Mondjuk, ha visszafelé kezd el gondolkodni az ember, akkor az segít a lámpaválasztásnál:
-Pl. adott felhasználáshoz várhatóan kb. mekkora felvett teljesítmény szükséges
-megfelelõ fény karakterisztika, és hatásfok esetén- (saját saccolás:chin:):
Gyalogos botorkálás ~0,1W-tól; gyaloglás 0,5-1W; futás 1-3W-tól; óvatos bringázás (15km/h) ~0,5W-tól; kényelmes tekerés 1-3W; tempós közlekedés 2-5W; robogás 5-20W.-Táp igény (akku, elem):
¤ AA=ceruza méret: hagyományos elembõl kb. 1/2 A-t sem lehet tartósan kinyerni

, Alkalineból kb. 1A, NiMh akkuból akár 1,5A. Ezeket az áramokat kb feléig-harmadáig merítve tudják csak, utána nagy áramokon annyira megnõ a belsõ ellenállás, hogy terhelve leesik a feszültség...
¤ Más méretû celláknál kb. kapacitás-arányban változik a terhelhetõség is
(pl AAA méret durván /2,5-ed; baby ~2×-es; góliát ~4×-es)...
¤ Lehetõleg a LiIon cellákat (18650-es méret) se érdemes 1A-nél jobban terhelni, bár többet is kibír...
Szóval a fentiekbõl saccolható, hogy minimum hány, és milyen cella alkalmas egy lámpa kihajtására, illetve a kívánt üzemidõhöz hány garnitúrát kell beszerezni...
-Megfelelõ optika (szög) sebesség, és felhasználás függõ!
¤ Gyalogláshoz szerintem erõs, min. 30-40 fokos szögü szórt fény kell, de jobb, ha még szélesebb...
(akár natúr powerled is használható, némi árnyékolással); emellet esetleg lehet egy nem túl erõs spot is...
¤ A sebességet fokozva egyre nagyobb teljesítmény-arány kell a spotba, és egyre kevesebb a szórt fénybe.
¤ Aszfalton az a jó, ha felfelé szinte egyáltalán nem világít. Függõleges nyílásszögnek kormánylámpánál valahol 7 (5...10)fok; vizszintes nyílásszögnek kb 15 (10-30)fok tûnik szerintem jónak.
-Emellé még természetesen kell egy nagyobb szögû, kissebb teljesítményû szórt fény is, ami a környezetet világítja-.¤ Terepen a nagyobb szögû, egyenletesebb fényeloszlás a kívánatos (fejlámpa igen ajánlott).