Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#1561
Írta 2018. július 06. - 12:17
Köszönöm. Megnézem. Egy baj van ezzel a Cannondale SuperX géppel, hogy 83mm széles a közepe. Egész pontosan PF30A-83mm. Már írtam a Ceramic speed cégnek, hogy mizu? Erre nincs megoldásuk. Csak 73mm széleshez.
Eddig még jó. Néha hallok valamit kiállva tekeréskor középről de csak pár apró kattogás és abbahagyja.
#1562
Írta 2018. július 06. - 12:08
Eddie: alin keress rá a ZTTO bottom bracketre.
rengeteg összetekerhető fajtájuk van PF vagy más OS-BB vázakhoz, 24mm-es tengelyekhez, v 30-ashoz, sőt, még olaszmenetesről 30mm-esre átalakító csapágyuk is.
Nem drágák, és szerintem cserélhetőek benne a csapágyak, így, ha murál, boltban tudsz venni minőségibbet (Koyo, SKF, FAG, EZO..)
szerintem.
Amúgy vicces, hogy említed a kábelezést. Mert pont pár órája gondolkoztam azon, miért nem csinálnak már a bolondbiztos "homlokcsőnél v alsócsövön megakaszt, végig kívül fut" kábelezésű vázakat.. Oké, az új sh szettek már bitang megnövelt bowdenhúzással dolgoznak, de a régi 6700-7900-5700 a kicsi kábelmozgásával iszonyat érzékeny volt néhány rejtett kábelezésű vázra, s nem is lehetett szépen beállítani egy kevésbé jól komponált vázon..
#1563
Írta 2018. július 06. - 10:37
gondolom nem meglepő, de a fejlesztések egyike se arról szól, hogy a felhasználónak jobb legyen. csak az a cél hogy megvedd, lehetőleg minél gyakrabban (betervezett romlás) és a gyártó minél többet keressen rajta
Ez így van. Nem is olyan régen országútit oda vissza tudtam variálni. Minden mindennel ment. Gontdolom mtb téren is ez volt. Most meg... Lehet eladni pár évente, mert nem lehet az új alkatrészeket felhasználni.
Az utóbbi időben több helyen is hallottam és olvastam, hogy ez a minden legyen könnyebb kezd visszaütni már egy ideje a megbízhatóság és tartósság terén. Például nézegettem a Cannondale műanyag XC fully gépét mi lenne ha. Az lenne, hogy sokaknak megrepedt az alsó forgáspont beragasztott perselye körül a váz. gondolom minimálra vették a szövetet azon a részen a súly miatt. Pfff...
#1564
Írta 2018. július 06. - 09:28
Az a bizonyos nemiszerv korbács járna annak, aki kitalálta a belső bovden elvezetését. Zörög. Rendeltem hozzá szivacsos csövet. A másik akinek küldeném a fenti eszközt az az aki nem tud egy normális press fit középcsapágyat megtervezni. Ha látják hogy nem megy, akkor hagyják meg a menetes megoldást. Szerintem beleférne a költségekbe a menet fúró szerszám. Bár vannak a két félből menettel összetekerhető megoldások. Azok lehet jók. Van erről tapasztalat?
gondolom nem meglepő, de a fejlesztések egyike se arról szól, hogy a felhasználónak jobb legyen. csak az a cél hogy megvedd, lehetőleg minél gyakrabban (betervezett romlás) és a gyártó minél többet keressen rajta
#1565
Írta 2018. július 06. - 09:02
#1566
Írta 2018. július 06. - 08:24
Legyen tárcsa, legyen aero, legyen 1x rendszer, legyen monti sor 10-50-es felállással, villanyos váltásra készített vázak meg minden.
De adjanak opciót másra is. Felnifékre, klasszikus formára, 2 tányérra, finom emelkedésű sorokra, meg arra, hogy akár mechanikus szettet is futtathasson a felhasználó.
Semmi gond nincs az innovációval, új hullámokkal, amíg a vásárló választhat, mit szeretne. Az antipathia akkor kezdődik, mikor már választani sem tudsz, mert pl. minden új kerékpárja a cégnek tárcsával készül, 1x hajtással, óriási ugrásokkal teletűzdelt sorokkal, vagy teljesen egyedi nyeregcső-kormányszár dizájnnal.
