Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Pace Cycles

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
94 hozzászólás a témában

#1
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.470 hozzászólás

nahát, egyrészt Marcinak igaza van (má' megin' rolleyes.gif :D). másrészt ha jól látom, ez a váz a jobbik fajta (nyitott rögzítőszemek) végigbovdenházazott váltást fogad, így a váltó+bovden+ház+kar kombó hasonlóan "könnyed" fel-leszerelhetőséget biztosított volna, ha i-spec (nemtommelyik kell a fékkarodhoz) váltókart választasz. szerintem. de mindez mit se' számít, hiszen ez egy SS bicaj, valszeg nem sokat fog váltósként pironkodni. legalábbis nekem ez a tapasztalatom, akárhányszor váltósítottam SS bringát, mindig gyorsan újra egysebivé vedlett. egyszerűen nem volt jó váltóval se az inbred, se a unit. ;) persze simán lehet, hogy tök jó lesz! majd segítünk keresni az újabb SS vázadat! :P :D


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.490 hozzászólás

A következő szakaszba lép a Pace építése. 

Racionálisan megmagyarázni ezt a fejlesztést nehéz, de azért megpróbálom. smile.png

NEM kell megmagyaráznod senkinek semmit!!! Ez a te saját bringád, neked így tetszik. És kész. Ne foglalkozz mások véleményével.

Engem is baszogatnak, hogy hogy néz ki a bringám, pl mér van rajta sárvédő vagy egyéb, csak elrondítja - szerintük. Szerintem meg nem...

Nagyon jól kitaláltad ezt a "néha napján váltósítom" dolgot, ez tényleg hatalmas előny a drótnélküli rendszernél.

Az XT sor szerintem jó ötlet, én is azt venném a helyedben. Már csak azért is mert bontható ha esetleg elkopna vmelyik fog.


  • Rabbit és zscs kedveli ezt
Marci

#3
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.466 hozzászólás

Szuper amit ezzel a bringával művelsz! 

Csak az AXS miatt váltottam Sramra, már több mint 2 éve használom az XX1 AXS váltót és kart. Hasonló megfontolásból GX sort és láncot vettem. Amit éreztem, hogy a váltó és a kar nagyon jó, pontosan váltanak, minden-mindenkor ugyan úgy bír történni de nem olyan sima a rendszer még hajtás közben sem mint az XT-XTR esetében amit előtte használtam. Cseréltem a GX sort X01-re, a láncot XX1-re és bármilyen helyzetben érezni lehet a különbséget. Simán oda passzol a top Shimano rendszerek mellé, szemben az NX-GX rendszerekkel és a Shimano hasonló rendszereivel. Még az XT sor és lánc is működhet.     


  • zscs kedveli ezt

#4
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás

A következő szakaszba lép a Pace építése. 

Racionálisan megmagyarázni ezt a fejlesztést nehéz, de azért megpróbálom. :)

A bringa egyik, ha nem a legfontosabb tulajdonsága, hogy egysebességesként is használható. Ezt a tulajdonságát mindenképpen meg szeretném őrizni, ugyanakkor már a kezdetek kezdetén is volt olyan igény a fejemben, hogy magas hegyek között, hosszabb távú maratonversenyeken használjam a bicajt. Ehhez pedig mindenképpen szükséges azon képessége, hogy váltóval is lehessen használni. 

Ugyanakkor mindenképpen olyan megoldást szerettem volna aminek a fel/le/át szerelése a lehető legrövidebb, legfájdalommentesebb módon kivitelezhető. A DT kerék, és a hozzá kapható mindenféle rotortest lehetővé teszi, hogy az SS szettet egy mozdulattal lehúzzam az agyról, és egy fogaskeréksorral előre felszerelt rotort csak egyszerűen a helyére toljak. Innentől kell még egy lánccsere, ami a patentszem miatt csak egy pillanat, illetve a váltó és váltókar felszerelése. A komplikált rész nyilván az utóbbi kettő, mert fel kell őket szerelni, kell ház és bovden is, illetve össze kell fűzni és még be is kell állítani. Persze, ez semmiség, ha évente 1x, 2x szeretné megtenni az ember, de ha mondjuk egyik napról a másikra, viszonylag sűrűn, akkor már más a helyzet. 

