Itt megtudjátok nézni a (2) hiradójának részletét.
Szerintem ez is 1:32 -el több mint amit a magyar kerékpárosokról a nagy átlagban látni lehet a tv-ben.
A többirõl majd este ha több idõm lesz.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Ne legyen több haláleset - Felvonulás: 2006. május 13. 11:00
Indította
flame
, 2002. október 27. 21:42
#1041
Írta 2003. május 19. - 14:37

#1042
Írta 2003. május 19. - 12:37

ez jó kérdés 
egy zászló szerû dolgot szerintem rá lehet erõsiteni pl. a nyeregcsõre

egy zászló szerû dolgot szerintem rá lehet erõsiteni pl. a nyeregcsõre
#1043
Írta 2003. május 19. - 12:27

És hová tûzzük a transzparenseket? :-)))
Amúgy ezért volt a fekete szalag...
Körte
Amúgy ezért volt a fekete szalag...
Körte
#1044
Írta 2003. május 19. - 12:19

hali, szerintem is klassz volt, volt némi ereje, ahogy ennyi bringás összegyûlt.
annyit hozzátennék, hogy szerintem máskor jó lenne, ha még 1-2 transzparens / zászló is közvetitené az üzenetet menet közben, hogy lássák mi a célunk, ne csak az legyen, hogy egy csomó biciklis percekig feltartja a forgalmat.
meg az ilyen feliratokat a médiában is mindig bemutatják, tehát egy hatékony "üzenõeszköz".
persze ez munka meg pénz.. :
annyit hozzátennék, hogy szerintem máskor jó lenne, ha még 1-2 transzparens / zászló is közvetitené az üzenetet menet közben, hogy lássák mi a célunk, ne csak az legyen, hogy egy csomó biciklis percekig feltartja a forgalmat.
meg az ilyen feliratokat a médiában is mindig bemutatják, tehát egy hatékony "üzenõeszköz".
persze ez munka meg pénz.. :

#1045
Írta 2003. május 19. - 11:57

Esõmentes szép napot! 
Maci!
Fel sem merült bennem, hogy hímsoviniszta felhangú volna a hozzászólásod!
Az érdekvédelem egyébként jó ötlet. Nagyon át kell gondolni, hogy milyen formában látunk neki (jessz, Körtét is érdekli a dolog), mert ha nem csatlakozunk egy szövetséghez sem, akkor egyesületet kell alapítani, mert egy magánemberrel ugye nem áll szóba senki. Ehhez ügyvéd kell minimum, meg egy olyan bírót kell kifogni, aki átérzi a dolog jelentõségét. Van tapasztalatom az ilyen egyesületekkel kapcsolatban... hát elég gáz. Ha most elkezdenénk, akkor talán jövõ õszre lenne belõle valami...
Körte

Maci!
Fel sem merült bennem, hogy hímsoviniszta felhangú volna a hozzászólásod!

Az érdekvédelem egyébként jó ötlet. Nagyon át kell gondolni, hogy milyen formában látunk neki (jessz, Körtét is érdekli a dolog), mert ha nem csatlakozunk egy szövetséghez sem, akkor egyesületet kell alapítani, mert egy magánemberrel ugye nem áll szóba senki. Ehhez ügyvéd kell minimum, meg egy olyan bírót kell kifogni, aki átérzi a dolog jelentõségét. Van tapasztalatom az ilyen egyesületekkel kapcsolatban... hát elég gáz. Ha most elkezdenénk, akkor talán jövõ õszre lenne belõle valami...

Körte
#1046
vendég__*
Írta 2003. május 19. - 07:14

Mindenképpen folytatnunk kell!
De mielõtt alakítanánk egy szervezetet, beszélni kéne a már meglévõk képviselõivel. Mert az is lehet, hogy az Magyar Kerékpáros Klub, a KEROSZ vagy a VBB is hatékonyabban képviselhetné a kerékpárosok érdekeit, ha erõsítenénk a csapatukat.
...
tibi
Eddig is voltak szervezetek, csak van akinek derogál belépni. Na nem csak azért, mert lusta, hanem azért mert fordítva gondolkodik, azaz elõször akarja azt, hogy tegyen a szervezet valamit és aztán majd belép... Ez egy ovodás stílus. Ki kellene nõni belõle. Bár sokan hordunk "pelenkát", ezt nem azért tesszük, mert nincs eszünk és képességünk!
A túl sok szervezet azért alakult, mert mindegyik abban reménykedik, hogy majd csak feléled a tömeg és belátja, hogy elõször össze kell állni, aztán lehet dumálni.
Jó lenne, ha nem csak 260-an ébrednének fel!
#1047
vendég__*
Írta 2003. május 19. - 07:07

