoktam ott kozepen nyomulni!
					
				
				
				
				DE eppen ezert a villamos megallo szigeteknel meg ok nem elozhetnek meg ezert szoktam ott kozepen nyomulni!
				
                    
                    #8623
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2002. december 10. - 19:30
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					Trollember: COOL !
Ennél jobban nem is lehetett volna...mindenki fogja körülöttem a szemét, mert úgy megvilágosodtam!!!
A lényeg: B@sszák meg a sok segfej hülységüket.
A pirosnál álló kocsisornál elõremehetek a sor elejére????
					
					
					
				
				
				
				Ennél jobban nem is lehetett volna...mindenki fogja körülöttem a szemét, mert úgy megvilágosodtam!!!
A lényeg: B@sszák meg a sok segfej hülységüket.
A pirosnál álló kocsisornál elõremehetek a sor elejére????
				
                    
                    #8624
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2002. december 09. - 21:00
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				Minek kell 35 cm-nél közelebb lenni az úthoz???
Lehet, hogy rosszul olvastam elõször, és most nem tudom kibogozni...de megmagyarázná valaki???
Köszönettel ! ;D ;D ;D
Nnna:
Hosszirányú függõleges felezõsík=képzeld azt, hogy egy nagyon éles és magas pengének nekibicajozol szembõl. ;D
Vagyis ha szembe állsz a bicajjal, akkor a függõleges "szimmetria"tengelyrõl van szó.
Mindegy. Amit ezzel mondani akartak az az, hogy középre pakold a lámpát/macskaszemet, de azért írták ilyen körmönfontan, mert a középent sokféleképp lehet értelmezni. Szerintem ezt az se értette, aki írta 8)
A 60-90 cm meg arra vonatkozik, hogy ilyen magasságban libegjen a pilács/visszaverõ egység. Gondolom azért, mert ha magasabban van, zavarja az édes autós kollegák pici szemecskéjét. A kis husik! :-*
Na jól megmondtam a tutit? :
				
                    
                    #8625
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2002. december 09. - 20:19
				
			
				
			
		
			
			
			
		
				
					
				
				
                    
                    #8626
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2002. december 09. - 18:51
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					Hát...végigolvastam.
Szerintem bõven átalakításra szorulna.
Amit én elavultnak tartok:
1. Csak sárga küllõprizma felel meg. Én fehéret használok, nem jobb, de jobban néz ki mint a sárga.
2. a lámpák egyszerre kell, hogy kapcsolhatók legyenek.
Ez is hülyeség, akkor csak dimanós lámpát használhatók...elvileg.
3. A küllõprizmák és fényvisszaverõk elhelyezése:
Nevetséges, hogy a küllõprizmánál 5cm játékot enged a KRESZ. ugyan nem mértem, de megmérem, hogy az enyém jól van-e felszerelve egyáltalán.
Azmit viszont 10edig nekifutásra sem tudtam értelmezni, az:
9. bekezdés: a -pontja:
  
a) Az (1) bekezdés...
- f) pontjában említett hátsó (piros színû) fényvisszaverõ
(ke)t,
valamint a (2) bekezdésben említett elsõ (fehér)
fényvisszaverõt a kerékpár hosszirányú függõleges
felezõsíkjában úgy, hogy
-
- a lámpák az úttesttõl 0,90 méternél távolabb,
- a fényvisszaverõk az úttesttõl 0,60 méternél távolabb ne
legyenek.
Minek kell 35 cm-nél közelebb lenni az úthoz???
Lehet, hogy rosszul olvastam elõször, és most nem tudom kibogozni...de megmagyarázná valaki???
Köszönettel ! ;D ;D ;D
					
					
					
				
				