Fenti eszmefuttatás eredménye lett az alábbi megoldás, ami persze ezen túl még rettentően érdekes és jónak is tartott megoldás a részemről. Egyelőre más még nincs meg, a rotortest a majdan választott sortól függ majd, illetve a lánc is ennek fényében alakul majd ki. Erősen tűnődöm egy XT soron és láncon, de ezzel kapcsolatban szívesen veszem a véleményeteket, tapasztalataitokat. A Microspline-tól nem aggódom, szerintem nem rosszabb szabvány mint a DX, de sorból az XT-t kifinomultabbnak tartom a GX-nél, az X.0 (1295) viszont nagyon nagy ugrás, vajon jobb is annyival? 

 

Sram GX AXS: 

Sram-GX-AXS-1.jpg

 

Sram-GX-AXS-2.jpg

 

Végül egy viszonylag friss kép a bringáról, amire majd kerül: 

 

613rXD1XAm4mJ5MiZEu68DW0leEpN_lsw4BrvgVt


  • karakoram, marton, Kisherceg és 2 további fórumtag kedveli ezt

#5
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 927 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Jó fotók, jó bringa, nem hiszem, hogy megbántad. Legalább a gumi is habtiszta lett!

 

Vasárnap gondoltam átsurranok a jánoshegyi-tündérhegyi aszfalton a sárvédőssel, hát nem voltam boldog. Ahogy mondod, túlságosan letaposták a havat, így inkább már jégpáncél volt végig. Szöges gumi kellett volna oda.



#6
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás

Annyira csodálatos viszonyokban lehetett SS-ezni a hétvégén, hogy erről meg kell osszak két képet. Nagy naivan megnéztem hány fok van, 1 fok volt. Szél: fúj, de nem vészesen. Eső: nincs, nem is lesz. GO! 

 

Aztán mikor kígyózok éppen fel az Edvi Illésen, akkor kezd gyanús lenni, hogy havas a hegyoldal. Semennyire egyáltalán nem voltam tudatában annak, hogy hó lehet a hegyen. Pedig esett rendesen eső a múlt héten, de valahogy nem esett le, hogy ez feljebb akár hó is lehet. Jobb is így, ha tudom, tuti nem indulok el. Az öregség, a puhányság, és a technika védelme lett volna az egyáltalán meg nem süvegelendő indokaim többsége. 

 

h-1.jpg

 

Ezzel szemben rég bringáztam ilyen jót, olyan tapadás volt, hogy az már szinte hihetetlen. Azért persze elő elő fordult kiállva tekerésnél némi hátsókerék megforgás, de ennyi izgalom kell, és a kormányba sem haraptam bele szerencsére. Lefelé meg annyira jól kezelhető, és kiszámítható volt a bringa, hogy el sem hittem. Fogalmam sincs, hogy ez minek köszönhető, de az én technikai tudásomnak azért kevéssé, szóval betudom a geometriának meg a gumiknak, de ez most nagyon szuper volt. Állítom, hogy kontrollálhatóbban csóválta a hátulját, mint sárban/szárazon. Aki teheti, tegyen egy próbát amíg még nem jégmező hanem hómező honol. 

 

h-2.jpg


  • Kisherceg, ZolkoW és Rabbit kedveli ezt

#7
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás

Kíváncsi vagyok, mi lesz a véleményed a gumikról, ha kopotabbak lesznek. Elől, hátul használtam, elől megvan még, a hátsó elkopott, kb 4 300 km-t bírt alattam. De a végén már nagyon nem volt jó. Se le, se fel nem volt az igazi. És fokozatos volt a teljesítmény vesztése a kopással. Utólag azt mondom, kb 3 000 km-ig volt igazán jó.

Ezzel úgy vagyok, hogy ha 3 ezer km-t már remélhetek ettől a gumitól, az több mint elég. Sokat kényszerülök menni a városban a hegyig, szóval nem számítok ennyire, mert elég puha a minta, de már kétezerrel is nagyon elégedett lennék. Az utóbbi jó sok évben főleg Schwalbe gumikkal próbálkoztam, és ott 1000-1500 km után már nem csak él, de minta sem volt, foltosodott, és kopott ki az oldalfal. Szóval kicsit lent van az ingerküszöböm gumi terén, de egyelőre a Maxxis nagyon szimpatikusnak tűnik, korábban egy pár Ikon-t már elkoptattam, és az is bírt 4 ezer kilométert mielőtt kivágta egy kő a barna oldalfalát. A minta még akkor is jó volt rajta.  



