Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

E-bike/pedelec

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
161 hozzászólás a témában

#101
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Egyre jobban jobban zsugorodik a motor. A BOSCH 4. új generációs motorja is jóval kisebb mint az előző. A "powertube"-os akksi is karcsúbb lett, így lassan elérik, h nem lesz különbség vázkialakításban a hagyományos és a villanybringa között. Emellett az sem elhanyagolható, h a hatótávolság nem csökken. Sajnos az áruk sem.  :(

van ilyen is :) ezekkel csalnak.



#102
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

A valtast oldjak meg... vagy igazabol lehet nem is kellene, ha jol belegondolok. Maradhatna a single speed, csak ugyesen meg kellene oldani az automatikusan valtozo rasegitest. 


  • peppe kedveli ezt

#103
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 948 hozzászólás

Egyre jobban jobban zsugorodik a motor. A BOSCH 4. új generációs motorja is jóval kisebb mint az előző. A "powertube"-os akksi is karcsúbb lett, így lassan elérik, h nem lesz különbség vázkialakításban a hagyományos és a villanybringa között. Emellett az sem elhanyagolható, h a hatótávolság nem csökken. Sajnos az áruk sem.  :(


Ridley Noah Fast 


#104
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.540 hozzászólás

Fazua rendszer működése és bemutatása, nagyon tetszik:

https://www.youtube....eature=youtu.be

 

evation_modules_mobile.jpg


karakoram módosította - 2019. november 10. - 08:14

  • simon23 kedveli ezt

#105
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.636 hozzászólás

https://flowcycle.hu...ngaval/#respond


Marci

#106
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 948 hozzászólás

A pulzusbol jobban latszik mennyit dolgoztal a bringan, de az edzesjelleget akkor lehetne komolyan venni, ha lenne mellette egy watt grafikon a szervomotor teljesitmenyerol. Az alacsony atlagpulzus ket dologrol arulkodik, vagy nagyon edzett vagy, vagy sokat hasznalod a rasegitest :) szvsz probalj beloni magadnak edzesenkent egy pulzuscelt, programot mint normal bringan.

Reszemrol epp azert hanyagolom mostanaban a montizast, mert sikon outival jobban tudom ezt koordinalni, es egyszeruen igy erzem egeszsegesebbnek a dolgot. Montin gyakran tulterheltem magam (itt lenne jo egy ebike).

Edzett egy csöppet sem vagyok, sajnos "lazsáltam" tegnap, mint írtad több volt a rásegítés. Igyekszem 120 körüli pulzus és 80 körüli csapás átlagot tartani, most a sebesség nem játszik, mondjuk ezzel a vassal nehéz is száguldozni. Most tartok egy pár nap (pontosan kettő napot) pihenőt, mert tegnap ha megnyomtam a pulzusom szinte alig-alig indult felfele, viszont mindkét combom le akart szakadni. Valszeg pedált is kell cserélnem rajta, ha nem is look-t az outiról, de egy SPD-t mindenképpen fel kell tennem rá. Az elején nagyon sűrűn akartam húzni is, olyankor majdnem állba térdeltem magam :D , még mindig megvannak ezek a Pavlovi reflexek, elég sz@..r érzés. 

 

"Hát még ha a kajálásodhoz is hozzányúlnál egy minimálisat, akkor aztán szaladnának le a kilók. "

Na, ez az ami nem nagyon megy és pont azért ilyen lassú a fogyás. Miután az este hazaértem a tekerésből császárszalonna volt házi kenyérrel, majd még egy zacsi győri édes keksz.  :(  


Ridley Noah Fast 


#107
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
+1 az pinion szeru valtasnak... igazan erre talaltak ki, itt a suly masodlagos. Siman osszeintegralhatnak a motorral, a tekereshez fejlesztett dolgok teljesen masra lettek kitalalva - akkor lehetne normalis lancot hasznalni. Ebbol is latszik, hogy mennyire gyerekcipo ez meg - a hajtasvaltas tuti szetvalik a tekeros bringakhoz kepest, es mindent a vazba fognak integralni.