				
				Szerintem bõven átalakításra szorulna.
Amit én elavultnak tartok:
1. Csak sárga küllõprizma felel meg. Én fehéret használok, nem jobb, de jobban néz ki mint a sárga.
2. a lámpák egyszerre kell, hogy kapcsolhatók legyenek.
Ez is hülyeség, akkor csak dimanós lámpát használhatók...elvileg.
3. A küllõprizmák és fényvisszaverõk elhelyezése:
Nevetséges, hogy a küllõprizmánál 5cm játékot enged a KRESZ. ugyan nem mértem, de megmérem, hogy az enyém jól van-e felszerelve egyáltalán.
Azmit viszont 10edig nekifutásra sem tudtam értelmezni, az:
9. bekezdés: a -pontja:
a) Az (1) bekezdés...
- f) pontjában említett hátsó (piros színû) fényvisszaverõ
(ke)t,
valamint a (2) bekezdésben említett elsõ (fehér)
fényvisszaverõt a kerékpár hosszirányú függõleges
felezõsíkjában úgy, hogy
-
- a lámpák az úttesttõl 0,90 méternél távolabb,
- a fényvisszaverõk az úttesttõl 0,60 méternél távolabb ne
legyenek.
Minek kell 35 cm-nél közelebb lenni az úthoz???
Lehet, hogy rosszul olvastam elõször, és most nem tudom kibogozni...de megmagyarázná valaki???
Köszönettel ! ;D ;D ;D
				
                    
                    #8627
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2002. december 09. - 13:59
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					Kicsit büdös lehet az a metán hibrid akksi!
Helyesen: Metál hidrid akkumulátor, ez már nem annyira! ;D ;D ;D
A Ni-Mn hidrid akkuk is jók erre a célra, csak hát az ára...
Bocsi!
					
					
					
				
				
				
				Helyesen: Metál hidrid akkumulátor, ez már nem annyira! ;D ;D ;D
A Ni-Mn hidrid akkuk is jók erre a célra, csak hát az ára...
Bocsi!
				
                    
                    #8628
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2002. december 09. - 11:32
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					vehetnek konyebb akksit is de nem volt ra szuksegem mert a cadmiumos meg metan hidrid akksik sem sokkal konyebbek!
pl batyam vett akksit olyan nehez, mint ez csak ketszer nagyobb kapacitas 70eft! bar o barlangaszik is meg fenycsoves is log rajat idonkent. csodak azert nincsenek!
bocsesz modositottam. koszi gabi!
					
				
				
				
				pl batyam vett akksit olyan nehez, mint ez csak ketszer nagyobb kapacitas 70eft! bar o barlangaszik is meg fenycsoves is log rajat idonkent. csodak azert nincsenek!
bocsesz modositottam. koszi gabi!
				
                    
                    #8629
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2002. december 09. - 08:39
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					vegul is ahogy nezzuk..
egy melegebb nyari napon is huzunk magunk utan ennyi vizet sulyban ..annak ellenere sok szerintem az a ~ 2kg ..baaar..olcsobban kijossz sokkal mint egy normalis gyari hasonlo szerkezet...
					
				
				
				
				egy melegebb nyari napon is huzunk magunk utan ennyi vizet sulyban ..annak ellenere sok szerintem az a ~ 2kg ..baaar..olcsobban kijossz sokkal mint egy normalis gyari hasonlo szerkezet...
				
                    
                    #8630
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2002. december 08. - 11:14
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					legutoljara fel volt szigetelozve! de ezentul majd tepozaras lesz!
a sulya ~2kg van rajta kapcsoloka es ott tudom inditani az allatasagot! hatizsakban nem olyan nehez! meg sem kottyan de a 46-max a savos volgyben ejszaka az mar igen, eleg sokkolo amikor ugrasz be az ivre a tobbiek meg a petzl fejlampaval szerencsetlenkednek!
a batyammal tervezzuk a femhalongen lampat 12 20w (ennek a fenye, mint egy 85w-os halogen)! hehe
hegesztes indul
az akksi 12 7ah
a rendorok elol bamikor meg lehet lepni
nagy vagyok benne!
					
				
				
				
				a sulya ~2kg van rajta kapcsoloka es ott tudom inditani az allatasagot! hatizsakban nem olyan nehez! meg sem kottyan de a 46-max a savos volgyben ejszaka az mar igen, eleg sokkolo amikor ugrasz be az ivre a tobbiek meg a petzl fejlampaval szerencsetlenkednek!
a batyammal tervezzuk a femhalongen lampat 12 20w (ennek a fenye, mint egy 85w-os halogen)! hehe
hegesztes indul
az akksi 12 7ah
a rendorok elol bamikor meg lehet lepni
nagy vagyok benne!
				
