Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Centrírozás

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
218 hozzászólás a témában

#41
langferi

langferi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás
szívesen!
langferi alias SzomjasFeri
Lazán, faszán, igazán!
http://piacter.bikem...500&ppuser=2602

#42
banda

banda

    vendég

  • fórumtag
  • 23 hozzászólás
Megigazgattam a külsõt, úgy tûnik, hogy megszûnt. A fene sem gondoltam volna, hogy az nem megy magától a helyére. :) Köszönöm!

#43
langferi

langferi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás

Sziasztok!

Felfelé üt az országútim kereke, nagyjából a szelep tájékán. A felni megnéztem, az hibátlanul fut, tehát a külsõ vagy a belsõ lehet a ludas.

Van valami ötletetek, hogy mit lehet csinálni vele? Csere valamelyik?


Beül a külsõ pereme rendesen a szelepnél?

(Én úgy szoktam összerakni, hogy a szelepet elõször csak lazán teszem bele, úgy rá a külsõ lehetõleg elõször a szelepnél és miután fennt van a külsõ utána kihúzom a szelepet)
langferi alias SzomjasFeri
Lazán, faszán, igazán!
http://piacter.bikem...500&ppuser=2602

#44
banda

banda

    vendég

  • fórumtag
  • 23 hozzászólás
Sziasztok!

Felfelé üt az országútim kereke, nagyjából a szelep tájékán. A felni megnéztem, az hibátlanul fut, tehát a külsõ vagy a belsõ lehet a ludas.

Van valami ötletetek, hogy mit lehet csinálni vele? Csere valamelyik?

#45
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Alaposabban megnéztem, nem mind a frissen befûzött küllõk lazultak.
Az újakat megjelöltem egy fehér jelölõ festék csíkkal fûzés elõtt.
Éppen most néztem, azok közül is van ami belazult de olyan is van ami feszes maradt.
Viszont rengeteg olyan küllõ lett nagyon laza ami gyári.

A beállításkor nyilván mindegyik küllõt meg kellett mozdítani.
Bizonyos gyári küllõcsoport némelyik frissen fûzöttel együtt laza lett.
Volt olyan is amirõl le esett a küllõ anya pedig az ellenkezõ oldalon volt
mint ahol korábban pótolnom kellett.

Ezek szerint tényleg kell ehhez menetrögzítõ.


Mégegy..
Amikor a küllõket állítom és a felni már nem üt sehol, akkor
érdemes végig pendíteni mindegyik küllõt, hogy megfelelõen egyformán feszes-e.
Többnyire nem az.

Azt szoktam ilyenkor csinálni, hogy a felnit kicsit megfeszítem minden irányba nyolcas felé,
hogy ami helyezkedni akar azt most tegye és ne használat közben.
Azután még utána kell húzni, hogy szabályosan fusson és kb. mindenhol egyformán feszes legyen.

Ezeket a mûveleteket akár többször is érdemes megismételni ha nem egyformán feszesek a küllõk.
Ezután már kevésbé helyezkedik út közben.

Na meg a menetrögzítõ, úgy látszik célszerü használni. Igaz, eddig nem volt nélküle gondom.
Most elõször fordult elõ, hogy nagyon meglazultak a küllõk néhánytíz km alatt.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#46
CrazyShadow

CrazyShadow

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás

Úgy kértem, hogy DT v. Sapim küllõ van-e adott méretben.
Ha jól emlékszem "Sapim" feliratu dobozból szedte ki.
Küllõanyákat is sorban mindegyikre felkapatta ami hozzá jár.
Azzal együtt volt 60,-Ft darabja Csillaghegyen a "Rokon kerékpár"-ban.



Felkapatta?
Simán rá lehet hajtani az 1 mérettel nagyobbat, még mûxik is egy ideig(ki hogy hajt);)

#47
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Úgy kértem, hogy DT v. Sapim küllõ van-e adott méretben.
Ha jól emlékszem "Sapim" feliratu dobozból szedte ki.
Küllõanyákat is sorban mindegyikre felkapatta ami hozzá jár.
Azzal együtt volt 60,-Ft darabja Csillaghegyen a "Rokon kerékpár"-ban.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#48
CrazyShadow

CrazyShadow

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás
Balu <= Milyen márkájú küllõket használsz?
Vagy ha nagyobb átmérõjû niplit használsz mint küllõ akkor is fel lazul
De ha már ennyit fûztél te is tudod...

