Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Látni & látszani!

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
8736 hozzászólás a témában

#4821
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás
Azért Balu vedd figyelembe hogy a Betty nem "kókány" minõség, arról nem is beszélve, hogy nem esik le a bringáról 40-50 feletti tempónál, mint mondjuk a Tied tenné. Elhiszem hogy jól világít meg minden, túrázni 15-ös tempó mellett megfelelõ lehet, de ha gyorsabban akarsz menni... Meg mellesleg méretben és súlyban is van különbség.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#4822
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Csak a "tisztánlátás" ;) kedvéért:
...és a széttartással sincsen baj.

Azt 20 foknál szúkebbnek láttam..



..de legyen elég a dec. 30-i bükki tekergésem, egy lámpa elég volt. :D

Ezeknek a lámpáknak már van annyi fénye ami elég szinte bárhova.
A különbség a széttartásban lehet és az árban.. Talán az össz lumenben is.
Nálam az oldalra jutó fény ellenére is megvan fõ irányban a fényerõ.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4823
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Szépek ezek a kerékpárra szerelt stadion lámpák!
Stadion vílágitást sokkal szebben lehet kormányra építeni 10 darab ledes lámpából is, a kérdés csak az minek?!

..,hogy lássunk oldalra is.
Mennyibe kerül ennyi gyári lámpa, akár egyenként vagy netán összesen. Egymilla, fél..?
Hát..



Terelõk, lámpa forgatók, takaró lemezek és egyebek?

..és az ár, amibõl ezt össze lehet hozni anyagból.. és amenyibe a gyári kerül.
Mennyi is most a Lupine Betty? Múltkor még 200e fölött volt az ára egyetlen szûk fényü lámpának.
A ~240.. az nettó ár lehetett?

Nem rossz az a lámpa, de ha összehasonlítom a fényét a két évvel ezelõtt már látatlanban leócsárolt hasonló fogyasztásu ledjeimmel, és megnézzük a fotót valamint a széttartásokat az már mond valamit. Az árkülönbség még csak ezután jön.


A Lupine pl. programozható igény szerint és akkor nem gond a szembõl jövõ forgalom és akksi kapacitás sem!

Persze, ha nem világít akkor nem is fogyaszt.

Akár csak nálam, 4 kapcsolóval "programozható" három fõ fokozat és a negyedik a "látszani" fény.
Bármit be és ki tudok kapcsolni "program" szerint.
Négy kapcsolóval "binárisan" programozható :D
Négy igen v. nem szint az 4 bit és egy ujjal a kormányt markolva kapcsolható.


Itt nem nagyon verték meg súlyban, árban, teljesítményben sem, mert ugye ezeket együttesen kell vizsgálni!?

Mennyi is a Betty ára amennyiért el lehet hozni?

Egyszer majd abszolút elfogulatlanul objektíven és objektívvel
fotót kellene készíteni a két lámpáról, illetve a fényükrõl.
Talán egy teliholdason, amikor már nem fagy le a kezünk kamera kezelés közben.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4824
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Csak a "tisztánlátás" ;) kedvéért:
a Lupine lámpáknál - pl. Wilma - is megvan annak a lehetõsége, hogy a szükséges helyzeteben egyetlen kapcsolóval változtassuk a teljesítményt. Ráadásul ezt rendkívül széles spektrumban, egyéni igények szerint programozhatóan tehetjük.
Másodsorban, közúton használva max teljesítményen visszavakít a lámpa, hiszen ekkor nem lehet kihasználni a lámpa által bevilágított max. távolságot, mert elvakítja a kuka autóst.
Ellenben ha "tompítottra" kapcsolunk, ugye... :) Terepen viszont max. power és akkor távolabbra világítva - feljebb emelve a lámpát - nincs visszavakítás, és a széttartással sincsen baj.

de legyen elég a dec. 30-i bükki tekergésem, egy lámpa elég volt. :D

#4825
(has)Pókember

(has)Pókember

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 486 hozzászólás
Milyen jó ilyen elfogulatlan véleményt olvasni...