                    
                    #8631
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2002. december 08. - 09:56
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					Bombi!
Szerintem te elnézted ezt az akkut!
12V Zselés akuu, max 1,2 AH-s és a sûlya sem egetverõ.
Nekem is van kettõ, de valahogy nem akaródzik használni.
IOR!
Azért, mert ehhez kb 1 m távolságról hesesztõszemüveg kellene, viszont az általában nincs náluk!
Hogy teszed fel a sisakra?
					
				
				
				
				Szerintem te elnézted ezt az akkut!
12V Zselés akuu, max 1,2 AH-s és a sûlya sem egetverõ.
Nekem is van kettõ, de valahogy nem akaródzik használni.
IOR!
Azért, mert ehhez kb 1 m távolságról hesesztõszemüveg kellene, viszont az általában nincs náluk!
Hogy teszed fel a sisakra?
				
                    
                    #8632
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2002. december 08. - 05:59
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					Én már léptem + a kékek elõl éjjel fél egykor no light-kereshettek mer levágtam az utat 1-2 lépcsõnél 8) ;D
					
					
					
				
				
				
				
				
                    
                    #8633
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2002. december 08. - 05:48
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					az akku taviranyitassal mukodik ..? , 
Autoval viszik utannad , vagy kepes vagy ra es birkozol vele..
egyedi az tuti
					
					
					
				
				
				
				Autoval viszik utannad , vagy kepes vagy ra es birkozol vele..
egyedi az tuti
				
                    
                    #8634
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2002. december 08. - 02:59
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					na itt van az en megoldasom! 12v 20w 36fok nyilas!
http://fotok.freeweb...a/fejlampa1.jpg
http://fotok.freeweb...a/fejlampa2.jpg
http://fotok.freeweb...a/fejlampa3.jpg
ocson jo! csak a haverok mindig csukott szemmel beszelgetnek velem!
tudnam miert?????!!!
					
				
				
				
				http://fotok.freeweb...a/fejlampa1.jpg
http://fotok.freeweb...a/fejlampa2.jpg
http://fotok.freeweb...a/fejlampa3.jpg
ocson jo! csak a haverok mindig csukott szemmel beszelgetnek velem!
tudnam miert?????!!!
				
                    
                    #8635
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2002. december 08. - 01:03
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					Szerintetek a régi dinamós lámpák megfeleltek a 150 m-rõ láthatóságnak? Mert a LED-es pilácsok (Nem a gagyik és lemerült elemesek) valóban láthatók 150m rõl. 
ha mindezeket felrakom a gépre, két dolgot biztosan elérek:
1. kiröhögnek
2. bohócbicikli lez a gépembõl.
Már cvsak a bólogató kutyus és a szõrme kormány hiányzik ;D ;D ;D
					
				
				
				
				ha mindezeket felrakom a gépre, két dolgot biztosan elérek:
1. kiröhögnek
2. bohócbicikli lez a gépembõl.
Már cvsak a bólogató kutyus és a szõrme kormány hiányzik ;D ;D ;D
				
                    
                    #8636
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2002. december 07. - 01:44
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					azt tudjatok, hogy elvileg a villogo lampakat nem szabad hasznalni? 
mert tulsagosan elvonja a figyelmet!!!
miskolcon mar volt ra eset, hogy a rendorok megmondtaka bringas gyereknek, hogy ha lehet ne a villogot hasznalja hatul mert talan meg szabalyba is utkozik!!!
koszike!!!!
					
				
				
				
				mert tulsagosan elvonja a figyelmet!!!
miskolcon mar volt ra eset, hogy a rendorok megmondtaka bringas gyereknek, hogy ha lehet ne a villogot hasznalja hatul mert talan meg szabalyba is utkozik!!!
koszike!!!!
				
