Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34313 hozzászólás a témában

#1541
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Legyen tárcsa, legyen aero, legyen 1x rendszer, legyen monti sor 10-50-es felállással, villanyos váltásra készített vázak meg minden.
 
De adjanak opciót másra is. Felnifékre, klasszikus formára, 2 tányérra, finom emelkedésű sorokra, meg arra, hogy akár mechanikus szettet is futtathasson a felhasználó.
 
Semmi gond nincs az innovációval, új hullámokkal, amíg a vásárló választhat, mit szeretne. Az antipathia akkor kezdődik, mikor már választani sem tudsz, mert pl. minden új kerékpárja a cégnek tárcsával készül, 1x hajtással, óriási ugrásokkal teletűzdelt sorokkal, vagy teljesen egyedi nyeregcső-kormányszár dizájnnal.
 
Ja, és a menetes középcsapágyház nem halt még ki!


kihagytad a dropperes nyeregcsovet!!1112

#1542
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Legyen tárcsa, legyen aero, legyen 1x rendszer, legyen monti sor 10-50-es felállással, villanyos váltásra készített vázak meg minden.

 

De adjanak opciót másra is. Felnifékre, klasszikus formára, 2 tányérra, finom emelkedésű sorokra, meg arra, hogy akár mechanikus szettet is futtathasson a felhasználó.

 

Semmi gond nincs az innovációval, új hullámokkal, amíg a vásárló választhat, mit szeretne. Az antipathia akkor kezdődik, mikor már választani sem tudsz, mert pl. minden új kerékpárja a cégnek tárcsával készül, 1x hajtással, óriási ugrásokkal teletűzdelt sorokkal, vagy teljesen egyedi nyeregcső-kormányszár dizájnnal.

 

Ja, és a menetes középcsapágyház nem halt még ki!



#1543
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Elnézegetve az ár és súly adatokat, bizony egy tárcsás gép ugyanazzal a többi felszereltséggel sokkal drágább és 0,3-0,5 kilóval nehezebb. Persze nyilván azért megy a gyártás, fejlesztés, mert megveszik az emberek. Ha nem hagynák megvezetni magukat sokan, már rég abbahagyták volna a gyártók az egészet, de nem ezt látom, hanem pont az ellenkezőjét.
Jómagam, ha meglátok egy tárcsafékes országútit, inkább kiröhögöm, mintsem azt gondolnám, hogy király. Mások elköltenek egy csomó pénzt, hogy könnyebb bringájuk legyen, ezek meg elköltenek pluszba egy csomó pénzt, hogy nehezítsék, semmi előnyért cserébe.
Egy időfutam gép is nehezebb és drágább, de annak megvan a miértje. Persze a tárcsás országútinak is megvan, a májer faktor, nekem inkább a röhej faktor.
  • donciccio kedveli ezt

#1544
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

https://www.bassobik...d/diamante-2019

 

bah, 2019-re újítás? Hát, szégyen kérem.

 

Nem "csak tárcsás opció", nem "hihetetlenül aero", nem "oldalirányban hipermerev, vertikálisan nagyon lágy", fogad mechanikus szettet is (2019-ben ez szégyen), nincs egyedi-spéci villanyakátmérő, integrált kormány rejtett kábelezéssel, se integrált fék, meg mit keres a támvilla összekötő ott?

 

2019? inkább 2009. 

 

Mondjuk a stucnit elfogadnám, szemre lehet kb. 25mm a beépítési magassága.

 

ps: természetesen trollinó komment volt, csak ma már furcsa-különc-csodabogár, ha valaki új modellévre klasszikus országútit dob piacra.. :)



#1545
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

https://cyclingtips....for-2x-gearing/

 

3T-Strada-DUE-2x-Team-Issue-1.jpg

 

a 3T változtatott a vázán. csináltak egy konzolt az első váltónak is. nem is értettem sose ezt a bringát. elől 1 lánctányér,tárcsafék.... minden verseny előtt áttétel kiválasztás,szerelés,aztán egy defektnél sem olyan 1xű a kerékcsere. látom,h a marketingesek nagyon erőltetik ezt a tárcsafék dolgot,de valójában nem indokolja semmi a létét. a legtöbb új bringa már tárcsás. sajnos. :( az én elképzelésem szerint nem biztos,h hoz annyit egy aero bringán a rejtett fék. kerékcserénél ez is gond lehet. hacsak nem campa féle, fékváltókaron elhelyezett gyors kioldója van. az a gond sztem,h azok a wattok egy pillanat alatt elvesznek,amit a bringával lehet spórolni,amikor egy defekt,vagy ilyesmi miatt meg kell állni a szerelőhöz. utána meg lehet ledolgozni a hátrányt,amit összeszed a versenyző a nehézkes kerékcsere okán. 

