Jelentkezz be Regisztrálj

Centrírozás
#21
Írta 2009. március 25. - 14:24

#22
Írta 2009. március 24. - 17:19

Olyan mint egy mérleg helyzet. Ha féloldalra húzódik akkor meg kell teremteni az egyensúlyt...a kifelé ütõ részen lazítani, az ellenkezõ oldalit feszíteni kell, hogy egy síkba húzódjon.
Amikor egyik oldalon feszíted akkor a másikon lazítani kell.
Viszont ha az ellenkezõ oldalon nem lazítod, vagyis nem tartod be az egyensúly szabályt
akkor az átmérõ megy el, vagyis tojásként kezd ütni.
Az összes küllõ pár állítása hatással van a közeli küllõk feszességére.
Ezért van az, hogy egyetlen küllõért legtöbbször meg kell mozdítani mindegyiket.
A két oldal ill. küllõ pár alatt a felni keskeny irányban nézett bal és jobb szélét értem.
Most ha csak egy küllõ laza és 1 mm az ütés akkor egyelõre használd,</p> aztán majd eldöntöd, hogy megtanulod magad v. elviszed szervízbe.
Azért közben nézd meg nehogy lelazuljon küllõanya
Nem szokott de már engem is ért ilyen meglepetés.
Igaz, azóta ugyanazzal már nincs semmi gondom.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#23
Írta 2009. március 24. - 12:38

Jó lenne egy rajz a leírtak alapján, sokan vizuális típusok és talán megértik jobban a lényeget.
Egyébként tök egyszerû mert csak azt kell tudni, amit Balu1 is írt
"a kifelé ütõ részen lazítani, az ellenkezõ oldalit feszíteni kell, hogy egy síkba húzódjon."
Itt a csávó is magyarázza pepitában, hogy a pukli jobbra megy tehát a bal oldali küllõket kell húzni és jobb oldaliakat pedig lazítani.
Még érthetõbben a videóban:
-----------------------------------------------
00:49 az about 8 spokes-tól..
kb 8 küllõtartomány és abból a bal oldalt levõket kell (feszíteni)húzni...........ha pedig a jobb oldaliak feszesek akkor azokból is lehet lazítani.
Mikor húzogatja akkor pedig mondja hogy 7 küllõt számolt totál de abból csak 4 van bal oldalt tehát azokat húzza és csak a legvégén enged a jobb oldaliakból egy kicsit amivel bevágja tökéletesre a kereket.
-----------------------------------------------
Innentõl már csak gyakorlás, pontosabban csak idõ kérdése de majd akkor is valami nem használt régi kereken ajánlatos gyakorolni.
#24
Írta 2009. március 24. - 12:20

Sajna a környezõket is kell mozdítani. Valahol itt visszább leírtuk már többen is mit kell nézni és állítani közben. Ez annyiban hasonlít a bûvös kocka kirakásához, ha ismered a logikáját akkor könnyen megcsinálod nagyon pontosan. Viszont ha csak próbálkozol akkor az elõzõ állapotot sem biztos, hogy vissza állítod. Amikor én legelsõnek nekilátam kerék beállításnak akkor csak próbáltam logikát keresni benne. Azóta ki ismertem.
Itt van néhány link a "tankönyvhöz".
http://forum.bikemag...5&postcount=135
http://forum.bikemag...9&postcount=142
http://forum.bikemag...0&postcount=155
http://forum.bikemag...6&postcount=139
Csak kb. 1mm a kiugrás és kezdõként nem merek próbálkozni mert csak rosszabb lenne és idõm nincs most gyakorolni.
Azt az egy küllõt lazán hagytam és mivel a kerekekben alig van 10km ezért elõbb utóbb úgyis neki kell majd esni...
#25
Írta 2009. március 24. - 11:38

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#26
Írta 2009. március 24. - 08:28

#27
Írta 2009. március 24. - 01:43

Itt van néhány link a "tankönyvhöz".

http://forum.bikemag...5&postcount=135
http://forum.bikemag...9&postcount=142
http://forum.bikemag...0&postcount=155
http://forum.bikemag...6&postcount=139
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#28
Írta 2009. március 24. - 00:39