#8
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás

 

Neked a negatív stucni miatt ez a verzió jobb lehet, szebben nézne ki szerintem, hogy a stucni fölé hajtható: https://r2-bike.com/...omputer-mount_7

k-edge-computer-mount_7.jpg

 

Fékpofákból megpróbálnék valami mást a gyári helyett, majdnem biztos vagyok benne, egy borda nélküli Trickstuff csodát tesz majd.

 

Off kicsit, szóval, nekem a Magura MT7-ek a Shimanok után olyanok, hogy elgondolkoztam, hátra elég lenne velük egy 160-as tárcsa, mert akkorát fognak. Maradok persze 180-nál, 180-as tárcsás alapból a vázam, ha akarnék, se tudnék 160-as tárcsát használni, csak mint érdekesség, írom. Az MT8-as XC bringám 180/160-nal szerelt, MT8 szuper jól fog (közelíti a Trickstuff fékeim brutális fékerejét), de onnan a Fathomra átülve újra és újra elájulok ettől az adagolhatóságtól és az általam korábban sosem tapasztalt fékerőtől.

A fenti tartó van fent a canyon-on is 2,5 éve, és hibátlanul teszi a dolgát. Úgyhogy köszi a megerősítést, vettem ma még egy ugyanilyet. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy már azt is aliexpress-ről rendeltem, meg a mait is, és 4 dollár volt, ingyen szállítással. (és nem csak garmin hanem bryton adapterek is járnak hozzá) Mi annak az oka, hogy majd 10x annyiba kerül ugyanaz? A kérdés csak részben költői, mert egy ilyen alkatrésznél tényleg nem látom a hozzáadott értéket sehol.  

 

A fék kapcsán most még várok kicsit, hátha több idő kell neki, mert annó a canyon-on az XT ugyanezzel a gyári, bordás, gyantás pofákkal jobban fogott igaz, azon rt-66-os tárcsák vannak. Aztán van még itthon egy pár fémes Shimano is, nem vagyok a fémes híve, de kipróbálom. Aztán egyébként itt is kikötök majd a TrickStuff-nál, mert az nekem is nagyon bevált. Az XT esetében nekem bőven lenyűgöző mennyiségű a fékerő, és a kar érzetét a Shimano-nak szeretem a legjobban. A magurától tényleg a kar anyaga és minősége tántorított el, egyszerűen nem mertem bevállalni, mert több rizikót láttam benne mint a vélt nyereség. 



#9
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.470 hozzászólás

Kíváncsi vagyok, mi lesz a véleményed a gumikról, ha kopotabbak lesznek. Elől, hátul használtam, elől megvan még, a hátsó elkopott, kb 4 300 km-t bírt alattam. De a végén már nagyon nem volt jó. Se le, se fel nem volt az igazi. És fokozatos volt a teljesítmény vesztése a kopással. Utólag azt mondom, kb 3 000 km-ig volt igazán jó.


Off, ezzel - bár más gumimodellekkel van tapasztalatom - maximálisan egyetértek, bár talán általánosságban elmondható, hogy mindegyik nagyjából így viselkedik. Kivéve azokat, amik gyárilag gyenge teljesítményt nyújtanak. Nyilván a minta kopása nem a bütyök eltűnését jelenti, hanem a bütykök eleinek kopását.
  • ultio kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#10
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.168 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Garmin tartó kapcsán stucni fölé.

Ilyenem van kb. 6 éve, bírja szépen: https://r2-bike.com/...unner-Computers

k-edge-computer-mount-stem-mount-for-gar

 

Neked a negatív stucni miatt ez a verzió jobb lehet, szebben nézne ki szerintem, hogy a stucni fölé hajtható: https://r2-bike.com/...omputer-mount_7

k-edge-computer-mount_7.jpg

 

Fékpofákból megpróbálnék valami mást a gyári helyett, majdnem biztos vagyok benne, egy borda nélküli Trickstuff csodát tesz majd.

 

Off kicsit, szóval, nekem a Magura MT7-ek a Shimanok után olyanok, hogy elgondolkoztam, hátra elég lenne velük egy 160-as tárcsa, mert akkorát fognak. Maradok persze 180-nál, 180-as tárcsás alapból a vázam, ha akarnék, se tudnék 160-as tárcsát használni, csak mint érdekesség, írom. Az MT8-as XC bringám 180/160-nal szerelt, MT8 szuper jól fog (közelíti a Trickstuff fékeim brutális fékerejét), de onnan a Fathomra átülve újra és újra elájulok ettől az adagolhatóságtól és az általam korábban sosem tapasztalt fékerőtől.


