Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Pace Cycles

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
80 hozzászólás a témában

#41
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 479 hozzászólás

Szuper kis gép lesz! Remélhetőleg mielőbb összeállhat azért; látod már, kb. mikor lehet az első tesztkör?

 

Az alább említett SStar hézagolóból egy zöld szettem van 1 valahol elfekvőben.

Idén mindenképpen menni kell vele! Reményeim szerint rövid mezben...meglátjuk. 

Ahogy nézem, a hátralévő alkatrészek listája nem rövid, de mindenből van elérhető rendesen, még, úgyhogy bizakodom. 



#42
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.095 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Szuper kis gép lesz! Remélhetőleg mielőbb összeállhat azért; látod már, kb. mikor lehet az első tesztkör?

 

Az alább említett SStar hézagolóból egy zöld szettem van 1 valahol elfekvőben.


---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#43
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 479 hozzászólás

SS hézagoló szettből nekem ilyen van, ajánlom:
https://www.supersta...-spacer-kit.htm

Ez egy jó tipp, kössz szépen! Feketére utazom elsősorban, de ezek sem rossz színek. 


  • zsbacsi kedveli ezt

#44
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • fórumtag
  • 277 hozzászólás
SS hézagoló szettből nekem ilyen van, ajánlom:
https://www.supersta...-spacer-kit.htm

#45
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 479 hozzászólás

pl nekem adhattad volna. biggrin.png

 

tisztára mint karácsonykor! smile.png klassz lesz ez a bicaj, mikor majd összeáll! wink.png

Kössz, nagyon igyekszem! 

még hosszú a lista, de talán a nagyjával már megvagyok. Illetve, egy fenét, de valamiben bízni kell :) 

 

Hátra van még: 

Egy pár gumi, stucni, kormány, markolat, dropper távirányító, hajtómű, lánctányér és pedál, lánc, fékszett és féktárcsák, kulacstartó, torque cap. Szeretnék valami rendes SS hézagolószettet a rotortestre, hogy a záróanya alá ne kelljen betenni egy 11-es fogaskereket. 

És akkor ott van még a váz fóliázása, kenőanyagok beszerzése, kormánycsapágy behúzó szerszám, ahead-rózsa beütő. Asszem ennyi. 

 

Bovdenszettre nem lesz szükség :P :D 



#46
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.196 hozzászólás

 

A hátsó kerék 1001 gramm, szintén UST szalaggal. A küllők húzott, fekete 2-1,8-2 Competition típusúak, fekete alu prolock squorx anyákkal. Ez is egy érv volt a gyári megoldás mellett, mert az XM 481 felnihez, mely az ebben a kerékben lévő felnivel megegyező, gyárilag ezüst színű anyákat adnak. Nem egy marék küllőanyán múlik, de feketét szerettem volna, és mihez kezdjek egy kupac ezüsttel aztán. 

 

 

 

 

 

 

 

pl nekem adhattad volna. :D

 

tisztára mint karácsonykor! :) klassz lesz ez a bicaj, mikor majd összeáll! ;)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#47
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 479 hozzászólás

Megérkezett a következő összetevő a bringához. 

Sokat gondolkodtam, hogy mi legyen a végleges megoldás, jó ideig kitartottam az építkezés mellett, aztán osztottam, szoroztam, és végül csak a gyári megoldás mellett döntöttem. Az alkatrészek külön-külön való beszerezhetősége mostanában elég esetleges volt, illetve a postaköltségek és fűzési költség kalkulálásával már nem volt akkora előnye az építésnek. Illetve van még pár előnye a gyári megoldásnak... 

Tehát tegnap végre megérkezett az alábbi csomag: 

 

DT-doboz.jpg

 

DT XM 1700- CL-Boost 

 

Els-ker-k.jpg

 

Az első kerék 922 g ami már magában foglalja az UST szalagot is. Az egyik ok, ami miatt a gyári megoldás nyert azok az új, 350-es agyak. Még nem kaphatóak agyszett formájában, de mind a küllőperemnél, mind a kupakoknál szimpatikusabb a kialakításuk, mint a régebbi verziónak.

