Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

nem biciklizem többet!!!

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
178 hozzászólás a témában

#81
Chili de Palmer

Chili de Palmer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.806 hozzászólás
Csatlakozom. Pá-pá!

#82
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
"nem biciklizem többet!!!"

akkor szia!

#83
PR

PR

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.651 hozzászólás
  • LocationRákosmente

De elfelejtitek a mási oldalát a dolognak hogy mekkora összegeket invesztálnak bele a gyártók a fejlesztésekbe hogy évrõl-évre egyre könnyebb------->fürgébb ------>gyorsabb és precízebb kerókat/alkatrészeket fejlesszenek ki.

könnyebb?
NICOLAI DH váz.
Hát igen ;D

#84

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás
Szerintem nem fikázni kell a termékeket hanem tisztában lenni bizonyos dolgokkal, elfogadni azokat, és annak megfelelõen használni azokat:

A kerékpározásban a teljesítményjavulás részben a kerékpárok fejlõdésének köszönhetõ. (A másik tényezõ az ember -most nem ezt tárgyaljuk).

Mitõl jobb a teljesítményed? 10 kilós hátizsákkal könnyebb felfutni a hegyen v. anélkül? Tehát a súlycsökkentés a kerón örök szempont és fejlesztési cél lesz. (Egy keró a pehely súlyán kívül még egy csomó más dologtól is jobb lesz-merevség,gumik tapadása és gördülési ellenállása, stb.-de szerintem a legnagyobb gond a megállíthatatlannak látszó súlycsökkentésbõl ered).
A kerékpárok/alkatrészek egyre könnyebbek. Ebbõl kifolyólag az élettartamuk is egyre rövidebb, ami szerintem NEM "minõség" kérdés hanem jól belátható "tény". (Karbon racsni negyed addig bírja mint egy sokkal-sokkal olcsóbb acél, viszont félelmetesen light!!! -most akkor szar v. nem???) Valamit valamiért!!!

Belátható, az alkatrészek meg egyre pontosabbak, precízebbek (no és szebbek) ----> a fejlesztést meg kell fizetni!

Összegezve: a mai brinyók/alkatrészek drágák és rövid élettartamúak!!! -ezt írjátok sokan fikázva a termékeket. Ebben igazatok is van!!!!!
De elfelejtitek a mási oldalát a dolognak hogy mekkora összegeket invesztálnak bele a gyártók a fejlesztésekbe hogy évrõl-évre egyre könnyebb------->fürgébb ------>gyorsabb és precízebb kerókat/alkatrészeket fejlesszenek ki.

Én így látom, hát leírtam.


#85
ruff

ruff

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 784 hozzászólás
De, a Santa Cruz csinál deszkát is meg snowboardot is, de bringákat is !

#86
Astro

Astro

    vendég

  • fórumtag
  • 69 hozzászólás
És még valami macee elsõ megszólalásához:
te is csak a nevét ézed a bringának ezexszerint, mer a GT is lehet szar, sõt még egy yasec is lehet szar, SÕT a Yasecnál 3 fulltelós Cannondale váz volt (3 ugyanolyan) és mindegyiknek el volt törve a papucstartó rész 1 az egyben.
Tanulság: egy 200.000-es váz is tönkre tud menni, lehet, hogy csak szar bikeot kaptál ki, amúgy meg annyira zokni vagy, mer ott van a garanci, rájuk kell burítani az asztalt egy másikért

#87
Astro

Astro

    vendég

  • fórumtag
  • 69 hozzászólás
Egy kérdés a santa cruz biztos bringamárka? nem snowboardokat csinál? :) meg deszkát
ja és egy válasz:
nekem egy tuning HT Flashem van (Deore (!) fékek vannak rajta) és gyökérebb egy bájkk mint amit te mondtál (gyárilag full acera) és akkor se és most sincs vele bvajom, pedig XC diákkupákra megyek vele, az egyetlen szar ami rajta volt az egy acera hajtómû, dehát ez sem deore (ja és csak az volt a gáz, hogy az egyik fog mindig elhajlott, és már meguntam a visszakalapácsolást)
Na ennyi voltam

#88
sezlonyrugo

sezlonyrugo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 302 hozzászólás
Hi !