#49
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

;765498']..befûztem már néhány kereket, mindig kenek egy kis zsírt a küllõk végére, mielõtt berakom õket. Eddig egy, általam sugarasan befûzött kerékben lazult meg küllõ úgy, hogy kiesett a küllõanya. Miután visszaraktam, kicentríroztam a kereket, nem volt vele többé gond. Olyat is láttam már, hogy - valószínûleg - a zsír kispórolása miatt annyira berohadtak a küllõanyák, hogy centrírozáskor ahelyett, hogy szépen elfordult volna, csavarta a küllõt addig, amíg el nem tört. Szóval nem árt az a kis zsiradék.

Korábban nem volt nekem se gondom ilyesmivel.
Most pótoltam néhány sérült küllõt. Szükségesen feszesre húztam és szépen futott.
Kitekertem Békásról Sikárosra és elindultam vissza.
Vissza út közben már be voltak lazulva lötyögõsre egyes küllõcsoportok.
Olyan darab is volt aminek le esett a küllõ anyája.
A megváltozott felni geometria miatt a fék bele ért a gumiköpenybe és kikoptatta.
Menet közben hallottam valami furcsát de sem én nem találtam a zaj okát, sem akivel mentem.
Annyi volt a gondolatunk, hogy talán a hátsó teló "szuszoghat".

Lehet, hogy olajos volt a menet? Esetleg nem tettem rá menetrögzítõt?
Eddig ilyesmivel nem foglalkoztam és soha nem is volt vele gondom.
Furcsa, az eddig megszokottól eltérõ eset ez..

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#50
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás

Sziasztok!

Nekem egy elvi kérdésem lenne. Szerintetek egy 2008 májusban vett Caprine Forest bringánál normális az, ha már most - 3 hónap után - 8-as van a kerekekben? A féket még nem éri el normál menetben, de fékezéskor iszonyú hangja van néha... Eddig 1szer voltam vele terepen, utána csak budapesti (bicikli)utakon. Nem padkáztam, nem estem, nem gyötörtem szét a bringát. Kb. 120-130 km van benne. A felni "Mach dupla falú", bár hogy ez pontosan mit jelent azt nem tudom. Kicsit többet vártam volna egy MTB keréktõl, bár lehet, hogy el vagyok tévedve. A garancia keretein belülgondolom megcsinálják, de azért mégis...


Friss fûzésû keréknél elõfordulhat, hogy 8-as kerül bele az elsõ 100 km környékén, amíg a küllõk a helyükre ugranak. Ezt normál esetben illik garanciában megcsinálni. Arról nem is beszélve, hogy láttam már olyan zsír új bringát, amelyik kerekében akkora 8-as volt, mintha estek volna vele. Fõleg az olcsó áruházi bringáknál fordul elõ, hogy trehányul rakják össze az egészet, de végülis 10 000 ft-ért mit vár az ember...

Én is befûztem már néhány kereket, mindig kenek egy kis zsírt a küllõk végére, mielõtt berakom õket. Eddig egy, általam sugarasan befûzött kerékben lazult meg küllõ úgy, hogy kiesett a küllõanya. Miután visszaraktam, kicentríroztam a kereket, nem volt vele többé gond. Olyat is láttam már, hogy - valószínûleg - a zsír kispórolása miatt annyira berohadtak a küllõanyák, hogy centrírozáskor ahelyett, hogy szépen elfordult volna, csavarta a küllõt addig, amíg el nem tört. Szóval nem árt az a kis zsiradék.

#51
Zoomstag

Zoomstag

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.046 hozzászólás
Köszi Balu, ha odajutok megint, akkor már lesz valami sejtésem, hogy mit is csináljak.

#52
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

..,nem értem minek a gingulának kell felváltani a legnagyobb lánctányérra?
Ha már oda jutsz szálj le és told:lol1:
Utoljára gyerek koromban hajtottam rajta

Az éppen azért van, hogy ne toljam fáradtabban sem amikor felfelé indulok. :D
Na de itt nem ez a lényeg, nem az a téma lényege!

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#53
CrazyShadow

CrazyShadow

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás
Én sem szoktam kenni semmivel,és sosem volt még problémám!
Meg nem értem minek a gingulának kell felváltani a legnagyobb lánctányérra?
Ha már oda jutsz szálj le és told:lol1:
Utoljára gyerek koromban hajtottam rajta

#54
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Korábban már én is fûztem nagyon sokszor kereket és nem kentem
semmivel, ill olyan is volt amikor olajoztam de akkor maradandó volt a beállítás.
Most nem tudom mi történhetett ehhez képest.


