Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Látni & látszani!

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
8738 replies to this topic

#521
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Valahogy jobb választásnak éreztem az USB-s villogókhoz képest. Amellett hogy sokkal drágábbak, azokra sokkal rövidebb üzemidőket írnak, én nem akarok ezen izgulni állandóan, hogy fel legyen töltve. Ezekkel az AA aksikkal 4 hétig bírja a lámpa. (napi 1 óra villogás) 

 

A Li-ion akkuknál én is észrevettem ezt a jelenséget. Már csak a hidegtől a felére esik a kapacitása, de már fagypont körül !

 

Nyáron melegben az USB-s tölthető lámpák is egészen használhatók, de csak az az igazán korlátok nélküli, amelyikre menet közben is rá lehet dugni egy powerbankot, mert arról korlátlanul hosszú ideg használható. Csak a powerbak kapacitása lehet a korlát.

 

Már volt aki szóvá tette, "..de hova tegyem a powerbankot?"

A kis powercsomag könnyen elfér a kormánycső és a váz találkozásánál felcsatolt kicsi zsebszerű váztáskában.

Annyi szerintem senkit nem szabad, hogy zavarjon, mert hasonló mint a bowdenek a biciklin. Egy szükséges kellék a hosszabb világítási idő érdekében. Sokan talán még nem jöttek rá erre a lehetőségre, pedig tényleg praktikus.


Edited by Balu1, 2017. January 12. - 12:22.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#522
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,697 posts

OFF Kínafóbiáról eddig még nem hallottam - de úgy látom létezik. Ha valaki azt nem érti meg, hogy a hirtelen (2-3 évtized alatti) megugrott urbanizáció és iparosodás sajnos mindig a környezetvédelem hatására megy, azon én nem tudok segíteni. Kínában is észreveszik a szmogot de azt mondják, a kb éhezésből, munkanélküli nyomorból a világ vezető gazdasági hatalmává előlépni, százmillióknak!!! munkát és előrelépést biztosítani sehogy máshogy nem ment volna. Biztosíthatlak, a németeknek, más fejlett nyugatiaknak sem !

De ezt miért nem hagyod meg az ő problémájuknak ? Miért zavar ez téged itt a kristálytiszta levegőjű Pannóniában ? Légy boldog, hogy itt élsz !

A Gangeszban az EU határérték 10.000szerese a szennyezés. És ??? Vidáman fürdenek benne évente millióan.

Afrikában, ázsiában százmilliók éheznek és nem ismerik a tiszta ivóvizet, amit a fegyverre elköltött pénz 1-2%-ból felszámolhatnának. Ez szerintem nagyobb problémája a világnak, mint a pekingi szmog.

ON

 

Néhány éve Aldis tölthető AA aksikkal jártam. Nagyon sokáig bírták de +8-10 fok alatt elkezdett gyengülni, behalt. Melegben megint normálisan működött. Azt hittem minden tölthető akku ilyen. Haver hatására áttértem Eneloop aksikra a bringás villogómban, lazán működnek a mostani hidegben is. Mondjuk az is lehet, hogy bármelyik másik aksi is működne a hidegben. (azon az Aldison kívül) Valahogy jobb választásnak éreztem az USB-s villogókhoz képest. Amellett hogy sokkal drágábbak, azokra sokkal rövidebb üzemidőket írnak, én nem akarok ezen izgulni állandóan, hogy fel legyen töltve. Ezekkel az AA aksikkal 4 hétig bírja a lámpa. (napi 1 óra villogás)


Edited by marton, 2017. January 12. - 01:14.

Marci

#523
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Ezek nagyon jók végső tartaléknak, amikor korábbra tervezed a hazatérést és közben rád sötétedik, vagy ha megállít a rendőr és kéri a lámpát, akkor ott van és világít, ha kéri a próbát, mert amikor éjszakára tervezel, akkor viszel tartósan arra való lámpát és nem ezt kell használni rendszeresen. Gondolom úgy is terveztél vele. 

Nekem is mindig van a biciklin hasonló tartalék fényforrás elöl-hátul ami legalább a "látszani" feltételnek megelel.