Én nem tudom hogy ti hogyvagytok vele, de nekem a Cora bike-ok csak gondot és szomorúságot hoztak kicsiny fiatal korom gondtalan éveibe ;) A mikor megvettem az elsõ 18 sebességes bicómat, az elsõ héten a hátsó kerék nem csak elõre és hátra, hanem jobbra és balra is mozgot,méghozzá nem is picit.  >:( A fékeke olyan pocsékaka voltak, hogy arról jobb nem is beszélni. Ahogy lett munkahelyem egy pár hónap fizetését rá is költöttem simán! Agy, felni, fék, kormánycsapágy, hajtókar, stucni, pedál, stb. csere után viszont a brinyó a mai napig is mûködik! Ennek már pontosan 10 éve. A mai napig azal járok dolgozni. Nagyon kis faja darab lett, most már imádom. Az egyetlen darab, ami elpusztíthatatlan az a hátsó és elsõ váltó. zek még az õskorból megmaradt SYS rendszerû csodaegyedek voltak villamosgyorsító váltókarral. Ezek nem azok az egyet kattintok ésakkó ottan van a megfelelõ helyen váltókarok, hanem addíg kell õket tekergetni, amíg nem reszel a lánc! Olyan szinten OLDSCHOOL, hogy az csak na. Hangsúlyozom 10ÉVESEK, de úgy lehet velük váltani mint a vaj. Egy tekeréssel az egész racsnin feltolható a lánc, vagy le! Na lényeg a lényeg, nekem az a meggyõzõdésem, hogy aki tegyük fel csak simán betonon teker, annak nem kell a legjobb cuccokat megvenni, csak az a lényeg, hogy egy megfelelõ minõségû, megbízható márkából válassza ki a tökmindegy hányadik generációs darabokat, és garantáltan élvezetes lesz a tekerés. Persze a DH gépem az egészen más! Mivel a 90 kilót nyomom erõteljesen oda muszály volt a drágább, de bikább darabokat megvásárolnom, de megérte!

#89
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás
azért sokan nem veszik azt észre, hogy ha átnyergelnek egy felsõbb kategóriás cuccra el is kezdik azt felsõ kategóriásan használni, amitõl jobban is használódik, a régi vasak meg valóban strapabíróak ,de azon kívül hogy "csak" simán megy vele az ember másra nem is igazán jók, mert nehezek mert sok bennük az anyag így persze hogy tovább tartanak.

#90
mirminc

mirminc

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás
mindenesetre igaza van Cora-bike ügyben... a filléres bicóim kétségtelenül jól bírták az iramot. a Csepel azért, mert nem volt mi elromoljon rajta (a legdurvább eset az volt, amikor 100 km után kilazult egy csavar és leesett a lánc, vagy amikor egy üvegszilánk kiszaggatta azt a jó kis vietnámi gumit  ;D ;D ;D más kérdés, hogy azt bicót hegynek felfelé mindig tolni kellett, és nem bírtam 2 percnél tovább vállon cipelni  :-*

volt egy cseh országútim kábé 10 évvel ezelõtt, az elsõ generációs váltós fajtából. volt neki 6 darab sebessége, amibõl kettõt lehetett használni, mert különben (mindenféle beálítás ellenére) leesett a lánc. a váltókarok a vázon helyezkedtek el. ez a bringa nagyon jól tûrte a használatot, kár, hogy pár év alatt berozsdásodott  :( egyébként a mostaninál lényegesen kevesebb gond volt vele...

#91
ruff

ruff

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 784 hozzászólás
Mondjuk ezt a wheeleres históriát elhiszem, mert szerintem nem össztelós géppel kellene 100 kmeket menni  :-/ meg a botlokban 95% - ig nem beállítva adják a cuccokat, persze lehet hogy kérted hogy állítsák be , akkor igen ... az hogy levált tuti arra utal hogy nincs jól beállítva , vagy vmi ott el van cseszve a fogaskerekek és a váltó harmónáijánál ...


