Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Látni & látszani!

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
8729 replies to this topic

#261
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

nem ellenőriztem, de kaidomain.com , led4power.com , ali Convoy shop ? 

szerk.: vagy ezt az árnyalatot te desztilláltad ki, és nemi s létezik? :) mi lenne a cél?

Convoynál nem láttam, a másik kettőt megnézem.
Szerintem kellene, hogy létezzen, legalábbis a Creenél van hozzá rendelési kód. Valami weboldalon csak emitterhez hozzá is lehetne jutni. A végén ez lesz, hogy emitter + mcpcb, aztán összeforrasztom vasalón :D.
A cél az lenne, hogy a fénye fehér legyen. Este teszek fel képet, hogy mire gondolok. A Busch & Müller lámpámhoz képest az 1A már kék, a 3A már sárga. Ez utóbbival mondjuk ki tudok békülni  B) , míg a kettő együtt majdnem jó 
Convoy lámpába menne, távfénynek.


Edited by RelakS, 2019. April 15. - 09:34.


#262
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

nem ellenőriztem, de kaidomain.com , led4power.com , ali Convoy shop ? 

szerk.: vagy ezt az árnyalatot te desztilláltad ki, és nemi s létezik? :) mi lenne a cél?

 

Ledeket vajon honnan lehetne rendelni, ahonnan a DHL nem akarja még 6000 forintos vámolással megtoldani az árát?

XP-L HI kellene 2A-2B körüli színben, 16 és talán 21mm-es star-on.

Alapvető probléma a led, és a megjelölt árnyalat, mert ilyet nem nagyon látok -_-


Edited by ZolkoW, 2019. April 14. - 23:37.


#263
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

Ledeket vajon honnan lehetne rendelni, ahonnan a DHL nem akarja még 6000 forintos vámolással megtoldani az árát?

XP-L HI kellene 2A-2B körüli színben, 16 és talán 21mm-es star-on.

Alapvető probléma a led, és a megjelölt árnyalat, mert ilyet nem nagyon látok -_-



#264
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Megint "játszottam" kicsit a lámpákkal és készült fotó is róla.

 

Szentendréről ahogy jövünk visszafelé a dunaparti kerékpárúton,

már a Szentendrei út kereszteződésének a fényeit lehet látni messziről, ott készült a két fotó.

Egyik lámpa nélkül, és a másik egy kb 5 Watton működő kormánylámpával (közelre)

és kettő db 1 Wattos sisaklámpával (távolabbra) megvilágítva. 

A látvány kb. ilyen volt ott élőben is a keskeny "sarló" hold mellett.

 

qdutzacbl4oiwtuat3b0.jpg

 

2qm7ds153xbp82lmw0ks.jpg


Edited by Balu1, 2019. April 09. - 14:27.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#265
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Amivel gond lehet, ha nagyon koncentrált fényű lámpát próbálunk, az teljesen "kiégetheti"  fehérre

 a fotón a közelről megvilágított részeket, vagyis ott elvesznek a részletek.

Erre itt egy példa, amikor épp arra járt egy autó az erősebb fényével.

 

dgqd6g6n3yqivcj0ca24.jpg


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#266
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Mivel RelakS múltkor felvetetted, hogy milyen körülmények között lehetne  összehasonlítani lámpák fényeit fotókon, ezért is variálok mindig, próbálkozom különböző ötletelésekkel. 

 

Szerintem legyen a háttér képen állandó azonos megvilágítású, gyenge alap világítás amihez lehet minden mást nézni, pl holdfény vagy más ismert, szórt alap fénnyel megvilágított rész. Azon minden, a vizsgálandó lámpa fény terülése, nyílásszöge, fény eloszlása jól látható. 

Amivel gond lehet, ha nagyon koncentrált fényű lámpát próbálunk, az teljesen "kiégetheti"  fehérre a fotón a közelről megvilágított részeket, vagyis ott elvesznek a részletek ilyen fotónál.

