Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Látni & látszani!

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
8729 replies to this topic

#221
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Ez a lámpa amit látsz a képen, ilyen felépítésű, állítható fókuszú :

r6enq1h4t4pe9yvfla5j.jpg

 

A felül kilépő fényt azért nem lenne célszerű szétszórni, mert az a távolra kilépő fénycsóvával azonos.

Akkor nem lenne távoli fény. Sőt, épp az a lényeg, hogy a felül kilépő fénycsóva minél erősebben megvilágítsa előre a távolba az üres, vagy épp akadályokkal teli utat.  Viszont amikor  megjelenik valami forgalom, azonnal lejjebb kell venni a magasságából. Ezért tartom nagyon hasznosnak a magasság állítást.  

 

Ezekkel még 2003-ban kezdtem el "játszani" és még az első években rájöttem, hogy nagyon fontos a távolra világító erős fény. Viszont azonnal kell tudni tompítani amikor ez szükséges. Akkor még erős huzal lábas ledekből állítottam össze egy 200 db ledből álló fénysort és ott zongora zsanéron billent az egész, és azt már a markolat mellé szerelt váltó karral lehetett állítani. Nyilván nem a legelső változatot, de az ötlet, a billentés szükségessége a legelső kísérleteknél bebizonyosodott. 

Eleinte még kézzel előre nyúlva próbáltam lejjebb följebb billenteni a rögzítésen, de az nagyon bizonytalanná tette a kerékpár használatát menet közben. Aztán kialakult.

 

Annak ilyen volt a fénye (még a HHH-n a Rekettyés büfétől nem messze)

Komolyan szebben oszlott el mint a mostani..

au4m9jyxalfihvgokf1z.gif

 

Itt is láthatod, mennyire lényeges a távolra történő világítás és a gyors tompítás is. Épp mint az autóknál.

A másik dolog ami nagyon hasznos, az éles felső határvonala a fénynek, ahol lefelé nagyon erős, de felfelé szinte nulla közeli a kilépő fénye. Ehhez képest lehet menet közben meghatározni, hogy a fény milyen magasságig emelkedhet, hogy szem magasság alatt mindent megvilágítson, de fölötte semmiképp ne vakítson és lehetőleg ne is zavarjon senkit. A következő videón megláthatod, hogyan gondoltam.

 

A mostani lámpával pár éve tesztelésként végig tekertem a Római-parton és közben a fény határvonalát folyamatosan az emberek szem vonala alatt igyekeztem tartani.  Itt egy videó róla :

 

https://youtu.be/i9bux6hhNG0?t=40

 

 

 

 


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#222
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 73 posts
  • LocationNyíregyháza

Még azt mondod, hogy ne lenne szép?

Szerintem teljesen korrekt szép, különleges kivitel.

A fény eloszlása is jó azoknak együtt, amilyen lámpákat használtál a videónál.

 

Amin még esetleg majd valamikor érdemes lenne gondolkodnod, hogy

a túl magasan lévő fénycsóva vakíthatja a szembe jövőket, viszont 

csak úgy lehet jól látni, ha üres úton, erdőben feljebb emeled jelentősen a fény magasságát.

 

Viszont az nem igazán megoldás, hogy megállsz és úgy állítgatod amikor szükséges,

esetleg előre nyúlva egy rázósabb terepen (nem is nagyon lehet), mert

mi van ha magasra van állítva és bárhol előkerül szemből egy autó és

ott kezdesz előre nyúlkálni.. A kormány elengedése nélkül kell tudni állítani.

 

Ezért érdemes lenne a kormány markolatról kezelhető váltó kar szerűvel,

bowdenen keresztül állítható magasságú lámpa tartót alkotni, pl zsanérral

és felnyomó rugóval, aminek ellen dolgozik a bowden a racsnis váltókarral a markolat mellől vezérelve. 

 

Csak mondom, nekem hasonló volt az első. A mostanit már géppel alakították ki nekem aluból.

Ami azért kicsit zavar, hogy rázós úton azért beremeg a billentő mechanika és a fénye is.

