aldiban van bikemate usb töltős első-hátsó lámpa, 4ezer pénz.
tapasztalatok? mennék vennék, ha jó városi csatangolásra.
aldiban van bikemate usb töltős első-hátsó lámpa, 4ezer pénz.
tapasztalatok? mennék vennék, ha jó városi csatangolásra.
A Lítium ion akkukat kb fél töltésen szokták eltenni tárolásra, legalább is ezt írák róla.
Teljesen feltöltve is el lehet tenni szerintem, azzal nincs is gond. A bajt az okozza ha az akku cella túlságosan mélyre lemerül, ehhez viszont nagyon sok időre van szükség mindenféle terhelés nélkül. Még egy év alatt se merül le terhelés nélkül, de azért fél-egy évente érdemes megnézni, hátha valami szivárgó áram folyik egy áramkörben és az lassan leszívhatja. Az a biztos, ha tároláshoz lecsatlakoztatod róla a lámpát.
A másik ok amitől károsodhat, ha kicsit is túlfeszltségre tölti valami hibás töltő, de azt nem hiszem, hogy ilyen gond lenne a gyári töltőnél.
Ha használatba vételt megelőző töltés előtt kipróbáltad és valamennyire világított még, akkor nem volt túlságosan lemerülve. A Li-ion akkut nem szükséges "mozgatni" a töltés kisütéssel, ennél nincs ilyen probléma mint az ólom akkuknál vagy a NiCd nagyon érzékeny erre vagy kisebb mértékben a Nimh--nál szokott lenni, hogy néhány használat és rátöltés után már célszerű teljesen lemeríteni (nem nullára), amíg működik róla a lámpa.
Ilyenkor még azt se lehet mondani, hogy hideg volna a Li-ionnak, inkább ellenkezőleg.
Télen hidegben a Li-ion akku már attól is felére lemerül, ha csak hidegben van és nem is terheled, de ilyenkor..?
Ezekre rá lehet tölteni bármikor, szóval nincs vele olyan gond. hogy ne lehet kicsit rátölteni ha csak éppen annyit használtál el belőle.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Van arra valami ki nem mondott szabály, hogy milyen sűrűséggel kell/kéne tölteni-meríteni a li-ion aksikat ha viszonylag hosszabb élettartamot szertnénk belőlük kicsikarni ?
Voltam most a zánkai 24 óráson és az eddigi istencsászár aksim sokkal hamarabb bejelezte a merülést, mint amilyen üzemidőt eddig megszoktam tőle.
Sajnos szegény lámpám inkább az őszi időszakban használom rendszeresen. Haverom mondta, hogy a li-ion akkukat bizony "mozgatni" kéne. Én bevallom ezt nem hallottam még, de hát jó bringás holtig tanul.
Edited by marton, 2017. August 09. - 16:19.
A DX,com -on beírod, "LED OPTICS" vagy "LED DIFFUSERS" és jönnek rá találatok. Azt meg kell nézni melyik mire használható. Sőt az általános keresőben is lehet ezzel próbálkozni és esetleg az is elvezet a forráshoz.
Lesznek közte körben szórók is és irányban széthúzó is, keresgélni kell.
Mondanám, ha netán sikerülne lemosni vagy óvatosan lekapragatni 3D képeslap hátulját, az az átlátszó bordázott lap is szét tudja húzni nagyon szépen a fényt, de már ráfizettem, hogy valakinek ezt tanácsoltam és a végén én maradtam szégyenben, mert az a példány egy jól, masszívan rányomtatott kép volt és nem akart lejönni neki semmiképpen. Van ilyen is.
Elméletileg, sőt nekem a gyakorlatban is sikerült leszedni ilyen gyengébb minőségben nyomtatottról a képet, hogy közben nem karcoltam meg a hátulját és azt pont vagy kör világító optika elé tartva tényleg széthúzza a fényt vízszintesen.
Egyébként ilyesmit is lehet használni a meglévő optika elé:
https://www.amazon.c...t/dp/B004WLCLQY
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Jó dolog az éjszakai tekerés, sőt ilyen kánikulában nem is nagyon érdemes napközben korán elindulni.
Vízzel is jól fel kell tankolni, mert hamar kiizzadjuk és a sókat is valami izo.. itallal érdemes pótolni.