A legnormálisabb cikk a szombati tekerésünkrõl!
----- Original Message -----
From: MankaMTB
To: happybike@primlista.hu
Sent: Monday, May 19, 2003 12:55 AM
Subject: [HappyBike] A biciklizés nagyon veszélyes sport!
A biciklizés nagyon veszélyes sport!
Figyelemfelkeltõ felvonulás Budapesten
Melyek a legsúlyosabb figyelmetlenségek, melyek balesethez, sérüléshez vezethetnek, milyen apróságokkal könnyíthetjük meg a biciklisták közlekedését? Szombat délelõtt 10 órakor biciklis felvonulás indul a Tabántól, melynek célja, hogy a biciklisek felhívják magukra a figyelmet.
A biciklisták május 17.-ére Biciklis Felvonulást szerveznek. A figyelemfelkeltõ rendezvény célja, hogy felhívják az autósok figyelmét néhány fontos dologra. A kerékpárosok a közlekedés teljes jogú tagjai szeretnének lenni, nem pedig az utak szélén megtûrt, ideiglenesen jelen lévõ közlekedõk. A biztonság számukra is elsõdleges, de õk a kerékpárt választották közlekedésük eszközéül, mert a városi forgalomban gyorsabb, nem szennyezi a környezetet, és mert ingyenesen és biztonságosan tárolható úgy, hogy nem zsúfolják tovább az amúgy is helyhiánnyal küszködõ belvárost.
De a biciklizés napjainkban egyáltalán nem biztonságos, sem mint sport, sem mint közlekedési eszköz. Azért, hogy a jövõben félelem nélkül ülhessenek nyeregbe, szeretnék felhívni az autósok és biciklisták figyelmét a legalapvetõbb közlekedésbiztonsági szabályokra a KRESZ betartásán túl is. Ezen felül meg kívánnak emlékezni az ez idáig közlekedési balesetben elhunyt társaikról, ezért fekete pólóban vagy ruházatra, biciklire tûzött fekete szalaggal fognak felvonulni. Ez a kezdeményezés egy biciklis fórumon született meg (www.bikemag.hu), ahová egy biciklis írta meg, hogyan veszítette el barátját, egy felelõtlen, cserbenhagyó autós hibájából. A sokasodó hozzászólásokból született meg a felvonulás ötlete. Saját gyûjtésû adatok szerint 2002. június, és 2002. októbere között több mint 70 esetben okozott autós, saját hibájából halállal vagy súlyos sérüléssel járó balesetet biciklissel szemben.
A biciklisek tisztában vannak vele, hogy õk is sok esetben figyelmen kívül hagyják a KRESZ szabályait, ezért erõs önkritikát kell gyakorolniuk. Mindkét fél részérõl pozitív és barátságos hozzáállásra van szükség, ehhez pedig önfegyelem szükséges. Az autósok részérõl, akkor, amikor egy bringás rátenyerel autójára, hogy átküzdje magát az autók között, a bringások részérõl pedig akkor, amikor kénytelen álló helyzetben szagolni az autók kipufogóját, csak mert egy autós elállja az utat.
A legsúlyosabb figyelmetlenségek, melyek balesethez, sérüléshez vezethetnek:
- Indexelés és a jobb tükörbe nézés nélkül vágódnak be egy-egy kis utcába vagy parkolóhelyre.
- Késõn és erõsen fékeznek.
- Sávváltásnál két autó közé úgy húzódnak be, hogy közben az ott haladó bringást fellökik a járdára.
- Nem adják meg az elsõbbséget. (hiszen ez csak egy biciklis)
- Gyorsan és minimális oldaltávolságot tartva elõzik a bicikliseket.
- Minimális oldaltávolság megtartása elõzés elõtt és párhuzamos közlekedésnél, ami fõleg az út széli nagy gödrök miatt veszélyes, melyeket ki kell kerülni.
- Elõzés után erõs fékezéssel vágnak be a bringás elé.
- Parkoló autóból való kiszállásnál nem figyelnek a biciklistára és rányitják az ajtót. (Fontos, hogy a hátulról kiszállókat a vezetõ értesítse a tükörbe nézve!)
- Az autóra nem biztonságos módon rögzített tárgyak is okozhatnak sérüléseket.
- Apró gödrök kikerülésénél nem néznek a tükörbe.
- A szembõl jövõk nem kapcsolják le a reflektort, így az teljesen elvakítja a biciklist.
- Szembõl elõzés közben túl nagy a sebességkülönbség, és hely hiányában (2 autó+1 bicikli) erõs a biciklisre ható levegõáramlás.
Apróságok melyekkel megkönnyíthetik a biciklisták közlekedését:
- Megtartják a biciklis közlekedéshez szükséges oldaltávolságot a járdától, illetve a parkoló autóktól.
- Bedugult keresztezõdésben helyet hagynak, és elõnyt engednek a keresztirányú biciklisforgalomnak.
- Dugó esetén nem állnak a zebrákra és biciklis utakra.
- Közlekedésükkel nem ijesztenek rá a kerékpárosokra, meghagyják a kellõ oldaltávolságot, és hátulról nem jönnek túlságosan közel.
- Ha amúgy is hamarosan lekanyarodnak, türelemmel kivárják, míg a kerékpárosok elérik a keresztutcát, nem elõznek feleslegesen.
- Kerülik a biciklisek mellett a duda erõs és agresszív használatát. (rövid jelzés, villantás nem olyan zavaró)
A bicikliseknek vállalniuk kell:
- Bukósisak viselését saját és az autósok érdekében is. (A bukósisak életet menthet.)
- Elsõ, hátsó lámpa megvásárlását és felszerelését a kerékpárra. (Látni és látszani!)
- Oldalsó fényvisszaverõk elhelyezését a ruházaton vagy a kerékpáron.
- Csengõ használatát a gyalogosok figyelmeztetésére.
- A KRESZ betartását.
- Etikai normák betartását.
A Budapesti Rendõr-fõkapitánysággal elfogadtatott és jegyzõkönyvben rögzített útvonalterv:
Tabán - Felsõ rakpart - Lágymányosi híd - Könyves Kálmán krt. - Hungária krt. - Budapest Sport Aréna - Stefánia út - Városliget - Andrássy út - Deák tér - Parlament (A felvonulás teljes útvonalát kijelölt bicikli utakon teszik meg).
http://www.a5.hu/cgi...e=hirek&ID=3784