                    
                    #8637
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2002. december 06. - 19:23
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				Hát pl. ez nem sok embernél lehet igaz:
>>A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak
>>kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és
>>kikapcsolhatók.
Csak azon múlik, eleget tudok-e tenni ennek a rendelkezésnek, hogy a kapcsolókat meg tudom-e egyszerre nyomni. Ha igen akkor azok együtt kapcsolódnak be illetve ki.
Ha a rendeletet úgy szövegezték volna, hogy: " a lámpák csak együtt legyenek be- és kikapcsolhatók." akkor más lenne a helyzet, de - szerencsére - nem így fogalmaztak.
				
                    
                    #8638
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2002. december 06. - 16:49
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					Hát pl. ez nem sok embernél lehet igaz: 
>>A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak
>>kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és
>>kikapcsolhatók.
Ez csak a dinamós gépeken van így ahol ha bekapcsolod a dinamót rögtön mind a két lámpa bekapcsolódik.
					
					
					
				
				
				
				>>A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak
>>kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és
>>kikapcsolhatók.
Ez csak a dinamós gépeken van így ahol ha bekapcsolod a dinamót rögtön mind a két lámpa bekapcsolódik.
				
                    
                    #8639
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2002. december 06. - 16:23
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					nem tom ebben mi a furcsa..kicsit szigorunak tunik , de ez koszonheto a " kerekparos talalkozasa nagyobb jarmuvel  " 
Igen is ha valaki kozuton akar kerekparozni , ezeket ajanlatos betartani .
Lehet rajta nevetni ,stb ... de asszem ha valakit jol latnak az uton ejszaka az sosem hatrany .. mindenki eldonti mit es hogyan tart be ezekbol..utolag sirassal nem sokmindent lehet kezdeni ...
					
				
				
				
				Igen is ha valaki kozuton akar kerekparozni , ezeket ajanlatos betartani .
Lehet rajta nevetni ,stb ... de asszem ha valakit jol latnak az uton ejszaka az sosem hatrany .. mindenki eldonti mit es hogyan tart be ezekbol..utolag sirassal nem sokmindent lehet kezdeni ...
				
                    
                    #8640
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Írta 2002. december 06. - 13:20
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					Na, itt a hatlyos törvény:
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti jármûvek forgalomba helyezésének és forgalomban
tartásának mûszaki feltételeirõl
  
