Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Pace Cycles

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
80 hozzászólás a témában

#61
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.428 hozzászólás

Izgalmas projekt, gratulálok hozzá, feltétlenül követem!

Ha a Syntace termékeket szereted nézd meg esetleg a Newmen holmikat is. A Liteville és a Syntace csapatot erősítő (pénz és tudás is azt hiszem, de nem találom a cikket) ember áll mögötte. Egyelőre kormányom és kerekem van, nagyon meg vagyok elégedve velük. A 30 mm-es felnivel szerelt gyári kerék az különösen jó értékeléseket kapott mindenhol. Úgy látom árban is passzol a projekthez a márka.   



#62
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 479 hozzászólás

Mi ez a nyeregcso? Talan vakamelyik pnw? Peldaul a Loam? Tetszik ez az optimista keramiacsapagyas otleted :DDD

Igen, dropperből a PNW Loam-ot néztem: https://www.pnwcompo...33174437855309 

Ezzel a karral: https://www.pnwcompo...32087738875981 

 

A kerámiacsapágyas középrésszel kapcsolatban egy barátomnak van több éves, pozitív tapasztalata. Ezért gondoltam, hogy kipróbálom. Persze, még a hajtástól függ, hogy végül milyenre lesz szükség, de abban szinte biztos vagyok, hogy a shimano gyári BSA középrészénél nem lesz rosszabb. Az elmúlt évtizedekben megszámlálhatatlan mennyiségű shimano HT2 csapágyat vettem már Deore szinttől XTR-ig, és mind rossz volt. Mármint mind működött, csak nagyon hamar elkopott, beázott, és nem a gőzborotvától. Pedig, módszeresen szét szedtem őket sokszor újkorukban már, és megzsíroztam tisztességesen. Arról nem is beszélve, hogy szépen, és jó nem forgott azért egyik sem, legalábbis ha meglököm a hajtókart lánc nélkül, és egy fordulat után megáll, az nekem nem egy szép forgás... meglátjuk. Nem feltétlen ezt, de ilyet néztem ki: https://www.aliexpre...earchweb201603_



#63
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 848 hozzászólás

Dropperről még nem döntöttem, de találtam egy amerikai gyártót, aki élettartam garancia mellett tud 600 g körüli súlyt adni 200-as úttal rendelkező csőhöz, remotekarral együtt.

A hajtás és fék kérdéskörben még nagy a dilemma, de pl középrészből kipróbálok egy kerámiacsapágyasat de olcsót.


Mi ez a nyeregcso? Talan vakamelyik pnw? Peldaul a Loam? Tetszik ez az optimista keramiacsapagyas otleted :DDD

#64
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.412 hozzászólás

Az olcsó kerámiás középcsapágy gondolom vmi ilyesmi (és innen) lesz:

https://www.aliexpre...earchweb201603_

Szerintem nem lesz vele gondod.

A Syntace kormányban is teljesen egyetértek veled.


Marci

#65
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 479 hozzászólás

Kormányból és stucniból nekem nagyon szimpatikus a PRC / Procraft, Zsolti egyik korábbi posztja hívta fel rá a figyelmem. Esetleg nézz rájuk.

Olcsó kerámiacsapágyra meg nyomnék egy mínuszt, és a full rozsdamentes acélt ajánlanám helyette, csak így zsigerből.

Milyen rendszerű lesz a kazetta, azt tudod már?

Egyelőre az SS használat miatt sima shimano HG kazettában gondolkodom, de biztosan veszek majd hozzá egyéb dobokat is, hogy tudjam variálni, ha kell. 

 

Úgy indultam, hogy SS hátsóagy lesz, és tudom, hogy csúnya dolog, de végül letettem róla. Olyannyira aranyáron vannak az elérhető boost-os SS hátsóagyak, hogy meghaladják az ingerküszöbömet, még, ha baromi jók is. 

 

Ezek után generálódott a fejemben egy olyan másodlagos igény, hogy váltót is tehessek fel a későbbiekben, úgyhogy ilyesformán az SS agy okafogyottá vált. Persze, ha fellelnék ésszerű SS hátsóagyat, akkor hajlandó lennék e-köré egy külön kereket építeni, szóval ha tudtok ilyenről, akkor ne tartsátok magatokban. 

