Nagy terheléseknél minden fogsor ugrálni kezd. Nagyapám ezért is veszi ki éjszakára, mert álmában mindig marhára csikorgatná a fogát, és ezzel csak koptatná a fogsort. Bár neki nem XTR van, az is igaz.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
nem biciklizem többet!!!
Indította
maceee
, 2002. május 09. 22:46
#121
Írta 2002. május 14. - 21:56
#122
Írta 2002. május 14. - 21:51
Jellemzõ, hogy a 3 éve használt 2000 Ft-os fogsorom, és a PC 33-as láncom gyönyörûen tette a dolgát, míg a frissen vásárolt LX fogsor az LX lánccal ugrál, nagy terhelésnél... >
#123
Írta 2002. május 14. - 21:18
elõször is ,mivel rettenetes a memóriám az szüvegedben - ha ez megbocsájtható - visszafele mennék . Tehát ,az hülyeség, hogy lepattogzott a festék ( olyan mértékben, ráadásul olyan helyen, mint ahogy az említetted ) és újat akarsz .
Nomeg , látod ezért kérdeztem, hogy láttad-e már az ottani árakat ,mert ott bizony gyakran olcsóbban kapod mint a gyártótól .Pl, ha egy kis hibája van a bringának ( álltalában ezek esztétikaiak ). Pl menj be a 2Kerékvárba , és nézd meg mennyibe kerül ott egy Scott boulder bicikli . Nem kell . Segítek . Több mint 200.000 Ft .Nyáron Asztriában láttam ugyanazt kb 110.Ft-ért. És annak semmilyen hibája nem volt . A bicikliket ott azért is adják sokkal olcsóbban, mert már majdnem 1 éves modellek. Ha van egy kis hibája is , bemutató darab volt, és nem aktuális modell, akkor elég szépen le lehet alkudni az árból . Olyan is elõfordult már velem ott , hogy az ember annak amit vettem elengedte az 1/5 - ét , mert készpénzben fizettem.A fekete kereskedelem virágzik ,és fog is, én is sokat kerestem már belõle 8) na jó azért nem olyan sokat.
Ja és ( nem szitkozódni akarok ! ) ne mondj ilyet, hogy a pénz irányítja a világot, vannak emberek, akiknek a pénz irányítja az életét , de a világot nem irányítja . Vannak annál sokkal fontosabb dolgok, " hatalmak ". minden jót,
ruff
Nomeg , látod ezért kérdeztem, hogy láttad-e már az ottani árakat ,mert ott bizony gyakran olcsóbban kapod mint a gyártótól .Pl, ha egy kis hibája van a bringának ( álltalában ezek esztétikaiak ). Pl menj be a 2Kerékvárba , és nézd meg mennyibe kerül ott egy Scott boulder bicikli . Nem kell . Segítek . Több mint 200.000 Ft .Nyáron Asztriában láttam ugyanazt kb 110.Ft-ért. És annak semmilyen hibája nem volt . A bicikliket ott azért is adják sokkal olcsóbban, mert már majdnem 1 éves modellek. Ha van egy kis hibája is , bemutató darab volt, és nem aktuális modell, akkor elég szépen le lehet alkudni az árból . Olyan is elõfordult már velem ott , hogy az ember annak amit vettem elengedte az 1/5 - ét , mert készpénzben fizettem.A fekete kereskedelem virágzik ,és fog is, én is sokat kerestem már belõle 8) na jó azért nem olyan sokat.
Ja és ( nem szitkozódni akarok ! ) ne mondj ilyet, hogy a pénz irányítja a világot, vannak emberek, akiknek a pénz irányítja az életét , de a világot nem irányítja . Vannak annál sokkal fontosabb dolgok, " hatalmak ". minden jót,
ruff
#124
Írta 2002. május 14. - 09:26
ruff:
Az az igazság, hogy a magyar cégek többsége nincs felnõve a feladatához. (És ez nem csak a kerékpár alkatrészek piacára igaz.) Mivel a pénz irányítja a világot, ezért az felettébb rossz szöveg, hogy nem tudnak a gyártokkal megegyezni az alkatrész szállításokról. Minden csak üzleti érzék kérdése lenne. Jelenleg ahelyett, hogy közvetlenül a gyártókat keresnék meg, az árú több lépcsõn keresztül érkezik meg. Minél több a lépcsõfok annál drágábban és annál lassabban érkezik meg a kért holmi a végfelhasználóhoz. Az a szomorú, hogy még az úgynevezett márkakereskedõknél, hivatalos forgalmazóknál is ez a helyzet. Pont náluk kellene a legolcsóbbnak lennie az adott árunak. (A legtöbb esetben pedig pont náluk a legdrágább.)