Még egyértelműen kimutatható watt-előny sincs. Az esős időn kívül semmi előnye nincs, hátrány meg van bőven.


  • Vejne kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#1546
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

@Don:  Eleg rohejes a 3T duo, vagy mi.    De hat ennyi, hulyeseg az 1x egy 3 hetesen, csak a szivas van vele.

Tarcsafekes uj bringak, hat csak hajra, szopatja csak magat, aki ilyet vesz.  Orszagutin zero szerepe van a feknek.  Pl. most Komlon az OB-n meg en se fekeztem szinte sehol, a batrak/ugyesek pedig tenyleg sehol.  Pedig 75 km/h volt a max, szoval volt azert lejto.

A kerekek nem lettek a tarcsatol jobbak, konnyebbek, versenyzoknek a csere is nehezebb, szoval csak a szivas, es zero benefit.

off on: Nekem a CX-en egész jó. Sőt nagyon jó. Hóban sárban esőben is fog rendesen. Terepen azért kell a fék. Télen Velencei-hegységet végignyomtam vele Pákozdtól Nadapig a friss 15cm porhóban a -5C-ban. Működött. Ugyanez dagonya sárban esőben is előfordul. Volt hogy tengelyig ért a víz a mezőn ahol mentem. Itt azért jó tud lenni. Ellenben patkónál volt olyan hogy ráfagyott a víz és volt meglepetés amíg lekotorta a fékpofa a felniről a jeget.

Nem versenyzek csak gurulgatok hozzátok képest. Nekem belefér az a plusz pár másodperc amíg otthon a cserénél beigazítom a tárcsás kereket. Utána nyomatékkulccsal meghúzom az átütő tengelyeket. Nem verseny szituáció.

Az XC montimon is tárcsa volt. Ott is tök jól működött. Maga a tárcsafék mint fék jó. off off

 

Országút más. Ott nem nagyon kell fékezni.  :D Versenyen biztos szopás igazgatni egy cserénél a tárcsás kereket. A gyorszárnál nincs nagyon gyorsabb megoldás.

 

Mindenkinek mások a szempontok.


eddie1978 módosította - 2018. július 05. - 23:05

  • Vejne kedveli ezt

#1547
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

@Don:  Eleg rohejes a 3T duo, vagy mi.    De hat ennyi, hulyeseg az 1x egy 3 hetesen, csak a szivas van vele.

Tarcsafekes uj bringak, hat csak hajra, szopatja csak magat, aki ilyet vesz.  Orszagutin zero szerepe van a feknek.  Pl. most Komlon az OB-n meg en se fekeztem szinte sehol, a batrak/ugyesek pedig tenyleg sehol.  Pedig 75 km/h volt a max, szoval volt azert lejto.

A kerekek nem lettek a tarcsatol jobbak, konnyebbek, versenyzoknek a csere is nehezebb, szoval csak a szivas, es zero benefit.


  • Vejne kedveli ezt

#1548
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

ahead stucni esetén más a helyzet. nekem 7 fokos a cucc, de kb 10 fokkal lenne párhuzamos a felsőcsővel. a te bringádon is a jelenlegi kormánymagassághoz se jönne össze a vízszintes stücniállás

Fun fact: anno bike-components.de kiszórásban vettem a stucnimat, syntace f139. 9.85 euró volt. 120-135mm-es változat, 6-17 fokos szögekben.

 

Később, mikor már csak 17 fokos 135mm-es volt, leárazták 3.95-re talán (igen, ilyen memóriám van, ha valami termékre kell emlékezni..)