----- Original Message -----
From: MankaMTB
To: happybike@primlista.hu
Sent: Monday, May 19, 2003 12:55 AM
Subject: [HappyBike] A biciklizés nagyon veszélyes sport!
A biciklizés nagyon veszélyes sport!
Figyelemfelkeltõ felvonulás Budapesten
Melyek a legsúlyosabb figyelmetlenségek, melyek balesethez, sérüléshez vezethetnek, milyen apróságokkal könnyíthetjük meg a biciklisták közlekedését? Szombat délelõtt 10 órakor biciklis felvonulás indul a Tabántól, melynek célja, hogy a biciklisek felhívják magukra a figyelmet.
A biciklisták május 17.-ére Biciklis Felvonulást szerveznek. A figyelemfelkeltõ rendezvény célja, hogy felhívják az autósok figyelmét néhány fontos dologra. A kerékpárosok a közlekedés teljes jogú tagjai szeretnének lenni, nem pedig az utak szélén megtûrt, ideiglenesen jelen lévõ közlekedõk. A biztonság számukra is elsõdleges, de õk a kerékpárt választották közlekedésük eszközéül, mert a városi forgalomban gyorsabb, nem szennyezi a környezetet, és mert ingyenesen és biztonságosan tárolható úgy, hogy nem zsúfolják tovább az amúgy is helyhiánnyal küszködõ belvárost.
De a biciklizés napjainkban egyáltalán nem biztonságos, sem mint sport, sem mint közlekedési eszköz. Azért, hogy a jövõben félelem nélkül ülhessenek nyeregbe, szeretnék felhívni az autósok és biciklisták figyelmét a legalapvetõbb közlekedésbiztonsági szabályokra a KRESZ betartásán túl is. Ezen felül meg kívánnak emlékezni az ez idáig közlekedési balesetben elhunyt társaikról, ezért fekete pólóban vagy ruházatra, biciklire tûzött fekete szalaggal fognak felvonulni. Ez a kezdeményezés egy biciklis fórumon született meg (www.bikemag.hu), ahová egy biciklis írta meg, hogyan veszítette el barátját, egy felelõtlen, cserbenhagyó autós hibájából. A sokasodó hozzászólásokból született meg a felvonulás ötlete. Saját gyûjtésû adatok szerint 2002. június, és 2002. októbere között több mint 70 esetben okozott autós, saját hibájából halállal vagy súlyos sérüléssel járó balesetet biciklissel szemben.
A biciklisek tisztában vannak vele, hogy õk is sok esetben figyelmen kívül hagyják a KRESZ szabályait, ezért erõs önkritikát kell gyakorolniuk. Mindkét fél részérõl pozitív és barátságos hozzáállásra van szükség, ehhez pedig önfegyelem szükséges. Az autósok részérõl, akkor, amikor egy bringás rátenyerel autójára, hogy átküzdje magát az autók között, a bringások részérõl pedig akkor, amikor kénytelen álló helyzetben szagolni az autók kipufogóját, csak mert egy autós elállja az utat.
A legsúlyosabb figyelmetlenségek, melyek balesethez, sérüléshez vezethetnek:
- Indexelés és a jobb tükörbe nézés nélkül vágódnak be egy-egy kis utcába vagy parkolóhelyre.
- Késõn és erõsen fékeznek.
- Sávváltásnál két autó közé úgy húzódnak be, hogy közben az ott haladó bringást fellökik a járdára.
- Nem adják meg az elsõbbséget. (hiszen ez csak egy biciklis)
- Gyorsan és minimális oldaltávolságot tartva elõzik a bicikliseket.
- Minimális oldaltávolság megtartása elõzés elõtt és párhuzamos közlekedésnél, ami fõleg az út széli nagy gödrök miatt veszélyes, melyeket ki kell kerülni.
- Elõzés után erõs fékezéssel vágnak be a bringás elé.
- Parkoló autóból való kiszállásnál nem figyelnek a biciklistára és rányitják az ajtót. (Fontos, hogy a hátulról kiszállókat a vezetõ értesítse a tükörbe nézve!)
- Az autóra nem biztonságos módon rögzített tárgyak is okozhatnak sérüléseket.
- Apró gödrök kikerülésénél nem néznek a tükörbe.
- A szembõl jövõk nem kapcsolják le a reflektort, így az teljesen elvakítja a biciklist.
- Szembõl elõzés közben túl nagy a sebességkülönbség, és hely hiányában (2 autó+1 bicikli) erõs a biciklisre ható levegõáramlás.
Apróságok melyekkel megkönnyíthetik a biciklisták közlekedését:
- Megtartják a biciklis közlekedéshez szükséges oldaltávolságot a járdától, illetve a parkoló autóktól.
- Bedugult keresztezõdésben helyet hagynak, és elõnyt engednek a keresztirányú biciklisforgalomnak.
- Dugó esetén nem állnak a zebrákra és biciklis utakra.
- Közlekedésükkel nem ijesztenek rá a kerékpárosokra, meghagyják a kellõ oldaltávolságot, és hátulról nem jönnek túlságosan közel.
- Ha amúgy is hamarosan lekanyarodnak, türelemmel kivárják, míg a kerékpárosok elérik a keresztutcát, nem elõznek feleslegesen.
- Kerülik a biciklisek mellett a duda erõs és agresszív használatát. (rövid jelzés, villantás nem olyan zavaró)
A bicikliseknek vállalniuk kell:
- Bukósisak viselését saját és az autósok érdekében is. (A bukósisak életet menthet.)
- Elsõ, hátsó lámpa megvásárlását és felszerelését a kerékpárra. (Látni és látszani!)
- Oldalsó fényvisszaverõk elhelyezését a ruházaton vagy a kerékpáron.
- Csengõ használatát a gyalogosok figyelmeztetésére.
- A KRESZ betartását.
- Etikai normák betartását.
A Budapesti Rendõr-fõkapitánysággal elfogadtatott és jegyzõkönyvben rögzített útvonalterv:
Tabán - Felsõ rakpart - Lágymányosi híd - Könyves Kálmán krt. - Hungária krt. - Budapest Sport Aréna - Stefánia út - Városliget - Andrássy út - Deák tér - Parlament (A felvonulás teljes útvonalát kijelölt bicikli utakon teszik meg).
http://www.a5.hu/cgi...e=hirek&ID=3784
#1048
vendég__*
Írta 2003. május 19. - 07:05

