Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

E-bike/pedelec

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
161 hozzászólás a témában

#121
szak

szak

    vendég

  • fórumtag
  • 350 hozzászólás

itt egy puhány lusta mai kör:

https://connect.garm...vity/3926491195

Mindezt 103kg-al, heti 5x. másfél hónap alatt fogytam 5 kilót, úgy hogy a kajáláson nem változtattam. 

Szóval?? 

Szóval: ennek a fórumnak a közönsége nem mérvadó. Nem konkrétan rólad írtam. Akinek nem inge ne vegye magára. Mit mondjak még? Amit írtam, változatlanul fenntartom :)



#122
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Sajnos a pulzusom nem tudom még kordában tartani, és a csapásszámot is alig bírom 80 körül tartani. 3 év kihagyás és plusz 30 kiló azért leamortizálja az embert.  :(

 

És mi lenne, ha először kisebb távokat tennél, majd egyre emelnéd a lécet? Fokozatosan nem lenne jobb ahhoz a 60km-hez hozzászoktatnod magad?
kb 2013-ban határoztam el, hogy namosaztán én bringázni fogok, és elővettem az évekig csak rozsdásodó kecskét. Na, akkor még 5km után is úgy éreztem, hogy a világot letekertem... Most néha 20 után is csak nézek, hogy még lehetne valamerre menni. Ha rendesen csináltam volna, és nem csak ímmel ámmal, akkor most lehet, hogy 40-60km után érezném úgy, hogy még volna merre menni, vagy azt a 20-at nem 25-26-os átlaggal "cammognám" le. Ez utóbbi is idei termés, előtte a 22-őt alig értem el.

 

Még egy megfigyelés: több hónapnyi kihagyás után, szezon elején már attól is megugrik a pulzusom, hogy a bringázásra gondolok, pillanatok alatt elérem a 180-at. Pár hét tekerés után viszont már igen erősen meg kell dolgoznom ugyanazért a pulzusszámért, ráadásul ha megállok pihenni, pillanatok alatt le is esik, nem kell perceket várni, hogy végre lenyugodjon a szívem.


RelakS módosította - 2019. augusztus 08. - 17:50


#123
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 948 hozzászólás

..akkor lehet nem általánosítani és mindenkit lustázni, aki ebike-on próbálja magát "gatyába" rázni.  :P

Sajnos a pulzusom nem tudom még kordában tartani, és a csapásszámot is alig bírom 80 körül tartani. 3 év kihagyás és plusz 30 kiló azért leamortizálja az embert.  :(


Ridley Noah Fast 


#124
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

60km heti ötször?! Én 20km heti ötszörre alig bírom rávenni magamat. Mondjuk napi kb 2 óra csak azzal megy el, hogy ülök a kocsiban.
Ilyen dimb-dombokon nem látom, mi gond lenne ilyen átlaggal.

 

heti 10-15 ora tekeressel siman meglenne, nem a tav szamit. nekem ha ubersokidom van bringazasra, akkor orulok, ha eljutok 5-7 oraig.



#125
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

itt egy puhány lusta mai kör:

https://connect.garm...vity/3926491195

Mindezt 103kg-al, heti 5x. másfél hónap alatt fogytam 5 kilót, úgy hogy a kajáláson nem változtattam. 

Szóval?? 

 

60km heti ötször?! Én 20km heti ötszörre alig bírom rávenni magamat. Mondjuk napi kb 2 óra csak azzal megy el, hogy ülök a kocsiban.
Ilyen dimb-dombokon nem látom, mi gond lenne ilyen átlaggal.



#126
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 948 hozzászólás

Ha heti otszor van idod elmenni ennyi idot tekerni, rovid idon belul ebike nelkul is sokkal jobb atlagod lesz.

Na, nekem pont ezért kell ez a "szar", fogynom kell, nekem nem megy másként csak mozgással. 


Ridley Noah Fast 


#127
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Ha heti otszor van idod elmenni ennyi idot tekerni, rovid idon belul ebike nelkul is sokkal jobb atlagod lesz.

#128
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 948 hozzászólás

Soha nem ültem e-bike-on, egyelőre nem is tervezem. Tőlem aztán az teker vele aki akar, nem különösebben érdekelnek a pro és kontra érvek. De nem tudok szabadulni attól a gondolattól, hogy a szervo motorokkal és mindenféle elektromotorokkal kibélelt életünk egyre lustábbá, puhányabbá, és egyre satnyábbá tesz minket. Persze lehet, hogy ez a törzsfejlődés útja és a végén úgy fogunk kinézni, mint a roswelli ufonauta. Ropi testünkön ül óriási fejünk, és dülledt szemmel riogatjuk a majomembereket.

itt egy puhány lusta mai kör:

https://connect.garm...vity/3926491195

Mindezt 103kg-al, heti 5x. másfél hónap alatt fogytam 5 kilót, úgy hogy a kajáláson nem változtattam. 