A kerékben van valamilyen irányu ütés? A küllõk közül több is laza?Vagyis ha megpendíted ill. meg koccintod valami fémmel sorban akkor mélyebb v. magasabb hangu húrként pendül, esetleg több lazán mozog? Mert ha lazák vannak vagy üt valamerre akkor érdemes beállítani.Viszont ha csak az az egy laza és nem üt komolyabban a kerék, akkor azt az egyet érdemes finoman kb. a többihez hasonlóra húzni és ha akkor sem üt akkor jó.
A hajlás ha éles a küllõn akkor szerszámmal v. kézzel egyenesítsd ki.
A hajlás elég éles volt ezért lebontottam a köppenyt, kiszedtem és kiegyenesítettem. Meghúztam hallásra hasonló feszesre mint a többi (egyiksem laza, mind feszes vagy középfeszes) de rosszabb lett! Kézben pörgetve ütött egy kicsit és látszódott is jobban majd lassan lazítottam rajta és most szinte teljesen laza (tompa hang, kézzel szinte mozgatni lehet) de így nem üt viszont még mindig látszódik 8-as.
Mit tegyek? lesz ez még tökéletes? a többi küllõhöz nem mertem nyúlni.
#29
Írta 2009. március 23. - 23:55

A hajlás ha éles a küllõn akkor szerszámmal v. kézzel egyenesítsd ki.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#30
Írta 2009. március 23. - 22:17

Ez nagybaj? egybõl cseréljem a küllõt vagy tud még várni? Esetleg próbáljak rajta húzni?
#31
Írta 2009. február 01. - 18:23

Most vissza emlékszem, száradás után mégegyszer átkentem.
Most megtapintottam és ott van egy vékony rugalmas mûanyag réteg a küllõ és anya környékén.
Az sem lehet gond ha állítani kell, legfeljebb a lakkot újra lehet kenni.
Azelõtt nem volt ezzel gondom, múlt évben egyszer bejött, azóta kentem be lakkal.
A szervízes.. magam szoktam csinálni amit lehet.
Küllõzést többször fûztem és szabályoztam, még csak ezzel volt gond egyszer.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#32
Írta 2009. február 01. - 17:52


Amugy meg nem kell semmi kence csak 1 jo szervizes... Meg normalis kullo/anya...
#33
Írta 2009. február 01. - 16:57

Azóta lekentem kis ecsettel színtelen lakkal kész keréken a menetnél.
Azóta nincs vele gondom.
Mindenkinél akadhat a családban kifogyóban lévõ körömlakkos üveg ecsettel. Abba tettem híg lakkot. Nekem bevállt
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#34
Írta 2009. február 01. - 15:31

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#35
Írta 2009. február 01. - 15:18

#36
Írta 2009. február 01. - 15:16

az lehet hogy egy kerékbe nem nyolcas kerül, hanem oldalra eltolódik a "használattól"? úgy, mintha egy kicsit balra lenne fûzve... doubletrack felnirõl és atomlab agyról lenne szó, hátsókerék...
#37
Írta 2008. november 21. - 18:30

Probike-ban érdeklõdj, vagy bármely más boltban, mely a hazai Mavic forgalmazó (Megabike) viszonteladója.Hali !
Nem tudjátok véletlenül, hogy Mavic Crossride kerékhez hol lehet kapni H2-es küllõt ?
Sehol nem találok olyat aminek egyenes a vége, csak a hagyományosakat.
Elõre is köszi !
#38
Írta 2008. november 21. - 18:12

Nem tudjátok véletlenül, hogy Mavic Crossride kerékhez hol lehet kapni H2-es küllõt ?
Sehol nem találok olyat aminek egyenes a vége, csak a hagyományosakat.

Elõre is köszi !
#39
Írta 2008. november 17. - 05:26

Azóta lecseppentettem a menetet színtelen lakkal a kész keréknél.
Most jók, nem lazulnak.
Menetrögzítõt még Nati nézte meg a Váci úton, akkor lopták el a bringáját.
Aztán írta, hogy 5ezer forintért látott, nem sok-e? Sajnos de..
Így maradt a lakk.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#40
Írta 2008. november 16. - 19:13


A topikban talált infók, és egy kis gondolkodással, de [naggyából] kicentíroztam a kerekeket.
Ma ki is próbáltam egy laza földutas túrán[~60 km].Hazaérve észrevettem, hogy jó pár küllõm annyira laza, hogy kézzel tudom csavargatni a küllõanyákat.
Elõzõleg nagyon nagy nyolcas, meg tojás volt benne hosszabb ideig.
Arra gondoltam, hogy emiatt lazult meg a küllõ. Mert gondolom a küllõk más-más mértékben nyúltak meg, és a helyükre igazodva meglazultak.
Kérdés: jól gondolom-e?

Szerintem mindenképpen vennem kell új küllõket(most Sapim és Dt van).
Balu írta, hogy türelem kell hozzá.Nekem nincs.Öt perc után ott akartam hagyni a francba, de végül fél nap alatt, de megcsináltam.
