Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Látni & látszani!

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
8741 replies to this topic

#3461
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

És piszkosjó kombóval tolod! (Ejh, ha lenne ismét Hozé-féle lámpa!...)


Na igen. Nagyon jól össze tudom hasonlítani az NP-t a Hozéval, mivel gyakorlatilag azonos fényerõvel bírnak. Az NP rendszer mégis kábé 15 rugóval drágább a legolcsóbb helyeken, szóval Hozé nagyon baráti árat hozott ki a lámpára. Az NP pár apróságban jobb csak, mint például jelzi, hogy alacsony a kraft, s lekapcsol takarékláng üzemmódba, ha tetszik, ha nem - de azzal még haza tudsz közlekedni. Viszont például ez sem mûködik tökéletesen, mert nulla fokban bizony ott is a "lecsapja a biztosítékot" effekt van. A sors szerencsés iróniája, hogy mind a kettõ azonos aksikábelt használ, így elég 1 pótot magammal vinnem - amelyik beadja, az kapja. Ha Hozé új szériát hozna ki, ezt a biztonsági üzemmód tulajdonságát mindenképpen bele kellene valahogy tenni - na meg egy csavaros optika még jól jönne az elejére. Ha neadj isten lenne ilyen projekt, mi biztosan benne lennénk még egy körben.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#3462
tboy72

tboy72

    vendég

  • fórumtag
  • 39 posts
Na elvileg feladta a cuccot a DX!

A tapasztaltaktól kérdezném, hogy van esélye annak hogy karácsony elõtt ideérjen?

Üdv: tboy

#3463
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,326 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

PolarS720 és a NP Reactor Pro van a kormányon, Hozé meg a sisakon. Burzsuj dolog a két erõs lámpa, de hát én így szeretek éjjel bringázni. (NP széles optikával a kormányon, Hozé meg fókuszálttal a sisakon)

Á, igen, az akkor még a "sima" kódolt és nem a W.I.N.D.-es; hm... Lámpák meg nem burzsuj dolgok, ha azt vesszük, sérüléstõl, balesettõl menthetnek meg, szóval... :-> És piszkosjó kombóval tolod! (Ejh, ha lenne ismét Hozé-féle lámpa!...)
Egyelõre fejlámpának szeretnék valami brutál darabot, akkor nem csak reggel munka elõtt, hajnali keléssel tudnék edzõkört menni terepen, hanem munka után is. Hát, nem tudom, hogy mennyire tudok a "zúessbõl" rendelni, de kispéciztem egy Jet Lites A-51-et, ami esélyes lehet, nem érdekel, hogy viszonylag drága. (Magicshine félek, hamar megadná magát nálam. Mint mostanság szinte minden...:->)

#3464
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Nem biztos, hogy mindent értek. Számomra a lényeg, hogy az aksi átrakásával és a kábel kiegyenesítésével ezen probléma megszûnik.

Az egyértelmü, ha közel van nagyobb felületü vezeték arról jobban átszóródik a zavar.
Amikor kiegyenesíted akkor csak kisebb felülettel jelentkezik a sebmérõ mellett, így akkor kevesebb zavar jel jut oda. Az nem tudja még elnyomni a jeladó által sugárzott gyenge jelet, ahhoz úgy kevés.

Ez olyan mintha alap esetben az utca egyik felérõl átkiáltva beszlgetnél valakivel a körúton éjszaka a nagy csendben. Persze értitek egymást gond nélkül.
Aztán arra megy egy társaság, beszélgetnek. Akkor már figyelni kell, hogy megértsd a másik oldalon levõt.
Közben arra megy az autóbusz és fékez, ajtók nyílnak, emberek zajosan leszállnak. Persze egy szót sem hallasz tõlük.


Valami ilyen az is amikor a sok vezeték ott van feltekerve, illetve csak éppen vékonyan ott fut az érzékeny vevõ közelében ami az órában van. A nagyobb felület önmagában is jobban sugározza a zavart. Az, hogy néhány menet rá van tekerve, úgy mégjobban.