Szóval?? 


Ridley Noah Fast 


#129
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.637 hozzászólás

Tehát azt kellene megoldani, hogy a kapun Ő kitolja a bringát és az utánfutót és el tudjon indulni a város felé és haza is tudjon tekerni. Vagy a másik irányba azonnal fel a hegy teteje felé erdei utakra vagy mit tudom én a szomszédos kerületekbe. Mindezeket nélkülem.  

Szóval nem az asszonnyal akarom az utánfutót húzatni ahogy szépen megfogalmaztad (kicsit talán vissza is vehetnél) hanem azt szeretnénk ha önállóan el tudnának menni kerékpározni.   

Jól van, nyugi ! Véletlenül úgy értettem hogy együtt akartok tekerni, csak nem tudod a karbonod bevonni a közös gyermekszállításba.


Marci

#130
szak

szak

    vendég

  • fórumtag
  • 350 hozzászólás

Soha nem ültem e-bike-on, egyelőre nem is tervezem. Tőlem aztán az teker vele aki akar, nem különösebben érdekelnek a pro és kontra érvek. De nem tudok szabadulni attól a gondolattól, hogy a szervo motorokkal és mindenféle elektromotorokkal kibélelt életünk egyre lustábbá, puhányabbá, és egyre satnyábbá tesz minket. Persze lehet, hogy ez a törzsfejlődés útja és a végén úgy fogunk kinézni, mint a roswelli ufonauta. Ropi testünkön ül óriási fejünk, és dülledt szemmel riogatjuk a majomembereket.


  • Kisherceg és peppe kedveli ezt

#131
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.542 hozzászólás

Vannak itt vélemények kérem szépen  :) .

Nem vagyok pedelec fun, de többször béreltem egész napra. Nincs is pedelecem, DE!

 

Az ellenzőktől kérdezem:

Van 2 szabad órám. Elmegyek egy körre bicajjal. Jelenleg ebbe a 2 órába minden háttér tevékenységgel együtt a 13. kerületből nekem EGY HHH kör fér bele. Miért is nincs sportértéke, ha egy pedeleccel KETTŐ,netán HÁROM

 

Én is ezen a véleményen vagyok, igaz kettő vagy három kör unalmas már egy kicsit. Mondjuk ahol sokkal több a vadon és a kerékpározható út ott nagyobb értelme van ha így vesszük. Szóval ebben a 2 órás edzésbe férjen bele több útvonal nekem is tetszik. 

 

Várjál, lécci ! Ezt most frankón nem értem.

Megbeszéltük, hogy a karbon bringádra is lehet rakni utánfutót, haveromnak is úgy van. Akkor mi a gond ?

Miért a feleségednek kéne az utánfutóval menni ?

Inkább veszel egy 25 kilós - ugyan motoros - bringát sok százezerért és asszonnyal húzatod a gyerekkocsit, mint inkább te, az erősebb, könnyű bringás férfi húznád a kocsit - amihez csak egy darab átütő tengelyt kell venni néhány ezerért ?

 

A legelső hozzászólásomból idézve:

 

 

Azzal nem vagyok előrébb ha magamnak veszek valamit, a párom a gyerekkel nem tud majd menni továbbra sem. 

 

Tehát azt kellene megoldani, hogy a kapun Ő kitolja a bringát és az utánfutót és el tudjon indulni a város felé és haza is tudjon tekerni. Vagy a másik irányba azonnal fel a hegy teteje felé erdei utakra vagy mit tudom én a szomszédos kerületekbe. Mindezeket nélkülem.  

Szóval nem az asszonnyal akarom az utánfutót húzatni ahogy szépen megfogalmaztad (kicsit talán vissza is vehetnél) hanem azt szeretnénk ha önállóan el tudnának menni kerékpározni.   


karakoram módosította - 2019. augusztus 06. - 16:43

  • ultio kedveli ezt

#132
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.167 hozzászólás

Vannak itt vélemények kérem szépen  :) .

Nem vagyok pedelec fun, de többször béreltem egész napra. Nincs is pedelecem, DE!

 

Az ellenzőktől kérdezem:

Van 2 szabad órám. Elmegyek egy körre bicajjal. Jelenleg ebbe a 2 órába minden háttér tevékenységgel együtt a 13. kerületből nekem EGY HHH kör fér bele.

