Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Pace Cycles

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
106 hozzászólás a témában

#61
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Tök jó, türelmed csodálatának terén csatlakozom Kisherceghez. Számomra értelmezhetetlen ennyi várakozás. Hjah, nálam lassan már 1 garnitúra külső, egy hajtáslánc váltóstul már oda van a Fathomon. Most épp a nyeregcső patronja mintha kezdené már megadni magát. biggrin.png

 

 

irigylem a türelmedet, én már tuti összeraktam volna, aztán később cserélnék ezt-azt. smile.png

 

egy jó BB7 esetleg? biggrin.pngbiggrin.pngbiggrin.png

 

Kivárom, most már biztosan. Az egyetlen oka ennek az, hogy van egy trail bringám, ami messze a valaha volt eddigi legjobb járgányom, és nagyon élvezem vele azt a kevés időt amit mostanában bringázással tudok tölteni. Aztán emellett még ott az országúti is, szóval mindenre van megoldásom, a pace nem "kenyérre" kell. 

 

A BB7-et köszönöm már nem kérem. Sok-sok évet mentem velük, továbbra is tartom, hogy a legjobb ami bovdenes tárcsafékből létezhet, de nem szeretnék többet MTB-n bovdenes fékérzetet. Az olajos sem feltétlen jobb, de jobban tetszik. 

 

ZSCS, szoktam látni strava-n, hogy mi mindent adsz elő a Giant-el, és az azért nem semmi :D Emellett már nem is csodálom, hogy fogynak a cuccok. Viszont ez a fogyás még mindig semmiségnek tűnik számomra a felhasználás ismeretében. A dropper az még a gyári Giant? Nálam a Canyonban pl brutál lötyög már oldalra 2 év után, de hangtalan, teszi a dolgát, és nem kotyog... ennyi meg elég most a boldogsághoz :D   



#62
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.299 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Tök jó, türelmed csodálatának terén csatlakozom Kisherceghez. Számomra értelmezhetetlen ennyi várakozás. Hjah, nálam lassan már 1 garnitúra külső, egy hajtáslánc váltóstul már oda van a Fathomon. Most épp a nyeregcső patronja mintha kezdené már megadni magát. :D



#63
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.836 hozzászólás

irigylem a türelmedet, én már tuti összeraktam volna, aztán később cserélnék ezt-azt. :) 

 

egy jó BB7 esetleg? :D :D :D

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#64
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Megérkezett a következő szállítmány. Kissé berezeltem, mert mikor láttam, hogy a Syntace-nél sem elérhető egy ideje egy teljesen egyszerű alu kormány, gondoltam, hogy lesz ebből bármi is, ha már ez is hiánycikk... 

 

Aztán a múlt héten az R2-n szembejött egy akció, ami pont a kinézett kormányról szólt, és még igen jó áron is adták, úgyhogy szerencsére most megvan: 

 

Syntace-Vector.jpg

 

Syntace Vector 7075 High5 - aluminium, 5 cm emeléssel ellátott, 8 fokot hátrahajló típus, 780 mm hosszban. Gyári adat szerint 306 gramm, no, ezt a precizitást (is) szeretem a németekben. 

 

A kormányon felbuzdulva elkezdtem kutatni, hogy mi van még jó áron, úgyhogy beesett a kosárba a hajtókar, hozzá egy lánctányér, valamint szerszám is kellett a szereléshez: 

 

XT-Garbaruk.jpg

 

A gyári tányér súlyával nem tudtam megbarátkozni, így gondoltam, hogy kipróbálom a hasonló árú Garbaruk variánst, ami kb. fele olyan nehéz. A tartóssággal kapcsolatban vannak kétségeim, és ígérem, a következő már a gyári acélfogas megoldás lesz, de ezt akkor is ki akartam próbálni. Meg azért tetszik is ez az összeállítás rendesen. :) 

 

M8100-Garbaruk-teljes.jpg

 

Gyári 32T tányérral 620g lenne a súlya. A különbség marginális, 46 gramm. Az M9100 XTR 537 gramm 32T tányérral. 

 

Bal kar: 

 

M8100-bal.jpg

 

Jobb kar: 

 

M8100-jobb.jpg

 

Q-faktor: 172 mm, láncvonal: 52 mm, hajtókarhossz: 175 mm 

 

A Garbaruk tányér 32T fogszámú, NarrowWide kialakítású, 3,3 mm offsetel rendelkezik: 

 

Garbaruk-1.jpg

 

A kidolgozása nagyon szép, de például a rögzítőrészt körülvevő kis bemélyedés jelentőségére nem jöttem rá. Ha fordítva teszem fel a karra, akkor is a borda teljes szélességében támaszkodik a tányér. Egy ideig agyaltam, hogy akkor most ennek az offsetnek merre is kell állnia, de végül arra jutottam, hogy a váz irányába tolja el a láncvonalat. De javítsatok ki ha tévedek, mert a tányéron nincs erre utaló segédlet, és simán lehet, hogy rosszul matekozok...  

