Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#2441
Posted 2012. February 16. - 17:06
#2442
Posted 2012. February 16. - 17:01
#2443
Posted 2012. February 16. - 16:55
#2444
Posted 2012. February 16. - 16:53
(bár a LIDL féle 900Ft/4db Tronic gúnynevû aksim sem merül le hónapokig. Nagyon ajánlom mindenkinek õket)
#2445
Posted 2012. February 16. - 16:35
jah, lighster + eneloop elég jó kombó, de mondjuk egy jó töltõ sem árt bármelyik aksihoz
Közben találtam egy varta töltõt itthon. Bele fér 4 db AA-s. Miért olyan jók ezek az eneloop akkuk?
#2446
Posted 2012. February 16. - 16:13
Köszi. A sigma lightster-t és pava-t nézegettem én is.
Pava nem jobb annyival mint amennyivel drágább.
#2447
Posted 2012. February 16. - 15:59
Köszi. A sigma lightster-t és pava-t nézegettem én is.
jah, lighster + eneloop elég jó kombó, de mondjuk egy jó töltõ sem árt bármelyik aksihoz
#2448
Posted 2012. February 16. - 14:12
Írtad, hogy konkrét típust is írhatnánk. Nekem a tízezer alatti kategóriából a Sigma lighster jött be leginkább. Én mindenképp azt javasolnám, hogy kerékpár lámpát vegyél, ne pedig kerékpárra is szerelhetõt. Mert az utóbbi esetben nem biztos, hogy a terítési szöged elég nagy lesz. (mondjuk az elõbbi esetben sem 100% ). Ha földes úton mész és az aksik a lámpában vannak, nem pedig külön tartóban, elmozdulhat/lekonyulhat a nagy súly, és az egyenetlen útviszony miatt.
Én most rendeltem be jó pár eneloop aksit. Tavaly próbaképp vásároltam 4 darabot. Pár hete észrevettem, hogy kint maradt az elsõ és hátsó lámpám a garázsba. Na mondom akkor "hidegindítás". Csak az mûködött amelyikben az eneloop volt. Bevittem a másikat is a lakásba, és a másnapi próba során, a már jól felmelegedett aksikkal rendben mûködött.
Szóval én Sigma lighster + eneloop kombót javasolnék a 10ezres kategóriában.
Köszi. A sigma lightster-t és pava-t nézegettem én is.
#2449
Posted 2012. February 16. - 11:56
Szia!
Köszi a segítséget... max egy óra az út hazáig, kb 25-30 km/h-s tempó, dinamó nincs, elem töltõ nincsen, külföldi rendelés webshopból, e-bay-rõl szóba jöhet. Köszi
Írtad, hogy konkrét típust is írhatnánk. Nekem a tízezer alatti kategóriából a Sigma lighster jött be leginkább. Én mindenképp azt javasolnám, hogy kerékpár lámpát vegyél, ne pedig kerékpárra is szerelhetõt. Mert az utóbbi esetben nem biztos, hogy a terítési szöged elég nagy lesz. (mondjuk az elõbbi esetben sem 100% ). Ha földes úton mész és az aksik a lámpában vannak, nem pedig külön tartóban, elmozdulhat/lekonyulhat a nagy súly, és az egyenetlen útviszony miatt.
Én most rendeltem be jó pár eneloop aksit. Tavaly próbaképp vásároltam 4 darabot. Pár hete észrevettem, hogy kint maradt az elsõ és hátsó lámpám a garázsba. Na mondom akkor "hidegindítás". Csak az mûködött amelyikben az eneloop volt. Bevittem a másikat is a lakásba, és a másnapi próba során, a már jól felmelegedett aksikkal rendben mûködött.
Szóval én Sigma lighster + eneloop kombót javasolnék a 10ezres kategóriában.
#2450
Posted 2012. February 15. - 23:15
-Milyen tempóval kívánod használni, amikor világítasz vele (>>>teljesítmény)
-Alkalmanként átlag mennyi ideig kéne világítson (látszani/látni idõk)... illetve mekkora max üzemidõ kell. (>>>akku kapacitás)
-Milyen rendszertesen használnád (elem>akku>dinamó)
-Van-e súlykorlát
-Kb. max mennyi rá a keret
-külfödrõl rendelõs is szóba jöhet, vagy csak itthoni beszerezhetõség
...