Miért is nincs sportértéke, ha egy pedeleccel KETTŐ, netán HÁROM HHH kört megyek ugyanolyan átlagpulzussal, mintha hagyományos bicajjal egy kört mentem volna?

 

És ha a barátom nincs olyan edzettségi szinten, mint én, de együtt megyünk és együtt tudunk tekerni 80-100 km-t, amit hagyományos bicajjal ő nem bírna, akkor mi van?

 

És lehetne még folytatni.

 

Aki mást gondol, az szerintem nem igazán érti, nem akarja megérteni a pedelec lényegét.

 

Én visszasírom, mikor lovaskocsival közlekedtek az emberek. És hogy lenézett nagypapám, mikor én bicajjal!!! mentem csajozni a szomszéd utcába, míg ő a szomszéd faluba gyalogolt.

Utolsó mondatomat természetesen a helyén kell kezelni.


ultio módosította - 2019. augusztus 06. - 16:28

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#133
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.637 hozzászólás

Köszi.

Tudok a Thule féle megoldásokról (annál is inkább mert Ausztriában és most hétvégén a Balaton környékén is béreltünk Thule utánfutót meg bringát is), még a babakocsink is Thule (hasonló terepezős, futós, kirándulós megfontolásból). A karbon esetén a használatot viszont nem tudtam, eddig mindenhol azt olvastam, hogy ne. Igaz mint írtam nem vagyok előrébb mert a feleségem attól még nem fog tudni feltekerni az utánfutóval :) (nem nekem kell az ebike, hanem neki). 

Várjál, lécci ! Ezt most frankón nem értem.

Megbeszéltük, hogy a karbon bringádra is lehet rakni utánfutót, haveromnak is úgy van. Akkor mi a gond ?

Miért a feleségednek kéne az utánfutóval menni ?

Inkább veszel egy 25 kilós - ugyan motoros - bringát sok százezerért és asszonnyal húzatod a gyerekkocsit, mint inkább te, az erősebb, könnyű bringás férfi húznád a kocsit - amihez csak egy darab átütő tengelyt kell venni néhány ezerért ?


marton módosította - 2019. augusztus 06. - 15:51

Marci

#134
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Páromnak elmítettem már néhányszor, milyen jó lenne egy e-bike neki, jöhetne velem, mikor edzeni megyek. De kategorikus elutasítás érkezik felvetéseimre. :)

 

Ezek az e-bike-ból létezik olyan, ami képes Watt-mérésre? Arra gondolok, hogy a rásegítésen túl képesek-e mérni egyes típusok a bringás ténylegesen leadott Wattjait.

 

Ami nem tetszik a pedelec/e-bikeban: Bp.-en bringaúton a csippelt példányok száguldozása 35-35-ökkel... Továbbá az, hogy a Strava-userek közül van, aki nem 'e-bike ride'-ra állítja az activity type-ot, hanem többszöri kérés után is hagyja 'ride'-on és vadássza tovább a KOM-okat. Amikért sokan éveken át küzdöttünk, versengtünk, mindenféle dopping nélkül. Szóval, a 'fair play' jegyében, ha e-bike-os vagy és Stravát használsz, plíz, 'e-bike ride'! ;) Köszi!

 

engem inkabb olyan lejtozos emonti erdekelne, aminel lehetne pulzuslimitet allitani... tehat annyit segit ra dinamikusan, amennyire szukseges :)

 

***

 

amugy az emocionalis resze szvsz egyszeru mindket oldalnak - bringazni altalaban azert szeretnek az emberek, mert az onerobol valo haladas elmeny. hogy melyik mennyire oszinte... no itt nem ertunk egyet. az ebike egyertelmuen megemeli az elmenyfaktort, feljebb tolja az ingerkuszobot a magasabb sebessegnek koszonhetoen, de ez amolyan "ha nem tudom mennyi a sajat reszem" elmeny. es mindig mihez kepest... ebikera atulve megvan a huha, de ha igy tekertel x evig, utana ugyanugy eltunik a "plusz". en igy nem csodalkozom, hogy feltekerik a teljesitmenyt, az ebike vasarlok egy resze pont ezt keresi, a magasabb ingerkuszobot.

 

pulzus, wattmeres nelkul a sportolasi resze kb osszehasonlithatatlan, meg ket ebike kozott is.