#4826
kit23tian

kit23tian

    vendég

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás
Szépek ezek a kerékpárra szerelt stadion lámpák! Mindenki maga döntse el szerintem mi a fontos számára: súly, fényerõ, teljesítmény, esztétikum, fókusz-nem fókusz, 180 fok, garancia, vízállóság....stb.
Fontos lenne látni is ezeket a lámpákat, mielõtt véleményezünk.
Erõsen koncentrált fényû a Lupine?Az alábbi kép nekem nem ezt mutatja!
http://bp1.blogger.c...tiVilagitas.jpg
Stadion vílágitást sokkal szebben lehet kormányra építeni 10 darab ledes lámpából is, a kérdés csak az minek?!
Terelõk, lámpa forgatók, takaró lemezek és egyebek?
A Lupine pl. programozható igény szerint és akkor nem gond a szembõl jövõ forgalom és akksi kapacitás sem!
Itt nem nagyon verték meg súlyban, árban, teljesítményben sem, mert ugye ezeket együttesen kell vizsgálni!?
http://www.evobike.h...lupine_test.pdf
Aki látott már Lupine lámpát élõben az tudja mit jelent pl. a méret és a súly kérdése!?
Aki napfényre vágyik éjszaka: egy lámpa a kormányra és egy a sisakra az két darab Wilma vagy Betty!
Én átraktam a fejpántra is a lámpát és nagyon bejött, ezért lehet fogom szorgalmazni a bringázásban is a sisakra rakott lámpát!Bõvebben:http://evobike.blogs...-hegyekben.html
Akinek ez kevés kérjen meg erdészeket építsenek reflektoros pályát, hogy semmi élõ ne maradjon a közelben pörköletlenül.

#4827
tomidny

tomidny

    maximus

  • fórumtag
  • 13.954 hozzászólás
Konkrétan a vadászokkal szokott problémánk lenni. De azok nem zörögnek, hanem lelövéssel fenyegetnek. De ez teljesen más dolog.
A meneküléssel arra próbáltam utalni, hogy igyekszünk minél gyorsabban haladni, mintha menekülnénk. Ha valaki megkérdezi, azért menekülünk, mert zörög a bozót.
De nem akarom nagyon túlmagyarázni az ilyenkor elõforduló idegállapotunkat...
Bûnözõ vagyok.
Ordítok Füstölök

#4828
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

..erre mifelénk menekülni kell minden elõl, hiszen mögöttünk mindig zörög a bozót.
Nem is merek arra nézni, hiszen meglátnám mit rejt a sötét erdõ....

Na neee, csak nem úgy vezetsz mint a viccbeli szõke nõ.
Rászól a vizsgabiztos: jön egy teherautó szemben!
Mire eltakarja a szemét és felsikolt, juuuujj.

Mire gondolsz pontosan? ..bakonyi betyárra, esetleg farkasember, vaddiszkó vagy szarvas nagy aganccsal?

Az éjszakai erdõ mindenhol zörög mocorog. Egy bagoly röppen vagy egy egér fut arrébb a közeledtedre,
netán valami madár rebben fel vagy rókakölyök gyalogol át elõtted.
Azért jó látni, már a természet szépsége miatt is, hogy mi mocorog a közelben.
Másrészt ez egy õsi túlélõ ösztön, szeretnjük látni mi mocorog körülöttünk.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4829
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Szóval:
1. LUPINE Wilma 6l ámpát max teljesítményen használva (15W):
a.) kb. fél óra múlva már káprázik a szemem, és kis fehér folt játszik elõtte.

Ezért nem szeretem önmagában a szúrófényt és ezért is vagyok megelégedve az
oldalra szórtan is erõs fényü, régi huzallábas ledekbõl épült lámpámmal.

