A topik nyitása mindenképpen szuper, mert az e-bike itt van, új, meglepő, és más, mint ami eddig a kerékpározást jelentette.
Lehet vitatkozni azon, hogy jó-e, vagy sem, de ez hitvita, hol megalapozott, hol kevésbé megalapozott érvek mentén, mindkét tábor részéről.
Életmódról, edzettségről, élettani hatásokról eddig is és ezután is tudtunk/tudunk eszmét cserélni az erre való fórumbejegyzésekben.
Szerintem, egy ilyen, főleg magát az e-bike-ot firtató technikai topikban leginkább a bringákról, és technikai megoldásaikról kellene, hogy szóljon az értekezés (mint mondjuk egy fék, váz vagy teló topikban) nem pedig egymás győzködéséről arról, hogy miért jó, vagy nem jó az e-bike. Természetesen ha egyedül maradok ezzel a véleményemmel, akkor nem így lesz, és az sem baj, csak akkor például nem az általános technikai fórumban a helye.
Az e-bikeokra visszatérve, próbáltam már városi KTM-et első generációs, hátsó agymotoros Bosch hajtással, és bár nem volt ideális a hátra tolt súlypont (az akksi is a hátsó kerék felett a csomagtartón volt), mégis városi közlekedő eszköznek nagyon kényelmes és hatékony volt.
Aztán volt szerencsém egyet montizni a 2018-as merida e-onesixty-vel, shimano steps 8000-es hajtással, és nagyon tetszett. A KTM-el ellentétben a 20 kilós súlya ellenére nagyon kiegyensúlyozott volt, felfelé olyan helyeken mehettem fel, ahol normál bringával esély sincs, lefele pedig élmény a 160 mm elől-hátúl, plusz a 2,8-as gumi, bár itt már a motornak ugye nincs szerepe. Lomhaságot, egyáltalán nem éreztem lefelé a nagy súly ellenére sem.
Ami nagyon furcsa számomra, és nem igazán értem, hogy miért van az, főleg a 800 ezer forint alatti kategóriában (függetlenül attól, hogy milyen típusú e-bikeról van szó), hogy szó mi szó, de silány maga a bringa. Az 1,2 M forintos merida tökéletesen felszerelt és jól működő volt. Ha az e-bike drága a motor és az akksi miatt, akkor már így is- úgy is sok pénzt kell érte adni. Kicsit visszás, hogy látni TY váltókat, meg négyszögtengelyes hajtókarokat, a menetes, 1 colos kormánycsapágyakról nem is beszélve. Egy 800 eft és egy 1 Mft-os bringa között ég és föld a különbség. Szerintetek tényleg van olyan (feltételezve némi technikai ismeretet), hogy valaki ezen az árszinten 200 eft miatt képes egy 60-100 ezer forintos szintű bringát 800-ért villanyosítva megvenni ahelyett, hogy egy 600-700eft-os bringára "fizessen rá" inkább plusz 3-400 ezret az elektromos hajtás érdekében? A válasz nyilván igen, de vajon miért?