A felvonulásról szóló hiradó nagyon pocsék volt. Kimondottan egyoldalú, torzító és elfogult.
Itt egy cikk, ami szintúgy rossz színben tüntet fel minket!
http://www.korridor....kk=100000059755
Viszont mindjárt beteszek ide egy normális hírt.
Itt egy cikk, ami szintúgy rossz színben tüntet fel minket!
http://www.korridor....kk=100000059755
Viszont mindjárt beteszek ide egy normális hírt.
#1049
Írta 2003. május 19. - 06:38

Flame!
A MANKA által emlegetett Magyar Kerékpárszövetség nem lenne járható út?
Kicsit komolyabb propagandával és több figyelemfelkeltéssel szerintem segíthetne.
Ha mi is úgy állunk hozzá, elérhetõ lenne a cél.
Úgy tûnik, kell egy olyan szervezet, aki összefogja a bicajosokat akár országos szinten is, jogorvoslatot biztosít, mindezt jelképes tagsági díjért.
(Az MK-nál jelenleg 1 euro)
A MANKA által emlegetett Magyar Kerékpárszövetség nem lenne járható út?
Kicsit komolyabb propagandával és több figyelemfelkeltéssel szerintem segíthetne.
Ha mi is úgy állunk hozzá, elérhetõ lenne a cél.
Úgy tûnik, kell egy olyan szervezet, aki összefogja a bicajosokat akár országos szinten is, jogorvoslatot biztosít, mindezt jelképes tagsági díjért.
(Az MK-nál jelenleg 1 euro)
#1050
Írta 2003. május 19. - 06:03