 

h-ts-ker-k.jpg

 

A hátsó kerék 1001 gramm, szintén UST szalaggal. A küllők húzott, fekete 2-1,8-2 Competition típusúak, fekete alu prolock squorx anyákkal. Ez is egy érv volt a gyári megoldás mellett, mert az XM 481 felnihez, mely az ebben a kerékben lévő felnivel megegyező, gyárilag ezüst színű anyákat adnak. Nem egy marék küllőanyán múlik, de feketét szerettem volna, és mihez kezdjek egy kupac ezüsttel aztán. 

 

h-ts-agy.jpg

 

Az agyak tényleg nagyon szépek és letisztultak. A hátsót klasszikus Shimano rotorral kértem, mert az alapkoncepció szerint egysebességesként használom majd a bringát, és ehhez a rotortesthez vannak mindenféle jó minőségű, talpas lánckerekeim. A SS agyat végül elengedtem, mert horror áron volt minden, ami használható, illetve, ha az élet máshogy hozza, erre az agyra bármikor, bármilyen rotortestet fel tudok tenni, ha kell. 

Nem utolsó sorban pedig ez az agy már gyárilag a star ratchet 36 fogas rendszerét használja, míg a régebbi agyaknál ez 18 fogas volt. Persze, tervben volt a ratchet karikák 54 fogas verzióra való cseréje, de így most kipróbálom elsőre a 10 fokos reteszelést, és ha kevésnek tűnik, még mindig válthatok az 54 fogasra, ami azért sokkal jobb még ennél is, a maga 6,6 fokos zárásával. Sokat olvastam a témában, és ezt a 36-os verziót nagyon kiegyensúlyozottnak írják le, meglátjuk, mindenesetre azért piszkálja a fantáziámat a sűrűbb reteszelés. 

 

DT-rimtape.jpg

 

Mindkét kerék gyárilag felragasztott 32 mm-es DT UST szalaggal érkezik. Szépen és pontosan ragasztott mindkettő, de azt hiszem, hogy ez el is várható. 

 

centerlock-adapter.jpg

 

Alapból 6 csavaros tárcsához való adapterrel érkezik mindkét kerék, mert adapter nélkül centerlock szabványú tárcsákat fogadnak az agyak. 

 

lockring.jpg

 

A tervek szerint centerlock tárcsákkal használom majd a kerekeket, úgyhogy csak a lockringet fogom felhasználni az adapterből. Apró részlet ez is, de ha külön kell megvenni, akkor elég húzós összeget kérnek el érte. 

 

DT-UST-szelep.jpg

 

A gyári csomag része mindkét kerékhez az DT UST szelep, melynél a DT-nél is van jobb, de gondolom, hogy ezzel sem lesz semmi gond. Szebb lenne, ha a fekete járna ebből is alapértelmezésben, de az sajnos csak a drágább kerékszettek része. Lehet, hogy megpróbálom eladni őket, és csupán a szín miatt veszek feketéket, de ha nem sikerül, nem dőlök a kardomba. 

 

DT-XM-1700-adatlap.png

 

A fenti kép téved a gyári súlyadattal kapcsolatban, a DT 7 grammal kevesebbet ad meg a szettre. Ezen kívül az ajánlott teljes rendszer súlyra a DT gyárilag 120 kilót ad meg a képen látható 130 kiló helyett. 

 

A DT adatai szerint 966 gramm és 875 gramm a kerekek súlya. (h+e) 

A fenti mérések szerint nálam 1001 gramm és 922 gramm UST szalaggal együtt. A hátsó keréknél 35 gramm az eltérés, de szerintem ennyi azért nincs a szalag. Az első keréknél pedig 47 gramm, ennyi meg főleg nincs. 

A szett súlya szalaggal 1923 gramm, a gyári érték pedig 1841 gramm. 82 gramm teljes eltérés, melyből a szalag nem több 22-nél, de javítsatok ki, ha tévedek. Tehát 60 gramm többletet mérek a szetten, ami azért szerintem még bőven emészthető. Számítani nem számít, főleg egy ilyen bringánál, de engem akkor is érdekelnek a súlyadatok, ha nem könnyűek :)  


  • Kisherceg és Rabbit kedveli ezt

#48
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 479 hozzászólás

Lassan, de biztosan érkeznek azért az alkatrészek a Pace-hez!

