Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Pace Cycles

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
106 hozzászólás a témában

#81
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Írd már le lécci, milyen alkatrészekből raksz össze ugyan olyan súlyú kereket jóval kevesebb pénzből! Ez sokunkat érdekelne azt hiszem.

Newmen ewolution sl a 30: https://www.newmen-c...ution-sl-a30/  

 

700 eur és 1780 gramm 

 

906354@2x.jpg

 

Hirtelen egy oldalról válogatva erre gondoltam:

350-es hátsó agy:  

https://www.bike24.c...menu=1000,2,98 

 

350-es első agy: 

https://www.bike24.c...menu=1000,2,98 

 

Sapim D-light küllők: 

https://www.bike24.c...m/p229362.html 

 

Sapim Polyax aluminium anyák: 

https://www.bike24.c.../p2200473.html 

 

DT XM481 felnik: 

https://www.bike24.c.../p2155169.html 

350%20cl%20sp-700x700.jpg

küllők: 59,3 eur 280 gramm
anyák: 19,6 eur  20 gramm
első agy: 58,69 euro 145 gramm 
hátsó agy: 149,40 eur  274 gramm
felnik: 170,74 eur 1050 gramm
 
Összesen: 457,73 eur 1769 gramm
 
És egy kis tuning, amely a súlyt nem befolyásolja, és az árban még mindig marad 200 euró körüli előny a komplett kereket nézve a Newmen-el szemben: 

  • sisqo, Kisherceg, ZolkoW és 1 további fórumtag kedveli ezt

#82
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.636 hozzászólás

Sokat gondolkodtam a keréken, jelenleg most úgy áll, hogy inkább építés lesz, mintsem gyári megoldás. Nagyon jókat olvastam az említett Newmen szettről, de az áránál jóval kevesebből hozok össze egy ugyanolyan súlyú és tudású szettet, sőt. Az SS felhasználás miatt a racsnimechanikán sokat töprengek, de azt hiszem találtam egy jó megoldást. Ez főleg arról szól, hogy a lehető legkisebb fokú holtjátékot keresem az ideális megindulás érdekében. Nem, ezek nem létfontosságú feltételek, de ha már, akkor csináljam rendesen smile.png

 

Írd már le lécci, milyen alkatrészekből raksz össze ugyan olyan súlyú kereket jóval kevesebb pénzből! Ez sokunkat érdekelne azt hiszem.


Marci

#83
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Akkor triál cuccok, ECHO, TryAll, és még ami én már nem ismerek.
Jó pár évvel ezelőtt is alap volt már a 108 reteszelés. Magas profilú lánckerék, 2.3as szélesség ( 8 seb lánc). És rendes ipari acél anyagok.

Örök élet, és meg jó pár nap. Ja, sz@rra nyúlott lánccal is tökéletes, ugye a magas profil miatt.

Sarat nem biztos, hogy szeretik, tisztíthatósággal lehet gond.

Köszönöm, az ötlet jó, de az a buktatója, hogy boost-os hátsó agyra van szükségem, tehát a sarutávolság 148 mm, ráadásul átmenőtengelyes ami pedig 12 mm-s. Tehát csak olyan agyak jók, melyek 148x12 szabványnak megfelelnek, és a triálos holmik között nem találtam ilyet. 



#84
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 hozzászólás

lehető legkisebb fokú holtjátékot keresem

Akkor triál cuccok, ECHO, TryAll, és még ami én már nem ismerek.
Jó pár évvel ezelőtt is alap volt már a 108 reteszelés. Magas profilú lánckerék, 2.3as szélesség ( 8 seb lánc). És rendes ipari acél anyagok.

Örök élet, és meg jó pár nap. Ja, sz@rra nyúlott lánccal is tökéletes, ugye a magas profil miatt.

Sarat nem biztos, hogy szeretik, tisztíthatósággal lehet gond.


a második p néma!

#85
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Izgalmas projekt, gratulálok hozzá, feltétlenül követem!