#108
koga

koga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 hozzászólás

https://photos.app.g...5K2nyFJprJcHwF6

 

remélem látszik


koga módosította - 2019. augusztus 09. - 14:20

  • Rabbit kedveli ezt

#109
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Ezzel már teljesen egyenesen futó, pl. 1 sebességes bitang láncot lehetne rá tenni. A váz, ha már úgyis teljesen egyedi a motor + akku elhelyezés miatt, akkor már lehetne rá tervezni egy zárt láncteret és olajfürdvel kellene megoldani a kenését. Ezzel nagyban lecsökken a karbantartásigénye. 

 

Olajfürdő? Ha teljesen le van fedve a lánc, akkor nem kell annyira olajozni, nem?
Mióta Squirtelek, meg mernék esküdni, hogy az utolsó pár (pár 10) km-t akár kenés nélkül teszi meg a lánc (fene tudja, lehet nem igaz), viszont kevésbé használódik, mint olajjal, mert nincs a görgők között a sok szemét. Portól elzárt dobozban frankón megolajozva lehet, hogy örök élet meg még egy nap lenne, nem? Esetleg visszacsöpögtetni rá olajat, pár cseppet elégnek gondolnék keringetni.

Őszintén szólva megnézném, hogy ha egy sima váltós bringa hajtásláncát hermetikusan lezárnák, mennyivel bírná tovább ugyanolyan használattal, mint a fedetlen.



#110
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás

koga: kérünk képet, jól hangzik!

 

 

Ha már egysebességesre épül belső válórendszerrel valami akkor oda szerintem szíjhatás kell. 

 

 

Haverom a bringáján (ebike, lentebb) 7.5 év alatt egyszer cserélt láncot (1000 km után, kb 1 év), sort még nem cserélt. Én ezeket akkor cserélem ha elkopnak és azt érzem is. Ő akkor a paraszt féle user (meg én is?)? :)

 

 

s-pedelecről volt szó

a paraszt mód meg a combot pótolom a turbo móddal és a váltót se nagyon használom, jó az a kis lánckerék meg a 40-es pedálfordulat (ugy mellesleg se a bosch se a shimano rendszer nem kedveli az alacsony pedálfordulatot). ilyen használat mellett van az 6-800 km egy 10-es xt láncnak. és ezt nem én találtam ki -nem szerelek - hanem a témában nem kis tapasztalattal biró emberek . eleve nem vagy reprezentativ példa, tudsz ésszel biciklizni. fentiek meg nem. 

egyébként a legjobb nekik valóban szijas di2 agyváltó lenne.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#111
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 430 hozzászólás

Mars szavait megfogadva rá is térnék a technikai oldalra.

 

Szerintem a 1,5-2 milliós csúcsgépek is igencsak hitványak abból a szempontból, hogy ugyanolyan vékonyka lánc van rajtuk, mint a csak emberi erővel hajtottakon. Ezen kívül ugyanúgy ferdén fut a szélső áttételeken. Milyen élettartama lesz így a láncnak, lánckereknek?

 

 

Saját tapasztalat R&M speed pedeleccel idén 4600 km-nél járok, második lánc van fenn (nem speciális e-bikera való, sima 10 sebességes rendszerhez való olcsó SRAM) az elsőt 3000 km-nél cseréltem. Nem nyírom a láncot, váltogatok amikor kell, de sokat használom a kónuszhoz közel. A sornak még nincs baja.



#112
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.540 hozzászólás

koga: kérünk képet, jól hangzik!

 

Mars szavait megfogadva rá is térnék a technikai oldalra.

 

Szerintem a 1,5-2 milliós csúcsgépek is igencsak hitványak abból a szempontból, hogy ugyanolyan vékonyka lánc van rajtuk, mint a csak emberi erővel hajtottakon. Ezen kívül ugyanúgy ferdén fut a szélső áttételeken. Milyen élettartama lesz így a láncnak, lánckereknek?

 

Szerintem a többmilliós csúcsgépeknél középmotorba bele kellene építeni a váltót is (valahogy úgy, mint a Pinion váltó). Ezzel már teljesen egyenesen futó, pl. 1 sebességes bitang láncot lehetne rá tenni. A váz, ha már úgyis teljesen egyedi a motor + akku elhelyezés miatt, akkor már lehetne rá tervezni egy zárt láncteret és olajfürdvel kellene megoldani a kenését. Ezzel nagyban lecsökken a karbantartásigénye. Az ebből származó súlytöbblet már nem igazán jelentős a motor és az akku tömege mellett.

