Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Látni & látszani!

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
8736 hozzászólás a témában

#4301
DöG

DöG

    vendég

  • fórumtag
  • 229 hozzászólás
Mondjuk, ha visszafelé kezd el gondolkodni az ember, akkor az segít a lámpaválasztásnál:
-Pl. adott felhasználáshoz várhatóan kb. mekkora felvett teljesítmény szükséges -megfelelõ fény karakterisztika, és hatásfok esetén- (saját saccolás:chin:): Gyalogos botorkálás ~0,1W-tól; gyaloglás 0,5-1W; futás 1-3W-tól; óvatos bringázás (15km/h) ~0,5W-tól; kényelmes tekerés 1-3W; tempós közlekedés 2-5W; robogás 5-20W.
-Táp igény (akku, elem):
¤ AA=ceruza méret: hagyományos elembõl kb. 1/2 A-t sem lehet tartósan kinyerni :( , Alkalineból kb. 1A, NiMh akkuból akár 1,5A. Ezeket az áramokat kb feléig-harmadáig merítve tudják csak, utána nagy áramokon annyira megnõ a belsõ ellenállás, hogy terhelve leesik a feszültség...
¤ Más méretû celláknál kb. kapacitás-arányban változik a terhelhetõség is (pl AAA méret durván /2,5-ed; baby ~2×-es; góliát ~4×-es)...
¤ Lehetõleg a LiIon cellákat (18650-es méret) se érdemes 1A-nél jobban terhelni, bár többet is kibír...
Szóval a fentiekbõl saccolható, hogy minimum hány, és milyen cella alkalmas egy lámpa kihajtására, illetve a kívánt üzemidõhöz hány garnitúrát kell beszerezni...
-Megfelelõ optika (szög) sebesség, és felhasználás függõ!
¤ Gyalogláshoz szerintem erõs, min. 30-40 fokos szögü szórt fény kell, de jobb, ha még szélesebb...(akár natúr powerled is használható, némi árnyékolással); emellet esetleg lehet egy nem túl erõs spot is...
¤ A sebességet fokozva egyre nagyobb teljesítmény-arány kell a spotba, és egyre kevesebb a szórt fénybe.
¤ Aszfalton az a jó, ha felfelé szinte egyáltalán nem világít. Függõleges nyílásszögnek kormánylámpánál valahol 7 (5...10)fok; vizszintes nyílásszögnek kb 15 (10-30)fok tûnik szerintem jónak. -Emellé még természetesen kell egy nagyobb szögû, kissebb teljesítményû szórt fény is, ami a környezetet világítja-.
¤ Terepen a nagyobb szögû, egyenletesebb fényeloszlás a kívánatos (fejlámpa igen ajánlott).

#4302
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Ez már csak azért sem egyszerû, mert a lámpáknál ha mégis meg adnak valamit,
mondjuk megadják a candelát v. a luxot, akkor nem írják mellé a széttartás szögét amibõl
valójában meg lehet mondani, hogy kicsi fénykört rajzol csak eléd v. vajh szélesen világít-e.

Leginkább úgy lehetne össze vetni lámpákat ha valamelyik üzletben meg lehet nézni
több félét mûködés közben és meg láthatod melyik mit tud, mert 'zsákbamacskát nem veszünk'.
Ahhoz persze lelkiismeretes türelmes eladót kell találni.
Maszek boltban, ahol komolyan veszik a vevõt, és ha nincs nagy forgalom akkor lehet rá esély.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4303
mci

mci

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás
Na, ez már csak azért is tökjó, mert találtam 3lámpát pl, mindegyiknek másban van megadva az ereje, meg van egy halom olyan is, aminek nincs, gyártó honlapján se, vagy csak candlepower-esen :). Finom dolog manapság ez a lámpa vásárlás.

#4304
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Korábban írtam ezekrõl a dolgokról. Arra is van válasz amit még kérdeztél máshol.

http://forum.bikemag...&postcount=2381
http://forum.bikemag...&postcount=2847

A korábbi megadott lapon nem jelenik meg a kép mert a tárban átnevezték bõvítés miatt,
de most itt azt is láthatod amire az egyik helyen
hivatkozom de ott már nem jelenik meg.
.
Feltöltött kép

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4305
mci

mci

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás
Valaki el tudná magyarázni a LUX, Candela, és Lumen közötti kapcsolatokat :D. Mindenhol mást használnak, és ez így elég zavaró...

#4306
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
nappal felkapcsolt lamparol jut eszembe. tegnap este fel tizkor kapcsoltuk fel eloszor, addig nem volt ra szukseg. erdoben.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#4307
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
gorgo, nekem meg tan van. megnezem este.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#4308
gorgo

gorgo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 649 hozzászólás
Hol találok Budapesten aránylag olcsón fehér, 50 kandellás, huzallábas ledet?
köszi
fanatiX mtbc

#4309
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Szia Balu!
Tavaly a P4-es CREE ledek (100 lumen/watt felett) voltak a legjobbak - XR-E kategóriára gondolok - történt azóta érdemi változás? Egyik ismerõsömet érdekelné a LED technológia mai állása, de nem mertem 100%-ra ajánlani, mert hátha van jobb akár a CREE-nél, akár máshol.

A Cree-nél van változatlanul a jó kínálat.
Vannak azóta 4 chip-es ledek, az MC-E néven.
Ezeket chipenként 700 mA-en lehet járatni és 700 lm fény teljesítményt ad le. most ezzel a legjobb és leg egyszerûbb építkezni.