 

Pont jó lenne most. 17 és 6 fokos közt ugyebár 11 fok a különbség, ami durván 22mm ennél a hossznál (135mm), ergo, eltűnne a világítótorony a stucnim fölött.. :) és még vízszintesre is kiadná a stucni vonala :)

 

Egyébként Donnal egyet kell értenem a felsőcső-kormányszár viszonyáról, és pont emiatt tartom gcirandának pl. a -20 v -17 fokos stucnikat egy nagyon ejtett felsőcsöves vázhoz. Olyan háromszögképűvé teszi a bringát

 

szerk: ha valakinek nem lenne meg: vízszintes stucnihoz úgy jutunk, hogy a 90 fokból (derékszög) levesszük a váz homlokcsőszögét (klasszikusan 73 fok körüli érték) Tessék, ott a 17


Vejne módosította - 2018. július 05. - 20:14


#1549
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.863 hozzászólás

nincs azzal a kormánnyal semmi baj sztem. én max annyit változtatnék,h egy ugyanilyen hosszúságot kiadó,de vízszintes stucnira váltanék. akkor a hézagolók is másképp lennének,és a vízszintes felső csőhöz talán jobban is menne. az én szememet mindig bántja,ha a stucni meredekebb,mint a felső cső. 

ahead stucni esetén más a helyzet. nekem 7 fokos a cucc, de kb 10 fokkal lenne párhuzamos a felsőcsővel. a te bringádon is a jelenlegi kormánymagassághoz se jönne össze a vízszintes stücniállás



#1550
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

van erre alátét, lehet van másfajta is, de például 10 euróért: r2-bike.com/SYNTACE-Disc-Shim-Set-8-Pcs

syntace-disc-shim-set-8-pcs.jpg


Köszönöm! Nem írtam hogy CL tárcsáim vannak. Utánanézek a lehetőségeknek.

#1551
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

nincs azzal a kormánnyal semmi baj sztem. én max annyit változtatnék,h egy ugyanilyen hosszúságot kiadó,de vízszintes stucnira váltanék. akkor a hézagolók is másképp lennének,és a vízszintes felső csőhöz talán jobban is menne. az én szememet mindig bántja,ha a stucni meredekebb,mint a felső cső. 

igen, de az szerintem unobtánium. Még 12 fokossal sem lenne csúnya, de nagyon ritka a 17 fokos ilyen hosszúságú kormányszár. Persze, ha menetes rendszer lenne, egyszerűbb lenne, de számomra az esztétikán és elegancián kívül a menetes rendszer csak hátrányokkal bír. Oké, könnyebb állítani a magasságot, és ált. szélesebb határok közt variálható. De az ahead letisztultabb-egyszerűbb :)


  • donciccio kedveli ezt

#1552
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Én most a tárcsával szopórollerezek a CX gépen. Van két kerékszettem. Mavic és DT. Valamennyi eltérés van a kettő között, mert cserekor kell állítani a féknyergen. Erre megoldás? Szedessek le a zárókupakból az egyiknél?

 

van erre alátét, lehet van másfajta is, de például 10 euróért: r2-bike.com/SYNTACE-Disc-Shim-Set-8-Pcs

 

syntace-disc-shim-set-8-pcs.jpg


blash módosította - 2018. július 05. - 10:47

  • Vejne kedveli ezt

#1553
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Én most a tárcsával szopórollerezek a CX gépen. Van két kerékszettem. Mavic és DT. Valamennyi eltérés van a kettő között, mert cserekor kell állítani a féknyergen. Erre megoldás? Szedessek le a zárókupakból az egyiknél?

#1554
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.328 hozzászólás

https://cyclingtips....for-2x-gearing/

 

3T-Strada-DUE-2x-Team-Issue-1.jpg

 

a 3T változtatott a vázán. csináltak egy konzolt az első váltónak is. nem is értettem sose ezt a bringát. elől 1 lánctányér,tárcsafék.... minden verseny előtt áttétel kiválasztás,szerelés,aztán egy defektnél sem olyan 1xű a kerékcsere. látom,h a marketingesek nagyon erőltetik ezt a tárcsafék dolgot,de valójában nem indokolja semmi a létét. a legtöbb új bringa már tárcsás. sajnos. :( az én elképzelésem szerint nem biztos,h hoz annyit egy aero bringán a rejtett fék. kerékcserénél ez is gond lehet. hacsak nem campa féle, fékváltókaron elhelyezett gyors kioldója van. az a gond sztem,h azok a wattok egy pillanat alatt elvesznek,amit a bringával lehet spórolni,amikor egy defekt,vagy ilyesmi miatt meg kell állni a szerelőhöz. utána meg lehet ledolgozni a hátrányt,amit összeszed a versenyző a nehézkes kerékcsere okán. 


  • Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1555
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.328 hozzászólás

egyébként más szögből más háttérrel fotózva nem tűnik menthetetlenül súlyosnak-vészesnek

tudom idegesítő, de, a kényelem mellett azért a megjelenés is számít. Ugyanis, ha randa-nem tetszik a biccigli, nem is szívesen mutatkozol vele az utcán-úton.. :D

 

514DSC_0065.jpg

 

nb: a felsőcső és a betonbiszembaszom teteje vízszintes. Ahhoz képest min. van elforgatva a kormány. Legalábbis szerintem, de lehet, tévedek.

 

Stílpolicáj-konform? 

nincs azzal a kormánnyal semmi baj sztem. én max annyit változtatnék,h egy ugyanilyen hosszúságot kiadó,de vízszintes stucnira váltanék. akkor a hézagolók is másképp lennének,és a vízszintes felső csőhöz talán jobban is menne. az én szememet mindig bántja,ha a stucni meredekebb,mint a felső cső. 


  • Kisherceg, vittore30 és Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1556
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

jóvanaz, vejne! annyit futtatod itt a szamarad, mint valami rossz kúvát! amúgy meg vegyél másikat, kartont, mert az a jelen és a jövő! lehetőleg tárcsafékkel, kell az Alföldre! :D

egy dolgot nem értettem már az első képeken sem, de látom, azóta sem változott a helyzet(e), ezért megkérdezem: hova a ..csába világítasz azzal a (kereső)lámpával? légitámadástól félsz? :D


Árnyékos helyen és borult felhős időben helyzetjelzo villogó. Úgy vettem észre, jobban látnak a szembejövő autósok
  • Kisherceg kedveli ezt

#1557
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.003 hozzászólás

jóvanaz, vejne! annyit futtatod itt a szamarad, mint valami rossz kúvát! amúgy meg vegyél másikat, kartont, mert az a jelen és a jövő! lehetőleg tárcsafékkel, kell az Alföldre! :D

 

egy dolgot nem értettem már az első képeken sem, de látom, azóta sem változott a helyzet(e), ezért megkérdezem: hova a ..csába világítasz azzal a (kereső)lámpával? légitámadástól félsz? :D


Kisherceg módosította - 2018. július 05. - 08:52

  • Vejne kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1558
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

egyébként más szögből más háttérrel fotózva nem tűnik menthetetlenül súlyosnak-vészesnek

tudom idegesítő, de, a kényelem mellett azért a megjelenés is számít. Ugyanis, ha randa-nem tetszik a biccigli, nem is szívesen mutatkozol vele az utcán-úton.. :D

 

514DSC_0065.jpg

 

nb: a felsőcső és a betonbiszembaszom teteje vízszintes. Ahhoz képest min. van elforgatva a kormány. Legalábbis szerintem, de lehet, tévedek.

 

Stílpolicáj-konform? 


Vejne módosította - 2018. július 05. - 08:05


#1559
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

amúgy pár hete, mikor észrevettem, hogy vízszintes állásnál nem tudom támasztani a kézfejem-tenyerem a fékkarnak, eredetileg úgy szerettem volna, hogy kormány marad a helyén, fékkar meg kb. fél cm-rel fentebb tol a kormányon, de értelemszeruen lebandázsolt kormányon ez nem kivitelezhető, mert a fékkar-bilincset sem tudod ilyenkor lazítani.

 

Ideiglenes megoldásnak volt szánva, kb. őszig. Sosem volt még ilyen lapos 2. genes c-fékkarom, ezeken nincs nagy kiálló csúcs, mint az 1. és 3. ivadékokon, azokat tényleg vízszintesen volt legjobb használni. De ezt nem érzem jónak-biztosnak úgy. : )



#1560
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Mindenki légiesít

 

S-works venge

 

https://cyclingtips....st-ride-review/

 

CDale SySi

 

https://cyclingtips....de-review-2019/

 

 

Vitus

https://cyclingtips....ic-name-reborn/

 

Wilier is

 

http://road.cc/conte...d-bike#comments


Vejne módosította - 2018. július 03. - 20:26