Véleményem szerint ~1-2 Wattnál kissebb max teljesítményûvel nem szabad foglalkozni, 3-5 Wattal már egész jól elboldogulni, de igazán jól 10-20...W-tól látni...
Pl. ilyesmiknél vacakabbakkal nem szabad foglalkozni...
Elemeset csak nagyon ritka használatra, gyakorihoz:
a) Ha még nincsenek cerkaakkuid/ töltõd, akkor egybõl LiIon akkusatt/töltõt érdemes beszerezni (rendszer szinten nem sokkal drágább, megbízhatóbb, könnyebb, kissebb...)Ha már van, NiMh cerkaakkud/töltõd akkor azt használni (a kis önkisülésû cellák jobbak -pl Eneloop, readyUse...)
c) Generátoros ledekkel= örök élet... (min/max power korlátok, + tekerni kell; agydinamó esetén + új kerék...)
Szia!
Köszi a segítséget... max egy óra az út hazáig, kb 25-30 km/h-s tempó, dinamó nincs, elem töltõ nincsen, külföldi rendelés webshopból, e-bay-rõl szóba jöhet. Köszi
#2451
Posted 2012. February 15. - 22:56
-Alkalmanként átlag mennyi ideig kéne világítson (látszani/látni idõk)... illetve mekkora max üzemidõ kell. (>>>akku kapacitás)
-Milyen rendszertesen használnád (elem>akku>dinamó)
-Van-e súlykorlát
-Kb. max mennyi rá a keret
-külfödrõl rendelõs is szóba jöhet, vagy csak itthoni beszerezhetõség
...
Véleményem szerint ~1-2 Wattnál kissebb max teljesítményûvel nem szabad foglalkozni, 3-5 Wattal már egész jól elboldogulni, de igazán jól 10-20...W-tól látni...
Pl. ilyesmiknél vacakabbakkal nem szabad foglalkozni...
Elemeset csak nagyon ritka használatra, gyakorihoz:
a) Ha még nincsenek cerkaakkuid/ töltõd, akkor egybõl LiIon akkusatt/töltõt érdemes beszerezni (rendszer szinten nem sokkal drágább, megbízhatóbb, könnyebb, kissebb...)
c) Generátoros ledekkel= örök élet... (min/max power korlátok, + tekerni kell; agydinamó esetén + új kerék...)
#2452
Posted 2012. February 15. - 20:21
A többi részletrõl nagyon sokat lehetne beszélni, arra most nem vállalkozom.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2453
Posted 2012. February 15. - 19:55
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Elsõ lámpát szeretnék venni, de elég nehezen igazodok ki rajtuk. Olyan lámpát szeretnék amivel biztonsággal lehet közlekedni közvilágítás nélküli útszakaszokon. Konkrétan munkából hazafelé van olyan szakasz ahol nincsen semmiféle világítás, csak a hold. Nézegettem különbözõ gyártók termékeit. Arra kínosan ügyelnek, hogy véletlenül se egységesen adják meg a fényerõt pl. van lux, candella, lumen... Valamint milyet érdemes? Tölthetõt vagy inkább elemeset és azokat tölteni, mert kisebb a meghibásodás esete? Ledes vagy halogén? Esetleg valakinek konkrét bevált típus?
Köszi elõre is!
#2454
Posted 2012. January 30. - 00:36
Hmmmmmmm érdekes,én meg 200-zal tudok menni!!!!!!!XD!!!!!!!
Remélem a moderátorok is olvassák-meg a rendõrök is!!!!
Nemtudom ezzel a részével mi volt a baj...versenyzõ koromban simán megcsináltam ilyeneket. De hozzáteszem a 75-tel a kamion elõzés, az hátszélben volt, és a kamionnak határoló volt beépitve, és nem tudta jobban nyomni, csakis azért elõztem meg....meg nem kilométereket mentem 75-tel, örültem hogy lekanyarodhattam XD De sprinteken is simán ment a 65.