 

 

..hogy lámpa is legyen a képen, fentről a HHH kilátóból lefotóztam egy kézilámpával lefelé haladó pár fényét, a környező terület éjszakai teliholdas szórt megvilágítása mellett.

 

Azt próbálom, hogy lehet valami természetes háttér világításhoz hasonlítani majd tesztelni való lámpák fényét. Pl. itt a háttér megvilágítás adott. 

 

0htn1ydcaav2eswx0own.jpg


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#267
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Most nem is lámpáról írok, hanem az éjszakai látási viszonyokról, telihold idején,

ami nem helyettesíti a kerékpáron a lámpákat, de mindenképp érdekes volt.

Lehet, hogy azelőtt azért nem tűnt ez fel nekem, mert mindig erősen túlvilágítottam a környezetemet? :)

 

Most vasárnap jártam (gyalog) a Hármashatár-hegyen és közben teljesen rám sötétedett.

Volt nálam jó fényű lámpa, de anélkül is meglepően erős fénnyel világította meg a tájat a Hold fénye.

Próbáltam lefotózni mobiltelefonnal hogy lehetett látni.

 

A képen a fák az árnyékaikat a Hold fényében vetették.

 

0fxhhsqgjolhqu9jig6s.jpg

 

 


  • Kisherceg likes this

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#268
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

Nem kaptam még szét, csak ránézésre gondoltam. Sima XP-G R5-ös lámpám is van és más XM-L lámpám is és ebből következtettem.

 

Azért ha egyszer szétszeded, emlékezz meg a topikról :D

 

Mondjuk jobban megnézve ez tükrös, nem lencsés, úgy meg kissé nehezebb összekeverni a ledeket  B)


Edited by RelakS, 2019. February 19. - 08:13.


#269
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 73 posts
  • LocationNyíregyháza

Szétkaptad megnézni? Az XP-G2 pont ugyanúgy néz ki, mint az XM-L2, csak kisebb :)

 

Nem kaptam még szét, csak ránézésre gondoltam. Sima XP-G R5-ös lámpám is van és más XM-L lámpám is és ebből következtettem.



#270
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

XP-G2-es leddel írták, de XM-L2 led van az enyémben. Ami amúgy fényesebb is valamivel.

 

Szétkaptad megnézni? Az XP-G2 pont ugyanúgy néz ki, mint az XM-L2, csak kisebb :)



#271
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Ugye hogy ugye ? Mondtam én ! Nagyon jó kis lámpa az. Gyönyörű fénye van.

A decemberi rendelés valóban nem szerencsés. Én novemberben (már az sem szerencsés) rendeltem valamit, na az csak januárban jött meg.

Viszont január közepén rendeltem egy elemtöltőt - 2 hét alatt itt volt.


Marci

#272
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 73 posts
  • LocationNyíregyháza

Csak 171 gramm. Nem is nehéz. :-)))

(Ki vesz ilyen szörnyet ?)

 

Nekem van egy ilyenem: https://www.aliexpre....4b494c4dcH4T2G

Életem legjobb fejlámpája. (amit láttam és használtam is) Elképesztően szép nagy területet világít, 5 fokozat - a sátorban olvasástól a terepbringázásig használható, egy gombbal könnyedén kezelhető ...nagyon jó cucc.

 

Időközben nekem is megjött eme lámpám. Majdnem 2 hónap alatt. (a 7. héten). Igaz, december közepén rendeltem, szóval érthető a késés. Nekem is tetszik, hogy szórt a fénye és elegendő is. Méréseiim szerint 500-600 lumen a maximum fokozaton. (mármint a felvett áramerősségből lehet követketetni a LED adatai alpján.) XP-G2-es leddel írták, de XM-L2 led van az enyémben. Ami amúgy fényesebb is valamivel.

Egyelőre még nem hekkeltem szét, mert annyira megtetszett. :D Valószínü, hogy rendelek egy másikat és akkor már bátrabban szétbarmolom az előzőt. A másik meg jó lesz, ha nem sikerül a projektem az első lámpával.