#135
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.302 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Páromnak elmítettem már néhányszor, milyen jó lenne egy e-bike neki, jöhetne velem, mikor edzeni megyek. De kategorikus elutasítás érkezik felvetéseimre. :)

 

Ezek az e-bike-ból létezik olyan, ami képes Watt-mérésre? Arra gondolok, hogy a rásegítésen túl képesek-e mérni egyes típusok a bringás ténylegesen leadott Wattjait.

 

Ami nem tetszik a pedelec/e-bikeban: Bp.-en bringaúton a csippelt példányok száguldozása 35-35-ökkel... Továbbá az, hogy a Strava-userek közül van, aki nem 'e-bike ride'-ra állítja az activity type-ot, hanem többszöri kérés után is hagyja 'ride'-on és vadássza tovább a KOM-okat. Amikért sokan éveken át küzdöttünk, versengtünk, mindenféle dopping nélkül. Szóval, a 'fair play' jegyében, ha e-bike-os vagy és Stravát használsz, plíz, 'e-bike ride'! ;) Köszi!



#136
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

A legnagyobb élmény amikor vihar után a kidőlt fákon kell átcipelni a bringát :)



A sebesség mindent megold.

 


#137
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.542 hozzászólás

De igen, tudsz akasztani.

Haver is húzza a gyereket az utánfutóban a csúcs Cube (C68) karbon vázzal. Nekik egy Thule gyerekkocsi-utánfutójuk van, a bringához az átmenő hátsó tengelynél kapcsolódik egy gömbcsuklóval. A bringát le tudod dönteni a földre, a kocsi a gyerekkel simán áll az úton.

De a Thule-n kívül még tucatnyi cég csinál ilyen gyerekhordó utánfutókat. Csak hát ez Thule, minden kis részlete vérprofi. Pl szétszedés, összecsukás,kerekek kipattintása gombnyomásra, stb...És a kocsinak sok zsebe, rekesze van, megpakolható a gyerekhez szükséges dolgokkal. (ruha, pelenka,...)

Már húztam én is a gyereket, jól viselkedik az utánfutó. Nyilván érezni a kocsi és a gyerek súlyát de nem vészes. A kanyarodásnál bele kell számolni a kocsit és a nagyon mély, nagy kátyúkat ki kéne kerülni, mert akkor nagyon megbillenhet és felborul. De ez csak szélsőséges esetben, nehéz terepen fontos. Kisebb úthibákon, nyomvályún simán átmegy. Ők nagyon szeretik, sokat bringáznak így vele. Szerintem értelmesebb (és olcsóbb) ötlet, mint hogy csak ezért vegyél egy 25 kilós ebike-ot.

 

Köszi.

Tudok a Thule féle megoldásokról (annál is inkább mert Ausztriában és most hétvégén a Balaton környékén is béreltünk Thule utánfutót meg bringát is), még a babakocsink is Thule (hasonló terepezős, futós, kirándulós megfontolásból). A karbon esetén a használatot viszont nem tudtam, eddig mindenhol azt olvastam, hogy ne. Igaz mint írtam nem vagyok előrébb mert a feleségem attól még nem fog tudni feltekerni az utánfutóval :) (nem nekem kell az ebike, hanem neki). 



#138
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás

Ezert mennek vele 15-20al :)

ja meg ezért tuningoltat a vevők 2/3 a rögtön vásárlásnál, ahol erre hajlandók.

 

többiek.

amúgy meg tényleg le lehetne törölni a vért az agyarakról, lehet a témát szeretni nem szeretni, de ha valaki villanybiciklivel teker egy óra alatt 10 km-t az pont egy órával meg 10 km rel több mintha az alatt az idő alatt meresztené a picsáját a tv előtt.

 

csak egy példa .Cimborámnak adtam el az általam is tesztelt tosa s-pedelecet. hegy lábánál lakik erdő szélen mozogni akart (cukorbeteg magas vérnyom hagyományos bringával tépni magát neki nem javasolt (mielőtt jönnek az okos életmódvált fogyás etc tanácsok 1. tipus csontsovány ) , viszont mióta megvan állandóan a hegyen van. és imádja. és a diványrobogót váltotta a garázsban a cucc.


Bikertigger módosította - 2019. augusztus 06. - 10:13

  • ultio és simon23 kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#139
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.637 hozzászólás
...

Nem vagyok fent a fészbúkon, mint írtad, sok ott az agybeteg, és ez szerintem csoporttól független.

Továbbá azt gondolom, h azért én is tettem már le valamit a bringás asztalra és nem a nulláról tettem a seggem a villanybringára. Volt év, hogy 13000km-t tekertem vele, volt balatonköröm 6:38-as idővel, volt egy seggel 600km-es utam és sorolhatnám még, de nem szeretném ha dicsekvésnek venné bárki is.

