Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#14241
Írta 2012. szeptember 17. - 18:15

osztrákiában valami ilyesmi a helyzet: (The D-tõl tudom)
a biciklisekre vonatkozó rendelet 4. paragrafusa kimondja hogy mi az a versenykerékpár:
12kiló alatti, 622nél nagyobbösszkerék átmérõ, 23mmnél szûkebb felni, hajtott kormány
ezekre jó láthatósági viszonyok mellett csak 2 db féket vagy köteles rakni
Flickr
#14242
Írta 2012. szeptember 17. - 18:05

itthon nem lenne jó a súlyhatár,mert a "Q7-es ódibó" ,meg a suzukiból nem tudná megállapítani a paraszt,h leszoríthat e. én sisakhoz kötném a sportcélú kerékpáros 1ik meghatározását. az könnyen észrevehetõ még autóból is. a sisak is csak pl.: április 1 ,és október 31 között lenne meghatározó elem,miután télen már nehéz lenne összetéveszteni a turistával a sportolót. meg nem mind1ik sapka fér a sisak alá. a másik a pedál lenne,de ez már csak álló helyzetben derülne ki a gyakorlatlan szemnek. "automata",v klipszes pedálnak kéne lennie a bringán. ez viszont egész évben. csengõ semelyik esetben sem kellene kötelezõnek lennie. a lámpa/villogó meg mondjuk ajánlott kategória legyen. éjszaka meg kötelezõ. ez viszont mindenkinek. a prizma,és egyéb kütyük meg megint az ajánlott kategóriába mehetnének. a sportoló meg tényleg használhassa az összes utat,még akkor is,ha tiltás van rajta. kivéve az autóutat,és az autópályát
A mitmivan parasztok akkor is rádhúzzák a kormányt, ha van rajtad sisak. Szerintem bármi lehet rajtad, lovagi ruha is akár, nem érdekli azt a típust. Ma a buszosok voltak szemetek, a csuklót rendszeresen "ránkcsapják", pedig normálisan közlekedünk. Mi a kerékpározásból ûznek sportot, õk meg ebbõl...
#14243
Írta 2012. szeptember 17. - 17:57

Gyorsan haladunk és országúti kerékpárosnak nézünk ki.
de jó nektek.

#14244
Írta 2012. szeptember 17. - 17:56

Magyar Kerékpárosklub. Az önkormányzatnál akartak bringautat építeni a kedvenc szakaszom mellé. Kb 8-9 km-es aszfaltozott út, az edzõkörön talán a legjobb minõségû. A forgalom itt a leggyengébb, de ide akartak kerékpárutat építeni... Aztán mondtuk, hogy a városon belül kb. bárhova, de oda pont nem kéne. Úgy néz ki, nem lesz. Próbálunk a bringásokat érintõ összes döntés elõtt tanácsot adni, stb, csak kérdés, hogy mikor mennyire hallgat meg az önkormányzat.
Ha jól tudom, akkor a 10, vagy 11 kg-os határ Németországban van életben, és azokra a kerékpárokra nem kötelezõek az olyan felszerelések, mint csengõ, lámpa, prizma, stb. Az acél vázam miatt ugyanúgy megszívnám ezt isEgyébként az ilyen ötleteket általában összegyûjtjük, és továbbítjuk.
itthon nem lenne jó a súlyhatár,mert a "Q7-es ódibó" ,meg a suzukiból nem tudná megállapítani a paraszt,h leszoríthat e. én sisakhoz kötném a sportcélú kerékpáros 1ik meghatározását. az könnyen észrevehetõ még autóból is. a sisak is csak pl.: április 1 ,és október 31 között lenne meghatározó elem,miután télen már nehéz lenne összetéveszteni a turistával a sportolót. meg nem mind1ik sapka fér a sisak alá. a másik a pedál lenne,de ez már csak álló helyzetben derülne ki a gyakorlatlan szemnek. "automata",v klipszes pedálnak kéne lennie a bringán. ez viszont egész évben. csengõ semelyik esetben sem kellene kötelezõnek lennie. a lámpa/villogó meg mondjuk ajánlott kategória legyen. éjszaka meg kötelezõ. ez viszont mindenkinek. a prizma,és egyéb kütyük meg megint az ajánlott kategóriába mehetnének. a sportoló meg tényleg használhassa az összes utat,még akkor is,ha tiltás van rajta. kivéve az autóutat,és az autópályát
#14245
Írta 2012. szeptember 17. - 17:28