#273
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts
Na, mentem egy kört a géppel.
Meg kell mondjam, hiába szűk a Convoy C8+ fénye, pont jól kiegészíti az Ixon Space-t.
Ameddig az aszfaltot kell látni, addig világít az Ixon, meg a C8+-nak is van szép szórt fénye. A fák ágai eléggé látszottak benne, hogy ne akarjam lefejelni. Ahol meg véget ért az Ixon, ott már kezdődhetett is a C8+.
Google-maps-en mérve úgy sacc/köbláb 140m-re még egész jó fénye volt, de olyan 200m-re még elvitt annyira, hogy lássam az út végét (különösen, ha egy fehér szobor van ott :D).
Ennek a kínai 3 ledes vacaknak ugyan valamivel több, mint kétszer szélesebb a fénye, cserébe a C8+ már 10%-on is túlvilágítja.
Szerintem ha valakit nem zavar, hogy kisüti a szemből jövők szemét, akkor még önmagában is használható fénye van: a szórt fény a közelben elég nagy területet megvilágít, ahol meg már elfogy, ott kezdődik az erős fény.

Képek majd akkor, ha nem borul rám a 4°C a sötéttel együtt :D

Kíváncsi leszek az S2+-ra, ha végre ideér, de már vagy ötször rakták zsákba, és küldték külföldre az utóbbi két hétben :o

Edited by RelakS, 2019. February 18. - 20:02.


#274
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Úgy látom amúgy, hogy a te lámpádnak is megvan az a rossz szokása, hogy az orrod előtt túlságosan erős, távol meg nem elég erős. Kb mintha egyenletes lenne a fénye egy falra vetítve.

Igen, erre megoldást jelenthetne a billentett lencse, amit 26-27 fokban megbillentünk a led előtt, és akkor felül erősen távolra világít és alul gyengén és szórtan vetít. Mert a távolabbi része a fókusz környékén vetít, amelyik széle közelebb esik a ledhez az jobban szór.

Ez nem az én ötletem volt, hanem egyik srác hozta a másik fórumon. Viszont a lámpám háza egyenes, szimmetrikus állású lencséhez lett esztergálva. Ez a billentés valami újabb ficsőrt igényelt volna a lámpa ház kialakításában.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#275
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

 Épp ez a lényege, hogy forgalomban is használható és nem káromkodnak a szembejövők, közben látod is mi van előtted.
Erdőben, forgalom nélküli úton nyilván jól jön ha a távolba vagy magasabbra is el tudsz világítani. 
Erre több megoldást lehet használni. Pl egy másik lámpát, amit külön lehet kapcsolni szükség szerint.


Itt jön képbe a Convoy, az lesz a másik lámpa.
 

A másik megoldás, egy billenthető pozíciójú, házilag épített lámpa tartó, amit akár a kormányt markolva, egy ujjal is lehet finoman állítani, pl. egy racsnis váltó karral bowdenen keresztül, épp milyen magasságba világítson. Ezzel még a bukkanóknál is folyamatosan kézben lehet tartani a fény magasságát.
 
https://get.google.c...1Xthk23CKOcfp-N
 
Itt látszik menet közben a működése, a finom pozícionálás, hogy mindig szem magasság alatt tartom a fény felső vonalát. Viszont amikor előttem mennek, akkor megemelem, hogy lássák, hogy utat kell adni valami járműnek.
https://youtu.be/i9b...ux6hhNG0?t=146 


Nem fogod elhinni, de van olyan autó, ami ezt csinálja. Ha távfény kell, akkor felkapcsol még pár gyengus kis ledecskét, meg felemeli a fényszórót O_O
Lásd: Seat Ateca

Úgy látom amúgy, hogy a te lámpádnak is megvan az a rossz szokása, hogy az orrod előtt túlságosan erős, távol meg nem elég erős. Kb mintha egyenletes lenne a fénye egy falra vetítve.