116. § (1) A kerékpárt fel kell szerelni:
a) könnyen kezelhetõ, megbízható kormányberendezéssel,
 két, egymástól függetlenül mûködtethetõ fékszerkezettel, 
melyek közül az egyik az elsõ, a másik a hátsó kerékre hat,
c) hangjelzõ berendezéssel, amely csak csengõ lehet,
d) egy elõre fehér, vagy kadmiumsárga fényt adó lámpával,
e) egy hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta idõben
legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelzõ
lámpával,
f) hátul egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem
háromszög alakú, piros színû fényvisszaverõvel,
g) legalább az elsõ keréken legalább 1 db borostyánsárga
színû, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverõvel
(küllõprizmával).
A g) pontban elõírt fényvisszaverõt a kerékpárokra 1991.
évi december hó 31. napjáig kell felszerelni.
(2) A kerékpárt fel szabad szerelni
- elöl fehér,
- oldalán borostyánsárga,
- mindkét oldali lábpedálon elöl és hátul borostyánsárga
fényvisszaverõvel, továbbá a kerékpár bal oldalán
elhelyezett szélességjelzõvel, amely elõre fehér, hátra
piros színû fényvisszaverõt tartalmaz.
(3) A kerékpárra felszerelt fényvisszaverõknek sötétben,
tiszta idõben - olyan jármûbõl, amelynek távolsági
fényszórója azt megvilágítja - 150 méterrõl észlelhetõnek
kell lenniük.
(4) A kettõnél több kerekû és 0,80 méternél szélesebb
kerékpárt mindkét oldalon fel kell szerelni az (1) bekezdés
d)-f) pontjában említett világító, illetõleg fényjelzõ
berendezésekkel. Ezek a berendezések a jármû legszélsõ
pontjától 0,15 méternél távolabb, egymáshoz pedig 0,60
méternél közelebb nem lehetnek.
(5) A kerékpárra gyermekülés oly módon szerelhetõ fel, hogy
az ülés és a rajta ülõ gyermek a vezetõt a kilátásban és a
vezetésben ne akadályozza, a kerékpár világító- és
jelzõberendezéseit ne takarja. Az üléshez kapaszkodót és
lábtartót is fel kell szerelni. Az ülés, a kapaszkodó és a
lábtartó nem lehet összefüggésben a kormányzott kerékkel,
illetõleg az azzal együtt elforduló szerkezettel.
(6) A kerékpárhoz kapcsolható legfeljebb 0,70 méter
széles és legfeljebb 70 kilogramm össztömegû, egytengelyû,
két nyomon futó vontatmány (kerékpár utánfutó).
(7) A kerékpár utánfutót fel kell szerelni
a) hátul egy, az utánfutó középsíkjában, vagy attól balra,
az úttest szintje felett legalább 0,35 méter és legfeljebb
0,60 méter magasságban elhelyezett piros színû, háromszög
alakú - a pótkocsira elõírt - fényvisszaverõvel,
 a kerékpárra elõírt hátsó helyzetjelzõ lámpával. A 
kerékpár utánfutó hátsó helyzetjelzõ lámpája elektromos
kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy bekapcsolása a
kerékpár hátsó helyzetjelzõ lámpáját kikapcsolja.
(8) A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak
kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és
kikapcsolhatók.
(9) A kerékpár világító és fényjelzõ berendezéseit a
következõképpen kell elhelyezni:
a) Az (1) bekezdés
- d) pontjában említett lámpát,
- e) pontjában említett hátsó (piros színû) helyzetjelzõ
lámpát és
- f) pontjában említett hátsó (piros színû) fényvisszaverõ
(ke)t,
valamint a (2) bekezdésben említett elsõ (fehér)
fényvisszaverõt a kerékpár hosszirányú függõleges
felezõsíkjában úgy, hogy
- az úttesthez 0,35 méternél közelebb,
- a lámpák az úttesttõl 0,90 méternél távolabb,
- a fényvisszaverõk az úttesttõl 0,60 méternél távolabb ne
legyenek.
 Az (1) bekezdés g) pontjában említett, kerékre oldalsó 
(borostyánsárga színû) fényvisszaverõt (küllõprizmát) úgy,
hogy annak távolsága a kerékabroncstól 0,10-0,15 méter
legyen.
c) A (2) bekezdésben említett szélességjelzõt úgy, hogy az
a kerékpár hosszirányú függõleges felezõsíkjától balra 0,30-
0,40 méterre és az úttest szintjétõl 0,35-0,60 méterre
legyen.
Ez az anyag biztos megvan v.hol a NET-en, sajnos a gép, amirõl leszedtem nincs hálóra kötve, csak könyvtári szoftverek használatára használják.
Majd megnézem a szoftver névjegyét, hátha van v.mi
Sajnos most nem volt idõm végigolvasni, legközlebb hétfõn leszek, addig nézegessétek, és irogassatok!!!!
Kellemes hétvégét ! ! !
					
				
				