Gyorsan haladunk és országúti kerékpárosnak nézünk ki.mivel vagytok megkülönböztetve?
A sebesség mindent megold.
#14246
Írta 2012. szeptember 17. - 17:24

#14247
Írta 2012. szeptember 17. - 17:24

Ezt csak most vettem észre.
Nem fognak. Meg vagyunk különböztetve a többi kerékpárostól.
mivel vagytok megkülönböztetve?

#14248
Írta 2012. szeptember 17. - 17:09

Workout Details - SportyPalTegnap mentem egy karikát a Pilisben és feltûnt, hogy sokan gurultak lefelé Dobogókõrõl Pomáz felé és a Kétbükkfánál láttam, hogy ellenörzõpont van. Onnan könnyen összeraktam, hogy akkor biztosan ma van az a teljesítménytúra amin gondolkodtam, hogy elindulok, csak, hogy lássak ilyet is.
Kíváncsiságból rákerestem, hogy milyen itt a tempó és ezt találtam (2011-es eredmények)
http://www.bvkk.hu/c.../11_osz_120.pdf
Azért ez nem gyenge, 120 km 3:13 alatt , ez kb. 37-es átlag heggyel. ráadásul 7 perces elõnnyel "da solo" hazaérni sem rossz.
Egyszer csak el kéne menni egy ilyenre - mondjuk erre.
Valaki esetleg volt ezen - mármint a mostanin. Mennyire "túra" vagy "verseny" ez? Gondolom az elején megy a tempó rendesen
113km volt csak. Ha jól megnyomja akkor meg lehet csinálni, de azon is gondolkoztam, hogy lehet pusztán elírták az idejét, mert tényleg teljesen ismeretlen a neve.
A sebesség mindent megold.
#14249
Írta 2012. szeptember 17. - 16:10

majd fognak. az elején nálunk is elnézték.
Ezt csak most vettem észre.
Nem fognak. Meg vagyunk különböztetve a többi kerékpárostól.
A sebesség mindent megold.
#14250
Írta 2012. szeptember 17. - 15:50

majd fognak. az elején nálunk is elnézték.
ha vlki tud vlmi szervezetet,aki foglalkozna az ilyen esetekkel,az ne tartsa magában.
Magyar Kerékpárosklub. Az önkormányzatnál akartak bringautat építeni a kedvenc szakaszom mellé. Kb 8-9 km-es aszfaltozott út, az edzõkörön talán a legjobb minõségû. A forgalom itt a leggyengébb, de ide akartak kerékpárutat építeni... Aztán mondtuk, hogy a városon belül kb. bárhova, de oda pont nem kéne. Úgy néz ki, nem lesz. Próbálunk a bringásokat érintõ összes döntés elõtt tanácsot adni, stb, csak kérdés, hogy mikor mennyire hallgat meg az önkormányzat.
Ha jól tudom, akkor a 10, vagy 11 kg-os határ Németországban van életben, és azokra a kerékpárokra nem kötelezõek az olyan felszerelések, mint csengõ, lámpa, prizma, stb. Az acél vázam miatt ugyanúgy megszívnám ezt is

#14251
Írta 2012. szeptember 17. - 15:36

Mjani: látom elkapott az 1X1, van egysebi outid is?
Nincs és nem is lesz (talán városi lehetne az, ha lenne városi bringám és közlekednék bringával). Terepen a kihívást és az egyszerûséget látom benne, országúton teljesítménycentrikus vagyok, meg felénk felraknék valami 2,7 körüli áttételt és bárhol végig tudnék vele menni különösebb gond nélkül (persze pihenten).
A sebesség mindent megold.
#14252
Írta 2012. szeptember 17. - 15:03