 

Sőt az utcai kabátom zsebében is van egy Lidl-es sárga szlikon villogó, amit este az átkeléseknél szoktam bekapcsolni és a közeledő jármű felé fordítom. Lehet látni a hatását! Fokozott figyelemmel, nagyon lelassítva közelít meg az autós.

 

Akkor használom még, amikor a kivilágítatlan kerékpár úton gyalog megyek.

Sok bringásnak csak a "látszani" fénye van (ami több a semminél) de akkor nagyon jó ha időben észrevesznek.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#524
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 436 posts

Na tessék, mennek le az árak!

Már kétezerért is adják.

 

Igaz, legfeljebb csak legfeljebb 1800 lumen az a "8000" de az is elég, sőt a fele is jó ennyiért.

Egy márkásabb piros villogót nem adnak ennyiért még szilikonban sem!

 

http://www.ebay.com/...t-/282163015541

 

Ez így van. Most rendeltem pirosban és fehérben ilyet (praktikus, mert szinte mindenre fel lehet csattintani):

 

https://www.bike24.c...=1400,1410,1414

 

És ez 2x10 EUR-ba fájt (plusz szállítás, de amúgy is rendeltem mást is, szóval vegyük a szállítást 0-nak).

 

De az OBI-ban vettem nemrég egy ultragagyi hátsó villogót (hirtelen kellett) és az is 1200 pénz volt - plusz az elem.

 

Szóval ennyiért ez a kínai nem drága és iszonyatos fénye van (szembejövőket kicsit gáz lehet, jól kell irányítani).



#525
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Na tessék, mennek le az árak!

Már kétezerért is adják.

 

Igaz, legfeljebb csak legfeljebb 1800 lumen az a "8000" de az is elég, sőt a fele is jó ennyiért.

Egy márkásabb piros villogót nem adnak ennyiért még szilikonban sem!

 

http://www.ebay.com/...t-/282163015541 


Edited by Balu1, 2017. January 11. - 13:37.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#526
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Milyen szerencse, hogy mi csak világítani akarunk a biciklin és nem Kínát kell megmentenünk, legfeljebb a saját kicsi országunkat a környező világtól, mert farkas törvények uralkodnak. Amíg van a szűk környezetünkben is miben rendet tenni, addig ne akarjuk a korlátozott lehetőségeinket eltapsolni mások megélhetéséért, hiszen másoktól mi se kapunk semmit ingyen. Mit ad azért Kína, de akár Németország, hogy mi a pénzünket költsük rájuk, a több pénzbe kerülő termékeikre, amit drágábban adnak?

 

Kína olcsó lámpát ad, amik egyre jobban működnek és

Németország drága lámpát, amivel állítólag megválthatjuk a világot. Ez vicc.

 

Az meg egészen más dolog, hogy hol mekkora a szmog. 

Itt Magyarországon tényleg hatalmas a szmog télen, amikor falvak között tekersz és a faluhoz közeledsz. 

majdnem meg lehet fulladni, az ember már várja, hogy kijusson onnan.

 

Az megint csak itthon a mi dolgunk, ki mivel tüzel, de Kína már nem a mi felelősségünk.

 

Azt az adott ország vezetésének kell különböző intézkedésekkel rendbe tenni a saját országának a levegőjét !  Kínáért már ne nekünk kelljen "szociális adót" fizetni a magasabb árú nyugati lámpák árában. Ha én elpocsékolnám, a pénzem a drága nyugati lámpára, akkor is eladják a kínaiak a tömeg termékeiket az elmaradottabb országokban is. Arra a termékre mindig lesz vevő a világban bárhol, amiért kevesebb pénzt kell kifizetni! Pont én (Te ő) vegyük meg drágán mert meg kell menteni kínaiak tüdejét? Épp mi tegyünk áldozatot értük? legfeljebb 30-40 év múlva, amikorra Magyarország is remélhetőleg kicsit összeszedi magát és eléri azt a jövedelmi szintet. Majd ha mindenki megengedheti, akkor vehetnek az unokáink kicsivel jobbat sokkal többért.