Ha a Syntace termékeket szereted nézd meg esetleg a Newmen holmikat is. A Liteville és a Syntace csapatot erősítő (pénz és tudás is azt hiszem, de nem találom a cikket) ember áll mögötte. Egyelőre kormányom és kerekem van, nagyon meg vagyok elégedve velük. A 30 mm-es felnivel szerelt gyári kerék az különösen jó értékeléseket kapott mindenhol. Úgy látom árban is passzol a projekthez a márka.   

Sokat gondolkodtam a keréken, jelenleg most úgy áll, hogy inkább építés lesz, mintsem gyári megoldás. Nagyon jókat olvastam az említett Newmen szettről, de az áránál jóval kevesebből hozok össze egy ugyanolyan súlyú és tudású szettet, sőt. Az SS felhasználás miatt a racsnimechanikán sokat töprengek, de azt hiszem találtam egy jó megoldást. Ez főleg arról szól, hogy a lehető legkisebb fokú holtjátékot keresem az ideális megindulás érdekében. Nem, ezek nem létfontosságú feltételek, de ha már, akkor csináljam rendesen :) 

 

37125-00-d-59453.jpg


  • Kisherceg kedveli ezt

#86
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.636 hozzászólás

Mi ez a nyeregcso? Talan vakamelyik pnw? Peldaul a Loam? Tetszik ez az optimista keramiacsapagyas otleted :DDD

 

 

Igen, dropperből a PNW Loam-ot néztem: https://www.pnwcompo...33174437855309 

Ezzel a karral: https://www.pnwcompo...32087738875981

Lehet hogy jó befektetés lesz az a PNW nyeregcső, mostantól öri-garisak a cuccaik: https://bikepacking....etime-warranty/
 


Marci

#87
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.540 hozzászólás

Izgalmas projekt, gratulálok hozzá, feltétlenül követem!

Ha a Syntace termékeket szereted nézd meg esetleg a Newmen holmikat is. A Liteville és a Syntace csapatot erősítő (pénz és tudás is azt hiszem, de nem találom a cikket) ember áll mögötte. Egyelőre kormányom és kerekem van, nagyon meg vagyok elégedve velük. A 30 mm-es felnivel szerelt gyári kerék az különösen jó értékeléseket kapott mindenhol. Úgy látom árban is passzol a projekthez a márka.   



#88
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Mi ez a nyeregcso? Talan vakamelyik pnw? Peldaul a Loam? Tetszik ez az optimista keramiacsapagyas otleted :DDD

Igen, dropperből a PNW Loam-ot néztem: https://www.pnwcompo...33174437855309 

Ezzel a karral: https://www.pnwcompo...32087738875981 

 

A kerámiacsapágyas középrésszel kapcsolatban egy barátomnak van több éves, pozitív tapasztalata. Ezért gondoltam, hogy kipróbálom. Persze, még a hajtástól függ, hogy végül milyenre lesz szükség, de abban szinte biztos vagyok, hogy a shimano gyári BSA középrészénél nem lesz rosszabb. Az elmúlt évtizedekben megszámlálhatatlan mennyiségű shimano HT2 csapágyat vettem már Deore szinttől XTR-ig, és mind rossz volt. Mármint mind működött, csak nagyon hamar elkopott, beázott, és nem a gőzborotvától. Pedig, módszeresen szét szedtem őket sokszor újkorukban már, és megzsíroztam tisztességesen. Arról nem is beszélve, hogy szépen, és jó nem forgott azért egyik sem, legalábbis ha meglököm a hajtókart lánc nélkül, és egy fordulat után megáll, az nekem nem egy szép forgás... meglátjuk. Nem feltétlen ezt, de ilyet néztem ki: https://www.aliexpre...earchweb201603_



#89
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Dropperről még nem döntöttem, de találtam egy amerikai gyártót, aki élettartam garancia mellett tud 600 g körüli súlyt adni 200-as úttal rendelkező csőhöz, remotekarral együtt.