Mutatok egy példát:

Itt a lámpa: http://img6.tar.hu/b...e2/37297600.jpg
Ilyen a felépításe: http://img6.tar.hu/b.../37297602.jpg#3
Ilyen a fénye: http://img6.tar.hu/b.../37632850.jpg#3
Kettõ db 6,6 A/h-s lítium akkuról mûködik kb. hat órán keresztül rettentõ fénnyel.

Szerényebb igény esetén a CREE-E Q5-ös fényesség is kapható. Ezekrõl tudok.

Léteznek még 100 Wattos ledek is de az nem bringára való,
még ha rá is tesszük néha. :D

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4310
Sheriff

Sheriff

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás
Szia Balu!

Tavaly augusztusban jártam itt, megváltozott sok minden. De jó látni, hogy még tartod a frontot!
Kérdésem lenne hozzád - egyszerûbb téged kérdezni, mint 625 weblapot újra átböngészni.
Tavaly a P4-es CREE ledek (100 lumen/watt felett) voltak a legjobbak - XR-E kategóriára gondolok - történt azóta érdemi változás? Egyik ismerõsömet érdekelné a LED technológia mai állása, de nem mertem 100%-ra ajánlani, mert hátha van jobb akár a CREE-nél, akár máshol.
Spindel bike a király. Legalábbis, csak az van. :)

#4311
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Lehet, tán csak azért tûnt fel mert kipróbáltam. :)
Különben errõl jutott eszembe:

Ami érdekes, hogy éjszaka ennek a lámpának a fényénél sokkal biztonságosabbnak érzem ugyanazt a részt mint nappal.


Van benn valami amit mondasz. Erdõbe nappal sincs valami világos. Az rendben hogy amit lámpa megvillágit azt jól látod, de a többi rész akkor is sötétebb mint nappal és engem nagy sebességnél már zavarna. Végül is te érzed, biztos úgy van ahogy leírtad, ez csak az én egyéni meglátásom.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4312
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ez egy eroltetett megoldas egy nem letezo problemara.

kb olyan mint mankot adni az egeszseges embernek mert azzal stabilabban tud allni.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#4313
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Terepen a változóan szabdalt lombkorona alatt jóval magabiztosabban el lehet engedni. Azért is tettem fel a videót, hogy látsszon mennyire változnak a fényviszonyok.
Egyszer elvakít a fény, hogy aztán pillanatokig ne láss biztonságosan a fák alatt.
Annyi épp elég ha száguldasz lefelé. Na persze, ez nyilán nem szokványos dolog, mert eddig nem is nagyon volt mivel, így fel sem merülhetett.
Erre én is csak úgy jöttem rá, hogy kipróbáltam ha már van. Addig eszembe sem jutott.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4314
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ez baromsag. ainek ilyen fenyviszonyok mellett lampa kell az vak
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#4315
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Erdõben nappal is jól jöhet a fény a lombok alatt.

(Tegnapi felvétel.)

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4316
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Aha, akkor napközben nem is kell?

Szerintem nem.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#4317
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás

Knog Froggal van már valakinek tapasztalata?
mostanában nagyon sok helyen feltûntek, és szerintem jól is néznek ki, de vajon mennyit ér? világít rendesen az a "superbright led" ?


Én nem vennék 1ledes lámpát, semmilyet (már 1x elkövettem ezt a hibát).
Szobában meggyõzöd magad, hogy elég lesz, aztán forgalomban gyak. semennyire nem látható. Én attól fogva nem használom, hogy 1x szembe jött egy tag ua. ledes szarral, mint ami nekem volt és nem láttam.

Ellenben a Knog többledes példánya már nem olyan rossz.
Gekko: http://static2.biket...uct/kngek-1.jpg
Bullfrog: http://static2.biket...uct/knbfg-1.jpg



#4318
DöG

DöG

    vendég

  • fórumtag
  • 229 hozzászólás

Erre pályázom: Cateye HL-EL320, a boltban meggyõzõ fényerõvel világított, mint egy jó dinamós, a számos elem (4 db) miatt még vacilálok. Meglévõ lámpám: (CATEYE HL-EL135).

Cateye lámpák fényerõ viszonyai: HL-EL320 valóban sokkal nagyobb fényû mint az elõzõ, (Cateyek közt még ár/értékben is jó). :)
Sajnos Cateyék hasonló lámpáinak túl keskeny a szöge. -Csak egy pici, nagyon fényes "lyukat" látni a nagy sötétségben-. Nagyobb szögû, nagyobb teljesítményû lenne az igazi... :(

(Mintha valaki 160mA áramot mért volna valamelyik hasonló Cateyenél, az pedig kb. 1/2Watt) Ilyen, meg ennél nagyobb fogyasztású lámpáknál tényleg csak akku a gazdaságos megoldás! :)

#4319
Trek3900

Trek3900

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 hozzászólás
Aha, akkor napközben nem is kell?


#4320
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Logikailag és elméletileg jó irányból közelíted meg de a törvény ennél többet vár.

Minden a forgalomban sötétedés után résztvevõ jármûvet ki kell világítani elöl fehér v. sárga, hátul vörös fényel, a kerékpártól a lovaskocsiig. Ennek a láthatóságát várják el adott távolságból.

A törvény kiegészítése ezen kívül kötelezõvé teszi, sötétben, lakott területen kívüli utakon az önálló ruhadarabként felölthetõ fényvisszaverõ mellény használatát.

Ahogy azt olvastam, nem szükségszerû a sárga zöld v narancs szín használata.
A követelmény /tudomásom szerint/, hogy bizonyos százalékot kitegyen a fény vissza verõ felület és önálló ruhadarabként felölthetõ legyen.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..