 


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#527
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,326 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Off.

Tekergek, a mérési adatok mellett túl már picit vad dolgokat írogatsz. A Levegő Munkacsoport méréseit csak annyira fogadnám kétkedve az állami döntéshozók helyében, hogy hatására rendszeresen indítanék téli napokon, több hullámban egy-egy országos mérést ennek hatására, a mérési standardok betartása mellett. Tudjuk, ez nem fog megtörténni, és nem csak azért, mert nem lehet rászórni EU-s meg állami (adófizetői) százmilliókat, milliárdokat, mint bizonyos... De erről inkább nem írok többet.

http://magyarnarancs...eszelyes-101923

http://index.hu/tudo...g_szmog_levego/

 

erről egy másik topikban tovább, akit érdekel a téma?



#528
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Ez mennyire igaz. Tekeregtél ilyenkor falvakon át? Messziről már érzed amikor faluhoz közeledsz.  Amikor beérsz alig kapsz levegőt. Nincs ezen magyarázni való. A bringás érzi meg leghamarabb a levegő szennyezettségét, nem kínában, itt nálunk ebben a téli időben!

 
Mindenki ahoz tud hasonlítani amit tapasztalt. Azért vetemedtem odáig hogy összeszedtem egy pár mérési adatot, hogy tudjunk hasonlítani. Bár a képek szerintem önmagukért beszéltek. Pont ezen röhögtek a GT-on, ragyogó nap, színtiszta kék ég, megis riadó. Minden relatív.
 

Micsoda magaslabdákat kapok itt ! :D


Magam is alig mondthattam volna jobban :P
 
A tények:

A nemzeti, tudományos alapú statisztikai átlagok:
PM2,5 (2014): 12-21 µg/m3
PM10 (2015): 18-44 µg/m3
Kína/Peking PM2,5 (2016): ~66 µg/m3

Másnéven nagyjából háromszorosa az éves átlag Pekingben Budapesthez képest. Viszont nálunk nincsenek 700 feletti maximumok, vagy rendszeresen 500 feletti napok.

Maximumok:

Országos maximum most (országszerte maximális fűtőszezon -15 fokokkal): "Az egészségügyi határérték százaléka": maximum 276 (Miskolc környékén, ami nincs messze Arlótól), vagyis 2,76-szor. EU szabványnak megfelelően ez PM2,5 68 µg/m3-nak felelne meg.

Kína már említve forrással: 1400 µg/m3 rekord, ami 56-szorosa az EU határértéknek, vagy 20-szorosa a saját határértékeiknek (és 20-szorosa a mostani Magyar maximumnak..).

Népességek:
Bódvaszilas: 1080
Arló: 3798

Peking: 21.516.000
Tianjin: 15.469.500
Shenyang: 8.106.171

Magyarul ha mindkét oldalon a maximumokat vesszük a Kínai szmog 20-szor olyan sűrű és legalább 9000-szer annyi embert érint. Mert csak a már belinkelt 3 várost vettem, nem a tucatnyi másikat ahol ugyanez van. Kína területe 103-szor akkora és a lakossága 135-ször akkora mint Magyarországé. A 20-szoros szmog viszont annál is két nagyságrenddel több embert érint.


Dekonstruáljuk az origo cikket:

metodológía: pillanatfelvétel, erősen lokalizált , maximum értékek (statisztikailag alaptalan).
részecske kategória: "~PM2-3", mennyiség: "darab részecske" per űrtartalom, több információ nélkül (anyagok fajsúlya) átszámítani nem lehet.

Marad a kijelentésük hogy "néha még Pekingben is jobb a helyzet" [citation needed]. Önmagában ez pont annyit mond hogy Pekingben általában rosszabb a helyzet.
Az hogy felhozzák mint elrettentő példa csak azt illusztrálja hogy mennyire rossz és hogy tudják hogy annyira hírhedt hogy mindenkinek jó összehasonlítási mérce amire lehet építeni az elvárt hatást.

Megjegyzem a nehézipar nem szezonális, a fűtés viszont igen.