kicsit összeszedve:
-szervezet
-kampány (esetleg versenyzõket bevonva) a bukó mellett
-kampánya lámoáért
-aláírásgyûjtés vagy egyéb okos megmozdulás, hogy legyen KRESZ módosítás (jogsi, kötelezõ bukó)
-a nagyobb városokban ROAD SHOW
szerûen megrendezni a "Hogy ne legyen több haláleset" megmozdulást!
egészítsétek ki.
és ha megvan. nyithatunk új Topicot!
Flame
-szervezet
-kampány (esetleg versenyzõket bevonva) a bukó mellett
-kampánya lámoáért
-aláírásgyûjtés vagy egyéb okos megmozdulás, hogy legyen KRESZ módosítás (jogsi, kötelezõ bukó)
-a nagyobb városokban ROAD SHOW

egészítsétek ki.
és ha megvan. nyithatunk új Topicot!
Flame
#1051
Írta 2003. május 18. - 23:44

Halihó!
Nem akarom ismételni az elõttem felszólalókat, úgyhogy csak annyit, hogy tényleg király volt a felvonulás, és ha jól számoltam, akkor kb. 260-an voltunk, ami azért egy elég nagy létszámnak mondható.
Én is láttam, hogy sokan kameráztak, meg fényképeztek, és arra gondoltam, hogy mi lenne, ha ezeket összegyûjtenénk, és csinálnánk belõle egy weblapot, amin persze fenn lennének a következõ megmozdulás tervei. Én szívesen megcsinálom ezt, habár nem tartom magam egy nagy weblapkészítõ mesternek. Ha szerintetek jó ötlet, akkor én, vagy valaki, aki szeretné ezt csinálni regisztrálhatna egy ingyenes oldalt (pl.: FreeWeb) és arra lehetne felpakolni a dolgokat.
Más. Tudtommal a bukósisak viselése 2001. januárjától kötelezõ a kerékpárosoknak a KRESZ alapján, ami persze nem jelent semmit, mert ugyanúgy nem tartja be az emberek nagy része, mint a KRESZt. Ha jól tudom, akkor Lengyelországban csak az bringázhat közúton, aki lerakott egy vizsgát (kresz szerûség, meg vmi ügyességi feladat). Talán ha valami ilyesmit nálunk is bevezetnének, akkor az elõsegítené a szabályok betartását. (amit persze én is gyakran megszegek bringázás közben ;D)
Röviden ennyi...
Nem akarom ismételni az elõttem felszólalókat, úgyhogy csak annyit, hogy tényleg király volt a felvonulás, és ha jól számoltam, akkor kb. 260-an voltunk, ami azért egy elég nagy létszámnak mondható.
Én is láttam, hogy sokan kameráztak, meg fényképeztek, és arra gondoltam, hogy mi lenne, ha ezeket összegyûjtenénk, és csinálnánk belõle egy weblapot, amin persze fenn lennének a következõ megmozdulás tervei. Én szívesen megcsinálom ezt, habár nem tartom magam egy nagy weblapkészítõ mesternek. Ha szerintetek jó ötlet, akkor én, vagy valaki, aki szeretné ezt csinálni regisztrálhatna egy ingyenes oldalt (pl.: FreeWeb) és arra lehetne felpakolni a dolgokat.
Más. Tudtommal a bukósisak viselése 2001. januárjától kötelezõ a kerékpárosoknak a KRESZ alapján, ami persze nem jelent semmit, mert ugyanúgy nem tartja be az emberek nagy része, mint a KRESZt. Ha jól tudom, akkor Lengyelországban csak az bringázhat közúton, aki lerakott egy vizsgát (kresz szerûség, meg vmi ügyességi feladat). Talán ha valami ilyesmit nálunk is bevezetnének, akkor az elõsegítené a szabályok betartását. (amit persze én is gyakran megszegek bringázás közben ;D)
Röviden ennyi...
#1052
Írta 2003. május 18. - 23:39

