Még kiegészítésképpen annyit hozzá tennék, hogy az elõzõben leírt gretz egyenirányítás csak akkor mûködik, ha a lámpában a led kivezetései közül egyik sincs összekötve a külsõ fém burkolattal.
Még valami nagyon fontos !!!NEHOGY VALAKINEK AZ A MEGOLDÁS JUSSON ESZÉBE, A KÖZÖS TESTELÉS ELKERÜLÉSÉRE, HOGY
A FÉM LÁMPA HÁZAT ELSZIGETELI A KORMÁNYTÓL (PL. MÛANYAG BILINCCSEL) MERT
AZ ÚGY ERÕSEN ÁRAMÜTÉS VESZÉLYES AMIKOR KI VAN KAPCSOLVA A VILÁGÍTÁS
ÉS TERHELÉS NÉLKÜL FOROG AZ AGYDINAMÓ!
AKKOR AKÁR 80 VOLT IS MEGJELENHET A VÁZ ÉS AZ ELSZIGETELT LÁMPA TEST KÖZÖTT !Az agy generátor (agydinamó) 80 Voltot is meg termelhet amikor üresjáratban mûködik és esetleg nincs benne túlfeszültség védelem.
A helyes bekötéshez a led kivezetéseit kell függetleníteni a lámpa burkolatától, vagyis
két külön szál vezetéken szükséges bekötni a lámpában levõ ledet.
Azért így is van vele barkácsolás. Viszont a gretz kockát el lehet helyezni a lámpa testben is elszigetelve.
Az is legalább 100V 1A-es legyen. Az még jobb ha a gretz egyenirányító a kapcsoló után kerül bekötésre, így nincs állandó feszültség alatt.
Tehát mégegyszer, a lámpa teste bármilyen dinamós megtáplálásnál legyen fémesen összekötve a kerékpár vázával.
Ezt fontosnak tartottam ide írni mert biztonsági kérdés.
Ilyenkor az a jó megoldás, ha a lámpában a led kivezetéseit külön elszigetelten hozzuk ki a fém toktól.
Ilyenkor is fémesen a kormányra, váz fém részére kell kötni a lámpa testét.
Ez olyan biztonsági követelmény mint a háztartási készülékeknél a védõföldelés.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..