A hajtás és fék kérdéskörben még nagy a dilemma, de pl középrészből kipróbálok egy kerámiacsapágyasat de olcsót.


Mi ez a nyeregcso? Talan vakamelyik pnw? Peldaul a Loam? Tetszik ez az optimista keramiacsapagyas otleted :DDD

#90
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.636 hozzászólás

Az olcsó kerámiás középcsapágy gondolom vmi ilyesmi (és innen) lesz:

https://www.aliexpre...earchweb201603_

Szerintem nem lesz vele gondod.

A Syntace kormányban is teljesen egyetértek veled.


Marci

#91
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Kormányból és stucniból nekem nagyon szimpatikus a PRC / Procraft, Zsolti egyik korábbi posztja hívta fel rá a figyelmem. Esetleg nézz rájuk.

Olcsó kerámiacsapágyra meg nyomnék egy mínuszt, és a full rozsdamentes acélt ajánlanám helyette, csak így zsigerből.

Milyen rendszerű lesz a kazetta, azt tudod már?

Egyelőre az SS használat miatt sima shimano HG kazettában gondolkodom, de biztosan veszek majd hozzá egyéb dobokat is, hogy tudjam variálni, ha kell. 

 

Úgy indultam, hogy SS hátsóagy lesz, és tudom, hogy csúnya dolog, de végül letettem róla. Olyannyira aranyáron vannak az elérhető boost-os SS hátsóagyak, hogy meghaladják az ingerküszöbömet, még, ha baromi jók is. 

 

Ezek után generálódott a fejemben egy olyan másodlagos igény, hogy váltót is tehessek fel a későbbiekben, úgyhogy ilyesformán az SS agy okafogyottá vált. Persze, ha fellelnék ésszerű SS hátsóagyat, akkor hajlandó lennék e-köré egy külön kereket építeni, szóval ha tudtok ilyenről, akkor ne tartsátok magatokban. 

 

PRC-t nézegettem, de nem találtam számomra megfelelő geometriájú kormányt és stucnit. Főleg azért, mert karbonban nem gondolkozom. Nem azért, mert tartok a karbontól, hanem egyszerűen nekem nem éri meg azt a felárat egy karbon kormány amivel jár egy aluhoz képest. Figyelek a súlyra az építésnél, de ezt a 100-150 grammot most benne hagyom szerintem a rendszerben. (aztán pont most tűnt fel a meridánál egy 780-as karbon egyenes kormány 9 fokos hátrahajlással, szóval még gondolkodom...)



#92
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 995 hozzászólás
  • LocationKelenföld

A szó szoros értelmében semmiképpen sem fogok rámenni a grammokra. 

Viszont cél a lehető legjobb súly elérése úgy, hogy a bringa élvezeti értéke, tartóssága ne csökkenjen. 

Így például a gumik szélesek és jó összetételűek, defekttűrőek lesznek, mintsem könnyűek. A felni inkább széles lesz, de a komplett kerék könnyű, amennyire csak lehet. Kormányból és stucniból a megbízhatóságra megyek, de a méreteikből adódóan vélhetően syntace-ek lesznek, melyek azért könnyűek is. Dropperről még nem döntöttem, de találtam egy amerikai gyártót, aki élettartam garancia mellett tud 600 g körüli súlyt adni 200-as úttal rendelkező csőhöz, remotekarral együtt. 

A hajtás és fék kérdéskörben még nagy a dilemma, de pl középrészből kipróbálok egy kerámiacsapágyasat de olcsót. A fékkel nem tudom mi legyen, de kétségbe esve nem vagyok, ha mást nem, akkor veszek még egy szettet a 4 dugattyús xt-ből, az a Canyonon is nagyon bevált nekem. 