.. NP Reactor Pro van a kormányon, Hozé meg a sisakon. Burzsuj dolog a két erõs lámpa, de hát én így szeretek éjjel bringázni. (NP széles optikával a kormányon, Hozé meg fókuszálttal a sisakon)

Azt én is úgy szeretem, azokkal már nincs sötét sehol.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#3465
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Nem biztos, hogy mindent értek. Számomra a lényeg, hogy az aksi átrakásával és a kábel kiegyenesítésével ezen probléma megszûnik.

Zscs kérdésére a válasz: PolarS720 és a NP Reactor Pro van a kormányon, Hozé meg a sisakon. Burzsuj dolog a két erõs lámpa, de hát én így szeretek éjjel bringázni. (NP széles optikával a kormányon, Hozé meg fókuszálttal a sisakon)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#3466
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
Nagyfrekis tüskék ilyen közelrõl egy-két v. több menetes csatolással még árnyékolt vezeték esetén sem biztos, hogy nem zavarnának.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#3467
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 posts

Elvileg szigetelt a kábel, tekercs nem jöhet létre

Ha csak szigetelt és nem árnyékolt, akkor dehogynem jöhet...

#3468
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

..miért van az, hogy a Polar és bármely hasonló wireless rendszer meghülyül attól, ha a lámpa tápkábelét feltekerem a kormányra?
Elvileg szigetelt a kábel, tekercs nem jöhet létre -
Amint a kábelt és az aksit messzire viszem, újra minden tökéletesen üzemel.

Igen, ez természetes akkor ha kapcsoló üzemü tápról megy a lámpa.
Az rengeteg kis elektromos zavar tüskét sugároz a környezetébe.
Mivel keskeny, rövid impulzusokról van szó, az a néhány menetes tekercs tökéletesen sugárzó adóvá teszi
a rajta futó lámpa tápfesz zavar impulzusait. A km-óra viszont egy rádió vevõ ami az impulzusok felharmonikusait ahhoz hasonlóan veszi, mint amikor egy rádió mellett próbálsz kávét darálni és csak a recsegés hallatszik. Ez lehet az oka a zavarnak.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#3469
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,326 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Rég volt fizikaóra...szóval, miért van az, hogy a Polar és bármely hasonló wireless rendszer meghülyül attól, ha a lámpa tápkábelét feltekerem a kormányra? Elvileg szigetelt a kábel, tekercs nem jöhet létre - vagy csak az akkumulátor közelsége zavarja? Nem tudtam rájönni, de tény, hogy nem barátok. :) Amint a kábelt és az aksit messzire viszem, újra minden tökéletesen üzemel.


Amennyire jól ment a matek, a fizika annyira nem, szóval megválaszolni nem tudom, inkább csak érdekel, milyen Polar-t zavar? Nekem szintén volt hasonló gondom régen, kódolatlan jeles, rádiós Ciclosport 4.4-el. Ha bekapcsoltam a ledes Cateye Uno lámpát, a pulzusmérés összezavarodott és a sebességmérõm jelét nem vette az óra. A lámpa áthelyezésével részlegesen megoldódott a gond, akkor legalább a sebességmérést ki tudtam trükközni, hogy menjen. (Próbálkoztam a lámpa belsejének árnyékolásával - alufólia és társai -, az nem használt, csak az áthelyezés olyan helyre, hogy a stucni és a villanyak lehetõleg a lámpa és a jel "szórásának" útjában legyen, így lett nagyjából oké.) A 2.4GHz-es, W.I.N.D.-es Polaromat viszont az égadta világon semmi nem zavarta még nálam. Olyan gondom volt csak, hogy mondjuk hátizsákkal futottam, és az órás kezemmel fogtam hátul alulról a hátizsákot, hogy ne rázkódjanak benne a cuccok. Na ilyenkor be szokott csipogni, hogy a mellkasi jeladót nem érzékeli.
Lámpád milyened van?