 

Mindössze 4 munkanap alatt érkezett meg az alábbi csomag: 

IMG-20210311-141847.jpg

 

Végül a jó ideje tartó készlethiány miatt elengedtem a PNW Loam vonalat, főleg, hogy a méreteit illetően találtam még jobbat, a 175 mm-es verzió az: 

2020-TRANSFER-SEAT-POST,-INTERNAL-ROUTIN

 

Meglepően kulturált csomagolásban érkezik: 

IMG-20210311-170753.jpg

 

Fox Transfer Post Performance Elite 2020, 175 mm út, 31,6-os átmérő. 

IMG-20210311-170651.jpg

 

A súlya, méretéhez képest, szerintem nem is olyan rossz. 

IMG-20210311-171644.jpg

 

A távirányító karral kapcsolatban még tájékozódom kicsit, de úgy olvasom egyelőre, hogy a róka és a farkas jó barátok... 


Mars módosította - 2021. március 11. - 19:15

  • karakoram és Rabbit kedveli ezt

#49
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 479 hozzászólás

Egy, már elfeledett (vagy inkább lemondtam róla, olyan régen rendeltem) aliexpress-es rendelés végre ideért, így eldőlni látszik első körben a hajtókar kérdése. Legalábbis, most jött egy ilyen, ami a 24 mm-es tengelyű karok felé tolja a mércét, persze, ha lesz jobb hajtókar találat, akkor egy középrészt el tudok engedni: 

 

dav.jpg

 

mde.jpg

 

A felirat szerint kerámiacsapágyas, bele persze nem látok, de annyi biztos, hogy soha semmilyen középrészem nem forgott még ilyen simán, mint ez. Az egész kidolgozása meglepően jónak tűnik, az egész aluminium, és O gyűrűkkel tömített. Nagyon kíváncsi vagyok rá, ha végül nem is a Pace-ben, de az országútimban biztosan elhasználom. 

 

dav.jpg

 

HTB10jCmKVXXXXboapXXq6xXFXXXZ.jpg?size=5

A nyereg számomra nem újdonság, teljesen karbon mindene, némi szivaccsal a tetején, 143 mm széles verzió. 2 éve használok pontosan ugyan ilyet a Canyon-on, nekem nagyon bevált, úgyhogy nem nagyon kerestem más megoldást, mikor nyereg után kezdtem el bámészkodni. 

A középrész 30 a nyereg pedig 20 dollárba került. 


Mars módosította - 2021. február 19. - 12:49


#50
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.095 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Így OK, megértem.

 

A Revelation RC villával nagy mázlid volt viszont. A legtöbb webshop március, sőt április előtt nem ígéri, hogy lesz. Ugyanez a Pike villával. Out of Stock mindenhol gyakorlatilag az összes létező verzió.

 

Nagyon komoly shortage van minden alkatrészre, ahogy Biketrigger írta korábban, ezt érdemes figyelembe venni, ha valaki tervez egy kis fejlesztést a közeljövőben. Addig érdemes megvenni mindent, amíg még lehet.


---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#51
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 479 hozzászólás

Ha adapterrel tennél fel a CenterLock felfogatásra 6-csavaros tárcsákat majd, akkor inkább érdemes 6-csavaros agyakat vásárolni szerintem. Típustól függően, kb. 5-10 grammal nehezebb 1-1 6-csavaros agy a CenterLock verzióhoz képest, cserébe egy DT Swiss CL adapter az önmagában +42 gramm. Ha mondjuk Ti-csavarokat használnál, 6 db ebből meg 8 gramm csak. De az acél is ~14-15 gramm, ha jól rémlik, szóval ha 30-40 grammal is, de már csak ezzel is könnyebb lenne összességében a setup. ;)

Példa, CL-es első DT 350 agy 138g: https://r2-bike.com/...e-BOOST-28-Hole
6-csavaros 147g: https://r2-bike.com/...BOOST-Thru-Axle
CL hátsó 350-es agy, 245g: https://r2-bike.com/...Freehub-SRAM-XD
6-csavaros 250g: https://r2-bike.com/...Freehub-SRAM-XD


Alapvetoen CL tárcsákat szeretnék feltenni, ezért néztem CL agyat. Illetve a CL agynál megvan az a lehetőség, hogy 6 csavaros tárcsát tegyek fel, ha véletlen úgy hozza a szükség. 6 csavaros agynál ez a lehetőség nem adott.