És nyilván nem elvárható itt sem, hogy az élboly majd kézenfogva átgurul a célon
(én pl. nem bírok leállni ha valakit meglátok magam elõtt, valamiért mindig bejön az érzés, hogy utol kell érnem. Ha meg együtt megyünk páran akkor meg számít, hogy ki ér fel elsõnek a dombra. Aki néha elmegy versenyezni és ezt tagadja az hazudik :-)
A táv valóban csalós lehet, de ez nem csak itt gond. Rendszeresen szarul adják meg a távokat versenyeken is pedig fontos lenne tudni, hogy PONTOSAN mennyi van még. Legutóbb Mátrakör is 75-km-re volt írva de az is több volt (a lassúrajttal) de legalább itt ki volt téve pár tábla, hogy még 3,2,1 km van még.
Mjani: látom elkapott az 1X1, van egysebi outid is?
petter78,
Szvsz a teljesitmenyturat is versenykent nyomjak az elejen, az biztos.
Lasd a tiszato. Az is TT! http://www.velo.hu/U...80x454t0_ic.jpg
A Tavalyi Bekas gyoztesenek a neve egyaltlan nem remlik korabbrol.
Monostori Akos az elso ismeros, o altalaban jobban megy mint en, pl. Kekesen fel perccel, de Tarjan Kupan mogottem jott tavaly es iden is.
#14253
Írta 2012. szeptember 17. - 14:34

Szvsz a teljesitmenyturat is versenykent nyomjak az elejen, az biztos.
Lasd a tiszato. Az is TT! http://www.velo.hu/U...80x454t0_ic.jpg
A Tavalyi Bekas gyoztesenek a neve egyaltlan nem remlik korabbrol.
Monostori Akos az elso ismeros, o altalaban jobban megy mint en, pl. Kekesen fel perccel, de Tarjan Kupan mogottem jott tavaly es iden is.
#14254
Írta 2012. szeptember 17. - 14:21

gondolom a Kismaros,és Nagymaros közti betonlapokból álló "út" is tökéletes minõségû szerinted. régen napi szinten tekertem arra,de ma már csak 1-2 alkalommal évente. Szobig kb 60 km az út oda-vissza,de a kerékpárúton 1 rémálom. kirázza a fogtömésem is,mert annyira ráz az egész. arról már ne is beszéljünk,hogy nyáron kerülgetheted a turistákat,kutyasétáltatókat,és hagy ne soroljam. tedd a szívedre a kezed,és mond azt,hogy aki 1 kicsit is komolyan foglalkozik ezzel a sporttal,annak ez nem megoldás. nem ott lenne a helye még 1 amatõr sportolónak sem,mert veszélyes. ezen kéne leginkább változtatni.
Bp - Vác: Komoly résztávos edzés míg kiérsz, ha nyomni akarod és ha nem gáncsolnak el közben... Én kb bemelegítek ott (25km - 1,5h) és utánna tekerek rendesen Vác -> Rád...
Szob - Vác: Ha nagyon szét vagyok esve, akkor rámegyek a bringaútra Nagymaros magasságban, az a betonból kirakott rész meg klasszisokkal jobb mint sok más helyen a bringaút v az országút, a szutyok az amikor keringõzöl benn a 100 fõs falvakban, utánnuk az ilyen poénból kijelölt széttört járdán próbálsz virsligumival balettozni. Egyébként idén kb 6x jártam arra úgy, hogy nem a bringa úton mentem, 2x láttam rendõrt de rám se hederintett (mondjuk akkor hátszélben 40 környékén szaladtam)
Szentendrén amikor meg akartak büntetni a 11-en mert a Dunakorzótól felmentem 1 utcát, akkor a fakabát azt mondta, hogy lehet kérni útvonal engedélyt, ezt kellene kideríteni... mert BP -> Vác ígyis úgyis kb 4-5 helyen belefutsz behajtani tilosban. Bp -> Visegrád itt is van vagy 6-7 tábla...
(egyébként meg büntetés 3k ha kötsög akkor 10k; kerék centírozás, már ha lehet 3k, új kerék 100k ... el van döntve.)
ui.: Látom Stellaz is hallota
#14255
Írta 2012. szeptember 17. - 14:14

ezt spec nem hallottam , de az sem épelméjû aki ezt így ki bírta ötleni. akkor már sokkal inkább kötném kresz vizsgához.
de lehet azzal keverem csak a dolgokat, hogy lehet útvonal engedélyt kérni kerékpárra, sportcélú edzéshez
mintha Káldy Attilának lenne ilyen a 71-es fõútra a balcsi körül
#14256
Írta 2012. szeptember 17. - 14:10