---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#11
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.160 hozzászólás

 

Számomra továbbra is elképesztő, hogy a gumiból micsoda magabiztosságom fakad. Egyszerűen hiába a vizes kő vagy gyökér, csak tenni kell a kereket, mozdítani a kormányt, és pontosan oda fog menni a bringa, ahová gondolom. Sokat tulajdonítok ebből a geometriának is, de az, hogy a gumi nem csúszik meg se fel, se le, se gyorsan, se még gyorsabban, ez valami elképesztő. Nagyon-nagyon jó érzés ez. Puffog a gumi az elemeken, mert azért kap rendesen a kerék, mivel ugye semmit nem látok kb. a levéltakaró miatt. De csak csendben, és pontosan ott gurul, ahol akarom. Jelenleg 1,6 bar van a gumikban, de szerintem ezt legközelebb leteszem 1,4-re, és a jelenlegi súlyomhoz még lehet, hogy az is sok lesz, valahol 1,1 körül lesz a jelenlegi igazság úgy, hogy szerintem akkor még nem fog kopogni a felni. Elképzelni sem tudom, hogy 1,1-en micsoda stabilitás lesz... 

 

Kíváncsi vagyok, mi lesz a véleményed a gumikról, ha kopotabbak lesznek. Elől, hátul használtam, elől megvan még, a hátsó elkopott, kb 4 300 km-t bírt alattam. De a végén már nagyon nem volt jó. Se le, se fel nem volt az igazi. És fokozatos volt a teljesítmény vesztése a kopással. Utólag azt mondom, kb 3 000 km-ig volt igazán jó.


  • Kisherceg kedveli ezt
Canyon Spectral AL 5.0 EX (2017)
rasti rusti

#12
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás

Az elmúlt szombaton az idei év eddigi legszebb időjárásában gerjesztettem a wattokat a hegyen. 

 

k-d1.jpg

 

Reggel vártam egy órát, hátha jobb lesz az idő. Nos, ez felesleges volt, mert nem lett jobb, de azért csak elindultam. Azt hiszem, hogy megvan értelemszerűen a bringa gyenge pontja jelenleg, ami nem más, mint a tempója városban. Hangulatfüggő, mikor zavar az, hogy 18 km/h-nál nem tudok gyorsabban menni a városban síkon a 32/22-es áttétellel. Most éppen nem zavart, egész jól átvonultam a hegy lábához 100 körüli fordulaton bemelegedve. Egy lazább majd egy keményebb aszfaltos mászás után becsaptam terepre, ahol készült a feni kép. Az ősz jótékony hatása a levéltakaró, így sár egy szem sem volt, pedig brutál párában állt az egész hegy. 

 

k-d2.jpg

 

Számomra továbbra is elképesztő, hogy a gumiból micsoda magabiztosságom fakad. Egyszerűen hiába a vizes kő vagy gyökér, csak tenni kell a kereket, mozdítani a kormányt, és pontosan oda fog menni a bringa, ahová gondolom. Sokat tulajdonítok ebből a geometriának is, de az, hogy a gumi nem csúszik meg se fel, se le, se gyorsan, se még gyorsabban, ez valami elképesztő. Nagyon-nagyon jó érzés ez. Puffog a gumi az elemeken, mert azért kap rendesen a kerék, mivel ugye semmit nem látok kb. a levéltakaró miatt. De csak csendben, és pontosan ott gurul, ahol akarom. Jelenleg 1,6 bar van a gumikban, de szerintem ezt legközelebb leteszem 1,4-re, és a jelenlegi súlyomhoz még lehet, hogy az is sok lesz, valahol 1,1 körül lesz a jelenlegi igazság úgy, hogy szerintem akkor még nem fog kopogni a felni. Elképzelni sem tudom, hogy 1,1-en micsoda stabilitás lesz... 

 

k-d3.jpg

 

A fék még mindig nem "olyan". Most tényleg nem kopott még össze rendesen, vagy egyszerűen ezen a tárcsán a Shimano gyári, bordás, gyantás pofája ennyit tud. Az XT-ben TrickStuff borda nélküli, szintén gyantás pofa van, és az fog, mint a szög. Ez sokkal kevéssé digitális, és fékerőben sincs (még) ott. 