 

PRC-t nézegettem, de nem találtam számomra megfelelő geometriájú kormányt és stucnit. Főleg azért, mert karbonban nem gondolkozom. Nem azért, mert tartok a karbontól, hanem egyszerűen nekem nem éri meg azt a felárat egy karbon kormány amivel jár egy aluhoz képest. Figyelek a súlyra az építésnél, de ezt a 100-150 grammot most benne hagyom szerintem a rendszerben. (aztán pont most tűnt fel a meridánál egy 780-as karbon egyenes kormány 9 fokos hátrahajlással, szóval még gondolkodom...)



#66
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 864 hozzászólás
  • LocationKelenföld

A szó szoros értelmében semmiképpen sem fogok rámenni a grammokra. 

Viszont cél a lehető legjobb súly elérése úgy, hogy a bringa élvezeti értéke, tartóssága ne csökkenjen. 

Így például a gumik szélesek és jó összetételűek, defekttűrőek lesznek, mintsem könnyűek. A felni inkább széles lesz, de a komplett kerék könnyű, amennyire csak lehet. Kormányból és stucniból a megbízhatóságra megyek, de a méreteikből adódóan vélhetően syntace-ek lesznek, melyek azért könnyűek is. Dropperről még nem döntöttem, de találtam egy amerikai gyártót, aki élettartam garancia mellett tud 600 g körüli súlyt adni 200-as úttal rendelkező csőhöz, remotekarral együtt. 

A hajtás és fék kérdéskörben még nagy a dilemma, de pl középrészből kipróbálok egy kerámiacsapágyasat de olcsót. A fékkel nem tudom mi legyen, de kétségbe esve nem vagyok, ha mást nem, akkor veszek még egy szettet a 4 dugattyús xt-ből, az a Canyonon is nagyon bevált nekem. 

 

Persze, a fentiekkel kapcsolatban szívesen veszem ötleteiteket, mert látjátok, sok konkrétum azért még nincs. 85 kiló vagyok, menetfelszerelésben sem több 90-nél, szóval súlyhatárok nagyon nem érintenek szerencsére smile.png  

Kormányból és stucniból nekem nagyon szimpatikus a PRC / Procraft, Zsolti egyik korábbi posztja hívta fel rá a figyelmem. Esetleg nézz rájuk.

Olcsó kerámiacsapágyra meg nyomnék egy mínuszt, és a full rozsdamentes acélt ajánlanám helyette, csak így zsigerből.

Milyen rendszerű lesz a kazetta, azt tudod már?



#67
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 479 hozzászólás

azt akartam írni igazából, hogy ne grammozz, nem ér annyit! wink.png

Nagyon más világ ezekkel az extrém külsőkkel a csapatás. Hátul nekem 2.5 WT Aggressor van 30mm belső szélességű felnin, 1.4-1.5 baron már majdnem túl kemény is, 1.3 körül viszont szépen kisímítja az egyenetlenségeket úgy, hogy még mindig esélyem nincs felütni. (Számomra) Elég extrém ösvényeken közlekedek, de nem érzem, hogy felüthetném az én tudásommal így, egészen ballonos a külső. Gondolkodtam korábban azon, hogy valamilyen felütésgátló szivacsot beszerzek, de teljesen felesleges.

 

A SingleSpeed kivitel nekem is tetszene, kár, hogy a Giant nem lépte meg, amit a Speci igen. Tuti kipróbálnám SSpeedként! Szóval, kíváncsian várom, hogy haladsz a projekttel. Számomra legalább annyira izgalmas, mint a másik topikban a Yeti. wink.png

A szó szoros értelmében semmiképpen sem fogok rámenni a grammokra. 

Viszont cél a lehető legjobb súly elérése úgy, hogy a bringa élvezeti értéke, tartóssága ne csökkenjen. 