#1053
Írta 2003. május 18. - 23:35

Helló BUZZ!
A rendörségi hírt itt találod
http://web.b-m.hu/be...7c?OpenDocument
Érdemes elovasni, bár elég tömör.
A rendörségi hírt itt találod
http://web.b-m.hu/be...7c?OpenDocument
Érdemes elovasni, bár elég tömör.
#1054
Írta 2003. május 18. - 23:22

bukókérdés: én lehet, hogy paraszt vagyok, de nem szoktam visszaköszönni a bukó nélküli biajosoknak. A szememben azok sem normálisak, akik versenyzõ létükre edzésen nem használják. A sok halálos példa ellenére (pl. Nizza) azokat az országútisokat meg mélységesen megvetem, akik ilyen pici sildes sapkában tekernek. Én ezt sznobizmusnak tartom. Mármint azt a béna sildes kis sapkát. ÉS 99%-ban azok az országútisok nem szoktak köszönni. Ezt már nem csak én mondom, hane más is észrevette.
A másik, szomorú hír ma: 7 ember halt meg közúton a mai napon. Ebbõl 2 gyalogost és egy bicajost gázoltak. :'( :-[
Erre nem lehet mit kommentálni..... :-[ :-X
A másik, szomorú hír ma: 7 ember halt meg közúton a mai napon. Ebbõl 2 gyalogost és egy bicajost gázoltak. :'( :-[
Erre nem lehet mit kommentálni..... :-[ :-X
#1055
Írta 2003. május 18. - 23:10

Még egy dolog, ami lemaradt, hogy a bukó viselésérõl mi kerékpárosok tehetünk a legtöbbet azzal, hogy igenis mikor felülünk felvesszük, hogy lássa a másik is, hogy nem ciki viselni. Egyébként lehet divatot is csinálni, így könnyebben felveszi a tízenéves is, aki még életében nem esett akkorát, hogy belássa SZÜKSÉGES! De az sem baj, ha áruházban jársz és látod, hogy apuka most veszi a bicót a gyereknek, akkor felhívod a figyelmét a bukó elõnyeire is. Hidd el nem fognak elküldeni melegebb égtájra. A gondolat pedig nem rossz, hogy talán megakadályoztál egy koponyaalapi törést, vagy egy potenciális kerekesszékes jelölést. Erre gondolj, ha valakinek tanácsot adsz. A márkakereskedésekben, szervízekben pedig midjárt az eladó ajánlaná a bukót.
#1056
Írta 2003. május 18. - 22:52