A fent emlegetett "nagyker"-es beszerzõ csak azért megy Németországba, mert ott található az "anyavállalat" (aminek már büdös a "balkánra" továbbszállítani az árut).
Egyébként Én se vagyok az a típus, aki lépten nyomon cserélgeti az alkatrészeket és minden nap bringás boltba járkál. Viszont ha nagyritkán vásárolni szeretnék, nagyra tudnám értékelni, ha azt vehetném meg, amit esetleg a neten a gyártó oldalán kinéztem magamnak és ráadásul reális áron. Ha pedig vettem valamit akkor arra, ha már a gyártó az árban megfizetteti, szeretném az esetleges garanciális problémámat is zökkenõmentesen, az eladó kifogás keresgélése nélkül érvényesíteni.
Nézd meg a bicos sisakok árait! Magyarországon szinte egyikre sem lehet a gyártó által biztosított garanciát érvényesíttetni (1-3 év törés csere stb.), viszont a teljes árat meg kell fizetned. Jó ha kapsz 6 hónap garit az esetleges gyári hibák miatt.
Vagy másik példa. Egy kinti fórumon olvastam, hogy a srác (ha jól emlékszem) Specialized bicoján a kulacstartó csavarjai környékén felhólyagzott és kicsit lepattogott a festék. A gyártó a forgalmazóval együtt 1 héten belül cserélte a vázát!!! Nálunk egy héten belül csak akkor lesz új vázad, ha közeli jó ismerõsöd az adott boltos és neki kellõen jó kapcsolatai vannak. Ráadásul ha a fentihez hasonló problémával mennél oda, egyszerûen kiröhögnének.
Az az igazság, hogy a magyar cégek többsége nincs felnõve a feladatához. (És ez nem csak a kerékpár alkatrészek piacára igaz.) Mivel a pénz irányítja a világot, ezért az felettébb rossz szöveg, hogy nem tudnak a gyártokkal megegyezni az alkatrész szállításokról. Minden csak üzleti érzék kérdése lenne. Jelenleg ahelyett, hogy közvetlenül a gyártókat keresnék meg, az árú több lépcsõn keresztül érkezik meg. Minél több a lépcsõfok annál drágábban és annál lassabban érkezik meg a kért holmi a végfelhasználóhoz. Az a szomorú, hogy még az úgynevezett márkakereskedõknél, hivatalos forgalmazóknál is ez a helyzet. Pont náluk kellene a legolcsóbbnak lennie az adott árunak. (A legtöbb esetben pedig pont náluk a legdrágább.)
A fent emlegetett "nagyker"-es beszerzõ csak azért megy Németországba, mert ott található az "anyavállalat" (aminek már büdös a "balkánra" továbbszállítani az árut).
Egyébként Én se vagyok az a típus, aki lépten nyomon cserélgeti az alkatrészeket és minden nap bringás boltba járkál. Viszont ha nagyritkán vásárolni szeretnék, nagyra tudnám értékelni, ha azt vehetném meg, amit esetleg a neten a gyártó oldalán kinéztem magamnak és ráadásul reális áron. Ha pedig vettem valamit akkor arra, ha már a gyártó az árban megfizetteti, szeretném az esetleges garanciális problémámat is zökkenõmentesen, az eladó kifogás keresgélése nélkül érvényesíteni.
Nézd meg a bicos sisakok árait! Magyarországon szinte egyikre sem lehet a gyártó által biztosított garanciát érvényesíttetni (1-3 év törés csere stb.), viszont a teljes árat meg kell fizetned. Jó ha kapsz 6 hónap garit az esetleges gyári hibák miatt.