  • Balu1 likes this

#276
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Ugyanaz a baj az Ixon Space-el, meg az  Ixon IQ Speed/Premiummal is, mint a modern autók lámpáival (xenon, led): A vetítési terület alatt gyönyörű fénye van (esküszöm, jobban látok vele, mint az autóm fényével), felette viszont pontosan nulla dolgot látni. Ez városban kitűnő, de ha letérek az útról akár egy erdőbe, akkor nem látom, lefejelek-e valamit. 

 

 Épp ez a lényege, hogy forgalomban is használható és nem káromkodnak a szembejövők, közben látod is mi van előtted.

Erdőben, forgalom nélküli úton nyilván jól jön ha a távolba vagy magasabbra is el tudsz világítani. 

Erre több megoldást lehet használni. Pl egy másik lámpát, amit külön lehet kapcsolni szükség szerint.

 

A másik megoldás, egy billenthető pozíciójú, házilag épített lámpa tartó, amit akár a kormányt markolva, egy ujjal is lehet finoman állítani, pl. egy racsnis váltó karral bowdenen keresztül, épp milyen magasságba világítson. Ezzel még a bukkanóknál is folyamatosan kézben lehet tartani a fény magasságát.

 

https://get.google.c...1Xthk23CKOcfp-N

 

Itt látszik menet közben a működése, a finom pozícionálás, hogy mindig szem magasság alatt tartom a fény felső vonalát. Viszont amikor előttem mennek, akkor megemelem, hogy lássák, hogy utat kell adni valami járműnek.

https://youtu.be/i9b...ux6hhNG0?t=146 


Edited by Balu1, 2019. February 15. - 02:50.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#277
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

biztosan én vagy maradi és morgós vénember, de gyűlölöm, mikor jönnek szembe ezek a modern ilyen-olyan csodalámpás autók. látom persze, hogy gyönyörűen vetít, gondolom, oda, ahová kell, de olyan kib@szott fényes, hogy így is vakít a legtöbbje. múltkor mondja apám, hogy mittudomén hány méterre elvilágít az új autója. mondom, az f@sza, kár, hogy a szembejövőnek meg kisüti a szemét. régeben (5-10 éve, mielőtt elterjedtek ezek a gyári csodalámpák, meg a húzott, emeltfényű izzók, amiket beletesz a paraszt minden sz@rba) még simán lehetett látni a szembejövők mellett, ha volt valami biciklis, gyalog, kutya, kivilágítatlan kamion a sávodban, volt esélyed. most meg semmit nem látni, lehet 60-nal menni, vagy rulettezni. rühellem ezt a fegyverkezési versenyt, ami az utakon megy. a másik kedvencem, a ki____ott suvok, amiknek a lámpája is magasabban van. ez ugye nagyon klassz, mert nem csak akkor nem látok sz@rt se, ha szemből jön, hanem akkor sem, ha mögöttem van. ...és még csak nem is kell, hogy a se__embe tolja az orrát.

 

bocs, ez csak úgy kiesett, mint kiskutyából a kaki a szőnyegre. semmi személyes.

 

ON

 

Nincs bocsánat, hónapokkal ezelőtt olvastam, hogy ez már a hatóságoknak is feltűnt.

Őszintén szólva én még erősebb lámpát szeretnék, de egy kikötéssel: teljes, és folyamatos kitakarással működő LED mátrix legyen. De nem ám olyan, mint az enyém, hogy a távfényben oldalanként 8 led árválkodik, hanem legalább olyan, mint az Osram 32*32 pixeles ledje. Mert értem én, hogy nem vakít a tompított, de ez egészen addig igaz, amíg sík az út, nincs bukkanó, stb. A tompított fénye még így is elég erős ahhoz, hogy ki kelljen takarni a szemből jövőket belőle. Amúgy is, ha valakit már elvakítok, akkor az autóját, vagy az arcát világítom, arra meg nem vagyok annyira kíváncsi, mint az útra :D