Ezt a tárcsát szeretném majd kiprobálni egyébként: https://bike.shimano...0/RT-MT800.html

#52
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.095 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ha adapterrel tennél fel a CenterLock felfogatásra 6-csavaros tárcsákat majd, akkor inkább érdemes 6-csavaros agyakat vásárolni szerintem. Típustól függően, kb. 5-10 grammal nehezebb 1-1 6-csavaros agy a CenterLock verzióhoz képest, cserébe egy DT Swiss CL adapter az önmagában +42 gramm. Ha mondjuk Ti-csavarokat használnál, 6 db ebből meg 8 gramm csak. De az acél is ~14-15 gramm, ha jól rémlik, szóval ha 30-40 grammal is, de már csak ezzel is könnyebb lenne összességében a setup. ;)

 

Példa, CL-es első DT 350 agy 138g: https://r2-bike.com/...e-BOOST-28-Hole

6-csavaros 147g: https://r2-bike.com/...BOOST-Thru-Axle

CL hátsó 350-es agy, 245g: https://r2-bike.com/...Freehub-SRAM-XD

6-csavaros 250g: https://r2-bike.com/...Freehub-SRAM-XD


---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#53
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 479 hozzászólás

A 350-es agyat borítékolhattam volna előre.

Mondjuk ilyen kevéslukas, egyenesküllős kerékszettnek én nem ugranék neki összedobni a pincében. Ezeket nem komoly mérőórával centrírozzák? Vagy ez már munkadíjjal együtt van?


Szerencsére baráti körben van a fűzéshez szerszám és műszer is, így a megfelelő küllőfeszesség elérése nem lesz gond. Ily módon a fűzés már benne van az árba, mert az számomra külön költséget nem jelent majd.

Persze ez a szett még csak terv, bármilyen egyéb ötletet szívesen fogadok.
  • Rabbit kedveli ezt

#54
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 864 hozzászólás
  • LocationKelenföld

A 350-es agyat borítékolhattam volna előre.

 

Mondjuk ilyen kevéslukas, egyenesküllős kerékszettnek én nem ugranék neki összedobni a pincében. Ezeket nem komoly mérőórával centrírozzák? Vagy ez már munkadíjjal együtt van?



#55
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 479 hozzászólás

Írd már le lécci, milyen alkatrészekből raksz össze ugyan olyan súlyú kereket jóval kevesebb pénzből! Ez sokunkat érdekelne azt hiszem.

Newmen ewolution sl a 30: https://www.newmen-c...ution-sl-a30/  

 

700 eur és 1780 gramm 

 

906354@2x.jpg

 

Hirtelen egy oldalról válogatva erre gondoltam:

350-es hátsó agy:  

https://www.bike24.c...menu=1000,2,98 

 

350-es első agy: 

https://www.bike24.c...menu=1000,2,98 

 

Sapim D-light küllők: 

https://www.bike24.c...m/p229362.html 

 

Sapim Polyax aluminium anyák: 

https://www.bike24.c.../p2200473.html 

 

DT XM481 felnik: 

https://www.bike24.c.../p2155169.html 

350%20cl%20sp-700x700.jpg

küllők: 59,3 eur 280 gramm
anyák: 19,6 eur  20 gramm
első agy: 58,69 euro 145 gramm 
hátsó agy: 149,40 eur  274 gramm
felnik: 170,74 eur 1050 gramm
 
Összesen: 457,73 eur 1769 gramm
 
És egy kis tuning, amely a súlyt nem befolyásolja, és az árban még mindig marad 200 euró körüli előny a komplett kereket nézve a Newmen-el szemben: 

