Jelentkezz be Regisztrálj

Látni & látszani!
#3481
Posted 2010. November 19. - 12:44

Akkor a fény is elég a lassú gurulástól és száguldva sem okoz problémát.
Az agydinamó teljesítménye fölötti led megfelelõen bekötve, önmaga fesszabályzóként mûködik.
Egyébként még egyszerûbb megoldásként tegyél bele nagyobb teljesítményü izzót. az is megfogja a feszültséget,
igaz akkor halványabban világít ha lassan mész.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#3482
Posted 2010. November 19. - 12:01

system of the headlamp is excluded."
#3483
Posted 2010. November 19. - 11:17

#3484
Posted 2010. November 19. - 11:14


#3485
Posted 2010. November 15. - 13:30

#3486
Posted 2010. November 15. - 04:25

Még valami nagyon fontos !!!Még kiegészítésképpen annyit hozzá tennék, hogy az elõzõben leírt gretz egyenirányítás csak akkor mûködik, ha a lámpában a led kivezetései közül egyik sincs összekötve a külsõ fém burkolattal.
NEHOGY VALAKINEK AZ A MEGOLDÁS JUSSON ESZÉBE, A KÖZÖS TESTELÉS ELKERÜLÉSÉRE, HOGY
A FÉM LÁMPA HÁZAT ELSZIGETELI A KORMÁNYTÓL (PL. MÛANYAG BILINCCSEL) MERT
AZ ÚGY ERÕSEN ÁRAMÜTÉS VESZÉLYES AMIKOR KI VAN KAPCSOLVA A VILÁGÍTÁS
ÉS TERHELÉS NÉLKÜL FOROG AZ AGYDINAMÓ!
AKKOR AKÁR 80 VOLT IS MEGJELENHET A VÁZ ÉS AZ ELSZIGETELT LÁMPA TEST KÖZÖTT !
Az agy generátor (agydinamó) 80 Voltot is meg termelhet amikor üresjáratban mûködik és esetleg nincs benne túlfeszültség védelem.
A helyes bekötéshez a led kivezetéseit kell függetleníteni a lámpa burkolatától, vagyis
két külön szál vezetéken szükséges bekötni a lámpában levõ ledet.
Azért így is van vele barkácsolás. Viszont a gretz kockát el lehet helyezni a lámpa testben is elszigetelve.
Az is legalább 100V 1A-es legyen. Az még jobb ha a gretz egyenirányító a kapcsoló után kerül bekötésre, így nincs állandó feszültség alatt.
Tehát mégegyszer, a lámpa teste bármilyen dinamós megtáplálásnál legyen fémesen összekötve a kerékpár vázával.
Ezt fontosnak tartottam ide írni mert biztonsági kérdés.
Ilyenkor az a jó megoldás, ha a lámpában a led kivezetéseit külön elszigetelten hozzuk ki a fém toktól.
Ilyenkor is fémesen a kormányra, váz fém részére kell kötni a lámpa testét.
Ez olyan biztonsági követelmény mint a háztartási készülékeknél a védõföldelés.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#3487
Posted 2010. November 14. - 22:01

valakinek van tapasztalata/ véleménye a luxeon új 130lumen/w-os ledjérõl a rebel es-rõl?
#3488
Posted 2010. November 14. - 19:10

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#3489
Posted 2010. November 14. - 18:49

Itt az oldalon láthatsz videót skori fényeirõl. Skori Weblapja - Bringavilágítás LeddelÉs, ha eltekintünk a belsõ átalakításátó, akkor milyen agydinamós lámpát érdemes vennem, amivel már valahogy látok is?
Persze egy videón mindíg kevebb látszik mint szabad szemmel a valóságban.
Kész lámpát ha valami hatékony jó fényüt tudsz venni ami legalább 1 Wattos, azt is rá tudod kötni egy kicsi trükkel az agydinamóra. Nem kell más csak egy gretz híd egyenirányító aminek a váltó áramu kivezetésére kell kötni az agydinamót és a + - kivezetéseire a ledes lámpát polaritás helyesen és annyi. Lehet vele menni.
Ha zavar a villogás akkor egy elektrolit kondenzátort kell kötni a + - kivezetésekre de szerintem ez sz'tem felesleges.
Az a kicsi villogás ami lassabb sebességnél jelentkezik, szerintem nem zavaró.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#3490
Posted 2010. November 14. - 17:39