Már gondoltam, valahonnan be kelne szerezni és kicsi, pár centis lengéscsillapítót, ami annyira lelassítaná a mozgását, hogy remegni ne tudjon, csak lassan billenni. 

Épp az jutott eszembe, esetleg modell boltban majd megnézem, hátha árulnak ilyen apró és működőt modellekhez.

 

9h6mj7901bftt6gw7jfc.gif

 

Igen, ez nem rossz ötlet. Bár ha neked ilyen nagyobb lámpád van, akkor ezekhez lehet venni speciális előtét "lencsét" (igazából csak egy átlátszó műanyag), ami vagy teljesen vagy részelegesen csak felül vertikálisan be van csíkozva, így elvileg felfele nem vakít.

 

Most egyelőre eléggé lefele irányítom a fényt. Meg ha látom, hogy jönnek szemben, lejjebb veszek a fényerőt. Meg igazából ezt csak lakott területen kívül használom és ott este már autó se nagyon van este 22 után. Pláne a pusztán meg csak max az állatok :)
 



#223
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Még azt mondod, hogy ne lenne szép?

Szerintem teljesen korrekt szép, különleges kivitel.

A fény eloszlása is jó azoknak együtt, amilyen lámpákat használtál a videónál.

 

Amin még esetleg majd valamikor érdemes lenne gondolkodnod, hogy

a túl magasan lévő fénycsóva vakíthatja a szembe jövőket, viszont 

csak úgy lehet jól látni, ha üres úton, erdőben feljebb emeled jelentősen a fény magasságát.

 

Viszont az nem igazán megoldás, hogy megállsz és úgy állítgatod amikor szükséges,

esetleg előre nyúlva egy rázósabb terepen (nem is nagyon lehet), mert

mi van ha magasra van állítva és bárhol előkerül szemből egy autó és

ott kezdesz előre nyúlkálni.. A kormány elengedése nélkül kell tudni állítani.

 

Ezért érdemes lenne a kormány markolatról kezelhető váltó kar szerűvel,

bowdenen keresztül állítható magasságú lámpa tartót alkotni, pl zsanérral

és felnyomó rugóval, aminek ellen dolgozik a bowden a racsnis váltókarral a markolat mellől vezérelve. 

 

Csak mondom, nekem hasonló volt az első. A mostanit már géppel alakították ki nekem aluból.

Ami azért kicsit zavar, hogy rázós úton azért beremeg a billentő mechanika és a fénye is.

Már gondoltam, valahonnan be kelne szerezni és kicsi, pár centis lengéscsillapítót, ami annyira lelassítaná a mozgását, hogy remegni ne tudjon, csak lassan billenni. 

Épp az jutott eszembe, esetleg modell boltban majd megnézem, hátha árulnak ilyen apró és működőt modellekhez.

 

9h6mj7901bftt6gw7jfc.gif


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#224
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 73 posts
  • LocationNyíregyháza

 

 

A másdik részleten jobban visszaadja a fényt a homokos talaj. A videó ugyanabban a default beállításban készült. Igazából nem is a fényerő a lényeg most, hanem kb ilyen a fénycsóvája ennek a BORUiT D25-nek. Sajnos nincsen normális kamerám, amivel jó éjszakai videót tudnék csinálni. :/ Bár fényből sosem elég, de mégis elegendő már ez a fény is. :) Pedig kb csak 600 lumen.



#225
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 73 posts
  • LocationNyíregyháza

Ha egy XML másolat led kb 60mA felett csak diszkózni hajlandó, akkor az kaphatott némi túlfeszültséget? :D
Szerintem mikor próbáltam valami értelmes fényt kicsiholni belőle, kicsit durvább feszültséget kapott a kelleténél... Legalábbis őszintén remélem, hogy nem a tetejének a lekapása okozta a gondot :)

 

deviantRider

Mágneses rögzítés rulz. Nem veszti el az irányt minden fel-le rakáskor, illetve egy nagyobb kátyúnál nem akar leesni? Én azon agyatlam, hogy valami sínbe kellene becsúsztatni a lámpát, aminek a végén mágnes rögzíti, vagy valami zsanéros megoldással kellene extra rözítést biztosítani.
 