Na de a lényeg, hogy a fejlámpának a külső burkolatát olyan jól sikerült hőszigetelned, nehogy véletlenül túl nagy felületen érintkezhessen a hűvösebb levegővel, hogy azon sem csodálkoznék ha megsütnéd közben a ledet!
Szerintem azt próbáld meg úgy felrögzíteni, hogy tegyél alá technikai gyurmát. Azt szokták használni autó karosszériánál tömítésre, illetve hasonlót, talán ugyanezt az anyagot papír boltokban is lehet kapni cetlik ajtóra monitorra hűtőre ide-oda ragasztására. Gyúrható és nem zsíroz. Abból egy fél maréknyit gyúrj egybe és azt tedd a sisak tetejére, ahol a lámpa felfekszik. Abba nyomd bele a lámpát és akkor egyetlen ilyen tépőzár csík is megfogja, mert a gyurma a dinamikus erőhatásokkal szemben stabilizálja, tehát nem rázkódik el. A tépőzár viszont a statikusan adja meg a stabilitását, vagyis nem esik le.
Birja az S2+-ban levo led, bar hosszabb tavon igy hasznalva biztos csokkenti az elettartamat, de talan hamarabb merulne le, minthogy megsulne a led. Szobaban, szinte nulla legmozgas mellett, direkt bekapcsoltam legnagyobb fenyeron, kivancsi voltam, hogy mennyire melegszik, de csak felora utan jutott eszembe, hogy igy hagytam. Forro volt, mar kezzel nem szivesen fogtam meg, es el sem fustolt. Lefele meg csak eri a menetszel, bar tegnap este is amilyen meleg volt. 9-10 korul me'g 25 fokot mutatott az oram erdoben.
Nem szoktam izotonias lottyoket inni, maradtam a viznel.
Ilyen gyurma helyett massal oldottam meg, de koszi az otletet, hogy kell valami kisse deformalhato valami a lampa es a sisak koze.
Köszi, hogy megosztottad, valami ilyesmi tervem van nekem is, 2db S2+ van úton, (8 driveres, 4C), amiből az egyik sisakra megy, ha fel tudom biztonságosan applikálni. Miért nem középre illesztetted? Nem volt stabil?
Nem technikai gyurma, hanem hab, de az elgondolás hasonló ahhoz, amit Balu1 tanácsol: http://i.imgur.com/jgegBfO.jpg
Azert nem kozepre tettem, mert ezen a fejvedon a hosszanti merevito izekre jobban tudtam rogziteni a tepozaras szalaggal. Es hamar ra is jottem, hogy ami a korabban linkelt kepemen is latott rogzites nem jo, mert nagyon oldalt volt, s feloldalra huzta a sisakot. Utana mar probaltam minel kozepebbre tettem a lampat.
Ezen a kepen mivel rogzitetted a lampat? Valami madzagnak nez ki:
Koszi az otletet, vagtam csomagolasbol habositott muanyagot vagymit a lampa ala, ezzel konnyen be tudom allitani, hogy milyen szogben alljon. Kicsit vastag, de stabilan tartotta, es nemis nyomta ossze teljesen a ket meghuzott rogzitoszalag. Kisebb magassagu jobb lenne, hogy kevesbe akadjon meg a belogo agakon, majd me'g atszabom. De mar nem huzta erezhetoen oldalra a sisakot a lampa. Egyetlen bajom csak az volt, hogy hosszanti sisak izen athuzott tepozaras szalag pont a sisak szivacsara fekszik fel, s picit kenyelmetlen volt. De tetszett, hogy konnyen tudtam allitani a lampa szogen.
Nem lehet, hogy csak a vezeték tört meg valahol?
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Sziasztok!
Ma este elhalálozott a kínai eBayes cree ledes lámpám. Az akksi jó. Nincs valakinek véletlenül eladó? Sajnos a Kínából rendelés nem játszik, sürgősebb lenne mert csak éjjel érek rá bringázni.
A gyurma mellett még az szól, hogy az nagyon keményen megfogja.
A kamera tartója is ezzel van felrögzítve és a lassú elmászás, kenődés ellen a tartójának a furatán és a sisakon keresztül egy szál merev műanyag bevonatú vezeték van áttolva.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Köszi, hogy megosztottad, valami ilyesmi tervem van nekem is, 2db S2+ van úton, (8 driveres, 4C), amiből az egyik sisakra megy, ha fel tudom biztonságosan applikálni. Miért nem középre illesztetted? Nem volt stabil?