Ja, és a menetes középcsapágyház nem halt még ki!
kihagytad a dropperes nyeregcsovet!!1112
#1567
Írta 2018. július 06. - 07:26
Legyen tárcsa, legyen aero, legyen 1x rendszer, legyen monti sor 10-50-es felállással, villanyos váltásra készített vázak meg minden.
De adjanak opciót másra is. Felnifékre, klasszikus formára, 2 tányérra, finom emelkedésű sorokra, meg arra, hogy akár mechanikus szettet is futtathasson a felhasználó.
Semmi gond nincs az innovációval, új hullámokkal, amíg a vásárló választhat, mit szeretne. Az antipathia akkor kezdődik, mikor már választani sem tudsz, mert pl. minden új kerékpárja a cégnek tárcsával készül, 1x hajtással, óriási ugrásokkal teletűzdelt sorokkal, vagy teljesen egyedi nyeregcső-kormányszár dizájnnal.
Ja, és a menetes középcsapágyház nem halt még ki!
#1568
Írta 2018. július 06. - 06:16
Jómagam, ha meglátok egy tárcsafékes országútit, inkább kiröhögöm, mintsem azt gondolnám, hogy király. Mások elköltenek egy csomó pénzt, hogy könnyebb bringájuk legyen, ezek meg elköltenek pluszba egy csomó pénzt, hogy nehezítsék, semmi előnyért cserébe.
Egy időfutam gép is nehezebb és drágább, de annak megvan a miértje. Persze a tárcsás országútinak is megvan, a májer faktor, nekem inkább a röhej faktor.
- donciccio kedveli ezt
#1569
Írta 2018. július 06. - 05:52
https://www.bassobik...d/diamante-2019
bah, 2019-re újítás? Hát, szégyen kérem.
Nem "csak tárcsás opció", nem "hihetetlenül aero", nem "oldalirányban hipermerev, vertikálisan nagyon lágy", fogad mechanikus szettet is (2019-ben ez szégyen), nincs egyedi-spéci villanyakátmérő, integrált kormány rejtett kábelezéssel, se integrált fék, meg mit keres a támvilla összekötő ott?
2019? inkább 2009.
Mondjuk a stucnit elfogadnám, szemre lehet kb. 25mm a beépítési magassága.
ps: természetesen trollinó komment volt, csak ma már furcsa-különc-csodabogár, ha valaki új modellévre klasszikus országútit dob piacra..
#1570
Írta 2018. július 05. - 23:11
https://cyclingtips....for-2x-gearing/
a 3T változtatott a vázán. csináltak egy konzolt az első váltónak is. nem is értettem sose ezt a bringát. elől 1 lánctányér,tárcsafék.... minden verseny előtt áttétel kiválasztás,szerelés,aztán egy defektnél sem olyan 1xű a kerékcsere. látom,h a marketingesek nagyon erőltetik ezt a tárcsafék dolgot,de valójában nem indokolja semmi a létét. a legtöbb új bringa már tárcsás. sajnos. az én elképzelésem szerint nem biztos,h hoz annyit egy aero bringán a rejtett fék. kerékcserénél ez is gond lehet. hacsak nem campa féle, fékváltókaron elhelyezett gyors kioldója van. az a gond sztem,h azok a wattok egy pillanat alatt elvesznek,amit a bringával lehet spórolni,amikor egy defekt,vagy ilyesmi miatt meg kell állni a szerelőhöz. utána meg lehet ledolgozni a hátrányt,amit összeszed a versenyző a nehézkes kerékcsere okán.
Még egyértelműen kimutatható watt-előny sincs. Az esős időn kívül semmi előnye nincs, hátrány meg van bőven.
- Vejne kedveli ezt
A sebesség mindent megold.
#1571
Írta 2018. július 05. - 22:56
@Don: Eleg rohejes a 3T duo, vagy mi. De hat ennyi, hulyeseg az 1x egy 3 hetesen, csak a szivas van vele.
Tarcsafekes uj bringak, hat csak hajra, szopatja csak magat, aki ilyet vesz. Orszagutin zero szerepe van a feknek. Pl. most Komlon az OB-n meg en se fekeztem szinte sehol, a batrak/ugyesek pedig tenyleg sehol. Pedig 75 km/h volt a max, szoval volt azert lejto.