 

Eddig nem esett le és mozdult el, pedig már azért mentem döcögős részeken. (padka, terep, egyebek). És ezek elég kicsi mágnesek is. (azt hiszem 3mm x 2mm) De van nagyobb mágnesem is ami 9-10mm széles és 4-5mm vastag, de azt nem tudtam ebbe a bilincsbe beletenni. Viszont az eléggé megfogná! Még így is, hogy itt csak mágnes+fém kapcsolat van. Egy másik lámpatervemben, ami csak picivel másabb mint ez csak, abban már mágnes+mágnes kapcsolat van ezekkel a pici mágnesekkel, de jó erős. Bár azért egy DH menetet lehet nem bírna ki az se. De nem is fogom ott használni.

Fog még ez a lámpa fejlődni, csak idő kell hozzá. Sajnos csak lomokkal, hulladékokkal tudok dolgozni és így azokból hozom ki, amit kitudok. Kellene egy CNC-s gép. :-)


Edited by deviantRider, 2019. June 01. - 18:59.


#226
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

Ha egy XML másolat led kb 60mA felett csak diszkózni hajlandó, akkor az kaphatott némi túlfeszültséget? :D
Szerintem mikor próbáltam valami értelmes fényt kicsiholni belőle, kicsit durvább feszültséget kapott a kelleténél... Legalábbis őszintén remélem, hogy nem a tetejének a lekapása okozta a gondot :)

 

deviantRider

Mágneses rögzítés rulz. Nem veszti el az irányt minden fel-le rakáskor, illetve egy nagyobb kátyúnál nem akar leesni? Én azon agyatlam, hogy valami sínbe kellene becsúsztatni a lámpát, aminek a végén mágnes rögzíti, vagy valami zsanéros megoldással kellene extra rözítést biztosítani.
 


Edited by RelakS, 2019. June 01. - 17:27.


#227
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 73 posts
  • LocationNyíregyháza

Az amperekről jut eszebe, hogy nekem a sima reed relékkel elég sok olyan bajom volt már, hogy névlegesen tudnia kellett volna az áramot, de mégis összesült... ezt a párhuzamosítás nem nagyon hiszem, hogy biztonságosan megoldja, mert ott nem garantált, hogy épp feleződik az áram a két relé között. És nyilván túltervezem én is az áramokhoz képest a reléket, de mégis a reed relékkel gyakran van bajom. Valószínűleg elég nekik nagyon rövid túláram is, vagy túlfeszültség...

 

Hát majd kiderül. Erről én se tudok többet sajnos.

 

Közben beszereltem, működik, bár néha kihagy.  Vagy is nem eléggé tekerem meg a gyűrűt. Sajnos így kell vele játszani, hogy váltson fényerőt. Fel-le. Nyit-zár ugye. Majd még talán azt kipróbálom, hogy a kormánycső oldalához jobban oda préselem valahogy a relét. Most nem teljesen oldalt van. Csak elég nehézkes volt bejátszani a vezetékekkel együtt a cuccot. Hozzáragadt a vezeték szigetelése a cső belső falához, így nehezen ment beljebb. Be is szappanoztam már a végén. De megoldottam nehezen.

Este ha nem esik megyek ki és csinálok esti képet, videót.  Eléggé szárazak már az utak ahogy néztem. De addig itt a videó a lámpáról is. Ami hát nem valami szép, ha leszedem. A festés se lett valami szép. MIndegy. Egynek most jó ez. De már van fejemben jobb változat is. Majd idővel megalkotom azt is. Ugye azért akartam leszedetővé tenni, hogy a másik "fény" is azért legyen használva. Ezt meg csak akkor teszem fel, ha indokolt.