  • sisqo, Kisherceg, ZolkoW és 1 további fórumtag kedveli ezt

#56
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.412 hozzászólás

Sokat gondolkodtam a keréken, jelenleg most úgy áll, hogy inkább építés lesz, mintsem gyári megoldás. Nagyon jókat olvastam az említett Newmen szettről, de az áránál jóval kevesebből hozok össze egy ugyanolyan súlyú és tudású szettet, sőt. Az SS felhasználás miatt a racsnimechanikán sokat töprengek, de azt hiszem találtam egy jó megoldást. Ez főleg arról szól, hogy a lehető legkisebb fokú holtjátékot keresem az ideális megindulás érdekében. Nem, ezek nem létfontosságú feltételek, de ha már, akkor csináljam rendesen smile.png

 

Írd már le lécci, milyen alkatrészekből raksz össze ugyan olyan súlyú kereket jóval kevesebb pénzből! Ez sokunkat érdekelne azt hiszem.


Marci

#57
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 479 hozzászólás

Akkor triál cuccok, ECHO, TryAll, és még ami én már nem ismerek.
Jó pár évvel ezelőtt is alap volt már a 108 reteszelés. Magas profilú lánckerék, 2.3as szélesség ( 8 seb lánc). És rendes ipari acél anyagok.

Örök élet, és meg jó pár nap. Ja, sz@rra nyúlott lánccal is tökéletes, ugye a magas profil miatt.

Sarat nem biztos, hogy szeretik, tisztíthatósággal lehet gond.

Köszönöm, az ötlet jó, de az a buktatója, hogy boost-os hátsó agyra van szükségem, tehát a sarutávolság 148 mm, ráadásul átmenőtengelyes ami pedig 12 mm-s. Tehát csak olyan agyak jók, melyek 148x12 szabványnak megfelelnek, és a triálos holmik között nem találtam ilyet. 



#58
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 hozzászólás

lehető legkisebb fokú holtjátékot keresem

Akkor triál cuccok, ECHO, TryAll, és még ami én már nem ismerek.
Jó pár évvel ezelőtt is alap volt már a 108 reteszelés. Magas profilú lánckerék, 2.3as szélesség ( 8 seb lánc). És rendes ipari acél anyagok.

Örök élet, és meg jó pár nap. Ja, sz@rra nyúlott lánccal is tökéletes, ugye a magas profil miatt.

Sarat nem biztos, hogy szeretik, tisztíthatósággal lehet gond.


a második p néma!

#59
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 479 hozzászólás

Izgalmas projekt, gratulálok hozzá, feltétlenül követem!

Ha a Syntace termékeket szereted nézd meg esetleg a Newmen holmikat is. A Liteville és a Syntace csapatot erősítő (pénz és tudás is azt hiszem, de nem találom a cikket) ember áll mögötte. Egyelőre kormányom és kerekem van, nagyon meg vagyok elégedve velük. A 30 mm-es felnivel szerelt gyári kerék az különösen jó értékeléseket kapott mindenhol. Úgy látom árban is passzol a projekthez a márka.   

Sokat gondolkodtam a keréken, jelenleg most úgy áll, hogy inkább építés lesz, mintsem gyári megoldás. Nagyon jókat olvastam az említett Newmen szettről, de az áránál jóval kevesebből hozok össze egy ugyanolyan súlyú és tudású szettet, sőt. Az SS felhasználás miatt a racsnimechanikán sokat töprengek, de azt hiszem találtam egy jó megoldást. Ez főleg arról szól, hogy a lehető legkisebb fokú holtjátékot keresem az ideális megindulás érdekében. Nem, ezek nem létfontosságú feltételek, de ha már, akkor csináljam rendesen :) 

 

37125-00-d-59453.jpg


  • Kisherceg kedveli ezt

#60
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.412 hozzászólás

Mi ez a nyeregcso? Talan vakamelyik pnw? Peldaul a Loam? Tetszik ez az optimista keramiacsapagyas otleted :DDD

 

 

Igen, dropperből a PNW Loam-ot néztem: https://www.pnwcompo...33174437855309 

Ezzel a karral: https://www.pnwcompo...32087738875981

Lehet hogy jó befektetés lesz az a PNW nyeregcső, mostantól öri-garisak a cuccaik: https://bikepacking....etime-warranty/
 


Marci