Vagy másik példa. Egy kinti fórumon olvastam, hogy a srác (ha jól emlékszem) Specialized bicoján a kulacstartó csavarjai környékén felhólyagzott és kicsit lepattogott a festék. A gyártó a forgalmazóval együtt 1 héten belül cserélte a vázát!!! Nálunk egy héten belül csak akkor lesz új vázad, ha közeli jó ismerõsöd az adott boltos és neki kellõen jó kapcsolatai vannak. Ráadásul ha a fentihez hasonló problémával mennél oda, egyszerûen kiröhögnének.
#125
vendég_Charon_*
Írta 2002. május 14. - 08:06
Sezlonyrugo:
Tudod, úgy megy ez, mint ahogy Hofi csinálta a fröccsöntõgéppel...
Tudod, úgy megy ez, mint ahogy Hofi csinálta a fröccsöntõgéppel...
#126
Írta 2002. május 13. - 18:34
Én az RSX hátsóváltóra esküszöm. Nekem van XTR is de szerintem mûködésben semmivel sem alávalóbb az RSX sem pedig az ára töredéke az XTR nek. Sõt volt olyan hátsóváltóm is amilyen a régi Csepel országútikon volt és az is jól mûködött csak már én is használtan vettem (a vázon) és nagyon trógerul nézett ki meg egy haverom neki is ment ami után nagyon hangos volt, és mivel tudtam venni RSX-et, lecseréltem.
Szerintem ami teljesen fémbõl van és jól ben van állítva az már megfelelõen kell, hogy mûködjön.
Szerintem ami teljesen fémbõl van és jól ben van állítva az már megfelelõen kell, hogy mûködjön.
#127
Írta 2002. május 13. - 18:02
Hi Sorn
DEJÓMEGYEGYESEKNEK! ;D én pontosan 5 hete várok egy kiba....t SW hátsó rugóstagra, de a tetves sárhág nem gyártják elég gyorsan! >Állitólag! ???
DEJÓMEGYEGYESEKNEK! ;D én pontosan 5 hete várok egy kiba....t SW hátsó rugóstagra, de a tetves sárhág nem gyártják elég gyorsan! >Állitólag! ???
#128
vendég__*
Írta 2002. május 13. - 17:39
Érdekes, én 98' óta használom az LX hátsóváltómat, középcsapágyamat. Amikor eladtam az elsõváltót+ váltókarokat, azok is sterilek voltak. A fékek is. Sõt a váz is, ami kapott azért rendesen.
A 4 éves kormánycsapágyamat is csak azért cseréltem le jobbra, mert ha már alkatrészeket cseréltem, akkor legyen az is új az új bringában.
A 4 éves kormánycsapágyamat is csak azért cseréltem le jobbra, mert ha már alkatrészeket cseréltem, akkor legyen az is új az új bringában.
#129
Írta 2002. május 13. - 15:30
TOM: asszem nem voltam egyértelmû. hiszen te is félreértettél, bár ez lehet, hogy nem az én hibám ;D szóval én a fentiekben csak annyit akartam mondani, hogy ne mindig kapásból a cuccban keressük a hibát hiszen asszem az sem tartozik a rendeltetésszerû használat közé amikor nem húzom meg a csavart és félúton darabokra esik a váltó.
#130
Írta 2002. május 13. - 15:15
Nem Gabo, nem közéjük tartozom , mert elég ritkán vásárlok dolgokat a kerékpáromhoz . Én az elõzõ hozzászólásommal arra gondoltam, amikor aztmontad, hogy személygépkocsikkal hozzák Németországból a dógokat. És akkor mi van ? Láttad már az ottani árakat ?