A fenti képen már az is látszik, hogy kicsit lóg a lánc. Ez jó jel, használt smile.png Viszont kíváncsi leszek, hogy a kezdeti helyezkedés után az első ráfeszítés után mennyi idő kell neki, hogy újra eljussunk ebbe az állapotba. Az tuti, hogy az egyenletes lánckerék kopás szempontjából ez a központi anyás lánckerék nem a legszerencsésebb, mert nem lehet elforgatni a kopás függvényében. Gyanítom a következő lánckerék a gyári XT acélfogas megoldása lesz, avagy valami rozsdamentes acél cucc, ha találok, mert azok jóval tartósabbak lehetnek még ezzel a rögzítéssel is. Amúgy ez a jelenlegi alu sem olyan, mint a vaj, még nem látszik rajta kopás. 

Továbbá nyitott kérdés még a stucni feletti terület. Szeretnék oda, hogy középen legyen, valamilyen gps tartót, tudtok valamit ajánlani, ami jó? Ha az elvisz fél centi gyűrűmagasságot, akkor a maradék 1-1,5 centire kellene még nekem a jelenlegi otromba durung gyűrűk helyett valami szép de fekete, és nem karbon gyűrű. Tudom, vannak problémáim... biggrin.png De ezek az apróságok fontosak nekem. Van erre is tippetek? A villanyak ezen felüli részét, ha lesz, akkor levágom, mert ennél feljebb biztosan nem akarom már tenni a kormányt soha, mint ahol most van. Így meg még ez is nagyon nagy tartaléknak tekinthető. 

Már csak a Camelbak kulacsot kéne kipróbálni, de erre még nem vitt rá a lélek, pedig itt áll a polcon biggrin.png   


Mars módosította - 2021. november 17. - 17:05

  • karakoram, ultio, Kisherceg és 2 további fórumtag kedveli ezt

#13
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.470 hozzászólás

a beszámoló szuper, a bringa még szuperebb :), az alábbi mondat mögötti dolgok pedig remélem, hogy nem annyira nehezek/problémások, mint ahogyan hangzik. 

 

Az utóbbi két tekerésem alkalmával a jelenlegi helyzetemhez képest viszonylag felszabadultam passzíroztam a Pace-el... 

 

 

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#14
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás

Az utóbbi két tekerésem alkalmával a jelenlegi helyzetemhez képest viszonylag felszabadultam passzíroztam a Pace-el, így gondoltam leírni néhány tapasztalatot. 

 

IMG-20211017-114416.jpg

 

Az első, örökbecsű mondat, hogy a váltó átb@sz... 