 




Amúgy egyszer már kb 2 hete kipróbáltam egy kb 20-25 km-es esti tekerés alkalmával. Igaz, akkor még nem a kormánykapcsolóval. De nem melegedett fel a lámpa. Jóó az igaz, hogy kb 15-17 fok volt este, meg nem állandóan a max fokozaton használtam. Csak akkor, ha tök sötétben mentem.  De amúgy is a menetszél fogja ezt hűteni szerintem, hiába kicsi a hőleadő felület. Meg ha meg is sülne, vagy valami... nagy dolog. majd csinálok jobbat :-)
 


  • ZolkoW likes this

#228
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

Az amperekről jut eszebe, hogy nekem a sima reed relékkel elég sok olyan bajom volt már, hogy névlegesen tudnia kellett volna az áramot, de mégis összesült... ezt a párhuzamosítás nem nagyon hiszem, hogy biztonságosan megoldja, mert ott nem garantált, hogy épp feleződik az áram a két relé között. És nyilván túltervezem én is az áramokhoz képest a reléket, de mégis a reed relékkel gyakran van bajom. Valószínűleg elég nekik nagyon rövid túláram is, vagy túlfeszültség...



#229
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
Jól van srácok, látom itt az utánpótlás!
Mire kiöregszünk, lesz utánpótlás. :)
Jól csináljátok, látom vannak ötletek.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#230
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 73 posts
  • LocationNyíregyháza

Höhö, ez király :)

Csak a csupasz érintkezőt rendelted itthonról? Az talán nem rázkódik annyit, hogy össze-vissza működjön, de a tuti az gondolom valami hall-szenzor lenne, mozgó elem nélkül - a más csalánja elven belekotyogva :P

(úúú, több hall-elem, és fényerőszabályzás tekerővel!)

Igen, csak az üvegcsében lévő reléket. (1 Amperesek, így lehet kettőt fogok egyszerre használni)

Amúgy gondoltam én is ilyenre, hogy milyen jó lenne, ha átmenet nélkül is akár lehetne fényerőt szabályozni. De most ez a szokásos megszakítom egy pillanatra az áramkört és akkor vált egyet típusú driver van használva. Szóval majd azzal a karikával kell tennem 2 mozdulatot is (nyit / zár), de attól még jó lesz ez. Majd hamarosan megmutatom a lámpát is, csak hát már azzal is vannak megint terveim. Nem a legszebb látvány formailag, de egyelőre úgy lesz használva. Aztán majd fejlesztem idővel. Viszont a fénye (terítése) az nagyon jó. Majd arról is próbálok jó képet csinálni. Esetleg videót. Csak ebben az esős időszakban az se túl jó, mert sokkal kevésbé látszik fényesnek a vizes környezetben. Szóval kivárom a száraz időt.


 



#231
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

Höhö, ez király :)

Csak a csupasz érintkezőt rendelted itthonról? Az talán nem rázkódik annyit, hogy össze-vissza működjön, de a tuti az gondolom valami hall-szenzor lenne, mozgó elem nélkül - a más csalánja elven belekotyogva :P

(úúú, több hall-elem, és fényerőszabályzás tekerővel!)


  • deviantRider likes this

#232
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 73 posts
  • LocationNyíregyháza

Megjött a 12mm-es ledem. 2 hét alatt. :-) Viszont már 9-10 hete se jött meg a másik kínai csomagom. Szerintem már nem fog. Vagyis itthon lenyúlták szerintem a magyarok. Ki más.... (tracking number nem volt hozzá) Mindegy, 2 dollár volt csak. De ha holnap se jön, visszaigénylem a pénzt azért.

 

Na de a lényeg, hogy abban a csomagban rendeltem 10db reed relét, ami hát igencsak kellett volna a lámpám kormányról való kapcsolásához. Már kétségbeesésemben én magam csináltam reed relét. :D Bár nem éppen működik olyan jól, mert a rugó eléggé izeg-mozog, rossz a kontakt. stb. Szóval szartam bele és rendeltem itthonról. Jó "drágán" a szállítással együtt, de legalább holnap már meg is jön és végre megszerelhetem.  Remélem múködni fog és nem lesz túl erős a mágneses tér, hogy ne tudjam egyáltalán kikapcsolni. :D

 

 


( https://kepkuldes.com/image/HE1j2l )


Edited by deviantRider, 2019. May 30. - 23:06.