 

Garbaruk-2.jpg

 

A hajtókart több helyen árulják kétféle kiszerelésben. Az olcsó verziót a lánctányér rögzítőgyűrűjéhez tartozó szerszám nélkül, a drágább verziót szerszámmal. Az r2-n csak az olcsóbb verziót találtam meg, és nem is írják, hogy adnának szerszámot, így vettem egy ilyet is: 

 

TL-FC41.jpg

 

Aztán amikor megjött a csomag, akkor az olcsó ár ellenére volt ilyen szerszám a hajtókar dobozában is... sebaj, kárba nem vész, csak felesleges volt külön megvenni. 

 

A nagyobb részegységek megvannak tehát, de, hogy fékszettem honnan lesz, na az jó kérdés... jelenleg a BR-M7120-ra 60 hét az ígért szállítási idő. Még a végén tényleg kipróbálok valami egzotikusabb féket, bár korábban azt hiszem már lebeszéltem magam ezen tervemről, de az élet lehet, hogy mégis így hozza. 

Az a pár apróság, ami pedig még ezen kívül hátra van, mint dropper távvezérlő, stucni, gumik, markolat, lánc már tényleg a fényt jelentik csak lassan az alagút végén! 


  • karakoram, Kisherceg és Rabbit kedveli ezt

#65
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

foliazast megertem, de a kormanycsapagy behuzot es rozsabeutot minek venni? Elviszed egy normalis boltba, es beleteszik a kormanycsapagyat. Egy kabe behuzo 25-30 ezer, hol eri ezt megvenni otthonra? Azert a kormanycsapagy nem szokott evente tonkre menni, hogy olyan gyakran kelljen cserelni. A rozsat meg bele is lehet ovatosan kalapani, bar biztos egyszeru beutovel. Vagy ha ezzel sem akarnal bajlodni, akkor van a karbon villakhoz valo rozsa, amit ki lehet szedni.

Sem a kormánycsapágy behúzó, sem pedig a rózsabeütő nem egy eszeveszett nagy összeg. Nagyjából 25 éve szerelek bringát itthon, és ezekre a szerszámokra mindig is vágytam. Eddig is megvehettem volna őket, de sosem tettem, viszont ennél a bringánál eldöntöttem, hogy itt az idő, itthon szeretném teljesen összerakni. 


  • Kisherceg és zscs kedveli ezt

#66
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Hátra van még:

És akkor ott van még a váz fóliázása, kenőanyagok beszerzése, kormánycsapágy behúzó szerszám, ahead-rózsa beütő.

foliazast megertem, de a kormanycsapagy behuzot es rozsabeutot minek venni? Elviszed egy normalis boltba, es beleteszik a kormanycsapagyat. Egy kabe behuzo 25-30 ezer, hol eri ezt megvenni otthonra? Azert a kormanycsapagy nem szokott evente tonkre menni, hogy olyan gyakran kelljen cserelni. A rozsat meg bele is lehet ovatosan kalapani, bar biztos egyszeru beutovel. Vagy ha ezzel sem akarnal bajlodni, akkor van a karbon villakhoz valo rozsa, amit ki lehet szedni.

blash módosította - 2021. május 14. - 00:47


#67
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Szuper kis gép lesz! Remélhetőleg mielőbb összeállhat azért; látod már, kb. mikor lehet az első tesztkör?

 

Az alább említett SStar hézagolóból egy zöld szettem van 1 valahol elfekvőben.

Idén mindenképpen menni kell vele! Reményeim szerint rövid mezben...meglátjuk. 

Ahogy nézem, a hátralévő alkatrészek listája nem rövid, de mindenből van elérhető rendesen, még, úgyhogy bizakodom. 



#68
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.299 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Szuper kis gép lesz! Remélhetőleg mielőbb összeállhat azért; látod már, kb. mikor lehet az első tesztkör?

 

Az alább említett SStar hézagolóból egy zöld szettem van 1 valahol elfekvőben.



#69
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

SS hézagoló szettből nekem ilyen van, ajánlom:
https://www.supersta...-spacer-kit.htm

Ez egy jó tipp, kössz szépen! Feketére utazom elsősorban, de ezek sem rossz színek. 


