Megérkezett a következő összetevő a bringához.
Sokat gondolkodtam, hogy mi legyen a végleges megoldás, jó ideig kitartottam az építkezés mellett, aztán osztottam, szoroztam, és végül csak a gyári megoldás mellett döntöttem. Az alkatrészek külön-külön való beszerezhetősége mostanában elég esetleges volt, illetve a postaköltségek és fűzési költség kalkulálásával már nem volt akkora előnye az építésnek. Illetve van még pár előnye a gyári megoldásnak...
Tehát tegnap végre megérkezett az alábbi csomag:
DT XM 1700- CL-Boost
Az első kerék 922 g ami már magában foglalja az UST szalagot is. Az egyik ok, ami miatt a gyári megoldás nyert azok az új, 350-es agyak. Még nem kaphatóak agyszett formájában, de mind a küllőperemnél, mind a kupakoknál szimpatikusabb a kialakításuk, mint a régebbi verziónak.
A hátsó kerék 1001 gramm, szintén UST szalaggal. A küllők húzott, fekete 2-1,8-2 Competition típusúak, fekete alu prolock squorx anyákkal. Ez is egy érv volt a gyári megoldás mellett, mert az XM 481 felnihez, mely az ebben a kerékben lévő felnivel megegyező, gyárilag ezüst színű anyákat adnak. Nem egy marék küllőanyán múlik, de feketét szerettem volna, és mihez kezdjek egy kupac ezüsttel aztán.
Az agyak tényleg nagyon szépek és letisztultak. A hátsót klasszikus Shimano rotorral kértem, mert az alapkoncepció szerint egysebességesként használom majd a bringát, és ehhez a rotortesthez vannak mindenféle jó minőségű, talpas lánckerekeim. A SS agyat végül elengedtem, mert horror áron volt minden, ami használható, illetve, ha az élet máshogy hozza, erre az agyra bármikor, bármilyen rotortestet fel tudok tenni, ha kell.
Nem utolsó sorban pedig ez az agy már gyárilag a star ratchet 36 fogas rendszerét használja, míg a régebbi agyaknál ez 18 fogas volt. Persze, tervben volt a ratchet karikák 54 fogas verzióra való cseréje, de így most kipróbálom elsőre a 10 fokos reteszelést, és ha kevésnek tűnik, még mindig válthatok az 54 fogasra, ami azért sokkal jobb még ennél is, a maga 6,6 fokos zárásával. Sokat olvastam a témában, és ezt a 36-os verziót nagyon kiegyensúlyozottnak írják le, meglátjuk, mindenesetre azért piszkálja a fantáziámat a sűrűbb reteszelés.
Mindkét kerék gyárilag felragasztott 32 mm-es DT UST szalaggal érkezik. Szépen és pontosan ragasztott mindkettő, de azt hiszem, hogy ez el is várható.
Alapból 6 csavaros tárcsához való adapterrel érkezik mindkét kerék, mert adapter nélkül centerlock szabványú tárcsákat fogadnak az agyak.
A tervek szerint centerlock tárcsákkal használom majd a kerekeket, úgyhogy csak a lockringet fogom felhasználni az adapterből. Apró részlet ez is, de ha külön kell megvenni, akkor elég húzós összeget kérnek el érte.
A gyári csomag része mindkét kerékhez az DT UST szelep, melynél a DT-nél is van jobb, de gondolom, hogy ezzel sem lesz semmi gond. Szebb lenne, ha a fekete járna ebből is alapértelmezésben, de az sajnos csak a drágább kerékszettek része. Lehet, hogy megpróbálom eladni őket, és csupán a szín miatt veszek feketéket, de ha nem sikerül, nem dőlök a kardomba.
A fenti kép téved a gyári súlyadattal kapcsolatban, a DT 7 grammal kevesebbet ad meg a szettre. Ezen kívül az ajánlott teljes rendszer súlyra a DT gyárilag 120 kilót ad meg a képen látható 130 kiló helyett.
A DT adatai szerint 966 gramm és 875 gramm a kerekek súlya. (h+e)
A fenti mérések szerint nálam 1001 gramm és 922 gramm UST szalaggal együtt. A hátsó keréknél 35 gramm az eltérés, de szerintem ennyi azért nincs a szalag. Az első keréknél pedig 47 gramm, ennyi meg főleg nincs.
A szett súlya szalaggal 1923 gramm, a gyári érték pedig 1841 gramm. 82 gramm teljes eltérés, melyből a szalag nem több 22-nél, de javítsatok ki, ha tévedek. Tehát 60 gramm többletet mérek a szetten, ami azért szerintem még bőven emészthető. Számítani nem számít, főleg egy ilyen bringánál, de engem akkor is érdekelnek a súlyadatok, ha nem könnyűek