#131
Írta 2002. május 13. - 15:15
#132
Írta 2002. május 13. - 15:14
Az én szegény bátyám bicigliét 4 hete nyüvöm, eltörtem két pedált(müanyag), A monoblockban eltörtek a csapágyak, a hátsó felni behorpadt, az elsõ agyból kijárnak a szimmeringek, a láncot csak a szerencse tartja össze(+ a rozsda), váltani nem szabad, mer leesik a lánc( ;D), De én AKKOR se költök rá!(nincs is pénzem)Még ha kész lesz végre a kib*szott saját bájkom, akkor is meg lesz tartva, hiába van vagy már 7 éves, Ha kell valakinek eladom 10 e-ért, Cheyenne Acera Mx2-es Cro-Mo váz, tele van karcolással, de eltörni nem fogjátok(remélem)
csao
Opa
csao
Opa
#133
Írta 2002. május 13. - 15:05
Jah, es SIS re visszeterve:
azota se volt olyan jol es megbizhatoan mukodo valtorendszerem mint anno..... pedig mar ki tudja mennyi lovet oltem bicajra.... mar nem trabit es nem is zsigulit vehettem volna rajta....
azota se volt olyan jol es megbizhatoan mukodo valtorendszerem mint anno..... pedig mar ki tudja mennyi lovet oltem bicajra.... mar nem trabit es nem is zsigulit vehettem volna rajta....
#134
Írta 2002. május 13. - 15:04
country:
Most nem azert de minek szidod a deore hatsovaltot? Nekem olyanom sose volt, de a SIS el evekig elvoltam... az hogy nem huzod meg a csavart nem a valto hibaja!
Most nem azert de minek szidod a deore hatsovaltot? Nekem olyanom sose volt, de a SIS el evekig elvoltam... az hogy nem huzod meg a csavart nem a valto hibaja!
#135
Írta 2002. május 13. - 14:56
ruff:
Én ezt nem is vitatom. De akkor gondolom Te azon vevõk közé tartozol, aki tudomásul veszi azt, hogy nem mindig kapja meg az éppen keresett márkát, típust, vagy éppen heteket-hónapokat kell várnia, mire a kívánt áru megérkezik (ha megérkezik egyáltalán).
De nézzük másik oldalról a dolgot! Az eladó fent tart egy normális árukészletet, amibõl a felmerülõ igényeket azonnal ki tudja elégíteni, vagy a megfelelõ nagykernek köszönhetõen néhány nap alatt. Az, hogy a vevõnek nem kell heteket várnia, hanem ott és akkor megoldódik a problémája mindenképpen jobb. Az elégedett vevõ pedig rendszeresen vissza fog térni. (Pláne ha a garanciális gondjait is rugalmasan kezelik.) Az ilyen boltnak pedig elõbb-utóbb híre megy és ez a forgalom növekedését vonja magával. Hosszú távon tehát a boltnak és az eladónak is hasznot hoz a dolog.
Viszont a magyar piac és a fogyasztói társadalom között jónéhány km és kb. 10 év a különbség.
Én ezt nem is vitatom. De akkor gondolom Te azon vevõk közé tartozol, aki tudomásul veszi azt, hogy nem mindig kapja meg az éppen keresett márkát, típust, vagy éppen heteket-hónapokat kell várnia, mire a kívánt áru megérkezik (ha megérkezik egyáltalán).
De nézzük másik oldalról a dolgot! Az eladó fent tart egy normális árukészletet, amibõl a felmerülõ igényeket azonnal ki tudja elégíteni, vagy a megfelelõ nagykernek köszönhetõen néhány nap alatt. Az, hogy a vevõnek nem kell heteket várnia, hanem ott és akkor megoldódik a problémája mindenképpen jobb. Az elégedett vevõ pedig rendszeresen vissza fog térni. (Pláne ha a garanciális gondjait is rugalmasan kezelik.) Az ilyen boltnak pedig elõbb-utóbb híre megy és ez a forgalom növekedését vonja magával. Hosszú távon tehát a boltnak és az eladónak is hasznot hoz a dolog.
Viszont a magyar piac és a fogyasztói társadalom között jónéhány km és kb. 10 év a különbség.
#136
Írta 2002. május 13. - 12:45
Gabo tudod az eladónak meg kell élnie valamibõl ,és az üzletének profitot kell hoznia, hogy fenn tudja tartani azt ! mily meglepõ nem igaz ?