Egyébkéntmeg mecsekben 85-90-el is jöttem lefele hegyrõl versenyen...és nem irreális 200-at irtam, ezek reális sebességek, amit egy edzésben levõ versenyzõ teljesiteni tud bizonyos körülmények között. Most hiába lenne alattam bármilyen karbon versenygép, nem tudnék annyival menni vele, mert már nem versenyzek.
Azmeg hogy rendõr letrafipaxozott vagy sem, az senkire nem tartozik XD
És egyébként is csak akkor bntethet a rendõr, ha kézzel foghatóan bizonyitani tudja hogy én követtem el a gyorshajtást, tehát lefotóz és azonnal megis állit....különben 5 perc mulva már simán letagadom, hogy én nem is jártam arra sem. XD
Egyébként off vége....de szerintem semmi hihetetlent nem mondtam. Imádom az ilyen embereket XD Kákán is csomót XD
#2455
Posted 2012. January 29. - 21:41
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#2456
Posted 2012. January 29. - 20:31
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2457
Posted 2012. January 29. - 17:04
Õszintén?
A francot érdekli milyen elektronika van benne...én mezei júzer vagyok, nem elektromos ember, szóval nem érdekel...látok vele a sötétben, annyira mintha nappali világosság lenne, szóval nekem tökéletes...ha valaki számolgatni akar, meg különbözõ mértékegységekben megadni az adott területre esõ fényáramát, hát lelkére, de én látni szeretek sötétben..és arra tökéletesen alkalmas ez a lámpa...akár egy 1.25W-os ledbõl állitja ezt elõ, akár egy 35W-os robogó fényszóróból, mert kb a robogóm világitott ennyit mint ez...és nemegyszer hallottam, hogy mia a fasz jön itt szembe...mert akkorát világit....200m-re levõ közlekedési lámpát simán megvilágit...szóval hülyeség lumenekrõl meg luxokról beszélni.
Aki nem hiszi, próbálja ki, és utána mondja hogy mire elég 1.25W, mert én se hittem....mostmár hiszem.
Hameg zavar, hogy 5km/h-nál villog, alig észrevehetõen, akkor haxold meg, de engem k***ára nem érdekel, mert szinte sose megyek öttel...tudod, bicikli, tekered, és akkor megy 60-al is....kamion mögött 70-el is bõven...legalábbis versenykeróval annyival mentem kaminyon mögött...aztán kielõztem, mert lassú volt, és elmentem mellette 75-tel....cruiserrel, 3 sebes agyváltóval "csak" 55-öt birok...hiába, öregszem énis
Hmmmmmmm érdekes,én meg 200-zal tudok menni!!!!!!!XD!!!!!!!
Remélem a moderátorok is olvassák-meg a rendõrök is!!!!
Nagy János
#2458
Posted 2012. January 29. - 12:54
...ha valaki számolgatni akar, meg különbözõ mértékegységekben megadni az adott területre esõ fényáramát, hát lelkére, de én látni szeretek sötétben..és arra tökéletesen alkalmas ez a lámpa...
Jól van na, nem leszólni akartam a lámpádat, egyszerûen csak kíváncsi vagyok.
Építettem egy dinamós LED-es lámpát viszonylag jó áron, és érdekelne, hogy a 20e Ft-os Lumotechez képest hogy szuperál.
Egyébként az érzés ismerõs, egy sötétebb utcában az emberek hátrafordulva félreállnak, mert azt hiszik autó, aztán látják hogy csak egy pontból jön a fény.
Egyébként engem zavar, hogy vakítok. A fõ fény nem világít szembe, de így is nagyon fényes. Múltkor cseréltünk kedvesemmel, én mentem elöl, csak néztem hátrafelé hogy mennyire fényes. Kb. semmi mást nem látni, csak egy nagyon fényes pontot, meg hogy elõtte fénylik az aszfalt. A fényerõ mellett ilyen szempontból különösen érdekel a Lumotec, annak elég éles határú a vetítése. Egyszer ki kellene próbálnom.
#2459
Posted 2012. January 29. - 08:22
Páromnak vettem egy B&M Ixon IQ pilácsot ami ugyanazt a fényt tudja mint az agydinamós lámpád. Rendszeresen elengedik keresztezõdésekben, mert azt hiszik, hogy motoros jön, olyan fénye van.