Sokat agyaltam, hogy 1x1 legyen-e a bringa, de a vágy meggyőzött, hogy igen, persze azért olyan megoldást választottam ugye, amivel bármikor áttérhetek váltósra, ha a helyzet úgy hozza. Viszont elképesztően jó a bringa mint SS szerkezet. A lánc feszességének beállítása a kerék középre pozicionálásával viszonylag összetett művelet, főleg, ha még a féktárcsát is középen szeretnénk tudni a fékben. Nem, nem annyi, hogy minden csavart meghúzol, és jó. A sorrend nagyon nem mindegy. De ha megvan, akkor tökéletesen középen van minden, ami az én SS tapasztalataimmal nagyon nem esik egybe a múltból, ezért is emelem ezt ki ennyire. Az már csak hab a tortán, hogy a DT mennyire profi kerék. Értem már, hogy a rám hatással lévő barátaim kerékpár alkatrészeket firtató beszélgetéseink alkalmával miért tartottak ki mindig amellett, hogy a kerék DT. A bringa egyébként csendes. Mármint nyilván, mert 1x1, de hogy sehol egy recsegés, nyiszogás, meg semmi sem, pedig lapátolom rá a homokot rendesen. A hosszú, lapos geometria a brutál meredek nyeregvázcsővel és rövid fejcsővel valami elképesztő jó nekem. Ezt kombinálva a széles felnikkel és a traktor gumikkal, no meg az acél vázanyaggal... Hihetetlen élmény minden túlzás nélkül. A hátulja nem kemény, kicsit sem. A közepe nem hajlós, kicsit sem. Mi kell még? Persze, hátul a gumi sokat segít, és ezért is tettem rá ilyet/ekkorát. Most már nyugodtan mondhatom, hogy bejött az elmélet. Tökéletesen elég hátul is a "rugóút" olyannyira, hogy simán mentem PR-eket lefelé is olyan helyeken, ahol eddig a PR-t a trail fully-val tartottam. Apropó hátsó gumi, durván agresszív, szépen pakolja be a mezzsebe a földet még van, hogy felfelé is... :D A bicaj fel is, le is olyan stabil ami eddig elképzelhetetlen volt számomra. Mindezt úgy, hogy a gumik miatt nagyon bízom benne. Valószínűleg, ha a fully-n is ilyen rendes gumik lennének, akkor ott is más lenne a helyzet, ki is fogom próbálni. Egyébként ez a 12,5 kilós súly menetkész állapotban nagyon jólesik. Rendesen könnyűnek érzem, pedig lehetne 10 kg is. A kormánypozíció kicsit szélsőséges tudom, de az én magasságomhoz és karhosszamhoz annyira telitalálat, hogy csak na. Életem legdrágább ár/érték arányú bringaalkatrésze az a stucni, de egy fillérjét sem bánom. A 780-as kormány is nagyon bejött, kezdem is keskenynek érezni a másikon a 760-at. Tudtam, hogy ez lesz :S A revelation villa a maga 150 mm-ével nagyon szépen mozog, bár tény, hogy beszerelés előtt olajcsere, és szivacsgyűrű áztatás spéci Fox kék trutyiban megtörtént. Viszont tokenből most kettő van benne, pedig 3-at terveztem. Jó így teljesen, főleg annak fényében, hogy az elmúlt 2 hónapban könnyebb lettem 10 kilóval. (nem tervezetten, szopás a köbön...) De a gyári leírás szerint 1 token van benne, és adnak hozzá kettőt a dobozban. Na most mikor szétszedtük, nem volt benne, kérdés, hogy a fix, nyomórúd végén lévő annak számít-e? Ha igen, akkor rendben vagyunk.  A fékek jók, lesznek. Lassan kopnak be, vagy csak nem megyek hozzá elég gyorsan, hogy gyorsan bekopjanak. Kétségtelenül jobban fog még az XT a Canyon-on, igaz abban Trickstuff pofa van. Persze, már most is megáll ahol, és amikor kell, de ez még nem az, ami lehetne. A nyomáspont viszont fix, nem vándorolgat, ez jó hír ennél is. A hajtás szépen teszi a dolgát, egyelőre a kerámiacsapágyas GUB középrész is szuperül forog, kérdés meddig. A pedál is nagyon tetszik, simán lehet, hogy ez csak az xtr placebó hatás, de mintha határozottan lépne be/ki, pedig stopliból nem teljesen új van a cipőimen. Valamint olyan, mintha szilikon szilenteken forognának, kérdés itt is, hogy ez meddig lesz így. Megoldásra vár a stucni feletti hézagolók kérdése, mert nagyon csúnyák és "nehezek". De ez várat magára addig, amíg nem sikerül ide valami jól működő GPS tartót feltenni, mert jelenleg a kormányon van a Bryton gumikarikás tartókája, ami amúgy hibátlan, de kicsit zavar, hogy nem középen van. A transfer post is nagyon szuper, a hossza/az útja, mind szuper nekem. Nagyságrendekkel működik finomabban (még) mint az iridium dropper. Viszont olyat koppan kifelé, hogy mindig megijedek kicsit. Mondjuk utána a Canyonon meg mindig fülelek, hogy felment-e teljesen, szóval van előnye is, de azért odafért volna valami ütköző szerintem. Mint SS bicaj hihetetlen élményeket hoz vissza, bitang jókat tekerésztem vele. Nagyon jó haladni vele az olyan részeken felfelé, ahol a váltóssal csak pörizgetek. Lefelé még nagyon kevés vagyok hozzá, de dolgozom rajta. Rövid úton nagyon gyors leszek magamhoz képest, azt vizionizálom...kezes, és rendkívül támogató szerkezet! Már csak a Camelbak kulacsot kell betolnom az egyébként nagyon patent és stabil rozsdamentes tartóba, és megérkeztem. :) 

 

IMG-20211023-123702.jpg


  • Kisherceg és Rabbit kedveli ezt

#15
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.168 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ezt a Keller Zolival felvett videót már annó is nézegettem, és pont az tetszik ebben a nyomban, hogy (a látottak tanulsága szerint is) majdnem bármilyen bringával és tempóval teljesíthető. 