..más..
A szakadt küllõs bringával haladásról több tapasztalatom is van.
A legutóbbi az volt amikor 7 küllõ teljesen kiszakadt és a nyolcadik megsérült.
Vagyis minden negyedik így "kiesett" fent a Normafától induláskor.
A törött küllõket kicsavartam az anyákból és a féket lazábbra állítottam,
hogy a kerék kicsit ütve is elforduljon de a fék azért biztonságosan mûködjön.
Ezzel lassan lejöttem a Jánoshegyrõl és haza tekertem Békásra.


Régebben bringával jártam nyáron dolgozni. Egyik utamon elszakadt egy küllõm.
Az még nem volt zavaró. Nemsokkal késõbb megint elszakadt egy.
Akkor már a többi utánállításával kellett valamennyit kompenzálni.
.....nem akarom egyenként leírni de a lényeg, hogy egészen addig utána lehetett állítani
amíg a küllõk annyira meg nem fogyatkoztak a sorozatos szakadások miatt,
hogy a kerék teljesen összerogyott. Akkor már feldobtam egy villamosra.
Igaz, néhány küllõ után már azt a féket teljesen ki kellett akasztani
és csak a másik keréken lévõ fék mûködött amíg össze nem rogyott a sérült kerék.


Volt egy harmadik eset is, igaz akkor nem a küllõ szakadt hanem egy autó ütött el.
Jobbra figyelt és balra rám fordult nagy sebességgel. Még meglökött de odanézett és megállt.
Akkor küllõ nem szakadt de az elsõ felni kicsit megnyílt.
Az erõs nyolcasba deformált kereket kivettem és letettem a
járda szélére megtaposni, hogy legalább elforduljon a villák között.
A féket persze ki kellett akasztani de azzal a kerékkel még ralatív lassan haza tekertem.

Vagyis ilyenkor nem kell kétségbe esni, meg kell próbálni kreatívan gondolkodni amíg
van legalább valami ideiglenes megoldásra lehetõsége és legalább egy fék biztonságosan mûködik.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#55
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
Akkor két ellentétes vélemény: Az egyik szerint meg kell kenni a fûzéskor a küllõ menetes részét és úgy rácsavarni az anyát, a helyi országútis múltu bringaboltos-szerelõ szerint meg centírozás után körömlakkal rögzíteni kell (szokták) az anyákat. Részemrõl egyiket sem szoktam, pedig fûztem mát pár kereket, és nem igen van rájuk panasz. Persze ez nem ezt jelenti, hogy jól csinálom.

Múltkor be esett a lánc a fogaskoszorú és a küllõk közé egy elállítódott határoló csavar miatt. A kifele álló küllõk fejét letépte, szóval "szép" munkát végzett. Vettem új küllõket és kicseréltem a sérülteket. A kereket elég feszesre húztam és nagyon pontosan beállítottam. Ha a megforgatott kereket a körmömmel éppen csak finoman megérintettem az végig egyformán éppen csak érintette a felületét. Azután kitekertem Békásról Sikárosra. Visszafelé úton már belazultak a küllõk és szinte lötyögött tanglizott a kerék. Kikoptatta a köpenyt az így beleérõ fékpofa. Korábban ilyen gyors küllõ lazulást sohasem tapasztaltam. Lehet, hogy újabban valami csavar rögzítõ lakkal le kell cseppenteni a meneteket? Volt olyan küllõanya ami teljesen leesett és a dupla felniben kopogott, mire haza szállítottam a gépet. Esetleg olajos lehetett a küllõ menete.. Már nem tudom mire gondoljak. Ilyen nálam még nem volt.



#56
Zoomstag

Zoomstag

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.046 hozzászólás
És ha elõáll olyan szitu, hogy egy küllõszakadás miatt akkora nyolcas megy a kerékbe, hogy beleér a vázba, meg lehet oldani azt, hogy haza tudjak vele jutni?Tehát naggyából kiszedni belõle azt a nagy nyolcast, ha hiányzik egy-két küllõ?
Már párszor jártam így, és csak pislogtam, hogy mit kéne tenni.Legközelebb nem szeretnék így járni.:(