Akkoriban sokan mondták,(még a fele ilyen erõs powerledek mellett), hogy mekkora marhaság, hogy azokat a huzallábas ledeket istenítem.
..de azért bejött és még mindíg topon van!
..a széttartás és fényerõ összefüggésben is. A Betty a példa a fotón.
Ezt én sem gondoltam volna, mint az a vidéki bácsi akit felvittek mûrepülni.
(ha valaki nem ismerné, a balra billenésnél mondta, azt gondoltam, hogy becsurran. Jobbra billenésnél, azt gondoltam, hogy erõsen sáfrányos lesz hátul.. de a szaltónál már komolyan felhördült, azt azér' nem gondoltam, hogy mindez a nyakamba folyik!)



b.) terepen, lefelé lehet csak kihasználni, máshol felesleges.

Komolyan vitába szállhatnék ezzel..
A sötét erdõben nyomod fel magad, annyit sem látsz magadkörül mint a bagoly.
Szeretem látni hol járok. ..nem csak azt, hogy mi van elõttem. Ráadásul attól káprázik a szem.



c.) közúton szóba sem jöhet, autósok villognak - vagy lefordítom, de akkor
meg minek a max teljesítmény.

Nálam akkor le lehet kapcsolni az alsó kettõ ledsort és csak a legfelsõ világít, fölötte a tükrös felületü terelõvel.
Ettõl éles felsõ határvonalat vetít ..vagyis nem vakít de jól elõre világít ha jó szögbe billentem.

Már '93-tól kezdeve fejlesztgetem a bringalámpához elõnyös megoldásokat.
Ehhez talátam ki a meglévõ dizájnt ami nem vakít ha nem akarom és akkor harmadannyit fogyaszt.
Keskeny vonal jellegü fényt ad, világíthat lejjebb följebb vagy egészen magasra
és illeszkedik a kormány elé v. fölé. Ez a kormányt markolva állítható.



d.) 15W-hoz párosul több mint 4 óra üzemidõ

Az tényleg nem sok, de ez akkufüggõ.



Azaz a teljesítmény - fényerõ - észnélküli növelése szerintem felesleges, 7-12W közötti teljesítmény untig elegendõ.
Egyszóval, a teljesítmény és a használhatóság nem járnak kéz a kézben. Szerintem.

Lassan megjelennek majd az 1 Watton 150lument leadni tudó ledek, amíg
el nem jutunk az elméleti maximum közelébe ami fehér fénynél 180-230 lumen 1 Watt felvett teljesítmény mellett.
Akkor már jóeséllyel lehet elég lehet 7-12W.
Nem is az elektromos teljesítményfelvétel a lényeg, a leadott látható, optikai fényteljesítmény számít.
Na meg a széttartás.

Amíg egy lámpa megvilágít a látómezõdben egy meghatározható kisebb területet,
azzal együtt elfedi a környezetben meglévõ holdfényt ill. a lámpából kiszóródó gyenge fényeket.

Kell egy széles, nagyon széles fény is, mint Pinyó használt közeli világításra optika nélküli Cree-t.
Ez megvilágítja két-három méteren belül a közvetlen környezetet.
Ezen túl kell egy fény középtávra és egy szúrófény messzire is.
Így viszont nem kápráztat, nem zavaró ha mellette ott vannak az átmenetek vagy soft-átmenetek.
A szúrófényben az a leginkább zavaró, hogy mellette a sötétebb részeken nem látsz szinte semmit.
Azaz látsz ha közben balra-jobbra "szkennelsz" a lámpa fénysugarával.



Én személy szerint akkor leszek majd "elégedett" a lámpá(i)m fényével, ha a fix helyre szerelve azokat (kormány?) a fejemet jobbra-balra forgatva erõlködés nélkül látok úgy, mint napfényben, kb. hasonlóan messzire. A stadionvilágítás, az már jó! :-)

..akkor még nem találkoztuk.. :D
Ráadásul meg van a 180 fok!