				
				6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti jármûvek forgalomba helyezésének és forgalomban
tartásának mûszaki feltételeirõl
116. § (1) A kerékpárt fel kell szerelni:
a) könnyen kezelhetõ, megbízható kormányberendezéssel,
melyek közül az egyik az elsõ, a másik a hátsó kerékre hat,
c) hangjelzõ berendezéssel, amely csak csengõ lehet,
d) egy elõre fehér, vagy kadmiumsárga fényt adó lámpával,
e) egy hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta idõben
legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelzõ
lámpával,
f) hátul egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem
háromszög alakú, piros színû fényvisszaverõvel,
g) legalább az elsõ keréken legalább 1 db borostyánsárga
színû, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverõvel
(küllõprizmával).
A g) pontban elõírt fényvisszaverõt a kerékpárokra 1991.
évi december hó 31. napjáig kell felszerelni.
(2) A kerékpárt fel szabad szerelni
- elöl fehér,
- oldalán borostyánsárga,
- mindkét oldali lábpedálon elöl és hátul borostyánsárga
fényvisszaverõvel, továbbá a kerékpár bal oldalán
elhelyezett szélességjelzõvel, amely elõre fehér, hátra
piros színû fényvisszaverõt tartalmaz.
(3) A kerékpárra felszerelt fényvisszaverõknek sötétben,
tiszta idõben - olyan jármûbõl, amelynek távolsági
fényszórója azt megvilágítja - 150 méterrõl észlelhetõnek
kell lenniük.
(4) A kettõnél több kerekû és 0,80 méternél szélesebb
kerékpárt mindkét oldalon fel kell szerelni az (1) bekezdés
d)-f) pontjában említett világító, illetõleg fényjelzõ
berendezésekkel. Ezek a berendezések a jármû legszélsõ
pontjától 0,15 méternél távolabb, egymáshoz pedig 0,60
méternél közelebb nem lehetnek.
(5) A kerékpárra gyermekülés oly módon szerelhetõ fel, hogy
az ülés és a rajta ülõ gyermek a vezetõt a kilátásban és a
vezetésben ne akadályozza, a kerékpár világító- és
jelzõberendezéseit ne takarja. Az üléshez kapaszkodót és
lábtartót is fel kell szerelni. Az ülés, a kapaszkodó és a
lábtartó nem lehet összefüggésben a kormányzott kerékkel,
illetõleg az azzal együtt elforduló szerkezettel.
(6) A kerékpárhoz kapcsolható legfeljebb 0,70 méter
széles és legfeljebb 70 kilogramm össztömegû, egytengelyû,
két nyomon futó vontatmány (kerékpár utánfutó).
(7) A kerékpár utánfutót fel kell szerelni
a) hátul egy, az utánfutó középsíkjában, vagy attól balra,
az úttest szintje felett legalább 0,35 méter és legfeljebb
0,60 méter magasságban elhelyezett piros színû, háromszög
alakú - a pótkocsira elõírt - fényvisszaverõvel,
kerékpár utánfutó hátsó helyzetjelzõ lámpája elektromos
kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy bekapcsolása a
kerékpár hátsó helyzetjelzõ lámpáját kikapcsolja.
(8) A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak
kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és
kikapcsolhatók.
(9) A kerékpár világító és fényjelzõ berendezéseit a
következõképpen kell elhelyezni:
a) Az (1) bekezdés
- d) pontjában említett lámpát,
- e) pontjában említett hátsó (piros színû) helyzetjelzõ
lámpát és
- f) pontjában említett hátsó (piros színû) fényvisszaverõ
(ke)t,
valamint a (2) bekezdésben említett elsõ (fehér)
fényvisszaverõt a kerékpár hosszirányú függõleges
felezõsíkjában úgy, hogy
- az úttesthez 0,35 méternél közelebb,
- a lámpák az úttesttõl 0,90 méternél távolabb,
- a fényvisszaverõk az úttesttõl 0,60 méternél távolabb ne
legyenek.
(borostyánsárga színû) fényvisszaverõt (küllõprizmát) úgy,
hogy annak távolsága a kerékabroncstól 0,10-0,15 méter
legyen.
c) A (2) bekezdésben említett szélességjelzõt úgy, hogy az
a kerékpár hosszirányú függõleges felezõsíkjától balra 0,30-
0,40 méterre és az úttest szintjétõl 0,35-0,60 méterre
legyen.
Ez az anyag biztos megvan v.hol a NET-en, sajnos a gép, amirõl leszedtem nincs hálóra kötve, csak könyvtári szoftverek használatára használják.
Majd megnézem a szoftver névjegyét, hátha van v.mi
Sajnos most nem volt idõm végigolvasni, legközlebb hétfõn leszek, addig nézegessétek, és irogassatok!!!!
Kellemes hétvégét ! ! !

 Belépés
 Felhasználó létrehozása
			
			
			
				
 Ugrás az oldal tetejére
				
				
			