Így például a gumik szélesek és jó összetételűek, defekttűrőek lesznek, mintsem könnyűek. A felni inkább széles lesz, de a komplett kerék könnyű, amennyire csak lehet. Kormányból és stucniból a megbízhatóságra megyek, de a méreteikből adódóan vélhetően syntace-ek lesznek, melyek azért könnyűek is. Dropperről még nem döntöttem, de találtam egy amerikai gyártót, aki élettartam garancia mellett tud 600 g körüli súlyt adni 200-as úttal rendelkező csőhöz, remotekarral együtt. 

A hajtás és fék kérdéskörben még nagy a dilemma, de pl középrészből kipróbálok egy kerámiacsapágyasat de olcsót. A fékkel nem tudom mi legyen, de kétségbe esve nem vagyok, ha mást nem, akkor veszek még egy szettet a 4 dugattyús xt-ből, az a Canyonon is nagyon bevált nekem. 

 

Persze, a fentiekkel kapcsolatban szívesen veszem ötleteiteket, mert látjátok, sok konkrétum azért még nincs. 85 kiló vagyok, menetfelszerelésben sem több 90-nél, szóval súlyhatárok nagyon nem érintenek szerencsére :)  



#68
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.095 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Egy Canyon Neuron Al 7.0 - 2019, pont ilyen: 

 

 

 

Köszi szépen, igen, a maxxis felé nézelődök, a 2,5-ös méretet fogom választani, de hogy melyiket, még nem tudom. De még odébb van a beszerzésük, szóval addig olvasgatok, nézelődök, hogy melyikeket is érdemes. 

azt akartam írni igazából, hogy ne grammozz, nem ér annyit! wink.png

Nagyon más világ ezekkel az extrém külsőkkel a csapatás. Hátul nekem 2.5 WT Aggressor van 30mm belső szélességű felnin, 1.4-1.5 baron már majdnem túl kemény is, 1.3 körül viszont szépen kisímítja az egyenetlenségeket úgy, hogy még mindig esélyem nincs felütni. (Számomra) Elég extrém ösvényeken közlekedek, de nem érzem, hogy felüthetném az én tudásommal így, egészen ballonos a külső. Gondolkodtam korábban azon, hogy valamilyen felütésgátló szivacsot beszerzek, de teljesen felesleges.

 

A SingleSpeed kivitel nekem is tetszene, kár, hogy a Giant nem lépte meg, amit a Speci igen. Tuti kipróbálnám SSpeedként! Szóval, kíváncsian várom, hogy haladsz a projekttel. Számomra legalább annyira izgalmas, mint a másik topikban a Yeti. wink.png


zscs módosította - 2021. január 12. - 13:32

---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#69
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 479 hozzászólás

A 130as trail fullyd milyen masina?

 

Egy Canyon Neuron Al 7.0 - 2019, pont ilyen: 

 

s1600_2019_Canyon_Neuron_AL_7.0_bike_2A.

 

Valószínű, a gumikkal sem kötsz kompromisszumot, de azért leírom: 2.5-2.6-os Assegai TR 3C EXO - Minion DHR vagy 2.5-ös Minion DHF + DHR 3C EXO páros (vagy hasonló kombó) alá ne add! wink.png

Köszi szépen, igen, a maxxis felé nézelődök, a 2,5-ös méretet fogom választani, de hogy melyiket, még nem tudom. De még odébb van a beszerzésük, szóval addig olvasgatok, nézelődök, hogy melyikeket is érdemes. 



#70
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.657 hozzászólás

Ááá, biztos csak a szélességük miatt tetszenek ZSCS-nek is! :)


  • Kisherceg kedveli ezt

#71
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.196 hozzászólás
Zscs, ha átnézel ph fórumra, rájössz, mind hüJék vagyunk, a maxxis gagyi. :D
  • zscs kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#72
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.095 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Valószínű, a gumikkal sem kötsz kompromisszumot, de azért leírom: 2.5-2.6-os Assegai TR 3C EXO - Minion DHR vagy 2.5-ös Minion DHF + DHR 3C EXO páros (vagy hasonló kombó) alá ne add! ;)


---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#73
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.412 hozzászólás

A 130as trail fullyd milyen masina?


Marci

#74
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 479 hozzászólás

Szerintem nem is vészes ez a 2,8 kg. Ezt kemény használatra tervezték, nem xc-re.