A 180 fok akkor is kell, mert a periférikus látásom kb. annyi.
..nekem is valami ilyesmi jutott eszembe, csak én merészebbet ugrottam elõre: fel lehetne lõni mûhódszerûen egy fényes ojjektumot a fejem fölé tíz-húsz méterrel, amely ojjektum automatikusan követné a mozgásomat.
..Ennek a megoldásnak az is elõnye, hogy a súly kevésbé számít, hiszen nem nekem kell cipelni a cuccot, hanem saját erejébõl lebeg a levegõben. További elõny, hogy ha elég magasan van, akkor nem világít a szembejövõ képébe

Világító objektum fölötted, látszólag követ is.. :rolleyes: ..eesetleg a Nap?? 12 órával késõbb.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4830
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
minden tiszteletem uram.
:-)

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#4831
tomidny

tomidny

    maximus

  • fórumtag
  • 13.954 hozzászólás
Nem vagyok rá büszke, hiszen ezzel törvényt sértek. Sõt néha még az ösvényrõl is letértem, amivel aztán fõleg nem szeretek dicsekedni. De erre mifelénk menekülni kell minden elõl, hiszen mögöttünk mindig zörög a bozót. Nem is merek arra nézni, hiszen meglátnám mit rejt a sötét erdõ....
Bûnözõ vagyok.
Ordítok Füstölök

#4832
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
te le szoktal terni a biztonsagot jelento betonutrol?
hmm bator

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#4833
tomidny

tomidny

    maximus

  • fórumtag
  • 13.954 hozzászólás
A periférikus látás okés, de ahogy a sebesség nõ, úgy csökken a jelentõsége, és egyre inkább a csõlátás játszik be.
Amúgy ha jól tudom a periférikus látásért felelõs "érzékelõk" a szemben jóval érzékenyebbek a fényre, tehát nekik bõven elég pl. a holdfény is.
Amúgy az egész világítás kompromisszumokból áll. Hiszen ha annyi fényt vinnénk magunkkal, amennyit nem széegyellünk, akkor gyakorlatilag magunkon kívül mindenkit vakítanánk. Nem is beszélve a cipelendõ akksik súlyáról. Közben meg a könnyebb belsõt, külsõt keressük...

Az éjszakai erdei tekerésnek meg pont az a varázsa, hogy bevilágítod magad elõtt az ösvényt, és azon kívül minden sötét. Ami nem mindegy, hogy mennyire tudod magad elõtt bevilágítani az utat.

De mindenki azt csinál amit akar.
Bûnözõ vagyok.
Ordítok Füstölök

#4834
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
te hogy szoktal atmenni az alaguton?
a 180 szep lenne toled, de szerintem hagyjuk

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#4835
(has)Pókember

(has)Pókember

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 486 hozzászólás
Azt már korábban leírtam, mi a problémám a sisaklámpával. A 180 fok akkor is kell, mert a periférikus látásom kb. annyi.
A második megoldáson gombolkozom, nekem is valami ilyesmi jutott eszembe, csak én merészebbet ugrottam elõre: fel lehetne lõni mûhódszerûen egy fényes ojjektumot a fejem fölé tíz-húsz méterrel, amely ojjektum automatikusan követné a mozgásomat. Persze ettõl még egy kormányra szerelt pilács nem árt, hiszen mivan, ha alagútban tekerek, vagy sûrû erdõben?
Ennek a megoldásnak az is elõnye, hogy a súly kevésbé számít, hiszen nem nekem kell cipelni a cuccot, hanem saját erejébõl lebeg a levegõben. További elõny, hogy ha elég magasan van, akkor nem világít a szembejövõ képébe - na nem mintha az erdõben nagy forgalom lenne éjszaka.
Mindjárt utánanézek, hogy is állunk az antigravitációs hajtómû fejlesztésével...

#4836
tomidny

tomidny

    maximus

  • fórumtag
  • 13.954 hozzászólás

Én személy szerint akkor leszek majd "elégedett" a lámpá(i)m fényével, ha a fix helyre szerelve azokat (kormány?) a fejemet jobbra-balra forgatva erõlködés nélkül látok úgy, mint napfényben, kb. hasonlóan messzire.