 

Ha már egysebességesre épül belső válórendszerrel valami akkor oda szerintem szíjhatás kell. 

 

tapasztalat szerint 5-600 km egy paraszt mód használt s-pedelecnél

 

Haverom a bringáján (ebike, lentebb) 7.5 év alatt egyszer cserélt láncot (1000 km után, kb 1 év), sort még nem cserélt. Én ezeket akkor cserélem ha elkopnak és azt érzem is. Ő akkor a paraszt féle user (meg én is?)? :)

 

Amúgy az a bringa elég különleges volt 7.5 évvel ezelőtt, újonnan vette. Még egy kicsit magasabban lakik nálunk mint ahogy azt lentebb taglaltam, szóval volt használva, illetve Óbudáról Üröm felé járt vele sokat a hegyeken-földeken át (no meg számtalan sörözés a városba:) ). Elég jól bírja rajta a rendszer, a kijelző meg a "központ" most lett újabbra cserélve (nem annyira volt rá szükség), szoftveresen sikerült összepasszintani, nagyon jó lett. 

https://www.greenfin...8518c02192a8d39


karakoram módosította - 2019. augusztus 09. - 12:41


#113
koga

koga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 hozzászólás

Akkor előre leszögezem,leszarom a fikázást olyanoktól akik sosem próbálták!

Szóval jelenlegi melóban 15 éve tolom.15 éve ugyanazon az országúton tekerek haza,szinte végig emelkedő.Nagyon sokszor szembeszéllel.Sőt,néha dupla szembeszél,befelé is szopat,12 óra alatt meg megfordul...

20+ éve tekerek,alapvetően montis vagyok,de van országútim is,a szembeszelet viszont soha nem tudtam elviselni,mentálisan kizárni.

Emiatt gyűlölöm már azt az utat,de a pedelec sokat segített.

Vettem kínai átépítő készletet,hátsómotorost,vettem apróból egy régi montivázat,összeépítettem,és most teljes leszarommal tekerek szembeszélben az emelkedőn.

Paraméterei:350 W,36V,13Ah,max olyan 42km/h aminél még értékelhető rásegítés van.

1-es fokozatban 65-68 Wattal segít,ez kompenzálja  a bringa súlyát és a motor ellenállását.

Nem bírtam ki,hogy ne menjek el vele egy hegyi aszfaltos tekerést.Süttő-Gorba tető,kell tekerni rendesen,csak nem akar a térdem megfájdulni cserébe.

Síkon 20-22 km/h-val tekerve nem érezni kikapcsolva sem a motort.(egy sárvédős,acélvázas montival amúgy sem tekerek gyorsabban)

Nem mentem még vele 45km-nél többet egyhuzamban,de bőven bírná 100km felett.

Legmeredekebb részen sem tolom 2-es fölé,így 118W-ot tol,nekem több nem kell.


  • Rabbit kedveli ezt

#114
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás

Mars szavait megfogadva rá is térnék a technikai oldalra.

 

Szerintem a 1,5-2 milliós csúcsgépek is igencsak hitványak abból a szempontból, hogy ugyanolyan vékonyka lánc van rajtuk, mint a csak emberi erővel hajtottakon. Ezen kívül ugyanúgy ferdén fut a szélső áttételeken. Milyen élettartama lesz így a láncnak, lánckereknek?

 

tapasztalat szerint 5-600 km egy paraszt mód használt s-pedelecnél


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#115
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

Mars szavait megfogadva rá is térnék a technikai oldalra.

 

Szerintem a 1,5-2 milliós csúcsgépek is igencsak hitványak abból a szempontból, hogy ugyanolyan vékonyka lánc van rajtuk, mint a csak emberi erővel hajtottakon. Ezen kívül ugyanúgy ferdén fut a szélső áttételeken. Milyen élettartama lesz így a láncnak, lánckereknek?

 

Szerintem a többmilliós csúcsgépeknél középmotorba bele kellene építeni a váltót is (valahogy úgy, mint a Pinion váltó). Ezzel már teljesen egyenesen futó, pl. 1 sebességes bitang láncot lehetne rá tenni. A váz, ha már úgyis teljesen egyedi a motor + akku elhelyezés miatt, akkor már lehetne rá tervezni egy zárt láncteret és olajfürdvel kellene megoldani a kenését. Ezzel nagyban lecsökken a karbantartásigénye. Az ebből származó súlytöbblet már nem igazán jelentős a motor és az akku tömege mellett.