 

Persze, a fentiekkel kapcsolatban szívesen veszem ötleteiteket, mert látjátok, sok konkrétum azért még nincs. 85 kiló vagyok, menetfelszerelésben sem több 90-nél, szóval súlyhatárok nagyon nem érintenek szerencsére smile.png  

Kormányból és stucniból nekem nagyon szimpatikus a PRC / Procraft, Zsolti egyik korábbi posztja hívta fel rá a figyelmem. Esetleg nézz rájuk.

Olcsó kerámiacsapágyra meg nyomnék egy mínuszt, és a full rozsdamentes acélt ajánlanám helyette, csak így zsigerből.

Milyen rendszerű lesz a kazetta, azt tudod már?



#93
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

azt akartam írni igazából, hogy ne grammozz, nem ér annyit! wink.png

Nagyon más világ ezekkel az extrém külsőkkel a csapatás. Hátul nekem 2.5 WT Aggressor van 30mm belső szélességű felnin, 1.4-1.5 baron már majdnem túl kemény is, 1.3 körül viszont szépen kisímítja az egyenetlenségeket úgy, hogy még mindig esélyem nincs felütni. (Számomra) Elég extrém ösvényeken közlekedek, de nem érzem, hogy felüthetném az én tudásommal így, egészen ballonos a külső. Gondolkodtam korábban azon, hogy valamilyen felütésgátló szivacsot beszerzek, de teljesen felesleges.

 

A SingleSpeed kivitel nekem is tetszene, kár, hogy a Giant nem lépte meg, amit a Speci igen. Tuti kipróbálnám SSpeedként! Szóval, kíváncsian várom, hogy haladsz a projekttel. Számomra legalább annyira izgalmas, mint a másik topikban a Yeti. wink.png

A szó szoros értelmében semmiképpen sem fogok rámenni a grammokra. 

Viszont cél a lehető legjobb súly elérése úgy, hogy a bringa élvezeti értéke, tartóssága ne csökkenjen. 

Így például a gumik szélesek és jó összetételűek, defekttűrőek lesznek, mintsem könnyűek. A felni inkább széles lesz, de a komplett kerék könnyű, amennyire csak lehet. Kormányból és stucniból a megbízhatóságra megyek, de a méreteikből adódóan vélhetően syntace-ek lesznek, melyek azért könnyűek is. Dropperről még nem döntöttem, de találtam egy amerikai gyártót, aki élettartam garancia mellett tud 600 g körüli súlyt adni 200-as úttal rendelkező csőhöz, remotekarral együtt. 

A hajtás és fék kérdéskörben még nagy a dilemma, de pl középrészből kipróbálok egy kerámiacsapágyasat de olcsót. A fékkel nem tudom mi legyen, de kétségbe esve nem vagyok, ha mást nem, akkor veszek még egy szettet a 4 dugattyús xt-ből, az a Canyonon is nagyon bevált nekem. 

 

Persze, a fentiekkel kapcsolatban szívesen veszem ötleteiteket, mert látjátok, sok konkrétum azért még nincs. 85 kiló vagyok, menetfelszerelésben sem több 90-nél, szóval súlyhatárok nagyon nem érintenek szerencsére :)  



#94
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Egy Canyon Neuron Al 7.0 - 2019, pont ilyen: 

 

 

 

Köszi szépen, igen, a maxxis felé nézelődök, a 2,5-ös méretet fogom választani, de hogy melyiket, még nem tudom. De még odébb van a beszerzésük, szóval addig olvasgatok, nézelődök, hogy melyikeket is érdemes. 

azt akartam írni igazából, hogy ne grammozz, nem ér annyit! wink.png

Nagyon más világ ezekkel az extrém külsőkkel a csapatás. Hátul nekem 2.5 WT Aggressor van 30mm belső szélességű felnin, 1.4-1.5 baron már majdnem túl kemény is, 1.3 körül viszont szépen kisímítja az egyenetlenségeket úgy, hogy még mindig esélyem nincs felütni. (Számomra) Elég extrém ösvényeken közlekedek, de nem érzem, hogy felüthetném az én tudásommal így, egészen ballonos a külső. Gondolkodtam korábban azon, hogy valamilyen felütésgátló szivacsot beszerzek, de teljesen felesleges.