A kerekek nem lettek a tarcsatol jobbak, konnyebbek, versenyzoknek a csere is nehezebb, szoval csak a szivas, es zero benefit.
off on: Nekem a CX-en egész jó. Sőt nagyon jó. Hóban sárban esőben is fog rendesen. Terepen azért kell a fék. Télen Velencei-hegységet végignyomtam vele Pákozdtól Nadapig a friss 15cm porhóban a -5C-ban. Működött. Ugyanez dagonya sárban esőben is előfordul. Volt hogy tengelyig ért a víz a mezőn ahol mentem. Itt azért jó tud lenni. Ellenben patkónál volt olyan hogy ráfagyott a víz és volt meglepetés amíg lekotorta a fékpofa a felniről a jeget.
Nem versenyzek csak gurulgatok hozzátok képest. Nekem belefér az a plusz pár másodperc amíg otthon a cserénél beigazítom a tárcsás kereket. Utána nyomatékkulccsal meghúzom az átütő tengelyeket. Nem verseny szituáció.
Az XC montimon is tárcsa volt. Ott is tök jól működött. Maga a tárcsafék mint fék jó. off off
Országút más. Ott nem nagyon kell fékezni. Versenyen biztos szopás igazgatni egy cserénél a tárcsás kereket. A gyorszárnál nincs nagyon gyorsabb megoldás.
Mindenkinek mások a szempontok.
eddie1978 módosította - 2018. július 05. - 23:05
- Vejne kedveli ezt
#1572
Írta 2018. július 05. - 22:12
@Don: Eleg rohejes a 3T duo, vagy mi. De hat ennyi, hulyeseg az 1x egy 3 hetesen, csak a szivas van vele.
Tarcsafekes uj bringak, hat csak hajra, szopatja csak magat, aki ilyet vesz. Orszagutin zero szerepe van a feknek. Pl. most Komlon az OB-n meg en se fekeztem szinte sehol, a batrak/ugyesek pedig tenyleg sehol. Pedig 75 km/h volt a max, szoval volt azert lejto.
A kerekek nem lettek a tarcsatol jobbak, konnyebbek, versenyzoknek a csere is nehezebb, szoval csak a szivas, es zero benefit.
- Vejne kedveli ezt
#1573
Írta 2018. július 05. - 20:09
ahead stucni esetén más a helyzet. nekem 7 fokos a cucc, de kb 10 fokkal lenne párhuzamos a felsőcsővel. a te bringádon is a jelenlegi kormánymagassághoz se jönne össze a vízszintes stücniállás
Fun fact: anno bike-components.de kiszórásban vettem a stucnimat, syntace f139. 9.85 euró volt. 120-135mm-es változat, 6-17 fokos szögekben.
Később, mikor már csak 17 fokos 135mm-es volt, leárazták 3.95-re talán (igen, ilyen memóriám van, ha valami termékre kell emlékezni..)
Pont jó lenne most. 17 és 6 fokos közt ugyebár 11 fok a különbség, ami durván 22mm ennél a hossznál (135mm), ergo, eltűnne a világítótorony a stucnim fölött.. és még vízszintesre is kiadná a stucni vonala
Egyébként Donnal egyet kell értenem a felsőcső-kormányszár viszonyáról, és pont emiatt tartom gcirandának pl. a -20 v -17 fokos stucnikat egy nagyon ejtett felsőcsöves vázhoz. Olyan háromszögképűvé teszi a bringát
szerk: ha valakinek nem lenne meg: vízszintes stucnihoz úgy jutunk, hogy a 90 fokból (derékszög) levesszük a váz homlokcsőszögét (klasszikusan 73 fok körüli érték) Tessék, ott a 17
Vejne módosította - 2018. július 05. - 20:14
#1574
Írta 2018. július 05. - 19:48
nincs azzal a kormánnyal semmi baj sztem. én max annyit változtatnék,h egy ugyanilyen hosszúságot kiadó,de vízszintes stucnira váltanék. akkor a hézagolók is másképp lennének,és a vízszintes felső csőhöz talán jobban is menne. az én szememet mindig bántja,ha a stucni meredekebb,mint a felső cső.
ahead stucni esetén más a helyzet. nekem 7 fokos a cucc, de kb 10 fokkal lenne párhuzamos a felsőcsővel. a te bringádon is a jelenlegi kormánymagassághoz se jönne össze a vízszintes stücniállás
#1575
Írta 2018. július 05. - 15:26
van erre alátét, lehet van másfajta is, de például 10 euróért: r2-bike.com/SYNTACE-Disc-Shim-Set-8-Pcs
Köszönöm! Nem írtam hogy CL tárcsáim vannak. Utánanézek a lehetőségeknek.