Azért az is elmond valamit arról, h mennyit használom a rásegítést, h 105 kilómmal letekertem vele szombaton 130km-t és még 40%-volt az akkuban amikor hazaértem. 

Szinte minden nap megyek vele tekerni......és nekem ez a fontos most jelenleg! 

Helyes ! Akkor te sem vagy az a megszállott "csak turbóban szép az élet" . Csak így tovább !

FészBúk: Valóban csoporttól független de a csordaszellem ott is érvényes, ha az egyik elkezd röfögni, jön a másik, harmadik...De van nagyon sok értelmes és hasznos hozzászólás is akik tök jól elmondják a dolgokat. Én is inkább azért olvasom, mert mint írtam, egy ebike-os haverral tekerek elég sűrűn és érdekel is a dolog - mint technikai érdekességekre bukó embert. Próbáltam is többször ilyen gépeket, érdekesnek tartom őket de mindig nagy örömmel ülök vissza a jó könnyű karbon bringámra. Szerintem nem élvezetes egy 20-23 kilós bringával tekerni. Meg lehet szokni de a könnyű jobb. (de ez magánvélemény. Kinek a pap, kinek a pané, kinek a paplan,...)

És igen, egyszer nekem is lesz ilyen bringám. De most még nagyon élvezem ,hogy hosszú hónapok és sok-sok "szenvedős" edzés után most így nyárra nagyon jól megy a bringa. És mikor már erős vagy és van egy viszonylag könnyű gép alattad - na AZ az élvezet és akkor mosolyog a bringás. (nem mikor kipróbál egy ebringát)

Szerintem. :P


marton módosította - 2019. augusztus 06. - 00:33

Marci

#140
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.637 hozzászólás

DE

Hazai viszonylatban hegyen lakom. Ha itt Budapesten le akarok menni a nem annyira régen bővült (14 hónap) családdal és bringával sík részre, akkor hazafelé gondban vagyunk. Én a karbon bringámra semmilyen gyermekszállítót nem tudok akasztani, a feleségem meg nem tud feltekerni egy utánfutóval (az lenne az igazi a gyerekülés helyett, gyereküléssel sem teker fel). Ha szebb helyre támadna kedvünk menni akkor felfelé van még ennyi az erdőbe, hogy szintén nem megy önerőből a feleségemnek (és sok embernek sem). Kb. 200 méteres szint pár kilométer alatt, a vége erdő és köves egy kicsit. 

Azzal nem vagyok előrébb ha magamnak veszek valamit, a párom a gyerekkel nem tud majd menni továbbra sem. 

Ekkor merült fel valami villanyos bringa ötlete bennem, azzal fel tudna jutni szinte bárhova. Jelenleg van bringája természetesen, de olyan a váz kialakítása és 29-es a kereke, hogy gyerekülés nem felhelyezgető. Sajnos a villanyos kerékpárok többsége is ilyen, nem értem az idióta nyeregcső kialakításokat. No meg egy ilyen bringa, és egy utánfutó karaván árban igen húzós. 

Amúgy sehol nem volt tapasztalat arról, hogyan viselkedik egy ilyen kerékpár utánfutóval.   

De igen, tudsz akasztani.

Haver is húzza a gyereket az utánfutóban a csúcs Cube (C68) karbon vázzal. Nekik egy Thule gyerekkocsi-utánfutójuk van, a bringához az átmenő hátsó tengelynél kapcsolódik egy gömbcsuklóval. A bringát le tudod dönteni a földre, a kocsi a gyerekkel simán áll az úton.

De a Thule-n kívül még tucatnyi cég csinál ilyen gyerekhordó utánfutókat. Csak hát ez Thule, minden kis részlete vérprofi. Pl szétszedés, összecsukás,kerekek kipattintása gombnyomásra, stb...És a kocsinak sok zsebe, rekesze van, megpakolható a gyerekhez szükséges dolgokkal. (ruha, pelenka,...)

Már húztam én is a gyereket, jól viselkedik az utánfutó. Nyilván érezni a kocsi és a gyerek súlyát de nem vészes. A kanyarodásnál bele kell számolni a kocsit és a nagyon mély, nagy kátyúkat ki kéne kerülni, mert akkor nagyon megbillenhet és felborul. De ez csak szélsőséges esetben, nehéz terepen fontos. Kisebb úthibákon, nyomvályún simán átmegy. Ők nagyon szeretik, sokat bringáznak így vele. Szerintem értelmesebb (és olcsóbb) ötlet, mint hogy csak ezért vegyél egy 25 kilós ebike-ot.


Marci