 

Más, ki tudja megmondani, hogy a motorok nyomatékát hogyan mérik? Egyrészt ez gondolom változik a fordulatszám függvényében. Másrészt a középagy motornál a lánckerekekre jutó nyomatékot mérik? Kerékagy motoroknál a kerékre jutó nyomatékot?



#116
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Ma 64km volt, de szar paraméterekkel, sokat használtam a rásegítést mert nagyon kipukkadtam a melóban napközben. Nem is nagyon volt kedvem elindulni, ennek ellenére toltam egy 60+t.

Nagyon szarok ezek az apró lépések. 2-3 vagy akár 400km-es távok után. Sokxor volt olyan 7végém, h hajnalban lementem a Balcsira és kora délután már itthon voltam. Most megelégszem azzal, h egyáltalán tudok menni. Mondjuk a mai nap edzés szempontjából nem sokat hozott, de mozogtam és ez is valami.


A pulzusbol jobban latszik mennyit dolgoztal a bringan, de az edzesjelleget akkor lehetne komolyan venni, ha lenne mellette egy watt grafikon a szervomotor teljesitmenyerol. Az alacsony atlagpulzus ket dologrol arulkodik, vagy nagyon edzett vagy, vagy sokat hasznalod a rasegitest :) szvsz probalj beloni magadnak edzesenkent egy pulzuscelt, programot mint normal bringan.

Reszemrol epp azert hanyagolom mostanaban a montizast, mert sikon outival jobban tudom ezt koordinalni, es egyszeruen igy erzem egeszsegesebbnek a dolgot. Montin gyakran tulterheltem magam (itt lenne jo egy ebike).

#117
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

A topik nyitása mindenképpen szuper, mert az e-bike itt van, új, meglepő, és más, mint ami eddig a kerékpározást jelentette. 

 

Lehet vitatkozni azon, hogy jó-e, vagy sem, de ez hitvita, hol megalapozott, hol kevésbé megalapozott érvek mentén, mindkét tábor részéről. 

Életmódról, edzettségről, élettani hatásokról eddig is és ezután is tudtunk/tudunk eszmét cserélni az erre való fórumbejegyzésekben. 

 

Szerintem, egy ilyen, főleg magát az e-bike-ot firtató technikai topikban leginkább a bringákról, és technikai megoldásaikról kellene, hogy szóljon az értekezés (mint mondjuk egy fék, váz vagy teló topikban) nem pedig egymás győzködéséről arról, hogy miért jó, vagy nem jó az e-bike. Természetesen ha egyedül maradok ezzel a véleményemmel, akkor nem így lesz, és az sem baj, csak akkor például nem az általános technikai fórumban a helye. 

 

Az e-bikeokra visszatérve, próbáltam már városi KTM-et első generációs, hátsó agymotoros Bosch hajtással, és bár nem volt ideális a hátra tolt súlypont (az akksi is a hátsó kerék felett a csomagtartón volt), mégis városi közlekedő eszköznek nagyon kényelmes és hatékony volt. 

Aztán volt szerencsém egyet montizni a 2018-as merida e-onesixty-vel, shimano steps 8000-es hajtással, és nagyon tetszett. A KTM-el ellentétben a 20 kilós súlya ellenére nagyon kiegyensúlyozott volt, felfelé olyan helyeken mehettem fel, ahol normál bringával esély sincs, lefele pedig élmény a 160 mm elől-hátúl, plusz a 2,8-as gumi, bár itt már a motornak ugye nincs szerepe. Lomhaságot, egyáltalán nem éreztem lefelé a nagy súly ellenére sem. 