#92
country

country

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 927 hozzászólás
a meghajtásnál azt hiszem érvényes az hogy a  "több általában kevesebb".

egyébként azt én is megfigyeltem, hogy  az az acera ami valamilyen feketevas fogsorral jobban mûködik mint a deore a sajátjával.

szóval maradjunk annyiban vagy fogyasztunk vagy egysebességesezünk.

ha pedig fogyasztani akarsz akkor tudomásul kell venni, hogy a pénzedért nem azt kapod amit elvárnál vagyis mindig jól elégedetlen vagy ezért jól beállsz a sorba és mont a kisangyal /droid/ dolgozol olyanoknak akik majd jól eladják neked azt amire neked aztán szükséged is lesz.



vagymi

#93
Fly

Fly

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Hi,

A topiknyitóban leírtakkal egyetértek.
Valaki írta a fogyasztói társadalmat, és hogy ez teljesen normális.
Hát én nem toom. Az elsõ bringám egy szar "cora bájszikül" volt amit 35eFt-ért vettem. Ennek 3 éve, és  minden hétvégén mentem vele vagy 100km-t de semmi baja nem volt. De szó szerint semmi baja, persze most itt nem állatkodásról van szó. Aztán nemrég vettem meg a pénztárcámhoz képest álom bringát, egy jó kis össztelós Wheeler-t több mint 200eFt-ért, de ennek állandóan van valami nyavajája, pedig zsír újonann vettem. Kezdte a váltó, 5-10km tekerés után mindig visszaváltott egyet, jelzem beállítva hoztam el az üzletbõl. Aztán a fékpofák 1 hónap alatt szinte nullára koptak. De a mostani a leggázabb, mert valami iszonyúan kattog a hajtómûnél, tisztára olyan a hangja mintha egy özönvizes csepellel mennék. Pedig semmit se csináltam, nem zúztam stb.
Szóval azért azt minimum nem értem, hogy ez most hogy a fenébe is van.


#94
ruff

ruff

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 784 hozzászólás
na meg be kellene állítani a váltót ,és " lehet " hogy utána jobban mûködne ... nekem spec amikor be van állítva semmi gondom nincs vele ... pedig azacera nem egy xtr ...

#95
DHR

DHR

    vendég

  • fórumtag
  • 253 hozzászólás
  • LocationBudapest
Szerintem csak a magyar fizetések szarok. Az USA-ban alig látni komoly bringásüzletben LX alatti cuccot. A németeknél olyan bringákkal járnak ami nálunk még a szponzorált versenyzõknek sem feltétlenül jut. Körbeállják a jobb duplavállas telókat felvonultató DH bringákat, elvétve látni Profi XC-seket XTR cuccal meg ilyenek. Nincs az alkatrészeknek semmi bajuk csak nem tudjuk megfizetni azt amire szükségünk volna ENNYI.

#96
Joe

Joe

    vendég

  • fórumtag
  • 132 hozzászólás
A Szilágyi E. fasoron sosem adnak elsõbbséget az autósok, de már megszoktam, csak néha elszáll az agyam és akkor megyek mint a hülye és nem vagyok hajlandó lassítani, ezért néha én is szívok!!

#97
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Szilágy Erzsébet fasor veszélyes üzem. Majort is majdnem elcsapták ott, mert az autós nemigen akart megállni. (Aztán meg én szívtam meg az egészet...)

#98
Joe

Joe

    vendég

  • fórumtag
  • 132 hozzászólás
nem biciklizem többet!!!
sokszor már nekem is elegem van az egészbõl, szinte nincs olyan alkalom amikor ne kerülnék konfliktusba valakivel!! Utoljára múlt pénteken voltam bicajozni, hát mi történik a Szilágyi Erzsébet fasoron vezetõ bringaúton?! Elõször nekem jön valami vén nyanya, én ordítok, hogy hülye pi***, de megse hallja, tovább hajt, szerencsére nem volt vészes a dolog, kb 100 méter után, meg én magyek neki majdnem egy autósnak aki nem adott elsõbbséget!! ELEGEM VAN!! De azért nem hagyom abba a bringázást, most csak kényszerszünetet tartok, magyarból, meg töribõl még hátra vana szóbeli, na meg elemi állapotban van az elsõ agyam.

#99
vendég__*

vendég__*
  • vendég
N Z -nek üzenem, ma gurulgattam a békásmegyeri Mali felé, és ott láttam a vitrinben Mali-ba való váltópapucsot!! 1990 HUF áron, ha jól emléxem

#100
ZSIROSMACSKA

ZSIROSMACSKA

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.931 hozzászólás
Na azért ilyeneket ne írogassunk má! Okés?

Megnéztem tegnap a Kranednégyet, rögtön megjött a kedvem, elmentem biciklizni: a 45-50 fokos 12, 15 méteres vízlevezetõkön lementem, ugrattam  ahol eddig nem mertem ugrani ott most igen.

Szerintem az ilyen filmek elég lelkesítõ hatással vannak (nálam bevált).