Aztán mikor legutóbb felmásztam azon a köves meredélyen a nyomok kezdetéhez, akkor egy olyan nyomot sikerült találnom, ahol egy ponton kb gyalog/négykézláb is alig bírtam lelépni egy ilyen sziklafal szerű részen. A videót elnézve nem jó nyomon voltam, mert ezen olyan nincs smile.png Na, majd mostanában elkezdem újra felfedezni a környéket, a hétvégére is jó időt mondanak. 

A helyzet az, hogy ez a nyom most is megvan, de egészen másképp néz már ki. Rendesen legyalulták már, ami itt még döngölt kanyargós, például a fenti részen, az most gyökeres, köves, sziklás sok helyen. Továbbá, ami a videón 1:09-1:10-nél látható, az a rész most egészen technikás, sziklás rész. De a bringáddal sima ügy, ilyen helyekre való az. ;)


---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#16
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás

biggrin.png

Hja, a Fathommal lementem vagy 40-50x az elmúlt 3-4 hónapban a középső és a jobbos nyomon, egy idő után már az ugratókat is beadtam - bár a "double"-öknél nem a teljes távot (túl besz*ri és óvatos vagyok én ahhoz, sőt). Aztán nemrég arra tévedtem az XC bringámmal és úgy "rutinból" gondoltam végig gurulok a pályán. Hát a középső gyökeres sziklakertnél hamar beugrott, hogy nem a Fathom van alattam, mikor a fák közt találtam magamat. biggrin.png

 

No jó, csak fél métert túlgurultam, nem fogtak meg az XC külsők a hirtelen jobbos kanyar előtt, de akkor is. Szóval, azért csak óvatosan! wink.png

 

update: ez a nyom az Árpád középső nyom, 2015 októberi videó, merev villa, XC bringa, dropper, elől megyek:)

Ezt a Keller Zolival felvett videót már annó is nézegettem, és pont az tetszik ebben a nyomban, hogy (a látottak tanulsága szerint is) majdnem bármilyen bringával és tempóval teljesíthető. 

Aztán mikor legutóbb felmásztam azon a köves meredélyen a nyomok kezdetéhez, akkor egy olyan nyomot sikerült találnom, ahol egy ponton kb gyalog/négykézláb is alig bírtam lelépni egy ilyen sziklafal szerű részen. A videót elnézve nem jó nyomon voltam, mert ezen olyan nincs :) Na, majd mostanában elkezdem újra felfedezni a környéket, a hétvégére is jó időt mondanak. 



#17
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.168 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ááá, látom már, köszi, igazad van. Leközelebb megnézem azt is, ha jól rémlik, akkor eddig még csak a középső nyomot használtam ott is, nem véletlen biggrin.png

biggrin.png

Hja, a Fathommal lementem vagy 40-50x az elmúlt 3-4 hónapban a középső és a jobbos nyomon, egy idő után már az ugratókat is beadtam - bár a "double"-öknél nem a teljes távot (túl besz*ri és óvatos vagyok én ahhoz, sőt). Aztán nemrég arra tévedtem az XC bringámmal és úgy "rutinból" gondoltam végig gurulok a pályán. Hát a középső gyökeres sziklakertnél hamar beugrott, hogy nem a Fathom van alattam, mikor a fák közt találtam magamat. biggrin.png

 

No jó, csak fél métert túlgurultam, nem fogtak meg az XC külsők a hirtelen jobbos kanyar előtt, de akkor is. Szóval, azért csak óvatosan! wink.png

 

update: ez a nyom az Árpád középső nyom, 2015 októberi videó, merev villa, XC bringa, dropper, elől megyek:)


zscs módosította - 2021. október 01. - 10:57

---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#18
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.466 hozzászólás

Csak most értem ide, klassz lett, gratulálok! Sok kilométert kívánok vele!



#19
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás
Ááá, látom már, köszi, igazad van. Leközelebb megnézem azt is, ha jól rémlik, akkor eddig még csak a középső nyomot használtam ott is, nem véletlen :D
  • zscs kedveli ezt

#20
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.168 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

ez nem az árpád ám, ez a Látóhegy DH. https://www.strava.c...249081202382466

Strava mindent lát. :)

 

Ez az Árpád, 1 balos sziklás rettenet nyom van, egy középső viszonylag könnyebb és egy jobbos technikásabb. https://www.strava.c...392238021862688


---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507