A múlt hét végére beérkezett az a csomag, melynek (egyik) tartalmán közel egy évet agyaltam. Mivel ez már önmagában sem normális dolog, így a következő sorok is valamelyest unalmasak, és túlmagyarázottak lesznek, vigyázat!
Egészen örvendetes, hogy az R2-bike ajándékkulacsa, azon túl, hogy durva reklámtábla, legalább egy kiemelkedően jó minőségű Elite kulacs.
Úgy döntöttem, hogy nem várok heteket/hónapokat a Dissector gumira, így gyorsan rendeltem egy picit akciós DHR-II-t. 980 grammjával közel áll a DHF párjához, remélem, így együtt jó páros lesznek.
No, és akkor ez innentől szín tiszta ámokfutás. Irdatlan sokat számolgattam, osztottam szoroztam azért, hogy megkapjam azt a stucniméretet, amire szükségem van. Biztos voltam benne, hogy a jelenleg trail Canyonon lévő kormány magasságánál a Pace-en sem lehet magasabban a kormány, mert az úgy jó, ahogy van. Így van ez a bringa hosszával is. Mivel a két bringa geometriája elég rendesen eltér, ezért nem egyszerű számítások vezettek oda, hogy milyen hosszú stucnira lesz szükség. Figyelembe véve, hogy a Pace 150 mm-s villával épül majd, illetve, hogy milyen hosszú fejcső, és kormánycsapágy magasság adódik a képlethez az lett a konklúzió, hogy az ideális magasság/hossz eléréséhez 44 mm-hosszú, valamint -30 fokos kormányszár kell. Nos, ilyen nem is létezik, vagyis de, 1 darab gyártónál, és ez látható a képen. Félreértés ne essék, ezek a dimenziók ideális esetet feltételeznek, de ha mondjuk nem létezett volna 44 mm-es verzió, akkor beértem volna egy 40 mm-essel is. De a 30 fokos ejtésből nem engedtem, mert a kormány nem lehet magasabban. A képletet bonyolítandó, a Syntace nem fokban adja meg a FlatForce széria értékeit. Azt mondja, hogy a nulla fokhoz képest ezzel a kormányszárral 12 mm-el kerül lejjebb a kormány. Az már csak az én fene nagy szerencsém, hogy 1.: létezik 44mm-es Syntace stucni, 2.: ebben a hosszban, ahhoz, hogy a 12 mm ejtés meglegyen, 30 fokos szög szükséges. Ezen a ponton azt hittem, hogy megérkeztem. De akkor megláttam a képeken azt, amit most Ti is láttok ezen a felső képen. Mi az az égtelen bumszli ott az előlap két oldalán? Nos, az egy konzol, amihez csomó kiegészítőt lehet csatlakoztatni közvetlenül, mint pl. GPS tartó. Megnéztem, de mivel ez a tartó még plusz 50 euróba kerül, és nem is létezik Bryton-hoz, így erre nem volt szükségem. Szerencsémre árulnak hozzá normál előlapot, ami egyébként fele annyiba kerül (és fele olyan nehéz) mint ez a TwinFix adapterrel ellátott előlap, ezért gondoltam egyet, és írtam közvetlenül a gyártónak, hogy nem lehetne-e esetleg, hogy nekem a normál előlappal küldjék a cuccot, mert TwinFixre-re nincs szükségem, persze az eredeti áron. De nem lehetett. Ennél azért örültem volna eggyel rugalmasabb hozzáállásnak, de hát, ha nem, hát nem. Aztán az élet úgy hozta, hogy nem is a gyártótól rendeltem meg végül, mert ott a rendszer nem fogadta be a MasterCard (dombornyomott) kártyámat, az R2-nél pedig nyilván nem lehet ilyenekkel variálni, ott meg sem próbáltam.
A FlatForce normál előlap 13 gramm, míg a TwinFix-es verzió 23 grammot nyom.
Egyébként is, de a sima előlappal a komplett súly nagyon tetszetős egy ilyen teherbírású, 10 év garanciával támogatott terméktől.
Nehezen tudok betelni ezekkel a részletekkel és kidolgozással. Még a torx fejes, titán csavarok is elképesztőek számomra. Azért, azt meg kell mondjam, hogy az imbusz fejnek jobban örültem volna, de ezzel sem siránkozom.
Számomra ez olyan szépen, üresre megmunkált funkcionális tökéletesség, hogy még egy vitrinben is elbírnám nézegetni...
Majdnem észre sem vettem, hogy a dobozban még egy kupak is járt hozzá, ami nagyon visszafogott, de igen könnyű.
Az pedig teljesen magával ragad, hogy egy láthatatlan helyen ilyen kidolgozást találok.
Sosem gondoltam volna, hogy ennyit áldozok majd egy ilyen alkatrészre, és hosszú hónapokig nem is sikerült felőle meggyőznöm magam, de most, hogy már a kezemben van, és látom, hogy mit kaptam a pénzemért, egy cseppet sem bánom. Nagyon remélem, hogy ez a használat közben is így lesz majd.
Célegyenes, már csak 1 olyan alkatrész kell, ami nélkül nem lehet összetenni a bringát, és egy (kulacstartó) ami szükséges a használathoz.
ÉS még kell egy szett fék is...