  • zsbacsi kedveli ezt

#70
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 hozzászólás
SS hézagoló szettből nekem ilyen van, ajánlom:
https://www.supersta...-spacer-kit.htm

#71
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

pl nekem adhattad volna. biggrin.png

 

tisztára mint karácsonykor! smile.png klassz lesz ez a bicaj, mikor majd összeáll! wink.png

Kössz, nagyon igyekszem! 

még hosszú a lista, de talán a nagyjával már megvagyok. Illetve, egy fenét, de valamiben bízni kell :) 

 

Hátra van még: 

Egy pár gumi, stucni, kormány, markolat, dropper távirányító, hajtómű, lánctányér és pedál, lánc, fékszett és féktárcsák, kulacstartó, torque cap. Szeretnék valami rendes SS hézagolószettet a rotortestre, hogy a záróanya alá ne kelljen betenni egy 11-es fogaskereket. 

És akkor ott van még a váz fóliázása, kenőanyagok beszerzése, kormánycsapágy behúzó szerszám, ahead-rózsa beütő. Asszem ennyi. 

 

Bovdenszettre nem lesz szükség :P :D 



#72
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.836 hozzászólás

 

A hátsó kerék 1001 gramm, szintén UST szalaggal. A küllők húzott, fekete 2-1,8-2 Competition típusúak, fekete alu prolock squorx anyákkal. Ez is egy érv volt a gyári megoldás mellett, mert az XM 481 felnihez, mely az ebben a kerékben lévő felnivel megegyező, gyárilag ezüst színű anyákat adnak. Nem egy marék küllőanyán múlik, de feketét szerettem volna, és mihez kezdjek egy kupac ezüsttel aztán. 

 

 

 

 

 

 

 

pl nekem adhattad volna. :D

 

tisztára mint karácsonykor! :) klassz lesz ez a bicaj, mikor majd összeáll! ;)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#73
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Megérkezett a következő összetevő a bringához. 

Sokat gondolkodtam, hogy mi legyen a végleges megoldás, jó ideig kitartottam az építkezés mellett, aztán osztottam, szoroztam, és végül csak a gyári megoldás mellett döntöttem. Az alkatrészek külön-külön való beszerezhetősége mostanában elég esetleges volt, illetve a postaköltségek és fűzési költség kalkulálásával már nem volt akkora előnye az építésnek. Illetve van még pár előnye a gyári megoldásnak... 

Tehát tegnap végre megérkezett az alábbi csomag: 

 

DT-doboz.jpg

 

DT XM 1700- CL-Boost 

 

Els-ker-k.jpg

 

Az első kerék 922 g ami már magában foglalja az UST szalagot is. Az egyik ok, ami miatt a gyári megoldás nyert azok az új, 350-es agyak. Még nem kaphatóak agyszett formájában, de mind a küllőperemnél, mind a kupakoknál szimpatikusabb a kialakításuk, mint a régebbi verziónak.

 

h-ts-ker-k.jpg

 

A hátsó kerék 1001 gramm, szintén UST szalaggal. A küllők húzott, fekete 2-1,8-2 Competition típusúak, fekete alu prolock squorx anyákkal. Ez is egy érv volt a gyári megoldás mellett, mert az XM 481 felnihez, mely az ebben a kerékben lévő felnivel megegyező, gyárilag ezüst színű anyákat adnak. Nem egy marék küllőanyán múlik, de feketét szerettem volna, és mihez kezdjek egy kupac ezüsttel aztán. 

 

h-ts-agy.jpg

 

Az agyak tényleg nagyon szépek és letisztultak. A hátsót klasszikus Shimano rotorral kértem, mert az alapkoncepció szerint egysebességesként használom majd a bringát, és ehhez a rotortesthez vannak mindenféle jó minőségű, talpas lánckerekeim. A SS agyat végül elengedtem, mert horror áron volt minden, ami használható, illetve, ha az élet máshogy hozza, erre az agyra bármikor, bármilyen rotortestet fel tudok tenni, ha kell. 

Nem utolsó sorban pedig ez az agy már gyárilag a star ratchet 36 fogas rendszerét használja, míg a régebbi agyaknál ez 18 fogas volt. Persze, tervben volt a ratchet karikák 54 fogas verzióra való cseréje, de így most kipróbálom elsőre a 10 fokos reteszelést, és ha kevésnek tűnik, még mindig válthatok az 54 fogasra, ami azért sokkal jobb még ennél is, a maga 6,6 fokos zárásával. Sokat olvastam a témában, és ezt a 36-os verziót nagyon kiegyensúlyozottnak írják le, meglátjuk, mindenesetre azért piszkálja a fantáziámat a sűrűbb reteszelés. 