Prefi!
Az ötlet nem rossz, csak sajna nem biztos, hogy mûködne. A KRESSZ tartozékok kötelezõek lennének, de ezeket sem látom a bicajokon. Jelenleg nem bünetnek érte, így lekerül minen nehezék a gépekrõl, továbbá, ha bemész egy áruházba ott is csupaszon kapod a 'gépeket'. Nem véletlen az idézõjel, mert ezek nagyrésze egy fabatkát sem ér, nem beszélve arról, hogy a legtöbb esetben a leírások ellenére a házi ezermester apuka állítja be, mert mondván nem lehet ez olyan nehéz munka meghúzni néhány csavart, stb. A bukót meg azért nem veszi meg, mert 'tud a gyerök vigyázni magára!', és kis sebességgel nem lehet nagyot esni. Na én láttam egyensúlyozás közben elesni pedálman-t, késõbb az ambulancián emlékezetbõl és képekrõl rakták össze a fél oldalát és sajna a fejét is. Egyébként én is híve vagyok a bukónak és a lányomat nem is engedem nélküle sehová. Aki már esett, az tudja, hogy mit jelent a sisak megléte, lásd egyébként a francia esetet. Ezeket a képeket kéne publikálni a médiának, nem csak a robbantásokat, vagy az öszetört bicajokat, mert ez talán felébresztené a szülõket is puhányságból és a nem törõdömségbõl. Közlekedésbiztonsági mûsorba meg kéne mutatni, hogy mitjelent bukóval és nélküle az esés, úgy mint a biztonságiöv a kocsikban. Egyébként a törvény szart sem ér, ha nem tartatják be. Ez van kerékpár sávval is, mikor maga a rendõrautó áll le oda, hogy mérje a gyorshajtókat, lást a Szentendrei úton, vagy a Röppentyû utcában. Gondolj egyébként bele, hogyan büntetnél egy kerékpárost, mert nincs bukója, mikor semmi igazolvány nincs nála? Ezt európai országokban maguk a kerékpárosok látják be, hogy a védelem többet ér egy jó telónál, vagy egy kerékpárkomputernél, amit a bugyuta apuka gondolkozás nélkül megvesz, hogy lássa a pubi gyereke, hogy mennyivel megy bele egy gödörbe vagy egy nyitott ajtóba. Szemlélet váltás kéne és erre tökéletes a figyelem felkeltés. Na most ennyi.
Zoli
Az ötlet nem rossz, csak sajna nem biztos, hogy mûködne. A KRESSZ tartozékok kötelezõek lennének, de ezeket sem látom a bicajokon. Jelenleg nem bünetnek érte, így lekerül minen nehezék a gépekrõl, továbbá, ha bemész egy áruházba ott is csupaszon kapod a 'gépeket'. Nem véletlen az idézõjel, mert ezek nagyrésze egy fabatkát sem ér, nem beszélve arról, hogy a legtöbb esetben a leírások ellenére a házi ezermester apuka állítja be, mert mondván nem lehet ez olyan nehéz munka meghúzni néhány csavart, stb. A bukót meg azért nem veszi meg, mert 'tud a gyerök vigyázni magára!', és kis sebességgel nem lehet nagyot esni. Na én láttam egyensúlyozás közben elesni pedálman-t, késõbb az ambulancián emlékezetbõl és képekrõl rakták össze a fél oldalát és sajna a fejét is. Egyébként én is híve vagyok a bukónak és a lányomat nem is engedem nélküle sehová. Aki már esett, az tudja, hogy mit jelent a sisak megléte, lásd egyébként a francia esetet. Ezeket a képeket kéne publikálni a médiának, nem csak a robbantásokat, vagy az öszetört bicajokat, mert ez talán felébresztené a szülõket is puhányságból és a nem törõdömségbõl. Közlekedésbiztonsági mûsorba meg kéne mutatni, hogy mitjelent bukóval és nélküle az esés, úgy mint a biztonságiöv a kocsikban. Egyébként a törvény szart sem ér, ha nem tartatják be. Ez van kerékpár sávval is, mikor maga a rendõrautó áll le oda, hogy mérje a gyorshajtókat, lást a Szentendrei úton, vagy a Röppentyû utcában. Gondolj egyébként bele, hogyan büntetnél egy kerékpárost, mert nincs bukója, mikor semmi igazolvány nincs nála? Ezt európai országokban maguk a kerékpárosok látják be, hogy a védelem többet ér egy jó telónál, vagy egy kerékpárkomputernél, amit a bugyuta apuka gondolkozás nélkül megvesz, hogy lássa a pubi gyereke, hogy mennyivel megy bele egy gödörbe vagy egy nyitott ajtóba. Szemlélet váltás kéne és erre tökéletes a figyelem felkeltés. Na most ennyi.
Zoli
#1057
Írta 2003. május 18. - 20:37