Vicces hogy demokrácia terjesztésével vádolsz; akkor nézzük ki az origo "Levegő Munkacsoport"-ja. Van honlapjuk, rólunk, támogatók. Alig merem említeni hogy az etikailag feddhetetlen Soros alapítvány is szerepel  :lol: 

Nem tudom ki ült már tábortűz mellett, ki égetett már a telken gyomot. Ha odaállsz a kupac mellé akkor nagy értékeket fogsz mérni.
Az origo féle cikk kiragadja a javát ebben a szempontból, vegyünk egy völgyet ahol megáll a levegő és egy mélyszegény fűtőszezont PET palackokkal és ruhabálákkal.

Ha beállsz a budiba akkor büdös lesz, ami nem azt jelenti hogy mindenhol büdös van, ahogy ugye Kínában se mindenhol az. A nagy különbség ott van hogy észak kelet Kína több Magyarországnyi terület és egy tucat Magyarország népességével vetélkedő ipar/nagyváros sorra dönti a szennyezési rekordokat, emberek maszkokban járnak mindenhová, 7 éves kislányok tüdőrákot kapnak miközben itthon relatíve szúrja az izlésünket (és meghalnak 9200-an, ott többmilliónyian). A cikk említi hogy a falun kívűl már tiszta a levegő. Képzeld el hogy Svédországik kéne utaznod ezért.
 

És térjünk vissza a lámpákhoz !


Ja hogy térjünk :) Ezt is együtt kell csinálni.



#529
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,255 posts
Vejne, megint csak te érted, amit írtál. :)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#530
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 436 posts

Minden elismerésem annak akinek drága az olcsó és meg akarja váltani a világot,

de mindezek ellenére inkább egy ilyent tartok érdemesnek megvenni 4.000,-Ftért

Ennyiért csak a két ledet nem kapod meg (akkor is ha mérhetően "gyengébb néhány százalékkal") kit érdekel!

 

Na meg valami jó akkut kell még venni hozzá, az nincs benne az árban, még külön pénzbe kerül :

s-l1600.jpg

Itt lehet kapni: 

http://forum.bikemag...ly_post&f=8&t=9

 

A világot meg váltsa meg az akinek van rá kerete és hosszabb távon nem akar mást venni

mert az "olcsóbb", többe kerülő lámpára kell gyűjteni" és aki ragaszkodik a filozófiájához!

...szerintem. ...már bocs de ez egy szent őrültet már!

Ugyanilyent vettem az eBay-en kb. 5000 Ft-ért akkupakkal együtt. A leggyengébb akkucsomaggal is 3 órát bír a legkisebb és 1,5 órát a legnagyobb fokozaton, de akkor már nagyobb fénye van, mint a kocsimnak.


  • Balu1 likes this

#531
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,697 posts

kicsit off, de pont passzol az elmúlt napok kérdésköréhez:

http://totalcar.hu/m...uznunk_a_rolot/

"Sajnos" nagyon jó a cikk. Ezt látja szerintem mindenki maga körül. Ma már a drága sem biztos, hogy garancia a jó minőségre és a vadi új cuccok is sokszor gagyik.

Kaptam kölcsön egy BOSE fülhallgatót, 300 Euro-s cuccról beszélünk. Kb undorító a hangja, semmi magas + a fülbe rakni is elég problémás.

A 4ezer Ft-os Sony fülhallgatóm minden tekintetben (hang, kényelem) fényévekkel jobb nála.


Marci

#532
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

A link nem jól került bele az előzőbe.

Itt a jó : http://www.ebay.com/itm/181917354693

 

Van itt akku is, bár erről nem lehet tudni mennyit bír.

Az akku inkább lehet kockázatos, hogy csak keveset bír.

http://www.ebay.com/...d=181917354693 


Edited by Balu1, 2017. January 09. - 00:47.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#533
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Minden elismerésem annak akinek drága az olcsó és meg akarja váltani a világot,

de mindezek ellenére inkább egy ilyent tartok érdemesnek megvenni 4.000,-Ftért

Ennyiért csak a két ledet nem kapod meg (akkor is ha mérhetően "gyengébb néhány százalékkal") kit érdekel!