Szerintem viszont a legnagyobb melléfogás ezekkel a modern fényszórókkal a fényeloszlás. Az orrom előtt van egy rettenetesen világos fénytócsa, ami kb 4-5 métert megvilágít, utána meg hiába erős a tompított, nem látom, hogy 30-40m-re mi van előttem, mert elvakít a saját fényem :S



#278
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts


És ha már itt tartunk, kb hozza azt a fényerőt a Convoy, amit az autóm távfénye két sor leddel O_O Szóval tegyék a kirakatba a hangzatos lézer távfényüket! Vegyenek inkább egy XP-L HI-t, rakjanak köré valami szűk optikát, aztán ne, megvan a 600m-re elvetítő fény B) Vagy legyen oldalanként két led, hogy biztosra menjenek  :D Azok után főleg, hogy meg néztem egy-két videót a lézer lámpáról, és hát egy kissé erősebb fénypontocska ott árválkodott a távfény közepén, hogy az lenne a lézer.
Az IXON Space meg azért durva, mert alig marad el az egy oldali tompítottam fényerejétől :blink: Ezt mondjuk már említettem korábbi hozzászólásban :D

 

biztosan én vagy maradi és morgós vénember, de gyűlölöm, mikor jönnek szembe ezek a modern ilyen-olyan csodalámpás autók. látom persze, hogy gyönyörűen vetít, gondolom, oda, ahová kell, de olyan kib@szott fényes, hogy így is vakít a legtöbbje. múltkor mondja apám, hogy mittudomén hány méterre elvilágít az új autója. mondom, az f@sza, kár, hogy a szembejövőnek meg kisüti a szemét. régeben (5-10 éve, mielőtt elterjedtek ezek a gyári csodalámpák, meg a húzott, emeltfényű izzók, amiket beletesz a paraszt minden sz@rba) még simán lehetett látni a szembejövők mellett, ha volt valami biciklis, gyalog, kutya, kivilágítatlan kamion a sávodban, volt esélyed. most meg semmit nem látni, lehet 60-nal menni, vagy rulettezni. rühellem ezt a fegyverkezési versenyt, ami az utakon megy. a másik kedvencem, a ki____ott suvok, amiknek a lámpája is magasabban van. ez ugye nagyon klassz, mert nem csak akkor nem látok sz@rt se, ha szemből jön, hanem akkor sem, ha mögöttem van. ...és még csak nem is kell, hogy a se__embe tolja az orrát.

 

bocs, ez csak úgy kiesett, mint kiskutyából a kaki a szőnyegre. semmi személyes.

 

ON


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#279
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

Nekem egy ilyen szörnyetegem van, ez két darab BUMM Ixon Speed-et is kérdés nélkül megtartott egy csövön úgy, hogy kb előrefelé meredezett az egész.



#280
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

én ilyeneket használok S2-höz és C8-hoz is, mindkettőt remekül megtartja: https://www.aliexpre...2802870896.html

Oversized kormányra csak úgy megy fel rendesen, ha a csavart kidobom belőle, és egy erős gyorskötözővel helyettesítem, de nem volt még gond velük.

Ugyanennek a forgatható fejű változata tört már el, mert az kemény, gagyi múanyag a kormánybilincsnél.

H02-t próbáltam fejen, de nekem nem világít elég messze még nagy fényerőn sem, de azt figyeltem meg, hogy én sokkal szűkebb csóvát szerethetek mint mások, mert a C8-at találom közel ideálisnak a tükrös lámpáim közül :)

Az S2+-ba is 8 fokos lencsét raktam, úgy már majdnem jó. Igaz, ezeket inkább aszfalton próbálgattam. Erdőben tényleg kellhet valami fejre is, oda valami gyári S2+ -szerű vetítést tudok elképzelni. A C8-nak ugye elég szűk a hotspotja, de ha kellő távolságban irányítom az útra, akkor megnő annyira a fényes folt, hogy már eleget látni, és a szórt fénye pedig elég a közelebbi részekre, meg oldalra.