  • ZolkoW likes this

#233
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 73 posts
  • LocationNyíregyháza

10mm mcpcb, csak hogy felhúzzalak XD

ehh =D 



#234
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

 

Az a jó, hogy sok dolgot kitaláltak már és legyártottak. Én is most rendeltem 2db xm-l2-es ledet, de 12mm-es lapkán, (nem is tudtam hogy van ilyen picin is) mert már van megint egy másik ötletem. (nahát! :D) Ugyanis volt nekem elfekvőben pont 2db ledem, de nem fért el ott, ahova terveztem, így elkezdtem levagdosni, reszelni a csillagról a felesleges alu részt és valahogy e-közben kinyírtam a ledet. Túl sokat vágtam le belőle szerintem és a kontakt rész eltűnt, stb. Mindegy, ez a 12mm-es led-lapka már majdnem jó, ugyanis 10mm-en kell elférnie. Szóval még ezt is reszelhetem picit, de legalább már nem lesz olyn drasztikus a csonkítás és a forraszpontoknál pl nem is sérül majd.

 

10mm mcpcb, csak hogy felhúzzalak XD



#235
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 73 posts
  • LocationNyíregyháza

Kínai 3000mA úgy jöhet ki, hogy ha megnézed az AMC 7135 adatlapját, ott az áll, hogy 340-380mA. Szóval ennek hatására a 380-at szorozták fel :D

Vajon a 7135 működne 14,4V-ról? Az ötlet az lenne, hogy az OUT-ra 4 ledet kötni, a Vdd-t meg persze leosztani valahogy kb 5V-ra.

Az ötlet az, hogy van Skori féle áramgenyám, amivel persze, hogy nem kezdtem még semmit az elmúlt 10+ évben, de mintha az egyik megpurcant volna. Majd ki kell mérni. Viszont ha ez így van, akkor kell egy led driver valamelyik lámpa gyártótól, egy buck converter, egy marék AMC7135 (szám szerint 3db per lámpa), és meg is lenne oldva a táp anélkül, hogy kukázni kéne az akkut.

Persze, az egészet a buck mögé rakni lehet, hogy okosabb lenne, de van olyan, ami tud kezelni 8 ampert? :D (8 led egyenként 1 amperrel, amik amúgy négyesével sorban lennének)

Jóvammá, banggood első találat :D

hehe! :) Ügyes a 3000ma találat! :)

 

 

Az a jó, hogy sok dolgot kitaláltak már és legyártottak. Én is most rendeltem 2db xm-l2-es ledet, de 12mm-es lapkán, (nem is tudtam hogy van ilyen picin is) mert már van megint egy másik ötletem. (nahát! :D) Ugyanis volt nekem elfekvőben pont 2db ledem, de nem fért el ott, ahova terveztem, így elkezdtem levagdosni, reszelni a csillagról a felesleges alu részt és valahogy e-közben kinyírtam a ledet. Túl sokat vágtam le belőle szerintem és a kontakt rész eltűnt, stb. Mindegy, ez a 12mm-es led-lapka már majdnem jó, ugyanis 10mm-en kell elférnie. Szóval még ezt is reszelhetem picit, de legalább már nem lesz olyn drasztikus a csonkítás és a forraszpontoknál pl nem is sérül majd. (ennél meg igenis sérültek, rendesen, ez volt a baj) Jah és ha már szegény ledek elhaltak kipróbáltam hogy lehet lefejezni őket. :D (dedome) Elég könnyen lejöttek. :)


Edited by deviantRider, 2019. May 13. - 18:44.


#236
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

Igen, valami trükköt sejtettem én is.  Lehetséges, hogy az van, amit mondtál. De igazából mindegy, mert azt kaptam, amit rendeltem (1400mA), csak érdekelt ennek a mibenléte. Igen, a 8db csak 2800mA lenne. De ez a 3000 meg kínai áramerősség. :D Mint a lumen értékek is általában "kínaiak" szoktak lenni.

 

 

Kínai 3000mA úgy jöhet ki, hogy ha megnézed az AMC 7135 adatlapját, ott az áll, hogy 340-380mA. Szóval ennek hatására a 380-at szorozták fel :D

Vajon a 7135 működne 14,4V-ról? Az ötlet az lenne, hogy az OUT-ra 4 ledet kötni, a Vdd-t meg persze leosztani valahogy kb 5V-ra.