#137
Írta 2002. május 13. - 12:04
Ja nekem is ment már szét Deore h. váltóm. Mivel "nagyon" értek a szereléshez darabokban raktam össze a bringát és hát ahogy bejött az elsõ szállítmány rohantam is vettem 1 szép feketét a probikeban aztán otthon felraktam és irány horány. Olyan hatvan km után egyszercsak sipcsonton vág a pedál én meg szitkozódom mint állat. Hogy az a jó -síp- kis sárga -síp- tokat. Megnézem mi a helyzet Ja bocs nem húztam meg rendesen a görgö csvarját. Tényleg szar a Deore mert nem javítja ki a saját hülyeségünket, de azt hiszem ahhoz talán túl olcsó is. Szóval ennyit a hátsó váltó problémájáról. vegyen mindenki SRAM x.0 vagy XTR-t de az lenne a legjobb ha mindenkit örökbe fogadna egyy luxemburgi család vagy a katari sejk. na ennyit errõl. U.I. miért nem az a baja a deore-nak mint minden shimano h.váltónak, hogy gyenge a váltásteljesítménye. mert ebben biztos vagyok.
#138
Írta 2002. május 13. - 10:59
Emberek! Ne keverjük a szezont a fazonnal!
Az, hogy nincs alkatrész az országban, nem a gyártó hibája. Az alkatrészek beszerzése egyedül a forgalmazókon, viszonteladókon, nagykereken múlik. Amíg az alkatrészek behozatala úgy néz ki, hogy a "nagyker"-tõl valaki kimegy "németbe" személygépkocsival (!) és így hozza be az alkatrészeket (esetenként a komplett bringákat), addig ne várjatok csodát. A forgalmazással foglalkozóknak is kellene egy kicsit áldozni arra, hogy minden szempontból rendben legyen az ellátás. Saját készletet kellene fent tartani. Ez persze az alkatrész árak emelkedésével ütne vissza.
Ez nem a "fogyasztói társadalom". Ugyanis ez azt feltételezné, hogy megfizethetõ áron széles választékból szabadon válogathass. Így megtehetnéd azt, hogy az elhasználódott telod helyet mellényzsebbõl újat vegyél...
A "fogyasztói társadalom"-hoz hozzá tartozna az ügyfélszemléletû kiszolgálás és a zökkenõmentes garanciális ügyintézés is. Valamint a "mindent a vevõért" elv.
Nálunk mindez hol van?
Az, hogy nincs alkatrész az országban, nem a gyártó hibája. Az alkatrészek beszerzése egyedül a forgalmazókon, viszonteladókon, nagykereken múlik. Amíg az alkatrészek behozatala úgy néz ki, hogy a "nagyker"-tõl valaki kimegy "németbe" személygépkocsival (!) és így hozza be az alkatrészeket (esetenként a komplett bringákat), addig ne várjatok csodát. A forgalmazással foglalkozóknak is kellene egy kicsit áldozni arra, hogy minden szempontból rendben legyen az ellátás. Saját készletet kellene fent tartani. Ez persze az alkatrész árak emelkedésével ütne vissza.
Ez nem a "fogyasztói társadalom". Ugyanis ez azt feltételezné, hogy megfizethetõ áron széles választékból szabadon válogathass. Így megtehetnéd azt, hogy az elhasználódott telod helyet mellényzsebbõl újat vegyél...
A "fogyasztói társadalom"-hoz hozzá tartozna az ügyfélszemléletû kiszolgálás és a zökkenõmentes garanciális ügyintézés is. Valamint a "mindent a vevõért" elv.
Nálunk mindez hol van?
#139
Írta 2002. május 12. - 18:18
De hogy a francba megy tönkre egy deore váltó, csak úgy, magától? Amúgy lehet, hogy szarul néz ki, de lehet használni váltóvédõt is, és máris eséstõl nem megy szét a váltó.
#140
Írta 2002. május 12. - 18:10
hát nemtom ... úgylátszik ez a deore vmi igen nagy szívás ,bár nekem egy régebbi dolog , azaz altus -acera alkotja a paripám bélrendszerét, azonban semmi bajom nem vót vele , pedig már 1 évet nyúztam.