Nem technikai gyurma, hanem hab, de az elgondolás hasonló ahhoz, amit Balu1 tanácsol: http://i.imgur.com/jgegBfO.jpg
Jó dolog az éjszakai tekerés, sőt ilyen kánikulában nem is nagyon érdemes napközben korán elindulni.
Vízzel is jól fel kell tankolni, mert hamar kiizzadjuk és a sókat is valami izo.. itallal érdemes pótolni.
Na de a lényeg, hogy a fejlámpának a külső burkolatát olyan jól sikerült hőszigetelned, nehogy véletlenül túl nagy felületen érintkezhessen a hűvösebb levegővel, hogy azon sem csodálkoznék ha megsütnéd közben a ledet!
Szerintem azt próbáld meg úgy felrögzíteni, hogy tegyél alá technikai gyurmát. Azt szokták használni autó karosszériánál tömítésre, illetve hasonlót, talán ugyanezt az anyagot papír boltokban is lehet kapni cetlik ajtóra monitorra hűtőre ide-oda ragasztására. Gyúrható és nem zsíroz. Abból egy fél maréknyit gyúrj egybe és azt tedd a sisak tetejére, ahol a lámpa felfekszik. Abba nyomd bele a lámpát és akkor egyetlen ilyen tépőzár csík is megfogja, mert a gyurma a dinamikus erőhatásokkal szemben stabilizálja, tehát nem rázkódik el. A tépőzár viszont a statikusan adja meg a stabilitását, vagyis nem esik le.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Mivel mar egy hete kanikula van, es mar napnyugta utan is meleg van me'g par oran at terepen, igy vegre sikerult ravenni magamat, hogy tekerjek sotetben. Ki akartam mar probalni, hogy mire jo bringan ez az egy ledes Convoy S2+ lampa. Pontosabban a 6 driveres, U2 1B valtozata. Amikor vettem, akkor nem tunt fel, hogy ennek az U2 1B-nek hidegebb a fenye, 6500-7000 kelvint irnak. Ez csak azert szamit, mert a kormanyra egy Nitefighter BT40s-t tettem, ami talan 5000 kelvin koruli. Vagyis valahol ezt allitjak, de inkabb csak annyit irnak a szinhomersekletre, hogy neutral white, ami tul sokat nem mond.
A ket lampa fenye kozt latszik a kulonbseg, hogy egyik hidegebb fenyu a masiknal, de talan annyira nem zavaro. De jobb lett volna olyat valasztanom, ami melegebb fenyu, peldaul ez: Convoy S2+ L2 T6 - 4C 960LM 7135 LED Flashlight - T6-4C GREEN 122112503, vagy ez az Convoy S3 XM - L2 T6 4C LED Flashlight - 7135 X 8 BLACK - T6 (4C) 146401608. A T6 4C utal a melegebb szinhomersekletre (4300-4500 kelvin), illetve ezek mar 8 driveresek, ami nagyobb fenyerovel jar, meg persze me'g forrobb lampatesttel es alacsonyabb uzemidovel. Bringan menetkozben nem tud annyira tulmelegedni a menetszel miatt, szoval ez nem gond.
Igy oldottam meg a rogzitest, fogtam par tepozaras szijat. Stabilan tartottak, de kicsit hatrebb kell tennem, hogy elorebbre vilagitson es a sulypont is inkabb hatrebb legyen, mert a fejvedo nyakpantja folyamatosan lazul, s emiatt egyre jobban lotyog a fejemen a sisak, a lampaval meg me'g jobban erzodik. Meg is kellett allnom, hogy huzzak a sisak szijjan, mert mar a szemuveget utogette.
Menet kozben tokjo fenyesseg volt, foleg mert mindkettot max fenyeron hasznaltam, mivel nem mentem sokat. A sisakra rogzitett lampaval vegre latom, hogy mi tortenik a bicajon is vagy hogy milyen vad szemezik epp velem. Jo par oz es nyul figyelt. Foleg a nyulak szeretnek bamulni, s varni hogy jo kozel keruljek... Max fenyeron amugy sem gond az S2+-t hasznalni, csak kell vinni par feltoltott 18650-es akkut. Ket jo regi Soshine akkum van, de egesz jol birtak.