 

Na meg valami jó akkut kell még venni hozzá, az nincs benne az árban, még külön pénzbe kerül :

s-l1600.jpg

Itt lehet kapni: 

http://forum.bikemag...ly_post&f=8&t=9

 

A világot meg váltsa meg az akinek van rá kerete és hosszabb távon nem akar mást venni

mert az "olcsóbb", többe kerülő lámpára kell gyűjteni" és aki ragaszkodik a filozófiájához!

...szerintem. ...már bocs de ez egy szent őrültet már!

 

 


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#534
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,255 posts

kicsit off, de pont passzol az elmúlt napok kérdésköréhez:

http://totalcar.hu/m...uznunk_a_rolot/

 


  • marton likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#535
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,326 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Akartam említeni már, németeknél a tavalyi Lezyne Super Drive sorozatból hónapokig akcióztak -50%, -60%-kal lámpákat. Kettőt is vettem, egy Super Drive 900-ast és 1200-ast (alig 60-70 EUR voltak/db:)) és meglepően jó mindkettő. USB csatlakozóval tölthetőek, fel- és leszerelés gyerekjáték és nincs külső akksi sem.

Product-led-super-y10-zoom1.jpg

 

Rövid edzésekre egy régebbi, alig 90 grammos Micro Drive-ot használok, boost módban 300 Lument tud a gyártó szerint. Gyorsan merül 300-on, de 150-en elmegy 2 órát, ami városba bőven elég.

Szép lassan lecseréltem a picit körülményes, persze azért még mindig elég jó MagicShine lámpáimat ezekre.

 

Hátul továbbra is ilyet használok: http://www.lupinenor...t_taillight.asp

RotRotlicht2-red.jpg

 

Féklámpaként is üzemel (érzékeli a lassítást), fényérzékelő is van benne, zseniális!


Edited by zscs, 2017. January 08. - 11:04.


#536
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,697 posts

Hatalmas ország, nyilván nem mindenhol ugyanaz, ugyanúgy mint hogy Németországban, itthon is van tiszta hegyi levegő és szmog. De most a bringafelszerelés és onnan rendelt termékek eredeténél fogva az ipari/nagyvárosokról beszélünk.

 

A különböző szervezetek szerinti 2,5 ill. 10 µm vagy kissebb nagyságú részecskék (PM 2.5/10) veszélyes napi szintjei (µg/m3): WHO: 25/50 (20 éves szinten), EU: 25/50 (40 éves szinten), USA: 150/35, Kína: 150/75 (35 éves szinten).

 

 

Német szmog: 89 µg (PM 10) Stuttgart-ban, az autóipar központjában. A tavaly Januári cikk szerint: "Németországban először fordult elő hogy riadót rendeltek el".

 

Kínai szmog: 1400 µg (PM 2.5) Shenyang-ban (nehézipari központ). Náluk ez rendszeres, és egyre rosszabb.

 

Aki nézi az "új Top Gear"-t (The Grand Tour) az tudja mit viccelődtek a Stuttgart-i zöldeken. Kicsit nagyon elfogultak persze, nem jó példa, de arra igen hogy a Németeknél mennyire komolyan veszik a dolgot a Kínaiakhoz képest.

Micsoda magaslabdákat kapok itt ! :D

Pont a németeket hozod példának ? Akiknek az egész világon milliószámra rendelik vissza az autóját a meghamisított környezetszennyezési értékek miatt ! :P

Ahol a Rajnát már a 70es években halott folyónak nyilvánították a sok szennyezés miatt !

A Ruhr vidék régen a világ legszennyezettebb területei közé tartozott. Csak csődbe mentek a szénerőművek és a nehézipari válság miatt zártak be az üzemek.

És így tovább.....Ezekről nem olvastál a Reuters cikkekben ? ;)

http://www.ma.hu/vil...an_tele_a_Rajna

És Zsolti belinkelt cikke is elég kemény, hogy sok magyar városban rosszabb a helyzet, mint Pekingben.

 

És térjünk vissza a lámpákhoz !


Edited by marton, 2017. January 08. - 02:55.