#57
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Múltkor be esett a lánc a fogaskoszorú és a küllõk közé egy elállítódott határoló csavar miatt. A kifele álló küllõk fejét letépte, szóval "szép" munkát végzett. Vettem új küllõket és kicseréltem a sérülteket. A kereket elég feszesre húztam és nagyon pontosan beállítottam. Ha a megforgatott kereket a körmömmel éppen csak finoman megérintettem az végig egyformán éppen csak érintette a felületét. Azután kitekertem Békásról Sikárosra. Visszafelé úton már belazultak a küllõk és szinte lötyögött tanglizott a kerék. Kikoptatta a köpenyt az így beleérõ fékpofa. Korábban ilyen gyors küllõ lazulást sohasem tapasztaltam. Lehet, hogy újabban valami csavar rögzítõ lakkal le kell cseppenteni a meneteket? Volt olyan küllõanya ami teljesen leesett és a dupla felniben kopogott, mire haza szállítottam a gépet. Esetleg olajos lehetett a küllõ menete.. Már nem tudom mire gondoljak. Ilyen nálam még nem volt.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#58
CrazyShadow

CrazyShadow

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás

Sziasztok!

Nekem egy elvi kérdésem lenne. Szerintetek egy 2008 májusban vett Caprine Forest bringánál normális az, ha már most - 3 hónap után - 8-as van a kerekekben? A féket még nem éri el normál menetben, de fékezéskor iszonyú hangja van néha... Eddig 1szer voltam vele terepen, utána csak budapesti (bicikli)utakon. Nem padkáztam, nem estem, nem gyötörtem szét a bringát. Kb. 120-130 km van benne. A felni "Mach dupla falú", bár hogy ez pontosan mit jelent azt nem tudom. Kicsit többet vártam volna egy MTB keréktõl, bár lehet, hogy el vagyok tévedve. A garancia keretein belülgondolom megcsinálják, de azért mégis...


Hát testvér már 0 km-s bringában is lehet nyolcas, mondod új!Az új gépeket sokszor kiadják betegen,nem megkenve,laza küllõkkel...persze amit nem kellene!Vidd vissza hogy csinálják meg rendesen,áligassák be ne genyózzonak!!!
Szerintem ez lehet vele ha nem gyilkoltad, laza küllõkkel kaptad!:jogging:

#59
szasza_boy

szasza_boy

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Sziasztok!

Nekem egy elvi kérdésem lenne. Szerintetek egy 2008 májusban vett Caprine Forest bringánál normális az, ha már most - 3 hónap után - 8-as van a kerekekben? A féket még nem éri el normál menetben, de fékezéskor iszonyú hangja van néha... Eddig 1szer voltam vele terepen, utána csak budapesti (bicikli)utakon. Nem padkáztam, nem estem, nem gyötörtem szét a bringát. Kb. 120-130 km van benne. A felni "Mach dupla falú", bár hogy ez pontosan mit jelent azt nem tudom. Kicsit többet vártam volna egy MTB keréktõl, bár lehet, hogy el vagyok tévedve. A garancia keretein belülgondolom megcsinálják, de azért mégis...

#60
kovsebi

kovsebi

    vendég

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Igen.
Az én Continental-külsõmben is voltak baromi nagy 8-asok én úgy oldottam meg hogy félig felfujtam majd levettem a pumát róla és kézzel alsó madárfogással körbe nyomkodtam legalább 2-3 körben mind két oldalról majd egy kicsit megint fújtam bele és ujból megismételtem az elõbi mûveletet ujabb 2-3 kör aztán teljesen felfujtam a gumit.
De az is lehet hogy megvan csavarodva a belsõ?
Nekem van erre egy bevált modszerem.
Tanács:vedd ki a kereket,erezd le teljesen,a külsõt a felni egyik felén kibontod mintha belsõt cserélnél,vedd ki a belsõt,és
most jön a módszerem:A belsõt mielõt vissza rakod fuj bele annyi levegõt hogy majdnem felvegye az alakját és úgy tedd vissza.
(Ez a módszer szerintem azért jó igy mert ebben a esetben a belsõ gumi nem tud megcsavarodni és hamarabb illetve könnyebben a helyére megy.:chin: )
Én mindig a szelepnél szoktam kezdeni vissza rakni úgy a belsõt ahogy a külsõt is,és amikor már csak az a kis része nincs a helyén amit nehéz rápantintani akkor szoktam használni a gumi leszedõt de akkor is csak finoman.

A fent leírtak nem garancia arra hogy biztos jó lessz a dolog csak egy vélemény illetve egyéni tapasztalat.:wtf:


Viszem servicebe. Mert nem csak a kerék csinál nyolcast. Hanem az egész hátsó fogaskoszoru hullámmozgást végez miközben nem tekerem a hajtókart, csak a racsni megy. Furcsak pedig a hátsó kerékagy nem ferde. Ez mi lehet?