A kormanyon levo BT40s jo szeles szogben vilagit, mert kicsereltem a lencsejet, igy hiaba negy ledes, de gyengebb a fenye, mint az S2+-nek. Ami joval kisebb szogben vilagit, de fejre ez kell. Erdoben a fak kozt, ha csak a sisakon levo lampat hasznaltam, akkor tul nagy es zavaro arnyekok voltak a belogo agaktol, de nagyszogben vilagito kormanyon levo lampa segitett ezen.
Van me'g egy ilyen kormanyra rogzitheto konzolom is. Meglepoen jol tartotta az S2+-t, de terepen inkabb nem oda tennem.
Az S2+-rol es S3-rol itt olvashato bovebben, meg me'g sok mas helyen is, mert nepszeruek:
logout.hu/cikk/convoy_s2_bemutato_legyen_vegre_egy_rendes_elemlam/bevezeto.html
elemlampablog.hu/convoy-s2-8x7135-teszt-bemutato/
elemlampablog.hu/convoy-s3-8x7135-bemutato-teszt/
Edited by blash, 2017. June 25. - 15:05.
Bármit, ami feszültségben ott van és kapacitásban is a szükséges ideig kiszolgálja.
A legolcsóbb az ólom zselés akku, de az súlyra "kicsit" nehezebb. Annak idején, ahogy olvastam még Hozé is árulta azzal. Az a legolcsóbb megoldás. Csak nehogy fordítva kösd rá. Nem tudom van-e benne polaritásvédelem, de szerintem nincs.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Igen, a vezeték lehetett megtörve. Ügyes vagy, hogy így, ahogy mondod, szakértelem nélkül is összehoztad.
Arra azért érdemes odafigyelni, hogy a tövében, ahol a kapcsolóhoz csatlakozik a vezeték és sokat törhet hajolhat, ott megint hamar megtörhet. Azt érdemes valamivel oda rögzíteni, hogy ne egy kis részen hajolgasson sokszor, hanem inkább hosszan nagyobb ívben. Valami szigetelőszalaggal oda lehet tekerni, hogy ne törjön meg könnyen.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Ha abba gondolok bele, hogy egy kis kerti munkához is milyen nehéz embert találni, akkor ez kb a lehetetlen kategória
Próbálgattam a lámpát és minkét kábel a csatlakozó környékén tört meg, a legközelebbi villamossági boltban kaptam szerelhető csatlakozót, kb 1,5cm visszavágtam a kábelekből és felszereltem a csatlakozókat és működik meglátjuk milyen tartós lesz. Forrasztható verzió is volt, de azt nem tudom felszerelni. Nem egy elegáns megoldás, de működik a cucc. A kapcsolója meg szintén kontakthibás lehet, sokszori nyomkodás után vált a fényerőn. Egyelőre marad, nem kukázom
Edited by kiarob, 2017. May 25. - 15:47.
Ha találsz elég lelkes barkácsoló kedvű embert, akkor érdemes megnézetni vele,. de én mostanában nem nagyon nyúlok hozzá ilyesmihez, pedig magamnak is kellne valamit alakítani, de nem sok türelmem van most ahhoz sem.
Biztos érdemes megnézetni valakivel, ha találsz olyan embert.
Esetleg nézz be a másik technikai lámpás fórumra, hátha valakinek van kedve foglalkozni vele, habár már régen elég üres a topik. Valamilyen néven regisztrálnod kell, ha írni akarsz.
Elmondod, hogy a látni és látszaniról vagy a bikemag fórumról és én küldtelek, hátha valakinek van kedve ott foglalkozni a témával.
http://forum.technok...hp?f=5&t=19959
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Üdv!
Van egy jópár éves DX-es lámpám, talán P7?, amit alkalomszerűen használok terepen, sajna megtört az akksi és a lámpa vezetéke, illetve a gombnyomásra nem reagál, fixen max fényerőn világít ha rádugom a tápot. Korábban volt egy időszak, amikor csak többszöri nyomkodás után váltott fényerőt. Mit gondoltok érdemes ezzel még foglalkozni, javítható? Vagy kuka és jöhet az új.
Bringával boldogulok, de az elektromos dolgok távol állnak tőlem