Ez itt a baj! Ne csak a kormányra rakj lámpát, hanem a sisakra is. És akkor amerre fordítod a fejed arra lesz világos.
Esetleg a sisak tetejére illesztett 1.5-2m póznára valami higanygõz lámpa, és lesz saját közvilágításod...
Bûnözõ vagyok.
Ordítok Füstölök

#4837
(has)Pókember

(has)Pókember

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 486 hozzászólás

Azaz a teljesítmény - fényerõ - észnélküli növelése szerintem felesleges, 7-12W közötti teljesítmény untig elegendõ. /Hozé tudja miért hivatkoznék Dantéra, a 24 óráson!/


Én személy szerint akkor leszek majd "elégedett" a lámpá(i)m fényével, ha a fix helyre szerelve azokat (kormány?) a fejemet jobbra-balra forgatva erõlködés nélkül látok úgy, mint napfényben, kb. hasonlóan messzire. A stadionvilágítás, az már jó! :-)

Másrészt viszont az egyledes Dinotte-tal folyton rácsodálkozom, hogy mennyire használható, és a napi városi - városközeli országúti edzésre nem is viszek több lámpát, mert a célnak megfelel, megbízható és a fénye is elegendõ.

A Wilmával meg az a baj (több használója szerint), hogy nagyon erõs spotlámpa, de szórt fénye az nincsen neki. Próbálnál meg 180 fokban elosztani annyi fényt, amennyi abból kijön (15W?), mindjárt nem káprázna a szemed tõle... :-)

#4838
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
kicsit off
s
sr
sra
srala
sralala
on

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#4839
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Szóval:
1. LUPINE Wilma 6l ámpát max teljesítményen használva (15W):
a.) kb. fél óra múlva már káprázik a szemem, és kis fehér folt játszik elõtte
b.) terepen ,lefelé lehet csak kihasználni, máshol felesleges
c.) közúton szóba sem jöhet, autósok villognak - vagy lefordítom, de akkor
meg minek a max teljesítmény
d.) 15W-hoz párosul több mint 4 óra üzemidõ

Azaz a teljesítmény - fényerõ - észnélküli növelése szerintem felesleges, 7-12W közötti teljesítmény untig elegendõ. /Hozé tudja miért hivatkoznék Dantéra, a 24 óráson!/
Egyszóval, a teljesítmény és a használhatóság nem nem járnak kéz a kézben. Szerintem.

#4840
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Jómúltkoriban Pinyo tesztelte a Bettyt a saját 10 Watton járatott lámpája mellett.
Korábban az én elsõ fényemrõl is készült fotó szintén a fenti 10 Wattos fénye mellett.

A felsõ és alsó baloldali ugyanaz a 10 Wattos lámpa.
Egymással kb. azonos kell legyen a fénye.
A felsõ és alsó kép-pár jobb oldalán felül a Betty, alul az én lámpám fénye látszik.

Feltöltött kép

A korábban látott tesztfotók közül lent a következõre hasonlít leginkább a fényeloszlása:
http://si6.mtb-news.de/fotos/data/20253/Phillips_CDM-R_70W.JPG
Az enyém kétoldalra is jobban világít, ahogy élõben visszaemlékszem,
viszont az a terület a linkelt hasonló képen sincs rajta. na meg hidegebb a fénye.

A súlya akkuval kb másfél kiló és 10-15 órát elvilágít jó fényen (ezalatt talán a felére sem esik a fényerõ).
Akár mégegyszer annyit is tudna idõben, de a végén már nem világítana erõsebben mint
egy hagyományos bringalámpa. persze azt nem szeretném kipróbálni élesben.

Mondjuk szakadékban jobban féltem magam mint a lámpát ezért
ilyen helyeken nem járok vele mert a bringa is összetörne velem együtt, lámpástól.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..