Õszintén?
A francot érdekli milyen elektronika van benne...én mezei júzer vagyok, nem elektromos ember, szóval nem érdekel...látok vele a sötétben, annyira mintha nappali világosság lenne, szóval nekem tökéletes...ha valaki számolgatni akar, meg különbözõ mértékegységekben megadni az adott területre esõ fényáramát, hát lelkére, de én látni szeretek sötétben..és arra tökéletesen alkalmas ez a lámpa...akár egy 1.25W-os ledbõl állitja ezt elõ, akár egy 35W-os robogó fényszóróból, mert kb a robogóm világitott ennyit mint ez...és nemegyszer hallottam, hogy mia a fasz jön itt szembe...mert akkorát világit....200m-re levõ közlekedési lámpát simán megvilágit...szóval hülyeség lumenekrõl meg luxokról beszélni.
Aki nem hiszi, próbálja ki, és utána mondja hogy mire elég 1.25W, mert én se hittem....mostmár hiszem.
Hameg zavar, hogy 5km/h-nál villog, alig észrevehetõen, akkor haxold meg, de engem k***ára nem érdekel, mert szinte sose megyek öttel...tudod, bicikli, tekered, és akkor megy 60-al is....kamion mögött 70-el is bõven...legalábbis versenykeróval annyival mentem kaminyon mögött...aztán kielõztem, mert lassú volt, és elmentem mellette 75-tel....cruiserrel, 3 sebes agyváltóval "csak" 55-öt birok...hiába, öregszem énis
#2460
Posted 2012. January 29. - 03:29
Hát, ha ez így van, akkor nem valami túl fényes darab. Általában egy LED viszonylag széles teljesítménytartományban üzemeltethetõ, de ha 1,25W-on megy, akkor 150lm/W-al számolva is csak 187,5lm, de szerintem reálisabb 130lm/W-al számolni, akkor 162,5lm. Persze halogénhez mérten elég fényes, de egyébként...
Én annak örülnék, ha 2,4W teljesítménybõl legalább 300-320lm-t ki lehetne hozni.
Egyébként ki lehet, talán többet is, de jelenleg 4db (különálló) LED kellene hozzá, azt meg nehéz egy optika alá építeni.
Szóval ez is villog. :-) Milyen elektronika van benne?
Nekem ez a legnehezebb, olyan optikát építeni, ami nem vakít, kellõen "szpotos", de közelre, és oldalt is világít valamennyit.
Õszintén?
A francot érdekli milyen elektronika van benne...én mezei júzer vagyok, nem elektromos ember, szóval nem érdekel...látok vele a sötétben, annyira mintha nappali világosság lenne, szóval nekem tökéletes...ha valaki számolgatni akar, meg különbözõ mértékegységekben megadni az adott területre esõ fényáramát, hát lelkére, de én látni szeretek sötétben..és arra tökéletesen alkalmas ez a lámpa...akár egy 1.25W-os ledbõl állitja ezt elõ, akár egy 35W-os robogó fényszóróból, mert kb a robogóm világitott ennyit mint ez...és nemegyszer hallottam, hogy mia a fasz jön itt szembe...mert akkorát világit....200m-re levõ közlekedési lámpát simán megvilágit...szóval hülyeség lumenekrõl meg luxokról beszélni.
Aki nem hiszi, próbálja ki, és utána mondja hogy mire elég 1.25W, mert én se hittem....mostmár hiszem.
Hameg zavar, hogy 5km/h-nál villog, alig észrevehetõen, akkor haxold meg, de engem k***ára nem érdekel, mert szinte sose megyek öttel...tudod, bicikli, tekered, és akkor megy 60-al is....kamion mögött 70-el is bõven...legalábbis versenykeróval annyival mentem kaminyon mögött...aztán kielõztem, mert lassú volt, és elmentem mellette 75-tel....cruiserrel, 3 sebes agyváltóval "csak" 55-öt birok...hiába, öregszem énis

Sign In
Create Account

Back to top