#3470
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

(Gyanítom, hogy rövidre zárt dinamó, fordulatszámtól függetlenül csak ~bizonyos "max áramnyival" fékez, fölötte telítõdik a vas... Ha viszont a terhelt kimeneten feszültség is van, akkor van egy "külsõ + terhelés" is aminek a teljesítményigénye hozzáadódik az elõbbihez, tehát nagyobb lehet az összterhelés, jobban fékez...) :)

Azért ez a része szerintem nem így van, de a többit nagyon pontosan leírtad mint legtöbbször általában.

Amíg a vas telítésbe nem megy, addig van indukció.
Aztán jön a másik mágneses pólus, ami ismét telítés felé viszi de ellenkezõ mágneses irányban.
Vagyis a mágneses mezõ összeomlásakor és az ellentétes mezõ felépülésekor ellentétes pólussal megint van indukció, amíg nem megy megint telítésbe a vas abban a mágneses irányban, de ezután megint megfordul a pólus, vagyis ez egy állandó folyamatot képez.

Ez, vagyis a rövidzár ill. a legnagyobb elektromos terhelés jelenti a maximális hajtási ellenállást a kerék felé.

Ennél több energiát nem tud a generátor sem elõállítani sem mechanikus formában igénybe venni semilyen kisebb terhelés mellett. Ami még áramot csökkentõ tényezõ az a tekercselõ réz huzal ohmos ellenállása.


Amikor ledet hajtunk róla, akkor a led, üzemi áramhoz tartozó nyitó feszültség fölött már akkora terhelést jelent a led a generátor tekercsének (esetleg a vas keresztmetszetnek), amit a 'dinamó nem tud realizálni. A led elviselne akár 1A-t vagy led típustól függõen akár többet is , viszont a bicikli 'dinamó nem tud (sokkal) többet leadni 0,5 Ampernél.

Ezért is mondjuk, hogy a led önszabályzó mert (ha megfelelõ ledet választunk), a saját igényei fölött már annyira beterhel egy kisebb max. teljesítményü áramforrásra, hogy az nem tudja nagyobb energiával kiszolgálni mint amire a maximális teherbírásával képes. Vagyis így nem lehet túl hajtani a ledet.

Lehetne kettõ ledet sorosan kapcsolni a jobb illeszkedés (kisebb veszteség) érdekében, viszont akkor lassabb sebességnél kevesebb lenne a fénye, viszont gyorsabb tempónál valamivel több lehetne elvileg, mert jobban illeszkedik a 6-7 +..V körüli feszültséghez.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#3471
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Rég volt fizikaóra...szóval, miért van az, hogy a Polar és bármely hasonló wireless rendszer meghülyül attól, ha a lámpa tápkábelét feltekerem a kormányra? Elvileg szigetelt a kábel, tekercs nem jöhet létre - vagy csak az akkumulátor közelsége zavarja? Nem tudtam rájönni, de tény, hogy nem barátok. :) Amint a kábelt és az aksit messzire viszem, újra minden tökéletesen üzemel.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#3472
uzi

uzi

    vendég

  • fórumtag
  • 126 posts
Thx, így már tiszta

#3473
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,326 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Dealextreme-féle Magicshine MJ-808 teszt (amin már több mint 1 éve vacilálok, rendeljem-e vagy sem) és összehasonlítás sok más brutál lámpával:
2011 Bike Lights Shootout | Mountain Bike News and Reviews
(igen, a warningos komment IS "érdekes" - remélem nálatok nincs vele semmi probléma)

#3474
DöG

DöG

    vendég

  • fórumtag
  • 229 posts

Az a rész nem teljesen tiszta, miért kisebb az agydinamó ellenállása bekapcsolt lámával. Valami akkor is felveszi a teljesítményt, nem mindegy lámpa + zener vagy csak a zener? (ami az én agydinamómban lehet ki van nyúlva persze) Más lesz az elektromosan gerjesztett mezõ ellenállása?

