Mindenképp szeretnék majd menni, de nem most. Egyrészt péntekre sajna már elígérkeztem, másrészt csak miután megépítettem a saját lámpámat, mert ami most van, azzal nem szívesen égetném magamat.
Azért ne aggódj, hogy gyenge a fényed, mindenki így kezdi.
Az már inkább indok ha más programod van akkorra.
Ha mégis el tudnál jönni, az azért is jó lenne mert látnál saját elgondolás alapján
készített házi készítésü lámpákat ami ötletet adhat.
Ott lehet nézni, kérdezni, megbeszélni ötleteket.
Balu!
Írtam a Szûcs Péternek, hogy kéne 200 db LED...
..igényt tartanék rá, de erre már nem válaszolt.
Most ilyenkor mit tudok tenni?
Azóta vannak már jó hatásfoku teljesítmény ledek! Azzal érdemes építkezni.
Ezeknek a színe is kellemesebb már, mint korábban.
A
WWW.chipcad.hu oldalon meg találod a bolt címét, ahol érdemes "nézelõdni".
(Ez a tûzoltó u. 31. sarok. Forgó ajtón be mész és a portán mondják, hányadik emelet a "csipked".)
Az MC-E hidegfényü ledet érdemes választani ha nagy fényerõt szeretnél.
Ennél már csak a semleges színü lehet jobb, valamennyi fényerõ veszteség árán.
Habár ebbõl még csak hideg és sárgás meleg fényüt láttam.
Az említett MC-E led 8 lábu ic tokozásu ill. kivezetésü led, a felületén 4 led chip van.
Abban az esetben ha nem a gyári terv szerint szándékozol bekötni a lábakat akkor szükség lehet a meghajlítására. Ezzel vigyázni kell.
A lábaknál a tok nem bírja a hajlítás erejét, attól letörik a kivezetés sor és tönkre megy.
Ha mégis feljebb akarod hajlítani a kivezetéseket, akkor a led alatt és az aktuálisan, egyenként hajlítandó kivezetés sor fölött meg kell támasztani a led peremét. Vagyis arra az idõre le kell szorítani a szélét egy kemény lapon a lencséje mellett a láb fölött.
Néztem egyébként a vaterát:
A legolcsóbb amit találtam az 99ft/db árú.
LINK
Ez ugyan az a LED ami neked van?
Megvegyem ezt? Vagy honnan vegyek?
Viszont ha ezt meg is veszem, nem találtam hozzávaló ugyanilyen de zöld meg piros LED-eket, amikkel kiegészíthetném ugyanúgy mint ahogy a tiéd van.
Úgy látom, azokat a paramétereket írták mellé mint amivel a
négy évvel ezelõtt általam használt huzal kivezetésü ledek rendelkeztek.
Akkor azért használtam ilyeneket mert az akkori power ledek 40-50 lumen/Watt hatásfokkal mûködtek rendesen meghajtva.
Ezek a huzal kivezetésü ledek valahol a 80 lm/W körül, talán fölött mûködtek a kicsi áramhoz tartozó relatív nagy chip felületnek köszönhetõen. A mostani power ledek már ennél többet tudnak.
A szórt közeli és a koncentráltabb távoli megvilágítást érdemes külön választani.
Pl. most egyelõre használok egy fejlámpát aminek a felépítését kicsivel korábban itt láthattad.
Mellette a kormányra rögzítve van egy 4 chipes MC-E led amit kisebb proci hûtõ bordára szereltem és egy L alaku alu idomot ragasztottam fölé a kísérlet idejére, hogy ne vakítsa a szembe jövõt. Nincs sem burkolata sempedig külön optika nincs elõtte.
Ez adja a szórt fényt. (Ez nélkül közelre nincs szórt fényem.)
A táp ellátása az az akku (amirõl írtál ~8000,-Ft) egy kormány táskában lóg a próba idejére.
Múltkor ennek a próba verziónak el szakadt az egyik vezetéke út közben.
Elsõ pillanatban nem tudtam mi történt. Olyan érzésem volt mint amikor egy kivilágított utcában hirtelen elalszik a közvilágítás és csak egy távolabbi lámpa fénye világít, körülöttem pedig sötét van.
Itt az elsõ MC-e fénye tûnt "közvilágításnak".
A távolabbi fény a fejlámpa kettõs (szûkebb és szélesebb) csóvája volt.
Másik:
Ezen az akkun gondolkodtam, hogy veszek belõle kettõt:
....
Viszont ahogy most nézegettem, találtam egy ilyet is:
LINK
7,2V 6600mAh 8125 ft.
Ebbõl viszont 3-at is vehetnék ugyanabból a pénzbõl, sõt 24e-bõl.
És akkor lenne .. 39,6Ah kapacitás..
Ezutóbbival úgy tûnik jobban járok, Te is inkább az utóbbit választanád?
Gondolom nincs különösebb hátránya a második konstrukciónak...
Ez utóbbit használd szerintem is. Az akkuhoz lehet kapni gyári töltõt.
A töltõ olyan, hogy több fajta Li-ion akkut is lehet vele tölteni, csak a csatlakozó betétjét kell kipattintani és a megfelelõt bele helyezni.
Vagyis ilyen akku csatlakozót külön lehet venni.
Ezzel meg lehet oldani az akku vezetékhez történõ csatlakoztatását.
Benne el fér egy-két alkatrész a zárlat védelem miatt és az áram korlátozáshoz a 0,68 Ohm ellenállás. Ez a fejlámpa vezetékével és az ellenállással be is állítja a szükséges max áramot.
A 7,2 V-os lítium ion akku egy MC-E ledet úgy tud legkönnyebben energiával el látni, ha kettõ-kettõ led chipet sorosan kötöd, majd az
így kialakult két csoportot párhuzamosan kapcsolod. Ekkor (fejlámpa esetén)
A hátsó mez zsebtõl a sisakhoz futó hajlékony vezeték, 2-szer 0,75-ös
keresztmetszet esetén képez egy minimális áram korlátot.
Ezzel sorosan már csak a 0,68 Ohmos korlátozó ellenállás beépítésére van szükség, hogy teljesen feltöltött akkunál ne lépje túl az áram
az itt megengedhetõ chipenkénti 700 mA-t.
Azért ezt le kell mérni pontosan, hogy ne legyen nagyobb.
Ezzel a közvetlen megoldással el lehet kerülni a hirtelen fény lekapcsolást, mert
az üzem idõ vége felé (6 óra) már szemmel láthatóan csökken a fényerõ.
Ezzel együtt még arra elég, hogy ki találj a sûrûbõl, esetleg haza érj vele ha elszámoltad volna magad az idõvel.
Ja meg még1 kérdés: Szerinted egy ilyen cellát maximum hány amperrel lehet terhelni?
Egy olyan akku elektronikája amit mindjárt itt tárgyaltunk,
(többek korábbi tesztelései szerint) 1500 mA alatt még nem ment tönkre.
Fölötte volt ami már tönkre ment, viszont olyan is volt, hogy 2000 mA fölött is tartósan bírta.
Vagyis a tuti a másfél A alatti terhelés, annál a típusnál amit linkeltél olcsóbbként.
A két kör párhuzamosan 1400 mA-t fogyaszt fullra töltött akkunál, ha jól beállítottad.