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#3491
Posted 2010. November 14. - 16:53

#3492
Posted 2010. November 14. - 16:43

Így egyetlen lámpa fejben világít a két led chip csoport felváltva. Ja, még a ledeket úgy kell beállítani, hogy valami fém kivezesse a keletkezõ hõt egy kisebb felületü hûtõbordához. Ezen kívül a lámpa legelejére egy kicsi lencse jött, amit átlátszó mûgyantával ragasztottam fel. Ez nagyon sokat segített.
Egy db 4 chipes MC-E led két-két chipje volt párhuzamosan kötve és az így keletkezett két csoportot kötöttem Antiparallel, vagyis egymással párhuzamosan de ellenkezõ polaritással. Ezzel azt érjük el, hogy váltófeszültségü megtáplálás esetén amikor az egyik led nyit akkor a másiknak záró irányban nem mehet feljebb a feszültsége 3,5V körülinél (úgy max. 5 V-ot bírna). A másik félperiódusban az a led világít ami az elõzõben a védett volt.
De pl. kettõ XP-G is jó oda ha egymáshoz nagyon közel forrasztod fel nagyító alatt. Most ebbe nem megyek bele miként is mert sok apró részletre kell figyelni és nem akarok elveszni a részletekben.
Egyébként most jut eszembe, valahol skori.uw.hu honlapján van kettõ videó amit õ kettõ v. több lámpatesttel oldott meg. Régebben azt be is linkeltem ide és ugyanazon az elven alapul mint azt leírtam.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#3493
Posted 2010. November 14. - 15:56

A módját el tudom mondani hogyan kell, mert már csináltam ilyent de mostanában nem sok türelmem van hozzá.
A fénye is rettentõ jó volt. Sõt, az agydinamós oldalon írtam is errõl. Viszont foglalkozni egyelõre nem tudok vele.
A lemenõ nap fénye mellett de árnyékban próbáltuk és reflektorozott az Árpád híd falára néhány méterrõl,
amikor kézzel kicsit meghajtottuk a kereket. Persze menet közben amikor rendesen forog a kerék akkor ennél többet tud.
Videó nincs róla esetleg?
Jeleznél nekem, ha valamikor a közeljövõben esetleg felszabadul kapacitásod, és tudnál foglalkozni ilyesmivel?
Köszi
#3494
Posted 2010. November 14. - 12:57

A fénye is rettentõ jó volt. Sõt, az agydinamós oldalon írtam is errõl. Viszont foglalkozni egyelõre nem tudok vele.
A lemenõ nap fénye mellett de árnyékban próbáltuk és reflektorozott az Árpád híd falára néhány méterrõl,
amikor kézzel kicsit meghajtottuk a kereket. Persze menet közben amikor rendesen forog a kerék akkor ennél többet tud.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#3495
Posted 2010. November 14. - 12:18

Tudtok ajánlani valakit, aki plusz fényerõvel látna el egy agydinamós lámpát, hogy ne csak látszódjak, hanem lássak is vele? Még nem vettem meg magát a lámpát, így a típusra is elfogadnék ajánlásokat, egyelõre az biztos, hogy Shimano DH-3R30-cal lesz meghajtva...
#3496
Posted 2010. November 12. - 17:11

Igen, az jó lehet erre a célra, de akkor nagyon be kell osztani az energiát.A deal-extreme oldalon láttam pl AA méretû Li-Ion cellákat valami 3 és 10 USD között. Abból pl össze lehetne rakni egy barátságosabb méretû pakkot, nem?
--Trifo
A pici gombakkuból viszont 4 db is nagyon kevés.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#3497
Posted 2010. November 12. - 16:56

--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#3498
Posted 2010. November 12. - 16:25

Meg hát én is nézegettem mostanában, hogy milyen megoldás lenne egy kisebb akkupakk összeállítására. Egyszerûen annyi energia fér a "gyári" verzióba, amennyi nem kell egy egy kisebb bringázáshoz, ellenben a kényelem az jól jönne. Pl a szétszedett tekerõslámpás cikkben szereplõ LIR2032 gombakkuból 4 db egy csomagban. Bár az meg már lehet, hogy túl kevés...
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#3499
Posted 2010. November 10. - 20:06

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#3500
Posted 2010. November 10. - 19:55