 

A SingleSpeed kivitel nekem is tetszene, kár, hogy a Giant nem lépte meg, amit a Speci igen. Tuti kipróbálnám SSpeedként! Szóval, kíváncsian várom, hogy haladsz a projekttel. Számomra legalább annyira izgalmas, mint a másik topikban a Yeti. wink.png


zscs módosította - 2021. január 12. - 13:32


#95
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

A 130as trail fullyd milyen masina?

 

Egy Canyon Neuron Al 7.0 - 2019, pont ilyen: 

 

s1600_2019_Canyon_Neuron_AL_7.0_bike_2A.

 

Valószínű, a gumikkal sem kötsz kompromisszumot, de azért leírom: 2.5-2.6-os Assegai TR 3C EXO - Minion DHR vagy 2.5-ös Minion DHF + DHR 3C EXO páros (vagy hasonló kombó) alá ne add! wink.png

Köszi szépen, igen, a maxxis felé nézelődök, a 2,5-ös méretet fogom választani, de hogy melyiket, még nem tudom. De még odébb van a beszerzésük, szóval addig olvasgatok, nézelődök, hogy melyikeket is érdemes. 



#96
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.681 hozzászólás

Ááá, biztos csak a szélességük miatt tetszenek ZSCS-nek is! :)


  • Kisherceg kedveli ezt

#97
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.861 hozzászólás
Zscs, ha átnézel ph fórumra, rájössz, mind hüJék vagyunk, a maxxis gagyi. :D
  • zscs kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#98
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Valószínű, a gumikkal sem kötsz kompromisszumot, de azért leírom: 2.5-2.6-os Assegai TR 3C EXO - Minion DHR vagy 2.5-ös Minion DHF + DHR 3C EXO páros (vagy hasonló kombó) alá ne add! ;)



#99
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.636 hozzászólás

A 130as trail fullyd milyen masina?


Marci

#100
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Szerintem nem is vészes ez a 2,8 kg. Ezt kemény használatra tervezték, nem xc-re.

Nem az én 1,1 kg-os xc karbon vázamhoz kell mérni (ami fel is adta a harcot 2 év után...). Nézegettem a Ritchey xc vázát, az is 2,6 kg körül van.

https://eu.ritcheylo...dition-frameset

A villát sem tartom nehéznek egy 150es boost-os villához képest.

A kerékre viszont kíváncsi vagyok. Szerintem azzal lehet egyik legtöbbet befolyásolni egy bringa viselkedésén.

Arról még írhatnál néhány szót, hol fogod ezt a gépet használni? Kijársz bikepark-okba? Vagy egy fully helyett (mellé?) épül a masina?

A váznak a geometriáján kívül teljesítenie kellett egy nagyon fontos (ha nem a legfontosabb) feltételt. Egysebességes bringaként is használhatónak kell lennie úgy, hogy a váltó felszerelhetőségének lehetőségét ne veszítsem el. 

Tehát, első sorban egysebességes bringának épül majd meg, és a fő szerepe a szórakoztatás lesz. Az Alpokban és a Dolomitokban tervezek eljutni majd vele, mint kiemelt célok, ezek mellett pedig próbálom kicsit feszegetni a lejtőzős határaimat. Új lesz a nagy rugóút, a merev vázban széles gumik és széles felnik, úgyhogy remélem, hogy teljesen új, eddig számomra ismeretlen formáját ismerem majd meg vele a bringázásnak. 

Egy 130 mm-s trail fully mellé érkezik, ami már önmagában is a valaha volt legjobb bringám. Ezt az élményt szeretném fokozni, színesíteni a Pace-el, amennyire csak lehet. 


  • Kisherceg, Rabbit és zscs kedveli ezt