Hali!
Kicsit más irányba kanayrodnék el, ha lehet, és lehet h a topik se a legmegfelelõbb, szal elõre sorry mindenkinek:
Szóval arról van szó, hogy egy pár éve az autókba a gyerekülést kb 3 tollvonással (+ némi átmeneti idõszakkal) kötelezõvé tették. Mért nem lehetne ezt csinálni mondjuk a bukóval is? Sztem a bukógyártók se nagyon tiltakoznának...
Lehet h hülyeséget mondtam, de ez ma úgy felötlött bennem...
üdv
Pref
!!!és gratula a felvonuláshoz!!!
Kicsit más irányba kanayrodnék el, ha lehet, és lehet h a topik se a legmegfelelõbb, szal elõre sorry mindenkinek:
Szóval arról van szó, hogy egy pár éve az autókba a gyerekülést kb 3 tollvonással (+ némi átmeneti idõszakkal) kötelezõvé tették. Mért nem lehetne ezt csinálni mondjuk a bukóval is? Sztem a bukógyártók se nagyon tiltakoznának...
Lehet h hülyeséget mondtam, de ez ma úgy felötlött bennem...
üdv
Pref
!!!és gratula a felvonuláshoz!!!
#1058
Írta 2003. május 18. - 20:13

Mindenképpen folytatnunk kell!
De mielõtt alakítanánk egy szervezetet, beszélni kéne a már meglévõk képviselõivel. Mert az is lehet, hogy az Magyar Kerékpáros Klub, a KEROSZ vagy a VBB is hatékonyabban képviselhetné a kerékpárosok érdekeit, ha erõsítenénk a csapatukat.
MÁS.
Amennyiben az autómentes napot továbbra is szorgalmazzák, akkor országos kampányt kéne folytatni annak érdekében, hogy ezen a napon minél többen bringázzanak, görkorizzanak, gyalogoljanak, stb.
Én is köszönöm (ezúton is) mindenkinek a segítséget és a részvételt. Külön köszönet és örök hála Erának és Melon-nak, akik kisegítettek szorult helyzetembõl, amikor is a felvonulás indulásakor kaptam defektet.
tibi
De mielõtt alakítanánk egy szervezetet, beszélni kéne a már meglévõk képviselõivel. Mert az is lehet, hogy az Magyar Kerékpáros Klub, a KEROSZ vagy a VBB is hatékonyabban képviselhetné a kerékpárosok érdekeit, ha erõsítenénk a csapatukat.
MÁS.
Amennyiben az autómentes napot továbbra is szorgalmazzák, akkor országos kampányt kéne folytatni annak érdekében, hogy ezen a napon minél többen bringázzanak, görkorizzanak, gyalogoljanak, stb.
Én is köszönöm (ezúton is) mindenkinek a segítséget és a részvételt. Külön köszönet és örök hála Erának és Melon-nak, akik kisegítettek szorult helyzetembõl, amikor is a felvonulás indulásakor kaptam defektet.
tibi
#1059
Írta 2003. május 18. - 18:58

A szervezeti dolog megfordult az én fejem ben is. Az sem lenne semmi, ha a tagok nyiltan vállalnák a tagságot valami jelle, jelvénnyel vagya kár a bicajon valami kis zászlócskával, nem túl naggyal, mint egy votorla vászon, de jelezve a bicajosok felé és persze a közlekedõk felé, hogy léteznek. Nem lenne baj, ha az autóklubbal is felvennétek a kapcsolatot õk is segítsenek propagálni, hisz a másik tábor érdeke is, hogy ne estihíradás legyen egy kerékpáros, mint a ma esti híradóban is. Üdv.
#1060
Írta 2003. május 18. - 14:26

AZ 5let jó! 
-érdekvédelmi szervezetet alakítani
-ennek keretein belül szervezni a felvonulásokat.
-még a nyáron lehetne csinálni a következõt valahol
Ötleteket várom, hol jelentõs még a bicikliforgalom városon belül?
Aztán majd kellene foglalkozni kicsit a városon kívüli bringázással is.
Felvilágosító kampány a papáknak, miért is olyan fontos, hogy ki legyenek világítva!
Flame

-érdekvédelmi szervezetet alakítani
-ennek keretein belül szervezni a felvonulásokat.
-még a nyáron lehetne csinálni a következõt valahol
Ötleteket várom, hol jelentõs még a bicikliforgalom városon belül?
Aztán majd kellene foglalkozni kicsit a városon kívüli bringázással is.
Felvilágosító kampány a papáknak, miért is olyan fontos, hogy ki legyenek világítva!
Flame