 

DT-rimtape.jpg

 

Mindkét kerék gyárilag felragasztott 32 mm-es DT UST szalaggal érkezik. Szépen és pontosan ragasztott mindkettő, de azt hiszem, hogy ez el is várható. 

 

centerlock-adapter.jpg

 

Alapból 6 csavaros tárcsához való adapterrel érkezik mindkét kerék, mert adapter nélkül centerlock szabványú tárcsákat fogadnak az agyak. 

 

lockring.jpg

 

A tervek szerint centerlock tárcsákkal használom majd a kerekeket, úgyhogy csak a lockringet fogom felhasználni az adapterből. Apró részlet ez is, de ha külön kell megvenni, akkor elég húzós összeget kérnek el érte. 

 

DT-UST-szelep.jpg

 

A gyári csomag része mindkét kerékhez az DT UST szelep, melynél a DT-nél is van jobb, de gondolom, hogy ezzel sem lesz semmi gond. Szebb lenne, ha a fekete járna ebből is alapértelmezésben, de az sajnos csak a drágább kerékszettek része. Lehet, hogy megpróbálom eladni őket, és csupán a szín miatt veszek feketéket, de ha nem sikerül, nem dőlök a kardomba. 

 

DT-XM-1700-adatlap.png

 

A fenti kép téved a gyári súlyadattal kapcsolatban, a DT 7 grammal kevesebbet ad meg a szettre. Ezen kívül az ajánlott teljes rendszer súlyra a DT gyárilag 120 kilót ad meg a képen látható 130 kiló helyett. 

 

A DT adatai szerint 966 gramm és 875 gramm a kerekek súlya. (h+e) 

A fenti mérések szerint nálam 1001 gramm és 922 gramm UST szalaggal együtt. A hátsó keréknél 35 gramm az eltérés, de szerintem ennyi azért nincs a szalag. Az első keréknél pedig 47 gramm, ennyi meg főleg nincs. 

A szett súlya szalaggal 1923 gramm, a gyári érték pedig 1841 gramm. 82 gramm teljes eltérés, melyből a szalag nem több 22-nél, de javítsatok ki, ha tévedek. Tehát 60 gramm többletet mérek a szetten, ami azért szerintem még bőven emészthető. Számítani nem számít, főleg egy ilyen bringánál, de engem akkor is érdekelnek a súlyadatok, ha nem könnyűek :)  


  • Kisherceg és Rabbit kedveli ezt

#74
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Lassan, de biztosan érkeznek azért az alkatrészek a Pace-hez!

 

Mindössze 4 munkanap alatt érkezett meg az alábbi csomag: 

IMG-20210311-141847.jpg

 

Végül a jó ideje tartó készlethiány miatt elengedtem a PNW Loam vonalat, főleg, hogy a méreteit illetően találtam még jobbat, a 175 mm-es verzió az: 

2020-TRANSFER-SEAT-POST,-INTERNAL-ROUTIN

 

Meglepően kulturált csomagolásban érkezik: 

IMG-20210311-170753.jpg

 

Fox Transfer Post Performance Elite 2020, 175 mm út, 31,6-os átmérő. 

IMG-20210311-170651.jpg

 

A súlya, méretéhez képest, szerintem nem is olyan rossz. 

IMG-20210311-171644.jpg

 

A távirányító karral kapcsolatban még tájékozódom kicsit, de úgy olvasom egyelőre, hogy a róka és a farkas jó barátok... 


Mars módosította - 2021. március 11. - 19:15

  • karakoram és Rabbit kedveli ezt

#75
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Egy, már elfeledett (vagy inkább lemondtam róla, olyan régen rendeltem) aliexpress-es rendelés végre ideért, így eldőlni látszik első körben a hajtókar kérdése. Legalábbis, most jött egy ilyen, ami a 24 mm-es tengelyű karok felé tolja a mércét, persze, ha lesz jobb hajtókar találat, akkor egy középrészt el tudok engedni: 

 

dav.jpg

 

mde.jpg

 

A felirat szerint kerámiacsapágyas, bele persze nem látok, de annyi biztos, hogy soha semmilyen középrészem nem forgott még ilyen simán, mint ez. Az egész kidolgozása meglepően jónak tűnik, az egész aluminium, és O gyűrűkkel tömített. Nagyon kíváncsi vagyok rá, ha végül nem is a Pace-ben, de az országútimban biztosan elhasználom. 