 

Ami nagyon furcsa számomra, és nem igazán értem, hogy miért van az, főleg a 800 ezer forint alatti kategóriában (függetlenül attól, hogy milyen típusú e-bikeról van szó), hogy szó mi szó, de silány maga a bringa. Az 1,2 M forintos merida tökéletesen felszerelt és jól működő volt. Ha az e-bike drága a motor és az akksi miatt, akkor már így is- úgy is sok pénzt kell érte adni. Kicsit visszás, hogy látni TY váltókat, meg négyszögtengelyes hajtókarokat, a menetes, 1 colos kormánycsapágyakról nem is beszélve. Egy 800 eft és egy 1 Mft-os bringa között ég és föld a különbség. Szerintetek tényleg van olyan (feltételezve némi technikai ismeretet), hogy valaki ezen az árszinten 200 eft miatt képes egy 60-100 ezer forintos szintű bringát 800-ért villanyosítva megvenni ahelyett, hogy egy 600-700eft-os bringára "fizessen rá" inkább plusz 3-400 ezret az elektromos hajtás érdekében?  A válasz nyilván igen, de vajon miért?        


  • Kisherceg, Rabbit és nagylaci32 kedveli ezt

#118
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.636 hozzászólás

Hát még ha a kajálásodhoz is hozzányúlnál egy minimálisat, akkor aztán szaladnának le a kilók. És emelkedne meredeken a tempód. Én nálam ez van most.

(most fogytam néhány hónap alatt 9 kilót és kb semmi csodát nem tettem, csak a "felesleges" dolgokat elhagytam - kevesebb cukor, péksüti, zsír, ...tekerés után nem zabálni, este nem nagy adagok,...ilyenek.)

És végül te úgy járnál mint a haverom, egy idő után nem kéne ez ebike.....


Marci

#119
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 948 hozzászólás

Így van. Általánosítok, mert az egész tendencia általában a kényelmesebb, könnyebb kerékpározást szolgálja. Ettől függetlenül biztosan vannak olyanok, akik edzés jelleggel tekerik. Ezek szerint te is ilyen vagy. Szuper! Hidd el, ti vagytok kevesebben.

Ma 64km volt, de szar paraméterekkel, sokat használtam a rásegítést mert nagyon kipukkadtam a melóban napközben. Nem is nagyon volt kedvem elindulni, ennek ellenére toltam egy 60+t.

 

És mi lenne, ha először kisebb távokat tennél, majd egyre emelnéd a lécet? Fokozatosan nem lenne jobb ahhoz a 60km-hez hozzászoktatnod magad?
kb 2013-ban határoztam el, hogy namosaztán én bringázni fogok, és elővettem az évekig csak rozsdásodó kecskét. Na, akkor még 5km után is úgy éreztem, hogy a világot letekertem... Most néha 20 után is csak nézek, hogy még lehetne valamerre menni. Ha rendesen csináltam volna, és nem csak ímmel ámmal, akkor most lehet, hogy 40-60km után érezném úgy, hogy még volna merre menni, vagy azt a 20-at nem 25-26-os átlaggal "cammognám" le. Ez utóbbi is idei termés, előtte a 22-őt alig értem el.

 

Még egy megfigyelés: több hónapnyi kihagyás után, szezon elején már attól is megugrik a pulzusom, hogy a bringázásra gondolok, pillanatok alatt elérem a 180-at. Pár hét tekerés után viszont már igen erősen meg kell dolgoznom ugyanazért a pulzusszámért, ráadásul ha megállok pihenni, pillanatok alatt le is esik, nem kell perceket várni, hogy végre lenyugodjon a szívem.

Nagyon szarok ezek az apró lépések. 2-3 vagy akár 400km-es távok után. Sokxor volt olyan 7végém, h hajnalban lementem a Balcsira és kora délután már itthon voltam. Most megelégszem azzal, h egyáltalán tudok menni. Mondjuk a mai nap edzés szempontjából nem sokat hozott, de mozogtam és ez is valami. 


Ridley Noah Fast 


#120
szak

szak

    vendég

  • fórumtag
  • 350 hozzászólás

..akkor lehet nem általánosítani és mindenkit lustázni, aki ebike-on próbálja magát "gatyába" rázni.  :P

Sajnos a pulzusom nem tudom még kordában tartani, és a csapásszámot is alig bírom 80 körül tartani. 3 év kihagyás és plusz 30 kiló azért leamortizálja az embert.  :(

Így van. Általánosítok, mert az egész tendencia általában a kényelmesebb, könnyebb kerékpározást szolgálja. Ettől függetlenül biztosan vannak olyanok, akik edzés jelleggel tekerik. Ezek szerint te is ilyen vagy. Szuper! Hidd el, ti vagytok kevesebben.