Egyszer csak el kéne menni egy ilyenre - mondjuk erre.
Valaki esetleg volt ezen - mármint a mostanin. Mennyire "túra" vagy "verseny" ez? Gondolom az elején megy a tempó rendesen
#14257
Írta 2012. szeptember 17. - 14:00

A kérdés az, hogy mennyire pontos a táv és az idõmérés, mert ezeken a tt-ken +-10km a távban teljesen átlagos.Tegnap mentem egy karikát a Pilisben és feltûnt, hogy sokan gurultak lefelé Dobogókõrõl Pomáz felé és a Kétbükkfánál láttam, hogy ellenörzõpont van. Onnan könnyen összeraktam, hogy akkor biztosan ma van az a teljesítménytúra amin gondolkodtam, hogy elindulok, csak, hogy lássak ilyet is.
Kíváncsiságból rákerestem, hogy milyen itt a tempó és ezt találtam (2011-es eredmények)
http://www.bvkk.hu/c.../11_osz_120.pdf
Azért ez nem gyenge, 120 km 3:13 alatt , ez kb. 37-es átlag heggyel. ráadásul 7 perces elõnnyel "da solo" hazaérni sem rossz.
Egyszer csak el kéne menni egy ilyenre - mondjuk erre.
Valaki esetleg volt ezen - mármint a mostanin. Mennyire "túra" vagy "verseny" ez? Gondolom az elején megy a tempó rendesen
A sebesség mindent megold.
#14258
Írta 2012. szeptember 17. - 13:56

mondjuk a tiltást én sem tenném ki mindenhová
de valahol mintha fel is merült volna már, hogy a bringaút használata nem kötelezõ (vagy ne legyen kötelezõ) 11 kiló alatti kerékpárokkal rendelkezõk sportcélú tekeréséhez
ezt spec nem hallottam , de az sem épelméjû aki ezt így ki bírta ötleni. akkor már sokkal inkább kötném kresz vizsgához.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#14259
Írta 2012. szeptember 17. - 13:44

Kíváncsiságból rákerestem, hogy milyen itt a tempó és ezt találtam (2011-es eredmények)
http://www.bvkk.hu/c.../11_osz_120.pdf
Azért ez nem gyenge, 120 km 3:13 alatt , ez kb. 37-es átlag heggyel. ráadásul 7 perces elõnnyel "da solo" hazaérni sem rossz.
Egyszer csak el kéne menni egy ilyenre - mondjuk erre.
Valaki esetleg volt ezen - mármint a mostanin. Mennyire "túra" vagy "verseny" ez? Gondolom az elején megy a tempó rendesen
#14260
Írta 2012. szeptember 17. - 13:44

de valahol mintha fel is merült volna már, hogy a bringaút használata nem kötelezõ (vagy ne legyen kötelezõ) 11 kiló alatti kerékpárokkal rendelkezõk sportcélú tekeréséhez
mondjuk a 23 mm gumi szerintem nem túl optimális választás edzeni, aki mégis vállalja, az szenvedjen mosolyogva. Lehet ütni

amúgy ilyen tekeréshez egy tipp:
Bécs - Komárom közötti gát szakasz, 170 km, ebbõl úgy 130-140 aszfaltozott (komáromnál lévõ szakasz murva, de fõúton, a falvakban kerülhetõ, aki országutizik), szó szerint 0 autóforgalom, csak a természet, több tíz km nyílegyenes szakaszok, jó minõségû, széles aszfalt, csodaszép táj, stb