Az ötlet az, hogy van Skori féle áramgenyám, amivel persze, hogy nem kezdtem még semmit az elmúlt 10+ évben, de mintha az egyik megpurcant volna. Majd ki kell mérni. Viszont ha ez így van, akkor kell egy led driver valamelyik lámpa gyártótól, egy buck converter, egy marék AMC7135 (szám szerint 3db per lámpa), és meg is lenne oldva a táp anélkül, hogy kukázni kéne az akkut.

Persze, az egészet a buck mögé rakni lehet, hogy okosabb lenne, de van olyan, ami tud kezelni 8 ampert? :D (8 led egyenként 1 amperrel, amik amúgy négyesével sorban lennének)

Jóvammá, banggood első találat :D


Edited by RelakS, 2019. May 13. - 11:13.


#237
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

Az ilyen levágott optikájú LED-nél a külső gyűjtőlencsével fókuszba vetítő lámpánál nagy lenne a lámpa belsejében elszóródó veszteség és kisebb a kilépő fény teljesítmény (fényerő). Vagyis ez így csak a foncsorral fókuszált esetekben működik jól, a lencsés megoldással szemben, már ha tényleg van valami jelentősebb értelme egyáltalán.

 

Elvileg annyi az értelme, hogy szűkebb lesz a fénykéve.
Gondolom, a lapos felület tükröződése miatt még fényveszteség is van.

A Convoy S11-nél én majd azt fogom várni, hogy lefejezett leddel eltűnnek azok a foltok, ami most sima tükörrel megjelenik, illetve hogy élesebb lesz a fénykéve széle.
Majd meglátjuk.



#238
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

A LED chip tetején ülő, szilikon vagy néha,

szilikon rétegen ülő üveg optika  állítja be

a led széttartását külső optika nélkül.

 

A saját ragasztott optikával a fő kilépő csóva

90 fokos széttartás környékén lép ki nagy részben.

 

Ami után levágod a szlikon optikát, már jóval szélesebb a kilépő fény szöge, széttartása.

Ez abban okozhat változást, hogy egy tükörrel vetített fénysugár nagyobb mértékben érinti a tükröző felületet, mint ami közvetlenül előre lép ki a tükör érintése nélkül, ezért a foncsor által vetített fény fog dominálni a közvetlenül, LED-ből előre szóródóval szemben, ami inkább csak közelre érvényesülne.

 

Az ilyen levágott optikájú LED-nél a külső gyűjtőlencsével fókuszba vetítő lámpánál nagy lenne a lámpa belsejében elszóródó veszteség és kisebb a kilépő fény teljesítmény (fényerő). Vagyis ez így csak a foncsorral fókuszált esetekben működik jól, a lencsés megoldással szemben, már ha tényleg van valami jelentősebb értelme egyáltalán.

 

-

Annak lenne talán még inkább értelme, ha terepen készülne hasonló körülmények között  két (árnyalatokat is mutató) fotó.

Egyiken a gyári led lenne beépítve és a másik fotón a levágott optikájú led vetített képe látszana a lámpába építve.

Így lehetne összevetni a kettőt, élesben, üzemi körülmények között.


Edited by Balu1, 2019. May 12. - 17:28.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#239
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

A korábbi linkre feltettem a módosítást.

Van szín torzulás, de most már tuti, hogy eredetileg is különböztek a led árnyalatok, és véletlenül pont a kedvező sorrendben.



#240
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

Aha. Érdekes ez a színváltozás amúgy. Én régebben úgy "melegítettem" a fényt egy lámpámban, hogy volt egy már nem is tudom milyen színű üdítős palack, amiből kivágtam egy előtét darabot, amit a lámpa üvege elé tettem. Nem sárga volt a palack amúgy, hanem nagyon halvány rózsaszínű. De összhatásként "melegebb" lett a színhőmérséklet valamivel.

 

Azonos szintre fejeztem a három ledet.
Holnap lefotózom, de szerintem nem módosultak a színek. Lehet, hogy az eredeti ledek színei ennyire szórtak, és pont jó sorrendben sikerült megvágnom őket :D