#1576
Írta 2018. július 05. - 11:43
nincs azzal a kormánnyal semmi baj sztem. én max annyit változtatnék,h egy ugyanilyen hosszúságot kiadó,de vízszintes stucnira váltanék. akkor a hézagolók is másképp lennének,és a vízszintes felső csőhöz talán jobban is menne. az én szememet mindig bántja,ha a stucni meredekebb,mint a felső cső.
igen, de az szerintem unobtánium. Még 12 fokossal sem lenne csúnya, de nagyon ritka a 17 fokos ilyen hosszúságú kormányszár. Persze, ha menetes rendszer lenne, egyszerűbb lenne, de számomra az esztétikán és elegancián kívül a menetes rendszer csak hátrányokkal bír. Oké, könnyebb állítani a magasságot, és ált. szélesebb határok közt variálható. De az ahead letisztultabb-egyszerűbb
- donciccio kedveli ezt
#1577
Írta 2018. július 05. - 10:47
Én most a tárcsával szopórollerezek a CX gépen. Van két kerékszettem. Mavic és DT. Valamennyi eltérés van a kettő között, mert cserekor kell állítani a féknyergen. Erre megoldás? Szedessek le a zárókupakból az egyiknél?
van erre alátét, lehet van másfajta is, de például 10 euróért: r2-bike.com/SYNTACE-Disc-Shim-Set-8-Pcs
blash módosította - 2018. július 05. - 10:47
- Vejne kedveli ezt
#1578
Írta 2018. július 05. - 10:44
#1579
Írta 2018. július 05. - 09:59
https://cyclingtips....for-2x-gearing/
a 3T változtatott a vázán. csináltak egy konzolt az első váltónak is. nem is értettem sose ezt a bringát. elől 1 lánctányér,tárcsafék.... minden verseny előtt áttétel kiválasztás,szerelés,aztán egy defektnél sem olyan 1xű a kerékcsere. látom,h a marketingesek nagyon erőltetik ezt a tárcsafék dolgot,de valójában nem indokolja semmi a létét. a legtöbb új bringa már tárcsás. sajnos. az én elképzelésem szerint nem biztos,h hoz annyit egy aero bringán a rejtett fék. kerékcserénél ez is gond lehet. hacsak nem campa féle, fékváltókaron elhelyezett gyors kioldója van. az a gond sztem,h azok a wattok egy pillanat alatt elvesznek,amit a bringával lehet spórolni,amikor egy defekt,vagy ilyesmi miatt meg kell állni a szerelőhöz. utána meg lehet ledolgozni a hátrányt,amit összeszed a versenyző a nehézkes kerékcsere okán.
- Vejne kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#1580
Írta 2018. július 05. - 09:43
egyébként más szögből más háttérrel fotózva nem tűnik menthetetlenül súlyosnak-vészesnek
tudom idegesítő, de, a kényelem mellett azért a megjelenés is számít. Ugyanis, ha randa-nem tetszik a biccigli, nem is szívesen mutatkozol vele az utcán-úton..
nb: a felsőcső és a betonbiszembaszom teteje vízszintes. Ahhoz képest min. van elforgatva a kormány. Legalábbis szerintem, de lehet, tévedek.
Stílpolicáj-konform?
nincs azzal a kormánnyal semmi baj sztem. én max annyit változtatnék,h egy ugyanilyen hosszúságot kiadó,de vízszintes stucnira váltanék. akkor a hézagolók is másképp lennének,és a vízszintes felső csőhöz talán jobban is menne. az én szememet mindig bántja,ha a stucni meredekebb,mint a felső cső.
- Kisherceg, vittore30 és Vejne kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A