OFF:
Lehet, félreérthetõen fogalmaztam:
-Izzó kis sebességnél is már beterhel ~ellenállás; nagy sebességnél nõ az izzó belsõ ellenállása (PTK) = nõ a dinamófesz, de alig nõ a felvett áram.
-Zéner (led, vagy egyéb félvezetõ) kis sebességnél egyáltalán nem terhel ~szakadás; kritikus sebesség felett kezd egyre inkább beterhelni, alig nõ a dinamófesz, de rohamosan nõ a felvett áram.
Sebességtõl függ, hogy melyik esteben mekkora a fékezõ erõ.
(Gyanítom, hogy rövidre zárt dinamó, fordulatszámtól függetlenül csak ~bizonyos "max áramnyival" fékez, fölötte telítõdik a vas... Ha viszont a terhelt kimeneten feszültség is van, akkor van egy "külsõ + terhelés" is aminek a teljesítményigénye hozzáadódik az elõbbihez, tehát nagyobb lehet az összterhelés, jobban fékez...) :)

#3475
uzi

uzi

    vendég

  • fórumtag
  • 126 posts
Azért ne úgy képzeljétek, hogy annyira tekertem, hogy a hideg õszi szél felismerhetetlenségig torzította az arcomat 50 km/h-nál, mikor kiégett az izzó :) Éppen csak gurultam 6-8 km/h-val és rögtön kiégett. De ez már a múlté, felkerült a B+M Lumotec IQ Fly RT, bírja a nyúzást (és a túlfeszt) Ahogy Balu is feltételezte, a régi lámpa spéci halogén foglalatába nem lehetett más túrésû izzót venni. Alacsony sebességnél ez is villog, a nappali fény ledek tényleg elég agresszívek, javítják a láthatóságot (este automatikusan tompulnak a nappali fény ledek és a fõ led világít erõsebben)

Köszönöm a linkelt oldalt, érdekes volt. Az a rész nem teljesen tiszta, miért kisebb az agydinamó ellenállása bekapcsolt lámával. Valami akkor is felveszi a teljesítményt, nem mindegy lámpa + zener vagy csak a zener? (ami az én agydinamómban lehet ki van nyúlva persze) Más lesz az elektromosan gerjesztett mezõ ellenállása?

#3476
Aty22

Aty22

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 posts

AZ a lámpa a MagicShine . Kb. 3-4 hét alatt fog ide érni. Több haveromnak is van.
manston91: Azonnal megrendelheted ! Tökéletes lámpa, hatalmas fényerõ - elérhetõ áron. Ne szarozz, vedd meg gyorsan. Nem fogsz csalódni.


Az a 3-4 hét most inkább 5... :( van olyan megrendelésem ami a Hongkong-i postán csücsül 3 hete, még mindig nem rakták fel repülõre... utóbbi idõben marhán belassultak az ottani postások, nem tudom miért... lehet rizst kapálnak.

A lámpa egyébként piszok jó, érdemes megvenni és kivárni amíg megkapja az ember.

#3477
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,697 posts
AZ a lámpa a MagicShine . Kb. 3-4 hét alatt fog ide érni. Több haveromnak is van.
manston91: Azonnal megrendelheted ! Tökéletes lámpa, hatalmas fényerõ - elérhetõ áron. Ne szarozz, vedd meg gyorsan. Nem fogsz csalódni.
Marci

#3478
manston91

manston91

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
Ilyet akarok majd én is rendelni. Ha megjön pár sort írhatnál róla:D
"Ride today, heal tomorrow"

#3479
uzi

uzi

    vendég

  • fórumtag
  • 126 posts
Ez a lámpa szokott MagicShine név alatt futni, biztosan meg leszel vele elégedve. Kiváncsi vagyok mennyi idõ alatt érkezik majd meg neked.

#3480
tboy72

tboy72

    vendég

  • fórumtag
  • 39 posts
Sziasztok "FÉNYBENJÁRÓK"!!!!
Sajnos eléggé le vagyok maradva a témával, ezért gyárilag próbálom megoldani a sötétben látás problémakörét.

Most rendeltem egy ilyet: DealExtreme: $79.62 MJ-808 HA-III SSC P7-C (SXO)3-Mode 900-Lumen LED Bike Light Set

Remélem nem faragok rá, bár amit a neten olvastam eléggé meggyõzõ!

Üdv: tboy