Marci

#537
T.Zoli

T.Zoli

    vendég

  • fórumtag
  • 23 posts

Ez mennyire igaz. Tekeregtél ilyenkor falvakon át? Messziről már érzed amikor faluhoz közeledsz.  Amikor beérsz alig kapsz levegőt. Nincs ezen magyarázni való. A bringás érzi meg leghamarabb a levegő szennyezettségét, nem kínában, itt nálunk ebben a téli időben!



#538
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Mint minden, ez sem fekete vagy fehér. Kína nem egyenlő a szmoggal. Vagy bármi mással. Most tényleg egy nyomorult cikk alapján sorolsz be egy kontinensnyi országot ?

 

Hatalmas ország, nyilván nem mindenhol ugyanaz, ugyanúgy mint hogy Németországban, itthon is van tiszta hegyi levegő és szmog. De most a bringafelszerelés és onnan rendelt termékek eredeténél fogva az ipari/nagyvárosokról beszélünk.

 

 

Kis összehasonlítás:

 

 

A különböző szervezetek szerinti 2,5 ill. 10 µm vagy kissebb nagyságú részecskék (PM 2.5/10) veszélyes napi szintjei (µg/m3): WHO: 25/50 (20 éves szinten), EU: 25/50 (40 éves szinten), USA: 150/35, Kína: 150/75 (35 éves szinten).

 

 

Német szmog: 89 µg (PM 10) Stuttgart-ban, az autóipar központjában. A tavaly Januári cikk szerint: "Németországban először fordult elő hogy riadót rendeltek el".

 

Kínai szmog: 1400 µg (PM 2.5) Shenyang-ban (nehézipari központ). Náluk ez rendszeres, és egyre rosszabb.

 

Aki nézi az "új Top Gear"-t (The Grand Tour) az tudja mit viccelődtek a Stuttgart-i zöldeken. Kicsit nagyon elfogultak persze, nem jó példa, de arra igen hogy a Németeknél mennyire komolyan veszik a dolgot a Kínaiakhoz képest.



#539
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,326 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Offtopic félig-meddig: http://www.origo.hu/...budapesten.html

 

Nem kapcsolódik szorosan az eszmecseréhez sem, csak úgy leírom.

 

M1-esen Tatabánya mellett többször mentem el a hetekben, elviselhetetlen szúrós szagú szmog terjeng fel a pályáig. Még ma is, hogy viharos szél volt! Nekem kollégáim többen és többször jártak Kínában, nem csak Pekingben, hanem a "kisebb" városokban is. Tényleg nagyon durva a szmoghelyzet, különösen bizonyos időjárási körülmények között.

De itthon is az. Főleg vidéken, ahol nincs és soha nem is volt mérőállomás, miközben a szegényebb családok kénytelenek fával, vizes fával, az alacsony hatásfokú de borzasztóan szennyező lignittel fűteni - vagy háztartási hulladékkal és ronggyal, ahogy a linkelt cikk is említést tesz róla!

 

Így igazi struccpolitika a mienk. Itt is, mint sok másban. Ha nem mérjük, nem is létezik!?

 

Hogy egy klasszikust idézzek: "- Ez nem szmog, ez csak füst!" :)


  • Vejne likes this

#540
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,697 posts

Mint minden, ez sem fekete vagy fehér. Kína nem egyenlő a szmoggal. Vagy bármi mással. Most tényleg egy nyomorult cikk alapján sorolsz be egy kontinensnyi országot ?

Haverjaim meg naponta beszélgetnek kínai emberekkel, akik onnan jöttek ide és évente többször hazajárnak + napi szinten beszélgetnek az otthoni rokonokkal. Szerintem ez hitelesebb, mint egy kiragadott cikk.

Igen szmog van. De nálunk is van szmog ha figyeled a híreket. Csak tízezred akkor az iparunk, mint Kínának. Itt sem lenne jobb a helyzet, vagy Londonban, Bécsben, New Yorkban. Bárhol máshol sem. De ez kb pont semmit nem bizonyít. Ahol ipar van és gyártás, ott van füst is.


Marci