 

dav.jpg

 

HTB10jCmKVXXXXboapXXq6xXFXXXZ.jpg?size=5

A nyereg számomra nem újdonság, teljesen karbon mindene, némi szivaccsal a tetején, 143 mm széles verzió. 2 éve használok pontosan ugyan ilyet a Canyon-on, nekem nagyon bevált, úgyhogy nem nagyon kerestem más megoldást, mikor nyereg után kezdtem el bámészkodni. 

A középrész 30 a nyereg pedig 20 dollárba került. 


Mars módosította - 2021. február 19. - 12:49


#76
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.299 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Így OK, megértem.

 

A Revelation RC villával nagy mázlid volt viszont. A legtöbb webshop március, sőt április előtt nem ígéri, hogy lesz. Ugyanez a Pike villával. Out of Stock mindenhol gyakorlatilag az összes létező verzió.

 

Nagyon komoly shortage van minden alkatrészre, ahogy Biketrigger írta korábban, ezt érdemes figyelembe venni, ha valaki tervez egy kis fejlesztést a közeljövőben. Addig érdemes megvenni mindent, amíg még lehet.



#77
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Ha adapterrel tennél fel a CenterLock felfogatásra 6-csavaros tárcsákat majd, akkor inkább érdemes 6-csavaros agyakat vásárolni szerintem. Típustól függően, kb. 5-10 grammal nehezebb 1-1 6-csavaros agy a CenterLock verzióhoz képest, cserébe egy DT Swiss CL adapter az önmagában +42 gramm. Ha mondjuk Ti-csavarokat használnál, 6 db ebből meg 8 gramm csak. De az acél is ~14-15 gramm, ha jól rémlik, szóval ha 30-40 grammal is, de már csak ezzel is könnyebb lenne összességében a setup. ;)

Példa, CL-es első DT 350 agy 138g: https://r2-bike.com/...e-BOOST-28-Hole
6-csavaros 147g: https://r2-bike.com/...BOOST-Thru-Axle
CL hátsó 350-es agy, 245g: https://r2-bike.com/...Freehub-SRAM-XD
6-csavaros 250g: https://r2-bike.com/...Freehub-SRAM-XD


Alapvetoen CL tárcsákat szeretnék feltenni, ezért néztem CL agyat. Illetve a CL agynál megvan az a lehetőség, hogy 6 csavaros tárcsát tegyek fel, ha véletlen úgy hozza a szükség. 6 csavaros agynál ez a lehetőség nem adott.

Ezt a tárcsát szeretném majd kiprobálni egyébként: https://bike.shimano...0/RT-MT800.html

#78
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.299 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ha adapterrel tennél fel a CenterLock felfogatásra 6-csavaros tárcsákat majd, akkor inkább érdemes 6-csavaros agyakat vásárolni szerintem. Típustól függően, kb. 5-10 grammal nehezebb 1-1 6-csavaros agy a CenterLock verzióhoz képest, cserébe egy DT Swiss CL adapter az önmagában +42 gramm. Ha mondjuk Ti-csavarokat használnál, 6 db ebből meg 8 gramm csak. De az acél is ~14-15 gramm, ha jól rémlik, szóval ha 30-40 grammal is, de már csak ezzel is könnyebb lenne összességében a setup. ;)

 

Példa, CL-es első DT 350 agy 138g: https://r2-bike.com/...e-BOOST-28-Hole

6-csavaros 147g: https://r2-bike.com/...BOOST-Thru-Axle

CL hátsó 350-es agy, 245g: https://r2-bike.com/...Freehub-SRAM-XD

6-csavaros 250g: https://r2-bike.com/...Freehub-SRAM-XD



#79
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

A 350-es agyat borítékolhattam volna előre.

Mondjuk ilyen kevéslukas, egyenesküllős kerékszettnek én nem ugranék neki összedobni a pincében. Ezeket nem komoly mérőórával centrírozzák? Vagy ez már munkadíjjal együtt van?


Szerencsére baráti körben van a fűzéshez szerszám és műszer is, így a megfelelő küllőfeszesség elérése nem lesz gond. Ily módon a fűzés már benne van az árba, mert az számomra külön költséget nem jelent majd.

Persze ez a szett még csak terv, bármilyen egyéb ötletet szívesen fogadok.
  • Rabbit kedveli ezt

#80
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 992 hozzászólás
  • LocationKelenföld

A 350-es agyat borítékolhattam volna előre.

 

Mondjuk ilyen kevéslukas, egyenesküllős kerékszettnek én nem ugranék neki összedobni a pincében. Ezeket nem komoly mérőórával centrírozzák? Vagy ez már munkadíjjal együtt van?