Nem az én 1,1 kg-os xc karbon vázamhoz kell mérni (ami fel is adta a harcot 2 év után...). Nézegettem a Ritchey xc vázát, az is 2,6 kg körül van.

https://eu.ritcheylo...dition-frameset

A villát sem tartom nehéznek egy 150es boost-os villához képest.

A kerékre viszont kíváncsi vagyok. Szerintem azzal lehet egyik legtöbbet befolyásolni egy bringa viselkedésén.

Arról még írhatnál néhány szót, hol fogod ezt a gépet használni? Kijársz bikepark-okba? Vagy egy fully helyett (mellé?) épül a masina?

A váznak a geometriáján kívül teljesítenie kellett egy nagyon fontos (ha nem a legfontosabb) feltételt. Egysebességes bringaként is használhatónak kell lennie úgy, hogy a váltó felszerelhetőségének lehetőségét ne veszítsem el. 

Tehát, első sorban egysebességes bringának épül majd meg, és a fő szerepe a szórakoztatás lesz. Az Alpokban és a Dolomitokban tervezek eljutni majd vele, mint kiemelt célok, ezek mellett pedig próbálom kicsit feszegetni a lejtőzős határaimat. Új lesz a nagy rugóút, a merev vázban széles gumik és széles felnik, úgyhogy remélem, hogy teljesen új, eddig számomra ismeretlen formáját ismerem majd meg vele a bringázásnak. 

Egy 130 mm-s trail fully mellé érkezik, ami már önmagában is a valaha volt legjobb bringám. Ezt az élményt szeretném fokozni, színesíteni a Pace-el, amennyire csak lehet. 


  • Kisherceg, Rabbit és zscs kedveli ezt

#75
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.412 hozzászólás

Szerintem nem is vészes ez a 2,8 kg. Ezt kemény használatra tervezték, nem xc-re.

Nem az én 1,1 kg-os xc karbon vázamhoz kell mérni (ami fel is adta a harcot 2 év után...). Nézegettem a Ritchey xc vázát, az is 2,6 kg körül van.

https://eu.ritcheylo...dition-frameset

A villát sem tartom nehéznek egy 150es boost-os villához képest.

A kerékre viszont kíváncsi vagyok. Szerintem azzal lehet egyik legtöbbet befolyásolni egy bringa viselkedésén.

Arról még írhatnál néhány szót, hol fogod ezt a gépet használni? Kijársz bikepark-okba? Vagy egy fully helyett (mellé?) épül a masina?


Marci

#76
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 479 hozzászólás

Az XL-es Pace RC529 váz papucsokkal, tengellyel, és egy rakás acélcsavarral de nyeregcsőbilincs nélkül: 2841 g 

 

dav.jpg

 

dav.jpg

 

mde.jpg

 

Hope nyeregcsőbilincs: 27 g 

 

dav.jpg

 

RockShox Revelation RC 2021, Debon Air, 150 mm, 15x110 Boost, 42 mm offset, tapered, tengellyel, vágatlan nyakkal, fékkábel rögzítővel: 1911 g 

 

dav.jpg


  • karakoram, Kisherceg és zscs kedveli ezt

#77
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.412 hozzászólás

Bizonyára Mars-ot is érdekli a súly ha egy mérlegen fotózta a villát. Ebből gondoltam hogy a vázat is rárakta a mérlegre.

És tényleg érdekelt, mennyi is egy acél váz súlya.


Marci

#78
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 479 hozzászólás

Csak érdekességkép kérdem, a váz és villa súlya mennyi?

A váz nem könnyű, bár Xl-es mérete ellenére nem lóg ki a kategóriájából: 2840 g

A villa számomra meglepetés, tengellyel és vágatlan nyakkal, kábelrögzítővel: 1911 g

Mars módosította - 2021. január 09. - 18:21

  • zscs kedveli ezt

#79
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.196 hozzászólás

Csak érdekességkép kérdem, a váz és villa súlya mennyi?


A villát majd Mars megmondja (ha addig ki nem guglizod). Viszont a váz tömege... Nos, ilyesmit nem kérdezünk meg egy drága acél váz esetében... :) ;)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#80
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.412 hozzászólás

Csak érdekességkép kérdem, a váz és villa súlya mennyi?


Marci